abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 januari 2013 @ 18:14:18 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121555943
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:08 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Toverbal heeft in het midden 1 kleur, dus dan zijn we daar aanbeland ;)
Oh ja okee, goed punt :P

En dan maar sabbelen op die harde glanzende rooie bobbel, tot er hulp komt :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121555957
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, hoe zou je denken? As is.

Maar ik denk ook dat het komt omdat er in Duitsland veel meer met reserveringen gewerkt wordt. Dan is het wel fijn voor mensen om te horen als HUN trein komt. En niet "ook eentje die kant op".

Bij NS heb je bijvoorbeeld geen idee of je nou een op tijd rijdende 838, een 3536 met +15 of een 836 met +30 te pakken hebt bijvoorbeeld. Maar omdat je toch niet kan reserveren, boeit dat ook niet.

En omdat NS dat zelf ook niet weet gewoon, eigenlijk dus :+
Ik doelde meer op hoe DB daarop inspeelt met storingen?
Melden zij dan ook dat treinserie xx vervalt of?
  maandag 14 januari 2013 @ 18:16:14 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121556016
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik doelde meer op hoe DB daarop inspeelt met storingen?
Melden zij dan ook dat treinserie xx vervalt of?
Nee, daar vervallen nog individuele treinen. In plaats van complete series :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121556084
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, daar vervallen nog individuele treinen. In plaats van complete series :')
Wat een kutland is dit ook eigenlijk :')
Zou DB in staat zijn om NS in 1 keer op te kopen?
  maandag 14 januari 2013 @ 18:18:51 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121556127
Het is ze met Arriva gelukt, volgens mij is de omvang van de gehele Arriva-groep wel wat groter dan NS Groep.
pi_121556196
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:18 schreef James1988 het volgende:
Het is ze met Arriva gelukt, volgens mij is de omvang van de gehele Arriva-groep wel wat groter dan NS Groep.
Dan komt de NMA weer janken zeker omdat NS + Arriva te groot monopolie hebben zeker? :')
pi_121556214
Geweldige HC _O-

"Bent u met inchecken begonnen aan uw reis, dan is uitchecken wel zo wijs"

"Voor degenen die nog niet naar buiten hebben gekeken: de wereld is wit, er ligt sneeuw. Kijk uit bij het uitstappen, met uw eigen ogen"
pi_121556252
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:17 schreef b2py het volgende:
- 5700 Hoofddorp - Leiden (5719 rijdt wel Gvc-Ut, 5700 keert kort in Ledn)
De 5700 ligt eruit op Leiden-Den Haag, maar rijdt wel op Leiden-Hoofddorp.
Bij twijfel: gebruik beton.
  maandag 14 januari 2013 @ 18:22:54 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121556268
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan komt de NMA weer janken zeker omdat NS + Arriva te groot monopolie hebben zeker? :')
Arriva heeft alle activiteiten in Duitsland af moeten stoten voordat de overname kon doorgaan. De bedrijfsonderdelen van Arriva Deutschland zijn toen verkocht aan Gruppo Ferrovie dello Stato, het moederbedrijf van Trenitalia. De activiteiten van Gruppo FS in Duitsland worden uitgebaat door het bedrijf Netinera.
  maandag 14 januari 2013 @ 18:23:04 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121556278
Ook maar even een ondertitel ingesteld :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121556309
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:22 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

De 5700 ligt eruit op Leiden-Den Haag, maar rijdt wel op Leiden-Hoofddorp.
Aangepast.
  maandag 14 januari 2013 @ 18:24:44 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121556340
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:22 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

De 5700 ligt eruit op Leiden-Den Haag, maar rijdt wel op Leiden-Hoofddorp.
Dat is nog ongeveer 10 % van zijn oorspronkelijke route? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 18:28:20 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121556493
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan komt de NMA weer janken zeker omdat NS + Arriva te groot monopolie hebben zeker? :')
Nemen ze de NMA toch ook over ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 18:37:27 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121556876
Wat is dit nu weer? :')

Aan de ene kant in rood "Landelijk aangepaste dienstregeling" en aan de andere kant "Aanbieding trein + Unox, laat je verrassen in de spoordeelwinkel" _O-

What's next? Gratis koffie bij boeking van 1 nacht op een stretcher in de sporthal? :D :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 18:46:14 #165
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121557251
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dit nu weer? :')

Aan de ene kant in rood "Landelijk aangepaste dienstregeling" en aan de andere kant "Aanbieding trein + Unox, laat je verrassen in de spoordeelwinkel" _O-

What's next? Gratis koffie bij boeking van 1 nacht op een stretcher in de sporthal? :D :')
_O-
pi_121557471
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ehm. "dit allemaal"? Het is nou niet alsof de Yeti's voor hun leven rennen hier of zo :N
Ik heb nog even zitten snuffelen net.
De wisselverwarming die in de Nederlandse wissels is gemonteerd kan maximaal 10cm sneeuw/uur wegsmelten. Grote ijsklompen heb ik nog niet gezien + ze hebben nu dat fantastische de-icing systeem op diverse emplacementen. Zullen ze ooit nog eens niet gaan snijden :')
pi_121557658
Ook opvallend, voor het eerst in de uitsnij geschiedenis verliest Amsterdam zijn vier keer per uur intercity naar Utrecht. Shit just got real! :o
  maandag 14 januari 2013 @ 18:58:21 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121557768
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:55 schreef b2py het volgende:
Ook opvallend, voor het eerst in de uitsnij geschiedenis verliest Amsterdam zijn vier keer per uur intercity naar Utrecht. Shit just got real! :o
Ik hoor dat er voor noodgevallen speciale ijsbreker-trekschuiten klaarstaan. Met twee paarden ervoor *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 19:04:16 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121558078
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:57 schreef Toekito het volgende:
Ik zit ingesneeuwd in een trein rond Den Bosch. Leuk zo'n trainingsdagje....
De Apocalyps is begonnen ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121558111
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is nog ongeveer 10 % van zijn oorspronkelijke route? :')
En uiteraard blijft 'ie ook op Hoofddorp-Weesp-Utrecht rijden, maar dat was geen punt van discussie.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_121558383
http://deredactie.be/cm/v(...)30114_sneeuw_plannen
Wel erg dat het in Nederland ZĶ een ontzettend probleem is als je het hier mee vergelijkt...
pi_121558517
Er zijn wat wellicht interessante Kamerstukken verschenen over de V250.

Stand van zaken Fyra Amsterdam - Brussel:
http://www.rijksoverheid.(...)sterdam-brussel.html

Beantwoording Kamervragen over ‘geen 19 miljoen maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra’
http://www.rijksoverheid.(...)et-lid-de-rouwe.html

quote:
De redenen van vertraging en uitval [van de V250] zijn:
- RBC-storingen (Radio Block Centre-storingen leiden tot contactverlies tussen de
beveiligingssystemen in de baan en in de trein, waardoor de trein wordt stilgezet);
- De impact van RBC- en infrastructuurstoringen die optreden op het verdere
verloop van de dienstregeling op een dag (storing cq. stranding van een trein);
- de nieuwe treinstellen, die op dit moment geoptimaliseerd worden.
Voorts zal de Kamer maandelijks worden geīnformeerd over de vooruitgang van de V250, totdat aan het gewenste punctualiteitsniveau wordt voldaan (cq. 95% exclusief niet-verwijtbare storingen). De minister gaat ervan uit dat de stijgende lijn wordt voortgezet.
pi_121558527
De evaluatie van de wintercrisis vorig jaar op 3 en 4 februari is geWOB't.
http://www.rijksoverheid.(...)en-ns-en-prorail.pdf
Hierin staan een aantal hele interessante zaken vermeld. :)
Let op: Afkorting gevoelig ;)

3 februari: Gereden treinen: 75.7%, Punctualiteit 61.7%, 52,4% gehaalde aansluitingen
4 februari: Gereden treinen 69.8%, punctualiteit 64.6% en 38,1% gehaalde aansluitingen.
Kanttekening, vier februari heeft het niet meer gesneeuwd, alleen gevroren.
pi_121558583
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:10 schreef Sandrvich het volgende:
http://deredactie.be/cm/v(...)30114_sneeuw_plannen
Wel erg dat het in Nederland ZĶ een ontzettend probleem is als je het hier mee vergelijkt...
Zo kan het dus ook ^O^ En daar valt naar verwachting 2x zo veel sneeuw als in de Randstad.
pi_121558715
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:12 schreef KnightSolaire het volgende:
De minister gaat ervan uit dat de stijgende lijn wordt voortgezet.
Lees: de minister gaat er van uit dat ze er nog langere tijd mee weg komt om geen moer uit te voeren waar het het OV betreft.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')