Ik kan me toch herinneren dat de trein die naar Heerlen / Maastricht ging eind vorig jaar bij werkzaamheden in z'n geheel doorreed naar Maastricht, en dat het voor het eerst duidelijk stond aangegeven op de digitale borden (dus: eindbesteming Maastricht, in plaats van dat er nog steeds stond eindbestemming Heerlen / Maastricht zoals altijd daarvoor).quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Omdat de systemen dat niet kunnen behappen.
De systemen weten in dit geval trein nummer xxx van Amsterdam naar Heerlen, via die en die stations. Als Dagplan dan de bestemming aanpast naar Maastricht ziet het systeem dat als een via bestemming. Hierdoor krijg je de berichten "Rijdt via een andere route". Op de actuele vertrektijden ziet het er overigens altijd beter uit dan op stations en TBP's.
Sorry hoor, maar daar kwam je in 1982 nog mee weg. Nu niet meer.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:28 schreef b2py het volgende:
Omdat de systemen dat niet kunnen behappen.
Werkzaamheden worden niet aangepast door Dagplan.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:31 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik kan me toch herinneren dat de trein die naar Heerlen / Maastricht ging eind vorig jaar bij werkzaamheden in z'n geheel doorreed naar Maastricht, en dat het voor het eerst duidelijk stond aangegeven op de digitale borden (dus: eindbesteming Maastricht, in plaats van dat er nog steeds stond eindbestemming Heerlen / Maastricht zoals altijd daarvoor).
Toen dacht ik: hé, dat InfoPlus wordt kennelijk steeds meer in gebruik genomen! Maar zoals ik het begrijp zijn er nog genoeg stappen te zetten.
Schande!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:46 schreef b2py het volgende:
Het randstadrail netwerk tussen Den Haag C en Leidschenveen (lijn 3, 4 en E) ligt op zijn gat door bevroren wissels
Of de officiële NS-rubriek Hartkloppingen waarop dat is gebaseerd, hoewel volgens mij een stuk minder succesvol...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Schrijf een lief verhaal naar 'Hartstocht in de trein' op facebook!
Teken alle snelwegen behalve die in Noordoost-Nederland rood en een paar spoorlijnen rondom Utrecht en Breda geel en dan heb je het wel :p.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:52 schreef b2py het volgende:
Yreal heeft deze kaart vorig jaar gemaakt.
Iemand die zoiets voor hedenochtend heeft kunnen fabriceren?
http://i39.tinypic.com/24xqwkj.jpg
Totaal doorgeschotenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:29 schreef AverageJoe het volgende:
Zweedse schoonmaakster rijdt met trein appartement in
[ afbeelding ]
Pas maar op voor sneeuwballen bij Project X Sneeuwbal in Bredaquote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:53 schreef James1988 het volgende:
Ik ook. In een trein die ook nog eens de gedeeltelijke inhoud van twee andere treinen moet vervoeren en die bovendien nog eens drie bakken korter is dan gebruikelijk.
Nou en, verder hoef je toch nietquote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:26 schreef James1988 het volgende:
Mijn trein gaat niet verder dan Breda vanwege een wisselstoring, aldus de omroep.
Was al een wisselstoring die de Fyra plat legde tussen Rotterdam en Breda, zal dus wel bij Breda zijn omdat Thalys er geen last van had.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:26 schreef James1988 het volgende:
Mijn trein gaat niet verder dan Breda vanwege een wisselstoring, aldus de omroep.
als motorrijdende machinist moet dat dan wel goedkomenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:21 schreef greavy het volgende:
Kan één van onze machinisten hier dit bekennen?![]()
[ afbeelding ]
Gelijk aan vandaag gelukkigquote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:51 schreef Toto69 het volgende:
De kaart voor morgen, wat betreft de aangepaste dienstregeling
http://www.ns.nl/calamiteiten/calamiteitenpagina/detail
Klopt, ben ik zelf ook zeer blij om want ik moet morgen vanuit Overijssel naar Fryslan. Geen last van dus.quote:
quote:Hoogtepunt was wel de sneeuwruimers dienst op het perron
2 van die Polen met zo'n karretje om zout te strooien en één met een schuiver. Veiligheidsman (keurig overigens, stond er keurig met de toeter bij!) blies éénmaal op de toeter, waardoor de jongens weten dat er een trein aan komt. Stappen netjes één stap naar achteren. IC raast voorbij en liet een enorme sneeuwwolk over het perron vallen waardoor ze weer van voor af aan konden beginnen.
Plagend nog even getyfoneerd om al schaterlachend langs ze te rijden![]()
quote:Spoorvervoer Rotterdam ontregeld
15 januari 2013
Het spoorgoederenvervoer van en naar de Rotterdamse haven is door de sneeuwval ernstig ontregeld.
Dit meldt vervoerder DB Schenker.
Vrijwel alle emplacementen kampen in meer of mindere mate met wisselstoringen door vastgevroren sneeuw. Daardoor ligt de bediening van spooraansluitingen en terminals op de Maasvlakte West vrijwel geheel stil. De bediening van terminals en spooraansluitingen op Maasvlakte Oost, Europoort, Pernis, Botlek en Waalhaven is sterk vertraagd en onregelmatig.
Infrabeheerder Keyrail is op dit moment druk bezig met het verhelpen van de verstoringen, maar door het grote aantal en de gure weersomstandigheden zal deze situatie naar verwachting niet op korte termijn verbeteren, aldus DB Schenker.
quote:Keyrail: ‘We rijden weer’
15 januari 2013
Volgens spoorexploitant Keyrail waren de problemen in het spoorvervoer van en naar Rotterdam rond het middaguur grotendeel opgelost: 'We rijden weer’.
Dit zegt woordvoerster Ezra Drost.
Volgens haar is de hoofdbaan van de Betuweroute, A15-tracé en Havenspoorlijn weer vrij, inclusief de Calandbrug. Alleen Maasvlakte-West, die toegang geeft tot de Delta Terminal, en ‘hier en daar een wissel’ kampen nog met storingen, aldus Keyrail.
Door de hevige sneeuwval vannacht en vanmorgen was het treinverkeer van en naar Rotterdam vanmorgen grotendeels gestremd.
Jij weet net zo goed als ik dat de wissels naar die 75% vrije baan de meest storingsgevoelige zijn van het ganse landquote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:29 schreef James1988 het volgende:
Morgen minder Fyra's tussen Amsterdam en Brussel in verband met de weersomstandigheden.
Want 10 treinen per dag per richting over 75% vrije baan is inderdaad heeeeeeeeeel complex.
Uiteraard, maar drukbereden spoor in de Randstad is wel heel wat anders dan een HSL waar amper wissels in liggen en waar hoogstens 4 treinen per uur overheen gaan. Zet desnoods een pendeldienst Antwerpen - Rotterdam op, dat kan met 1 vogelbekdier.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Jij weet net zo goed als ik dat de wissels naar die 75% vrije baan de meest storingsgevoelige zijn van het ganse land
(Ondanks dat blijft het vingerverven hoor..)
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:17 schreef Monopoly het volgende:
Quote van collega die met een losse loc vanaf Rotterdam Goederen af kwam:
[..]
Jawel, koppelproblemen met o.a. de 4062 op Ut rond 17:45.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:42 schreef b2py het volgende:
Opvallend statistiek.
Nog geen defecte trein die de treinenloop heeft verstoord.
Maar heeft de trein gereden of niet, het heeft geen verstoring opgeleverd in ieder gevalquote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jawel, koppelproblemen met o.a. de 4062 op Ut rond 17:45.
De enige remedie is het spoor ook goed strooien, dan smelt daar de sneeuw ook en weet je zeker dat de IC's niet meer zo hard voorbij komenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:17 schreef Monopoly het volgende:
Quote van collega die met een losse loc vanaf Rotterdam Goederen af kwam:
[..]
In elk geval redelijk vertraagd.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar heeft de trein gereden of niet, het heeft geen verstoring opgeleverd in ieder geval
Ja bostrol, zo kun je alles wel in je eigen voordeel uitleggen. Werk je bij NSH of zo?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is niet zo spannend in ieder geval
NS online @NS_onlinequote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:42 schreef b2py het volgende:
Opvallend statistiek.
Nog geen defecte trein die de treinenloop heeft verstoord.
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 19:52:57Oss-Den Bosch: geen sprinters vanwege een defecte trein. http://t.co/z23egl7C #oht reageer retweet
Ja kom op zeg, niet uren problemen door een defecte trein. Dit is gewoon niet zo ernstig als dat .quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja bostrol, zo kun je alles wel in je eigen voordeel uitleggen. Werk je bij NSH of zo?
Wel waar joh poepkopquote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:54 schreef b2py het volgende:
En dat ik verder een andere mening heb als jij houdt niet in dat ik gelijk een 'bostrol' ben.
Lekker handig om dat nu te doenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft trouwens wat geld gevonden om wasmuntjes te kopen, want ze gaan de ramen van de treinen in het noorden van het land vaker en beter lappen
http://www.lc.nl/frieslan(...)ruiten-beter-lappen-
ik hoorde Hettinga zeggen dat ze nu een methode hebben waardoor het ook in de winter goed kanquote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker handig om dat nu te doenMooi laagje natuurijs op de ramen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |