abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121436716
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121437025
Vla!
Leuk om zelf te maken. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_121437210
Lijstjes update
O: volle yoghurt met een banaantje, een peer en 2 kiwi's
T: helft van omelet (twee eieren met champignons)
L: salade met kip en bacon, grote hand walnoten/amandelen
T: 2 blokjes pure chocolade
T: andere helft omeletje
B: 2x20 minuten fietsen
D: bietjes salade met appel en een lapje varkensvlees :D
  vrijdag 11 januari 2013 @ 15:51:12 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121437423
Het sneeuwt al een poosje :o

* uniekhoorn eet een stronk broccoli gekookt met gepelde tomaten, maggi, kruiden, knoflook..
Lekker met mosterd en sambal
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_121437546
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 15:40 schreef minilot het volgende:
Vla!
Leuk om zelf te maken. :Y
:o hoe??

Edit; gevonden. Kan dat ook met sojamelk denk je?

[ Bericht 4% gewijzigd door Perruche op 11-01-2013 16:00:35 ]
pi_121437800
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 13:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
Jaaaaaaa!! *O*.
Gefeliciteerd!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_121437903
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 13:27 schreef motorbloempje het volgende:
Nou. De documenten waren weer niet aangekomen. Ofzo.

Ze willen ons nu weer afschepen tot dinsdag. Kan wel huilen.
:*

Bij ons was het destijds ook een enorm gezeik. Totdat onze hypotheekadviseur ze de botten volschold en er iemand bij de bank opbiechtte dat ze het dossier een tikje kwijt waren en hoopten het nog terug te vinden. Dus hij het complete dossier nog een keer faxen en toen hadden ze het dossier weer. Eikels.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_121437922
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 13:07 schreef loveli het volgende:

[..]

Met gehard plantaardig vet :)
Calve niet?
pi_121437940
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 15:54 schreef Perruche het volgende:

[..]

:o hoe??

Edit; gevonden. Kan dat ook met sojamelk denk je?
Dat zou wel heel anders zijn denk ik.. Ik heb het nog nooit geprobeerd in elk geval. Vla associeer ik met de smaak van volvette koeienmelk + slagroom :)
pi_121438214
Gefeliciteerd DaD *O* *O*

Er werden worstenbroodjes uitgedeeld op stage :@ gelukkig waren het maar kleintjes en heb ik de tweede ronde afgeslagen.
pi_121439004
Bedankt voor de felicitaties!

Voor wie het vroeg, we zijn akkoord gegaan met het tegenbod van de verkoopster van gister. We zouden er onwijs van balen als iemand anders er met dit huis vandoor zou gaan.

Ik heb zoooooo'n zin om het in te gaan richten. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 16:41:05 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121439064
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 16:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt voor de felicitaties!

Voor wie het vroeg, we zijn akkoord gegaan met het tegenbod van de verkoopster van gister. We zouden er onwijs van balen als iemand anders er met dit huis vandoor zou gaan.

Ik heb zoooooo'n zin om het in te gaan richten. O+.
Ik lees het nu pas: gefeliciteerd! Hoera!
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 16:44:18 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121439176
Lijst:
O: beschuit oude kaas
L: gekookt ei, boterham oude kaas, boterham ham/tomaat/ei/ui/sla enz, beschuit jam, beker melk, cappuccino
T's: appel, peer, sinaasappel, stronk brocoli met van alles, blokje choco
D: spruiten, aardappelpuree met roomboter enzo, worteltjes met jonge capucijners, gordon blue, gevulde champignons met knoflookkaas
T: kwark en vla, bosbessen
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_121439388
Gefeliciteerd DaD! *O*
(mag ik een linkje? :@ )
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_121439836
O: boterham worst
T: peer
L: 2 boterhammen worst met een likje pesto
T: mandarijn
D: pasta met zalm, italiaanse groenten & rode pesto
T: kwak + citroensap + fruit + zoetstof
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Vis een optie? vrijdag 11 januari 2013 @ 17:27:13 #16
70532 loveli
N
pi_121440761
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 16:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Calve niet?
Goed punt. Ik weet dat ik de 'helaes pindakaas' mijd wegens fout vet en dat ik de ingredienten van calve indertijd beter vond. Gaan we nazoeken.
crap in = crap out
pi_121440888
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 16:05 schreef sigme het volgende:

[..]

:*

Bij ons was het destijds ook een enorm gezeik. Totdat onze hypotheekadviseur ze de botten volschold en er iemand bij de bank opbiechtte dat ze het dossier een tikje kwijt waren en hoopten het nog terug te vinden. Dus hij het complete dossier nog een keer faxen en toen hadden ze het dossier weer. Eikels.
Heb hier de verkoopmakelaar er ook maar weer achteraan gestuurd. Om gek van te worden, echt. Gelukkig staan de verkoopmakelaar en de verkopende partij nog wel 'aan onze kant', en zien ze echt dat het de bureaucratie en slordigheid van de bank is en niet onze schuld of nalatigheid. We wachten maar weer verder.

Wel even álle moeheid en frustratie en boosheid eruit gerend:

http://www.endomondo.com/workouts/150620612/881511

Dat was fijn. 2 PB's; een op de coopertest (25meter verder dan de vorige keer :') ) en één op de mijl. *O*
Ja doei.
pi_121440949
Fatsecret kent de activiteit hoepelen niet -O-
En ik zou 2000kcal per dag mogen eten, maar dat vind ik wel erg veel.
Probeer rond de 1700 te zitten.
pi_121441256
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 17:27 schreef loveli het volgende:

[..]

Goed punt. Ik weet dat ik de 'helaes pindakaas' mijd wegens fout vet en dat ik de ingredienten van calve indertijd beter vond. Gaan we nazoeken.
Ik ben geïnteresseerd!
Hier hadden we net besloten de voorraad maar even op te eten en dan eens zelf pindakaas te maken. Maar als er een regulier merk is met gewone olie hou ik me aanbevolen.
pi_121442044
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:13 schreef loveli het volgende:

[..]

Zat er niet genoeg suiker in het brood en de nutella? Waar had je precies suiker voor nodig?

Complimenten voor je spelling, stukken beter dan veel van je leeftijdsgenoten.
Ik heb regelmatig last van een (te) lage bloedsuikerspiegel, vooral als ik weinig eet. Ik voel dat ook goed aankomen, als in bijna bleek worden, trillerig, duizelig, etc dus dan zorg ik dat ik wat extra's binnen krijg. :) Wat niet altijd even gezond is nee maar dat moet dan maar, hehe.

Dankje!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2013 18:17:47 ]
pi_121443217
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:07 schreef msacras het volgende:

[..]

Ik heb regelmatig last van een (te) lage bloedsuikerspiegel, vooral als ik weinig eet. Ik voel dat ook goed aankomen, als in bijna bleek worden, trillerig, duizelig, etc dus dan zorg ik dat ik wat extra's binnen krijg. :) Wat niet altijd even gezond is nee maar dat moet dan maar, hehe.

Dankje!
Als je alle suiker zou schrappen dan heb je dat hoogstwaarschijnlijk niet. Jij voelt de dipjes na de inname van suiker gewoon erger dan gemiddeld waarschijnlijk, maar als je die suiker in de eerste plaats niet neemt, dan ook geen dipje. Wel moet je ervoor zorgen dat je dan langzame koolhydraten binnenkrijgt, buiten vet en eiwit. Dus nu eet je door gebrek aan eetlust te weinig, eet iets zoets en dan moet je na een tijdje weer iets zoets. Als je je gewoon zou aanwennen om om de paar uur wat te eten, zelfs zonder trek, maar dan gezond spul, dan zal je zien dat die suikerdipjes minder worden of zelfs helemaal verdwijnen.
pi_121443394
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:44 schreef conleche het volgende:

[..]

Als je alle suiker zou schrappen dan heb je dat hoogstwaarschijnlijk niet. Jij voelt de dipjes na de inname van suiker gewoon erger dan gemiddeld waarschijnlijk, maar als je die suiker in de eerste plaats niet neemt, dan ook geen dipje. Wel moet je ervoor zorgen dat je dan langzame koolhydraten binnenkrijgt, buiten vet en eiwit. Dus nu eet je door gebrek aan eetlust te weinig, eet iets zoets en dan moet je na een tijdje weer iets zoets. Als je je gewoon zou aanwennen om om de paar uur wat te eten, zelfs zonder trek, maar dan gezond spul, dan zal je zien dat die suikerdipjes minder worden of zelfs helemaal verdwijnen.
Klopt, dit is me al vaker verteld. Door die medicatie eet ik eigenlijk helemaal niets meer wat echt onwijs slecht voor me is. Het enige wat ik vandaag heb gegeten zijn dus die 2 boterhammen (en ook allebei zéér dun belegd, ik hou niet van dik belegd brood) en een beetje sap, en ik merk het gewoon niet eens. :\ Ik heb een tijdje suiker vrij veel vermeden maar dit ging niet zo heel makkelijk, dus ik ga nu inderdaad wat met die langzame koolhydraten proberen. En uberhaupt proberen om gewoon te eten, haha.
pi_121444035
Mo, wat vervelend dat het allemaal zo moeilijk gaat met je dossier. Even doorbijten nog :*

En DaD feli met je huis *O*
pi_121444082
Dames en handjevol heren hier, houden jullie eigenlijk ergens bij wat je zoal eet? Ik gebruik sinds een paar maanden de CRON-O-Meter (nadat ik daar steeds weer lyrische verhalen over hoorde) op http://cronometer.com/
Best tof: eetlijsten hierin bijhouden zorgt er namelijk voor dat je exact ziet hoeveel voedingsstoffen je binnenkrijgt, indien gewenst uitgesplitst tot aan twintig verschillende typen eiwitten, alle soorten B-vitaminen, alle soorten vetten, enzovoorts.
Je kunt uitgaan van de standaard aanbevolen dagelijkse hoeveelheden, of dit zelf aanpassen naar je persoonlijke behoeften.
Ik vind het onderhand echt een sport om ervoor te zorgen dat ik élke dag tenminste op 80% van alle benodigde hoeveelheden pitamientjes, mineralen en dergelijke zit, en per week gemiddeld boven de 90% uitkom. Dan zie je eigenlijk pas echt hoe belangrijk het is om heel gevarieerd te eten, anders red je dat werkelijk voor geen meter!
Edit: Moest ik dus nog wel even bij zeggen dat ik heeeeeel weinig vlees, vis en zuivel eet. Het is dus vooral voor vegetariërs nog helemaal niet zo makkelijk om écht alles binnen te krijgen.

Je gewicht bijhouden (of je hartslag, je bloeddruk, zelfs je stemming!), calorieen tellen, sport en andere activiteiten invoeren, dat zit er ook allemaal in - maar ik gebruik het vooral om mijn 'nutritional targets' te halen. Fijn tooltje! O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:48 schreef msacras het volgende:

[..]

Klopt, dit is me al vaker verteld. Door die medicatie eet ik eigenlijk helemaal niets meer wat echt onwijs slecht voor me is. Het enige wat ik vandaag heb gegeten zijn dus die 2 boterhammen (en ook allebei zéér dun belegd, ik hou niet van dik belegd brood) en een beetje sap, en ik merk het gewoon niet eens. :\
Dat vond ik altijd wel lastig aan ADD/ADHD-medicatie: eetlust is -boem!- weg. Nergens trek in. Vond ik wel een vervelend punt want ik heb graag heel veel trek in wat ik kook. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 11-01-2013 19:22:50 ]
pi_121444116
Sigme, hoe gaat het lopen op je sloffies? Ga je er eigenlijk harder mee of juist niet? :)
  vrijdag 11 januari 2013 @ 19:12:43 #26
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121444136
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:11 schreef minilot het volgende:
Dames en handjevol heren hier, houden jullie eigenlijk ergens bij wat je zoal eet?
Nee :Y) :P
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_121444140
Minilot: app van 'fatsecret', sindskort :)
Ja doei.
pi_121444205
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:12 schreef motorbloempje het volgende:
Minilot: app van 'fatsecret', sindskort :)
Dat dus :)
  vrijdag 11 januari 2013 @ 19:16:56 #29
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121444259
Ik deed het eerst wel bijhouden. Als ik iedere dag normaal eet en boven den 1800 kcal uitkom, zit ik aan het einde van de week makkelijk op 100%.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_121444355
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:15 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat dus :)
Die had ik een tijdje geleden ook gevonden ja, maar die houdt volgens mij geen mineralen en vitaminen enzo bij, toch?

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:16 schreef Tinkepink het volgende:
Ik deed het eerst wel bijhouden. Als ik iedere dag normaal eet en boven den 1800 kcal uitkom, zit ik aan het einde van de week makkelijk op 100%.
Ik was er even vergeten bij te melden dat ik nauwelijks vlees en vis eet en dán is het toch wel lastig. Wat vegetariërs ook beweren! :) Ik zal het even aanpassen in mijn post..
pi_121444430
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:19 schreef minilot het volgende:

[..]

Die had ik een tijdje geleden ook gevonden ja, maar die houdt volgens mij geen mineralen en vitaminen enzo bij, toch?

Klopt (of ik heb het in ieder geval nog niet gevonden).
Maar voor mij is op dit moment kcal (en eiwitten/vet/koolhydraten) genoeg.
Kleine stapjes :)
pi_121444467
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:19 schreef minilot het volgende:

[..]

[..]

Ik was er even vergeten bij te melden dat ik nauwelijks vlees en vis eet en dán is het toch wel lastig. Wat vegetariërs ook beweren! :) Ik zal het even aanpassen in mijn post..
Kaas! :9~ En nootjes tikken toch ook wel aan?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_121444503
Ik proef bijna niets en heb eigenlijk ook niet zoveel eetlust. Vrij belabberd lijstje dus vandaag. Maar hetgeen wat ik heb gegeten was wel gezond (chocola eten als je het niet proeft doe je ook weer niet zo gauw), dus ik vind 't wel prima. Straks even stomen. [/liefdagboek]
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_121444569
Ik gebruikte ook fatsecret, maar ik probeer het even zonder, omdat het invullen tijdrovend vind. Daarnaast moet ik het gewoon zonder kunnen :( maar wel een fijn appje.
pi_121444606
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:23 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Kaas! :9~ En nootjes tikken toch ook wel aan?
Je komt ook wel een heel eind. :Y Maar sommige dingen haal je nu eenmaal veel makkelijker uit een stukje lever of een hapje tonijn. :)

Beterschap en stoom ze!
pi_121444672
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:11 schreef minilot het volgende:
Dames en handjevol heren hier, houden jullie eigenlijk ergens bij wat je zoal eet? Ik gebruik sinds een paar maanden de CRON-O-Meter (nadat ik daar steeds weer lyrische verhalen over hoorde) op http://cronometer.com/
Best tof: eetlijsten hierin bijhouden zorgt er namelijk voor dat je exact ziet hoeveel voedingsstoffen je binnenkrijgt, indien gewenst uitgesplitst tot aan twintig verschillende typen eiwitten, alle soorten B-vitaminen, alle soorten vetten, enzovoorts.
Je kunt uitgaan van de standaard aanbevolen dagelijkse hoeveelheden, of dit zelf aanpassen naar je persoonlijke behoeften.
Ik vind het onderhand echt een sport om ervoor te zorgen dat ik élke dag tenminste op 80% van alle benodigde hoeveelheden pitamientjes, mineralen en dergelijke zit, en per week gemiddeld boven de 90% uitkom. Dan zie je eigenlijk pas echt hoe belangrijk het is om heel gevarieerd te eten, anders red je dat werkelijk voor geen meter!
Edit: Moest ik dus nog wel even bij zeggen dat ik heeeeeel weinig vlees, vis en zuivel eet. Het is dus vooral voor vegetariërs nog helemaal niet zo makkelijk om écht alles binnen te krijgen.

Je gewicht bijhouden (of je hartslag, je bloeddruk, zelfs je stemming!), calorieen tellen, sport en andere activiteiten invoeren, dat zit er ook allemaal in - maar ik gebruik het vooral om mijn 'nutritional targets' te halen. Fijn tooltje! O+

[..]

Dat vond ik altijd wel lastig aan ADD/ADHD-medicatie: eetlust is -boem!- weg. Nergens trek in. Vond ik wel een vervelend punt want ik heb graag heel veel trek in wat ik kook. :)
Ik gebruik zelf een app op mn telefoon genaamd "calorieteller", haha. Deze telt het aantal calorieën, maar ook vet, eiwitten, koolhydraten, etc. Ook berekent hij hoeveel energie je verbrandt met de activiteiten die je die dag doet (fietsen, lopen, sporten, dansen, etc). Niet super geavanceerd, wel leuk en handig als je het een beetje wilt bijhouden!

En precies, dat met die medicatie heb ik dus ook. Met ritalin ging het nog wel, m'n eetlust ging weg maar ik kreeg nog wel wat naar binnen opzich. Met concerta lukt zelfs dat niet meer, vandaag leef ik dus op 2 boterhammen even ter illustratie :') Zo slecht, en ik baal er echt van, maar zonder die medicatie kan ik al helemaal niks meer dus ik moet wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2013 19:32:14 ]
pi_121444676
Mja, de kcals en vetten en koolhydraten an sich boeien mij weer niet zo en dat is inderdaad wat de meeste eetmeters vooral voor je bijhouden. Ik wil weten hoeveel omega-6, hoeveel zink, hoeveel beta-caroteen! *)

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:27 schreef An24 het volgende:
Ik gebruikte ook fatsecret, maar ik probeer het even zonder, omdat het invullen tijdrovend vind. Daarnaast moet ik het gewoon zonder kunnen :( maar wel een fijn appje.
Ik heb ooit eens een account gehad op ValtAf.nl en het invullen van eetlijsten daar was echt zoooo ongebruiksvriendelijk. Snel mee gestopt. Zoiets moet vooral echt zo min mogelijk tijd kosten. :Y
  vrijdag 11 januari 2013 @ 19:31:05 #38
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_121444684
Meelezervraagje: ik vind de eetmeter van het voedingscentrum wel handig maar geen idee of deze ook wel eerlijk is. (Voedingscentrum vertrouw ik nooit zo). Een van jullie er ervaring mee?
pi_121444716
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:27 schreef An24 het volgende:
Heus? Ik vind 't heel fijn dan denk ik dat ik op 't moment zo saai ben en vaak gewoon hetzelfde eet op een dag, en soms vaak dezelfde dingen ook 's avonds en tussendoor. Althans, elke week wel eens fajitas, elke week wel eens kippensoep, dat soort dingen. Dat kun je dan gewoon terugvinden bij je 'most eaten' enzo :)
Ja doei.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 19:34:08 #40
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121444788
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:31 schreef Klare het volgende:
Meelezervraagje: ik vind de eetmeter van het voedingscentrum wel handig maar geen idee of deze ook wel eerlijk is. (Voedingscentrum vertrouw ik nooit zo). Een van jullie er ervaring mee?
Die gebruik ik ook.. Tja.. beetje gezond verstand gebruiken.
Rare 'porties' hebben ze.
Een appel, peer of sinaasappel tellen ze als stuks bijna de helft aan gewicht minder dan dat ik ze eet.

Maar voor de rest werkt het prima
pi_121444876
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Heus? Ik vind 't heel fijn dan denk ik dat ik op 't moment zo saai ben en vaak gewoon hetzelfde eet op een dag, en soms vaak dezelfde dingen ook 's avonds en tussendoor. Althans, elke week wel eens fajitas, elke week wel eens kippensoep, dat soort dingen. Dat kun je dan gewoon terugvinden bij je 'most eaten' enzo :)
Ligt aan mij hoor. Juist omdat ik zo veel met eten bezig ben in mijn hoofd, wil ik er op een gezonde manier mee om blijven gaan. Voor mij is dat: bewust en gezond eten en niet hoeven tellen. Dus dan is alles al snel tijdrovend.
pi_121444886
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:31 schreef Klare het volgende:
Die ga ik eens even testen nu.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 19:36:55 #43
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_121444890
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:34 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Die gebruik ik ook.. Tja.. beetje gezond verstand gebruiken.
Rare 'porties' hebben ze.
Een appel, peer of sinaasappel tellen ze als stuks bijna de helft aan gewicht minder dan dat ik ze eet.

Maar voor de rest werkt het prima
Daar ben ik dus een beetje bang voor, dat het gewicht heel vaak niet klopt. Nuja, het zal ook niet op een paar gram komen. Het is gewoon een goede stok achter de deur om niet teveel te snoepen. (En hopelijk eindelijk een keer 10 kg kwijt te raken...) Maar hier mee lezen helpt ook goed. Bedankt voor al jullie inspirerende lijstjes!
pi_121445057
Eetmeter:
"Volgens onze gegevens ben je slechts -1 centimeter lang. Met deze lengte kunnen wij geen advies geven. Is dit niet juist kan je hier je gegevens aanpassen."

Bugje! Ik heb toch echt gewoon 158 cm ingevuld. :)
  vrijdag 11 januari 2013 @ 19:46:07 #45
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_121445239
Geen idee wanneer ik mijn lengte heb in moeten vullen maar 1.58 deed het gewoon ;-)
pi_121445465
Hee Klare, even lang. :) Mede-ukkie!

Verder kan ik qua activiteitsniveau kiezen tussen óf minder dan een half uur beweging per dag óf gemiddeld tenminste een uur beweging. En niet ertussenin. Vreemd.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 19:57:23 #47
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_121445720
Yep, alleen ben ik hier zwaar (hihi) illegaal en durf ik nog niet zo goed mee te posten. Maar ik leer hier wel veel over gezond eten.
pi_121446142
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:40 schreef minilot het volgende:
Eetmeter:
"Volgens onze gegevens ben je slechts -1 centimeter lang. Met deze lengte kunnen wij geen advies geven. Is dit niet juist kan je hier je gegevens aanpassen."

Bugje! Ik heb toch echt gewoon 158 cm ingevuld. :)
Oh, het lijkt me vreselijk om maar 1 cm lang te zijn. Dan mag je bijna niets eten.

Lijstje:
O: griekse yoghurt met honing, verse jus
T: banaan, amandelen
L: MC Chicken en later nog een volkoren boterham met kaas
T: ijskoffie
D: pasta met cherrytomaatjes, zoete paprika, rode ui, buffelmozzarella en pesto
T: wijn, gevulde eieren. En nog een T die ik nog moet verzinnen
pi_121446305
Lijstje
O volle yoghurt met muesli, cappuccino
T appel
L 4 boterhammen gelderse worst
T sinaasappel
B uur sporten
D salade met tomaat, paprika sla, walnoot en beetje dressing, zelfgemaakte pizza :9
pi_121447088
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:13 schreef MevrouwPuff het volgende:
Lijstje
O volle yoghurt met muesli, cappuccino
T appel
L 4 boterhammen gelderse worst
T sinaasappel
B uur sporten
D salade met tomaat, paprika sla, walnoot en beetje dressing, zelfgemaakte pizza :9
Fijn lijstje ^O^
pi_121447236
Sjips!
De Eetmeter van het Voedingscentrum kent geen rijst- en amandelmelk, geen rietsuiker, gojibessen, wasabi, chia-zaadjes, nori, verse sardines (alleen die op olie), geen heel erg pure chocolade, kokoswater, kokosolie, agave- en ahorn(maple)siroop en zelfs geen quinoa!

Dat wordt lastig invullen, vrees ik. }:|
  vrijdag 11 januari 2013 @ 20:49:19 #52
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121447800
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:35 schreef minilot het volgende:
Sjips!
De Eetmeter van het Voedingscentrum kent geen rijst- en amandelmelk, geen rietsuiker, gojibessen, wasabi, chia-zaadjes, nori, verse sardines (alleen die op olie), geen heel erg pure chocolade, kokoswater, kokosolie, agave- en ahorn(maple)siroop en zelfs geen quinoa!

Dat wordt lastig invullen, vrees ik. }:|
Niet zo miepen, gewoon de dingen die er op lijken invullen
pi_121449072
Dat schiet dan qua exacte voedingsstoffen weer niet zo erg op. ;)
  vrijdag 11 januari 2013 @ 21:29:19 #54
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121449893
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 21:14 schreef minilot het volgende:
Dat schiet dan qua exacte voedingsstoffen weer niet zo erg op. ;)
siroop, suiker, pure chocola.. en scheelt met 20 gram echt niks.

MOrgen begint de werkweek weer, vroeg pissen

En hulde Sigme voor je hardloopprestaties steeds !
pi_121450864
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 11 januari 2013 21:29 schreef uniekhoorn het volgende:

En hulde Sigme voor je hardloopprestaties steeds !
Oh ja, dat wilde ik ook nog tegen Sigme zeggen. Veel respect ook voor het tijdstip waarop je gaat sporten.

Ik ben 's ochtends echt een mietje. Niet vooruit te branden. Als ik kan kiezen tussen sporten, of langer in mijn heerlijke bed blijven, wint mijn bed het altijd.
pi_121451030
Toch vanavond maar even 100 gr Italiaanse groenten geroerbakt ondanks het feit dat ik geen honger heb. Ik ben trots op mezelf *O*
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:53:50 #57
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121454242
Pfoeh. Klaar. Weekend! *O*

Sinds ik op werk was niet meer gepost vandaag :o Was rennenvliegentypenkoffiezetten vandaag, en tussendoor meeten met kennisje voor wie ik wel eens freelance klusjes heb gedaan. Had haar weer ergens mee geholpen en ze was heel tevreden *O*

:z

[ Bericht 15% gewijzigd door MariaEtcetera op 11-01-2013 23:02:13 ]
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? zaterdag 12 januari 2013 @ 01:03:14 #58
70532 loveli
N
pi_121459439
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 14:27 schreef anna82 het volgende:
De tandarts en ik zijn nog niet zo lang samen. Ze heeft 1 keer een gaatje gevuld, waarvan ze toen zei dat de vulling diep was en niet helemaal schoon , dus dat dat mogelijk, wellicht, in de toekomst, een wortelkbeh. kon worden. Dus ik snap niet dat als ik dan met klachten kom, ze die specifieke kies niet even wil checken.
In dat geval hoop ik dat je na het laten van een paar traantjes (of je neemt een extra ibu) de relatie beeindigt en snel nader kennismaakt met de tandarts van Skoap.
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 12 januari 2013 @ 01:20:30 #60
70532 loveli
N
pi_121459837
oO<
crap in = crap out
pi_121459863
*plof*
Ja doei.
  Vis een optie? zaterdag 12 januari 2013 @ 01:23:33 #62
70532 loveli
N
pi_121459899
Koeien zijn komende week in de actie, gehakt en biefstuk.
crap in = crap out
pi_121459978
* motorbloempje ziet Maria een plofkiptekening maken.

Zo'n kip die na een dag op kantoor op de bank ploft :')
Ja doei.
pi_121462749
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:12 schreef minilot het volgende:
Sigme, hoe gaat het lopen op je sloffies? Ga je er eigenlijk harder mee of juist niet? :)
Gister liep ik precies 10km/u. Binnen de 10km die ik rende varieerde het wel nogal, het is afhankelijk van de ondergrond. De helft van de route is zandpad, dat gaat iets langzamer. Asfalt en steen sneller.
Het tempo is vergelijkbaar met wat ik op hardloopschoenen zou lopen denk ik. Iets langzamer dan ik ook wel heb gelopen, maar dat kan goed met training te maken hebben - ik heb afgelopen tijd niet veel gelopen; ik had het net weer wat opgepakt binnen op de loopband.

quote:
14s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 21:50 schreef Xennia het volgende:

[..]

Oh ja, dat wilde ik ook nog tegen Sigme zeggen. Veel respect ook voor het tijdstip waarop je gaat sporten.

Ik ben 's ochtends echt een mietje. Niet vooruit te branden. Als ik kan kiezen tussen sporten, of langer in mijn heerlijke bed blijven, wint mijn bed het altijd.
Ghe. Als ik moest opstaan voor het hardlopen bleef ik ook liggen hoor! Ik ben er toch al uit, en nu verzamel ik moed. Als ik het kan opbrengen zo vroeg te lopen kost het me geen dag-tijd; ideaal. De dag is namelijk druk genoeg :+.
pi_121462849
Genoeg getreuzeld. Niet genoeg moed maar het moet ;).
pi_121462980
Fris hoor. Ben nu met de fiets naar m'n hardlooppad gegaan.
8 km hardgelopen met10km/u.
  Vis een optie? zaterdag 12 januari 2013 @ 08:33:05 #67
70532 loveli
N
pi_121463229
Respect.
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 12 januari 2013 @ 08:46:53 #68
70532 loveli
N
pi_121463306
3 keer gesnoozed, heb geen zin om op te staan :O
crap in = crap out
pi_121463449
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:33 schreef loveli het volgende:
Respect.
Het ergste is, het is ook nog allemaal op nuchtere maag :+.

Prachtig weer, dus sta op!
pi_121463458
Oef, lekker vroeg sigme en dan ook nog zo kunnen lopen, nice!

Na mijn bak koffie ook maar wat aan sport doen. :P
  Vis een optie? zaterdag 12 januari 2013 @ 09:23:04 #71
70532 loveli
N
pi_121463557
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Het ergste is, het is ook nog allemaal op nuchtere maag :+.

Prachtig weer, dus sta op!
work :') ik moet wel.
crap in = crap out
pi_121463592
Werkse dan maar. :+
pi_121463776
Ohai!

Planning:
O: bak yoghurt met banaan en peer
L: seitanbroodje (saucijzenbroodje zonder saucijz, met seitan :P ), twee boterhammen mayo/tomaat
S: buikspieren + warming up + bodypump
T: sinaasappel
D: bietjessalade met appel en ik denk een visje!
pi_121464556
Hatsjoe!
Ik ga zo denk maar kippensoep maken. oO<
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_121464904
Oh ow, weer een (bijna) zieke. :o Hopelijk ben je het nog voor. :)
pi_121464968
Morning :W

Mijn vriend is ziek dus gaan we niet naar de (nieuwe) sportschool vandaag.
Misschien morgen maar dan heb ik ook buikdanstraining.
pi_121465110
Goeiemorgen! Lekker ontbeten met verse munt thee en 2 boterhammen met komkommer, pindakaas en sambal. :9 Nu mezelf klaar maken en even een 5K rondje rennen, heerlijk.
:W
pi_121465198
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hatsjoe!
Ik ga zo denk maar kippensoep maken. oO<
Beetje geslapen? :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:34:55 #79
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121465333
Sarabi! Misschien zelf vast gaan? :Y Ervaring hier leert dat als ik op vriendje wacht dat het (qua sport) ook niet echt gebeurt :+ Al is jouw vriend nu ziek natuurlijk, maar meer: laat het niet van de ander afhangen ofzo. Dat bedoel ik! </duidelijk> :P

Henk, ik heb een pakje! *O* Wat een enorm dinges :o Wel erg mooi, ik vind de kleur in het echt nog mooierder O+ Bedankt voor opsturen, ik ga eens kijken of ik hem goed kan draperen! Zelfs al bedacht dat als het echt moeilijk is, ik anders een jurkje ga aandoen wat past bij die sjaal, want die is makkelijk en ook erg mooi O+ :D

En Sigme :o Knap hoor :Y
pi_121465559
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:34 schreef MariaEtcetera het volgende:
Sarabi! Misschien zelf vast gaan? :Y Ervaring hier leert dat als ik op vriendje wacht dat het (qua sport) ook niet echt gebeurt :+ Al is jouw vriend nu ziek natuurlijk, maar meer: laat het niet van de ander afhangen ofzo. Dat bedoel ik! </duidelijk> :P

Daar heb je ook gelijk in.
Maar aangezien het een nieuwe sportschool is wilde ik graag samen gaan (en samen beslissen of we het tarief kunnen betalen).

Nu ontbijten met een ciabatta met geitenkaas en honing :9
pi_121466509
Wat ik het allerknapst vind aan mensen die 10k of meer hardlopen: dat ze daarna nog een hele dag dingen kunnen doen. De paar x dat ik zover liep, deed ik dat aan het eind van de dag en deed ik daarna niet heel veel meer als in bad gaan, eten en hangen. :D

Ik zit eindelijk weer onder mijn voor kerstgewicht. :P Dus nu nog een week voor de laatste anderhalve kilo.

Bikini is binnen en is echt ontzettend leuk. *O*

Ik las over DaD en haar gekochte huis, congrats a bunch, dat jullie daar maar heel gelukkig mogen worden! :*

*Maar eens naar de Appie gaat om ontbijt te halen. :P
pi_121466707
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:26 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Beetje geslapen? :*
Ja, dat viel best mee! :)
Komt ook wel goed hoor, voel me nu alleen een beetje lamlendig. :)
Maar het huis ruikt naar kippensoep en ga zo maar eens een enorm bord ervan nemen. :)

*O* voor het pakketje! *O* Kijk even op Youtube hoe je 'm het best kunt draperen Maria. :) Daar zijn genoeg how to's van te vinden. :)
Doe wat je niet durft.
pi_121467559
Zo raar is dat toch niet Co? Daarvoor heb je dan al energie gebruikt, en andersom er na...

Meh, hoofd vol snot maar oma is jarig... Kop maar even uur laten zien dan.
Ik wijt het aan het gebrek aan blikjes makreel. Voorraad was op en te lui om te halen geweest. :{
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_121467810
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ja, dat viel best mee! :)
Komt ook wel goed hoor, voel me nu alleen een beetje lamlendig. :)
Maar het huis ruikt naar kippensoep en ga zo maar eens een enorm bord ervan nemen. :)

*O* voor het pakketje! *O* Kijk even op Youtube hoe je 'm het best kunt draperen Maria. :) Daar zijn genoeg how to's van te vinden. :)
Komt vast goed dan! Kippensoep O+

Ik moest er vannacht nog 2x uit en meneer besloot dat het om 6.30 tijd was om op te staan :'). Ik voel me ook wat brakjes dus. Maar heb wel om 7.30 vers brood en croissantjes bij de bakker gehaald voor het ontbijt!

En net brood op met mayo en avocado. Eindelijk weer eens een avocado die precies goed was :9.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121467823
Mijn waarschijnlijke lijstje voor vandaag:
O: 2 boterhammen met pindakaas, komkommer en sambal
B: 5K hardlopen
T: glas water direct na het sporten, banaan met pindakaas, groene thee
L: ? Waarschijnlijk iets van brood met sla etc
B: even naar de stad, heen en weer 40 minuten fietsen
T: handje noten
D: groentesoep met een vegaburger

Hopen dat ik alles volhoudt! Na m'n ontbijt en eerste tussendoortje zit ik al vol en ben ik misselijk, maar ik moet wel blijven eten natuurlijk.

Edit: uit automatisme m'n vaste ontbijt met cornflakes ingevuld in het lijstje ipv het brood van vandaag :') even aangepast dus :9

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2013 13:23:58 ]
pi_121468087
Eiwitten msacras, kun je dat bij op die boterham doen.
Paar plakjes rosbief of een biefstukje :9

Jij zat er mee dat je door meds niet snel genoeg binnenkrijgt toch? Waldkorn met rucola, paprika, scheutje olijfolie, iets als rosbief en dan wat pijnboompitten zou dan wel aan te raden zijn.
Olijfolie zit vol goede vetten en kun je dus makkelijk die boost mee maken.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_121468432
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:32 schreef V1z0R het volgende:
Eiwitten msacras, kun je dat bij op die boterham doen.
Paar plakjes rosbief of een biefstukje :9

Jij zat er mee dat je door meds niet snel genoeg binnenkrijgt toch? Waldkorn met rucola, paprika, scheutje olijfolie, iets als rosbief en dan wat pijnboompitten zou dan wel aan te raden zijn.
Olijfolie zit vol goede vetten en kun je dus makkelijk die boost mee maken.
Ik eet geen vlees dus dat gaat m niet worden. :9 Maar sowieso hebben we bijna niks in huis nu, dus ik doe het met de restjes. Vaders is nu boodschappen aan het doen dus dat komt wel goed. Ik denk dat ik voor de lunch een eitje ga bakken, ook lekker op brood.

En dat klopt, mijn hele eetlust verdwijnt er gewoon door dus alles wat ik eet prop ik met tegenzin naar binnen omdat ik geen honger heb en/of er misselijk van word. :/ Olijfolie gebruik ik al redelijk vaak, ik bak ook alles in olijfolie ipv boter. Maar bedankt voor de tips, ik ga ze gebruiken, met hier en daar wat aanpassingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2013 13:48:23 ]
pi_121468906
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:33 schreef conleche het volgende:
Wat ik het allerknapst vind aan mensen die 10k of meer hardlopen: dat ze daarna nog een hele dag dingen kunnen doen. De paar x dat ik zover liep, deed ik dat aan het eind van de dag en deed ik daarna niet heel veel meer als in bad gaan, eten en hangen. :D

Ik zit eindelijk weer onder mijn voor kerstgewicht. :P Dus nu nog een week voor de laatste anderhalve kilo.

Bikini is binnen en is echt ontzettend leuk. *O*

Ik las over DaD en haar gekochte huis, congrats a bunch, dat jullie daar maar heel gelukkig mogen worden! :*

*Maar eens naar de Appie gaat om ontbijt te halen. :P
Oja, die had ik nog voorbij zien komen tijdens bijlezen een keertje. Supergave bikini O+
pi_121470503
De planning voor vandaag:

O: paar happen 'verwenfruit' en groot glas Hero Weerstand fruitdrink
S: uurtje KT
L: 4 eieren, spinazie, 60g kaas, beetje melk
T: paar glazen cola light en wat dropjes (want scriptie)
D: limburgs zuurvlees met sperziebonen en gebakken aardappelen
T: bakje lays oven baked chips

Prima voor een weekend, vind ik :). Wel crap, maar minder dan normaalgesproken.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_121470680
Hoi!

Wát hebben wij uitgeslapen! Was nodig, blijkbaar. De stress en frustratie hakken er bij ons beide wel in zo te merken. Kwamen om 11.11uur 't bed uit :') :@

Ontbeten met een kom yoghurt en er staat brood in de oven. Ik heb gewoon mezelf een trap onder de reet gegeven en we gaan zo lekker genieten van een vers volkorenbrood O+

Alleen avondeten moeten we nog even uitzoeken; lijstje blijft dus nog wat gissen op 't moment.
Ja doei.
pi_121470705
Middag slankies!

Zooo alles in huis gehaald voor een etentje morgen: Rosbief met mierikswortelcreme, worteltjes, salade en yorkshire puddings en jus. Na vers mangoijs. Nu al zin in :9

Nu maar even een uurtje of wat yoga doen.
pi_121470910
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:33 schreef conleche het volgende:
Mijn liefste heeft dat ook: na 10 km komt er de rest van de dag niet veel energie meer uit.

Ik heb het ongeveer andersom: als ik 10km (of meer) gelopen heb, blijf ik de rest van de dag actiever dan wanneer ik niet loop, of maar 5 km.

Vandaag na die 8 km vanalles gedaan (afwas, beesten, wandelingetje), dan een uur bodypump, snel bakje snert, huphup afval in de auto gooien en naar het mileustation en daarna in een dorpje boodschappen doen bij 4 verschillende winkels. Eenmaal thuis opruimen, kachel schoonmaken, was ophangen, bed verschonen en nu zit ik dan eventjes. De rest van de dag niet veel bijzonders meer. Avondronde beesten en wat huishoudelijkheden.
pi_121470950
*grin*

Ik heb 't ook, máár ik ren wel beter als ik de hele dag bezig ben geweest. Als ik direct na 't opstaan ga lopen dan zit er nog niet zoveel fut in :+ maar na hardlopen krijg ik altijd meer energie en zin in dingen dan wanneer ik op m'n luie reet blijf zitten. :P
Ja doei.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 15:07:13 #94
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121471086
Begin de 21e met zwangerschapsyoga en heb net m'n eerste twee heul echte positiejurkjes gekauft O+. >:)
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_121471220
Leuk XM, stipjes?
  Vis een optie? zaterdag 12 januari 2013 @ 15:20:15 #96
70532 loveli
N
pi_121471512
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:47 schreef msacras het volgende:

[..]

Ik eet geen vlees dus dat gaat m niet worden. :9 Maar sowieso hebben we bijna niks in huis nu, dus ik doe het met de restjes. Vaders is nu boodschappen aan het doen dus dat komt wel goed. Ik denk dat ik voor de lunch een eitje ga bakken, ook lekker op brood.

En dat klopt, mijn hele eetlust verdwijnt er gewoon door dus alles wat ik eet prop ik met tegenzin naar binnen omdat ik geen honger heb en/of er misselijk van word. :/ Olijfolie gebruik ik al redelijk vaak, ik bak ook alles in olijfolie ipv boter. Maar bedankt voor de tips, ik ga ze gebruiken, met hier en daar wat aanpassingen.
Geen vlees omdat je het niet lust of omdat vega? Eet je wel ei of vis?
crap in = crap out
  zaterdag 12 januari 2013 @ 15:26:26 #97
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121471712
quote:
17s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:11 schreef Goodbye het volgende:
Leuk XM, stipjes?
Niet eens!
  zaterdag 12 januari 2013 @ 15:28:24 #98
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121471773
Kan echt niet meer rennen na mijn werk, daar altijd al genoeg fysiek gedaan.

Thuis en de zon schijnt eindelijk, heerlijk!

Lijst:
O: kwark, vla, basterdsuiker
T's: halve komkommer, 200 gr rauwe wortel, cup a soup tomaat, 2 cappuccino, appel, ei
L: boterham gegrilde koude kipburger, boterham oude kaas met mosterd, cup a soup snert
T's: appel, peer, sinaasappel, beker melk, paar dropjes, tomaat, bloije choco, wodka-cassis
D: chinees lopend buffet :9~ (Veel groente, handje cassave, 2 x ei, 2 x stoofvlees, 4 varkensvleesballetjes met zoetzure saus, kip roedjak, zoetzure kip, babi pangang, 2 miniloempia, kip ketjap, paar stukjes gefrituurde spek, 2 flesjes Heineken
T: uitbuiken op bed, vroeg slapen helaas

[ Bericht 8% gewijzigd door uniekhoorn op 12-01-2013 15:34:48 ]
pi_121471893
hardlopend buffet? *)
Ja doei.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 15:42:37 #100
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121472192
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:32 schreef motorbloempje het volgende:
hardlopend buffet? *)
Hey het moet wel slank gerelateerd bljven he? :D

Hmmm, plofkip O+
  zaterdag 12 januari 2013 @ 16:29:40 #101
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121473607
Honger, serieuze honger... duurt nog lang :{w
pi_121473629
Mooi fris en helder buiten O+
Daglijstje
O: volle yoghurt met muesli
T: sultanakoekjes (2)
L: 2 boterhammen gelderse worst
T: appel
D: shoarma met pitabroodjes en tzatziki
T: ?

[ Bericht 3% gewijzigd door MevrouwPuff op 12-01-2013 16:53:00 ]
pi_121473976
*O* ik had vandaag post uit Zweden, bedankt voor de zuurdesem Jagar!
pi_121474108
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Begin de 21e met zwangerschapsyoga en heb net m'n eerste twee heul echte positiejurkjes gekauft O+. >:)
Zien!!!! Waar?
pi_121474137
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:44 schreef MarMar het volgende:
*O* ik had vandaag post uit Zweden, bedankt voor de zuurdesem Jagar!
O+
pi_121474309
OMG, ik heb me met mijn opleiding nogal wat op de hals gehaald. Ik doe 21 juni examen. Ik moet daarvoor acht boeken lezen, een paper van 40 pagina's schrijven en nog een aantal cursusdagen volgen. Dat wordt elke avond lezen :')

Maar dan mag ik mezelf in het najaar hopelijk wel een gecertificeerde menselijke leugendetector (is dat een woord? :D ) noemen *O*
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:06:40 #107
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121474508
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:49 schreef Perruche het volgende:

[..]

Zien!!!! Waar?
Misschien morgen!
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:09:45 #109
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121474587
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:06 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Misschien morgen!
Nog 1 nachtje slapen 8-)

Succes An, geloof ik :D
pi_121474853
Klinkt als een stevige kluif An, maar wel tof! Wat houdt het zijn van een menselijke leugendetector ongeveer in?

Ik denk dan:

..maar dat is het vast niet. :)

Sigme, mooi dat je niet supersloom gaat nu je op Sockwa's loopt! :) En ik vind het ook wel fijn, 's morgens heel vroeg hardlopen op een nuchtere maag en de wereld buiten nog een beetje voor jezelf hebben. Mijn lief denkt daar helaas niet helemaal hetzelfde over. }:|
pi_121474928
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:18 schreef minilot het volgende:
Klinkt als een stevige kluif An, maar wel tof! Wat houdt het zijn van een menselijke leugendetector ongeveer in?

Ik denk dan:
[ afbeelding ]

..maar dat is het vast niet. :)

Sigme, mooi dat je niet supersloom gaat nu je op Sockwa's loopt! :) En ik vind het ook wel fijn, 's morgens heel vroeg hardlopen op een nuchtere maag en de wereld buiten nog een beetje voor jezelf hebben. Mijn lief denkt daar helaas niet helemaal hetzelfde over. }:|
Lie to me, precies dat :Y
pi_121474966
Bestaat dat écht? :o
pi_121474967
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:20 schreef loveli het volgende:

[..]

Geen vlees omdat je het niet lust of omdat vega? Eet je wel ei of vis?
Omdat vega, geen vis, wel ei. :) Ik ben geen veganist oid, gewoon vegetariër.
pi_121475017
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:22 schreef msacras het volgende:

[..]

Omdat vega, geen vis, wel ei. :) Ik ben geen veganist oid, gewoon vegetariër.
Doe mee! http://www.veganchallenge.nl/ Gezellig!
Je hebt door je meds nu toch geen grote honger. *)
pi_121475085
An: zelfgemaakt, dat mango-ijs? O+
pi_121475116
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:24 schreef minilot het volgende:

[..]

Doe mee! http://www.veganchallenge.nl/ Gezellig!
Je hebt door je meds nu toch geen grote honger. *)
Ik heb er inderdaad ook over nagedacht om meer veganistisch te eten! :) Helemaal veganistisch worden gaat denk ik niet lukken, dan moet m'n moeder het avondeten wel héél erg om gooien en zelf heb ik geen tijd om elke avond te koken. Sowieso is het dan bijna onmogelijk om buiten de deur te eten verder. Ook kamp ik nu al weer met een bloedarmoede die ik wederom moet gaan oplossen met ijzerpilletjes. Maar misschien probeer ik het wel, een maand moet toch te doen zijn...
pi_121475144
Zo. Eindelijk de koplampen van de motoren gewisseld, nu kan ik eindelijk mijn motor op Brits kenteken laten zetten. KOmende week, als de sneeuw meevalt, even voor een beurt en APK sturen, m'n rijbewijs om laten zetten en dan nieuw kenteken aanvragen. Dan kan ik straks als we verhuisd zijn (positief blijven) zonder problemen heen en weer rijden 8-)
Ja doei.
pi_121475279
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:22 schreef minilot het volgende:
Bestaat dat écht? :o
Yup. lie to me is ook mede geschreven door Paul Ekman en is dus ook gevalideerd. In Nederland wordt binnenkort het eerste onderzoek gepubliceerd door een instituut en de uni van Amsterdam. Met drie anderen wordt ik dan als eerste gecertificeerd *O*

En het mangoijs maak ik van Griekse yoghurt, munt, honing en diepvriesmango.
pi_121475303
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:26 schreef msacras het volgende:

[..]

Ik heb er inderdaad ook over nagedacht om meer veganistisch te eten! :) Helemaal veganistisch worden gaat denk ik niet lukken, dan moet m'n moeder het avondeten wel héél erg om gooien en zelf heb ik geen tijd om elke avond te koken. Sowieso is het dan bijna onmogelijk om buiten de deur te eten verder. Ook kamp ik nu al weer met een bloedarmoede die ik wederom moet gaan oplossen met ijzerpilletjes. Maar misschien probeer ik het wel, een maand moet toch te doen zijn...
Meer dan een maandje was ik ook niet van plan hoor. :) Ik vind een dag of twee in de week wel voldoende. Balen, dat van je bloedarmoede. Goed eten dus, naast je ijzerpilletjes. Ondanks geen trek :)
pi_121475333
Ik vond het ook wel een leuke challenge :) vind Oh She Glows ook altijd leuk om op te kijken, maar met verhuizing op komst en alles ga ik mezelf maar niet in zo'n challenge gooien :)
Ja doei.
pi_121475370
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:31 schreef An24 het volgende:

[..]

Yup. lie to me is ook mede geschreven door Paul Ekman en is dus ook gevalideerd. In Nederland wordt binnenkort het eerste onderzoek gepubliceerd door een instituut en de uni van Amsterdam. Met drie anderen wordt ik dan als eerste gecertificeerd *O*

Té cool. Een heuse LieToMe-erd in de dop (ik dacht dat het echt fictie was, niet gedacht dat zoiets bestond!) en dan ook nog zelf mangoijs maken! _O_
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:35:20 #122
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121475395
Vind het ook een leuke challenge maar krijg het hier echt niet door.
Trouwens.. kan het toch niet en volgens mij ook niet goed voor mijzelf.

Gisteren had je toch 100 gr. roerbakgroente Mas? Dat is gewoon echt helemaal niks.
pi_121475425
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:33 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vond het ook wel een leuke challenge :) vind Oh She Glows ook altijd leuk om op te kijken, maar met verhuizing op komst en alles ga ik mezelf maar niet in zo'n challenge gooien :)
Bij verhuizen hoort gemaksvoer! Twaalf liter koffie per dag en pizza's laten bezorgen. >:) ;)
pi_121475431
100 gram roerbakgroente dauw ik in m'n holle kies _O-
Ja doei.
pi_121475467
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:58 schreef An24 het volgende:
OMG, ik heb me met mijn opleiding nogal wat op de hals gehaald. Ik doe 21 juni examen. Ik moet daarvoor acht boeken lezen, een paper van 40 pagina's schrijven en nog een aantal cursusdagen volgen. Dat wordt elke avond lezen :')

Maar dan mag ik mezelf in het najaar hopelijk wel een gecertificeerde menselijke leugendetector (is dat een woord? :D ) noemen *O*
Regelafstand 1,5 en borders van je pagina aanpassen? (maakt het wel makkelijk voor de persoon die het nakijkt, daar kan je lekker makkelijk in krassen) Klinkt wel als een zware opgave, naast je werk. Wel heel erg vet! Geen idee wat 'lie to me' is, maar levende leugendetector klinkt cool :P. Leer je dan naar fysieke signalen te kijken? (ik heb ooit wat geleerd over naar boven kijken, zwetende handen enzo).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_121475491
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:36 schreef minilot het volgende:

[..]

Bij verhuizen hoort gemaksvoer! Twaalf liter koffie per dag en pizza's laten bezorgen. >:) ;)
Nou, ik was net weer fijn aan 't afvallen, dus dat weiger ik 8-) Kan eindelijk m'n sleutelbenen weer zien, ook als ik niet net gesport heb. Fijn vind ik dat.

Ze hebben in het dorp waar we heen gaan wel keuze uit twee Indiase restaurants O+ dat is wel iets waar we gebruik van gaan maken 8-)
Ja doei.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:38:02 #127
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121475503
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:36 schreef motorbloempje het volgende:
100 gram roerbakgroente dauw ik in m'n holle kies _O-
Als ik dat in mijn oren druk dan hoor ik nog alles goed :P
pi_121475536
100 gram groenten! Kaboutermaaltijd. :)
Ik had laatst een proefzending van de Streekbox die blijkbaar bedoeld was om met een gezin van vier personen ruim van te kunnen eten. Ik en mijn lief waren al na vier dagen door de groenten heen. Ik dacht: laat maar met zo'n box die bijna vijftig euro per keer kost. :')
pi_121475587
Oei. Laat wel zien hoe slecht het gesteld is met de groente inname tegenwoordig.

Maargoed, dat zie je ook wel als je eens kijkt wat je medeklanten op de band/in de kar in de supermarkt leggen :X
Ja doei.
pi_121475635
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:40 schreef motorbloempje het volgende:
Oei. Laat wel zien hoe slecht het gesteld is met de groente inname tegenwoordig.

Maargoed, dat zie je ook wel als je eens kijkt wat je medeklanten op de band/in de kar in de supermarkt leggen :X
Ik snap dat nooit :N
Groente O+
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:42:50 #131
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121475651
Geen zorgen... ik haal het gemiddelde wel flink omhoog...
Morgen voor mijzelf weer een grote bloemkool met een gegrilde ribkarbo O+

Maar nu eerst: Vieze, vette, zoete sauzen, vet vlees en heerlijke paksoi/paprika/ui/champs en zetmeel waarschijnlijk..
NOM
pi_121475670
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:40 schreef motorbloempje het volgende:

Dat zegt niet altijd iets, hoor. Ik was vandaag bij de AH en had ook vrij weinig groente op de band liggen, dat had ik gisteren al op de markt gekocht namelijk. :P
pi_121475718
Ik vind mezelf altijd zo verschrikkelijk onaardig als ik merk hoezeer ik heel vergenoegd neerbuigend kan denken over de boodschappen van de klanten voor en na me in de supermarkt! :@
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:46:15 #134
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121475750
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:44 schreef minilot het volgende:
Ik vind mezelf altijd zo verschrikkelijk onaardig als ik merk hoezeer ik heel vergenoegd neerbuigend kan denken over de boodschappen van de klanten voor en na me in de supermarkt! :@
Ja, heerlijk vind ik dat... de sukkels >:)
pi_121475752
quote:
_O-
pi_121475781
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:43 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Dat zegt niet altijd iets, hoor. Ik was vandaag bij de AH en had ook vrij weinig groente op de band liggen, dat had ik gisteren al op de markt gekocht namelijk. :P
Nou, wel vaak, als je mensen de weekboodschappen ziet halen en dat voornamelijk bestaat uit chips en patat en als 'groente' wat kool en aardappels :+
Ja doei.
pi_121475797
quote:
Idem :')
Ja doei.
pi_121475949
Het heeft ook een nadeel: als ik inderdaad de versproducten al ergens anders heb gehaald en dus zonder groenvoer in die rij moet dan vind ik dat weer dusdanig lullig dat ik echt een heel sterke neiging moet onderdrukken om een extra prei in mijn mandje te stoppen die ik verder niet nodig heb. :')
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:57:05 #139
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121476073
Ik heb een nieuwe smoothie-blendert! *O* Ongeveer net zo 1 als Ml, hij is denk ik toch handzamer dan mn keukenmachineblender, gewoon omdat het kleiner is en dus uberhaupt in de afwasbak past :+ Yay *O*

En ik heb een Nepal-reisgids en mn magazine is binnen en een dvd die ik besteld had, lijkt wel alsof ik jarig ben, allemaal nieuw speelgoed :7 :+
pi_121476276
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:37 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Regelafstand 1,5 en borders van je pagina aanpassen? (maakt het wel makkelijk voor de persoon die het nakijkt, daar kan je lekker makkelijk in krassen) Klinkt wel als een zware opgave, naast je werk. Wel heel erg vet! Geen idee wat 'lie to me' is, maar levende leugendetector klinkt cool :P. Leer je dan naar fysieke signalen te kijken? (ik heb ooit wat geleerd over naar boven kijken, zwetende handen enzo).
Goede tips, dank!

Verder klopt het wel, maar niet op dat niveau. Het gaat erg diep. Ieder mens heeft onder stress/ spanning een strategie. De ene vecht, de ander bevriest en weer een ander vlucht. En zo heb je nog 9 strategieen. Elk persoon laat in zijn gezicht volgens zijn strategie micro expressies in het gezicht zien. Die zijn soms groot (wenkbrauwen omhoog, knipperen of lippen stijf op elkaar), maar ook klein. Die zijn slechts in een fractie van seconden te zien, bijvoorbeeld door 1 klein spiertje die trekt. Ik leer al die strategieen herkennen en analyseren. In principe leer ik dan te zien of iemand stress heeft of liegt, met een bepaalde functie.
pi_121476350
quote:
Herkenbaar :@
pi_121477683
Fatsecret is eigenlijk helemaal niet leuk.
Ik wist wel dat er veel kcal in alcohol zit maar toch als je het zo op een scherm ziet staan is het anders....
pi_121478052
Nou hè? Ik verbaas me er soms ook nog over. Iets als wodka voelt alsof er nauwelijks kcals in horen te zitten. }:|
pi_121478121
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 18:59 schreef minilot het volgende:
Nou hè? Ik verbaas me er soms ook nog over. Iets als wodka voelt alsof er nauwelijks kcals in horen te zitten. }:|
Ja echt....
Wel goed om dit in ieder geval een tijdje bij te houden.
Dan kan ik in ieder geval bewust kiezen om ongezond te doen _O-
pi_121478145
Een hele kom groentensoep opgegeten en 3 vegetarische nuggets, trots! Verder ongeveer me wel aan m'n eetlijstje gehouden, op de tussendoortjes na, daar kon ik me echt niet toe zetten.
pi_121478216
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:02 schreef msacras het volgende:
...daar kon ik me echt niet toe zetten.
Slik jij na de ochtend-Concerta daarna nog Ritalin bij? Zo niet, dan hoort die eetlust zo tegen de avond onderhand echt wel terug te zijn.. Anders toch even over praten met je dokter, misschien de dosis wat finetunen? :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:01 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja echt....
Wel goed om dit in ieder geval een tijdje bij te houden.
Dan kan ik in ieder geval bewust kiezen om ongezond te doen _O-
Kan inderdaad heel leerzaam zijn. :Y Met kleine dingen gaat het soms hard! Vanmorgen een eetlepel olijfolie over de hummus en -plop- 120 kcals extra. *)
pi_121478560
lijst
• 8 km hardlopen
• bodypump
• ontbijt: bakje snert
• middageten: gepureerd :[banaan, karnemelk, blauwebessensap], witlof met ½ blikje tonijn-in-olijfolie, 2 uitgebakken spekjes, handje noten, paar stukjes kokosnoot
• 1 kriekbiertje
• avondeten: zuurkool, beetje gehakt, kwakje aardappelpuree
• toe: custardamandelpudding en pruimen-op-drank
  zaterdag 12 januari 2013 @ 19:15:34 #148
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121478619
O: twee sneetjes speltzuurdesembrood met komijnekaas
L: bruine bagel met rookkip, avocado, basilicumdressing en pijnboompitjes, met een chai latte
D: chili con carne
T: 1 glas cola en misschien wat chipjes, filmpje kijken!

B: veel boodschappen meeslepen op de fiets en rondlopen :+

OLD = *O*
pi_121479025
Beh. Nog zo'n anderhalf uur aan computer gekluisterd wegens kantoorklusjes voordat ik vind dat het echt zaterdagavond is.
Sorry voor het ondertussen volspammen van jullie topic. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
O: twee sneetjes speltzuurdesembrood met komijnekaas
Ik wou maar dat ik dat lustte! Ik vind bijna niets niet lekker, maar speltbrood en komijnekaas zijn nou precies twee dingen die ik alleen met grote moeite weg zou krijgen..

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:14 schreef sigme het volgende:
lijst
• 8 km hardlopen
• bodypump
• ontbijt: bakje snert
:D Puike ochtend zo!
  Vis een optie? zaterdag 12 januari 2013 @ 19:28:37 #150
70532 loveli
N
pi_121479051
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:26 schreef minilot het volgende:
An: zelfgemaakt, dat mango-ijs? O+
Oh, dat kwam je hier doen oO<
crap in = crap out
pi_121479073
Hm.

Fish and Chips halen of Pompoenrisotto maken.
Lui of minder lui.
Geld uitgeven of werken met 'restjes'.

Ik denk er nog even over.
Ja doei.
pi_121479084
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:28 schreef loveli het volgende:
Oh, dat kwam je hier doen oO<
*)

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:29 schreef motorbloempje het volgende:
Hm.

Fish and Chips halen of Pompoenrisotto maken.
Lui of minder lui.
Geld uitgeven of werken met 'restjes'.

Ik denk er nog even over.
Mag ik je even herinneren aan je sleutelbeentjes? Die je zo mooi zien kunt nu?
~O>
pi_121479165
Ja, want risotto is zo gezond! :P
Ja doei.
pi_121479392
Ik koos toch niks? :)
pi_121479436
True :')
Ja doei.
  Vis een optie? zaterdag 12 januari 2013 @ 19:47:22 #156
70532 loveli
N
pi_121479721
Gisteren te hard gewerkt, nog moe.
/lief dagboek
crap in = crap out
pi_121479937
Aww, en jij bent altijd zo bikkel-esque Loveli!

O, en:
Sigme, dat bodypumpen van jou, doe je dat ergens buitenshuis of gewoon in je woonkamer?
pi_121480068
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:27 schreef minilot het volgende:

[..]

:D Puike ochtend zo!
Zeg dat wel :D
pi_121480103
Fijn dat het is aangekomen, marmar.

Wij hebben vandaag de keuken helemaal uitgepakt en weer opgeruimd. Nu past alles voorvaderen keukenmachine erin! Ik ben wel afgedraaid, nu...
pi_121480223
Het is de risotto geworden :) Budgettechnisch verantwoord 8-) en wel lekker ook, natuurlijk :9
Ja doei.
pi_121480254
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:56 schreef Jagärtrut het volgende:

Wij hebben vandaag de keuken helemaal uitgepakt en weer opgeruimd. Nu past alles voorvaderen keukenmachine erin! Ik ben wel afgedraaid, nu...
Voorvaderen? wat zou er voor de autocorrect erin hebben gestaan? 8-)
Ja doei.
pi_121480331
Heb vandaag voor het eerst in lange tijd weer zeiltraining gedaan. Was wel fris, maar niet koud. Zelfde type boot waarmee we wedstrijden hebben gevaren. Voelde bijna als thuiskomen :) Maar ik ben nu echt gesloopt en zit helemaal na te gloeien. Had nog in de stad afgesproken zo, maar denk niet dat dat laat wordt. Ik zou nu al kunnen slapen..
pi_121480562
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Voorvaderen? wat zou er voor de autocorrect erin hebben gestaan? 8-)
In mijn hoofd stond er van de, geloof ik!
pi_121481055
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:56 schreef Jagärtrut het volgende:

Er staat al heeeel lang op mijn to do list dat ik mijn keukenkastjes anders in ga delen, maar dan ook meteen de kastjes van binnen en buiten poetsen. En de koelkast en vriezer schoonmaken.

Ik ben een waardeloze huisvrouw/poetser.

Lijstje:
O/L: gekookt ei, plakje ham
T: een belachelijk lekker romig gebakje, waar denk ik al genoeg calorieen in zaten om de rest van de dag niet meer te eten
B: half uur wandelen, half uur fietsen
D: varkenshaas in een oosterse honing/ketjap-saus, mie, sperziebonen
T: kwark, druiven, wijn, kaasplankje
pi_121481163
Koelkast schoonmaken is een van mijn favo klusjes :')

Lijstje:
O: yoghurt met peer en banaan
B: hele huis schoonmaken :D daar ga ik altijd van zweten :')
L: dubbele roggebth nutella, seitanbroodje
S: bodypump
T: sinaasappel, appel, handje nootjes
D: vissoep met een snee roggebrood

Hm, nu ik het zo opschrijf is het helemaal niet zo erg :D heb het gevoel dat ik de hele dag heb gegeten :')

Neem nu nog een koffie met melk, heb een feestje vanavond waar ik VEEL te lui voor ben!
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:23:50 #166
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121481220
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:27 schreef minilot het volgende:
Ik wou maar dat ik dat lustte! Ik vind bijna niets niet lekker, maar speltbrood en komijnekaas zijn nou precies twee dingen die ik alleen met grote moeite weg zou krijgen..

Sterkte met werken nog even! :P

Ik lust speltbrood ook niet met alles, ik ben bijv. dol op gewoon brood met vleeswaren, maar vleeswaren met spelt-zuurdesembrood vind ik baah. Met kaas of pindakaas echter.. :9
pi_121481319
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:23 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik lust speltbrood ook niet met alles, ik ben bijv. dol op gewoon brood met vleeswaren, maar vleeswaren met spelt-zuurdesembrood vind ik baah. Met kaas of pindakaas echter.. :9
:D echt? Ik vind bijna al het speltbrood lekkerder dan gewoon brood. Maar sowieso brood van de biowinkel :~
pi_121481469
Speltbrood is veul lekkerder idd!

Heb me de schompes gegeten bij mijn schoonouders met rijst, champignonsaus en hertenbiefstuk. :9

En ik mis mijn lief, grrmbl. -O-
  Vis een optie? zaterdag 12 januari 2013 @ 20:30:58 #169
70532 loveli
N
pi_121481509
Het zuurdesembrood dat de reformwinkel vroeger verkocht, was geen smaakpapillenstrelend hoogstandje. Gewoon, 1 soort grof, zurig brood. De lekkere varianten kwamen later pas.
crap in = crap out
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:33:19 #170
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121481603
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:26 schreef Perruche het volgende:

[..]

:D echt? Ik vind bijna al het speltbrood lekkerder dan gewoon brood. Maar sowieso brood van de biowinkel :~
Oh speltzuurdesem bedoel ik idd! Beetje zurig inderdaad? Dat vind ik met vleeswaar niet zo!

Verder lekker hoor, maar dus niet met alle soorten beleg :P
pi_121481614
Bravo voor Jagär!
Keuken ( = overvol en waanzinnig rommelig) opruimen schuif ik al tijden voor me uit, maar ik durf niet. Ik weet -nu- waar alles staat, als ik opruim vast niet meer.. :')

Speltbrood: ik herinner me dat ik zelfgebakken speltbrood wel te pruimen vond. Van de markt / biowinkel vandaan is het altijd zo onaangenaam van structuur. Tegelijk te vochtig en te droog. }:|

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:23 schreef MariaEtcetera het volgende:
Dank! Nog twee omschrijvingen van verse bugs in het Engels vertalen en de juiste kant op mailen en dan vind ik het wel weer goed voor vandaag! :)
pi_121481631
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:33 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Oh speltzuurdesem bedoel ik idd! Beetje zurig inderdaad? Dat vind ik met vleeswaar niet zo!
Oh vind ik ook lekker. Maar met gist ook. Heb nu roggebrood met gist, superlekker!
pi_121481635
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:30 schreef Mufasa208 het volgende:
En ik mis mijn lief, grrmbl. -O-
Achgos! Zit je lang zonder?
pi_121481673
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:34 schreef minilot het volgende:

[..]

Achgos! Zit je lang zonder?
Sinds vanochtend. :@ Alleen na een dag thuiskomen in een leeg huis... :P
  Vis een optie? zaterdag 12 januari 2013 @ 20:37:55 #175
70532 loveli
N
pi_121481816
Goed teken toch? Beter dan wanneer je haar naar een andere planeet wenst.
crap in = crap out
pi_121481832
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:35 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Ik snap het.
De mijne is er vandaag ook vandoor! Met een groep nerdy collega's op bezoek in een duistere loods vol gepimpte, gerenoveerde en homemade arcadespelkasten. Wou dat ik mee was! *)
pi_121482055
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:37 schreef loveli het volgende:
Goed teken toch? Beter dan wanneer je haar naar een andere planeet wenst.
True true. O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:38 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik snap het.
De mijne is er vandaag ook vandoor! Met een groep nerdy collega's op bezoek in een duistere loods vol gepimpte, gerenoveerde en homemade arcadespelkasten. Wou dat ik mee was! *)
Dat is wel cewl! De nerd in mij vind zoiets ook tof!

Hij is er vanaaf weer. :P

Speaking of which... ik ga ook maar weer eens nerden, te lang geleden niet gedaan. :+

@An24, http://www.ted.com/talks/(...)ar_can_teach_us.html

Deze is ook tof. :)
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:45:38 #179
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121482141
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:42 schreef An24 het volgende:
Ted kijken is leuk O+

http://www.ted.com/talks/kathryn_schulz_on_being_wrong.html

Zo waar.....denk ik.... :+
Jaaa! O+ Ik vond die van J.K. Rowling echt tof, laatst ook een leuke gezien over the science of happiness :Y (even gezocht, was Dan Gilbert) Moet alleen nog een manier vinden om toffe talks te traceren zonder alles meteen te kijken :+
pi_121482183
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:43 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

True true. O+

[..]

Dat is wel cewl! De nerd in mij vind zoiets ook tof!

Hij is er vanaaf weer. :P

Speaking of which... ik ga ook maar weer eens nerden, te lang geleden niet gedaan. :+

@An24, http://www.ted.com/talks/(...)ar_can_teach_us.html

Deze is ook tof. :)
:Y ik kijk ze allemaal graag. Zeker wetenschappelijke dingen die ik moeilijk vind om te lezen. De meeste sprekers leggen erg 'jip en janneke' uit O+
pi_121482330
Ben vorig jaar naar TedxRotterdam geweest, supertof om ook live mee te maken!

En dat is idd ook de common denominator dat een goede spreker het in lekentaal kan vertellen. Gelijk ook de beste voorbeelden van hoe te presenteren. *O*
pi_121482367
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:42 schreef An24 het volgende:
Zo waar.....denk ik.... :+
Dat vind ik altijd terwijl ik een TED-talk zit te kijken. Zelfs TED-talks die elkaar eigenlijk hartstikke tegenspreken, doet er niet toe, ik zit bij elk filmpje driftig te knikken.. :')
Ik kan het er pas na afloop van het praatje niet mee eens zijn. :D
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:54:43 #183
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121482451
quote:

[..]

Is ook.
Soms wil ik zo graag alleen zijn rn ben ik een avond f alleen dan mis ik hem en verveel mij :')

Buffet was zo lekker! Lijk wel zeven maand zwanger.
Trusten morgen weer vroeg pissen ..

Oja Loveli ik vind je geweldig
pi_121482477
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:52 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd terwijl ik een TED-talk zit te kijken. Zelfs TED-talks die elkaar eigenlijk hartstikke tegenspreken, doet er niet toe, ik zit bij elk filmpje driftig te knikken.. :')
Ik kan het er pas na afloop van het praatje niet mee eens zijn. :D
Ja leuk he! Dat heb je met mensen die passie hebben voor hun vak :P
pi_121482592
Yep!

Ik heb door deze..

..subiet een tripje naar CERN in Zwitserland gepland. *) Was een fijn, hetzij ietwat geeky romantisch midweekje weg.
pi_121482683
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:58 schreef minilot het volgende:
Yep!

Ik heb door deze..

..subiet een tripje naar CERN in Zwitserland gepland. *) Was een fijn, hetzij ietwat geeky romantisch midweekje weg.
_O-
pi_121482952
quote:

[..]

Zit jouw lief nu ook in dit topic?
pi_121483041
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:54 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Is ook.
Soms wil ik zo graag alleen zijn rn ben ik een avond f alleen dan mis ik hem en verveel mij :')

Buffet was zo lekker! Lijk wel zeven maand zwanger.
Trusten morgen weer vroeg pissen ..

Oja Loveli ik vind je geweldig
Haha, zo lekker tegenstrijdig idd.

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 21:09 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Zit jouw lief nu ook in dit topic?
Nope. :+
pi_121485315
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:54 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Is ook.

Mijn vriend werkt op andere tijden en dagen dan ik, dus ik ben geregeld alleen en kan daar meestal echt van genieten. Dan kijk ik series als Divorce, knip lekker mijn nagels op de bank, peuter in mijn neus en kook alle dingen die hij niet lekker vindt.

Hij is nu net weg voor zijn nachtdienst. Dat vind ik wel echt stom trouwens, nachtdiensten. We hebben net lekker samen gegeten en dan gaat ie weg. En komt pas terug als ik al slaap en hij slaapt dan tot ver in de middag.
pi_121485636
Oma vond het leuk, zaal vol met nageslacht en aanverwanten. Natuurlijk ook de weer de vraag gekregen wanneer ik nou weer aan de vrouw ging...

*note to self* An mijden in gesprekken :P
Nee, heel veel succes! En freud ook :D

Aan de kassa niet meer zo vaak, of nou, ik ben het gewend dat meneer schimmelbroek leeft op een kilo slaatje met hela curry en 20 blikken schultenbrau... Die arme dames van de service balie ;(
pi_121485667
Ik heb zin om dronken te worden :P Maar dat doe ik maar niet haha
Worry is a misuse of imagination
  Moderator zaterdag 12 januari 2013 @ 22:37:58 #192
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121486139
Hoi hoi! Gisteren zo druk gehad op werk en 's avonds ingestort omdat ik kapot was :o maar met een temazepam weer heerlijk geslapen sinds dagen O+

En dieet gaat nog steeds top, dag 6 zit er alweer op *O* Zit alleen tegen ziek zijn aan dus vandaag veel te weinig gegeten :@

Lijstje gisteren:
O: bak yoghurt met blauwe bessen, kop groene thee
T: appel
L: gebakken ei, komkommer en tomaat, glas karnemelk
T: blikje tonijn, sinaasappel
D: tilapiafilet met bloemkool. Vriendlief had een heerlijk sausje voor de tilapiafilet gemaakt O+

Vandaag: :@
O: bak yoghurt met frambozen, groene thee
L: scrambled eggs met tomaat en komkommer
T: 200 gram rauwe wortels, kop gezonde chocolademelk :9
D: -

Zit nu te twijfelen om nu meteen te gaan slapen of nog wat tonijn te eten, heb best wel honger namelijk :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_121486193
Zou wat tonijn eten, tonijn is mager genoeg wat betreft kcal en het vult ook nog. :)

Oblivion is tof. :P
  Moderator zaterdag 12 januari 2013 @ 22:41:42 #194
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121486288
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 22:39 schreef Mufasa208 het volgende:
Zou wat tonijn eten, tonijn is mager genoeg wat betreft kcal en het vult ook nog. :)

Oblivion is tof. :P
Ja ga ik toch maar doen, en misschien nog wat druifjes na :9 ik zit nu op 30% van de ADH volgens fatsecret dus dat is wat magertjes :')

Trouwens helemaal blij met fatsecret!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_121486738
Lijssie:

O: 2 gekookte eitjes
L: 2 plakjes ham
T: wodka met plakjes beenham en mosterd
D: gegrilde kip met knoflook mayo en een salade (half rauwe andijvie, half gemengde jonge blad sla., rode ui en daarop een gebakken ei en gebakken champignons met knoflookdressing)
pi_121486844
Dank Vaiz :D

(Freud heeft al luiers gekocht wegens non verbale incontinentie) :')
pi_121486882
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 22:52 schreef conleche het volgende:
Lijssie:

O: 2 gekookte eitjes
L: 2 plakjes ham
T: wodka met plakjes beenham en mosterd
D: gegrilde kip met knoflook mayo en een salade (half rauwe andijvie, half gemengde jonge blad sla., rode ui en daarop een gebakken ei en gebakken champignons met knoflookdressing)
Op dit lijstje gaan die laatste kilo's eraf wel lukken. Wanneer ga je ook al weer?

Heeft die schilderijen-uitverkoop eigenlijk nog wat opgeleverd?
  Vis een optie? zaterdag 12 januari 2013 @ 22:58:06 #199
70532 loveli
N
pi_121486960
:Y ):O
crap in = crap out
pi_121487479
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 22:56 schreef Xennia het volgende:

[..]

Op dit lijstje gaan die laatste kilo's eraf wel lukken. Wanneer ga je ook al weer?

Heeft die schilderijen-uitverkoop eigenlijk nog wat opgeleverd?
Ja, ik had pas laat boodschappen gedaan en dus ontbeten. Wel heb ik bijna een halve kip gegeten. Met vel. :9 Dus het valt nog mee. Ik ga morgen over een week! *O*

Ja, wel behoorlijk wat schilderijen verkocht! En 3 dingen die ik nu in Belgie nog ga afmaken. Dus best fijn!
pi_121487491
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 22:58 schreef loveli het volgende:
:Y ):O
O-)
pi_121489981
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 23:12 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja, ik had pas laat boodschappen gedaan en dus ontbeten. Wel heb ik bijna een halve kip gegeten. Met vel. :9 Dus het valt nog mee. Ik ga morgen over een week! *O*

Ja, wel behoorlijk wat schilderijen verkocht! En 3 dingen die ik nu in Belgie nog ga afmaken. Dus best fijn!
Nu heb ik zin in kip. En dan inderdaad dat velletje :(

Wat goed van je schilderijen!
pi_121493796
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 22:24 schreef Probability het volgende:
Ik heb zin om dronken te worden :P Maar dat doe ik maar niet haha
O. Toch wel.
pi_121494833
Mogge!

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:53 schreef minilot het volgende:
Aww, en jij bent altijd zo bikkel-esque Loveli!

O, en:
Sigme, dat bodypumpen van jou, doe je dat ergens buitenshuis of gewoon in je woonkamer?
Podypumpen doe ik heel gezellig met een klasje in een sportschool met een enthousiaste instructeur. Klinkt als de hel op aarde voor mij en ik vind het heel leuk :@.
Thuis ga ik ook nog wat aan doen: liefste wil *niet* naar sportschoolklasje en eigenlijk ook liever niet naar sportschool-individueel-op-apparaten dus we gaan wat thuisspul aanschaffen.

Op zondag ga ik al een paar weken binnenfietsen in de sportschool. Ook zo'n klas met een instructeur :+. Vandaag op mijn nieuwe (tweedehandse) echte fietsschoentjes met klikdingen (tegen de slaapvoeten).
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 09:31:32 #205
70532 loveli
N
pi_121495338
De lidl heeft/had net een aanbieding van dumbells. Als je een halterstang koopt, 1.20 m is te kort, zou voor 1.50 gaan.
crap in = crap out
pi_121495373
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 09:31 schreef loveli het volgende:
De lidl heeft/had net een aanbieding van dumbells. Als je een halterstang koopt, 1.20 m is te kort, zou voor 1.50 gaan.
Bedankt voor de tip!

Ik heb deze op het oog. Ik zal maandag eens bij een Lidl langs.
pi_121495515
Ik begreep al niet waarom ik de afgelopen dagen ondanks al m'n gezonde eten 2 kg was aangekomen en niks was afgevallen. Maar het blijkt gewoon de tijd van de maand te zijn, dat scheelt. :9
Vandaag de hele dag werken dus ik heb niet veel tijd/keus qua eten, gelukkig kan ik wel de hele dag door gratis verse munt thee en koffie enzo drinken. :9

Lijstje:
O: cornflakes met halfvolle melk
T: Fruitsmoothie aardbei/banaan (denk ik)
L: tosti (2 bruine boterhammen met kaas)
D: uit eten, sushi *O*
drinken: de hele dag door verse munt thee, afgewisseld met water en 1x koffie. 'S avonds een wit wijntje.
B: fietsen naar werk, restaurant, en huis. Totaal 45 minuten gok ik. Verder de hele dag bar/bediening staan en aan het einde van de dag schoonmaken, wat ook wel voor de nodige beweging zorgt. ;)
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 09:53:53 #208
70532 loveli
N
pi_121495516
Via MP deze gespot, vergelijkbare set met 2x10 kg extra, 5 euro duurder.
http://gorillasports.nl/s(...)kg-gripper-kunststof
crap in = crap out
pi_121495710
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 09:53 schreef msacras het volgende:
Ik begreep al niet waarom ik de afgelopen dagen ondanks al m'n gezonde eten 2 kg was aangekomen en niks was afgevallen. Maar het blijkt gewoon de tijd van de maand te zijn, dat scheelt. :9
Vandaag de hele dag werken dus ik heb niet veel tijd/keus qua eten, gelukkig kan ik wel de hele dag door gratis verse munt thee en koffie enzo drinken. :9

Lijstje:
drinken: de hele dag door verse munt thee, afgewisseld met water en 1x koffie. 'S avonds een wit wijntje.
B: fietsen naar werk, restaurant, en huis. Totaal 45 minuten gok ik. Verder de hele dag bar/bediening staan en aan het einde van de dag schoonmaken, wat ook wel voor de nodige beweging zorgt. ;)
Hier nog een 'tijd van de maand' weegschaal. Van 61,5 naar 63 :')

Maakt niet uit, vanavond lekker eten :9
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 10:21:49 #210
70532 loveli
N
pi_121495817
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 09:53 schreef msacras het volgende:
Lijstje:
Laat ik beginnen met mijn mening over jongeren, die moeten niet dieten, maar gezondere keuzes maken wat ze wel en niet eten en meer bewegen.

Als je bloedarmoede hebt, is melk niet de beste keus (ben toch al van mening dat melk voor kalfjes is en niet voor mensen*, dus wat mij betreft gaat melk sowieso uit je eetpatroon). Melk bindt ijzer, waardoor het niet wordt opgenomen. Floradix is een drankje (drogist, natuurwinkel) om je ijzer op peil te krijgen.

Je fruitsmoothie, is die vers? Liefst eet je fruit zoals het is, met alle vezels en dat het even duurt voor het gegeten is. Als je fruit gaat drinken, krijg je het heel snel binnen en sla je de helft van je spijsvertering over. Die begint in de mond met toevoegen van speeksel, maar ook verder gebeurt er vanalles. Maagsappen, spijsverteringsenzymen, een insulinereactie.

Die insulinereactie volgt op wat je lichaam verwacht. Krijg je in 1 klap veel suiker binnen, dan maakt je lichaam veel insuline aan, omdat het een gestage voedselstroom met suiker verwacht. Bij avondeten is dat goed afgestemd, het gaat allemaal vrij langzaam (1 hap, kauwen, slikken, etc.) en het aanbod van voedingsstoffen is divers (eiwit, vet, koolhydraten), waardoor het langzaam door je spijsverteringskanaal komt en langzaam in je bloed wordt opgenomen.

Snelle suikers en met name vloeistof met suiker (frisdrank, vruchtensap) zorgt ervoor dat het niet langzaam, maar dnel in de bloedbaan komt. Het lichaam merkt een suikerpiek, reageert met een grote dosis insuline om alles te neutraliseren. Maar de/het cola/sap is snel gedronken en het aanbod aan suiker is niet gestaag, maar in 1 dosis. Er wordt teveel insuline aangemaakt, je bloedsuiker daalt meer dan de bedoeling is, je lichaam heeft een suikerdip en reageert: te laag bloedsuiker, heb iets nodig, HONGER!

Wanneer je voedsel eet zodat koolhydraten gecombineerd zijn met eiwitten en vetten, is die reactie veel gematigder. Dat is beter, want bij meer glucose dan je verbruikt, zorgt insuline ervoor dat het overtollige glucose wordt opgenomen in vetcellen.

Ik ben geen vegetarier. Naar mijn mening zitten in vlees en vis stofjes die je nodig hebt. Zeker op jonge leeftijd en met het huidige voedingsaanbod is het lastig om voldoende van de juiste dingen binnen te krijgen. Wanneer je vlees skipt, komen er meestal koolhydraten voor in de plaats. Daar krijgt een gemiddeld mens al genoeg van binnen. Goed dat je wel eieren eet, daar zitten bepaalde aminozuren in die je nodig hebt. En (zachte dooier) gezonde vetten en veel vitamines.

Einde van de les ;)

*je treft het ondanks dat toch met enige regelmaat op mijn lijst aan, gecombineerd met suiker, cacao, slagroom en marshmallows
crap in = crap out
pi_121495925
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Laat ik beginnen met mijn mening over jongeren, die moeten niet dieten, maar gezondere keuzes maken wat ze wel en niet eten en meer bewegen.

Als je bloedarmoede hebt, is melk niet de beste keus (ben toch al van mening dat melk voor kalfjes is en niet voor mensen*, dus wat mij betreft gaat melk sowieso uit je eetpatroon). Melk bindt ijzer, waardoor het niet wordt opgenomen. Floradix is een drankje (drogist, natuurwinkel) om je ijzer op peil te krijgen.

Je fruitsmoothie, is die vers? Liefst eet je fruit zoals het is, met alle vezels en dat het even duurt voor het gegeten is. Als je fruit gaat drinken, krijg je het heel snel binnen en sla je de helft van je spijsvertering over. Die begint in de mond met toevoegen van speeksel, maar ook verder gebeurt er vanalles. Maagsappen, spijsverteringsenzymen, een insulinereactie.

Die insulinereactie volgt op wat je lichaam verwacht. Krijg je in 1 klap veel suiker binnen, dan maakt je lichaam veel insuline aan, omdat het een gestage voedselstroom met suiker verwacht. Bij avondeten is dat goed afgestemd, het gaat allemaal vrij langzaam (1 hap, kauwen, slikken, etc.) en het aanbod van voedingsstoffen is divers (eiwit, vet, koolhydraten), waardoor het langzaam door je spijsverteringskanaal komt en langzaam in je bloed wordt opgenomen.

Snelle suikers en met name vloeistof met suiker (frisdrank, vruchtensap) zorgt ervoor dat het niet langzaam, maar dnel in de bloedbaan komt. Het lichaam merkt een suikerpiek, reageert met een grote dosis insuline om alles te neutraliseren. Maar de/het cola/sap is snel gedronken en het aanbod aan suiker is niet gestaag, maar in 1 dosis. Er wordt teveel insuline aangemaakt, je bloedsuiker daalt meer dan de bedoeling is, je lichaam heeft een suikerdip en reageert: te laag bloedsuiker, heb iets nodig, HONGER!

Wanneer je voedsel eet zodat koolhydraten gecombineerd zijn met eiwitten en vetten, is die reactie veel gematigder. Dat is beter, want bij meer glucose dan je verbruikt, zorgt insuline ervoor dat het overtollige glucose wordt opgenomen in vetcellen.

Ik ben geen vegetarier. Naar mijn mening zitten in vlees en vis stofjes die je nodig hebt. Zeker op jonge leeftijd en met het huidige voedingsaanbod is het lastig om voldoende van de juiste dingen binnen te krijgen. Wanneer je vlees skipt, komen er meestal koolhydraten voor in de plaats. Daar krijgt een gemiddeld mens al genoeg van binnen. Goed dat je wel eieren eet, daar zitten bepaalde aminozuren in die je nodig hebt. En (zachte dooier) gezonde vetten en veel vitamines.

Einde van de les ;)

*je treft het ondanks dat toch met enige regelmaat op mijn lijst aan, gecombineerd met suiker, cacao, slagroom en marshmallows
Nog maar eens schopje onder Li's kont geeft :P Zelf kan jij het ook... o|O
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 10:37:43 #212
70532 loveli
N
pi_121496048
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:29 schreef An24 het volgende:

[..]

Nog maar eens schopje onder Li's kont geeft :P Zelf kan jij het ook... o|O
Klopt, alleen toen ik een week of 2 geleden marsmallows met roomkaas naar binnen zat te schuiven, wilde ik het even niet. Gek, hoe iemand met een redelijk verstand aan zelfsabotage kan doen.

De basis is weer redelijk in orde, heb nog wel suikercravings.
crap in = crap out
pi_121496183
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:37 schreef loveli het volgende:

[..]

Klopt, alleen toen ik een week of 2 geleden marsmallows met roomkaas naar binnen zat te schuiven, wilde ik het even niet. Gek, hoe iemand met een redelijk verstand aan zelfsabotage kan doen.

De basis is weer redelijk in orde, heb nog wel suikercravings.
Fijn om te lezen. De rest komt vanzelf.
pi_121496226
Hai :W

Dagje bij mn ouders geweest en gisteravond uit eten. Was leuk/lekker!
Nu weer lekker thuis!

Zometeen uurtje Zumba :P
Oh en gefeliciteerd DaD!
Be someone that makes you happy
pi_121497224
Hi :W

De zondag goed begonnen met een uurtje buikdanstraining.
Nu nog twijfelen tussen een boswandeling of op de bank met een dekentje en een boek.
pi_121497678
Morning!

O: yoghurt met banaan, boterham roomkaas
S: bodycombat + buikspieren
L: bietjessalade met appel en boterham
D: kip uit de oven met aardappeltjes en salade met feta
pi_121497937
Hatsjoe!
Dufheid alom!

Lijstje van gisteren:
O: 4 volkoren knackerbrod met ham
L: zelfgemaakte kippensoep, wit broodje, ene helft met ham andere helft met filet americain
B: boodschappen doen en een rondje markt
T: warme choco met slagroom, 2 bonbons
D: snijbonen, tartaartje (alweer! Lekker!) en gebakken aardappels
Netjes onder de 2000 calorieen

Vandaag:
O: 2 enorme sneden zuurdesembrood van de markt (lekker!), eentje met filet americain, eentje met roasted pork, glas sap, koffie met slagroom
L: groot bord kippensoep, meer zuurdesembrood met roasted pork denk ik
B: rondje wandelen
T: warme choco met slagroom, sneetje roggeknar, misschien ook een bonbon
D: nog even verzinnen
T: schaaltje vla van de zuivelboerderij met slagroom. B-)
Doe wat je niet durft.
  zondag 13 januari 2013 @ 11:57:35 #218
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121498052
Wist niet dat jij Zumba deed, Nallieface! Of is het eerste keer?

Slapen O+ Heb geloof ik heel warrig gedroomd, *ontopic* op een gegeven moment kwam er een snickers voorbij, en toen maakte vriendje me wakker oO< :')

Beterschap, Henk!
pi_121499184
Eindelijk weer ingeschreven bij de sportschool *O*
Kan ik weer fitnessen en ook weer groepslessen meedoen.
pi_121499511
O, ja. Sporten. Ik wil voor het einde van de maand strakkere billen!
pi_121499814
Zo, geindoorfietst.

En geluncht:
vooraf asperges met gekookt ei & boter
4 gebakken sardientjes met wat citroen
2 plakjes gekiemd speltbrood
1 glaasje vossebessensap

Dat gekiemde speltbrood is LEKKER!

Niet wat voor jou, loveli? Er zit geen gist in (en het is houdbaar, dus eenmaal een partijtje scoren volstaat voor langere tijd).
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 13:08:56 #222
70532 loveli
N
pi_121500440
Waar vind ik dat?
crap in = crap out
pi_121500662
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:08 schreef loveli het volgende:
Waar vind ik dat?
eko/biologische bakker/winkel/groothandel/thuisbezorger
Ik heb het op de markt bij de biologische bakker gekocht, maar zag het gister ook bij de biologische kaasmaker liggen.
Omdat het zo lekker is even gegoogeld, het zit blijkbaar ook in het rauwvoedsel-etenprogramma.

Er zit trouwens ook geen zout in. Er zit eigenlijk niks in, behalve gekiemde spelt. En dat is dan op lage temperatuur gebakken.
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 13:15:44 #224
70532 loveli
N
pi_121500695
Een webwinkel wil het wel versturen, maar 50 euro verzendkosten is me iets te gortig. Maar zo te lezen moet het wel lukken het ergens in de buurt te vinden.

[ Bericht 29% gewijzigd door loveli op 13-01-2013 13:21:59 ]
crap in = crap out
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 14:01:46 #225
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121502280
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:13 schreef An24 het volgende:

[..]

Hier nog een 'tijd van de maand' weegschaal. Van 61,5 naar 63 :')

Maakt niet uit, vanavond lekker eten :9
Scheelt dat zoveel? :o ik blijf nu al een paar dagen hangen op de 80 kilo ondanks mijn dieet dus misschien is het eigenlijk veel lager :o *O*
pi_121502430
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:01 schreef MaJo het volgende:

[..]

Scheelt dat zoveel? :o ik blijf nu al een paar dagen hangen op de 80 kilo ondanks mijn dieet dus misschien is het eigenlijk veel lager :o *O*
Is bij iedereen anders he! Ik hou makkelijk vocht vast en ik heb gisteren chips gegeten.

Dat gekiemde brood is wel interessant. Volgens mij bijna hetzelfde als Ezekiel brood. Dat is ook een kiembrood.
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 14:08:54 #227
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121502477
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:06 schreef An24 het volgende:

[..]

Is bij iedereen anders he! Ik hou makkelijk vocht vast en ik heb gisteren chips gegeten.

Dat gekiemde brood is wel interessant. Volgens mij bijna hetzelfde als Ezekiel brood. Dat is ook een kiembrood.
Ik heb wel altijd een opgezwollen gevoel als ik ongesteld ben dus denk dat het bij mij ook wel op de weegschaal te zien is :Y ik ben benieuwd, morgenochtend maar eens wegen. Ben dan precies een week bezig en niet meer ongesteld *O*
pi_121502695
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:08 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb wel altijd een opgezwollen gevoel als ik ongesteld ben dus denk dat het bij mij ook wel op de weegschaal te zien is :Y ik ben benieuwd, morgenochtend maar eens wegen. Ben dan precies een week bezig en niet meer ongesteld *O*
Spannend!
pi_121502815
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:57 schreef MariaEtcetera het volgende:
Wist niet dat jij Zumba deed, Nallieface! Of is het eerste keer?

Slapen O+ Heb geloof ik heel warrig gedroomd, *ontopic* op een gegeven moment kwam er een snickers voorbij, en toen maakte vriendje me wakker oO< :')

Beterschap, Henk!
Dit was de tweede keer! En t werd gegeven door een man, die gast had strakke billen, niet normaal :9
Wel een tikje gay ook gok ik zo :P
Be someone that makes you happy
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 14:42:11 #230
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121503519
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:16 schreef An24 het volgende:

[..]

Spannend!
Zeker! Zal morgen het resultaat wel even posten :)

Lijstje vandaag:

O: bak yoghurt met beschuit en roosvicee, kop groene thee
T: bak rode druiven
L: witlofsalade met makreel
D: kipfilet met sperziebonen
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 14:43:18 #231
70532 loveli
N
pi_121503545
Als je suikers moet mijden, mogen de beschuit en roosvicee dan wel?

Geen problemen met de rest ;)
crap in = crap out
pi_121503783
Loveli, het is gelukt, ik ben van de melk af :P Freud drinkt het niet meer en dat begin je aan hem te zien. En thee met soyamelk is ook goed te doen *O*
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 14:54:09 #233
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121503948
quote:
5s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:43 schreef loveli het volgende:
Als je suikers moet mijden, mogen de beschuit en roosvicee dan wel?

Geen problemen met de rest ;)
Ik denk het niet maar was vergeten de aardbeien uit de vriezer te halen dus dan maar zo :@ en vond dat het wel een keer mocht na een week hardcore diëten :+
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 14:55:54 #234
70532 loveli
N
pi_121504007
Had er nootjes doorheen gemikt :P

Yay voor melk skippen. Welke sojamelk is het lekkerst in koffie? Daar gooi ik nog steeds slagroom in omdat lekker.
crap in = crap out
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 14:59:02 #235
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121504120
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:55 schreef loveli het volgende:

Yay voor melk skippen. Welke sojamelk is het lekkerst in koffie? Daar gooi ik nog steeds slagroom in omdat lekker.
Nootjes mag ik in deze cyclus nog niet :P ben wel toe aan de tweede cyclus, dit eetpatroon begint wel snel te vervelen :X nog tien dagen!
pi_121504151
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:55 schreef loveli het volgende:

Geen idee, ik drink koffie zwart of cappuchino. Voor de laatste moet ik thuis nog eens experimenteren. Voor de thee neem ik ongezoete soyamelk van de tuinen.
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 15:00:08 #237
70532 loveli
N
pi_121504161
Jamaar... jamaar... suiker toch ook niet? Nootjes>>>>> suiker.
crap in = crap out
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 15:05:23 #238
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121504374
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 15:00 schreef loveli het volgende:
Jamaar... jamaar... suiker toch ook niet? Nootjes>>>>> suiker.
Daar heb je een punt :@ maar nootjes heb ik niet in huis, beschuit en roosvicee wel :+ maar ik ga er maar niet al te moeilijk over doen met die 1000 calorieën die ik per dag binnenkrijg, kan best wel wat bij :')
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 15:07:45 #239
70532 loveli
N
pi_121504495
Mijn gezonde verstand zegt: als je dan toch kcals binnen wilt krijgen, neem dan iets goeds ipv suiker, als je aan het dieten bent. Jij met je ME gaat zoveel baat hebben bij het skippen van suikers, dat het me weinig kan schelen als je 17 dagen weinig kcals en veel groente krijgt. En makreel, vetzuren ftw. Volgende keer als ik suiker zie krijg je weer op je donder :Y
crap in = crap out
pi_121504528
Ok update:
O: yoghurt met banaan, boterham roomkaas
S: bodycombat + buikspieren
L: thaise vega kokossoep met extra rijst en 3 viskoekjes
T: een koffie ergens :9
D: kip/sla/aardappels :D
pi_121504542
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 15:05 schreef MaJo het volgende:

[..]

Daar heb je een punt :@ maar nootjes heb ik niet in huis, beschuit en roosvicee wel :+ maar ik ga er maar niet al te moeilijk over doen met die 1000 calorieën die ik per dag binnenkrijg, kan best wel wat bij :')
Als je zo denkt Majo, dan heeft het dieet nog niet het gewenste effect, namelijk dat je gezondere keuzes gaat maken. Had dan gewoon wat extra yoghurt genomen, of wat druiven geprakt en er door gegooid. Zo blijf je binnen 'de regels' op een slimme manier.
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 15:30:09 #242
70532 loveli
N
pi_121505304
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 15:07 schreef loveli het volgende:
Mijn gezonde verstand zegt: als je dan toch kcals binnen wilt krijgen, neem dan iets goeds ipv suiker, als je aan het dieten bent. Jij met je ME gaat zoveel baat hebben bij het skippen van suikers, dat het me weinig kan schelen als je 17 dagen weinig kcals en veel groente krijgt. En makreel, vetzuren ftw. Volgende keer als ik suiker zie krijg je weer op je donder :Y
Naar mezelf toe:
ik weet dat ik fitter en leuker en mooier en gezonder ben als ik suikers skip en fatsoenlijk eet. En nee, ik hou me er ook vaak genoeg niet aan. Mijn valkuilen zijn dat mijn bouw niet snel dik oogt en dat ik niet meteen een dip krijg bij fout voer, het moet over een drempelwaarde heen. En ook al ziet mijn lijf er vergeleken met dat van veel leeftijdsgenoten prima uit, met minder buikvet zou ik gezonder en beter in proportie zijn.

Daarom zijn die schoppen onder m'n kont zo nu en dan nodig.
crap in = crap out
  zondag 13 januari 2013 @ 15:33:30 #243
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121505408
Dat was een fijn werkweekend, geen grote problemen, lekker veel achterstallig computerwerk gedaan. Ja tevreden :Y

Lijst
O: kwark, vla, basterdsuiker
T's: halve komkommer, halve paprika, 200 gr rauwe wortel, cup a soep kerrie, cappuccino
L: tosti met ham/kaas en curry, boterham gerookte zalm, tomaat, cup a soup tomaat
T's: beker melk, appel, peer, sinaasappel, blokje choco, dropjes (suikers *O* )
D: bloemkool (een hele) met een dikke ribkarbonade, augurkjes, gebakken ui, mosterd
T: paar chipjes

[ Bericht 2% gewijzigd door uniekhoorn op 13-01-2013 15:41:21 ]
pi_121505410
Ha, ik had net bij de appie de gouden handscanner! En wat heb ik gewonnen: een doos merci :9 Niet zo goed om suikers te mijden maar ja. Tot nu toe eentje opgegeten, dus ik kan me inhouden :7 Voor zo lang als het duurt :D

En gister iets aparts gezien. Ik was wezen lasergamen, en ik ben natuurlijk veel te fanatiek. 2e geworden achter een meisje, die was echt veel te goed. Maar om te zien echt een dame, maar ze rookte shag. WTF..

Edit: nu zijn het 3 merci's geworden :@

[ Bericht 13% gewijzigd door the85mc op 13-01-2013 15:40:35 ]
  zondag 13 januari 2013 @ 15:42:21 #245
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121505697
Verstoppen die doos MC!

Suikers skippen is toch ook fruit skippen?
Ik hou teveel van fruit om het niet te eten dus dat gaat nooit lukken.
pi_121505751
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 15:30 schreef loveli het volgende:

[..]

Naar mezelf toe:
ik weet dat ik fitter en leuker en mooier en gezonder ben als ik suikers skip en fatsoenlijk eet. En nee, ik hou me er ook vaak genoeg niet aan. Mijn valkuilen zijn dat mijn bouw niet snel dik oogt en dat ik niet meteen een dip krijg bij fout voer, het moet over een drempelwaarde heen. En ook al ziet mijn lijf er vergeleken met dat van veel leeftijdsgenoten prima uit, met minder buikvet zou ik gezonder en beter in proportie zijn.

Daarom zijn die schoppen onder m'n kont zo nu en dan nodig.
Ik heb het zelfde! Zullen we dan maar elkaar schoppen?
  zondag 13 januari 2013 @ 15:45:22 #247
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121505798
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 15:44 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik heb het zelfde! Zullen we dan maar elkaar schoppen?
Als je elkaar vaak genoeg schopt dan wordt het vanzelf een sport :P
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 15:45:33 #248
70532 loveli
N
pi_121505804
Met mate en gezond verstand. In fruit zitten ook vezels, vitamines, andere stofjes. In suiker niet. Om nou een hele meloen en een ananas weg te werken is wat overkill, maar 2 stuks fruit (in alle kleuren van de regenboog, elk gezonde stofje z'n eigen kleur), go for it.
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 15:46:20 #249
70532 loveli
N
pi_121505838
lol

Waarvoor heb je een schop nodig, vandaag?
crap in = crap out
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 15:50:20 #250
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121506011
Jullie hebben gelijk! Ik moet ook nog wennen aan die gezonde keuzes, had inderdaad de druiven ook door de yoghurt kunnen doen, helemaal niet bij stilgestaan :@ dus blijf vooral kritiek posten want ik leer er alleen maar van :Y
pi_121506061
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:31 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd welke titels er op je leeslijst staan. PM? :)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121506455
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 15:51 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd welke titels er op je leeslijst staan. PM? :)
Verstuurd :Y
  zondag 13 januari 2013 @ 16:07:57 #253
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121506628
O: twee kampioentjes (1x kaas en 1x fricandeau)
L: twee sneetjes nog warm brood van AH, met fricandeau
T: yoghurt/fruit/hennepzaad smoothie
D: boerenkool met spekjes

prima zondaglijstje vind ik! *O*
pi_121506731
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 15:46 schreef loveli het volgende:
lol

Waarvoor heb je een schop nodig, vandaag?
Ik eet elke dag 6 oliebollen of stukken koek en frisdrank. En cola. Light.

Ik weet ook perfect hoe het moet..
  zondag 13 januari 2013 @ 16:11:01 #255
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121506742
Gaat lekker met je Maria *O*
Voel je je goed? Volgens mij wel he? O+

Skaatsen... gewoon in zo'n tijd 10 km afleggen.. damn 8)7
pi_121506798
Ik vind kijken naar sport echt zo saai. Zelf meedoen is wel heel leuk!
  zondag 13 januari 2013 @ 16:16:08 #257
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121506949
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 15:33 schreef the85mc het volgende:
Ha, ik had net bij de appie de gouden handscanner! En wat heb ik gewonnen: een doos merci :9 Niet zo goed om suikers te mijden maar ja. Tot nu toe eentje opgegeten, dus ik kan me inhouden :7 Voor zo lang als het duurt :D

En gister iets aparts gezien. Ik was wezen lasergamen, en ik ben natuurlijk veel te fanatiek. 2e geworden achter een meisje, die was echt veel te goed. Maar om te zien echt een dame, maar ze rookte shag. WTF..

Edit: nu zijn het 3 merci's geworden :@
Heb ook jarenlang shag gerookt. En bier gedronken uit een flesje.
Zegt niets over je vrouwelijkheid.
pi_121506979
Shag is helemaal hip trouwens.
pi_121507016
Shag stinkt nog erger dan gewone sigaretten. Vooral zware shag.
Doe wat je niet durft.
pi_121507084
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:17 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Shag stinkt nog erger dan gewone sigaretten. Vooral zware shag.
Maar het is wel hip.
pi_121507121
Javaanse Jongens 3/4 :9
Ja doei.
pi_121507284
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:18 schreef Probability het volgende:

[..]

Maar het is wel hip.
Maar het stinkt!
Gelukkig ben ik niet hip, en ken ik ook vrij weinig hippe mensen. B-)
Doe wat je niet durft.
  zondag 13 januari 2013 @ 16:25:16 #263
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121507415
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:19 schreef motorbloempje het volgende:
Javaanse Jongens 3/4 :9
Had altijd Drum en deze inderdaad... lekker hoor
  zondag 13 januari 2013 @ 16:28:31 #264
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121507570
Kassa uitzending van gisteren;
Dezelfde producten van eigen merk, omgerekend naar dezelfde hoeveelheden, de normale prijzen.
Lidl is dan 30 % ong. goedkoper :o
pi_121507575
Ik keek er nogal van op. Ik vind shag meer iets voor ouwe mannetjes en bouwvakkers. Niet echt charmant ofzo.
pi_121507769
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:28 schreef the85mc het volgende:
Ik keek er nogal van op. Ik vind shag meer iets voor ouwe mannetjes en bouwvakkers. Niet echt charmant ofzo.
Misschien door de crisis? :P
  zondag 13 januari 2013 @ 16:41:11 #267
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121508084
Niet charmant.. een peuk??

[ Bericht 87% gewijzigd door uniekhoorn op 13-01-2013 16:50:01 ]
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 16:42:45 #268
70532 loveli
N
pi_121508153
Mc wordt er niet warm van als een schoonheid sensueel een shaggie dichtlikt?
crap in = crap out
pi_121508196
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:28 schreef uniekhoorn het volgende:
Dezelfde producten van eigen merk, omgerekend naar dezelfde hoeveelheden, de normale prijzen.
Echt? Scheelt het nog veel tussen Aldi en Lidl?

Wij dachten van de week geld te besparen door naar de Aldi te gaan en dan de rest van de boodschappen bij Jumbo te doen, in plaats van alles bij Jumbo. In geen tijd zo duur uit geweest. :').
pi_121508306
Pfff druk weekend gehad...
En kreeg gisteren opeens keelpijn en mijn oor begint ook nog eens zeer te doen. Hoop niet dat ik ziek word. :(

Welke kwark was er nou zo lekker? De jumbo had die toch?
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_121508382
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:43 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Echt? Scheelt het nog veel tussen Aldi en Lidl?

Wij dachten van de week geld te besparen door naar de Aldi te gaan en dan de rest van de boodschappen bij Jumbo te doen, in plaats van alles bij Jumbo. In geen tijd zo duur uit geweest. :').
Ja je moet ook niet verleid worden door ineens allemaal zut te kopen :P
Als je dat lukt kan je bij de appie ook goedkoop uit zijn.
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 16:48:52 #272
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121508423
Ik heb het gevoel dat jumbo duurder is met groente, fruit en vlees. Afgelopen vrijdag had ik met name groente en fruit gekocht, kip en twee soorten vis en ik was ruim 50 euro kwijt :? De week ervoor had ik meer gehaald bij de appie en was ik hetzelfde kwijt. Dat jumbo de goedkoopste is klopt lang niet altijd :N

Sowieso heeft de appie de laatste tijd goeie deals met die 1 euro deals, hamsteren en veel in de bonus.
pi_121508521
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:48 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ja je moet ook niet verleid worden door ineens allemaal zut te kopen :P
Als je dat lukt kan je bij de appie ook goedkoop uit zijn.
We hebben letterlijk niets gekocht dat niet op het lijstje stond.
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 17:12:33 #274
70532 loveli
N
pi_121509596
Aanbiedingen nalopen loont.
crap in = crap out
  zondag 13 januari 2013 @ 17:13:33 #275
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_121509642
net geskypet met mn liefie O+ die is gisterochtend naar san francisco vertrokken voor twee maanden. nu ben ik weer helemaal blij. ik LAF skype.

*zwaai* ben niet bijgelezen overigens... :@ egopostje dus...
Kwak
pi_121509742
Zou er een app zijn waar je een boodschappenlijst kunt invullen die vervolgens bekijkt waar ze in totaliteit het goedkoopste zijn?
  zondag 13 januari 2013 @ 17:17:16 #277
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121509798
Heb de zaterdageditie van Trouw gedownload, over duurzaamheid als de nieuwe religie. Erg interessant. Ik ben trouwens een fanatieke gelovige :P
  zondag 13 januari 2013 @ 17:21:08 #278
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121509988
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:12 schreef loveli het volgende:
Aanbiedingen nalopen loont.
datte!
Morgen sperziebonen, mineola's, kiwi's en pindakaas halen.
Overmorgen peren, spruiten en wortelen bij een andere winkel
Vind het een sport
pi_121510068
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:17 schreef Tinkepink het volgende:
Heb de zaterdageditie van Trouw gedownload, over duurzaamheid als de nieuwe religie. Erg interessant. Ik ben trouwens een fanatieke gelovige :P
Interessant!
pi_121511781
Wie slaat er wel eens in op de markt? Vind de prijzen met de markt waar ik naartoe ga nogal erg uitmaken vergeleken met die uit de supermarkt wat betreft groente en fruit.
pi_121511915
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:03 schreef Mufasa208 het volgende:
Wie slaat er wel eens in op de markt? Vind de prijzen met de markt waar ik naartoe ga nogal erg uitmaken vergeleken met die uit de supermarkt wat betreft groente en fruit.
Supermarkten doen aan kruissubsisie: ze leggen geld toe op een aantal kruidenierswaren en verdienen dat terug door flink marge op groente / fruit te nemen. Lidl (en Aldi) heeft een ander verdienmodel en daardoor goedkopere groente.

De markt is ook goedkoper dan de supermarkten (muv Lidl/Aldi), maar niet per se goedkoper dan een echte groenteboer-met-winkel.
pi_121512026
Ja ben wel benieuwd wat je het beste waar kunt halen, naar mijn idee zijn bakkerijen/slagers/groenteboeren duurder dan de Albert heyn
pi_121512362
Zo, net even opgezocht, bij ons nieuwe huis* zit ook een Lidl op nog geen 5 mijl rijden *O* Fijn.

* positief blijven!
Ja doei.
pi_121512498
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:09 schreef Probability het volgende:
Ja ben wel benieuwd wat je het beste waar kunt halen, naar mijn idee zijn bakkerijen/slagers/groenteboeren duurder dan de Albert heyn
Bakker is duurder, maar hun brood is lekkerder.
Slager en groenteboer is niet per se duurder. Er zijn er wel die zich echt richten op de bovenkant van de markt, maar de meesten hebben gewoon prima prijzen vergeleken met AH.
De buutenlaander's met slagerij / groente / brood zijn gewoonlijk goedkoper dan de supersupers, maar ook die hebben soms duurder (en beter) assortiment.
pi_121512675
quote:
7s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Supermarkten doen aan kruissubsisie: ze leggen geld toe op een aantal kruidenierswaren en verdienen dat terug door flink marge op groente / fruit te nemen. Lidl (en Aldi) heeft een ander verdienmodel en daardoor goedkopere groente.

De markt is ook goedkoper dan de supermarkten (muv Lidl/Aldi), maar niet per se goedkoper dan een echte groenteboer-met-winkel.
Aha, wel interessant hoe dat werkt. Heb me nooit zo verdiept in die markt. Hoorde op de terugweg naar huis in de auto zostraks het een en ander hierover op BNR, dat het een opkomende trend is waarbij er meer wordt gekeken naar de herkomst van etenswaren. Het ging dan om de 3 g's: gezond, gemak en genieten. Men gaat weer meer terug naar de boer.
pi_121512877
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:09 schreef Probability het volgende:
Bij ons in de buurt is dat ook zo :P alleen lidl is goedkoper!
Edit en de turk in de ferdinand bol...
pi_121513900
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:27 schreef Perruche het volgende:

[..]

Bij ons in de buurt is dat ook zo :P alleen lidl is goedkoper!
Edit en de turk in de ferdinand bol...
Dacht ik al! Ga jij meestal naar de Lidl bij wetering? En die markt op zaterdag bij nieuwmarkt, is die een beetje betaalbaar? Of welke markt ga jij meestal heen, dappermarkt?
Dé Turk in de ferdinandbol ken ik niet, zijn daar niet meerdere Turken?
  zondag 13 januari 2013 @ 18:56:02 #288
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121514343
*speelt Najib Amhali af in hoofd* "Aaals hier maar geen Turken zijn... De kaaans is klein..."

:+

Lonely Planet reisgidsje voor Nepal in da pocket, voorpret! :D *O* Ook leuke ideetjes voor mensen die kortere tijd gaan zoals yours truly!
pi_121515009
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:46 schreef Probability het volgende:

[..]

Dacht ik al! Ga jij meestal naar de Lidl bij wetering? En die markt op zaterdag bij nieuwmarkt, is die een beetje betaalbaar? Of welke markt ga jij meestal heen, dappermarkt?
Dé Turk in de ferdinandbol ken ik niet, zijn daar niet meerdere Turken?
Ja die lidl inderdaad, en het is de eerste turkse winkel aan de linkerkant met zijn fruit buiten :P dat is de enige die ik ken /waar ik kom. Zaterdag markt is el ok voor groente & fruit, duur voor brood, vlees vis!
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 19:18:58 #290
70532 loveli
N
pi_121515403
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:28 schreef uniekhoorn het volgende:
Uitzending niet gezien, maar gaat het om echt vergelijkbare producten? Gourmetpakketten van de prijsvechters bevatten bv. meer vleesproducten (hamburgers, vinkjes) en minder puur vlees.

Het is bij de weg wel logisch dat de prijsvechters goedkoper zijn, die hebben gemiddeld 3 man personeel in de winkel ipv 20.
crap in = crap out
pi_121515873
Ik heb vanmiddag weer 8 kilo rundvlees besteld bij www.wildrundvlees.nl
Verder zit er in het dorp van mn vriend een ontzettend goede en lekkere biologische scharrelslager en heeft de zuivelboerderij waar ze van die superlekkere vanillevla hebben, ook nog eens vlees van hun eigen boerderij.
De slager bij mij in het dorp vind ik niet zo bijzonder en er zit ook geen groenteboer meer. :{
De markt bij mij op het dorp vind ik altijd schrikbarend duur en er staan niet overal prijzen bij. Heel irritant. :{

Maar ik hou gewoon vol en shop vrolijk overal rond. :)
Doe wat je niet durft.
pi_121516241
Goede link! Ik word altijd happy van wild vleesch. *O*
pi_121517386
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:34 schreef Mufasa208 het volgende:
Goede link! Ik word altijd happy van wild vleesch. *O*
:')
pi_121517645
Wij eten de laatste tijd ook minder puur vlees, ook maar eens op letten.
pi_121518344
Ik ben hotels en B&B's aan het annuleren die ik al had geboekt voor de komende zomervakantie. Ik denk niet dat een maand rondreizen nog in ons budget past, dit jaar. :+.
pi_121518452
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:56 schreef MariaEtcetera het volgende:
*speelt Najib Amhali af in hoofd* "Aaals hier maar geen Turken zijn... De kaaans is klein..."

:+

Lonely Planet reisgidsje voor Nepal in da pocket, voorpret! :D *O* Ook leuke ideetjes voor mensen die kortere tijd gaan zoals yours truly!
Ik ben zo jaloers op je! Nepal wil ik ook nog graag een keer heen! O+
  zondag 13 januari 2013 @ 20:23:11 #297
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121518827
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:18 schreef loveli het volgende:

[..]

Uitzending niet gezien, maar gaat het om echt vergelijkbare producten? Gourmetpakketten van de prijsvechters bevatten bv. meer vleesproducten (hamburgers, vinkjes) en minder puur vlees.

Het is bij de weg wel logisch dat de prijsvechters goedkoper zijn, die hebben gemiddeld 3 man personeel in de winkel ipv 20.
vergelijkbaar.. pakken koffie, cola enz.

Ben op zoek naar 5 dagen vakantie in de zomervakantie met 1 puber..
Weet het niet!?
De vader van die puber blijft het liefst gewoon thuis of anders: wat jij leuk vindt.
Puber: Weet niet, wat jullie willen.

Dus nu moet ik iets leuks vinden voor hunnie 8)7
Ja en als het niet leuk blijkt te zijn zitten ze mij aan te kijken...
* uniekhoorn voelt the pressure |:(
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 20:27:00 #298
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121519067
Iemand goede tips voor markten/goedkope winkels met groente en fruit in Utrecht? Ik sla voornamelijk in bij de supermarkt, kan wel wat vaker naar de markt :@

En mijn lijstje is veranderd door onverwachte wandeltocht plus uit eten met vriendlief O+ Heb me daardoor niet geheel aan het dieet kunnen houden maar de schade is beperkt gebleven :P

O: Yoghurt met beschuit en roosvicee, kop groene thee
T: Bak rode druiven (200 gram)
D: Carpaccio en gebakken zalm met een paar frietjes met mayo :9 , kopje koffie
  zondag 13 januari 2013 @ 20:30:11 #299
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121519236
Gewoon reclames afspeuren Majo
Markten hebben jullie vast genoeg, geen ervaringen mee.
Wij hebben er maar 1 per week en daar is het duurder
  zondag 13 januari 2013 @ 20:32:57 #300
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121519402
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:23 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

vergelijkbaar.. pakken koffie, cola enz.

Ben op zoek naar 5 dagen vakantie in de zomervakantie met 1 puber..
Weet het niet!?
De vader van die puber blijft het liefst gewoon thuis of anders: wat jij leuk vindt.
Puber: Weet niet, wat jullie willen.

Dus nu moet ik iets leuks vinden voor hunnie 8)7
Ja en als het niet leuk blijkt te zijn zitten ze mij aan te kijken...
* uniekhoorn voelt the pressure |:(
Ah leuk :') :D Combi mooie natuur en leuke steden opzoeken, Barcelona ofzo? :Y Is leuk voor 5 dagen!

quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:16 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik ben zo jaloers op je! Nepal wil ik ook nog graag een keer heen! O+
Oe, wellicht kun je tegen die tijd dan mijn Lonely Planet lenen! :+ Ik vind het gek genoeg ook wel spannend, ben bekender met Europese landen :D
  zondag 13 januari 2013 @ 20:33:05 #301
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121519409
Bedtijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')