21 april in Nijmegen, meteen in mijn agenda gezetquote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:15 schreef trui het volgende:
je zou ook eens kunnen kijken op http://www.hipenhandgemaaktmarkt.nl/ in diverse steden wordt die markt gehouden. je kunt daar dan een plek aanvragen, om je spullen te verkopen. maar dan moet je wel zorgen dat je inderdaad een aardig voorraadje hebt.
ja, vast wel. maar dan heb je wel te maken met verzendkosten, en als je teveel bestelt en gecontroleerd wordt, met invoerbelasting. dus ik weet niet of het opweegt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:09 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Zo ver had ik niet eens gekeken
Valt dat ergens te bestellen dat het naar NL wordt verzonden?
Bedankt voor de tip, heb ook de markt in Nijmegen in de agenda gezet. Leuk!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:15 schreef trui het volgende:
je zou ook eens kunnen kijken op http://www.hipenhandgemaaktmarkt.nl/ in diverse steden wordt die markt gehouden. je kunt daar dan een plek aanvragen, om je spullen te verkopen. maar dan moet je wel zorgen dat je inderdaad een aardig voorraadje hebt.
Gaaf!!! Mooi geworden zegquote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:51 schreef Toverheks het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
een ieniemienie voor mijn kleindochter en eentje van dat andere patroon, weet niet meer hoe het heet.
Mooi, ik vond mijn versie van een sjaal al een prestatie.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:51 schreef Toverheks het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
een ieniemienie voor mijn kleindochter en eentje van dat andere patroon, weet niet meer hoe het heet.
Leuk zo'n crea-beurs!!!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:57 schreef trovey het volgende:
[..]
Mooi, ik vond mijn versie van een sjaal al een prestatie..
Overigens van 14 t/m 18 februari a.s. weer creatiefbeurs in Zwolle, even een afspraak maken met mijn kennisje.
hahaha daarom al juist, ik blijf lekker thuis, zit wel steeds te struinen op internet, vooral duitsland heeft mooie bolletjes.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:23 schreef DonnaRush het volgende:
Verstandig Toverheks, ik zag namelijk dat er heel veel garen-gerelateerde stands komen te staan!
We wachten af, leven genoeg in de tent maar de medicijnen slaan niet genoeg aan dus we moeten met zwaardere dingen aan de slag en dat kan de dierenarts niet. Ach, herhaling van 3 jaar terug.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:42 schreef Toverheks het volgende:
[..]
hahaha daarom al juist, ik blijf lekker thuis, zit wel steeds te struinen op internet, vooral duitsland heeft mooie bolletjes.
en Trovey hoop dat het meevalt met je kat.
hoop toch niet de plasbuis, had mijn Jaap nou koste een vermogen maar hij is nu een meisje gewordenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:52 schreef trovey het volgende:
[..]
We wachten af, leven genoeg in de tent maar de medicijnen slaan niet genoeg aan dus we moeten met zwaardere dingen aan de slag en dat kan de dierenarts niet. Ach, herhaling van 3 jaar terug.
Nee, gebit, om precies te zijn zijn laatste hoektand, ontsteking in zijn kaak is er niet onder te krijgen dus openmaken en draineren net als bij een mens en een wortelkanaalontsteking.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:01 schreef Toverheks het volgende:
[..]
hoop toch niet de plasbuis, had mijn Jaap nou koste een vermogen maar hij is nu een meisje geworden
ohhhhhh de kat liever dan jij of ik.....nou kusje erop en hoop dat het mee valt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:02 schreef trovey het volgende:
[..]
Nee, gebit, om precies te zijn zijn laatste hoektand, ontsteking in zijn kaak is er niet onder te krijgen dus openmaken en draineren net als bij een mens en een wortelkanaalontsteking.
Komt wel weer goedquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:05 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ohhhhhh de kat liever dan jij of ik.....nou kusje erop en hoop dat het mee valt.
We hopen er ook op, de laatste keer duurder het namelijk behoorlijk lang, iets te snel achter elkaar onder narcose geweest, meneer heeft een hartruisje, maar zoals nu kan het ook niet doorgaan met zijn bek dus we hebben weinig keuze.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:10 schreef DonnaRush het volgende:
De poes van m`n ouders is laatst met vlag en wimpel door de narcose gekomen. Ze is stokoud, begint blind te worden etc. Maar bij de dierenarts was ze weer even fel als vroeger, de schat.
Link uit de OPquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:05 schreef Loqi het volgende:
Dag dames!
Vraagje:
Als een Amerikaans patroon vraagt om worsted weigh yarn, waar moet ik dan naar kijken in Nederland?
Je kunt ook in de Yarn-database op gewicht zoeken, dan krijg je voorbeelden van dat soort garen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:05 schreef Loqi het volgende:
Dag dames!
Vraagje:
Als een Amerikaans patroon vraagt om worsted weigh yarn, waar moet ik dan naar kijken in Nederland?
ja dat is eigenlijk meer wat ik bedoeldequote:Op woensdag 23 januari 2013 10:10 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Link uit de OP
http://www.ravelry.com/help/yarn/weights
Maar volgens mij komt worsted weigh yarn neer op garen, dat je kunt haken met haaknaald 4
Afhankelijk van het patroon kan het strakker of losser gehaakt moeten worden.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:12 schreef Loqi het volgende:
[..]
ja dat is eigenlijk meer wat ik bedoelde![]()
maar ik heb een patroon waarbij ik een I en een F haak nodig heb (F/5 3.75 mm I/9 5.50 mm) en dat zou ook met worsted weight moeten, dus dat is dan weer raar of niet?
Ligt aan mij dusquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:19 schreef DonnaRush het volgende:
Hahaha, het staat wel op de wikkel hoor
ik houd me nooit aan de naaldmaten die op de wikkels staatquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:21 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ligt aan mij dus![]()
![]()
(ik let er nooit zo op)
* *gaat baby maar weer eens uit bed vissen en hoopt dat ze vandaag misschien vijf steken kan haken![]()
Tot over een topic of 20![]()
oke dank je welquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:30 schreef trui het volgende:
een aanbevolen naalddikte staat er doorgaans wel op. maar haal dat niet door elkaar met die nummers 1 t/m 6 die op dat symbool met 't bolletje wol staan, dat zijn die 6 gewichtcategorieën. Bij worsted wordt naalddikte 4,5 - 5,5 aangeraden. ik zie in 't laatste overzicht trouwens dat daar nog onderscheid gemaakt wordt naar breinaalden en haaknaalden (voor haaknaalden zou de aanbevolen dikte dan 5,5-6,5 zijn). beetje vreemd. volgens mij kun je die breipendikte doorgaans gewoon aanhouden. en soms is 't ook mooi voor een bepaald patroon om juist een veel dikkere naald te nemen, zodat de structuur van je haakwerk wat losser wordt.
vind de steken mooi hoor Trui, en de muts ook, leuke kleurtjesquote:Op woensdag 23 januari 2013 09:57 schreef trui het volgende:
ik heb 'm met een gemeleerde variant van Drops Eskimo gehaakt, en bij nader inzien is dat niet echt ideaal voor dit patroon. je ziet zo de steken namelijk niet meer zo goed, terwijl die wel mooi zijn. ik heb 'm wel vanochtend al opgehad, lekker warm hoor. ik zal zo even met m'n telefoon een foto maken.
[edit] voilà: (slechte kleurenweergave, maar allez).
[ afbeelding ]
dank je!quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:39 schreef Toverheks het volgende:
vind de steken mooi hoor Trui, en de muts ook, leuke kleurtjes
HET patroon heb ik niet kunnen vinden.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:06 schreef trui het volgende:
als iemand je dat vraagt, kan diegene toch ook het patroon wel betalen lijkt me?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |