Als je het over Stroh rum hebt.. blegh. Wat een bocht zeg en moest ik toen ook al niets van hebben. Zuipen was niet stoer, maar donken worden was leuk. Het moest ook wel smaken, daarom was het eerst Bessen en Safari.. limonade met alcohol.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:10 schreef T42 het volgende:
nu gieten 12 jarige een fles met 80% naar binnen omdat hun vriendjes zeggen dat je dan pas stoer bent...
nog een paar jaar en dit is hier het nieuwe amerika of misschien een staat van amerika gaat hier echt de verkeerde kant opquote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:51 schreef datismijnmening het volgende:
Het lijkt fucking Amerika wel![]()
![]()
Dat dit kan in Nederland
En slechter zijn wij er met zn allen niet van gewordenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:51 schreef Ambipur het volgende:
Oooooh... De goede oude tijden.... Voor schoolfeesten aan de Martini en lam aankomen... Tijdens lunchpauzes gewoon een blowtje doen. Schoolreisjes helemaal lam zijn met lachende leraren, die je de volgende ochtend begroeten: Hey, hoe staat het met je kater.
Vroegah.....![]()
De bovenstaande en meerdere posts die nog gaan komen weten niet.. Wij weten wel.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:50 schreef TNA het volgende:
Na dit verhaal ben ik des te blijer dat de leeftijdsgrens omhoog gaat
Denk het laatste. Zo hebben ze mij mijn roes laten uitslapen op de oprit, in een sloot of een weiland. Mentaliteit was toen ook anders. Mijn eerste dronkenschap, ik was15, kon ik echt helemaal niks meer. Was dorp zo'n 5 km verderop, en kameraad waar feestje was belde mijn pa op om te vragen of hij me wilde halen. "Nee, laat hem zijn roes maar uitslapen."quote:Op zondag 10 maart 2013 18:45 schreef Individual het volgende:
Fors meer jonge comazuipers
In den goeden oude tijd ging er niemand met een 'alcoholvergiftiging' naar het ziekenhuis. "Die is dronken en slaapt z'n roes uit." ..en dan op de vreemdste plekken soms.
Is het nu zo anders of zijn ze sneller bezorgd?
Dat is natuurlijk wat anders dan echt comazuipen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:32 schreef Djeez het volgende:
[..]
Denk het laatste. Zo hebben ze mij mijn roes laten uitslapen op de oprit, in een sloot of een weiland. Mentaliteit was toen ook anders. Mijn eerste dronkenschap, ik was15, kon ik echt helemaal niks meer. Was dorp zo'n 5 km verderop, en kameraad waar feestje was belde mijn pa op om te vragen of hij me wilde halen. "Nee, laat hem zijn roes maar uitslapen."
Toen wilden ze me bij de buurjongen op de fiets vastbinden, maar dat ging ook niet. Dus weer pa bellen om 1 uur 's nachts ofzo, en die kwam me uiteindelijk halen. Hij plantte me op de voorstoel, gaf me een zak om in te kotsen en reed weg.
Mijn vader was best trots op zijn zoon. Alleen mocht ik de volgende dag naar kameraad lopen om mijn fiets op te halen
Klinkt als comazuipenquote:Op donderdag 28 maart 2013 21:40 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wat anders dan echt comazuipen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drinkgelagquote:De term comazuipen (in het Engels binge drinking genoemd) wordt gebruikt voor het gemeenschappelijk overmatig drinken van jongeren, soms ook minderjarigen. Hierbij wordt meestal gebruikgemaakt van sterke alcoholhoudende dranken zoals wodka, tequila en whisky. Maar het is ook mogelijk te comazuipen met lichtere drankjes als de Bacardi Breezer. Het comazuipen leidt frequent tot bewusteloosheid en ziekenhuisopnames en moet dus zeker gezien worden als een vorm van alcoholmisbruik.
Deze term comazuipen is afgeleid van het in Duitsland als Komasaufen betitelde drankmisbruik onder jongeren. De toestand van bewusteloosheid die dit gedrag tot gevolg heeft is echter niet hetzelfde als een coma ofwel diepe bewusteloosheid.
Niet alles geloven wat de media zeggen, het zal wel eens incidenteel gebeurd zijn maar het valt reuze mee allemaal johquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:10 schreef T42 het volgende:
nu gieten 12 jarige een fles met 80% naar binnen omdat hun vriendjes zeggen dat je dan pas stoer bent...
ik zie het gebeuren.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:49 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Niet alles geloven wat de media zeggen, het zal wel eens incidenteel gebeurd zijn maar het valt reuze mee allemaal joh
Dan nog, je moet mensen ook niet altijd overal voor willen behoeden als overheid. Mijn zusje heeft een keer de hele huiskamer hier ondergekotst toen ze 15 was en voor het eerst (sterke) drank had gedronken. Daarna even flink voor paal gezet door mijn ouders, en sinds dien (nu 23) is ze nooit meer echt dronken geweest.quote:
jah die stopte op tijd maar ik zie ze langs komen als ze niet eens meer kunnen kotsen en ze buitenwesten zijn...quote:Op zaterdag 30 maart 2013 03:11 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Dan nog, je moet mensen ook niet altijd overal voor willen behoeden als overheid. Mijn zusje heeft een keer de hele huiskamer hier ondergekotst toen ze 15 was en voor het eerst (sterke) drank had gedronken. Daarna even flink voor paal gezet door mijn ouders, en sinds dien (nu 23) is ze nooit meer echt dronken geweest.
Imo. is het soms beter om iets the hard way te leren dan altijd iedereen maar een scherm boven het hoofd proberen te houden..
Mijn ouders dachten hetzelfde. Het probleem was dat ik nogal hardleers wasquote:Op zaterdag 30 maart 2013 03:11 schreef Mister_Bojangles het volgende:
heeft een keer de hele huiskamer hier ondergekotst toen ze 15 was en voor het eerst (sterke) drank had gedronken. Daarna even flink voor paal gezet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |