Link uit de OPquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:05 schreef Loqi het volgende:
Dag dames!
Vraagje:
Als een Amerikaans patroon vraagt om worsted weigh yarn, waar moet ik dan naar kijken in Nederland?
Je kunt ook in de Yarn-database op gewicht zoeken, dan krijg je voorbeelden van dat soort garen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:05 schreef Loqi het volgende:
Dag dames!
Vraagje:
Als een Amerikaans patroon vraagt om worsted weigh yarn, waar moet ik dan naar kijken in Nederland?
ja dat is eigenlijk meer wat ik bedoeldequote:Op woensdag 23 januari 2013 10:10 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Link uit de OP
http://www.ravelry.com/help/yarn/weights
Maar volgens mij komt worsted weigh yarn neer op garen, dat je kunt haken met haaknaald 4
Afhankelijk van het patroon kan het strakker of losser gehaakt moeten worden.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:12 schreef Loqi het volgende:
[..]
ja dat is eigenlijk meer wat ik bedoelde![]()
maar ik heb een patroon waarbij ik een I en een F haak nodig heb (F/5 3.75 mm I/9 5.50 mm) en dat zou ook met worsted weight moeten, dus dat is dan weer raar of niet?
Ligt aan mij dusquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:19 schreef DonnaRush het volgende:
Hahaha, het staat wel op de wikkel hoor
ik houd me nooit aan de naaldmaten die op de wikkels staatquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:21 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ligt aan mij dus![]()
![]()
(ik let er nooit zo op)
* *gaat baby maar weer eens uit bed vissen en hoopt dat ze vandaag misschien vijf steken kan haken![]()
Tot over een topic of 20![]()
oke dank je welquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:30 schreef trui het volgende:
een aanbevolen naalddikte staat er doorgaans wel op. maar haal dat niet door elkaar met die nummers 1 t/m 6 die op dat symbool met 't bolletje wol staan, dat zijn die 6 gewichtcategorieën. Bij worsted wordt naalddikte 4,5 - 5,5 aangeraden. ik zie in 't laatste overzicht trouwens dat daar nog onderscheid gemaakt wordt naar breinaalden en haaknaalden (voor haaknaalden zou de aanbevolen dikte dan 5,5-6,5 zijn). beetje vreemd. volgens mij kun je die breipendikte doorgaans gewoon aanhouden. en soms is 't ook mooi voor een bepaald patroon om juist een veel dikkere naald te nemen, zodat de structuur van je haakwerk wat losser wordt.
vind de steken mooi hoor Trui, en de muts ook, leuke kleurtjesquote:Op woensdag 23 januari 2013 09:57 schreef trui het volgende:
ik heb 'm met een gemeleerde variant van Drops Eskimo gehaakt, en bij nader inzien is dat niet echt ideaal voor dit patroon. je ziet zo de steken namelijk niet meer zo goed, terwijl die wel mooi zijn. ik heb 'm wel vanochtend al opgehad, lekker warm hoor. ik zal zo even met m'n telefoon een foto maken.
[edit] voilà: (slechte kleurenweergave, maar allez).
[ afbeelding ]
dank je!quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:39 schreef Toverheks het volgende:
vind de steken mooi hoor Trui, en de muts ook, leuke kleurtjes
HET patroon heb ik niet kunnen vinden.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:06 schreef trui het volgende:
als iemand je dat vraagt, kan diegene toch ook het patroon wel betalen lijkt me?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |