SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke Fok!kers zijn ook Postcrossers
• inkie1010
• Muck
• QTPi
• Smittend
• Sonja27
• Vava
• Vonkenboer
• Wendytje
• Loqi
• iFries
• daantje1044
• charmed_angel
• Guppyfriend
• lyron
• Luthien87
• Lienzz
• tdrone
• Serinde
• snoekiesnoeksnoek
• Dandilion
• Bos81
• automatic_
• Stephanie1990
• RiesAmaris
• Finland
• Janeway
• DeLuna
• Poesopstokje
• Jum
• Kaasmuisje
• zoeperzazke
• KwadeAfdronk
• Dr_Flash
• Herfstblad
• Sokkepok
• SummerBreeze
• Mokkels
• kawa4
Waar zijn de vorige deeltjes gebleven
Die zijn hier!
Heb je de laatste post? Open dan even een nieuw topic. De OP vind je hier!
[ Bericht 0% gewijzigd door Happy_postcrossing op 14-01-2013 10:24:49 (landen europa zegel aangepast) ]Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
Wat voor verhaaltje had je dan aan hem verteld over B&A?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:45 schreef Ceviche het volgende:
Over dat adres geven: ik had iemand in Amerika een kaart gestuurd over Bassie en Adriaan, en die vroeg daarna mijn adres. Ik kreeg daarna een kaartje waarop stond 'Thanks for the lovely story about Bassie and Adriaan!'
Elke keer als ik dat kaartje weer lees denk ik:
[ afbeelding ]
Wel mijn favoriete kaartje trouwens.
(Ja, dit verhaal heb ik al een paar keer verteld maar ik blijf het een leuk verhaal vinden)
Dat ze in een circus werken als clown en acrobaat, en over de boeven en waarom ik het zo leuk vindquote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:59 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Wat voor verhaaltje had je dan aan hem verteld over B&A?
ok. Dan vind ik d'r reactie niet zo gekquote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:10 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dat ze in een circus werken als clown en acrobaat, en over de boeven en waarom ik het zo leuk vind
Als ik eenmaal ergens over begin schrijf ik altijd de hele kaart vol
Welkom op FOK!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:40 schreef nallajja het volgende:
hello!!!
Ik lees al stiekem een tijdje met jullie mee. En dacht nu wordt het tijd dat ik mij eens aanmeld bij fok!
Ik doe nu sinds drie maanden aan postcrossing. Vind het zo super elke keer als er een kaartje in de brievenbus ligt.
Mijn zeldzaamste is er een uit Fiji, nummer 200 ook nog.
Kom dus vooral ff hallo zeggen haha.
Hallo! Welkom ^^quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:40 schreef nallajja het volgende:
hello!!!
Ik lees al stiekem een tijdje met jullie mee. En dacht nu wordt het tijd dat ik mij eens aanmeld bij fok!
Ik doe nu sinds drie maanden aan postcrossing. Vind het zo super elke keer als er een kaartje in de brievenbus ligt.
Welkom!!! En we willen natuurlijk pics zien van nr 200.....quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:40 schreef nallajja het volgende:
hello!!!
Welkom! Gezellig dat je ook mee gaat schrijven!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:40 schreef nallajja het volgende:
hello!!!
3x raden welk kaartje ik afgelopen week uit china kreegquote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik had een déjà-vu vandaag
Op 10 januari registreerde ik deze konijntjes uit China
http://www.postcrossing.com/postcards/CN-808608
[ afbeelding ]
En vandaag lagen deze konijntjes uit Indonesië in de brievenbus
http://www.postcrossing.com/postcards/ID-47014
[ afbeelding ]
Zouden ze in de aanbieding zijnquote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:44 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
3x raden welk kaartje ik afgelopen week uit china kreeg![]()
Volgens mij heeft de Chinese HEMA een aanbiedinkjequote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:44 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
3x raden welk kaartje ik afgelopen week uit china kreeg![]()
Dat...en iets met konijnenkaartjes in je profiel hebbenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:45 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zouden ze in de aanbieding zijn![]()
Haha, ik had een pakket kaarten (32 stuks) uit China besteld en daar zit deze ook tussen!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat helpt ookquote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:47 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dat...en iets met konijnenkaartjes in je profiel hebben
Leuk!! Ik heb dit kaartje ook (besteld op postpapierenzo) ik wist al niet wat voor dier het precies was...hahaquote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
leukkkkquote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:53 schreef Sokkepok het volgende:
Ik heb vandaag deze gekregen!
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1641745
De Slegte Utrecht heeft die boekjes ookquote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:03 schreef Crientj het volgende:
Gave kaartjes zeg. Ik heb een nieuwe hurray binnen; ontvangster is er erg blij mee.
Ben zelf nog wel enorm op zoek naar leuke Nederlandse kaarten, had drie profielen die vroegen om een kaartje die iets van het land lieten zien, maar wil niet altijd die saaie Amsterdam/Tulpen/Molen kaarten versturen.
Vanmiddag bij de Bruna op Utrecht CS wel mooie gezien van Utrecht, maar had haast en kon niet uitgebreid kijken. Eerdaags maar even teruggaan.
Edit;
oh! Helemaal over de post van Gupps heen gelezen, die zien er denk ik wel tof uit. Okay, dan een rondje Utrecht haha. Even op kaartenjacht.
gefaved!!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:33 schreef Lienzz het volgende:
[..]
leukkkk
http://www.postcrossing.com/postcards/TW-762021
deze heb ik vandaag uit Taiwan gekregen
She, danquote:
Snap er geen zak van....quote:Op zondag 13 januari 2013 09:53 schreef Jum het volgende:
Wat een vaag profiel. Wat heeft deze user gebruikt tijdens het schrijven?![]()
"I'm a freshman in the college,too much time is avilabel,but I really don't know what to do,that's what makes me feel shame.
I think music and books playing an important part in my life.It's hard to say which kind of music is my favourite.pop?classic?jazz?rock?R&B?Sometime it's just my mind playing tricks on me.
Books can make me breath as well as music,but I found that I spent too much time on my phone and computer,too much message and news make me feel tired and anxiety。when you open Ur blog ,just want to find if there is anyone leaving message for U,you'll be disappointed after you find nothing。then on your phone,it's the same situation,we may be controled by these SNS。
Finally,you see ,I'll be fall down in the Postcrossing,this is a new garden(maybe another hole) for my life.
so,send me Ur card~ baby~
WE live on Earth,WE are all lonely."
Heb al geschreven dat ik een verdrietig profiel vond en dat ze misschien vrijwilligerswerk kon doen en zo mensen te ontmoeten...quote:
Ze zit op 'n middelbare school, lijkt me dat daar ook genoeg mensen rondlopen. Klasgenoten etc?quote:Op zondag 13 januari 2013 10:13 schreef Jum het volgende:
[..]
Heb al geschreven dat ik een verdrietig profiel vond en dat ze misschien vrijwilligerswerk kon doen en zo mensen te ontmoeten...
misschien geen klik mee?quote:Op zondag 13 januari 2013 10:27 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Ze zit op 'n middelbare school, lijkt me dat daar ook genoeg mensen rondlopen. Klasgenoten etc?
Met iedereen in die school?quote:
Best mogelijk, als tiener begrijpt níemand je he...quote:
Ik moet altijd wel lachen om het Engels uit het 'Oosten', ik hoor ze dan in gedachten vaak al pratenquote:Op zondag 13 januari 2013 10:38 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Vind het niet zo'n heel vaag profiel trouwens, beetje krom Engels, maar er zijn hier wel vreemdere profielen voorbij gekomen hoor.
superleuk kaartje!quote:Ik heb vandaag deze gekregen!
Prachtige Gorjuss kaart! Krijg je helaas niet vaak via het officiële traject, terwijl ze echt prachtig zijn! Gulle Nederlanderquote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:53 schreef Sokkepok het volgende:
Ik heb vandaag deze gekregen!
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1641745
Ik heb ook vier van mijn eerste vijf kaarten die nog altijd niet ontvangen zijn (nu bijna drie weken later). Is er ergens een lijst met de 'gemiddelde ' verzendduur naar landen?quote:Op zondag 13 januari 2013 12:15 schreef soapie het volgende:
Kaartje naar Tjechie is al 32 dagen onderweg, diegene is al een maand niet online geweest. Stats 5 verzonden, 1 ontvangen. Denk niet dat het nog wat gaat worden...... Beetje jammer!!
Je kan kijken bij degene waar de kaart naar toe is of hij/zij al eerder kaartjes uit NL heeft gekregen...... Landen als China en Rusland duurt sowieso meestal wel een week of 3. Waar gaan de kaartjes naartoe??quote:Op zondag 13 januari 2013 12:16 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Ik heb ook vier van mijn eerste vijf kaarten die nog altijd niet ontvangen zijn (nu bijna drie weken later). Is er ergens een lijst met de 'gemiddelde ' verzendduur naar landen?
Dat is niet het geval.. Heeft de post ook geen lijst met verzendduren?quote:Op zondag 13 januari 2013 12:24 schreef soapie het volgende:
[..]
Je kan kijken bij degene waar de kaart naar toe is of hij/zij al eerder kaartjes uit NL heeft gekregen......
Zou ik niet weten.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:25 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Dat is niet het geval.. Heeft de post ook geen lijst met verzendduren?
Rusland, Taiwan, China en Thailandquote:Op zondag 13 januari 2013 12:24 schreef soapie het volgende:
[..]
Landen als China en Rusland duurt sowieso meestal wel een week of 3. Waar gaan de kaartjes naartoe??
Al die landen is het wel normaal dat er minimaal 3 weken overheen gaat.....quote:Op zondag 13 januari 2013 12:28 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Rusland, Taiwan, China en Thailand
Nou moe.. Heb ik net natuurlijk als eerste kaartenquote:Op zondag 13 januari 2013 12:29 schreef soapie het volgende:
[..]
Al die landen is het wel normaal dat er minimaal 3 weken overheen gaat.....
Dankjewel!quote:Op zondag 13 januari 2013 12:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Rusland: 20 verstuurd, gemiddeld 30 dagen
Taiwan: 23 verstuurd, gemiddeld 22 dagen
China: 24 verstuurd, gemiddeld 24 dagen
Thailand: 1 verstuurd, gemiddeld 19 dagen
Mja, daar kan ik me best wat bij voorstellen. Het adres voor dat Thaise kaartje paste ook never nooit niet op de adreslijnen.. dus ben benieuwdquote:Op zondag 13 januari 2013 12:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Nou moet je ook weten dat ze in alle vier die landen een ander alfabet gebruiken dan in ons land. Dat is voor de postbodes ook niet altijd even makkelijk. Daarnaast werkt de post niet overal zo efficiënt als hiergeduld is een schone zaak.
Thailand is trouwens niet zo'n heel veel voorkomend land, ik heb er pas één kaartje naar gestuurd
Blok zoveel van wijk zoveel in straat die en die en dan het derde huis aan de rechterkant enzenzenzquote:Op zondag 13 januari 2013 12:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb eens een Indiaas adres moeten printen, omdat het serieus 11 regels had...Normaal schrijf ik alles, maar dat was niet te doen
Deze toevallig:quote:Op zondag 13 januari 2013 22:25 schreef Happy_postcrossing het volgende:
Over de verzendduur lijst: ja Postnl heeft deze, maar er klopt niet erg veel van ^^
Had m in mijn favorieten staan, maar omdat er weinig van klopte heb ik deze er weer uit verwijderd..
De mijne:quote:Op zondag 13 januari 2013 18:59 schreef Mascleta het volgende:
onderweg: 6
Duitsland 45 dagen, China 44 dagen, Rusland 28 dagen, Maleisië 8 dagen, Wit Rusland 8 dagen, USA 5 dagen,
Europa iddquote:Op zondag 13 januari 2013 23:08 schreef Trade het volgende:
Een vraagje. Moet ik naar Belarus nu een europa- of een wereldzegel plakken? Ik doe altijd Europa, maar het staat helemaal niet op dat lijstje..... (misschien dat er daarom wel twee expired zijn)
Europa zegelquote:Op zondag 13 januari 2013 23:08 schreef Trade het volgende:
Een vraagje. Moet ik naar Belarus nu een europa- of een wereldzegel plakken? Ik doe altijd Europa, maar het staat helemaal niet op dat lijstje..... (misschien dat er daarom wel twee expired zijn)
Wit-Rusland staat er gewoon tussen op de PostNL site..?!quote:Op zondag 13 januari 2013 23:08 schreef Trade het volgende:
Europazegel:quote:Op zondag 13 januari 2013 23:13 schreef Bos81 het volgende:
Ik blijf het wel raar vinden dat Noorwegen ontbreekt uit dat lijstje in de OP, terwijl een Europa-zegel echt wel voldoet...
Weet ik, maar in de Openingspost staat een ander lijstjequote:Op zondag 13 januari 2013 23:17 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Europazegel:
Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer Eilanden, Finland, Frankrijk (inclusief Corsica en Monaco), Gibraltar, Griekenland, Groenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kanaaleilanden, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Montenegro, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal (inclusief Azoren en Madeira), Roemenië, Rusland (inclusief Aziatisch deel), San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje (inclusief Balearen, exclusief Canarische eilanden), Tsjechië, Turkije (inclusief Aziatisch deel), Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zweden, Zwitserland.
Wereldzegel:
Alle overige landen
Bij deze dus de juiste voor in de OPquote:Op zondag 13 januari 2013 23:18 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Weet ik, maar in de Openingspost staat een ander lijstje
Ik zou daar toch eens een klacht over sturen naar PostNL. Dit is wel een heel duidelijk geval van zoekgeraakte post, je hebt het praktisch zwart op wit nu. En jouw post zal niet de enige zijn die nu kwijt is. Het helpt waarschijnlijk niks, maar ik zou er wel melding over makenquote:Op zondag 13 januari 2013 23:03 schreef SummerBreeze het volgende:
Bah, vandaag zijn er 10 kaarten tegelijkertijd expired. 6 op t profiel van mijn dochter en 4 op dat van mij. Ook de verjaardagskaart voor mijn broertje die ik samen met die 10 in de zak van de ako op het station heb gegooid is nooit aangekomen. Die zijn dus ergens tussen de ako en postnl zoekgeraakt.
Je kunt inderdaad altijd bellen! Nee hebt je, ja......quote:Op maandag 14 januari 2013 07:07 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik zou daar toch eens een klacht over sturen naar PostNL. Dit is wel een heel duidelijk geval van zoekgeraakte post, je hebt het praktisch zwart op wit nu. En jouw post zal niet de enige zijn die nu kwijt is. Het helpt waarschijnlijk niks, maar ik zou er wel melding over maken
Nope, het was wel op de particulier kantquote:Op zondag 13 januari 2013 22:26 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Deze toevallig:
http://www.postnl.nl/zake(...)den/index.aspx?tab=2 ?
Ik zal het aanpassen!quote:Op zondag 13 januari 2013 23:20 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Bij deze dus de juiste voor in de OPGeen idee hoe dat werkt...
Thanks!quote:
Vanmorgen inderdaad even gebeld met zowel die Ako, als met PostNL. Beiden zeggen ze dat ze het jammer vinden, maar dat ze er niets aan kunnen doen omdat het niet aangetekend was. De 'dame' van de Ako zei zelfs nog dat ik niets kon bewijzen, want "wie zegt dat u die post bij ons heeft afgegeven en niet gewoon in uw tas heeft laten zitten of misschien zelfs wel helemaal nooit geschreven heeft".quote:Op maandag 14 januari 2013 07:07 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik zou daar toch eens een klacht over sturen naar PostNL. Dit is wel een heel duidelijk geval van zoekgeraakte post, je hebt het praktisch zwart op wit nu. En jouw post zal niet de enige zijn die nu kwijt is. Het helpt waarschijnlijk niks, maar ik zou er wel melding over maken
Mag je zulke dingen wel beweren als je gewoon de dame bent die de telefoon beantwoord? Wat idioot zeg.quote:Ik werd toen toch wel een beetje link, want ik word niet graag voor leugenaar uitgemaakt.
Volgende keer reageren op een koele toon: Begrijp ik het goed dat u mij nu voor leugenaar uitmaakt?quote:Op maandag 14 januari 2013 12:20 schreef RoxaneDutch het volgende:
[..]
Mag je zulke dingen wel beweren als je gewoon de dame bent die de telefoon beantwoord? Wat idioot zeg.
En dan hangen ze op xDquote:Volgende keer reageren op een koele toon: Begrijp ik het goed dat u mij nu voor leugenaar uitmaakt?
ik ook niet inderdaad...het heet nog altijd Postcrossing niet old paper garbage-crossing!quote:Op maandag 14 januari 2013 14:16 schreef Mokkels het volgende:
Hahaha zat op het postcrossing forum te kijken en toen hadden ze dit profiel erop gezet:
http://www.postcrossing.com/user/knitmom7
Ik zou niet blij zijn als ik zoiets zou ontvangen.
Zo geregeld toch? Lelijk pak cornflakes pakken, scheef stuk er uit knippen, postzegel en PC-ID er op en in de brievenbus ermee.quote:Op maandag 14 januari 2013 18:14 schreef Lienzz het volgende:
[..]
ik ook niet inderdaad...het heet nog altijd Postcrossing niet old paper garbage-crossing!
Ik heb helemaal geen zin om dat te doenquote:Op maandag 14 januari 2013 18:19 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Zo geregeld toch? Lelijk pak cornflakes pakken, scheef stuk er uit knippen, postzegel en PC-ID er op en in de brievenbus ermee.
ik bedoel meer dat als ik een kaartje van die persoon zou ontvangen....dat zou ik minder vindenquote:Op maandag 14 januari 2013 18:19 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Zo geregeld toch? Lelijk pak cornflakes pakken, scheef stuk er uit knippen, postzegel en PC-ID er op en in de brievenbus ermee.
Nou, ze wil dat soort dingen ontvangen, nergens staat dat ze het zelf ook verstuurtquote:Op maandag 14 januari 2013 18:37 schreef Lienzz het volgende:
[..]
ik bedoel meer dat als ik een kaartje van die persoon zou ontvangen....dat zou ik minder vinden
Kijk eens wat ze verzend dan! Soms een normale maar ook halve pakken cornflakesquote:Op maandag 14 januari 2013 19:19 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Nou, ze wil dat soort dingen ontvangen, nergens staat dat ze het zelf ook verstuurt
quote:Op maandag 14 januari 2013 14:16 schreef Mokkels het volgende:
Hahaha zat op het postcrossing forum te kijken en toen hadden ze dit profiel erop gezet:
http://www.postcrossing.com/user/knitmom7
Ik zou niet blij zijn als ik zoiets zou ontvangen.
ahhhquote:Op maandag 14 januari 2013 19:01 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb vandaag deze ontvangen
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/TW-773967
What the f****, die spoort niet!!!!quote:Op maandag 14 januari 2013 19:52 schreef Sokkepok het volgende:
"We have a child for everyday of the week , including 2 store bought ones!"
Pardon?
ik zie het ja. Zat net mobiel en dan werken die postcardwalls niet lekker. Had dus alleen haar profieltekst gezien.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:41 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Kijk eens wat ze verzend dan! Soms een normale maar ook halve pakken cornflakes
Whaha, je kunt precies zien wat ze allemaal eetquote:Op maandag 14 januari 2013 23:44 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
ik zie het ja. Zat net mobiel en dan werken die postcardwalls niet lekker. Had dus alleen haar profieltekst gezien.
Hijsfijnquote:Op maandag 14 januari 2013 22:53 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/CA-307293
Vind hem zo tof
Ze zijn gewoon te hebberig, dat is minder maarja. Die lui blijf je toch houdenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk trouwens wel dat PC uiteindelijk een aflopende zaak isEr komt steeds meer echt GEZEIk van mensen die een kaart zus en zo beschreven willen met die en die postzegel erop, geen foto, geen multiview, geen zwartwit, alleen maar met dieren erop, of molen, of molens EN dieren, maar dan alleen als beide een Unesco World Heritage Site zijn etc.
Of mensen die zeggen "ja ik heb maar een derde en een vierde account geopend WANT ik wil dit of dat"![]()
En dat geouwehoer van
"Ik ben pietje puk ik doe nooit moeilijk maar dit is mijn lijst met expired kaarten:
1
2
3
8.412"
Daar word ik ook simpel van. TE veel mensen begrijpen het gewoon niet![]()
Fagquote:Op dinsdag 15 januari 2013 06:26 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik stoor me daar niet zo heel erg aan, het is meer dat ik "" denk bij dat soort mensen. Zelf ontvang ik nog steeds erg leuke dingen, en de reacties van mensen op mijn kaartjes zijn ook nog steeds leuk. Hoewel je het ook weer niet iedereen naar de zin kan maken
Precies zo jaquote:
Toevallig gister geweest, kon ze niet vinden.. Ze stonden ook niet in de folder volgens mij.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:47 schreef Ceviche het volgende:
Bij kruidvat hebben ze deze week (en volgende?) 50% korting op kaarten.
Zitten hele leuke tussen, zoals:
[ afbeelding ]
Ik deed eerst voorkant + achterkant zodat als ik een hurray had wist waar het over ging.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:44 schreef Crientj het volgende:
Scannen jullie ook jullie eigen kaarten in? Zo ja, hoe sla je ze dan op?
De perfectionist in mij wil ze niet met hun standaard bestandsnaam in een mapje laten wegrotten, dus eventueel het NL ID + land toevoegen?
Nee, ik vind scannen een taak voor de ontvanger. Ik scan al mijn ontvangen kaarten inquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:44 schreef Crientj het volgende:
Scannen jullie ook jullie eigen kaarten in? Zo ja, hoe sla je ze dan op?
De perfectionist in mij wil ze niet met hun standaard bestandsnaam in een mapje laten wegrotten, dus eventueel het NL ID + land toevoegen?
Ja, want dat maakt wat uitquote:Op maandag 14 januari 2013 19:59 schreef Sokkepok het volgende:
Oh, ik had ook nog deze gekregen:
[ afbeelding ]
Ik had 'm echt heel vet gevonden als het geen gratis reclame kaartje was..
Maar vind je het niet zonde dat je kaartjes/foto 'statistieken' niet meer kloppen als zij hem niet inscannen? Ik vind het juist zo leuk om te zien wat je verzonden hebt en gekregen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, ik vind scannen een taak voor de ontvanger. Ik scan al mijn ontvangen kaarten inEn soms blijkt de verzender ze ook al gescand te hebben. Na ja prima
Haha, dat is wel iets te uitgebreid ja.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:37 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Ik deed eerst voorkant + achterkant zodat als ik een hurray had wist waar het over ging.
Toen allemaal in mapjes van landen en dan noemen als 1a (voorkant) 1b (achterkant) en de volgende weer 2... 3...
Véél te veel werk, ik scan nu alleen de voorkant in en upload ze direct op de site zodat er orde in zit.
Je kunt dat dan ook op de site bij houden. Dan scan je ze in en upload je ze gelijk. Heb je gelijk het goeie kaartje erbij staan. Nog duidelijker denk ik en een minder volle harde schijf voor jou!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:09 schreef Crientj het volgende:
[..]
Haha, dat is wel iets te uitgebreid ja.Ik denk dat ik maar simpel de voorkant inscan zodat ik ongeveer weet welke kaarten ik zelf heb verstuurd (Al heb ik er twee verzonden waar ik geen foto van heb gemaakt) en dan met t ID + Land erachter.
Ze stonden wel in de folder maar niet iedere kruidvat heeft standaard wenskaarten. Ik werk zelf in een vrij groot filiaal dus dan is het snel meegenomen (normaal koop ik ze nooit omdat ik ze voor pc wat te duur vind, en ik vind dat ik echt een keer kaarten moet kopen op ansichtkaartgrootte. Soms knip ik ze doormidden, maar meestal kalk ik ze helemaal vol voordat ik daaraan denkquote:Op dinsdag 15 januari 2013 07:22 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Toevallig gister geweest, kon ze niet vinden.. Ze stonden ook niet in de folder volgens mij.
Ah! Ik ben beide Kruitvatten hier afgeweest, maar beide verkopen idd standaard ook geen kaarten. Dat zal het zijn!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:52 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ze stonden wel in de folder maar niet iedere kruidvat heeft standaard wenskaarten. Ik werk zelf in een vrij groot filiaal dus dan is het snel meegenomen (normaal koop ik ze nooit omdat ik ze voor pc wat te duur vind, en ik vind dat ik echt een keer kaarten moet kopen op ansichtkaartgrootte. Soms knip ik ze doormidden, maar meestal kalk ik ze helemaal vol voordat ik daaraan denk).
Ook gekeken bij de actievakken? Ik ben trouwens ook langs de zeeman geweest, daar hebben ze ook wenskaarten. Van de meeste ga ik lekker de achterkant afknippenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:40 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Ah! Ik ben beide Kruitvatten hier afgeweest, maar beide verkopen idd standaard ook geen kaarten. Dat zal het zijn!
Ik vind het ook een beetje sentimenteel. Was het zo'n free ad geval?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:15 schreef Lienzz het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag dit kaartje uit Amerika gekregen....niet mijn ding
Ja dat kon ik niet echt achterhalen...maar volgens mij welquote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:16 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik vind het ook een beetje sentimenteel. Was het zo'n free ad geval?
Als je per persoon deze kaart 10 keer kon fav-ven had ik dat gelijk gedaanquote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:57 schreef douche-eendje het volgende:
Ik kreeg vandaag dit kaartje:
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/UA-451558
Met onderaan het kaartje: P.S: this postcard was printed in The USSR in 1962
Wauw![]()
En er zaten
konijnenpostzegels
op!
Van 'wat' is die productenkaart? Kan hem zo snel niet vinden in de lijst.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:43 schreef janeway het volgende:
Die "oude" kaart is er een van gratiskaarten.
De producten kaart is van http://www.postzegelerop.com/
En de molen van http://www.postpapierenzo.nl/ uit een setje is deze
Staat bij typisch hollandsquote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:46 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Van 'wat' is die productenkaart? Kan hem zo snel niet vinden in de lijst.
EDIT: gevonden! Holland 'typisch Nederlands'
Jep, had 'm al gevonden. Stel je wilt hem nog eens kopen: http://www.femkeroefs.nl/hutselsenfrutsels.htmlquote:
Misschien is het van een vogelbescherming? Ik vind m wel okéquote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:15 schreef Lienzz het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag dit kaartje uit Amerika gekregen....niet mijn ding
Je kunt eventueel een quote van haar toevoegen en de quote leegmakenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:52 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Jep, had 'm al gevonden. Stel je wilt hem nog eens kopen: http://www.femkeroefs.nl/hutselsenfrutsels.html
Daar issie goedkoper. Ook voor automatic_ (kun je hiervan ook een soort @ van maken dat diegene die je vernoemt een melding krijgt?
Ja, in de actiebakken lagen ze ook niet. Nee, ben niet bij de Zeeman geweest! Goede tip! Ik ga donderdagavond weer even een rondje doenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:16 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ook gekeken bij de actievakken? Ik ben trouwens ook langs de zeeman geweest, daar hebben ze ook wenskaarten. Van de meeste ga ik lekker de achterkant afknippen
Ja, ik vond het wel bizar, alle kaarten 59 cent en er zaten echt mooie tussen. (En disneykaarten 69 cent)quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:21 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Ja, in de actiebakken lagen ze ook niet. Nee, ben niet bij de Zeeman geweest! Goede tip! Ik ga donderdagavond weer even een rondje doenZeeman is ook aardig voordelig, denk ik?
Meneer heeft zijn kaart ontvangenquote:Op woensdag 9 januari 2013 16:14 schreef Miniem het volgende:
[..]
Zin om die gast de meest aftandse kaart te sturen die ik heb
Volgende keer stuur ik zon persoon de meest lelijke kaart evah!quote:"Thank you for your nice postcard, though I am not that fond of multiple views cards.
Best wishes,
Paulo"
Stuurt ze zelf dit: Greatings from Ukraine! Hope you'll like my card!quote:Please tell me about your life, work, family, travels, hobbies, pets or about your country! Please tell me 3-5 random facts about you!
Nou, dat kan, maar meneer heeft wel meer dan 1000 kaarten ontvangen en verstuurd, en heeft nog een tweede profiel ook.quote:please check my wall and favourites, I don't like getting the same card twice
Ik had vd week iemand die toevallig mijn kaart 2 weken eerder ook al had gehad. Dat vond ze juist zo bijzonder, omdat er zo ontzettend veel soorten kaarten zijn!quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:59 schreef Ceviche het volgende:
Hier blijf ik me over verbazen:
[..]
Stuurt ze zelf dit: Greatings from Ukraine! Hope you'll like my card!
Tja.
Wat ik ook gek blijf vinden:
[..]
Nou, dat kan, maar meneer heeft wel meer dan 1000 kaarten ontvangen en verstuurd, en heeft nog een tweede profiel ook.
Sommige kaarten zijn natuurlijk ook lang onderweg, dus kan het makkelijk dat je 2x dezelfde krijgt. Jammer dan..quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:10 schreef 16021988 het volgende:
[..]
Ik had vd week iemand die toevallig mijn kaart 2 weken eerder ook al had gehad. Dat vond ze juist zo bijzonder, omdat er zo ontzettend veel soorten kaarten zijn!
Ik zou het ook niet erg vinden om iets dubbel te krijgen denk ik.. Risico van t vak...
Zo heb ik ook een paar dubbelen maar uit verschillende landen.. Dat is dan ook weer zo raar hahahaquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:10 schreef 16021988 het volgende:
[..]
Ik had vd week iemand die toevallig mijn kaart 2 weken eerder ook al had gehad. Dat vond ze juist zo bijzonder, omdat er zo ontzettend veel soorten kaarten zijn!
Ik zou het ook niet erg vinden om iets dubbel te krijgen denk ik.. Risico van t vak...
Leuk toch!quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:09 schreef Defida het volgende:
zojuist weer 3 kaartjes verstuurd naar China, Usa en Duitsland... eerste 3 kaartjes zijn geregistreerd!!!haha ik vind het nu al leuk ook al heb ik nog geen kaartje ontvangen.. heb al lol met het versturen van de kaartjes
Ik kreeg ooit uit Luxemburg een bedank kaart. En die kaart had ik zelf ook al een keer verzonden..quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:01 schreef janeway het volgende:
[..]
Zo heb ik ook een paar dubbelen maar uit verschillende landen.. Dat is dan ook weer zo raar hahaha
Konijntjes op treinen? Lijkt me dat daar juist heel weinig kaarten van zijnquote:Op woensdag 16 januari 2013 22:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vind dubbelingen niet erg, vaak zijn het konijntjes op treinen, en ik vind het dan al lief dat iemand daarover nagedacht heeft!
Telefoons die zelf nadenkenquote:Op woensdag 16 januari 2013 23:55 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Konijntjes op treinen? Lijkt me dat daar juist heel weinig kaarten van zijn
Niets mis met je lijstje op je profiel hoor, je geeft gewoon aan wat je interesses zijn en daaronder dat je alsnog blij bent met iedere kaart.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:01 schreef Mokkels het volgende:
Maar wat is nu een erg eisenlijstje? Ik heb wel een 'eisen' lijst staan maar dat is dan meer wat ik leuk vind ter inspiratie. Hij word wel steeds groter moet ik zeggen.. Ik heb dan ook geen dit wil ik niet, dat wil ik niet erin staan.
http://www.postcrossing.com/user/Toetefroet
Ik heb zelf gemengde gevoelens erover.. Had laatst ook iemand met zo'n lijst en toen vond ik het wel erg handig kon ik er zo een kaartje uitpikken. Maar ik kan ook begrijpen dat mensen denken van.. pfffffff...
Gelukkig maar! (: Ik had dat van '...but I like every card that I get! I like the surprise of finding a card on my doormat the most!' er al expres onder gezet zodat het niet zo dwingend klonk. Gelukkig lijkt het daardoor ook niet zo.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:09 schreef Crientj het volgende:
[..]
Niets mis met je lijstje op je profiel hoor, je geeft gewoon aan wat je interesses zijn en daaronder dat je alsnog blij bent met iedere kaart.
Toeristenkaartjes vind ik ook altijd jammer.. Het maakt het dan wel weer leuker als er een heel verhaal op staat maar ik kreeg er laatst eentje van een Duitser maar wát een bagger handschrift. Niet te lezen.. Er stond iets van dat ik maar snel met m'n vriendje langs moest komen op dat plaatsje op de kaart.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:19 schreef 16021988 het volgende:
Ik heb wel een lijstje van welke soort kaarten ik leuk vind..
En dat ik liever geen toeristenkaartjes krijg.. Maar verder maakt het me niet uit..
USA kaartje net geregistreerd en nieuwsgierig als ik ben toch al een nieuw adres getrokken; USA ;-)
Achja, kilometers maken na mijn DE en NL kaartjes mag ook wel..
Leuke eerste kaartjes gehad? En naar welke landen heb je nu kaartjes onderweg? Naar de welbekende landen of ook anderen?quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:25 schreef Achtentachtig het volgende:
Haha, dat is inderdaad wel een slimme zet om snel aan een hoger aantal kaarten te krijgen. Ik heb al zeven kaarten verstuurd (waarvan er nog maar 2 zijn aangekomen) en heb er twee ontvangen tot dusver.
Ja leuke kaarten! Een uit Polen en een uit China. Die uit China begreep ik niet helemaal (ik denk iets van gelukkig nieuwjaar, voorkant Chinees en achterkant Chineesachtig Engels. Maar beide iig compleet volgeschreven met een leuk verhaaltje.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:35 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Leuke eerste kaartjes gehad? En naar welke landen heb je nu kaartjes onderweg? Naar de welbekende landen of ook anderen?
Het kaartje uit China deed me op één of andere manier denken aan de C1000 hihi.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:49 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Ja leuke kaarten! Een uit Polen en een uit China. Die uit China begreep ik niet helemaal (ik denk iets van gelukkig nieuwjaar, voorkant Chinees en achterkant Chineesachtig Engels. Maar beide iig compleet volgeschreven met een leuk verhaaltje.
De Chinese:
[ afbeelding ]
Nu onderweg - aantal dagen sinds verzonden:
Duitsland - 2 dagen
Zweden - 7 dagen
Thailand - 21 dagen
China - 21 dagen
Rusland - 21 dagen
Het enige wat ik kon ontcijferen is 2013 rechtsboven.. maar dan houdt het ook wel opquote:Op donderdag 17 januari 2013 13:06 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Het kaartje uit China deed me op één of andere manier denken aan de C1000 hihi.
Thailand en Zweden zijn ook leuk! (:
Oeh, moeilijk lijstje! Ik zou hier zo niks voor je hebben denk ik. En goede muzieksmaak!quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:28 schreef DeHovenier het volgende:
Dit is mijn profiel; heb zelf niet zo'n groot lijstje:
http://www.postcrossing.com/user/TheHovv
Wat een schattig kaartje! Hoeveel kaartjes zijn al aangekomen van jou? Al 5? Hierna gaat het snel met ontvangen vind ik altijd. Heb er meestal 2 tegelijk en dan weer even niet en dan weer 2.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:51 schreef RoxaneDutch het volgende:
Vandaag is ook mijn eerste kaartje aangekomen, uit de USA.
http://www.postcrossing.com/postcards/US-2035550
Man man man wat een verhaal op de achterkant! Maar wel super leuk. Ik heb een even uitgebreide Hurray teruggestuurd
Ik heb nu nog 5 kaarten lopen naar de welbekende landen, als er straks 1 geregistreed word mag ik er al 6 sturen. Dat gaat toch best snel dan, want ik ben pas net 10 dagen lid
Dan ga je maar je best doen om een leuk kaartje voor me te vindenquote:Op donderdag 17 januari 2013 14:31 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Oeh, moeilijk lijstje! Ik zou hier zo niks voor je hebben denk ik. En goede muzieksmaak!
Oke, oke, jij krijgt een bloementuin:quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:56 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Dan ga je maar je best doen om een leuk kaartje voor me te vinden![]()
Ik krijg meestal niet een kaartje wat in dat lijstje staat, maar als ik er wel 1 krijg is het extra leuk natuurlijk.
Jij luistert dezelfde muziekgenres?
Nee, ik heb nu 4 geregistreerde kaartjes. Dus ik moet er nog eentje.quote:Wat een schattig kaartje! Hoeveel kaartjes zijn al aangekomen van jou? Al 5? Hierna gaat het snel met ontvangen vind ik altijd. Heb er meestal 2 tegelijk en dan weer even niet en dan weer 2.
Ja ben er net even geweest! Een rek vol inderdaad! Thanks voor de tip!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:59 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ja, ik vond het wel bizar, alle kaarten 59 cent en er zaten echt mooie tussen. (En disneykaarten 69 cent)
ik heb een stukje tekst van je gepiktquote:Op donderdag 17 januari 2013 12:01 schreef Mokkels het volgende:
Maar wat is nu een erg eisenlijstje? Ik heb wel een 'eisen' lijst staan maar dat is dan meer wat ik leuk vind ter inspiratie. Hij word wel steeds groter moet ik zeggen.. Ik heb dan ook geen dit wil ik niet, dat wil ik niet erin staan.
http://www.postcrossing.com/user/Toetefroet
Ik heb zelf gemengde gevoelens erover.. Had laatst ook iemand met zo'n lijst en toen vond ik het wel erg handig kon ik er zo een kaartje uitpikken. Maar ik kan ook begrijpen dat mensen denken van.. pfffffff...
Als je twee (of drie) sterren minder per regel gebruikt, lijnt 'ie mooier uit.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:54 schreef Lienzz het volgende:
[ afbeelding ]
vandaag een kaartje uit Duitsland gekregen![]()
wat vinden jullie van mijn profiel?
http://www.postcrossing.com/user/lienzz
Dus jij pikt een stukje tekst en die tekst heb ik weer van iemand anders gepikt haha.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:55 schreef Lienzz het volgende:
[..]
ik heb een stukje tekst van je gepikt![]()
ik wil ook moomins en russische katten kaarten
Als ik zo'n mooie tuin had....quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:58 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Oke, oke, jij krijgt een bloementuin:
[ afbeelding ]
Deze is nog onderweg naar de USA.
En ja, vooral dan Iron Maiden, Black Sabbath, AC/DC, Deep Purple en ZZ top. (: Maar ik luister ook net zo goed Lady Gaga!
Kun je oa kopieren van deze pagina:quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:25 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Dus jij pikt een stukje tekst en die tekst heb ik weer van iemand anders gepikt haha.
Ik vul ook steeds wat aan als ik wat leuks zie of haal weer wat weg.
Je hebt trouwens nu 2 keer russische katten erin staan hoor!
En hoe maak je die sterren? Kun je ook hartjes maken?
Ik verder ook niet hoor, bah echt niet.. Maar Lady Gagaquote:Op donderdag 17 januari 2013 19:26 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Als ik zo'n mooie tuin had....
Lady Gaga? Nee dankjewel
Ik hou niet van pop, rap, r&b, top40 en Nederlandstalig.
Dankjewel! Kan ik mijn profiel weer wat pimpen!quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:27 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Kun je oa kopieren van deze pagina:
http://en.wikipedia.org/w(...)er_entity_references
Of uit Word (invoegen --> symbolen )
Gewoon CTRL-C > CTRL-Vquote:Op donderdag 17 januari 2013 19:31 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Dankjewel! Kan ik mijn profiel weer wat pimpen!
EDIT: huh, maar hoe voeg ik die dan in?
k heb nu hartjes en spadesquote:Op donderdag 17 januari 2013 19:31 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Dankjewel! Kan ik mijn profiel weer wat pimpen!
EDIT: huh, maar hoe voeg ik die dan in?
EDIT2: Heb 't al, schreeuw weer te vroeg. Heb ze nu gekopieërd van het profiel van Lienzz
quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:46 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Ja ben er net even geweest! Een rek vol inderdaad! Thanks voor de tip!
Altijd leuk, iemands eerste zijnquote:"Thanks for your beatiful card,this is the first card that i recieved and i became happy so much,i wish you a long,healthy and happy life, thanks again."
Ai..... mijn record was 33 dagen onderweg naar Rusland.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:20 schreef Ceviche het volgende:
2 naar Rusland, zijn nu 55 en 56 dagen onderweg
\M/quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:28 schreef DeHovenier het volgende:
Dit is mijn profiel; heb zelf niet zo'n groot lijstje:
http://www.postcrossing.com/user/TheHovv
Maar ze zijn wel erg leuk he die kaarten.. Ik kreeg er laatst weer een uit boston..quote:If you are from USA, this kind of cards http://www.postcrossing.com/postcards/US-1258191
ohhh na-aapert!!quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:30 schreef janeway het volgende:
hihihi ik zie mijn tekst nu al een paar profielen voorbij komen.. Jattershahaha
[..]
Maar ze zijn wel erg leuk he die kaarten.. Ik kreeg er laatst weer een uit boston..
Dat met die hartjes ga ik ook doen..
Mijn allereerst gestuurde kaartje is nu ook al 51 dagen onderweg naar Rusland..quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:20 schreef Ceviche het volgende:
2 naar Rusland, zijn nu 55 en 56 dagen onderweg
Nog nooit gehad...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:49 schreef Mokkels het volgende:
Oke, nog even een vraag: wat vinden jullie van mensen die áltijd hetzelfde kaartje naar iedereen toe sturen. Heb nu zo'n profiel getrokken.. heb dan gelijk minder zin om mijn best te doen omdat hun dat ook niet doen..
quote:Thank you for the fun postcard, and the lovely written sentiment. The US is a big place with lots of different sub-cultures and environments..I hope you can make it someday!
Thanks,
Post eens een linkje? Opzich is het wel tof, maar vraag me vooral af of het profiel leuk geschreven is en wat er op de kaarten staat. Als daar hele verhalen op staan is dat leuker dan alleen greetings from 'insert country' and happy postcrossingquote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:49 schreef Mokkels het volgende:
Oke, nog even een vraag: wat vinden jullie van mensen die áltijd hetzelfde kaartje naar iedereen toe sturen. Heb nu zo'n profiel getrokken.. heb dan gelijk minder zin om mijn best te doen omdat hun dat ook niet doen..
http://www.postcrossing.com/user/KenCardquote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:34 schreef Crientj het volgende:
Yeah! Kaart naar Amerika is aangekomen
[..]
[..]
Post eens een linkje?
Uit de tekst te zien lijkt het alsof ze wel hun best doen, maar iets te "kijk mij nou eens, ik verstuur altijd kaarten naar iedereen"quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:35 schreef Mokkels het volgende:
[..]
http://www.postcrossing.com/user/KenCard
Ja dat vond ik ook al elke dag 15 kaarten?! Ik doe gewoon een kaartje van gratisansichtkaarten.nl gewoon een standaard ding.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:43 schreef Crientj het volgende:
[..]
Uit de tekst te zien lijkt het alsof ze wel hun best doen, maar iets te "kijk mij nou eens, ik verstuur altijd kaarten naar iedereen". Oh well, kies een leuk simpel kaartje ofzo
That will do.
Whaha, die wall xDquote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:49 schreef Mokkels het volgende:
Ik heb een paar kaarten die heel vaak verstuurd worden door mij. Dat zijn foto's die ik zelf gemaakt heb van mijn stad, of een set postzegels met mijn waterman vulpen.. Die kaartjes worden ook altijd heel positief ontvangen.. Ik stuur die kaarten dan wel naar mensen die vragen om een fotokaart of om postzegel kaarten oid..quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:49 schreef Mokkels het volgende:
Waar laat je eigen kaarten drukken? Ik heb verschrikkelijk veel mooie foto's waar een kaart van zou willen maken, en dan niet zo'n glimmende foto kaart, maar een matte ansichtkaart.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:37 schreef janeway het volgende:
[..]
Ik heb een paar kaarten die heel vaak verstuurd worden door mij. Dat zijn foto's die ik zelf gemaakt heb van mijn stad, of een set postzegels met mijn waterman vulpen.. Die kaartjes worden ook altijd heel positief ontvangen.. Ik stuur die kaarten dan wel naar mensen die vragen om een fotokaart of om postzegel kaarten oid..
Ik moest wel lachen om dat profiel hihihi best grappig. Mijn boeit het niet.. Ik kan de humor er wel van inzien
Tja Mat weet ik niet, maar bij het kruidvat kan je ansicht kaarten laten drukken . Dan komen ze op 70 ct per stuk en bestel je er 10 tegelijk..quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:17 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Waar laat je eigen kaarten drukken? Ik heb verschrikkelijk veel mooie foto's waar een kaart van zou willen maken, en dan niet zo'n glimmende foto kaart, maar een matte ansichtkaart.
Ik heb veel website's bekeken, maar vind het in verhouding zo duur voor een paar stuks. Als je bijvoorbeeld 25 stuks wilt hebben betaal je 40,-. En voor 250 stuks betaal je dan slecht 60,- en voor 100 euro heb je er dan 2500 stuks ofzoiets. Beetje vervelend. Ik vind het dan zonde om er maar 25 te bestellen terwijl ik er voor het dubbele bedrag ongeveer 2000 meer heb. Maarja, wat moet ik met zoveel kaarten? Blijft een dillema.
Ik heb zitten kijken voor drukwerk inderdaad, en dan de zelfde kwaliteit als in de winkels ligt, ook met lijntjes aan achterzijde voor adres etc. En dan is het prijsverschil tussen 25 stuks en 2500 stuks maar heel weinig. maarja wat moet ik dan met meer dan 1000 dezelfde kaarten. Of er moet een webwinkel in ansichtkaarten geïnteresseerd zijn in een stapeltje, maar die kopen ook niet zo groot in volgens mij.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Een klein aantal kaarten laten maken is ook relatief duur, omdat je drukplaten moet maken voor klein aantal drukvellen. Als de pers eenmaal draait, kun je veel maken en dalen de kosten per kaartje snel.
Je kunt ook kiezen voor digitaal drukwerk, dan is het goedkoper. Dan worden de kaartjes eigenlijk gewoon geprint.
Nee. Tenzij een Bruna bijvoorbeeld, maar die verdeelt de inkoop over alle filialen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:22 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Ik heb zitten kijken voor drukwerk inderdaad, en dan de zelfde kwaliteit als in de winkels ligt, ook met lijntjes aan achterzijde voor adres etc. En dan is het prijsverschil tussen 25 stuks en 2500 stuks maar heel weinig. maarja wat moet ik dan met meer dan 1000 dezelfde kaarten. Of er moet een webwinkel in ansichtkaarten geïnteresseerd zijn in een stapeltje, maar die kopen ook niet zo groot in volgens mij.
Oh die Fauna of Belarus zijn wel leuk!!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb weer een nieuwe Fauna of Belarus kaart gekregen![]()
[ afbeelding ]
En een toffe trein uit Ukraine. Ik had deze al een keer, maar ik vind m nog steeds cool
[ afbeelding ]
Verder een mooie uit Keulen
[ afbeelding ]
En suikerspinnen uit HongKong. Die heb ik zelf ook gezien toen ik daar was, extra leuk!
[ afbeelding ]
En nog een lollige uit Duitsland
[ afbeelding ]
Zo, dat waren de hoogtepunten wel!
Je kan daar ook met paypal betalen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:38 schreef RoxaneDutch het volgende:
Ik vond www.moo.com een goede site lijken voor het drukken van kaartjes. Je kan daar je eigen foto's toevoegen, en de achterkant zoals een ansicht kaart maken, en elke kaart kan verschillend zijn.
Het is een Britse site, ik geloof dat 60 kaarten 36 pond was? En 20 kaaren iets van 16 ofzo.
Helaas moet ik voordat ik kan bestellen even opzoek naar iemand met een creditcard :-/
ik heb die kerstkaart ook gekregenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:31 schreef Mokkels het volgende:
Mijn gekregen kaartjes:
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/FI-1643928
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/JP-356982
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/BY-736150
En verstuurd:
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1626077
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1632663
Weet niet meer of ik deze hier al had neergezet, volgensmij niet dat ze geregistreerd waren.
Maar wel weer van iemand anders. Deze had er alleen opstaan: Hello Manon, greets Katya. Voor de rest niks haha. Hoop dat die van jou dan wat meer tekst had.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:34 schreef Lienzz het volgende:
[..]
ik heb die kerstkaart ook gekregen
http://www.postcrossing.com/postcards/BY-724514
Mailtje naar de Rijksvoorlichtingsdienst? Die kunnen je zo vertellen of dat überhaupt bestaat, ivm portretrecht. Lijkt mijquote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:25 schreef Achtentachtig het volgende:
Weet iemand waar je (online of bij een winkelketen) kaarten de Koninklijke Familie kunt krijgen?Ik zoek me echt een breuk.
Ze worden wel uitgegeven. Heb tot dusver één drukkerij gevonden die ze heeft, maar die zijn echt rete duur. 14 voor 21e en andere serie 17 voor 34e. Zoek dus een voordeliger alternatief...quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mailtje naar de Rijksvoorlichtingsdienst? Die kunnen je zo vertellen of dat überhaupt bestaat, ivm portretrecht. Lijkt mij
Zelf laten drukken met een foto? Dat is denk ik dan het voordeligste..quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:25 schreef Achtentachtig het volgende:
Weet iemand waar je (online of bij een winkelketen) kaarten de Koninklijke Familie kunt krijgen?Ik zoek me echt een breuk.
Mja, maar die kaarten moeten ze toch ook gewoon ergens verkopen? Heb ze onlangs op Het Loo nog in m'n handen gehad, toen niet gekocht..quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:52 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Zelf laten drukken met een foto? Dat is denk ik dan het voordeligste..
Als dat zo is, dan is dat een monopolist en is er dus geen voordeliger alternatiefquote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:51 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Ze worden wel uitgegeven. Heb tot dusver één drukkerij gevonden die ze heeft, maar die zijn echt rete duur. 14 voor 21e en andere serie 17 voor 34e. Zoek dus een voordeliger alternatief...
Wat voor soort kaart zoek je? Ouderwetse of echt met Bea, willem en maxima?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:54 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Mja, maar die kaarten moeten ze toch ook gewoon ergens verkopen? Heb ze onlangs op Het Loo nog in m'n handen gehad, toen niet gekocht..
Een van nu. Die ouderwetse heb ik op Marktplaats al voorbij zien komen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:59 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Wat voor soort kaart zoek je? Ouderwetse of echt met Bea, willem en maxima?
Nee helaas, ik kan ze ook niet vinden. Dat word dan toch misschien zelf bellen of dan bij zo'n paleis halen denk ik.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:03 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Een van nu. Die ouderwetse heb ik op Marktplaats al voorbij zien komen.
Graag! Thanks alvast!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:09 schreef janeway het volgende:
er is een kaarten winkel online die kaartjes verkoopt van koninklijkhuis
Ik ga ff zoeken
zoiets?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:03 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Een van nu. Die ouderwetse heb ik op Marktplaats al voorbij zien komen.
Jeuj! Thanks allemaal voor het meezoeken!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:16 schreef Lienzz het volgende:
[..]
zoiets?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
bedoelde je dit ook daadwerkelijk? Ik zou die kaartjes nog niet eens willen versturenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:18 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Jeuj! Thanks allemaal voor het meezoeken!
dan hebben ze pech...quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:22 schreef janeway het volgende:
Of deze
http://www.postzegelerop.(...)h-nederlands/?page=3
En op happy-postcrossing.nl
Ik verstuur ze ook niet maar er zijn mensen die vragen royals tja als je dan die kaartjes hebt..
Ik heb destijds deze gewoon kunnen kopen bij een boekhandel:quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:09 schreef janeway het volgende:
er is een kaarten winkel online die kaartjes verkoopt van koninklijkhuis
Ik ga ff zoeken
-- edit--
gevonden iig 1 (maar er moet nog een andere site zijn)
http://www.postcardworld.eu/c-1895844/royalty/
Fixed that for youquote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:37 schreef Achtentachtig het volgende:
Er zijn mensen die er blij van worden inderdaad. Ze mogen inderdaad ook wel wat hipper. Aanbod Het koningshuis is wat suf..
Gewoon een berichtje sturen, de mijne was naar Belarus 30 dagen onderweg en ze was ook al een maand niet online geweest. Ik stuur een berichtje: een uur daarna > geregistreerd. Dus als het te lang duurt... misschien is ze postcrossing wel vergeten..quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:18 schreef Achtentachtig het volgende:
Gebruiker waar ik een kaart naar heb gestuurd blijkt al weken niet meer actief..."Last Seen: about 1 month ago".
Mja, heb ik even gedaan inderdaad.. ben benieuwd.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:23 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Gewoon een berichtje sturen, de mijne was naar Belarus 30 dagen onderweg en ze was ook al een maand niet online geweest. Ik stuur een berichtje: een uur daarna > geregistreerd. Dus als het te lang duurt... misschien is ze postcrossing wel vergeten..
blij was geweest met de postzegels: 2 treinen!quote:
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:28 schreef Achtentachtig het volgende:
In de categorie Ad-cards:
http://www.kunstkopie.nl/a/gratis-postkarten/
Hier kun je twee gratis kaarten bestellen met bekende schilderijen. Staat wel reclame op de achterkant.
slecht vertaald en spelfoutten op de site maar ja, het is gratisquote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:28 schreef Achtentachtig het volgende:
Hier kun je twee gratis kaarten bestellen met bekende schilderijen. Staat wel reclame op de achterkant.
Ik heb ze ook besteld alleen misschien zien we ze wel over 6 maanden pas hahaquote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:28 schreef Achtentachtig het volgende:
Leuk, heb ze ook even besteld!! Ben benieuwd.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:28 schreef Achtentachtig het volgende:
Ik zeg niets...quote:Op zondag 20 januari 2013 07:17 schreef Jum het volgende:
[..]
slecht vertaald en spelfoutten op de site maar ja, het is gratis
Dat is raarquote:Op zondag 20 januari 2013 10:56 schreef Miniem het volgende:
Heb al een hele tijd geen kaartjes meer binnen gekregen.
Ik stond altijd op 3 kaartjes meer ontvangen dan verstuurd.
Nu sta ik op 2 kaarten meer verzonden dan ontvangen, geloof dat ik nu al 3 maanden niks meer ontvangen heb
spelfouttenquote:Op zondag 20 januari 2013 07:17 schreef Jum het volgende:
[..]
slecht vertaald en spelfoutten op de site maar ja, het is gratis
Zijn leuke kaartjes idd! ik heb er ook 2 besteld 2 weken terug, maar heb ze nog niet binnenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:28 schreef Achtentachtig het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |