dan is het een gevoel denk ik. Als ik liggend op bankje cable fly's doe, dan is het voor m'n gevoel meer richting het midden van m'n borst. Ik dacht dat het appart was/konquote:Op donderdag 17 januari 2013 11:06 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Maar da's hetzelfde als te zeggen: bovenkant biceps trainen
Dan verstel je je window toch?quote:Op donderdag 17 januari 2013 07:49 schreef RaymondK het volgende:
[..]
nee, niet dat ik er helemaal niet voor open sta hoor, 't is alleen dat ik echt niet tegen "niet eten" kan 's ochtends. Maar het schijnt wennen te zijn.
Ik ga het eerst zo ff doen![]()
thanks
Dat klopt ook: met dumbbels op een bankje heb je 0 weerstand bij maximale contractie van je pecs (dumbbells loodrecht boven je). Met cables, zeker bij een wide station, heb je daar zowat maximale weerstand, en dus zeer zware maximale contractie van je pecs.quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:07 schreef RaymondK het volgende:
Kan wel meer "knijpen" met die oefening dan dat ik dat met dumbles kan.
lol, ja idd. Nooit echt verder over na gedacht zo blijktquote:Op donderdag 17 januari 2013 11:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat klopt ook: met dumbbels op een bankje heb je 0 weerstand bij maximale contractie van je pecs (dumbbells loodrecht boven je). Met cables, zeker bij een wide station, heb je daar zowat maximale weerstand, en dus zeer zware maximale contractie van je pecs.
Met cable kun je bovendien ook nog je onderarmen over elkaar heen doen (zodat je een X maakt met je armen), dus heb je een grotere ROM.
Nouja, 't is weer een voorbeeld waarbij een machine meer voordelen kan opleveren dan zwaartekrachtquote:Op donderdag 17 januari 2013 11:30 schreef RaymondK het volgende:
[..]
lol, ja idd. Nooit echt verder over na gedacht zo blijkt
Inclined bankje eronder en lying cable flies doen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:32 schreef Ethanolic het volgende:
Cable Fly is de lekkerste isolatie oefening voor borst. Laatste paar setjes maak ik altijd een crossover. Ook is het lekker op nog een dropsetje op de Cable Fly te pakken
Lekker beachboy ook.
quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:34 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Inclined bankje eronder en lying cable flies doen.
Als je 10 gram neemt voordat je gaat trainen heb je je doel al bereikt, namelijk minder of geen spierverlies terwijl je fasted traint. Ik denk niet dat het nut heeft om meer dan 10 gram te nemen eigenlijk.quote:Op donderdag 17 januari 2013 07:31 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Het gaat er toch om dat je tijdens je training je voorraad amino's bijgevuld houdt om te voorkomen dat je bij anaerobe activiteit deze uit je spieren gaat slopen?
Ik denk dat dat komt doordat bij cable flies er altijd druk is op je borstspier. Ik denk dat dat verschil er altijd zal zijn, maar als je met dumbell flies niet helemaal tot boven gaat, daar waar de spanning even van je spieren is, maar net daarvoor stopt om weer naar beneden te gaan, en dus spanning op je spieren houdt, je meer pump houdt/krijgt.quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:35 schreef mtchel112 het volgende:
Bij dumbell flies krijg ik ook nooit dezelfdr pump als bij cable flies (kan aan mij liggen)
Ahnold-stylequote:Op donderdag 17 januari 2013 11:44 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt doordat bij cable flies er altijd druk is op je borstspier. Ik denk dat dat verschil er altijd zal zijn, maar als je met dumbell flies niet helemaal tot boven gaat, daar waar de spanning even van je spieren is, maar net daarvoor stopt om weer naar beneden te gaan, en dus spanning op je spieren houdt, je meer pump houdt/krijgt.
Even een quoteje aangezien het zo'n stormlooptopic is.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:55 schreef deman13 het volgende:
Tering, net pull ups met wide grip gedaan (met gewicht onder de voeten) wat ik normaal ook altijd doe, en opeens schiet het in m'n linker schouder (aan de voorkant). Het is niet dat ik echt niet meer kan maar het voelt niet lekker aan. Toen even instructeur meelaten kijken en die zei ook dat het gewoon goed was.
Iemand hier ervaring mee? Oefening om m'n schouder sterker te maken?
Wut? bestaat dat ook?quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:04 schreef Hiatus het volgende:
Gister een keer bij sportcity leiden getrained.
Wat een fucked up sportschool is dat.
Begon al met de warme vochtige kleedkamer door de sauna die aan het einde van de gang zit.
Vervolgens wil ik gaan trainen, krijg ik al meteen zo een instructeurtje voor me neus die zegt dat ik niet mag trainen in tanktop.
Omgekleed en vervolgens niet echt goed getrained in een volgestampt kantoorpand met laagplafond en drukkende warme zweetlucht.
Alles stond fucking dicht op elkaar, kon amper fatsoenlijk een pad naar een machine vinden. De cardio apparaten hebben ze ook handig tegenoverelkaar gezet, je staat elkaar lekker ongemakkelijk aan te kijken.
Wat een slecht materiaal hadden ze daar zeg, niet eens normale flat bench of squat of cable station.
Goed voorbeeld hoe het dus niet moet.
Wel vaker gehoord dat er gyms zijn waar je niet in tanktop mag trainen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Wut? bestaat dat ook?![]()
Kijk als je als bb-er in een winkelcentrum rond gaat lopen met je tanktoppie dan vind ik dat ala white trash over komen, maar in de gym?
Als je de mind muscle connectie wil maken tijdens het trainen van je deltoids rondom, dan gaat er gewoon niks boven een tanktop. Maar goed, de rest in die gym was ook al geen aanrader zoals je al schreef.
ja, dan valt het helemaal op dat de trainers die d'r rond lopen er zelf nauwelijks iets van kunnenquote:Op donderdag 17 januari 2013 12:26 schreef Hiatus het volgende:
[..]
Wel vaker gehoord dat er gyms zijn waar je niet in tanktop mag trainen.
De primaire doelgroep is de average joe en huisvrouw die beetje "fit" wil worden i guess.
Te confronterend/intimiderend als je iemand zn gespierde armen kan zien
Iemand die wel de achterliggende gedachte weet?
Ik denk dat jou verklaring de achterliggende gedachte is. Meeste sportscholen zitten echt niet te wachten op hardcore bodybuilders.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:26 schreef Hiatus het volgende:
[..]
Wel vaker gehoord dat er gyms zijn waar je niet in tanktop mag trainen.
De primaire doelgroep is de average joe en huisvrouw die beetje "fit" wil worden i guess.
Te confronterend/intimiderend als je iemand zn gespierde armen kan zien
Iemand die wel de achterliggende gedachte weet?
Yep. Ik word meestal misselijk van groene thee als ik IF. Koffie daarentegen gaat er prima in.quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:02 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Echter lees ik ook wel eens dat mensen misselijk worden van de thee of dat ze juist meer honger krijgen, dus kwestie van uitproberen vrees ik
Ik vind het inderdaad ook lekkerder trainen omdat je minder snel zweet. En werkt het ook wel motiverend om pomp in je armen/schouders te zien.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ja, dan valt het helemaal op dat de trainers die d'r rond lopen er zelf nauwelijks iets van kunnen
ik denk dat het gewoon als ordi gezien wordt. Buiten de gym vind ik dat wel i.i.g. er binnen niet omdat het gewoon functioneel is. De normale fatsoenlijke TT's dan. Niet die strings zonder rug en zijkant en zo![]()
Behalve dus je mind muscle connection, zweet ik ook een stuk minder d'r in.
in groene thee zit een stofje waar sommige mensen van gaan gieren idd.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:32 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Yep. Ik word meestal misselijk van groene thee als ik IF. Koffie daarentegen gaat er prima in.
nope; die zien veel liever mensen die een abbo afsluiten om vervolgens nooit meer te komen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:30 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Ik denk dat jou verklaring de achterliggende gedachte is. Meeste sportscholen zitten echt niet te wachten op hardcore bodybuilders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |