Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Enpe, hiker regio Eindhoven Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Leeuwarden guru033, hiker regio Utrecht ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) joppie_saus, hiker regio Groningen Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden Riddah, hiker regio Apeldoorn RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) RTS91, hiker regio Groningen Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Groningen Zuunigerd, hiker regio Zwolle zazzel, hiker regio Breda
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda [url=http://forum.fok.nl/user/profile/378787[reintje_[/url], privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Come on Autoreset, belleen!! Zou graag die files in sturen, goed voor de uurtjes... al ligt er nergens zo veel als in het mooie Den Haag helaas. De scholen hier hebben zelfs sneeuwvrij
Op dinsdag 15 januari 2013 11:13 schreef RobinhoAjax het volgende: Come on Autoreset, belleen!! Zou graag die files in sturen, goed voor de uurtjes... al ligt er nergens zo veel als in het mooie Den Haag helaas. De scholen hier hebben zelfs sneeuwvrij
Serieus? Dat is wel een beetje overdreven. Hier in Breda ligt ook een aardig pak sneeuw, maar hier gaat alles gewoon door...
Gaat weer lekker vandaag.. Eerst driekwartier vertraging naar Breda, daar een half uur wachten op de bus met een collega, nu een half uur wachten op station Tilburg, aangezien de trein die normaal gesproken achter mijn trein zou moeten rijden ineens voor me reed. En ook eerder wegging..
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Op dinsdag 15 januari 2013 12:24 schreef RTS91 het volgende: In ieder geval weer 2 ritten voor morgen, eerste dag weer beschikbaar en gelijk werk Groningen - Son, Eindhoven - Almere.
Ik zou ook graag willen werken, maar heb het helaas veel te druk met school, volgende week tentamenweek en ik moet ook nog een praktijkopdracht inleveren...
Wil wellicht ook hiker worden. Wat raden jullie aan, EasyWay of Autoreset? Is het ook mogelijk om meerdere regio's aan te geven vanuit waar je kan werken? Woon namelijk in omgeving Amersfoort en ga naar school in Enschede.
Op dinsdag 15 januari 2013 14:28 schreef EdNoolk het volgende: Wil wellicht ook hiker worden. Wat raden jullie aan, EasyWay of Autoreset? Is het ook mogelijk om meerdere regio's aan te geven vanuit waar je kan werken? Woon namelijk in omgeving Amersfoort en ga naar school in Enschede.
De keuze tussen EW en autoreset maakt niet heel veel uit. Ik werk zelf voor Easyway en daar is het zeker mogelijk om te werken vanuit verschillende regio's, gewoon vermelden bij je beschikbaarheid. Lees verder eens de vorige topics terug zou ik zeggen
Bij AR is dit niet te vermelden bij je beschikbaarheid. Je kunt wel naar de planning bellen wanneer je bijv. vanuit school wilt werken de volgende dag (zij kunnen dit namelijk wel ergens opschrijven) zodat zij kunnen kijken of dat handig is.
Ja haha, ik heb ooit eens met een Audi A5 die geen quattro had in dit soort weer gereden, echt niet chill.. Als je van rijbaan wisselt moet je echt je best doen om hem niet te laten glijden als er van die drek tussen de banen ligt. Was ook nog handgeschakeld, je moet echt supergeconcentreerd rijden dan.
Toch handig dat voor iedereen de tentamenweken net anders vallen, dan blijft de hoeveelheid chauffeurs en werk een beetje gelijk Vrijdag alweer het laatste tentamen voor deze periode, dus volgende week weer beschikbaar voor AR
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Voor morgen nog niet gebeld.. Aan de ene kant goed, moet nog heel wat voor school doen, maar ben okk aardig op weg een nieuw maandrecord neer te zetten voor EW..
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Ik heb een vraagje. Ik heb voor AR al een paar keer op locatie gewerkt, waarbij ik steeds op dezelfde manier alle uren kon invullen als voor een rit. Hierbij wordt het eerste half uur voor de heenreis niet vergoed, want dit telt als woon-werk. Dit vind ik een nette oplossing.
Maar van de laatste keer dat ik op locatie gewerkt heb, bij een verhuurbedrijf waar ik al eens eerder voor ben ingedeeld, werd de reistijd helemaal niet vergoed.
Dus ik heb een mail gestuurd naar de AR administratie, dat ze dat vergeten waren. Nou krijg ik als antwoord dat ze voor locatiewerk nooit reistijd vergoeden en dat alle chauffeurs dat zouden moeten weten
Heb ik tot nu toe dan elke keer onterecht de reistijd uitbetaald gekregen of praat de administratie onzin?
EDIT: Laat maar, ik heb op die dagen nooit reistijd uitbetaald gekregen
[ Bericht 3% gewijzigd door Babananana op 15-01-2013 16:54:35 ]
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Morgen een PC-rit met een 508 én een Z3. Ook lekker logisch. Mag wel weer met de EW peugeot op pad
Een Z3?! Die dingen zijn toch super oud?:P (Relatief gezien dan) Zo'n nieuwe 508 lijkt me wel prima trouwens.
Heb overigens een vraagje: iemand die hier PC is vanuit de regio Utrecht? Zo, ja: is er veel werk? Zit erover te denken om over te stappen naar Easyway waar ik ooit als hiker heb gewerkt. Ben nu PC bij een andere tent.
Een Z3?! Die dingen zijn toch super oud?:P (Relatief gezien dan) Zo'n nieuwe 508 lijkt me wel prima trouwens.
Heb overigens een vraagje: iemand die hier PC is vanuit de regio Utrecht? Zo, ja: is er veel werk? Zit erover te denken om over te stappen naar Easyway waar ik ooit als hiker heb gewerkt. Ben nu PC bij een andere tent.
Ja klopt. Eerst met 2 klanten samen naar de eigenaar van de 508 thuis rijden. Daar staat de Z3, met die klant dan verder rijden.
Op dinsdag 15 januari 2013 16:06 schreef Babananana het volgende: Toch handig dat voor iedereen de tentamenweken net anders vallen, dan blijft de hoeveelheid chauffeurs en werk een beetje gelijk Vrijdag alweer het laatste tentamen voor deze periode, dus volgende week weer beschikbaar voor AR
Ja, maar over het algemeen wel ongeveer in dezelfde maand toch? Ik mag morgen beginnen, een week lang. Daarna een week vrij, hopelijk veel uren maken!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Zo, vandaag ook een mooi dagje gehad! Had vanochtend een tentamen en had voor vanmiddag mn beschikbaarheid opengezet, met het idee dat er vast wel mensen met 2 of 3 ritten hun laatste rit niet meer zouden halen.
Tentamen gehad en daarna nog gesport, het was inmiddels al 2 uur en ik verwachte het niet meer, dus lekker onder de douche en juist op dat moment gebeld voor een spoedje, Eindhoven-Doorn (militair oefenterrein/kazerne). Ophaaladres was vlakbij dus binnen 30 minuten stond ik vanuit de douche aan de balie aldaar. Volkswagen Transporter richting Doorn, onderweg even bij mn opa en oma in Driebergen gestopt(zij ook weer blij) en uiteindelijk de ingang van de kazerne gevonden. De persoon bij de ingang mocht alleen nergens voor tekeken en CP was er niet, dus in overleg met AR maar een formulier zonder handtekening mee naar huis genomen.
Hoop dat iedereen vandaag de sneeuw heeft overleefd! Zelf vanochtend met de eigen auto naar Tilburg gegaan voor een tentamen(om 8:30 ), daar zitten nog zomerbandjes onder, af en toe wel glijden!
Ik werd nog gebeld voor vestigingswerk in Amersfoort, maar heb nee gezegd. Niet zoveel zin om een hele dag in de kou auto's onder de sneeuw vandaan te halen om 50m te verplaatsen.
Ben benieuwd naar de verhalen van mensen die vandaag met de trein in omgeving eindhoven tilburg breda of den bosch moesten zijn, schijnt flinke chaos geweest te zijn.
zojuist de eerste auto op de feestlocatie afgeleverd (waar nu overigens prima mensen zitten, waarvan eentje zelfs een beetje overenthousiast ). Nou stond al in de ritinfo dat 'er een waarschuwingslampje knippert maar de auto veilig te rijden is'. In de praktijk bleek hij op 3 cilinders te lopen. Nou lijkt zo'n Focus 1.6 me op 4 cilinders al geen racemonster maar nu waren de prestaties op zijn best dramatisch te noemen...
Op woensdag 16 januari 2013 00:18 schreef Ordinateur het volgende: Zo, vandaag ook een mooi dagje gehad! Had vanochtend een tentamen en had voor vanmiddag mn beschikbaarheid opengezet, met het idee dat er vast wel mensen met 2 of 3 ritten hun laatste rit niet meer zouden halen.
Tentamen gehad en daarna nog gesport, het was inmiddels al 2 uur en ik verwachte het niet meer, dus lekker onder de douche en juist op dat moment gebeld voor een spoedje, Eindhoven-Doorn (militair oefenterrein/kazerne). Ophaaladres was vlakbij dus binnen 30 minuten stond ik vanuit de douche aan de balie aldaar. Volkswagen Transporter richting Doorn, onderweg even bij mn opa en oma in Driebergen gestopt(zij ook weer blij) en uiteindelijk de ingang van de kazerne gevonden. De persoon bij de ingang mocht alleen nergens voor tekeken en CP was er niet, dus in overleg met AR maar een formulier zonder handtekening mee naar huis genomen.
Hoop dat iedereen vandaag de sneeuw heeft overleefd! Zelf vanochtend met de eigen auto naar Tilburg gegaan voor een tentamen(om 8:30 ), daar zitten nog zomerbandjes onder, af en toe wel glijden!
Zeker voor de verhuurde met een vogel in het logo? Handtekening is daar niet nodig, je moet de sleutel ophangen in het kastje tegenover de wacht met het gele droodrukvel erbij. Dan weet je dat voor de volgende keer
Sta nu even op een parkeerplaats. Deze auto moet OM 1600 afgeleverd worden en het is nog 45 minuten rijden Maar ja, er staat OM 1600, dan kan ik natuurlijk niet om 1545 aan komen zetten! Privéadres, dus wss klopt die 1600 ook wel.
Prima auto trouwens die 508. Lekker soepele motor die 1.6THP.
Zeker voor de verhuurde met een vogel in het logo? Handtekening is daar niet nodig, je moet de sleutel ophangen in het kastje tegenover de wacht met het gele droodrukvel erbij. Dan weet je dat voor de volgende keer
Ja dat zei die man daar ook, maar dan ga ik dus formulier zonder handtekening voor ontvangst terug sturen en dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. Maarja blijkbaar hoort het dus zo, heb het wel aan AR doorgegeven dat ik er later geen problemen mee krijg. De planner die ik aan de lijn had wist ook niks van die procedure daar.
En weer thuis. Nergens last van gehad met het OV of op de weg. Wel een paar uur stilgestaan op een parkeerplaats omdat ik de auto exact om 1600 moest afleveren bij iemand thuis (en mijn ervaring is dan de tijden dan juist WEL kloppen als het bij iemand thuis is), ik er al om 1300 was voor het ophalen en het een uurtje rijden.was 508 1.6THP was de 2e. Fijne auto, fijne motor. Alleen het schakelen zou net met iets strakkere slagen kunnen wat mij betreft.
Op woensdag 16 januari 2013 11:43 schreef Ordinateur het volgende: Ben benieuwd naar de verhalen van mensen die vandaag met de trein in omgeving eindhoven tilburg breda of den bosch moesten zijn, schijnt flinke chaos geweest te zijn.
Was het ook. Vanmorgen bijna 5 uur onderweg van Tilburg naar Born. De wegen naar en van amsterdam waren prima. Nu onderweg naar huis maar er is nog steeds storing..
hier 12 euro te weinig. laat dat nou precies zijn wat ik laatst gedeclareerd had aan maaltijd met een biertje voor een maat erbij.. dus die keren ze niet uit :p
laatst had ik een rit waar ik in de wachttijd fakking ziek werd en de hele tijd moest kotsen en dus niks afkreeg, maar wilde natuurlijk wel mijn 12,50 declareren. heb ik maar 7 blikjes cola gehaald bij een pizzaboer, eens kijken hoe ze daar op reageren :p
Op woensdag 16 januari 2013 22:16 schreef mothergoose het volgende: hier 12 euro te weinig. laat dat nou precies zijn wat ik laatst gedeclareerd had aan maaltijd met een biertje voor een maat erbij.. dus die keren ze niet uit :p
laatst had ik een rit waar ik in de wachttijd fakking ziek werd en de hele tijd moest kotsen en dus niks afkreeg, maar wilde natuurlijk wel mijn 12,50 declareren. heb ik maar 7 blikjes cola gehaald bij een pizzaboer, eens kijken hoe ze daar op reageren :p
Zo'n chauffeur had laatst ook geprobeerd om een ANWB-boek te declareren
Op woensdag 16 januari 2013 22:16 schreef mothergoose het volgende: hier 12 euro te weinig. laat dat nou precies zijn wat ik laatst gedeclareerd had aan maaltijd met een biertje voor een maat erbij.. dus die keren ze niet uit :p
laatst had ik een rit waar ik in de wachttijd fakking ziek werd en de hele tijd moest kotsen en dus niks afkreeg, maar wilde natuurlijk wel mijn 12,50 declareren. heb ik maar 7 blikjes cola gehaald bij een pizzaboer, eens kijken hoe ze daar op reageren :p
Laatst had ik (als hiker) een spoedje naar Eemshaven. Dat was zo'n teringeind weg dat ik de nachtbus naar huis moest nemen (die 5 euro kost), maar die ik gewoon vergoed gekregen
Laatst had ik (als hiker) een spoedje naar Eemshaven. Dat was zo'n teringeind weg dat ik de nachtbus naar huis moest nemen (die 5 euro kost), maar die ik gewoon vergoed gekregen
Skoda Octavia ofzo toen trouwens? Collega van mijn vader(werkt in Eemshaven) heeft net een "nieuwe" leaseauto.
Dat is dus ook de instelling waarmee ik in die auto's rijdt, zolang de veiligheid maar niet in het geding komt..... ( Ok bij mijn bedrijfsbus zou ik ook niet gaan rijden maar voor dit soort dingen kun je je beter dom houden )
Ah, zal er dan wel flink af worden getrapt.. (Eemshaven stikt van de Polen en soortgelijken.. )
Die man waar ik 'm afleverde (overigens gewoon een rasechte Groninger aan z'n accent te horen ) bracht me naar station Roodeschool, dat ging niet zachtjes idd
Je moet daar ook wel een beetje hard rijden om enigszins snel in de bewoonde wereld komen. Niet dat je Roodeschool de bewoonde wereld kan noemen maar het heeft in ieder geval een station
Op woensdag 16 januari 2013 22:54 schreef Viezze het volgende: Je moet daar ook wel een beetje hard rijden om enigszins snel in de bewoonde wereld komen. Niet dat je Roodeschool de bewoonde wereld kan noemen maar het heeft in ieder geval een station
Dat is waar ja Godverdomme nog 3 kwartier in die kuttrein voordat ik een keer in Groningen was
Ik zeker niet nee Ik had om 21.15 oid die trein in Roodeschool en ik was om 3.00 thuis. En dan had ik nergens vertraging en de langste overstaptijd was in Rotterdam naar de nachtbus: 10 minuten
Moest trouwens wel via Schiphol wegens werkzaamheden bij Utrecht.
Ik zeker niet nee Ik had om 21.15 oid die trein in Roodeschool en ik was om 3.00 thuis. En dan had ik nergens vertraging en de langste overstaptijd was in Rotterdam naar de nachtbus: 10 minuten
Moest trouwens wel via Schiphol wegens werkzaamheden bij Utrecht.
'Goed voor de uren' is dan ook niet echt een troostende gedachte meer als je om 1.15 in de nacht een patat speciaal van de Smullers aan het eten bent terwijl je op Leiden Centraal (Schiphol-Leiden met de NS-bus ergens werkzaamheden) op de trein wacht idd Hoewel ik tot aan Leiden met een andere hiker heb gereisd dus dat was wel beter (gingen meerdere auto's die kant op). Leuk detail: dit was zijn allereerste rit ooit. En dan meteen om 2.00 thuis
En wat is het geworden? Lift gekregen van een van de planners?
Nadat bleek dat het echt onmogelijk was om in Roosendaal te komen (bus/trein reed niet meer) mocht ik een taxi pakken naar Roosendaal. Is echter nogal duur om voor te schieten, dus vroeg of ik of het op rekening mocht. Van EW mocht het maar van het taxibedrijf niet ; zij wilden een schriftelijke bevestiging. Toen is iemand van EW naar het kantoor gekomen om de EW auto aan mij te kunnen geven, en ben ik met de EW auto naar Antwerpen gereden.
In Antwerpen aangekomen was er nog een andere chauffeur, er waren namelijk ook 2 gasten. Probleem was echter dat er maar 1 auto was. De klant van de andere chauffeur had zijn auto namelijk in Vlissingen staan, en de bedoeling was dat de andere chauffeur die auto op zou halen, maar dit is ergens in de communicatie misgegaan. Toen heeft hij de klant met de EW auto naar huis gebracht.
Gisteren trouwens in een Z3 coupé 2.8 gereden.. Heerlijke wagen
Nadat bleek dat het echt onmogelijk was om in Roosendaal te komen (bus/trein reed niet meer) mocht ik een taxi pakken naar Roosendaal. Is echter nogal duur om voor te schieten, dus vroeg of ik of het op rekening mocht. Van EW mocht het maar van het taxibedrijf niet ; zij wilden een schriftelijke bevestiging. Toen is iemand van EW naar het kantoor gekomen om de EW auto aan mij te kunnen geven, en ben ik met de EW auto naar Antwerpen gereden.
In Antwerpen aangekomen was er nog een andere chauffeur, er waren namelijk ook 2 gasten. Probleem was echter dat er maar 1 auto was. De klant van de andere chauffeur had zijn auto namelijk in Vlissingen staan, en de bedoeling was dat de andere chauffeur die auto op zou halen, maar dit is ergens in de communicatie misgegaan. Toen heeft hij de klant met de EW auto naar huis gebracht.
Gisteren trouwens in een Z3 coupé 2.8 gereden.. Heerlijke wagen
Haha toch niet in de 107 mag ik hopen voor de klant?
Op donderdag 17 januari 2013 11:31 schreef zazzel het volgende: Hahaha dan schaam je je toch helemaal kapot, vorige keer dat ik in dat ding moest rijden lag hij ook nog helemaal vol met zooi.
Ja hij is echt smerig, had dat wagentje gisteren ook bij me.. Helemaal onder de vogelpoep/sneeuw/ijs-emulsie.
Op donderdag 17 januari 2013 13:55 schreef MG_13 het volgende: Wordt de laatste tijd overspoeld met sms'jes van EW van spoedjes, net ook weer. Ik heb alleen geen tijd!
Ik kreeg vanochtend een sms of ik in Vianen banden wilde rondbrengen. Klonk wel aanlokkelijk, maar helaas geen tijd. Al tijden niet door die k#t scriptie. Hopelijk na mn scriptie nog een paar dagen werken, want daarna ga ik al naar het buitenland voor een half jaar.
Ik kreeg vanochtend een sms of ik in Vianen banden wilde rondbrengen. Klonk wel aanlokkelijk, maar helaas geen tijd. Al tijden niet door die k#t scriptie. Hopelijk na mn scriptie nog een paar dagen werken, want daarna ga ik al naar het buitenland voor een half jaar.
Op woensdag 16 januari 2013 11:43 schreef Ordinateur het volgende: Ben benieuwd naar de verhalen van mensen die vandaag met de trein in omgeving eindhoven tilburg breda of den bosch moesten zijn, schijnt flinke chaos geweest te zijn.
Leuk joh! vanuit Tilburg naar Den Haag in één ritje bijna de hele NS bingo vol: achter een goederentrein, rood sein, wisselstoring, defecte overweg en defect materieel
Ik ga een semester vakken volgen in Polen. Daarna heb ik geen OV meer waarschijnlijk omdat ik een tussenjaar doe. Dus of ik ooit nog weer voor EW zal rijden betwijfel ik!
Op woensdag 16 januari 2013 22:54 schreef Viezze het volgende: Je moet daar ook wel een beetje hard rijden om enigszins snel in de bewoonde wereld komen. Niet dat je Roodeschool de bewoonde wereld kan noemen maar het heeft in ieder geval een station
Nee hoor, binnen 10 minuten kan je echt al wel in een dorp met station zijn. (Roodeschool.) Moskou en Oudeschip liggen zelfs maar op 5 minuten rijden. Je moet alleen even de snelste route weten. Oh, en niet bang zijn voor wat hobbels in sommige binnenwegen. (sowieso als je tussen de dijk door gaat. )
Ritje giet oan morgen! Lekker richting Heerenveen! Als ik het zo een beetje lees heb ik echt het idee dat EasyWay wel echt veel meer bijzondere ritjes heeft trouwens! Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt helaas
Alweer geen mailtje voor een rit, al 2e dag op rij . Ja ze belde vanmiddag of ik binnen 2 uur met OV in Katwijk kon zijn. Dat was een mission impossible voor mij.
Uiteindelijk om 18:55 nog een mailtje ontvangen. Nog nooit zo laat nog een rit ontvangen.
Nijmegen-Kerkrade in een Mazda 6 SW. RDW en autoweek geven aan de hand van het kenteken echter aan dat het een TVR Chimaera is Lijkt me erg onwaarschijnlijk voor een verhuurbedrijf
Op donderdag 17 januari 2013 19:23 schreef Jieuwst het volgende: Uiteindelijk om 18:55 nog een mailtje ontvangen. Nog nooit zo laat nog een rit ontvangen.
Nijmegen-Kerkrade in een Mazda 6 SW. RDW en autoweek geven aan de hand van het kenteken echter aan dat het een TVR Chimaera is Lijkt me erg onwaarschijnlijk voor een verhuurbedrijf
Pics als het een TVR is
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op donderdag 17 januari 2013 19:23 schreef Jieuwst het volgende: Uiteindelijk om 18:55 nog een mailtje ontvangen. Nog nooit zo laat nog een rit ontvangen.
Nijmegen-Kerkrade in een Mazda 6 SW. RDW en autoweek geven aan de hand van het kenteken echter aan dat het een TVR Chimaera is Lijkt me erg onwaarschijnlijk voor een verhuurbedrijf
Zo'n 6 wil ik graag nog eens rijden. Je ziet ze zo weinig maar volgens mij zijn het best aantrekkelijke leasebakken. Een TVR zou echt té vet zijn, maar indd dat zal wel niet kloppen...
Zo'n 6 wil ik graag nog eens rijden. Je ziet ze zo weinig maar volgens mij zijn het best aantrekkelijke leasebakken. Een TVR zou echt té vet zijn, maar indd dat zal wel niet kloppen...
Heb een keer zo'n 6 gereden maar had er meer van verwacht..
Op donderdag 17 januari 2013 21:17 schreef Irritatie100 het volgende: Volgens mij vorig topic al een beetje over gehad maar mn pa krijgt zeerwss een nieuwe leaseauto in april. Dus hij gaat nu rondkijken.
Ik heb hem zelf op de Mondeo 1.6 Ecoboost en de Superb (motor nader te bepalen ) gewezen, maar hebben mijn lieve collegae nog ideeën wellicht?
Geen verplichting/wens om iets met 20% bijtelling te leasen?
Mondeo rijdt echt prima, lekker dik in de opties omdat het een aflopend model is. Zit momenteel een zeer lange levertijd op vanwege dat gedoe in België...Superb komt eind dit jaar een facelift van, dan gaan die lelijke achterlichten weg. Nieuwe Octavia misschien, of de Mazda 6?
Of een outsider, de Kia Optima Hybride? Ziet er strak uit. (Klik). En wellicht is dit interessant.
508SW heb ik ook aangedragen idd, maar de vraag is of die groot genoeg is. M'n pa is vrij groot (vooral lange benen) en toen we 4 jaar geleden een nieuwe uit konden zoeken hebben we ook Insignia/Laguna en dat soort auto's gepast. Hij ging er nét in (vaak niet eens), maar de achterbank was dan praktisch onbruikbaar en vaak zat ie ook met z'n knie tegen het dashboard. Ben bang dat dat bij de 508 ook gaat gebeuren.. A4 ed is sowieso te klein dus
20% bijtelling hoeft niet, we rijden nu een Mondeo 2.0 en die heeft ook 25%. Enige is dat een diesel niet mag omdat we niet aan de 40k per jaar komen. Die Kia ziet er trouwens nog best prima uit Octavia zou ook kunnen, maar ben bang dat hetzelfde weer geldt wat betreft de ruimte en je alsnog bij de Superb komt dan.
Op donderdag 17 januari 2013 22:55 schreef Oceanview het volgende: Ik overweeg om Hiker te worden alleen vraag ik mij wel hoeveel uur je gemiddeld op 1 dag werkt?
Ligt er heel erg aan welke regio je woont. Hikers in Amsterdam, Leiden, Utrecht enzovoorts zitten denk ik op 6-7 uur terwijl Groningen enz 10 uur per dag mogelijk is geloof ik.
En is natuurlijk geen vast aantal dagen. De ene week kan je 5 dagen werken, volgende week 1 dag...
De mondeo 1.6 ecoboost rijdt opzich prima. De mondeo vind ik sowieso en erg mooie auto en hij rijdt goed, maar ik vind zo'n 1.6 dan weer niet bepaald premium. Hij komt er goed mee vooruit maar het voelt niet luxe aan. De 508 SW ben ik zelf echt totaal geen fan van. Ik heb hem in alle mogelijke uitvoeringen wel een keer gehad inmiddels maar ben er geen fan van. Mijn oom heeft hem met volautomatische transmissie en die is opzich wel ok, maar de besturing blijft gevoelloos en afstandelijk. Gewoon een typisch franse auto. Mijn oom is overigens wel lang en houdt daar ook rekening mee bij het uitzoeken van een leasewagen, dus ik denk dat de 508 wat dat betreft geen probleem zou moeten zijn.
Ligt er heel erg aan welke regio je woont. Hikers in Amsterdam, Leiden, Utrecht enzovoorts zitten denk ik op 6-7 uur terwijl Groningen enz 10 uur per dag mogelijk is geloof ik.
En is natuurlijk geen vast aantal dagen. De ene week kan je 5 dagen werken, volgende week 1 dag...
Ja dat weet ik, maar ik ben nog geen 18 dus ik zit een beetje vooruit te plannen over hoe en wat er van uitgaande dat ik op het HBO 1 vrije dag heb, dus wilde even weten hoeveel uren.
Volvo V40 is een niveau lager, vergelijkbaar met Golf of Megane. Dan ga je tegenwoordig ineens naar de V70 volgens mij (V50 wordt niet meer gebouwd).
Mazda 6 schijnt inderdaad wel een prima auto te zijn inderdaad. Het is jammer dat Alfa op het moment niet zo'n auto maakt, dat zal waarschijnlijk wel 2014 worden.
Misschien een Citroën C5? Uiteraard met de optionele hydraulische vering. Zeer comfortabel. Qua besturing hetzelfde als een 508, maar met veel meer stijl en comfort.
Ik vond die 1.6 in de Peugeot 508 trouwens een prima motor. Maakte een fijn geluid, een soort zoem.
Volvo is wel prima ja V40 vind ik van de achterkant dan weer minder geslaagd helaas. De V60 is dan een stuk beter, dus dat is misschien een optie.
quote:
Op donderdag 17 januari 2013 23:06 schreef maxmin het volgende: De mondeo 1.6 ecoboost rijdt opzich prima. De mondeo vind ik sowieso en erg mooie auto en hij rijdt goed, maar ik vind zo'n 1.6 dan weer niet bepaald premium. Hij komt er goed mee vooruit maar het voelt niet luxe aan. De 508 SW ben ik zelf echt totaal geen fan van. Ik heb hem in alle mogelijke uitvoeringen wel een keer gehad inmiddels maar ben er geen fan van. Mijn oom heeft hem met volautomatische transmissie en die is opzich wel ok, maar de besturing blijft gevoelloos en afstandelijk. Gewoon een typisch franse auto. Mijn oom is overigens wel lang en houdt daar ook rekening mee bij het uitzoeken van een leasewagen, dus ik denk dat de 508 wat dat betreft geen probleem zou moeten zijn.
Ach, die 1.6, tja... We hebben nu een ongeblazen 2.0 met 145pk, dus een meer zuipende maar tragere motor Dan nemen we het wel voor lief dat het nu een 1.6 is
Op donderdag 17 januari 2013 23:12 schreef Panthera. het volgende: Volvo V40 is een niveau lager, vergelijkbaar met Golf of Megane. Dan ga je tegenwoordig ineens naar de V70 volgens mij (V50 wordt niet meer gebouwd).
Mazda 6 schijnt inderdaad wel een prima auto te zijn inderdaad. Het is jammer dat Alfa op het moment niet zo'n auto maakt, dat zal waarschijnlijk wel 2014 worden.
Misschien een Citroën C5? Uiteraard met de optionele hydraulische vering. Zeer comfortabel. Qua besturing hetzelfde als een 508, maar met veel meer stijl en comfort.
Citroën C5 is relatief gezien érg duur om te leasen. Zonde, want ik vind hem ook erg relaxt.
Op donderdag 17 januari 2013 23:14 schreef Irritatie100 het volgende: Ik zie nu trouwens de C5 geopperd wordt, dat is idd wel een optie. Hoewel ik zelf meer aan de DS5 dacht. Iemand die daar ervaring mee heeft?
Vind ik persoonlijk een stuk minder mooi en overdesigned.
Citroën C6 is trouwens wel dat is echt een bazenauto. Jammer genoeg zal je die nooit tegenkomen bij EW waarschijnlijk.
Wel een beetje onpersoonlijke besturing, maar liggen als een blok op de weg.
Fijnste auto die ik voor Easyway gereden heb is een BMW 525i.
5-serie helaas nooit gehad. 3-serie wel maar die vond ik bij lange na niet zo fijn als Volvo; emotieloos zelfs C-klasse was wel fijn, Mercedes ben ik ook wel fan van.
En ik vond de Q5 demo ook wel fijn, maar puur omdat alles erop en eraan zat. Ben verder niet zo weg van hoge auto's
Audi Q5 3.0TDI was mijn beste denk ik. Vooral het onderstel dat je helemaal naar eigen wens kon instellen was briljant Was een rit Lelystad - Meerkerk. Klant woonde in een onbereikbare wijk, dus ik moest hem bellen. Kwam ie met die Q5 naar het station gereden om me op te halen en daar alles af te handelen. Vervolgens rij ik de snelweg op, ben ik net Almere voorbij, belt EW om te melden dat de klant zijn telefoon in de auto had laten liggen. Of ik even om wilde keren en hem langs wilde brengen. Túúrlijk wilde ik dat
Op donderdag 17 januari 2013 23:21 schreef Panthera. het volgende: Ik vind al die hoge auto's een verschrikking. Zeker de versies van Audi en BMW. Ben meer van simpel en stijlvol, in plaats van vulgair.
Op donderdag 17 januari 2013 23:23 schreef Viezze het volgende: Zo'n Q7 is anders best imponerend. De mooiste uit z'n klasse, maar je hebt er geen flikker aan
Dat is dus echt een bazenbak Heb een keer meegereden in een G55 AMG, dat slaat echt 1000 keer nergens op maar het is onwijs vet
Dat vind ik wel leuk aan Mercedes op het moment, die pleuren tegenwoordig echt de lomste motoren in hun auto's. Zo'n C63 AMG bijvoorbeeld, gewoon een C-klasse met een 6.2 V8 Jammer dat ze in de toekomst teruggaan naar 'slechts' 5.5 liter.
quote:
Op donderdag 17 januari 2013 23:23 schreef Viezze het volgende: Zo'n Q7 is anders best imponerend. De mooiste uit z'n klasse, maar je hebt er geen flikker aan
Is gewoon een opgeblazen A6 estate. Vreselijk om te zien vind ik, totaal niet in balans. Zelfde geldt voor de X5. Als je zo'n grote auto maakt, moet dat vanaf het begin bedoeld zijn. De Range Rover vind ik wel ok bijvoorbeeld.
Die komt ook echt niet vooruit. Je geeft gas, verbruiksmetertje breekt zo ongeveer af, je hoort een hoop lawaai en er gebeurt vrijwel niks. Had er ook één pas.
Zo'n G AMG is inderdaad wel heel erg gaaf! Heb er nog maar een keer een gezien. Fijnste auto die ik voor EW heb gehad was een BMW 530D. Heerlijk ding was dat, trok ook bijzonder vlot naar hoogst illegale snelheden. Was ook direct een rit van zo'n 320km ! Volvo V70 T5 was ook wel gaaf. 250 Pk op de voorwieltjes was wel wat veel en een stuurmansauto is het ook niet. Maar wel gaaf om die neus een stuk omhoog ziet komen als je het pedaal het schutbord intrapt. De Opel Astra GTC 2.0Turbo behoorde ook wel tot de leukere, kwam met 200pk ook prima van z'n plek!
Ah ja, ik heb pas ook iets van 350 kilometer in een BMW 535d gemaakt (niet voor EW). Heerlijke auto. Zo lekker dat er ook iets gebeurt als je het gas dieper intrapt.
Hoezo, is gewoon een 508 maar dan voor interessante mensen.
Zeker niet De 508 stuurt verre van strak, maar die C5 is toch wel het toppunt, eigenlijk het dieptepunt Maar sturen is niet eens het belangrijkste want daar koop je zo'n auto toch niet voor. Maar ook op de snelweg vond ik de rechtuit stabiliteit beroerd, en ik had gevoel in een auto van 10 jaar oud te rijden.
Zeker niet De 508 stuurt verre van strak, maar die C5 is toch wel het toppunt, eigenlijk het dieptepunt Maar sturen is niet eens het belangrijkste want daar koop je zo'n auto toch niet voor. Maar ook op de snelweg vond ik de rechtuit stabiliteit beroerd, en ik had gevoel in een auto van 10 jaar oud te rijden.
C5 is de comfortabelste middenklasser die ik gereden heb Je moet wel de C5 met hydraulische vering nemen, anders heb je er niks aan. Wist je trouwens dat een andere Citroën sneller door bochten gaat dan welke andere auto dan ook? 911s, Audi R8, BMW M3, noem maar op. De Citroën Xantia Activa kan met meer snelheid door de bochten.
C5 is de comfortabelste middenklasser die ik gereden heb Je moet wel de C5 met hydraulische vering nemen, anders heb je er niks aan. Wist je trouwens dat een andere Citroën sneller door bochten gaat dan welke andere auto dan ook? 911s, Audi R8, BMW M3, noem maar op. De Citroën Xantia Activa kan met meer snelheid door de bochten.
Hoeveel heb je verdiend met bovenstaande post?
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
M'n pa mag binnenkort z'n astra "sports" tourer ecoflex inruilen tegen een Ampera... Weet niet of dat zo'n succes is? Wel een beetje jammer want hij kwam vanaf een X6, is naar een A6 gegaan, en toen naar de waardeloze astra... Beleid van z'n baas, "be green". Beetje jammer...
C5 is de comfortabelste middenklasser die ik gereden heb Je moet wel de C5 met hydraulische vering nemen, anders heb je er niks aan. Wist je trouwens dat een andere Citroën sneller door bochten gaat dan welke andere auto dan ook? 911s, Audi R8, BMW M3, noem maar op. De Citroën Xantia Activa kan met meer snelheid door de bochten.
Op vrijdag 18 januari 2013 11:46 schreef Neerlands_Trots het volgende: Spoedje in een 18m3 sprinter van Hilversum naar Zwolle.. Ben benieuwd hoe dat in smalle besneeuwde straatjes gaat
Makkie, gewoon de bochten iets wijder nemen als dat je doet met een gewone auto.
Eindelijk, dinsdag weer een heel dagje werken. Klant van huis naar 3 verschillende adressen om vervolgens weer naar huis te rijden. 07:00 beginnen, planning is rond 18:00 thuis, heerlijk weer uurtjes maken.
Makkie, gewoon de bochten iets wijder nemen als dat je doet met een gewone auto.
Jep.. Lijkt heel wat, maar rijdt werkelijk zo simpel.. Gewoon rekening houden met je lengte, en het feit dat je kont nogal wat 'om komt', omdat de wagen nogal een stuk uitsteekt na de achteras.
Jep.. Lijkt heel wat, maar rijdt werkelijk zo simpel.. Gewoon rekening houden met je lengte, en het feit dat je kont nogal wat 'om komt', omdat de wagen nogal een stuk uitsteekt na de achteras.
Heb hem weleens vaker gereden, maar ik doelde meer op de sneeuw en ijs
Ahzo.. Heb je overal het algemeen weinig last van door de hogere aslast.
tenzij je vast komt te staan. Dus vooral blijven zorgen dat je blijft rijden.. Heb zelf 1 keer in een bocht vastgezeten met een verlengde sprinter(rolstoel, L2H2 volgens mij) maar kwam toen echt niet meer weg.. (Met ASR aan en uit, maakte niks uit.) Op ten duur maar een burnout gedaan, zodat het sneeuw smelte onder de banden en ik weer grip kreeg.
tenzij je vast komt te staan. Dus vooral blijven zorgen dat je blijft rijden.. Heb zelf 1 keer in een bocht vastgezeten met een verlengde sprinter(rolstoel, L2H2 volgens mij) maar kwam toen echt niet meer weg.. (Met ASR aan en uit, maakte niks uit.)
Ik ook met een sprinterbus ooit inderdaad, maar dat was zo'n vervelende semi-automaat. Als je dan in de sneeuw staat kun je helemaal niks meer omdat je geen koppeling hebt.
Heb verder eigenlijk nooit meer vastgestaan, behalve op een hobbeltje ijs met mijn RWD Volvo.
Op vrijdag 18 januari 2013 11:46 schreef Neerlands_Trots het volgende: Spoedje in een 18m3 sprinter van Hilversum naar Zwolle.. Ben benieuwd hoe dat in smalle besneeuwde straatjes gaat
Wil ook wel eens zo'n grote bus rijden, maar op een of andere manier heb ik het idee dat dat moeilijker is dan vrachtwagen rijden. Ik heb vrachtwagen gereden, maar dat was eigenlijk best makkelijk!
Heb een Sprinter bakwagens gereden voor de transportservice van de IKEA. Was vooral opletten bij adressen met carports, balkonnetjes etc. Voor je het weet boor je hem er in.
Voor maandag 2 ritten, Groningen naar Zevenbergen in een 107 . Daarna een Touran van Spijkenisse naar Amersfoort.
Wil ook wel eens zo'n grote bus rijden, maar op een of andere manier heb ik het idee dat dat moeilijker is dan vrachtwagen rijden. Ik heb vrachtwagen gereden, maar dat was eigenlijk best makkelijk!
Wat is er eigenlijk anders aan een vrachtwagen, behalve dat je hoger zit en bochten ruimer moet nemen?
Wat is er eigenlijk anders aan een vrachtwagen, behalve dat je hoger zit en bochten ruimer moet nemen?
Het grote gewicht, 2 versnellingsbakken waar je tussen moet schakelen als je een handgeschakelde hebt. Daarnaast voelt het remmen anders dan in een auto, maar dat zal te maken hebben met het gewicht. Je voelt ook zijwind erger vanwege het grote zijoppervlak, maar in zo'n bestelbus is dat ook.
[ Bericht 6% gewijzigd door MG_13 op 18-01-2013 15:27:10 ]
Na twee weken op afwezig gestaan te hebben kriebelt het ook weer. Nog niet gebeld....
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Afgezien van het geld is dit een van de weinige banen waar ik en de rest weer zin in krijg na tijdje afwezig. Best bijzonder eigenlijk. Veel bijbanen zijn gewoon ontzettend kut.
Lekker ook dat ze je eerst bellen en dan pas dat checken:p
Gelukkig hebben ze het nog goed gemaakt.. Ik werk vanuit Breda, en krijg een ritje.. Van Heerlen naar Amsterdam. Nieuwe E200CDI Sport edition. Ben benieuwd hoeveel dat sportonderstel scheelt.
Op vrijdag 18 januari 2013 16:38 schreef QuiCk01 het volgende: Afgezien van het geld is dit een van de weinige banen waar ik en de rest weer zin in krijg na tijdje afwezig. Best bijzonder eigenlijk. Veel bijbanen zijn gewoon ontzettend kut.
Volgens mij zijn er ook weinig bijbaantjes waar wachtlijsten voor staan Net gebeld, wissel raamsdonksveer-amsterdam. Heen Megane station, terug C4 crisisuitvoering.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Gelukkig hebben ze het nog goed gemaakt.. Ik werk vanuit Breda, en krijg een ritje.. Van Heerlen naar Amsterdam. Nieuwe E200CDI Sport edition. Ben benieuwd hoeveel dat sportonderstel scheelt.
Haha dat is beste een eind van huis nog:p Lijkt me een mooie bak, ik heb nog nooit een 'grote' mercedes gereden. Staat samen met een grote Volvo wel op mn wensenlijstje
Zo'n Z3 heb ik een keer heel kort gereden toen ik mezelf naar het station bracht in de auto van de klant:p Dat was een cabrio op een zonnige zomerdag. Sowieso vind ik dat als je een z3 neemt je het beste gelijk de cabrio kunt nemen
Op vrijdag 18 januari 2013 18:00 schreef maxmin het volgende: Zo'n Z3 heb ik een keer heel kort gereden toen ik mezelf naar het station bracht in de auto van de klant:p Dat was een cabrio op een zonnige zomerdag. Sowieso vind ik dat als je een z3 neemt je het beste gelijk de cabrio kunt nemen
Nee joh, de cabrio vind ik echt een vrouwenbak. De coupe durf ik me als man best in te vertonen.
Even een middagje dealers bezocht met mn pa qua binnenruimte is er echt niks wat aan onze Mondeo kan tippen (alhoewel we nog een bezoekje aan de Skoda Superb gepland hebben staan) dus zeerwaarschijnlijk gaan we weer voor de Mondeo.
Die nieuwe Mazda 6 is trouwens wel een dikke bak zeg
Op zaterdag 19 januari 2013 16:39 schreef Irritatie100 het volgende: Even een middagje dealers bezocht met mn pa qua binnenruimte is er echt niks wat aan onze Mondeo kan tippen (alhoewel we nog een bezoekje aan de Skoda Superb gepland hebben staan) dus zeerwaarschijnlijk gaan we weer voor de Mondeo.
Die nieuwe Mazda 6 is trouwens wel een dikke bak zeg
Ja, die mazda 6 die ik gisteren reed is ook die nieuwe, ik vond het een heerlijke auto!
Haha mij niet gezien! Vannochtend met -7 graden gewoon op de mountainbike geklommen, had het hele bos voor me alleen Het is dat ik nu tentamens heb, anders had ik mooi wat rondjes over de bevroren meren getrokken hier
Morgen sollicitatie(13.30). Is dit het ultieme weer voor de rijtest, of moet ik er rekening mee houden dat het wordt afgezegd? Heb vamiddag ook een mail gestuurd naar EW, dus hopelijk morgenochtend nog reactie..
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Op zondag 20 januari 2013 20:54 schreef qua111 het volgende: Morgen sollicitatie(13.30). Is dit het ultieme weer voor de rijtest, of moet ik er rekening mee houden dat het wordt afgezegd? Heb vamiddag ook een mail gestuurd naar EW, dus hopelijk morgenochtend nog reactie..
Als het niet doorgaat zullen ze je ongetwijfeld morgenochtend bellen. Scheelt dat je niet in de spits hoeft dus kan best dat het gewoon doorgaat.
Ja dat ook inderdaad, nog nooit meegemaakt dat werk niet doorging vanwege het weer. Al verwachten ze een meter sneeuw dan sturen ze je nog de weg op. Heb zelf alleen geen zin om te werken met dit weer dus ga mooi thuis zitten op m'n vrije dag .
Op zondag 20 januari 2013 20:54 schreef qua111 het volgende: Morgen sollicitatie(13.30). Is dit het ultieme weer voor de rijtest, of moet ik er rekening mee houden dat het wordt afgezegd? Heb vamiddag ook een mail gestuurd naar EW, dus hopelijk morgenochtend nog reactie..
Mijn sollicitatie was ook met een pak sneeuw. Ging gewoon door, hoefde alleen zelf niet in te parkeren
Inderdaad, hoe meer chaos, hoe beter! Zijn leuke momenten als je geen haast hebt en er een beetje van kan genieten. En inderdaad, de centen blijven binnenkomen dus who cares..
Inderdaad, hoe meer chaos, hoe beter! Zijn leuke momenten als je geen haast hebt en er een beetje van kan genieten. En inderdaad, de centen blijven binnenkomen dus who cares..
Precies.. Afgelopen dinsdag moest ik de EW auto van Breda naar Helmond brengen, en met het OV terug. Ik had totaal geen haast dus vond alles prima.
Heb er 3 uur over gedaan.. Heerlijk om dan met een goed humeur en een big smile tussen de klagende en zeurende mensen te zitten.
Ik mag morgen wel op pad voor EW.. Ben benieuwd hoe groot de chaos overal zal zijn. Vanmiddag al lekker aan het glijden geweest met de auto van m'n moeder met gladde zomerbandjes...
Op zondag 20 januari 2013 22:30 schreef zazzel het volgende: Ik mag morgen wel op pad voor EW.. Ben benieuwd hoe groot de chaos overal zal zijn. Vanmiddag al lekker aan het glijden geweest met de auto van m'n moeder met gladde zomerbandjes...
Heerlijk toch! Ik heb bij het boodschappen doen ook even rondjes gedraaid op een grote lege parkeerplaats "om voorbereid te zijn als het een keer misgaat" Of misschien toch omdat het gewoon genieten is
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Heerlijk toch! Ik heb bij het boodschappen doen ook even rondjes gedraaid op een grote lege parkeerplaats "om voorbereid te zijn als het een keer misgaat" Of misschien toch omdat het gewoon genieten is
Lekker je koppeling intrappen en je handrem omhoog trekken.
Februari 2012, zes uur gedaan over Amsterdam - Assen, op de A6 lag ongeveer een halve meter sneeuw en de Ketelbrug werkte weer eens niet mee. En Easyway? Die vond het maar vreemd dat ik voor 16u niet redde
Sollicitatie is toch maar afgezegd. Kreeg om 7u van EW een smsje, goed geregeld!(:
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Februari 2012, zes uur gedaan over Amsterdam - Assen, op de A6 lag ongeveer een halve meter sneeuw en de Ketelbrug werkte weer eens niet mee. En Easyway? Die vond het maar vreemd dat ik voor 16u niet redde
Precies zelfde datum, Assen -Houten. Duur: 2,5 uur. En nog bellen: "waar ben je? De klant wil dat je opschiet." Ja fuck it, ik sta stil bij Amersfoort, komt geen beweging in. "Oké, veel plezier dan maar!!"
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Op maandag 21 januari 2013 07:22 schreef joppie_saus het volgende: In ieder geval mag ik zo weer met de snoepbus op gladde zomerbanden de sneeuw in, want dat is hier nu ook gevallen
Zijn ze te gierig om er winterbanden onder te zetten? Dat zou je bij zo'n bedrijfsbus die hele dagen op de weg is toch wel verwachten. Zeker bij een busje dat toch al geen geweldige wegligging heeft
Ik ben benieuwd hoe het mij morgen vergaat. Ik moet de klant van hot naar her brengen de hele dag. En ik denk dat ik wat extra kleding ga aantrekken, twee paar sokken en thermokleding. ^^
Op maandag 21 januari 2013 12:06 schreef DrSnuggle het volgende: Ik ben benieuwd hoe het mij morgen vergaat. Ik moet de klant van hot naar her brengen de hele dag. En ik denk dat ik wat extra kleding ga aantrekken, twee paar sokken en thermokleding. ^^
Het lijkt mij dat je dan toch gewoon veel in de auto blijft wachten? 12V oplader mee en je kunt vooruit!
Echt weer eens typische dag zeg! Vanochtend eerst een Volvo moeten uitgraven. Toen een klere eind moeten lopen van de 'blauwe' in A'dam(zelfde als Breda) naar de eerste de beste bushalte. Eindelijk in Breda aangekomen met de vieste Corsa ever.. Gebeld voor de spoedrit Breda - Amersfoort... Blijkt het een transporter uit 2007 te zijn die nog nok vol zit met gereedschap... Dus nu maar wachten totdat iemand hier denkt hem leeg te gaan halen.
Na 1,5 uur wachten en een veel heen en weer bellen. Kan ik zonder auto weer vertrekken naar huis, die bouwvakkers dachten dat ze minstens 2 uur bezig waren met leeg halen van die bus... Nouja toch 9 uur gemaakt
Vandaag een wissel van raamsdonksveer naar iedereens witblauwe vrienden gedaan in Amsterdam. Van de A27 naar de A2 was 's morgens echt een ijsbaan. Op de terugweg maar eens gebeld of ze nog wat hadden, want het was pas 12.00 uur. Krijg ik weer een rit voor de witblauwe vrienden, naar Groningen Als er geen vertraging is duurt het vanaf nu nog 4:15 voor ik thuis ben. We gaan het meemaken...
Oh ja, dit hangt in de toilet in Raamsdonksveer:
[ Bericht 7% gewijzigd door Babananana op 21-01-2013 16:17:27 ]
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Wellicht. Maar ik ga altijd netjes met de auto's om en om dat nu met een koude auto te gaan doen (het is maar een paar honderd meter tot de snelweg), dat voelt als misbruik
Morgen race tegen de klok ofzo.. Moet tussen 10 en 12 een auto van Born naar Groningen brengen en dan is Born ook nog een kleine 2 uur reizen.. Heb het nog niet gecheckt op 9292, maar volgens mij nog nooit zo vroeg opgestaan voor EW.
Barre tijden hier in het noorden. Tweede rit al vroeg laten annuleren, deed over de eerste 80km 1,5 uur. Geen pretje dit weer met een 107 op zomerbanden. Wegen lagen er erg slecht bij, pas in Flevoland werd dit beter.
Je kunt de ESP van een E-klasse niet 100% uitschakelen.. Slippen gaat niet echt.
Valt wel mee hoor; vaak genoeg met E-klasse's gedrift, zelfs met automaten in de D stand..
Net me weer even uitgeleefd met de eigen auto, De parkeerplaats lag alleen zo vol met sneeuw dat ik met de hele auto een spoor trok en een keer vast kwam te staan.
Morgen ook weer 2 ritjes. Heb tot 10:30 college, dus vanmiddag zelf maar gebeld of er daarna iets te doen is. Heb Den Bosch- RDV in een Seat Leon gekregen en Zwijndrecht-Son in een Renault Megane. Hoe ze aan deze combinatie komen is mij een raadsel maar het betekent in ieder geval werk! En het zal ook wel een strakke planning worden, de laatste auto moet voor 16u in Son zijn terwijl het OV van Raamsdonksveer naar Zwijndrecht ruim 2 uur is.
Op de snoepbus was het ook een ramp. Ik had geluk en had wel winterbanden plus dat een volgeladen busje ongeveer 3500kg weegt. Ligt dus als een blok op de weg. Maar goed, leek wel alsof de gemeentelijk sneeuwploeg vandaag sneeuwvrij had Wegen werden amper geveegd en er lagen bakken sneeuw op straat. Gevaarlijkst zijn nog die mensen die amper 30 rijden in de bebouwde kom en met 50 over de A7 kachelen. Gaan ze toeteren als ik ze inhaal, stel debielen Recordje vandaag; 160 km/h op de A7
Op maandag 21 januari 2013 23:24 schreef joppie_saus het volgende: Op de snoepbus was het ook een ramp. Ik had geluk en had wel winterbanden plus dat een volgeladen busje ongeveer 3500kg weegt. Ligt dus als een blok op de weg. Maar goed, leek wel alsof de gemeentelijk sneeuwploeg vandaag sneeuwvrij had Wegen werden amper geveegd en er lagen bakken sneeuw op straat. Gevaarlijkst zijn nog die mensen die amper 30 rijden in de bebouwde kom en met 50 over de A7 kachelen. Gaan ze toeteren als ik ze inhaal, stel debielen Recordje vandaag; 160 km/h op de A7
Op maandag 21 januari 2013 17:30 schreef Shefkee het volgende: Morgen race tegen de klok ofzo.. Moet tussen 10 en 12 een auto van Born naar Groningen brengen en dan is Born ook nog een kleine 2 uur reizen.. Heb het nog niet gecheckt op 9292, maar volgens mij nog nooit zo vroeg opgestaan voor EW.
Zul je zien dat alles kut gaat met treinen.. Had beter nog een uur in m'n nest kunnen blijven liggen, 12uur kan ik wel vergeten. Zelfs de allereerste trein kan niet fatsoenlijk rijden, thanks NS.
Ik moet vandaag alweer naar Groningen, dit keer vanuit Tholen met een Transit
Welke route is het meest sneeuwvrij? A28 of A6-A7?
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
De klant naar Zwolle gebracht en nu wachten tot 12 om naar de volgende locatie te gaan. Jammer genoeg niet de auto mee kunnen krijgen om ergens heen te kunnen rijden. Straks toch maar ff voorzichtig vragen, wil wel ff wat gaan eten ergens. En het is een nieuwe audi a6 met alle snufjes, dus dat is ook niet mis.
Welke route is het meest sneeuwvrij? A28 of A6-A7?
Allebei niet.
quote:
Op maandag 21 januari 2013 23:34 schreef RTS91 het volgende: Ach ja, de 160 aantikken op een recht stuk is ook niet echt een big deal...sommige delen waren best goed.
True, maar alleen om aan te geven dat er ook mongolen met 50 daar reden, wat gevaarlijker is dan het gas wél intrappen.
Ik zit nu in een hotel in een lounge ruimte een gesprek mee te luisteren. Die man gaat twee nietsvermoedende mensen oplichten met een piramidespel. Ik noem geen bedrijfsnaam maar ik hoorde het hem zeggen en dat icm 'radar' geeft op google interessante resultaten. Best triest, ik wil er eigenlijk iets van zeggen maar kan elk moment vertrekken.
Op dinsdag 22 januari 2013 11:57 schreef DrSnuggle het volgende: Ik zit nu in een hotel in een lounge ruimte een gesprek mee te luisteren. Die man gaat twee nietsvermoedende mensen oplichten met een piramidespel. Ik noem geen bedrijfsnaam maar ik hoorde het hem zeggen en dat icm 'radar' geeft op google interessante resultaten. Best triest, ik wil er eigenlijk iets van zeggen maar kan elk moment vertrekken.
Haha. Maar is wel een lastige situatie inderdaad, goed dat je gebeld hebt (is ook burgerplicht, als je dat niet doet kan je ook problemen krijgen).
Je mag als je wilt die naam wel noemen in een PB, ik ben zeer nieuwsgierig.
Anders bel je naar radar? Wel een rare reactie van de politie overigens. Als iemand iets onder valse voorwendsels verkoopt is hij/zij ook strafbaar volgens mij, akkoord of niet.
Valt wel mee hoor; vaak genoeg met E-klasse's gedrift, zelfs met automaten in de D stand..
Net me weer even uitgeleefd met de eigen auto, De parkeerplaats lag alleen zo vol met sneeuw dat ik met de hele auto een spoor trok en een keer vast kwam te staan.
Hmm ik heb een andere ervaring.. Beetje willen driften om de auto om te gooien en hoppa, meteen de ESP erin.
Op dinsdag 22 januari 2013 12:18 schreef DrSnuggle het volgende: 0900-8844 gebeld. Gaven aan dat het oplichting is maar dat de mensen er zelf akkoord mee gaan, dus daar kan de politie niks mee.
Luiheid van de politie weer dus. Wat die vent doet is gewoon strafbaar.
Iemand die mij kan helpen? Met dit weer kan je niet anders dan je zomer alvast plannen toch.
Ik wil samen met 3 vrienden n roadtripje maken in juli met een huurauto. Ookal mag mijn naam anders suggereren, heb natuurlijk zelf al het een en ander gegoogled maar ben benieuwd of iemand een aanrader heeft? We hebben een auto voor 2 tot 4 weken nodig en gaan natuurlijk Nederland uit. We blijven wel binnen Europa. Zijn op zoek naar de beste prijs-kwaliteitverhouding obviously.
Ik stuitte laatst wel op een interessante. Ze verhuurden geen splinternieuwe auto's (jaartje of 7 oud meestal), maar je zat wel voor 1200 wél een maand in een Volvo S80 D5 met onbeperkt kilometers. Nederland uit mocht uiteraard ook, als je naar Oost-Europa wilde (weet niet precies welke landen ze daar onder schaarden) moest je wel een extra toeslag betalen.
Weet alleen niet meer hoe het heette, maar als je wilt zal ik vanavond even zoeken.
Ik denk wel dat ik de naam van het piramidebedrijf mag opnoemen? Het gaat om het bedrijf: ACN. Als je dat opzoekt op internet, krijg je eerst een aantal bedrijven die gewoon de zaakjes goed voor mekaar hebben maar daarna komt tros met de 'foute' acn.
Op dinsdag 22 januari 2013 15:26 schreef Irritatie100 het volgende: Ik stuitte laatst wel op een interessante. Ze verhuurden geen splinternieuwe auto's (jaartje of 7 oud meestal), maar je zat wel voor 1200 wél een maand in een Volvo S80 D5 met onbeperkt kilometers. Nederland uit mocht uiteraard ook, als je naar Oost-Europa wilde (weet niet precies welke landen ze daar onder schaarden) moest je wel een extra toeslag betalen.
Weet alleen niet meer hoe het heette, maar als je wilt zal ik vanavond even zoeken.
We zijn van plan om naar Kroatie te gaan dus daar zal dan wel een toeslagje voor gevraagd worden. Maar dat is niet verkeerd nee, als je het bedrijf op zou willen zoeken heel graag!
Het is inmiddels iets duurder (toen ik hem vond had je nog 19% btw ) en de Oostbloktoeslag is 600 euro, dus niet bepaald goedkoop.. Maar er staat buiten de S80 (die natuurlijk behoorlijk groot is) nog meer fatsoenlijks op hoor (S60 om maar eens iets te noemen )
Het is inmiddels iets duurder (toen ik hem vond had je nog 19% btw ) en de Oostbloktoeslag is 600 euro, dus niet bepaald goedkoop.. Maar er staat buiten de S80 (die natuurlijk behoorlijk groot is) nog meer fatsoenlijks op hoor (S60 om maar eens iets te noemen )
Haha oke, toeslag iets onderschat Misschien de afslag naar Italie maar nemen ipv Kroatie. Maar wat de auto's betreft, die zijn zeker niet mis voor een reisje. Zal het eens overleggen met mijn passagiers Thanks!
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 16:40 schreef Pizzabodem het volgende: Rentabrik uit Amsterdam misschien? Volgens mij ook vrij veel toeslag voor het buitenland/niet alle landen toegestaan.
Is helaas uitsluitend toegstaan om in de Benelux, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Oostenrijk en Zwitserland mee te rijden. We wilden net even iets verder maar bedankt voor de suggestie
Of andere degelijke Volvo kopen (860 of oude V70, beetje verder zoeken en je vindt ze op LPG. Kilometerstanden van 350k of meer kan die makkelijk aan!)
Als je terug bent verkoop je dat ding weer. Goedkoper op vakantie qua auto kan niet.
Of andere degelijke Volvo kopen (860 of oude V70, beetje verder zoeken en je vindt ze op LPG. Kilometerstanden van 350k of meer kan die makkelijk aan!)
Als je terug bent verkoop je dat ding weer. Goedkoper op vakantie qua auto kan niet.
Dat heeft mijn broer ook gedaan met de voorganger van de v70. Maar in deze tijden hadden ze wel moeite om hem weer te verkopen, en het heeft ze ook veel geholpen dat een van hen autotechniek deed want anders was het misschien nog wel een duur geintje geworden... Wel mooi, zo'n 2.5 motor, maar zuipen dat ze doen...
Maandag sollicitatie gesprek bij AB-AZ. Gekleed gaan zoals je ook naar de klant gaat, dus is dat met stropdas? En zoja is dat dan een effen stropdas of mag een patroontje oid ook?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op dinsdag 22 januari 2013 18:04 schreef Fiorano het volgende: Maandag sollicitatie gesprek bij AB-AZ. Gekleed gaan zoals je ook naar de klant gaat, dus is dat met stropdas? En zoja is dat dan een effen stropdas of mag een patroontje oid ook?
Overdressed is altijd beter dan underdressed, vind ik. verder zit hier niemand van ab az volgens mij.
Overdressed is altijd beter dan underdressed, vind ik. verder zit hier niemand van ab az volgens mij.
Dat vind ik ook, maar tijdens mijn sollicitatie bij EW zat ik bij allemaal proleten die dat dus niet vonden....
quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 18:04 schreef Fiorano het volgende: Maandag sollicitatie gesprek bij AB-AZ. Gekleed gaan zoals je ook naar de klant gaat, dus is dat met stropdas? En zoja is dat dan een effen stropdas of mag een patroontje oid ook?
Geen ervaring met AB-AZ, maar als het voor privéchauffeur is gewoon pak met stropdas inderdaad. Over die patroontjes zou ik me niet zo druk maken.
Dat vind ik ook, maar tijdens mijn sollicitatie bij EW zat ik bij allemaal proleten die dat dus niet vonden....
[..]
Ik zat bij mijn sollicitatie bij EW in pak compleet met stropdas. Naast mij zat een knuppel in zo'n katoenen broek van de H&M met een vest aan met een levensgroot paard erop van het welbekende polo merk Kerel grapte toen dat ik vergeleken met hem alleen al op basis van mijn kleding aangenomen was
Dat heeft mijn broer ook gedaan met de voorganger van de v70. Maar in deze tijden hadden ze wel moeite om hem weer te verkopen, en het heeft ze ook veel geholpen dat een van hen autotechniek deed want anders was het misschien nog wel een duur geintje geworden... Wel mooi, zo'n 2.5 motor, maar zuipen dat ze doen...
Vandaag nog een mooi dagje kunnen werken. Wel genaaid door de bus (figuurlijk) in Dordrecht, er stond een bord met vertrektijden van bussen zoals op elk normaal busstation, de bus die ik moest hebben stond bovenaan. Paar minuten later was de bus ineens verdwenen van het bord, toch maar gewacht tot de tijd dat de bus zou komen en uiteindelijk naar het hokje gelopen om is te vragen wat er aan de hand was. 'O ja die borden kloppen wel vaker niet, er valt altijd wel iets weg. Even kijken, lijn 12 zou NU moeten komen, ooh wacht ik zie hem daar weg rijden'
Lekker dan, uiteindelijk 3 kwartier vertraging gehad
Op dinsdag 22 januari 2013 15:35 schreef DrSnuggle het volgende: Ik denk wel dat ik de naam van het piramidebedrijf mag opnoemen? Het gaat om het bedrijf: ACN. Als je dat opzoekt op internet, krijg je eerst een aantal bedrijven die gewoon de zaakjes goed voor mekaar hebben maar daarna komt tros met de 'foute' acn.
De gouden bergen die ze beloven zijn wel haalbaar, maar dan moet je 24/7 je gehele sociale omgeving lastigvallen met je verkooppraatjes, omdat je anders niet je target haalt om over een paar jaar het grote geld binnen te harken. 99% van de mensen haalt dit never nooit niet, en zitten dus met een duur startpakket opgescheept, waar ze verder niks mee kunnen, en alleen de mannetjes 'boven hun' geld aan hebben verdiend.
Ben ooit eens naar zo'n presentatie geweest: Adders van 18 meter lagen onder het gras, van mijlen ver al te zien.. Als je erin trapt ben je ook niet helemaal lekker, en verdien je het bijna om je geld af te laten troggelen.
Vriend van me kwam ook eens met zoiets aan, maar was niet van ACN maar ander bedrijf. Wel investering in telefonie ofzo. Moest je 500 euro investeren, en als je dan vijf mensen vond die dat ook wilden kreeg jij je 500 euro weer terug, maar dan moesten die vijf mensen wel weer ieder één ander persoon zien te strikken. Man o man, daar trap je toch niet in
Op dinsdag 22 januari 2013 20:10 schreef Irritatie100 het volgende: Dus je moet 500 euro betalen, 5 mensen zoeken en dan ontvang je 500 euro? Dat klinkt wel waterdicht ja.
Plus uiteraard een gedeelte van de omzet die die, door jou aangemelde, 5 mensen vervolgens maken. Daar zit het 'aanlokkelijke' van de deal.
"Je hoeft maar één keer een paar mensen aan te melden en die werken verder voor jou". Uh-huh.
Misschien toch maar een tweedehandsje te kopen ja. Neemt alleen meer tijd in beslag dan dat je gewoon huurt. En dan maar lijen dat ie niet uit elkaar valt onderweg en je hem nog verkocht kan krijgen als je terug bent, wat maxmin al zei... Maar is het overwegen waard. Thanks
Vraagje, las in de OP dat je bij EasyWay en AutoReset een OV nodig hebt, zoals bij vele anderen. Nu studeer ik nog wel, maar heb ik geen OV meer. Kennen jullie bedrijven waarvan je weet dat dit géén vereiste is? Of wat raden jullie me anders aan?
Misschien toch maar een tweedehandsje te kopen ja. Neemt alleen meer tijd in beslag dan dat je gewoon huurt. En dan maar lijen dat ie niet uit elkaar valt onderweg en je hem nog verkocht kan krijgen als je terug bent, wat maxmin al zei... Maar is het overwegen waard. Thanks
Met hoeveel ga je? Gewoon een gangbaar model kopen, en eventueel verlies voor lief nemen. Winst maak je toch niet op een auto, quitte spelen moet kunnen.
Of een oude Mercedes 200D of 300D ofzoiets kopen. Die dingen gaan nooit kapot en als er toevallig wel wat aan kapot gaan kan ieder garagebedrijf dat makkelijk fixen, zeker in het (Zuid)-Oosten van Europa.
En met zo'n diesel rijd je ook nog eens 1:15 ofzo.
Je moet alleen wel verzekering regelen, iemand die bereid is dat op z'n naam te nemen (voor hetzelfde gaat wordt er schade gereden en wordt degene die het op z'n naam heeft daardoor in de toekomst genaaid wat betreft schadevrije jaren) en dat soort zaken. Daar heb je met een huurauto geen last van.
Op dinsdag 22 januari 2013 21:18 schreef Panthera. het volgende: Of een oude Mercedes 200D of 300D ofzoiets kopen. Die dingen gaan nooit kapot en als er toevallig wel wat aan kapot gaan kan ieder garagebedrijf dat makkelijk fixen, zeker in het (Zuid)-Oosten van Europa.
En met zo'n diesel rijd je ook nog eens 1:15 ofzo.
Ik heb een oude mercedes 280E, top ding Kost ook geen fluit aan verzekering. En wegenbelasting vrij. En je rijd echt als een baas
Misschien toch maar een tweedehandsje te kopen ja. Neemt alleen meer tijd in beslag dan dat je gewoon huurt. En dan maar lijen dat ie niet uit elkaar valt onderweg en je hem nog verkocht kan krijgen als je terug bent, wat maxmin al zei... Maar is het overwegen waard. Thanks
Ik heb ooit met vrienden een oude mondeo gekocht (diesel) die dingen zijn niet meer te betalen qua wegenbelasting dus we hebben hem precies 1 kwartaal gehad waarin we 350 euro wegenbelasting betaalden (gelijk aan de aanschafprijs van de auto) en dat ding 3 maanden rond Europa gesleurd. En toen naar de sloop gebracht.. Beste zomer ooit.
Ons motto was dat panne in Servië ook een geweldig avontuur zou zijn
C5 is de comfortabelste middenklasser die ik gereden heb Je moet wel de C5 met hydraulische vering nemen, anders heb je er niks aan. Wist je trouwens dat een andere Citroën sneller door bochten gaat dan welke andere auto dan ook? 911s, Audi R8, BMW M3, noem maar op. De Citroën Xantia Activa kan met meer snelheid door de bochten.
De Xantia Activa bleef keurig horizontaal in bochten, maar dat resulteerde niet in hogere bochtsnelheden hoor. Je hebt de klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt.
Misschien toch maar een tweedehandsje te kopen ja. Neemt alleen meer tijd in beslag dan dat je gewoon huurt. En dan maar lijen dat ie niet uit elkaar valt onderweg en je hem nog verkocht kan krijgen als je terug bent, wat maxmin al zei... Maar is het overwegen waard. Thanks
Ik heb nog een mooi tweedehandjes voor je. BMW 520i, technische topstaat, goedkoop in verzekering (¤30 WA voor een 22-jarige) en ruim genoeg voor vijf lange inzittenden.
De Xantia Activa bleef keurig horizontaal in bochten, maar dat resulteerde niet in hogere bochtsnelheden hoor. Je hebt de klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt.
Dat zit hem vooral in lastwisselingen, waar hij dus minder last van heeft dan een auto met conventionele wielophanging. Op een skidpad of een gewoon circuit zal hij niet harder de hoek omgaan dan een sportwagen. Een Xantia Activa haalt ongeveer 0.94g, terwijl een 911 minstens 1g haalt. Vergeleken met andere auto's uit zijn klasse is hij wel beter, maar een goede sportwagen geeft hem het nakijken.
Maar G zegt uiteindelijk niet iets over bochtsnelheid toch. G is de zijwaartse kracht die de auto levert vanwege de middelpuntvliedende kracht. Maar de active suspension heft die zijwaartse G juist op, dat is het idee, door de middelpuntvliedende kracht op te heffen blijft een groter wieloppervlak contact houden met de ondergrond en is er dus meer grip en meer bochtsnelheid. De auto leunt tegen de objectieve G kracht in.
Ik weet niet helemaal zeker of wat ik zeg waar is, ik ben geen natuurkundige, maar zo heb ik het altijd begrepen en dat resultaat werd in mijn ogen bevestigd in de elandtest waar het juist belangrijk is dat zijwaartse G krachten overwonnen worden.
Uiteraard is de Xantia op een circuit niet sneller dan die andere auto's. Dat heeft ook met motorvermogen, tractie, snelheid in langzame bochten, gewicht enzo te maken.
Ja, via het menu bij je snelheidsmeter wat je via het stuurwiel bedient. Moet wel de motor uitstaan. Bij de busjes heb je meestal een knop op de middenconsole.
Goed. Ik ben al een half uur aan het wachten op de nieuwe eigenaar van een aygo, maar naar verwachting is ze pas om vijf uur thuis.. Kan nog wel ff duren dus..
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Op woensdag 23 januari 2013 15:03 schreef Kevindinhinho het volgende: Goed. Ik ben al een half uur aan het wachten op de nieuwe eigenaar van een aygo, maar naar verwachting is ze pas om vijf uur thuis.. Kan nog wel ff duren dus..
Ja, via het menu bij je snelheidsmeter wat je via het stuurwiel bedient. Moet wel de motor uitstaan. Bij de busjes heb je meestal een knop op de middenconsole.
gewoon knopje op het dashboard.. (bij het model met de dubbele ronde koplampen)
Dat is in alkmaar, ik zou van EW moeten wachten. Gelukkig kwam de echtgenoot van klant op tijd thuis en zit ik nu in de bus
Ah, dat is wel fijn. Heb zoiets dergelijks ook een keer gehad, was echt een debiele dag. Moest die auto afleveren bij de klant, heb een uur daar voor de deur gewacht. Lukte niet. Toen moest ik die auto bij een dealer in de buurt stallen. Later die dag moest ik m weer ophalen en weer afleveren, weer niemand thuis.. Ik EW weer bellen, mocht de sleutel in de brievenbus stoppen, ik nog checken, bleek dat ze mij toen het verkeerde huisnummer hadden doorgegeven! Heb dus een uur lang voor het verkeerde huis gewacht die dag:P. Moet er heel gek uit hebben gezien voor de buren aangezien het een dikke RR was en ik daar maar stond te wachten.
Rijdt lekker, mooi om te zien ook van buiten! Vanbinnen wel erg plastic fantastic.. Was een Kia Optima trouwens Op de A6 bij Almere nog een auto de macht over het stuur zien verliezen en zo de berm in zien rijden, ben toen gestopt en heb die man een beetje tot rust gebracht en de politie gebeld. Auto was total loss. Uiteindelijk toch nog drie kwartier langs de kant gestaan!
Rijdt lekker, mooi om te zien ook van buiten! Vanbinnen wel erg plastic fantastic.. Was een Kia Optima trouwens Op de A6 bij Almere nog een auto de macht over het stuur zien verliezen en zo de berm in zien rijden, ben toen gestopt en heb die man een beetje tot rust gebracht en de politie gebeld. Auto was total loss. Uiteindelijk toch nog drie kwartier langs de kant gestaan!
Hij klaagde over pijn op de borst, maar de agent vond een huisartsbezoek voldoende. Verder erg geschrokken natuurlijk, hij kon de toetsen van zijn telefoon niet eens meer bedienen door zijn trillende hand..
Hij klaagde over pijn op de borst, maar de agent vond een huisartsbezoek voldoende. Verder erg geschrokken natuurlijk, hij kon de toetsen van zijn telefoon niet eens meer bedienen door zijn trillende hand..
Dat snap ik wel, dat had ik ook toen ik een ongeluk had. Adrenaline giert door je lijf en dan weet je even niet wat te doen. Heb geloof ik als een van de eerste dingen mijn baas gebeld dat ik later kwam
Vraagje, ik zit nu in een bus naar huis aangezien de treinen niet rijden. En ik heb dus een ontiegelijke vertraging. Kan ik dat gewoon opschrijven? Want hoe bewijs ik dat ik dus echt vertraging heb en niet loop te steggelen?
Op woensdag 23 januari 2013 20:29 schreef DrSnuggle het volgende: Vraagje, ik zit nu in een bus naar huis aangezien de treinen niet rijden. En ik heb dus een ontiegelijke vertraging. Kan ik dat gewoon opschrijven? Want hoe bewijs ik dat ik dus echt vertraging heb en niet loop te steggelen?
Gewoon de tijd opschrijven dat je op het station bent, als ze het niet geloven kan je het overzicht van je ov ckipkaart laten zien.