Nou ja, deels hebben we wel aardig wat te zeggen.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:11 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dus nu kunnen we gezamenlijk de toekomst van het spoor bepalen? Cool.
Nu moeten we nog overeenstemming zien te vinden over een reeks onderwerpen... Dat wordt nog moeilijk![]()
quote:Op zondag 13 januari 2013 14:16 schreef MTL het volgende:
Meer stageplekken bij NS zal waarschijnlijk wel gebeuren denk ik zo.
Nu natuurlijk nog even de kat uit de boom kijken met beide MBO opleidingen (ik volg zelf die in Amsterdam), maar het is zowel voor NS als voor de ROC's een interessant traject: de NS heeft relatief gezien weinig kosten aan het opleiden van nieuw personeel: ze hoeven niet de gok te nemen om iemand al aan te nemen en ze kunnen de besten er aan het eind uitpikken.
Voor het ROC is het een leuke prestige-opleiding in feite: door de strenge selectieprocedure heb je over het algemeen heel gemotiveerde leerlingen die echt voor het diploma gaan.
De kans is groot dat de stageplaatsen uitgebreid gaan worden, mijn bronnen bij NSO zijn aardig positief over de MBO opleiding. Diverse standplaatsen zijn al extra mentoren aan het opleiden.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:06 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik was rap ja
[..]
Dat maakt het ook wel bijzonder natuurlijk. Dan komt het echt aan op vak kennis
Onze opleider heeft nu 5 stageplekken bij NSR toegekend gekregen. 3 in Den Haag en 2 in Rotterdam. Pilot eigenlijk, dus als dat goed gaat moeten er meer komen schijnbaar. Nou ga ik veel liever in Amersfoort/Zwolle als standplaats, maar goed. Eerst maar eens afwachten of er meer plekken komen
Dat is goed nieuwsquote:Op zondag 13 januari 2013 14:20 schreef Stratzer het volgende:
[..]
De kans is groot dat de stageplaatsen uitgebreid gaan worden, mijn bronnen bij NSO zijn aardig positief over de MBO opleiding. Diverse standplaatsen zijn al extra mentoren aan het opleiden.
Klopt, alleen een ATB-remming IS een snelremming, en dus worden er magneetremmen gebruikt (indien aanwezig, natuurlijk)quote:Op zondag 13 januari 2013 13:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Bij een normale remming worden geen magneetremmen gebruikt. Daarnaast wordt in het rempercentage in Nederland geen magneetrem meegenomen. SLT, VIRM en DDAR hebben allemaal een hoger rempercentage en dus een relatief hogere remkracht die via de wielen op het spoor gezet wordt. Het ontbreken van een magneetrem heeft dus niets te maken met glijgevoeligheid in een normale situatie. De constructie van de draaistellen en de antiblokkeerinstallatie hebben daar weer wel mee te maken. Die zullen dus beter zijn bij andere typen treinstellen.
quote:
Welkomquote:Op zondag 13 januari 2013 13:25 schreef Stratzer het volgende:
Btw, ik realiseer me dat ik nieuw ben in dit topic, ik zal me even voorstellen... Misschien wel zo netjes.
Ik ben werkzaam als (mentor) machinist bij NS, daarnaast dit jaar werkzaam als UPH instructeur op het simulatorcentrum in Amersfoort. Ik lees al tijden mee in deze topicreeks, nu ga ik rustig aan maar eens gezellig mee posten.
Inderdaad. En het scheelt de werkgever een hoop kosten en risico natuurlijkquote:Op zondag 13 januari 2013 14:27 schreef Stratzer het volgende:
[..]![]()
Het was ook eigenlijk wel een kwestie van tijd dat deze opleiding er zou komen.
In elke tak van de vervoersbranche is het mogelijk om, los van een werkgever, een opleiding te volgen om je bevoegdheden te halen. Zowel scheep- luchtvaart en wegvervoer. De spoorsector liep hier ietwat bij achter.
Als dit een succes wordt, en dat word het, kunnen straks vervoerders en machinisten royaal shoppen onder elkaar. Naar mijn idee een gezonde marktsituatie.
Nee. Ik doe alleen de UPH (Uniforme Praktijk Herinstructie) op materieel in Amersfoort. Dit maakt deel uit van de LHM (Landelijke Herinstructie Machinisten) op het simulatorcentrum.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:28 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Welkom
Mentormachinist in Amersfoort? Toevallig ook met ROC-leerlingen?
Tofquote:Op zondag 13 januari 2013 14:37 schreef notturna het volgende:
Ghehe nooit gedacht dat ik dit ooit zou gaan zeggen: ik zal eens wat pica's schieten van cabine's.
Absoluut.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:32 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Inderdaad. En het scheelt de werkgever een hoop kosten en risico natuurlijk![]()
Zolang de opleidingen een goed keurmeer blijven behouden en de kwaliteit van de opleiding hoog houden.
Kloptquote:Op zondag 13 januari 2013 14:42 schreef Stratzer het volgende:
[..]
Absoluut.
En aangezien zowel de opleiding,als de cursisten aan eisen gesteld door ILenT moeten voldoen, is het imho win-win voor iedereen.
we kunnen hier ongezouten meningen over zaken geven, iets wat je op andere fora veel minder ziet. Daarnaast is het hier laagdrempeligquote:Op zondag 13 januari 2013 14:17 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nou ja, deels hebben we wel aardig wat te zeggen.
Er komen hier regelmatig dingen omhoog borrelen waar Driek mee aan de slag gaat. Dat komt wel op het bordje te liggen van een aantal managers natuurlijk.
En ik denk dat er echt wel journalisten zijn die hier mee lezen en wat informatie vandaan plukken als ze iets willen weten van iets wat in de actualiteit is. Het is immers openbaar, dat zagen we (helaas) met GekkeHaan
Jullie zijn ook de toekomst... Dankzij jou en anderen kan deze ouwe meester bijtijds met pensioen.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:47 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Klopt![]()
Wij hadden op school vorig jaar een railvakdag. Daar kwamen managers en directie van diverse vervoerders samen om over de toekomst van het spoor te praten. Omdat onze school de locatie faciliteerde werden wij gepresenteerd als de toekomst
Die lui waren stuk voor stuk onder de indruk van de kennis die we al hadden en van de kwaliteit van de opleiding. Dus louter positiviteit
quote:Op zondag 13 januari 2013 14:50 schreef Stratzer het volgende:
[..]
Jullie zijn ook de toekomst... Dankzij jou en anderen kan deze ouwe meester bijtijds met pensioen.
Inderdaad. En voor mensen hier die werken in de spoorwereld heb ik een tip, spuug gewoon niet in de bron waaruit je drinkt. Dan zal verder niemand er moeilijk over doen wat je hier neerplempt.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
we kunnen hier ongezouten meningen over zaken geven, iets wat je op andere fora veel minder ziet. Daarnaast is het hier laagdrempelig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |