abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 januari 2013 @ 03:07:42 #101
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_121667450
TS wat verstaan jullie onder zwakbegaafde mensen binnen het debat.

Idioten?
Personen met down?
Marokkanen/antillianen?
Camper- en straattuig?
Apatische graaiers/bestuurders?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 17 januari 2013 @ 06:35:32 #102
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_121667890
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 20:18 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

Ik zal het onthouden wanneer je 90 bent en tegen je goudvis zit te praten.
Iedereen die gezond wordt geboren en op latere leeftijd pech krijgt wordt in de huidige maatschappij geholpen en in mijn ideale maatschappij kan men zichzelf daar tegen verzekeren.

Het geboren laten worden van kinderen die een onevenredig grote kans hebben op een handicap die ze afhankelijk maakt van de maatschappij of mensen ouders laten worden die de geestelijke capaciteiten niet hebben om die kinderen op te voeden met alle gevolgen van dien voor zowel de kinderen als de maatschappij is misdadig.

Dat moet ten alle tijde voorkomen worden.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_121669331
iedereen is afhankelijk van de maatschappij.
  donderdag 17 januari 2013 @ 09:52:28 #104
379943 Paper_Tiger
pi_121670161
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 09:16 schreef _dodecahedron_ het volgende:
iedereen is afhankelijk van de maatschappij.
Pffffff. Niet iedereen leeft op kosten en ten koste van een ander.
pi_121670266
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 09:52 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Pffffff. Niet iedereen leeft op kosten en ten koste van een ander.
Iedereen.
  donderdag 17 januari 2013 @ 09:56:32 #106
379943 Paper_Tiger
pi_121670297
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 09:55 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

Iedereen.
Nee.
pi_121672448
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 03:07 schreef Schenkstroop het volgende:

Idioten?
Personen met down?
Marokkanen/antillianen?
Camper- en straattuig?
Mensen die foto's maken bij Starbucks sowieso.
pi_121688487
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 06:35 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Iedereen die gezond wordt geboren en op latere leeftijd pech krijgt wordt in de huidige maatschappij geholpen en in mijn ideale maatschappij kan men zichzelf daar tegen verzekeren.
Lees "Iedereen die hiervoor voldoende inkomen heeft kan zich verzekeren, de premies zijn fors hoger aangezien mensen die een lager risico lopen zich niet verzekeren." ;)

quote:
Het geboren laten worden van kinderen die een onevenredig grote kans hebben op een handicap die ze afhankelijk maakt van de maatschappij of mensen ouders laten worden die de geestelijke capaciteiten niet hebben om die kinderen op te voeden met alle gevolgen van dien voor zowel de kinderen als de maatschappij is misdadig. Dat moet ten alle tijde voorkomen worden.
Dat staat als een paal boven water, de lastige vragen zijn hoe ver je bereid bent om te gaan om dat te voorkomen en wat je doet als het toch gebeurt. Ben je bereid om knip-knip te doen bij die groep mensen? Laat je het kind dan de dupe worden of zorg je als maatschappij voor het kind en later voor de volwassene?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 21 januari 2013 @ 14:43:47 #109
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_121844800
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:05 schreef RemcoDelft het volgende:
(...). Natuurlijke selectie heeft zo z'n redenen(...).
En daar ga je dus de mist in. Alsof evolutie een doelmatig proces naar de perfecte soort is. :')
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  maandag 21 januari 2013 @ 16:37:04 #110
379943 Paper_Tiger
pi_121850209
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:43 schreef Knevelt het volgende:

[..]

En daar ga je dus de mist in. Alsof evolutie een doelmatig proces naar de perfecte soort is. :')
Dat is het wel.
pi_121851214
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 15:54 schreef lievefleur het volgende:
Voor een debat op school is de stelling: zwakbegaafde mogen kinderen krijgen. Wij zijn hiervoor.
Wij hebben een paar argumenten maar nu zitten we vast.
Onze argumenten zijn:
- Het is tegen de mensenrechten om tegen iemand te zeggen dat die niet zwanger mag worden.
- Je kan het niet 1 groep in de samenleving verbieden om geen kinderen te mogen krijgen.

Weten jullie nog meer argumenten en/of eventuele verdere uitleg (onderzoeken) op deze argumenten?

Alvast bedankt.
xxx.
Nee het zou niet mogen.

ja veel mensen vinden dat het alsnog moet kunnen.
pi_121853437
quote:
Dat klopt maar iets meer onderbouwing zou fijn zijn. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_121857184
Niemand heeft het recht anderen te dwingen iets wel of niet te doen met zijn of haar lichaam. Gehandicapten hebben net zo veel recht zich voort te planten als ieder ander. Als je daar anders over denkt, ben je echt niet lekker bij je hoofd.
- AFCA -
pi_121857325
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 03:07 schreef Schenkstroop het volgende:

Idioten?
Personen met down?
Marokkanen/antillianen?
Camper- en straattuig?
1: Idioten zijn niet zwakbegaafd, maar idioot.

2: Die zijn meestal licht verstandelijk gehandicapt.

3: :')

4: Veel straattuig zijn inderdaad zwakbegaafd.

5: Whuuutt !
pi_121857435
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 06:35 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het geboren laten worden van kinderen die een onevenredig grote kans hebben op een handicap die ze afhankelijk maakt van de maatschappij of mensen ouders laten worden die de geestelijke capaciteiten niet hebben om die kinderen op te voeden met alle gevolgen van dien voor zowel de kinderen als de maatschappij is misdadig.

Dat moet ten alle tijde voorkomen worden.
Daar hebben we ons ongeschoolde pseudo-intellectueeltje weer. Alleen iemand die werkelijk geen flauw idee heeft wat hij gelooft, kan zichzelf zo tegenspreken. Claimen libertariėr te zijn, maar anderen keuzes wat betreft hun lichaam willen ontnemen :').
- AFCA -
pi_121857518
quote:
6s.gif Op maandag 21 januari 2013 16:37 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat is het wel.
Ik was het de gehele tijd met je eens, en dan zeg je dit. :')
pi_121857566
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:43 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Dat is het niet. Maar de mens zelf kan er wel naar streven.
pi_121857904
quote:
6s.gif Op maandag 21 januari 2013 16:37 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat is het wel.
..... :') :')
- AFCA -
  † In Memoriam † maandag 21 januari 2013 @ 19:59:53 #119
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_121858870
Het is maar goed dat zwakbegaafden kinderen mogen krijgen. Anders was het hier tamelijk stil op FOK!.
pi_121858978
quote:
14s.gif Op maandag 21 januari 2013 19:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
Het is maar goed dat zwakbegaafden kinderen mogen krijgen. Anders was het hier tamelijk stil op FOK!.
- AFCA -
pi_121859752
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 19:33 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Daar hebben we ons ongeschoolde pseudo-intellectueeltje weer. Alleen iemand die werkelijk geen flauw idee heeft wat hij gelooft, kan zichzelf zo tegenspreken. Claimen libertariėr te zijn, maar anderen keuzes wat betreft hun lichaam willen ontnemen :').
Die libertariėr wil geen keuzes ontnemen maar wordt geen andere keus gelaten omdat het systeem in zijn nadeel werkt. En daar ben ik het volledig mee eens.

Van mij mag iedereen kindjes maken, maar op het moment dat de kans dusdanig groot is dat het kind de maatschappij onevenredig veel geld kan gaan kosten, moet het niet toegestaan worden.

Ofwel, schaf het sociaal vangnet af zodat iedereen zoveel kindjes kan maken als hij wil. Van mijn part probeert men het met vee. Ofwel, verbiedt het.
pi_121859790
dubbel
pi_121860962
quote:
18s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:13 schreef iGiorni het volgende:

[..]

Die libertariėr wil geen keuzes ontnemen maar wordt geen andere keus gelaten omdat het systeem in zijn nadeel werkt. En daar ben ik het volledig mee eens.

Van mij mag iedereen kindjes maken, maar op het moment dat de kans dusdanig groot is dat het kind de maatschappij onevenredig veel geld kan gaan kosten, moet het niet toegestaan worden.

Ofwel, schaf het sociaal vangnet af zodat iedereen zoveel kindjes kan maken als hij wil. Van mijn part probeert men het met vee. Ofwel, verbiedt het.
Een soort pragmatisch libertarisme dus. Aan de ene kant zeggen geen keus te hebben dan mensen te verbieden te doen met hun lichaam wat ze willen, maar uit principe afzien van elke aanspraak op overheidsgelden doen we dan maar weer niet :')

Wat sommigen niet lijken te begrijpen is dat dit volkomen los staat van welke ideologie je aanhangt. Het gaat hier om lichamelijke soevereiniteit. Niemand kan andere mensen opleggen wat zij wel of niet met hun lichaam moeten doen. Wat mij betreft geef je ze voorlichting over de eventuele gevolgen, maar de keuze blijft bij de persoon zelf. Wat jij hier betoogt is echt middeleeuws.
- AFCA -
pi_121863520
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:31 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Een soort pragmatisch libertarisme dus. Aan de ene kant zeggen geen keus te hebben dan mensen te verbieden te doen met hun lichaam wat ze willen, maar uit principe afzien van elke aanspraak op overheidsgelden doen we dan maar weer niet :')

Wat sommigen niet lijken te begrijpen is dat dit volkomen los staat van welke ideologie je aanhangt. Het gaat hier om lichamelijke soevereiniteit. Niemand kan andere mensen opleggen wat zij wel of niet met hun lichaam moeten doen. Wat mij betreft geef je ze voorlichting over de eventuele gevolgen, maar de keuze blijft bij de persoon zelf. Wat jij hier betoogt is echt middeleeuws.
Nee nu draai je het om. Ik pleit voor volledig libertarisme, welke voorstaat dat iedereen volledige soevereiniteit heeft over eigen lichaam en dat er geen sociaal vangnet is.

Nu is er een sociaal vangnet, waar ik het dus niet mee eens ben, en dan ben ik pragmatisch omdat ik beweer dat zwakbegaafden het systeem onevenredig veel geld kunnen kosten en daarom niet direct die keuze moeten hebben?

Want als dat zo is, dan vind je het dus ook prima dat een AIDS-patient in Nederland een weeshuis vol AIDS-patientjes mag baren?
  maandag 21 januari 2013 @ 22:14:11 #125
379943 Paper_Tiger
pi_121866478
De crux is niet dat een zwakzinnige geen kinderen mag krijgen. De crux is dat hij er niet van uit mag gaan dat een ander de verantwoordelijkheid voor zijn daden gaat nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')