Niemand betaald belasting over z'n fiets dus die vergelijking gaat hier niet op.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:48 schreef TweeGrolsch het volgende:
Nee, dat zijn twee verschillende dingen. Je betaald ook geen belasting over je fiets. Dat is geen subsidie, maar ook een vervoersmiddel.
NItpick: fietspaden e.d. worden wel degelijk gefinancierd met belastinggeld.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:29 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Niemand betaald belasting over z'n fiets dus die vergelijking gaat hier niet op.
Sinds wanneer krijg je subsidie op je woning als scheefhuurder? Het rijk betaalt NIETS aan scheefhuurders. Die scheefhuurder betaalt weinig huur. De woningcorporaties compenseren dat met andere inkomsten. Juist wanneer die scheefhuurder uit zijn huis gepest wordt komen er mensen in die dezelfde huur betalen en daarboven op nog eens huursubsidie krijgen in veel gevallen.quote:Op zondag 13 januari 2013 15:53 schreef Jareth het volgende:
[..]
Krijg je subsidie op die Alto? Krijg je subsidie over hardlopen? Sinds wanneer moet je voor dat laatste überhaupt betalen?
Is decennia geleden geprobeerd in veel landen, is geen succes gebleken.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:31 schreef LoggedIn het volgende:
De overheid moet gewoon eens stoppen met het creëren van problemen, en in plaats daarvan problemen gaan oplossen. Het probleem is dat "sociale huur" de enige manier is om betaalbaar te wonen in Nederland. Niet dat starters in de sociale huur gaan zitten, daar zouden die dingen juist voor moeten zijn.
Iemand die 33k per jaar verdient stapt niet lachend de particuliere markt op die begint bij 1000 euro per maand. Zo iemand wil ook gewoon iets anders kunnen doen met z'n leven dan alleen maar betalen. Als de overheid die mensen zo vervelend vindt, ga dan zelf op een fatsoenlijke locatie een paar torens met appartementen uit de grond stampen waar starters voor 5-600 warm kunnen wonen. Dan is het probleem zo opgelost, en wie weet gaat de particuliere markt zich dan ook eens achter de oren krabben.
Extra inkomsten om het begrotingstekort terug te dringen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:01 schreef Chadi het volgende:
En als die kerel zijn baan verliest na de verhoging , krijgt hij dan zijn oude huur terug?
Dacht het niet. Dus vraag me af in wiens belang dit idee is?
Als hij nog met de ww en huur dan nog onder de huurtoeslag grens zit is er een kans dat hij dat wel kan krijgen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:01 schreef Chadi het volgende:
En als die kerel zijn baan verliest na de verhoging , krijgt hij dan zijn oude huur terug?
Dacht het niet. Dus vraag me af in wiens belang dit idee is?
Ja, sociale woningbouw heet het te zijn, waar zware subsidie op zit, zodat jij tegen een gereduceerd tarief kan huren.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sinds wanneer krijg je subsidie op je woning als scheefhuurder? Het rijk betaalt NIETS aan scheefhuurders. Die scheefhuurder betaalt weinig huur. De woningcorporaties compenseren dat met andere inkomsten. Juist wanneer die scheefhuurder uit zijn huis gepest wordt komen er mensen in die dezelfde huur betalen en daarboven op nog eens huursubsidie krijgen in veel gevallen.
de woningcorporatie verdient in de huidige situatie niet meer aan mij dan aan mijn buurman die schoonmaker is. Dat de buurman misschien huursubsidie krijgt merkt de woningbouwvereniging toch niet in zijn inkomsten?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Die scheefhuurder betaalt weinig huur. De woningcorporaties compenseren dat met andere inkomsten.
De wbv's moeten straks zelf een gedeelte van de huurtoeslag gaan ophoesten, dus ja dat merken ze dus wel.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
de woningcorporatie verdient in de huidige situatie niet meer aan mij dan aan mijn buurman die schoonmaker is. Dat de buurman misschien huursubsidie krijgt merkt de woningbouwvereniging toch niet in zijn inkomsten?
Ja, maar ik betaal nu per jaar wat de woning destijds gekost heeft....quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:17 schreef Leandra het volgende:
De woningen zijn gesubsidieerd gebouwd, woningstichtingen waren vroeger van de gemeente, en meestal is de grond dus "gratis" geweest.
Toen de heleboel geprivatiseerd moest worden zijn de woningstichtingen bijna gratis eigenaar van hun woningbestand (met de daarbij behorende grond) geworden.
De gemeenschap (wij dus) heeft de woningen gebouwd en inmiddels zijn ze eigendom van particuliere organisaties die ze bijna cadeau hebben gehad.....
Bron voor gratis grond?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:17 schreef Leandra het volgende:
De woningen zijn gesubsidieerd gebouwd, woningstichtingen waren vroeger van de gemeente, en meestal is de grond dus "gratis" geweest.
Toen de heleboel geprivatiseerd moest worden zijn de woningstichtingen bijna gratis eigenaar van hun woningbestand (met de daarbij behorende grond) geworden.
De gemeenschap (wij dus) heeft de woningen gebouwd en inmiddels zijn ze eigendom van particuliere organisaties die ze bijna cadeau hebben gehad.....
En dan straffen ze de lui waarvoor ze straks geen huursubsidie moeten ophoesten???quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De wbv's moeten straks zelf een gedeelte van de huurtoeslag gaan ophoesten, dus ja dat merken ze dus wel.
met huidige situatie bedoel ik de situatie tot ingaan van deze nieuwe maatregel.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De wbv's moeten straks zelf een gedeelte van de huurtoeslag gaan ophoesten, dus ja dat merken ze dus wel.
In de periode dat gemeentelijke woningbouwverenigingen waren zal zoiets best zijn gebeurd. Of een veel lagere prijs. Daarin zat tot twintig jaar terug vaak wel een vorm van 'subsidie'.quote:
Daar gaat idd wat geld weggehaald worden.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dan straffen ze de lui waarvoor ze straks geen huursubsidie moeten ophoesten???.
Nee, dat is ook niet eerlijk nee. En het zorgt ervoor dat mensen helemaal niet meer verhuizen (mochten er alternatieven zijn althans...)quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar gaat idd wat geld weggehaald worden.
Maar genoeg mensen die in straten wonen waarbij nieuwe huurders al flink meer betalen als lang zittende huurders, dat is toch ook niet eerlijk. Dat nieuwe huurders gestraft zijn omdat ze later er zijn komen wonen.
Dan is het dus de grote vraag hoe wbv's deze verhogingen gaan doorvoeren, rucksichtloos iedere scheefhuurder een maximale verhoging geven of een beetje behouden wanneer mogelijk de huren per vergelijkbaar object gelijk proberen te trekken.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, dat is ook niet eerlijk nee. En het zorgt ervoor dat mensen helemaal niet meer verhuizen (mochten er alternatieven zijn althans...)
Het is gewoon één grote fucked up situatie aan het worden in Nederland, het wonen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan is het dus de grote vraag hoe wbv's deze verhogingen gaan doorvoeren, rucksichtloos iedere scheefhuurder een maximale verhoging geven of een beetje behouden wanneer mogelijk de huren per vergelijkbaar object gelijk proberen te trekken.
Dat zeg ik toch ook niet?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
de woningcorporatie verdient in de huidige situatie niet meer aan mij dan aan mijn buurman die schoonmaker is. Dat de buurman misschien huursubsidie krijgt merkt de woningbouwvereniging toch niet in zijn inkomsten?
Nee, de gewone 1,5% huurverhoging.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat ik me nog meer afvraag. Afgelopen jaar ben ik in een reorganisatie ontslagen. Mijn inkomen is 40% gekelderd (maximaal dagloon he bij ww, daar ga je als bovenmodaal verdiener). Maar ja, nog wel volgens kantonrechterformule ontslagen, dus over 2012 is mijn inkomen ruim boven modaal. Dan krijg ik wellicht 7.5% huurverhoging terwijl ik in 2013 ruim onder modaal inkomen heb.
Krijg ik dan in 2014 5% huurverlaging?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |