Ja. Dus nog eerder. En dan nog eerder. En dan nog eerder.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:36 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Maar als je dat nu al bedenkt is dat eigenlijk ook gepland, toch?
Nouja gefeliciteerd als nog maar je had beter verwacht dus?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:41 schreef Yreal het volgende:
Godverdomme een 6.5 voor aansprakelijkheidsrecht![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik kwam zelf uit op een 8, geweldig vak. Dus echt blij ben ik nu niet neequote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nouja gefeliciteerd als nog maar je had beter verwacht dus?
Toch gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik kwam zelf uit op een 8, geweldig vak. Dus echt blij ben ik nu niet nee
Her? Of kan dat niet?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik kwam zelf uit op een 8, geweldig vak. Dus echt blij ben ik nu niet nee
Hmm oke neem het mee in je overweging dan.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zat andere zaken aan mijn hoofd, maar het zou evt kunnen
Keep us posted.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:47 schreef Paxcon het volgende:
Letstalk, EIP staat erop.
Nu ff nakijken.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:53 schreef Paxcon het volgende:
Je hebt een voldoende bij 13 of minder fout. Ik heb er 8 fout.
Netjes!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:53 schreef Paxcon het volgende:
quote:Een nationale rechter is altijd verplicht om een prejudiciële vraag te stellen aan het Hof van Justitie, indien tegen haar uitspraak hoger beroep of cassatie kan worden ingesteld.
Geen 9quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:53 schreef Paxcon het volgende:
Die is zo onjuist als het maar kanquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:56 schreef Paxcon het volgende:
Waar slaat dit op dan...
Volgens de antwoorden is deze stelling juist:
[..]
Dacht het niet ! Ga in bezwaarquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:56 schreef Paxcon het volgende:
Waar slaat dit op dan...
[..]
Lijkt me BS. Ik dacht alleen de hoogste nationale rechter. De lagere rechter kan dan weer naar de hoogste rechter toch?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:56 schreef Paxcon het volgende:
Waar slaat dit op dan...
[..]
Alleen als er geen hogere instantie is, en als er een vraag is omtrent Europees recht, die stelling mist dus twee elementen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:57 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Lijkt me BS. Ik dacht alleen de hoogste nationale rechter. De lagere rechter kan dan weer naar de hoogste rechter toch?
Sowieso. Dat het alleen verplicht is indien het de hoogste rechter is en het gaat om uitleg van eu recht.quote:
Lagere rechter is nooit verplicht om een vraag omtrent de uitleg van Europees recht aan het HvJ te stellen. Het màg wel.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:57 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Lijkt me BS. Ik dacht alleen de hoogste nationale rechter. De lagere rechter kan dan weer naar de hoogste rechter toch?
/mierenneukmodusquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Lagere rechter is nooit verplicht om een vraag omtrent de uitleg van Europees recht aan het HvJ te stellen. Het màg wel.
Zelfs de hoogste kan gewoon zeggen : ik weet het wel dus ik hoef het niet te vragen?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Lagere rechter is nooit verplicht om een vraag omtrent de uitleg van Europees recht aan het HvJ te stellen. Het màg wel.
Als ze dat onterecht denken, dan kan de staat wel aansprakelijk worden gesteld (Frankovich en Brasserie du Pecheur).quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zelfs de hoogste kan gewoon zeggen : ik weet het wel dus ik hoef het niet te vragen?
Dat dusquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:04 schreef Monnet het volgende:
Je ziet nog wel eens in arresten de overweging 'dat het niet nodig geacht wordt een prejudiciële vraag te stellen'z
en dat wist ik nietquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Als ze dat onterecht denken, dan kan de staat wel aansprakelijk worden gehouden (Frankovich en Brasserie du Pecheur).
Wat heb jij uitgevroten dan ?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:07 schreef Monnet het volgende:
Stroomstoring trouwens helemaal niet mijn schuld, lekkage in de badkamer.
Klopt. My mistake.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
/mierenneukmodus
Is sommige gevallen kan het wel zo zijn dan er geen cassatie of hoger beroep openstaat, dan zijn ze wel verplicht het te vragen.
Dat is ook weleens gebeurd en dat dan vervolgens later een Hof toch vragen aan het HvJ gesteld heeft en vervolgens weer bleek dat de HR er gewoon naast zat. (een voorbeeldje uit mijn hoofd is volgens mij het Van der Steen-arrest van het HvJ inzake DGA-ondernemerschap in de BTW).quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zelfs de hoogste kan gewoon zeggen : ik weet het wel dus ik hoef het niet te vragen?
En deze vraag dan?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:56 schreef Paxcon het volgende:
Waar slaat dit op dan...
[..]
Dualisme....?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:27 schreef Letstalk het volgende:
[..]
En deze vraag dan?
Concordia wordt partij bij het verdrag inzake de uitbanning van alle vormen discriminatie van vrouwen. Volgens de nationale wetgeving van Concordia kunnen individuen voor de rechter van Concordia alleen een beroep doen op de bepalingen uit het verdrag als dit verdrag is omgezet in nationaal recht.
Dit is een voorbeeld van:
Monisme of Dualisme?
Echt niet, jij haalt nu C aan maar volgens het model is het juiste antwoord D.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:56 schreef Paxcon het volgende:
Waar slaat dit op dan...
[..]
Ja, maar de vraag was: 'welke stelling is onjuist'.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:28 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Echt niet, jij haalt nu C aan maar volgens het model is het juiste antwoord D.
Ohja, kakkerdekak, die 2 door elkaar gehaald qua definitie. Heel domquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:28 schreef Paxcon het volgende:
Die klopt wel lijkt me. Bij monisme (nederland) blijft het internationaal recht een aparte rechtsorde ofzo. Bij dualisme gaan ze wetgeving eerst omzetten in nationaal recht.
Oh dus jij zegt C is het goede antwoord en niet D?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:29 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja, maar de vraag was: 'welke stelling is onjuist'.
Nou, dat citaat van mij was onjuist.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:28 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Echt niet, jij haalt nu C aan maar volgens het model is het juiste antwoord D.
Heb de vraag niet gelezenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:30 schreef Tchock het volgende:
[..]waarmee dat net officieel de minst nuttige discussie ooit was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |