Beetje maarquote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:05 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje de reputatie die ik mezelf bezorgd heb he ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wtf?
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2013 20:10:35 ]
Beetje wel ja.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:05 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje de reputatie die ik mezelf bezorgd heb he ?
quote:
Gormley is die Ier tochquote:Bij een acte éclairé heeft de nationale rechter een prejudiciële vraag voor het Hof die al eerder door een andere lidstaat is gesteld, er is al vaste rechtspraak over. In dit geval hoeft men geen vraag te stellen en kan met zelf het recht toepassen, een vraag stellen mag echter wel. Bij een acte clair is de toepassing van het Unierecht in de nationale rechtspraak erg duidelijk voor de rechter en de rechter mag dit dan ook gelijk toepassen als hij zeker is van zijn zaak. Er mag geen twijfel bestaan over de uitleg van het recht bij de rechter, anders is het verstandig een vraag te stellen.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:10 schreef Paxcon het volgende:
Antwoord van die hoogleraar op die stelling over de prejudiciele vraag van vanochtend:Scherp die Gormley.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wtf?
Had jij fout of juist geantwoord?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:14 schreef Paxcon het volgende:
Ja, die IerMaar klopt het nou wat hij zegt? Ik snap er niks van. De stelling was: Een nationale rechter is altijd verplicht om een prejudiciële vraag te stellen aan het Hof van Justitie, indien tegen haar uitspraak hoger beroep of cassatie kan worden ingesteld.
Volgens hem is deze stelling juistquote:
Maar dan zou je toch moeten zeggen dat het niet altijd hoeft en de stelling dus onjuist is? Of mis ik ietsquote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:21 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Acte clair
Het is volstrekt duidelijk wat er bedoeld wordt, wordt gebruikt wanneer o.a. Europese wetgeving wordt geïnterpreteerd door een nationale rechter. Als het onzeker is, stelt de rechter een prejudiciële vraag, maar wanneer er sprake is van een acte clair is de zaak al zo duidelijk dat dit niet nodig is en de nationale rechter de zaak zelf, met inachtneming van het relevante Europese recht, kan afhandelen;
Acte éclairé
Er is al eerder een dergelijk probleem en oplossing geformuleerd. Er is een prejudiciële vraag gesteld en beantwoord, en de rechter kan volstaan met verwijzing naar het desbetreffende arrest van het Hof van Justitie.
De hem even de groeten van FOK!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:24 schreef Paxcon het volgende:
Nee inderdaad, leek mij ook al. Ik stuur wel weer een mailtje terug.
Jezus man ben jij de broer van Paxcon ofzo?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:24 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Hij snapt er wel iets van natuurlijk. Hij zag in dat hij mij met een 9 moest belonen op EIP.
*edit terwijl ik er geen zak van af wist
Jonge dat tentamen was gewoon een uittreksel van de oude tentamens die beschikbaar waren. De paar vragen die ik zelf moest bedenken had ik fout.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:24 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Jezus man ben jij de broer van Paxcon ofzo?
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:24 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Jezus man ben jij de broer van Paxcon ofzo?
Toch wel tragisch eigenlijk dat ze op een dergelijke manier tentamineren.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:25 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Jonge dat tentamen was gewoon een uittreksel van de oude tentamens die beschikbaar waren. De paar vragen die ik zelf moest bedenken had ik fout.
Objectief gezien wel maar destijds kon ik er wel mee leven.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:27 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Toch wel tragisch eigenlijk dat ze op een dergelijke manier tentamineren.
Uiteraard.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:28 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Objectief gezien wel maar destijds kon ik er wel mee leven.
Het kostte mij serieus gewoon even om te bedenken wat BO was?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Wat een modderpoel is de gezamenlijke huishouding trouwens. Net als wederzijds zorgdragen.
Zit ik heel die casus uit te werken, lijkt het erop dat ik het helemaal niet inhoudelijk hoef af te handelen. Het BO heeft de belanghebbenden helemaal niet gehoord.
Dat snap ikquote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Uiteraard.Het was ook niet ten nadele van jou bedoeld ofzo. Maar meer gewoon in het algemeen.
Bij ons is Inleiding Internationaal Recht MC en openboek. Ik begrijp de gedachte achter MC, en ik begrijp de gedachte achter openboek, maar de combinatie? Analoog Googlen zeg ik.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:27 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Toch wel tragisch eigenlijk dat ze op een dergelijke manier tentamineren.
Nee man, gratis punten.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:29 schreef Ties02 het volgende:
Sowieso moeten ze die multiple choice tentamens afschaffen
Natuurlijk. En er worden ook punten uitgedeeld voor de analyse van de casus an sich. Maar toch...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:29 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het kostte mij serieus gewoon even om te bedenken wat BO was?
Maar daar leer je wel weer van dat je altijd de casus heel goed moet lezen...
Ze zullen na een tijdje misschien ook wel op de vingers getikt worden dat ze het ècht te makkelijk maken en gewoon te lui zijn.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:30 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Dat snap ik
Moet wel zeggen dat het bij andere vakken aan de RuG absoluut niet tegengekomen ben. Volgens mij hebben ze het dit jaar anders gedaan bij EIP.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |