Done!quote:Op zondag 13 januari 2013 13:31 schreef SeLang het volgende:
Kan deze niet even gekoppeld worden aan de oude reeks?
Ja dank zij de extreem lage VPB belasting, met zulke instrumenten zou men moeten sturen, maar politici doen altijd het verkeerde en willen alleen maar geld strooienquote:Op zondag 13 januari 2013 21:44 schreef Shispeed het volgende:
kan de Ierse klaver niet eruit? dat hebben ze volgens mij wel verdiend
quote:Aan het lage winstbelastingpercentage dat Ierland op internationale bedrijven heft, moet niet getornd worden.
http://www.europa-nu.nl/i(...)tbelastingpercentage
De aantrekkingskracht van Ierland op internationale bedrijven dat met behulp van het lage belastingpercentage is gecreerd, vormt de hoeksteen van de Ierse economie.
Een verhoging van de belasting zal ervoor zorgen dat grote ondernemingen Ierland zullen verlaten.
Dit zal desastreuze gevolgen hebben voor het herstel van de Ierse economie, terwijl dat herstel zo belangrijk is voor het vertrouwen in de euro, en Ierland ook in de gelegenheid moet stellen de leningen terug te betalen.
kan OP niet meer wijzigen ivm mergequote:Op maandag 14 januari 2013 11:03 schreef SeLang het volgende:
Misschien leuk voor de OP: Currencies vs Euro
[ afbeelding ]
wel in de winst in lokale valuta, aangezien de exportvaluta een stuk meer waard is, aangezien de werknemers in lokale valuta betaald krijgen en lokale grondstoffen in lokale valuta aangekocht wordenquote:Op maandag 14 januari 2013 12:12 schreef SeLang het volgende:
. Echter, de goedkopere munt werkt niet onmiddellijk door in de export.
quote:ma 14 jan 2013, 11:20
Industrile productie eurozone daalt
LUXEMBURG (AFN) -
De industrile productie in de eurozone is in november met 0,3 procent gedaald ten opzichte van oktober. In vergelijking met november 2011 daalde de productie met 3,7 procent.
Dat maakte het Europese bureau voor de statistiek Eurostat maandag bekend.
Zowel op maand- als op jaarbasis is het cijfer slechter dan verwacht.
Economen rekenden in doorsnee op een toename van 0,2 procent op maandbasis en een daling van 3,1 procent op jaarbasis.
In de gehele Europese Unie van 27 landen daalde de productie ten opzichte van oktober met 0,3 procent en vergeleken met een jaar eerder met 3,3 procent.
Op maandbasis kende Sloveni (min 4 procent) de sterkste daling, gevolgd door Portugal (min 3,4 procent) en Spanje (min 2,5 procent). Nederland liet samen met Letland (beide plus 1 procent) de sterkste stijging zien na Estland (plus 4,7 procent).
Heel interessant SeLang! Even aanvullend, de koers van een valuta is natuurlijk ook in de eerste plaats volgend in plaats van leidend. Maakt een land interessante producten dan ontstaat er meer vraag naar die producten en dus ook meer vraag naar een bepaalde valuta. De Duitse Mark was geen sterke munt dankzij het monetaire beleid van de Duitse centrale bank maar vanwege de interessante en degelijke producten die de Duitsers maken.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:12 schreef SeLang het volgende:
Je leest hier (en overal in de financile pers) vaak dat devaluatie van de munt de oplossing zou zijn voor een slechte economie. De redenering is dat je export meer concurrerend wordt en daardoor toeneemt. Maar is dat ook zo?
Nee, euribor is interbank rente, dus de rente waartegen banken onderling aan elkaar lenen. Voor risicovrije rente neemt men meestal de yield op staatsobligaties.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:59 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
Ik heb n simpel vraag waarop ik geen antwoord kan vinden. Is euribor hetzelfde als risicovrije rente?
De verhouding BNP/ Geld in omloop, zal een factor zijn voor de opwaardering of afwaardering van Valuta door marktenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:18 schreef Kowloon het volgende:
. De Duitse Mark was geen sterke munt dankzij het monetaire beleid van de Duitse centrale bank maar vanwege de interessante en degelijke producten die de Duitsers maken.
quote:Bad Economy Has Young Europeans at Home
Young Europeans in countries hit hardest by the Continent's economic crisis are finding it difficult to move out of their parents' home. Data shows that over 50 percent of those aged 25 to 34 in some countries have yet to move out.
Most young adults are eager to leave home to start independent lives. But in those European countries where the economic crisis has hit hardest -- particularly in southern and eastern EU member states -- that appears to be a difficult move to make.
In 2011, more that 50 percent of the 25- to 34-year-olds in Greece, Bulgaria, Slovakia and Malta still lived in their parents' homes, a SPIEGEL analysis of information from the European Commission statistics division Eurostat has revealed.
Voor een deel zijn de verschillen idd ook cultureel, jammer idd dat het artikel geen vergelijking met bijv 10 jaar geleden geeft.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:11 schreef arjan1212 het volgende:
Volgens mij heb dit geen zak met de economie te maken
Was 10 jaar geleden ook al zo
Gewoon verschillen tussen landen ofzo
Ik heb er nooit (pre-crisis) echt bij stilgestaan dat de politiek, zo snel, zo'n directe invloed op economie/geld kan hebben.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:11 schreef SeLang het volgende:
Juncker probeerde gisteren de euro omlaag te praten
[ afbeelding ]
Je leert dan ook alleen de basics waar je feitelijk niets mee kunt. Klinkt cruw maar dat herken ik uit eigen ervaring.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:29 schreef karton2 het volgende:
Ik lees regelmatig in dit topic mee maar ik merk dat m'n E&M profieltje mij niet genoeg bagage mee heeft gegeven om lles te kunnen begrijpenIs ook allemaal weer heel wat jaartjes geleden..
Gezien de afgelopen jaren staat de euro helemaal niet hoog en zoals je in een eerdere post al aangaf is de impact van een lagere wisselkoers overdreven. Juncker plaatst zich in een soort catch-22. Is er geen vertrouwen in de euro(zone) is het niet goed, is er wel vertrouwen is de wisselkoers te hoog.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:11 schreef SeLang het volgende:
Juncker probeerde gisteren de euro omlaag te praten
[ afbeelding ]
quote:wo 16 jan 2013, 22:30
'Griekse economie bereikt bodem in 2013'![]()
![]()
FRANKFURT (AFN) -
De Griekse economie bereikt in de loop van dit jaar de bodem. Dat stelt de Griekse minister van Financin Ioannis Stournaras in een interview met de Duitse krant Handelsblatt dat donderdag wordt gepubliceerd.
Over het hele jaar genomen zal de Griekse economie in 2013 nog krimpen, verwacht Stournaras. ,,Maar we bereiken in 2013 het dal en aan het einde van het jaar zal de groei terugkeren.''
Griekenland zit al sinds 2008 in een diepe economische crisis. Afgelopen jaar ging de economie naar verwachting nog eens met 6 procent achteruit. Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) rekent dit jaar op een krimp met 4 procent en verwacht een stabilisering in 2014.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |