WGR / Aangeven zwartwerkerquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:29 schreef sanneyentl het volgende:
Waar kan je exact iemand (anoniem) aangeven omdat hij/zij zwart werkt?
Iemand die (helaas) dicht bij mij staat door familie/gezin profiteert er lekker op los.
Diens moeder wilt de persoon niet in dienst nemen, omdat dit voor een werkgever vrij duur is etc.
^^ Dat. Taal en rekenen zouden de basis van het basisonderwijs moeten zijn, i.p.v. zottigheid als godsdienst, gym, kringverhalen, voorlezen en knutselen...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:40 schreef Farenji het volgende:
Hypercorrectie. Komt door het belabberd slechte taalonderwijs van tegenwoordig, men leert niet eens meer de vervoegingen van onregelmatige werkwoorden. Zelfs met regelmatige werkwoorden hebben de meesten grote moeite.
Bij de meeste werkwoorden krijgt de vorm van de tegenwoordige tijd voor de derde persoon enkelvoud de uitgang -t. De onregelmatige werkwoorden kunnen, zullen, mogen en willen zijn uitzonderingsgevallen, evenals het werkwoord zijn (hij is). De vorm voor de derde persoon enkelvoud is bij kunnen, zullen, mogen en willen gelijk aan die voor de eerste persoon: hij kan, hij zal, hij mag, hij wil.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:44 schreef gohan16 het volgende:
ik wil
jij wilt
hij/zij/het wilt (stam + t)
Het is geen klacht (nouja, eigenlijk ook wel), maar meer een vraag of dit nieuw is of dat het me nu pas opvalt.quote:
Voor gym valt nog wat te zeggen. Op zich.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Dat. Taal en rekenen zouden de basis van het basisonderwijs moeten zijn, i.p.v. zottigheid als godsdienst, gym, kringverhalen, voorlezen en knutselen...
Het irriteert me mateloos, dus een behoorlijke klacht wat mij betreft.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:53 schreef Skv het volgende:
[..]
Het is geen klacht (nouja, eigenlijk ook wel), maar meer een vraag of dit nieuw is of dat het me nu pas opvalt.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:59 schreef Dimens het volgende:
Het zijn dan ook gewoon kut uitzonderingen. Ik krijg ze maar niet goed onder de knie.
Jij wilt het graag anders zien?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:59 schreef Dimens het volgende:
Het zijn dan ook gewoon kut uitzonderingen. Ik krijg ze maar niet goed onder de knie.
Serieus?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:03 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik betrap mij er vaak op dat ik 'hij wilt' schrijf.
Klinkt afgekapt, wil. Net als ik hou.. alsof het niet klopt. Maar het klopt wel. Wat een verwarring altijd, de Nederlandse taal.quote:
Nou is 'willen' ook niet echt het minst gebruikte werkwoord in de Nederlandse taal ofzo. Helemaal bij gangbare vervoegingen lijkt het me simpel om geen fouten te maken.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:09 schreef Kola het volgende:
[..]
Klinkt afgekapt, wil. Net als ik hou.. alsof het niet klopt. Maar het klopt wel. Wat een verwarring altijd, de Nederlandse taal.
quote:In die delen van het taalgebied waar de uitgang -t vaak komt te vervallen (hij heef, hij blijf enzovoort), is wel eens sprake van verwarring en wordt de -t soms hypercorrect toegevoegd: hij wilt.
Deze Heer weet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:05 schreef kikoooooo het volgende:
Zeer terechte klacht.
Alleen mongolen schrijven zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |