abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 november 2013 @ 01:04:52 #101
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_132843654
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 19:06 schreef KanGeenNaamVerzinnen1 het volgende:

[..]

Als je hiermee probeert te zeggen dat alles wat in die documentaire gezegd is niet waar is dan snap ik het niet meer, of je wijkt heel erg af van waar ik het over had.

Uit die documentaire blijkt dus dat ze niet veel deden,(niet werden ingezet waarvoor ze bedoeld zijn),dat is wat ik hier heb herhaald door een reactie te geven op iemand met de informatie die IK ook heb gezien in de docu.

Als alles wat zij gezegd hebben in die docu niet waar is, (dus dat ze stiekem gewoon wel alles en nogwat deden), dan zit ik ernaast ja en moet ik beter mijn huiswerk gaan doen, maar dat weet ik dus niet.
De bron die ik gebruikte was alleen ( in dit geval ) die documentaire, dus ik snap de enorme uitbarsting van hysterie niet..

Er zijn ook wat bronnen waaruit wel blijkt dat onze SF ''echt'' werden ingezet voor de taken waarvoor ze bedoeld zijn in A'stan. ( Wat dus het tegenovergestelde is van in die documentaire ), en ook bronnen dat ze daar misschien nog wel zitten met een man of 50.

IK weet het niet, dus ter herhaling, wat ik getypt heb, daarvan was mijn bron in dit geval de docu van Vik Franke + een artikel wat ik gelezen heb op DDP ;)
De Nederlandse strijdkrachten hebben daar veel strijd geleverd, aangezien we in een grensprovincie met Pakistan en dat de doorvoerstrook werd voor Jihad strijders kregen "we" de volle mep. Niet enkel de SF zijn daar ingezet, maar zo ongeveer alle legeronderdelen op de cavalerie na. ( de soldaten van de cavalerie gingen wel op uitzending maar niet met tanks ). Op dat na is alles daar ingezet wat we hebben. De gesneuvelden spreken voor zich, als het aankomt op wat we daar gedaan hebben.

Het KCT, en groepen van de Mariniers die ook onder de Nederlandse SF worden gerekend hebben in Afghanistan een speciale taak gekend. Zij gingen voor de hele hoofdmacht uit, en gaven in het begin door middel van air inserts lange afstandsverkenningen, kozen de plek uit waar Nederland zijn basissen wilde hebben ( wat dus uiteindelijk bijvoorbeeld Kamp Holland werd ) en zorgden toen Nederland eenmaal was geïnstalleerd in Uruzgan voor lange afstand verkenning, uitdagen van Taliban, Opzoeken van Taliban, en uiteindelijk het gevecht aangaan met Taliban. Dat is zo uit de klauwen gelopen dat een lid van Task Force 55 "viper" "kapitein Marco Kroon" in zo'n situatie terecht kwam op een specifiek moment dat hij vuursteun op eigen linies moest aanvragen om zich uit de situatie te redden, een moment waar hij de Militaire Willemsorde voor heeft gekregen.

Jaloezie van het vrije handelen kwam vooral af van andere Buitenlandse Europese SF, als ik het goed mag begrijpen uit de boeken en informatie die ik heb. Bijvoorbeeld de Duitsers waren op enkele punten jaloers. Het KCT heeft veel geopereerd met de Australische SF> en de Canadezen waar vaak vrij werd gehandeld en men niet jaloers hoefde te zijn op de Amerikanen. De kwantiteit was enige punt waar de Amerikanen af en toe in overklassen, maar dat zegt niets over werk en takenpakket.

De KLU, de nederlandse luchtmacht heeft daar vooral haar taken mogen uitvoeren. Met behulp van verkenners werden doelen geïdentificeerd en werden vaak de zwaarste bommen gedropt om haatbaarden naar hun paradijs te sturen.

Ik weet niet exact welke documentaire jij hebt bekeken :), maar als de boodschap en informatie die jij daaruit hebt ontvangen moet zo'n docu worden verboden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Pumatje op 03-11-2013 01:13:07 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_132853065
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 01:04 schreef Pumatje het volgende:

[..]

De Nederlandse strijdkrachten hebben daar veel strijd geleverd, aangezien we in een grensprovincie met Pakistan en dat de doorvoerstrook werd voor Jihad strijders kregen "we" de volle mep. Niet enkel de SF zijn daar ingezet, maar zo ongeveer alle legeronderdelen op de cavalerie na. ( de soldaten van de cavalerie gingen wel op uitzending maar niet met tanks ). Op dat na is alles daar ingezet wat we hebben. De gesneuvelden spreken voor zich, als het aankomt op wat we daar gedaan hebben.

Het KCT, en groepen van de Mariniers die ook onder de Nederlandse SF worden gerekend hebben in Afghanistan een speciale taak gekend. Zij gingen voor de hele hoofdmacht uit, en gaven in het begin door middel van air inserts lange afstandsverkenningen, kozen de plek uit waar Nederland zijn basissen wilde hebben ( wat dus uiteindelijk bijvoorbeeld Kamp Holland werd ) en zorgden toen Nederland eenmaal was geïnstalleerd in Uruzgan voor lange afstand verkenning, uitdagen van Taliban, Opzoeken van Taliban, en uiteindelijk het gevecht aangaan met Taliban. Dat is zo uit de klauwen gelopen dat een lid van Task Force 55 "viper" "kapitein Marco Kroon" in zo'n situatie terecht kwam op een specifiek moment dat hij vuursteun op eigen linies moest aanvragen om zich uit de situatie te redden, een moment waar hij de Militaire Willemsorde voor heeft gekregen.
[ afbeelding ]
Jaloezie van het vrije handelen kwam vooral af van andere Buitenlandse Europese SF, als ik het goed mag begrijpen uit de boeken en informatie die ik heb. Bijvoorbeeld de Duitsers waren op enkele punten jaloers. Het KCT heeft veel geopereerd met de Australische SF> en de Canadezen waar vaak vrij werd gehandeld en men niet jaloers hoefde te zijn op de Amerikanen. De kwantiteit was enige punt waar de Amerikanen af en toe in overklassen, maar dat zegt niets over werk en takenpakket.

De KLU, de nederlandse luchtmacht heeft daar vooral haar taken mogen uitvoeren. Met behulp van verkenners werden doelen geïdentificeerd en werden vaak de zwaarste bommen gedropt om haatbaarden naar hun paradijs te sturen.

Ik weet niet exact welke documentaire jij hebt bekeken :), maar als de boodschap en informatie die jij daaruit hebt ontvangen moet zo'n docu worden verboden.

Dit is de documentaire van Vik Franke :

TEASER

http://www.liveleak.com/view?i=15c_1297439761 DEEL 1

http://www.liveleak.com/view?i=ca5_1297441107 DEEL 2

http://www.liveleak.com/view?i=a53_1297441853 DEEL 3

http://www.liveleak.com/view?i=14e_1297442669 DEEL 4

En dit is de link van DDP waarin ook wordt gezegd dat ze niet worden ingezet voor de taak waarvoor ze bedoeld zijn :

http://www.dutchdefencepress.com/?p=131

Dit staat dus allemaal recht tegenover wat jij zegt, dus over tegenover jou bronnen.
Ik heb ook nog een artikel van een tijdje terug wat ook het tegenovergestelde is dan in de documentaire.

http://politiek.theposton(...)en-syrie-staat-vast/

Wat wel enorm raar is, is dat dit artikel is geschreven door dezelfde maker van de documentaire....

Daarnaast heb ik ook nog wat opmerkingen want, de commando's die een wing kregen voor de operationele sprong in Afghanistan zijn ''schijnbaar'' de enige in 60 jaar.... wat dus tja, best triest is, zo weinig operationele inzetten.

http://www.dutchdefencepress.com/?p=4177

Dan nog een opmerking over dat NL ''wij'' de volle mep kregen, wan Uruzgan grenst niet aan Pakistan.. en ik dacht dat Helmand het gevaarlijkste gebied was samen met de Tora Bora gebergten.

( + laten we het houden bij onze SF dat het ''gewone'' leger gewoon werd ingezet in Uruzgan wisten we wel.)

Maar ik geloof dat als je de documentaire hebt gezien, en dat DDP-stukje hebt gelezen, dan snap je denk ik wel waarom wij twee nu recht tegenover elkaar staan. ;)

Oja, dit is waar jij het over had van Marco Kroon :

http://www.defensie.nl/ac(...)orde/operatie_chitag

[ Bericht 11% gewijzigd door KanGeenNaamVerzinnen1 op 03-11-2013 14:53:19 ]
  zondag 3 november 2013 @ 14:49:55 #103
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_132853241
Je twijfelt nog steeds door 1 documentaire.
Ik zou je mening op wat meer informatie baseren.
  zondag 3 november 2013 @ 15:05:29 #104
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_132853965
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 20:10 schreef ThunderXIII het volgende:

[..] Knip

Kleine procedurele opmerking: zou je ajb je tekst door een spellingcontrole willen gooien? Het is nu zo vermoeiend om te lezen dat ik er na een regel of vijf maar mee ophoud. Zonde, misschien heb je best wel interessante dingen te zeggen nl.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_132854360
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 14:49 schreef Pumatje het volgende:
Je twijfelt nog steeds door 1 documentaire.
Ik zou je mening op wat meer informatie baseren.

1. Beetje erg kort door de bocht.

2. Ik heb mijn mening nog niet eens gegeven, alleen alle info die tot een mening kan leiden.

3. Ik ga er nu van uit dat jij dus wel ervan uit gaat dat onze SF zinvol is ingezet in A'stan, MAAR wat zijn jou bronnen of waarom denk jij dat wat jij denkt .

4. Heb je nu de documentaire gezien en het artikel van DDP gelezen.

+ ik ben trouwens wel van mening dat onze SF tot één van de beste te wereld behoren.
  zondag 3 november 2013 @ 15:16:33 #106
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_132854498
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 15:13 schreef KanGeenNaamVerzinnen1 het volgende:

[..]

1. Beetje erg kort door de bocht.

2. Ik heb mijn mening nog niet eens gegeven, alleen alle info die tot een mening kan leiden.

3. Ik ga er nu van uit dat jij dus wel ervan uit gaat dat onze SF zinvol is ingezet in A'stan, MAAR wat zijn jou bronnen of waarom denk jij dat wat jij denkt .

4. Heb je nu de documentaire gezien en het artikel van DDP gelezen.
Nou, ik denk dat de actie van Kapitein Marco Kroon voor zich spreekt.
Daarnaast weet ik van mijn collega's en omgeving denk ik wel wat meer gedetailleerde informatie dan jij. Helaas onbespreekbaar op internet. Misschien een aanrader wat boeken over NL strijdkrachten in Afghanistan te lezen, er zitten pareltjes en monsters tussen. Maar daar worden veel acties en werkzaamheden besproken.

Een tweede argument wat ik wil aanhalen is dat Nederland Leading nation was in Uruzgan. Iedereen die onder het Nederlandse bevel viel had dezelfde rechten en plichten. Dus ook o.aaustraliers. Wij moesten een grensprovincie schoonmaken. Met pers is defensie altijd wat voorzichtig geweest, vooral na Srebrenica waar het helemaal de soep inliep. De Amerikanen en Britten zijn er wat happiger op geweest. Bekijk hun verhalen en conflicten en pas die op ons toe. Per regio zijn er natuurlijk grote verschillen geweest, maar we zaten allemaal in hetzelfde schuitje. Dit wil zeggen dat aan dergelijke acties, vuurgevechten en contactmomenten niet te ontkomen is geweest.

Een derde argument is de Slag bij Chora, die ook voor zichzelf spreekt.

Ik heb je docu nog niet bekeken, ga ik zo doen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Pumatje op 03-11-2013 15:22:24 ]
pi_132854772
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 15:16 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat de actie van Kapitein Marco Kroon voor zich spreekt.
Daarnaast weet ik van mijn collega's en omgeving denk ik wel wat meer gedetailleerde informatie dan jij. Helaas onbespreekbaar op internet. Misschien een aanrader wat boeken over NL strijdkrachten in Afghanistan te lezen, er zitten pareltjes en monsters tussen. Maar daar worden veel acties en werkzaamheden besproken.

Een tweede argument wat ik wil aanhalen is dat Nederland Leading nation was in Uruzgan. Iedereen die onder het Nederlandse bevel viel had dezelfde rechten en plichten. Dus ook o.aaustraliers. Wij moesten een grensprovincie schoonmaken. Met pers is defensie altijd wat voorzichtig geweest, vooral na Srebrenica waar het helemaal de soep inliep. De Amerikanen en Britten zijn er wat happiger op geweest. Bekijk hun verhalen en conflicten en pas die op ons toe. Per regio zijn er natuurlijk grote verschillen geweest, maar we zaten allemaal in hetzelfde schuitje. Dit wil zeggen dat aan dergelijke acties, vuurgevechten en contactmomenten niet te ontkomen is geweest.

Een derde argument is de Slag bij Chora, die ook voor zichzelf spreekt.

Ik heb je docu nog niet bekeken, ga ik zo doen.

Het vermoeden dat je al iets met het leger te maken hebt, had ik al. (vanwege die soort van tank-helm):)

Misschien ook wat aanraders qua boeken??

En dat Nederland wat terughoudender is met pers is wel een goed argument, daarnaast zou dan wel moeten staan dat alles wat in die Docu is gezegd eigenlijk nep is...
Dat van Srebrenica zou ook nog wel eens kunnen.

Ik ben het dan ook met je eens dat de Amerikanen en Britten wat happiger zijn geweest.

Maar wat jij trouwens ook een beetje zegt is dat Australië en Nederland best veel gemeen hadden in A'stan, maar er is ook een Docu van Australische SF die echt totaal verschilt van dat van Nederland. Ik zet hem hier wel bij, misschien ken je 'm al...

[ Bericht 100% gewijzigd door KanGeenNaamVerzinnen1 op 03-11-2013 15:35:23 ]
  zondag 3 november 2013 @ 16:32:54 #108
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_132857267
Het verschil in berichtgeving varieert hier al per provincie, krant en sociale omgeving. De kijk op het leger, het verantwoording afleggen naar de bevolking omtrent de missie, en het draagvlak bepalen heel vaak het externe beeld en imago. Alles is gecontroleerd. De Aussies hebben een hele andere betekenisgeving aan beelden uit Afghanistan dan wij, zoals elk ander volk dat heeft. Dit zorgt voor verschil in films en publicaties.

Het Nederlandse volk is redelijk verwend met de luxe van vrijheid, "veiligheid" en welvaart. Dit heeft ervoor gezorgd dat wij niet meer inzien dat geweld soms verantwoord is om een groter goed te dienen wat totaal niet zichtbaar is voor de omgeving en beleving van het Nederlandse volk. De documentaire "Fokkin hell" kwam ooit uit. Camerabeelden van Nederlandse soldaten. Het dak ging eraf, het huis was te klein, het grootste gedeelte van de Nederlandse bevolking viel over een incident met een hond. Een hond... 2000 Nederlanders zitten opgesloten in een Barbeque waar ze dagelijks strijd leveren met Taliban, en de bevolking heeft het over een hond die werd neergeschoten wegens hondsdolheid.

Dit is niet bepaald een situatie waar je dan als leger de bevolking moet injecteren met de dagelijkse gang van zaken, want daar zitten ze blijkbaar helemaal niet op te wachten. :)

En over die boeken.. daar kunnen anderen vast beter in voorzien, er zitten hier lui die heel wat meer hebben gelezen dan ik en je wellicht een beter advies kunnen geven :).
pi_132857812
Zal er in Mali ook embedded press bij de eenheden zijn?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_132892677
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_132897453
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 16:47 schreef Radegast het volgende:

[..]

Dat zijn dus beelden uit die uitzending op France2, post #59 van dit topic.

^O^
pi_132932107
Kamer praat in december over missie Mali

DEN HAAG - De Tweede Kamer debatteert op 11 en 12 december over de missie in Mali. Die voorlopige planning is dinsdag vastgesteld in een extra procedurevergadering. Het kabinet wil 380 militairen bijdragen aan de VN-missie in het Afrikaanse land. De eerste militairen vertrekken in december.

De Tweede Kamer houdt vermoedelijk op 29 november een hoorzitting en briefing over de uitzending.

Daarna volgt dan woensdagavond 11 december een overleg van de vaste Kamercommissie voor Buitenlandse Zaken. Een dag later wordt de missie dan in de plenaire zaal van de Tweede Kamer afgerond.Het kabinet heeft voor de missie formeel geen toestemming van de Kamer nodig.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)er_debat_Mali__.html
pi_132944135
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 16:32 schreef Pumatje het volgende:
Het verschil in berichtgeving varieert hier al per provincie, krant en sociale omgeving. De kijk op het leger, het verantwoording afleggen naar de bevolking omtrent de missie, en het draagvlak bepalen heel vaak het externe beeld en imago. Alles is gecontroleerd. De Aussies hebben een hele andere betekenisgeving aan beelden uit Afghanistan dan wij, zoals elk ander volk dat heeft. Dit zorgt voor verschil in films en publicaties.

Het Nederlandse volk is redelijk verwend met de luxe van vrijheid, "veiligheid" en welvaart. Dit heeft ervoor gezorgd dat wij niet meer inzien dat geweld soms verantwoord is om een groter goed te dienen wat totaal niet zichtbaar is voor de omgeving en beleving van het Nederlandse volk. De documentaire "Fokkin hell" kwam ooit uit. Camerabeelden van Nederlandse soldaten. Het dak ging eraf, het huis was te klein, het grootste gedeelte van de Nederlandse bevolking viel over een incident met een hond. Een hond... 2000 Nederlanders zitten opgesloten in een Barbeque waar ze dagelijks strijd leveren met Taliban, en de bevolking heeft het over een hond die werd neergeschoten wegens hondsdolheid.

Dit is niet bepaald een situatie waar je dan als leger de bevolking moet injecteren met de dagelijkse gang van zaken, want daar zitten ze blijkbaar helemaal niet op te wachten. :)

En over die boeken.. daar kunnen anderen vast beter in voorzien, er zitten hier lui die heel wat meer hebben gelezen dan ik en je wellicht een beter advies kunnen geven :).

Oké dat is dan allemaal duidelijk, maar je bent niet echt in gegaan op de inhoud van de 9:11 ZULU documentaire, gewoon simpele vraag was, klopt die inhoud volgens jou? Of is het dus allemaal gelogen..
Ik had trouwens nog wat gevonden wat ik eerst kwijt was :

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)het-buitenland.dhtml

Het is dan wel een tijdje terug, maar goed, staat toch weer tegenover wat jij zegt..

p.s Ik zou er echt geen mening van over uitspreken, want ik weet het dus niet...
Ofdat ze nou wel ''actief'' zijn of juist niet, MAAR het blijven voor mij wel één van de beste SF die er zijn.
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:40:31 #115
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_132944528
9:11 zulu gaat over KCT en infanterie die in een talib hinderlaag raken?
met die patria pantservoertuigen en die quala?
Ik snap niet wat ik daarover moet zeggen :) ?

En dat artikel staat helemaal niet tegenover wat ik zeg ;).
Niemand weet precies waar en wanneer ze worden ingezet, maar dat ze in afghanistan veelvuldig
zijn ingezet, plus in yougoslavië , Irak en andere missies wordt inmiddels wel aangenomen voor publiekelijke kennis ;) .
  dinsdag 5 november 2013 @ 23:09:25 #116
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_132946020
Je ziet op een gegeven moment in 9:11 zulu een interview, en daarin beklaagt een commando zich over het feit dat ze continu achter de feiten Aanlopen omday ze steeds op toestemming uit den haag moeten wachten en dat ze voor hun gevoel wat rondjes om de kerk rijden en de buitenlandse sf volgas gaat
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 5 november 2013 @ 23:12:32 #117
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_132946164
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 november 2013 23:09 schreef fathank het volgende:
Je ziet op een gegeven moment in 9:11 zulu een interview, en daarin beklaagt een commando zich over het feit dat ze continu achter de feiten Aanlopen omday ze steeds op toestemming uit den haag moeten wachten en dat ze voor hun gevoel wat rondjes om de kerk rijden en de buitenlandse sf volgas gaat :s)
Och dat...
Dat kun je op meerdere manieren interpreteren.
Wat valt er binnen het referentiekader van een KCT'er in "vol gas" en dat van Den haag?
De grens naar Pakistan zonder officïele toestemming binnentrekken om een actie uit te voeren? Of buiten bepaalde gemarkeerde grenzen treden? De spookies van de USAF voor alles en nog wat aan vragen?

We don't know :) .. iedereen die bij de KL werkt weet ongeveer wel wat het KCT heeft uitgespookt. Dat hoeft hier niet open en bloot besproken te worden, dat is tenslotte niet echt slim. Maar ik hoef dat toch niet uit mensen te gaan trekken neem ik aan.

Daarnaast is er ook een verschil in tijd wat in acht moet worden genomen. Afghanistan was voor Nederland een heel ander land in 2008 dan in 2010.
pi_132984448
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:40 schreef Pumatje het volgende:
9:11 zulu gaat over KCT en infanterie die in een talib hinderlaag raken?
met die patria pantservoertuigen en die quala?
Ik snap niet wat ik daarover moet zeggen :) ?

En dat artikel staat helemaal niet tegenover wat ik zeg ;).
Niemand weet precies waar en wanneer ze worden ingezet, maar dat ze in afghanistan veelvuldig
zijn ingezet, plus in yougoslavië , Irak en andere missies wordt inmiddels wel aangenomen voor publiekelijke kennis ;) .

Dat is dan duidelijk :) :s)
Nu dan nog maar hopen dat er niet nog een keer gezegd hoeft te worden :

"We wensen niet alleen katjes uit bomen te halen. Het is vervelend dat we niet mogen doen waarvoor we zijn opgeleid.' ;)

Maaar, het is duidelijk
  woensdag 6 november 2013 @ 23:25:17 #119
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_132986781
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:39 schreef KanGeenNaamVerzinnen1 het volgende:

[..]

Dat is dan duidelijk :) :s)
Nu dan nog maar hopen dat er niet nog een keer gezegd hoeft te worden :

"We wensen niet alleen katjes uit bomen te halen. Het is vervelend dat we niet mogen doen waarvoor we zijn opgeleid.' ;)

Maaar, het is duidelijk
het is aan de ene kant heel erg jammer dat ik er niet meer over kan zeggen, daarnaast moet ik erbij zeggen dat ik geen KCT'er ben of Marinier..maar wel weet wat er in ieder geval door Marco Kroon en zijn team is uitgespookt in Afghanistan. Ik heb van hem zelf een presentatie gekregen op de Militaire school waarbij hij uit de doeken deed welke route hij bijvoorbeeld af legde toen het los ging, waar de Quick reaction force ( canadezen ) waren toen het bij hem zo los ging en uit wat voor situaties hij zich daar heeft gered. Dit ondersteund met beelden die tijdens de actie zijn genomen, dus inclusief lijken,guts en gore. Niet iets om mee te pochen, maar een doodserieuze zaak.

In handelen zijn de Nederlanders vrijer geweest dan bijvoorbeeld de australiérs. Die opereerden namelijk onder Nederlands bevel in Uruzgan. Naar ik weet leverde canada genezerikken, genie en hun SF. Nederland leverde een veelvoud daarvan inclusief infanterie, luchtmobiele infanterie, mariniers, artillerie ( en andere indirecte vuursteun ) , apaches, f-16's, en ga zo maar door. Het is in principe een simpele optelsom in deze.

Als je wat opzoekt over Task force 55 "viper" moet je misschien wel wat kunnen vinden.
pi_133019493
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 15:05 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Kleine procedurele opmerking: zou je ajb je tekst door een spellingcontrole willen gooien? Het is nu zo vermoeiend om te lezen dat ik er na een regel of vijf maar mee ophoud. Zonde, misschien heb je best wel interessante dingen te zeggen nl.
sry , ik weet me nl in schrift is door de tijd heen erg roestig/verbasterd geworden .
en ook omdat ik vaak nogal snel type , helaas een ingeslete gewoonte .
in combi met een keyboard dat zo nu en dan kuren heeft .
sry .
pi_133046028
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 23:25 schreef Pumatje het volgende:

[..]

het is aan de ene kant heel erg jammer dat ik er niet meer over kan zeggen, daarnaast moet ik erbij zeggen dat ik geen KCT'er ben of Marinier..maar wel weet wat er in ieder geval door Marco Kroon en zijn team is uitgespookt in Afghanistan. Ik heb van hem zelf een presentatie gekregen op de Militaire school waarbij hij uit de doeken deed welke route hij bijvoorbeeld af legde toen het los ging, waar de Quick reaction force ( canadezen ) waren toen het bij hem zo los ging en uit wat voor situaties hij zich daar heeft gered. Dit ondersteund met beelden die tijdens de actie zijn genomen, dus inclusief lijken,guts en gore. Niet iets om mee te pochen, maar een doodserieuze zaak.

In handelen zijn de Nederlanders vrijer geweest dan bijvoorbeeld de australiérs. Die opereerden namelijk onder Nederlands bevel in Uruzgan. Naar ik weet leverde canada genezerikken, genie en hun SF. Nederland leverde een veelvoud daarvan inclusief infanterie, luchtmobiele infanterie, mariniers, artillerie ( en andere indirecte vuursteun ) , apaches, f-16's, en ga zo maar door. Het is in principe een simpele optelsom in deze.

Als je wat opzoekt over Task force 55 "viper" moet je misschien wel wat kunnen vinden.

Dat maakt niet uit dat je er niet meer over kan zeggen, over het algemeen is er veel te veel bekend over het KCT vergeleken met bv. JTF 2., probeer daar maar is wat van op te zoeken...
Maar ik snap het hele verhaal, het zal altijd toch wel een raadseltje blijven ;)
  vrijdag 8 november 2013 @ 15:56:55 #122
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_133046838
Ik denk dat dat allemaal respectievelijk is en dat er niets over het kct bekend is wat er niet bekend mag raken. Daarin tegen hoor je vrij weinig van Marsof bijvoorbeeld. Er zijn meer SF clubjes in Nederland dan het KCT ;).
pi_133734252
Chinezen beschermen Nederlands kamp in Mali

DEN HAAG -
Chinese militairen gaan het kamp in noordelijk Mali beschermen waar Nederlandse eenheden worden gelegerd. Circa 300 Nederlanders gaan naar de stad Gao. Naast China leveren ook nog andere landen militairen voor de beveiliging van het kamp.

Het ministerie van Defensie heeft donderdag berichtgeving hierover in NRC Handelsblad bevestigd. Het is voor het eerst dat China een gevechtseenheid levert aan een missie van de Verenigde Naties. Naar verluidt gaan 400 tot 500 Chinese militairen naar Mali. Zij leveren ook een veldhospitaal.

Het Nederlandse leger heeft al vaker samengewerkt met het Chinese Volksleger, onder meer bij de antipiraterijmissie voor de kust van Somalië en in Sudan.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_Nederlanders__.html
pi_133734267
Hennis vanuit Mali: “Vertrouwen in nieuwe missie”

28 november 2013, 21.18 uur
De Malinezen en de Verenigde Naties zijn blij met de bijdrage die Nederland in het Afrikaanse land gaat leveren. Dat liet minister Jeanine Hennis-Plasschaert weten tijdens een bezoek vandaag aan de hoofdstad Bamako. “Ik heb er vertrouwen in dat de missie goed uitvoerbaar is. Onze mensen zijn stevig bewapend, het zijn robuuste special forces en we hebben luchtsteun van onze eigen Apache-helikopters.”

Veiligheid voor Mali
Samen met minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken sprak de bewindspersoon met de Malinese president Ibrahim Boubacar Keita en zijn regering. Het ging over de uitdagingen waarvoor het land zich gesteld ziet en waar de VN-vredesmacht MINUSMA aan bijdraagt:

-veiligheid in het hele land;
-een vredesakkoord met het noorden;
-toegang voor de bevolking tot basisvoorzieningen;
-een rechtsstaat die functioneert, om corruptie en schending van mensenrechten te bestrijden.
-Inlichtingen verzamelen

De Nederlandse eenheden krijgen een specifieke taak binnen MINUSMA. Hennis: “Het gaat vooral om het inwinnen van inlichtingen om zo de activiteiten en operaties te kunnen steunen. Je zou kunnen zeggen dat we de ogen en oren van de VN-missie worden.”

Over deze en de civiele bijdrage spraken beide ministers met Nederlandse stafofficieren die in Mali de missie voorbereiden. En met de VN-verantwoordelijke Bert Koenders en de commandant Jean Bosco Kazura. De Malinese Defensieminister Moumeylou Boubèye Maïga gaf inzicht in de veiligheidssituatie in Mali en de hervorming van het leger.

Hoorzitting en debat
De ontmoetingen vonden plaats een dag voordat het parlement een hoorzitting houdt. Deskundigen geven dan toelichting over de missie. Die informatie gebruikt de Tweede Kamer als voorbereiding op een debat over de missie dat over 2 weken is.

Niet zonder gevaar
Naar verwachting vertrekken de eerste Nederlanders eind dit jaar naar Mali. De robuuste inzet geeft aan dat de missie niet ongevaarlijk is. “Daarom sturen we ook militairen. En geen missionarissen”, vertelt Hennis. “Maar we hebben de risico’s vooraf goed ingeschat en waar mogelijk veiligheidsmaatregelen ingebouwd.”

Bron: http://www.defensie.nl/mi(...)wen_in_nieuwe_missie
pi_133740619
Mali „wil dat u troepen stuurt“

DEN HAAG -
Een vertegenwoordiger van de ambassade van Mali heeft vrijdag tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer gepleit voor steun aan de VN-missie in Mali. Het kabinet maakte begin deze maand bekend bijna 400 militairen te willen sturen. De Kamer moet zich er nog over uitspreken.

„Het kabinet van Mali wil dat u militairen stuurt”, zei Mamounou Toure van de ambassade in Brussel. Ze zijn volgens hem nodig om stabiliteit te brengen, jihadisten te verslaan en militairen te trainen. Volgens de Malinees is de enige taal die jihadisten verstaan die van geweld.

De Nederlandse militairen gaan voornamelijk naar Noord-Mali om informatie te verzamelen en analyseren.

Bron: http://www.telegraaf.nl/f(...)oepen_stuurt___.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')