Degene die dit geschreven heeft is ook echt helemaal de weg kwijt.quote:De corporaties zouden het probleem van scheefwonen graag zelf aanpakken, door de huur van de bewoners die door allerlei omstandigheden onredelijk laag is, extra te verhogen.
Omdat dit de tweede maatregel naast de inkomsenafhankelijk zorgpremie weer niet door gaat en de mensen die minder verdienen dan 33.000 straks weer de sjaak zijn.quote:
Tja gewoon lang genoeg draaien. Dan kan je bepaalde groepen die buiten je partij vallen alsnog pakken.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:19 schreef StephanL het volgende:
[..]
Omdat dit de tweede maatregel naast de inkomsenafhankelijk zorgpremie weer niet door gaat en de mensen die minder verdienen dan 33.000 straks weer de sjaak zijn.
Ja. Wat is er mis om te zeggen "Ok, we voeren het in, alleen niet per 1 mei, maar 1 januari 2014." En als dat niet genoeg is doe je het in 2015.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Tja gewoon lang genoeg draaien. Dan kan je bepaalde groepen die buiten je partij vallen alsnog pakken.
Dit dus. De ruimte die ik heb voldoet aan mijn behoefte, maar volgens de overheid ben ik blijkbaar "scheefwoner" omdat ik boven een bepaalde inkomensgrens val. Maar waar zijn de woningen die ik dan wel mag huren? En waarom word het mij niet mogelijk gemaakt om een huis te kopen?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:22 schreef Grouch het volgende:
Welk probleem met scheefwonen ? Als veel mensen klein en goedkoop willen wonen zou de markt daar ook gewoon op kunnen inspringen; bijv. door leegstaande kantoren om te bouwen.
Tuurlijk, de winstmarge is wat kleiner, maar er is nog steeds een winstmarge.
Die mensen zijn de Sjaak omdat de overheid te groot en te duur is, niet om een andere redenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:19 schreef StephanL het volgende:
[..]
Omdat dit de tweede maatregel naast de inkomsenafhankelijk zorgpremie weer niet door gaat en de mensen die minder verdienen dan 33.000 straks weer de sjaak zijn.
Het idee van sociale woningbouw is dat het woningen zijn voor mensen die anders echt nergens terecht kunnen, als je dat wel kan heb je er eigenlijk niks te zoeken.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:22 schreef Grouch het volgende:
Welk probleem met scheefwonen ? Als veel mensen klein en goedkoop willen wonen zou de markt daar ook gewoon op kunnen inspringen; bijv. door leegstaande kantoren om te bouwen.
Voor sociale woningbouw bestaan al tijden inkomenseisen. Het scheefwonen in deze context betreft mensen die bijv. een paar ton per jaar verdienen, maar genoeg hebben aan een flatje van 60m2 ipv een villa.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het idee van sociale woningbouw is dat het woningen zijn voor mensen die anders echt nergens terecht kunnen, als je dat wel kan heb je er eigenlijk niks te zoeken.
Eerder mensen die enkele duizenden tot tienduizenden boven de grens verdienen, lijkt me.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:35 schreef Grouch het volgende:
[..]
Voor sociale woningbouw bestaan al tijden inkomenseisen. Het scheefwonen in deze context betreft mensen die bijv. een paar ton per jaar verdienen, maar genoeg hebben aan een flatje van 60m2 ipv een villa.
Niet geheel waar. Mijn woning blijkt ook onder de sociale woningbouw te vallen i.v.m. de huurprijs. Maar gek genoeg moest ik 5 jaar geleden wel mij inkomen overhandigen. Had ik minder verdiend, had ik de woning niet eens gekregen. En ik ben de afgelopen 5 jaar niet gek veel meer gaan verdienen. Maar ik ben wel plots een scheefwoner. Dit is gewoon een verkapte manier om meer geld binnen te halen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het idee van sociale woningbouw is dat het woningen zijn voor mensen die anders echt nergens terecht kunnen, als je dat wel kan heb je er eigenlijk niks te zoeken.
dat is het ook daarom zijn er ook veel mensen er op tegen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:38 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Niet geheel waar. Mijn woning blijkt ook onder de sociale woningbouw te vallen i.v.m. de huurprijs. Maar gek genoeg moest ik 5 jaar geleden wel mij inkomen overhandigen. Had ik minder verdiend, had ik de woning niet eens gekregen. En ik ben de afgelopen 5 jaar niet gek veel meer gaan verdienen. Maar ik ben wel plots een scheefwoner. Dit is gewoon een verkapte manier om meer geld binnen te halen.
Gelulquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:35 schreef Grouch het volgende:
[..]
Voor sociale woningbouw bestaan al tijden inkomenseisen. Het scheefwonen in deze context betreft mensen die bijv. een paar ton per jaar verdienen, maar genoeg hebben aan een flatje van 60m2 ipv een villa.
Dat was vroeger. Nu niet meer. De tijden zijn verandert, helaas gaat de woningmarkt in NL niet mee met de tijd.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Niet alleen maar die mensen hoor.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die mensen zijn de Sjaak omdat de overheid te groot en te duur is, niet om een andere reden
Lekker eenzijdige wijken creëren met alleen mensen binnen de laagste inkomensgroep. Dat werkt altijd zo lekker namelijk.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag scheef politiek bedrijven ook loodzwaar belast worden. Dat je beweert lid van een arbeiderspartij te zijn, maar vanwege een baantjescarroussel, riante wachtgeldregelingen en - na afloop van je politieke loopbaan - een topfunctie bij een multinational gewoon puissant rijk bent...quote:Op zondag 13 januari 2013 01:18 schreef BlueRoom het volgende:
ze doen er ook alles aan om te voorkomen dat mensen goedkoop kunnen wonen. Kan je ook scheef-rijden? Dat je heel veel geld hebt maar toch liever een Suzuki Alto rijdt ipv een mercedes. Of scheef-sporten? Dat je geld zat hebt voor de golfbaan maar toch liever hardloopt omdat dat goedkoper is. Fuck it!
Het bestaat niet. Het gaat uit van de nogal communistische gedachtengang dat de staat bepaalt welk deel van je inkomen moet uitgeven aan wonen. Dat betreft niet alleen de sociale huursector, maar die zichzelf liberaal noemende bankenvriendjes van de VVD hebben ook voor mij bepaald dat ik een huis van een paar ton moet kopen en dan moet kruipen voor de bankmeneer om mijzelf diep in de schulden te mogen steken zodat zij lekker veel en makkelijk aan mij kunnen verdienen.quote:
Ruimte is schaars, dus de overheid bepaalt per definitie wat waar wonen ongeveer gaat kosten. Prima, maar als je dan je burgers van dienst wil zijn dan zorg je dat iedereen zo goedkoop mogelijik woont, en afhankelijk van de individuele voorkeuren, relatief duur of relatief goedkoop, met veel waar je voor geld.quote:Als veel mensen klein en goedkoop willen wonen zou de markt daar ook gewoon op kunnen inspringen; bijv. door leegstaande kantoren om te bouwen.
Krijg je subsidie op die Alto? Krijg je subsidie over hardlopen? Sinds wanneer moet je voor dat laatste überhaupt betalen?quote:Op zondag 13 januari 2013 01:18 schreef BlueRoom het volgende:
ze doen er ook alles aan om te voorkomen dat mensen goedkoop kunnen wonen. Kan je ook scheef-rijden? Dat je heel veel geld hebt maar toch liever een Suzuki Alto rijdt ipv een mercedes. Of scheef-sporten? Dat je geld zat hebt voor de golfbaan maar toch liever hardloopt omdat dat goedkoper is. Fuck it!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |