Bron?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Welke feiten? Een half miljoen jaar menselijke evolutie is niet goed genoeg voor je? Wat zijn voor jou feiten? Onderzoeken die al tig keer hebben aangetoond dat opgroeien in een stabiel gezin met een vader en moederfiguur het beste is voor alle kinderen?
Een half miljoen jaar menselijke evolutie leert dat kinderen het beste opgroeien in een redelijk stabiele groep. Het gezin met slechts 2 ouders wordt pas een paar duizend jaar kunstmatig doorgedrukt en is niet natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Welke feiten? Een half miljoen jaar menselijke evolutie is niet goed genoeg voor je? Wat zijn voor jou feiten? Onderzoeken die al tig keer hebben aangetoond dat opgroeien in een stabiel gezin met een vader en moederfiguur het beste is voor alle kinderen?
Mensen (homo sapiens) bestaan niet eens half miljoen jaar. Hij lult maar wat.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:43 schreef Grouch het volgende:
[..]
Een half miljoen jaar menselijke evolutie leert dat kinderen het beste opgroeien in een redelijk stabiele groep. Het gezin met slechts 2 ouders wordt pas een paar duizend jaar kunstmatig doorgedrukt en is niet natuurlijk.
Of het goed of slecht is weet ik overigens niet zeker. Er zijn wel meer onnatuurlijke dingen die prima werken.
Mensen bestaan ruim een half miljoen jaar, communist die homos wil laten vervolgen!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:20 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Mensen (homo sapiens) bestaan niet eens half miljoen jaar. Hij lult maar wat.
Niet dus...quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Mensen bestaan ruim een half miljoen jaar, communist die homos wil laten vervolgen!
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mensquote:Mens of (wetenschappelijke naam) Homo sapiens (Latijn: verstandige of wijze mens) is een tweevoetige primatensoort uit de familie Hominidae. Onderzoek naar DNA wijst erop dat de moderne mens ongeveer 200.000 jaar geleden in Afrika ontstaan is als soort.
Wat overigens niet uitmaakt; want de voorvaderen van de mens kunnen rustig meegenomen worden in het argumentquote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niet dus...
[..]
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mens
Tuurlijk... Maar goed... uit de naam homo sapiens blijkt wel dat ons lot altijd al was voorbestemd...quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:40 schreef Grouch het volgende:
[..]
Wat overigens niet uitmaakt; want de voorvaderen van de mens kunnen rustig meegenomen worden in het argument
Alleen sapiens is volgens jou mens?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niet dus...
[..]
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mens
Ja. We hebben het over mensen, in de zin van wezens met enige intelligentie, dus niet over de primaten die aan de mens vooraf gingen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Alleen sapiens is volgens jou mens?
Belachelijk onderscheid.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja. We hebben het over mensen, in de zin van wezens met enige intelligentie, dus niet over de primaten die aan de mens vooraf gingen.
Sowieso is je geneuzel over "evolutie" niet relevant zolang je niet uitlegt wat je met die opmerkingen bedoelde.
Inderdaad, nogal arbitrair ideaalbeeld. Alsof 2 homo's kinderen minder liefdevol zouden opvoeden of bepaalde capaciteiten ontberen. Misschien zijn ze er over het algemeen juist wel beter in omdat ze er bewust voor kiezen, anders dan bepaalde heteroseksuele stelletjes die maar kinderen krijgen omdat het hoort.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:43 schreef Grouch het volgende:
[..]
Een half miljoen jaar menselijke evolutie leert dat kinderen het beste opgroeien in een redelijk stabiele groep. Het gezin met slechts 2 ouders wordt pas een paar duizend jaar kunstmatig doorgedrukt en is niet natuurlijk.
Of het goed of slecht is weet ik overigens niet zeker. Er zijn wel meer onnatuurlijke dingen die prima werken.
Maar het punt dat je wilde maken, is nog steeds niet duidelijk...quote:Op zaterdag 19 januari 2013 22:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Belachelijk onderscheid.
Maar dan nog is 200.000 jaar alles behalve weinig.
En over welke onderzoeken hebben we het hier in godsnaam?quote:Op zondag 20 januari 2013 00:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Maar het punt dat je wilde maken, is nog steeds niet duidelijk...
Waarom bracht je de evolutie überhaupt ter sprake?
bron?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
niet alleen PvdA'ers hoor, alle partijen behalve CU en SGP denk ik welquote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]Jezus man doe niet zo snel op je pik getrapt zijn.
[..]
Nee ik ben tegen homoadoptie (ook tegen single-adoptie) omdat ik vind dat een kind de beste basis heeft met een vader en een moeder en het een onnatuurlijke situatie is een kind door 2 moeders/vaders op te laten voeden.
En als dat me homo en singlefoob () maakt in de ogen van PvdA-ers, dan is dat maar zo.
Het algemeen kiesrecht is in NL pas in 1917 ingevoerd (voor vrouwen pas in 1919).quote:Op zondag 20 januari 2013 13:54 schreef Little_Dolls het volgende:
WTF zeg; leven we nog in de Middeleeuwen of zo?![]()
![]()
Te belachelijk voor woorden en zeker anno 2013. Laat die mensen nu toch eens gewoon gelukkig zijn!
Ok, maar dat van de Middeleeuwen was niet letterlijk bedoeld natuurlijk, en is dat dan een excuus om die homofoben goed te praten?quote:Op zondag 20 januari 2013 14:15 schreef Homofront het volgende:
[..]
Het algemeen kiesrecht is in NL pas in 1917 ingevoerd (voor vrouwen pas in 1919).
Segregatie in de VS is nauwelijks een halve eeuw geleden, er waren massale demonstraties toen men het verbod op 'interraciale' huwelijken wilde opheffen.
[ afbeelding ]
Ik snap dat je 'middeleeuws' overdrachtelijk bedoelde, ik wijs er alleen op dat discriminatie pas recent wordt bestreden - wat natuurlijk geen excuus is inderdaad. Absurd dat de demonstratie in Frankrijk de grootste was sinds jaren, ze maken zichzelf belachelijk, alsof het geluk van iemand anders het belangrijkste 'probleem' is dat bestreden moet worden.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:00 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ok, maar dat van de Middeleeuwen was niet letterlijk bedoeld natuurlijk, en is dat dan een excuus om die homofoben goed te praten?
Echt; wat voor last hebben heteroseksuele mensen ervan?quote:Op zondag 20 januari 2013 17:04 schreef Homofront het volgende:
[..]
Ik snap dat je 'middeleeuws' overdrachtelijk bedoelde, ik wijs er alleen op dat discriminatie pas recent wordt bestreden - wat natuurlijk geen excuus is inderdaad. Absurd dat de demonstratie in Frankrijk de grootste was sinds jaren, ze maken zichzelf belachelijk, alsof het geluk van iemand anders het belangrijkste 'probleem' is dat bestreden moet worden.
Het heeft natuurlijk niks met het geluk van iemand anders te maken. Er zullen ongetwijfeld figuren tussen lopen die homoseksuele handelingen strafbaar willen stellen, maar daar gaat het hier niet over. Het gaat ook niet over het recht van mensen om elkaar lief te hebben en zelfs niet over toegang tot de fiscale voordelen en financiele zekerheden van een officeel partnerschap.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:04 schreef Homofront het volgende:
[..]
Ik snap dat je 'middeleeuws' overdrachtelijk bedoelde, ik wijs er alleen op dat discriminatie pas recent wordt bestreden - wat natuurlijk geen excuus is inderdaad. Absurd dat de demonstratie in Frankrijk de grootste was sinds jaren, ze maken zichzelf belachelijk, alsof het geluk van iemand anders het belangrijkste 'probleem' is dat bestreden moet worden.
Deze slogan was bij een referendum (!!) over het homohuwelijk:quote:Op zondag 20 januari 2013 17:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het heeft natuurlijk niks met het geluk van iemand anders te maken. Er zullen ongetwijfeld figuren tussen lopen die homoseksuele handelingen strafbaar willen stellen, maar daar gaat het hier niet over. Het gaat ook niet over het recht van mensen om elkaar lief te hebben en zelfs niet over toegang tot de fiscale voordelen en financiele zekerheden van een officeel partnerschap.
En het antwoord is eigenlijk ja. Homo's mogen ook stemmen over het burgerlijk huwelijk tussen man en vrouw, dat dat al heel lang niet ter discussie staat en er weinig over in stemming is gebracht heeft zo zijn redenen. Homo's mogen ook stemmen over abortus terwijl ze niet snel een vrouw zwanger zullen maken, ze mogen ook stemmen over het onderwijs terwijl ze geen kinderen kunnen krijgen.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:15 schreef Homofront het volgende:
[..]
Deze slogan was bij een referendum (!!) over het homohuwelijk:
[ afbeelding ]
Je gaat eraan voorbij dat gays nooit een meerderheid zullen zijn, en dat er ook nooit een voorstel zal komen om bijvoorbeeld bij referendum het huwelijk voor katholieken te verbieden.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En het antwoord is eigenlijk ja. Homo's mogen ook stemmen over het burgerlijk huwelijk tussen man en vrouw, dat dat al heel lang niet ter discussie staat en er weinig over in stemming is gebracht heeft zo zijn redenen. Homo's mogen ook stemmen over abortus terwijl ze niet snel een vrouw zwanger zullen maken, ze mogen ook stemmen over het onderwijs terwijl ze geen kinderen kunnen krijgen.
Dus het lijkt me dat deze meneer het concept samenleving en democratie niet zo goed door heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |