Als ze het kunnen bewijzen dan zal mevrouw ook een boete opgelegd krijgen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:29 schreef sanneyentl het volgende:
Waar kan je exact iemand (anoniem) aangeven omdat hij/zij zwart werkt?
Iemand die (helaas) dicht bij mij staat door familie/gezin profiteert er lekker op los.
Ik moet diegene sowieso niet, dus komt mij mooi uit :p Maar deze persoon werkt parttime in loondienst en werkt aardig wat uurtjes zwart onder de naam van het bedrijf van diens moeder. Diens moeder wilt de persoon niet in dienst nemen, omdat dit voor een werkgever vrij duur is etc.
Daarnaast heeft die persoon ook nog een uitkering, deze vervalt wel binnekort, maar daar heeft diegene aardig wat maandjes nog van mee kunnen profiteren.
De rest in de familie studeert hard en werkt hard voor alles en bij diegene komt alles maar aanwaaien en doet die persoon dit soort dingen. Word maar eens tijd dat diegene hier eens op gepakt wordt en maar eens echt moet gaan werken voor geld zoals het hoort.
Maar als ik die persoon aangeef, wat heeft dat dan eventueel voor gevolgen voor diens moeder?
gelul. ik denk dat TS de situatie duidelijk genoeg gemaakt heeft.quote:
Heb jij uberhaupt wel kennis van de tweede wereldoorlog?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:34 schreef controlaltdelete het volgende:
NSB-er idd. In 40-45 gaven ze ook mensen vanwege jaloezie en wat centen. Al zou iemand de boel oplichten ik wil geen snitch zijn.
Jup. Het is überhaupt trouwensquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:34 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Heb jij uberhaupt wel kennis van de tweede wereldoorlog?
blijkbaar niet dusquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:36 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Jup. Het is überhaupt trouwens
belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:29 schreef sanneyentl het volgende:
Waar kan je exact iemand (anoniem) aangeven omdat hij/zij zwart werkt?
Iemand die (helaas) dicht bij mij staat door familie/gezin profiteert er lekker op los.
Ik moet diegene sowieso niet, dus komt mij mooi uit :p Maar deze persoon werkt parttime in loondienst en werkt aardig wat uurtjes zwart onder de naam van het bedrijf van diens moeder. Diens moeder wilt de persoon niet in dienst nemen, omdat dit voor een werkgever vrij duur is etc.
Daarnaast heeft die persoon ook nog een uitkering, deze vervalt wel binnekort, maar daar heeft diegene aardig wat maandjes nog van mee kunnen profiteren.
De rest in de familie studeert hard en werkt hard voor alles en bij diegene komt alles maar aanwaaien en doet die persoon dit soort dingen. Word maar eens tijd dat diegene hier eens op gepakt wordt en maar eens echt moet gaan werken voor geld zoals het hoort.
Maar als ik die persoon aangeef, wat heeft dat dan eventueel voor gevolgen voor diens moeder?
Doe wat je moet doen maar ik zou het nooit kunnen, beetje anoniem iemand aangeven. Waarom durf je er niet voor uit te komen ipv het anoniem te doen?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:40 schreef sanneyentl het volgende:
Dan maar een nsb-er..
Iedereen bij 'ons' studeert en moet veel werken voor eigen centen (zoals het hoort overigens), en die persoon ligt languit op de bank, werkt af en toe wit en de rest zwart en krijgt ook nog eens uitkering.
En het erge is nog dat moeders alles regelt. Baan, het zwart werken en de uitkering. Diegene hoeft dus eigen vrij weinig te doen.
En toevallig moet jij hem niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:40 schreef sanneyentl het volgende:
Dan maar een nsb-er..
Iedereen bij 'ons' studeert en moet veel werken voor eigen centen (zoals het hoort overigens), en die persoon ligt languit op de bank, werkt af en toe wit en de rest zwart en krijgt ook nog eens uitkering.
En het erge is nog dat moeders alles regelt. Baan, het zwart werken en de uitkering. Diegene hoeft dus eigen vrij weinig te doen.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:51 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Het is op zich wel degelijk het geval dat veel van de mensen die onderduikers verraadden dit deden uit financiele overwegingen, of uit persoonlijke rancune.
Dat is dus meten met twee maten. Waarom praat je die zwartwerker er dan niet op aan?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:51 schreef sanneyentl het volgende:
Nee die zou ik niet aangeven inderdaad. Maar haar er wel even op wijzen dat ze met en niet studeren, klein beetje wit werken, de rest zwart werken en een uitkering niet ver gaat komen in het leven en het ook echt te ver gaat betreft belastingontduiken.
Er zit voor mij verschil tussen een keer een zwart klusje of zo'n beetje er alles aan doen om de belasting te ontduiken.
Dat laatste is net zo goed de schuld van de werkgever. En verder moet je ook toegeven dat jij je aan die persoon stoort; dat zwartwerken komt er dan nog eens bij.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:03 schreef sanneyentl het volgende:
Het is vaak genoeg te sprake gekomen. Niet zo zeer het directe belasting ontduiken, maar wel dat het ook op een nette manier kan door je bijvoorbeeld gewoon in te schrijven bij de kvk en dus voor jezelf te starten.
Er word dan gezegt dat diegene dit wel van plan is, maar dat wordt alleen maar uitgesteld. Kortom, niets mee gedaan. Het is overigens niet de eerste keer dat die persoon dit doet. Al eerder een uitkering gehad (arbeidsongeschikt, vanwege knieblessure), en zich ontzettend aangesteld. Er kon namelijk niet gewerkt worden maar wel uitgaan, sporten etc. Erg knap..
Ook al eerder een keer bij een andere werkgever geheel zwart gewerkt.
Omdat anders een hoop gedoe?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:47 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Doe wat je moet doen maar ik zou het nooit kunnen, beetje anoniem iemand aangeven. Waarom durf je er niet voor uit te komen ipv het anoniem te doen?
Waarschijnlijk zou TS (en ik ook) dan niet zo principieel zijn, maar maakt dat wat uit? Die vriendin wordt dan wel eer door een ander aangegeven.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:47 schreef Staal het volgende:
[..]
En toevallig moet jij hem niet.
Of zou je ook zo principieel zijn als het om je beste vriendin zou gaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |