abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121675295
quote:
5s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:08 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Net een leuke baan gezien op Twitter.

Gepost door een oud collega waar ik niet zo veel contact mee had.

Wat is gebruikelijk en of handig?

Haar tweeten? of via de "normale procedure" een cv plus brief naar het bedrijf sturen?

Ik zelf denk dat het misschien in mijn voordeel kan werken om te tweeten.

Maar ik twijfel nog..
Jeetje, dat je erover nadenkt. Gewoon benaderen. Bedoel: die collega tweet het toch ook? :)
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_121675308
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 09:16 schreef El_Thijs het volgende:
Zit nu voor de 4e dag op mijn werk en moet zeggen dat het me uitstekend bevalt. Er is nu een start gemaakt met de ontwikkeling van een nieuw softwarepakket dus ik ben op het goede moment binnengevallen :) Krijg ook de indruk dat iedereen tevreden is (ook al is het kort :P ), en de collega's zijn een stuk beter bevallen dan ik bij vorige werkgevers gewend was. Voel me echt op mijn plek :) !
Nice! :)
pi_121675402
Ik ga weer wat open sollicitaties de deur uitdoen. En ga ook mijn werkcoach actief benaderen. Hij wordt er immers voor betaald ;)
pi_121677304
Morgen toch nog weer een gesprek. Heb nu 2 rondes gehad en wat toetsen en morgen hoor ik na het gesprek of daar een offer uit komt rollen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_121678182
Wordt een stage eigenlijk als werkervaring gezien?
pi_121678537
Vermeld wel in je CV dat het om een stage ging. Verder heb ik het er gewoon in staan hoor, maar dat kom ook omdat ik vrij zelfstandig te werk ging in mijn stage.
pi_121678644
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:59 schreef Sloggi het volgende:
Wordt een stage eigenlijk als werkervaring gezien?
Een stage is werkervaring! Ik denk in 7/8 van de 10 gevallen een WO'er via een zomerstage zijn bedrijf komt binnenrollen een jaar later voor full-time.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 januari 2013 @ 14:15:11 #208
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_121678680
Net een telefoontje nav mijn 2e gesprek vorige week... ze beslissen volgende week pas.
pi_121678734
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:10 schreef Kremers het volgende:
Vermeld wel in je CV dat het om een stage ging. Verder heb ik het er gewoon in staan hoor, maar dat kom ook omdat ik vrij zelfstandig te werk ging in mijn stage.
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Een stage is werkervaring! Ik denk in 7/8 van de 10 gevallen een WO'er via een zomerstage zijn bedrijf komt binnenrollen een jaar later voor full-time.
Dank!
pi_121678989
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Morgen toch nog weer een gesprek. Heb nu 2 rondes gehad en wat toetsen en morgen hoor ik na het gesprek of daar een offer uit komt rollen.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Net een telefoontje nav mijn 2e gesprek vorige week... ze beslissen volgende week pas.
Spannend.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 januari 2013 @ 14:28:16 #211
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_121679095
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:25 schreef MNR het volgende:

[..]

[..]

Spannend.
Ja, op zich is een week eerder dan verwacht uitgenodigd worden voor een 2e gesprek prettig, maar dat betekent nu blijkbaar een week extra geduld.
pi_121679398
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, op zich is een week eerder dan verwacht uitgenodigd worden voor een 2e gesprek prettig, maar dat betekent nu blijkbaar een week extra geduld.
Success! Ik heb toevallig het gesprek morgen direct ingepland gekregen omdat de afdeling een voltallige week er van door gaat op vakantie vanaf 12 uur morgen. Weet ik ook direct waar ik aan toe ben. Het is wel een rol die op mijn lijf is geschreven. Reizen, internationaal karakter, mogelijkheid tot intern doorverhuizen, ook eventueel ander land. Helaas heb ik hiernaast niks verder lopen dus het voelt wel aan als de dood of de gladiolen.
pi_121680290
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Success! Ik heb toevallig het gesprek morgen direct ingepland gekregen omdat de afdeling een voltallige week er van door gaat op vakantie vanaf 12 uur morgen. Weet ik ook direct waar ik aan toe ben. Het is wel een rol die op mijn lijf is geschreven. Reizen, internationaal karakter, mogelijkheid tot intern doorverhuizen, ook eventueel ander land. Helaas heb ik hiernaast niks verder lopen dus het voelt wel aan als de dood of de gladiolen.
Lol! Dat druk je leuk uit. Mijn ervaring bij een derde gesprek is gewoon dat er al een aantal mensen 'je' hebben goedgekeurd, maar dat iemand anders er ook nog een mening over wil vormen. Wat denk je zelf dat de uitkomst gaat zijn?
pi_121683638
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 15:01 schreef MNR het volgende:

[..]

Lol! Dat druk je leuk uit. Mijn ervaring bij een derde gesprek is gewoon dat er al een aantal mensen 'je' hebben goedgekeurd, maar dat iemand anders er ook nog een mening over wil vormen. Wat denk je zelf dat de uitkomst gaat zijn?
Ik voel meer druk, exact vanwege de reden die je zelf al zei. Je voelt alsof je nog net dat kleine zetje nodig hebt, en je moet dan juist niet enorm gaan forceren. Ik blijf gewoon vertrouwen hebben. En ik wil m'n hopes niet al te hoog gooien, tis natuurlijk vaak genoeg misgegaan. Het mag niet het einde van de wereld betekenen.
pi_121683640
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nou aan je enthousiasme kan het niet liggen, dat spat ervan af! :) Succes
pi_121685104
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 16:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik voel meer druk, exact vanwege de reden die je zelf al zei. Je voelt alsof je nog net dat kleine zetje nodig hebt, en je moet dan juist niet enorm gaan forceren. Ik blijf gewoon vertrouwen hebben. En ik wil m'n hopes niet al te hoog gooien, tis natuurlijk vaak genoeg misgegaan. Het mag niet het einde van de wereld betekenen.
Dat is geen antwoord op mijn vraag ;)

Maarre... als je ervoor wilt zorgen dat je niet enorm gaat forceren, is mijn ervaring dat het helpt om gewoon lekker dicht bij jezelf te blijven (zonder dat ik dat zweverig bedoel). Dus als je niet enthousiast bent over iets, ook niet enthousiasme gaan faken, of als iets je niet bevalt dat aankaarten of als je een antwoord niet weet, gewoon 'weet ik niet' zeggen. Succes!
pi_121685725
Ow ja, en dan nog wat: omdat het al vaak genoeg mis is gegaan, betekent niet dat dat nu weer gebeurt. De personen tegenover je, zijn niet dezelfde personen en ook niet hetzelfde bedrijf als de vorige keer.
pi_121687942
misschien weet iemand dat hier:

op mijn contract staat roepnaam + achternaam man

Zeg maar dat er staat:

Laura + achternaam van Pheno

Maar ik heet dankzij mijn katholieke afkomst ongeveer zo (gefingeerd dus):

Wilhelmina Gerarda Johanna Jansen

( mijn roepnaam is niet afgeleid van mijn doopnamen)

is dit dan rechtsgeldig?
  donderdag 17 januari 2013 @ 19:22:02 #219
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_121690474
quote:
3s.gif Op woensdag 16 januari 2013 23:05 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Om te voldoen aan de plicht of een baan te krijgen
Beiden ... ! Solliciteerde ergens in oktober vorig jaar eens op 15 (deels) relevante vacatures in één werkweek. Een score die overigens onmogelijk vast te houden is :')
pi_121690710
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 18:23 schreef _Arual_ het volgende:
misschien weet iemand dat hier:

op mijn contract staat roepnaam + achternaam man

Zeg maar dat er staat:

Laura + achternaam van Pheno

Maar ik heet dankzij mijn katholieke afkomst ongeveer zo (gefingeerd dus):

Wilhelmina Gerarda Johanna Jansen

( mijn roepnaam is niet afgeleid van mijn doopnamen)

is dit dan rechtsgeldig?
Lijkt me wel, als redelijkerwijs aan te nemen is dat jij ermee bedoeld wordt. Met andere woorden er moeten niet nog een paar honderd mensen in Nederland rondlopen die dezelfde naam dragen.
pi_121690922
Iemand dat artikel laatst in de krant gelezen over de emigratie naar Noorwegen? Het blijkt dat veel meer als normaal Nederlanders naar Noorwegen verkassen omdat de crisis Noorwegen helemaal voorbij is gegaan. Vacatures blijven daar soms jaren onvervuld..
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 januari 2013 @ 19:33:15 #222
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_121691005
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:31 schreef Sjappie_ het volgende:
Iemand dat artikel laatst in de krant gelezen over de emigratie naar Noorwegen? Het blijkt dat veel meer als normaal Nederlanders naar Noorwegen verkassen omdat de crisis Noorwegen helemaal voorbij is gegaan. Vacatures blijven daar soms jaren onvervuld..
Jammer dat ze er Noors praten... en met name op zoek zijn naar ambachtslieden.
pi_121691639
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:27 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Lijkt me wel, als redelijkerwijs aan te nemen is dat jij ermee bedoeld wordt. Met andere woorden er moeten niet nog een paar honderd mensen in Nederland rondlopen die dezelfde naam dragen.
ik heb geen naamgenoten verder, mijn man is de gelukkige eigenaar van een aparte naam die ook nog eens foutief gespeld wordt.

Met mijn meisjesnaam is dat heel anders: ik kreeg gisteren via de mail een belangrijk contract, bedoeld voor een naamgenoot. Ook nog in dezelfde branche werkzaam... Ik had zomaar nóg een baan erbij kunnen hebben! 8)7
pi_121691913
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:44 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

ik heb geen naamgenoten verder, mijn man is de gelukkige eigenaar van een aparte naam die ook nog eens foutief gespeld wordt.

Met mijn meisjesnaam is dat heel anders: ik kreeg gisteren via de mail een belangrijk contract, bedoeld voor een naamgenoot. Ook nog in dezelfde branche werkzaam... Ik had zomaar nóg een baan erbij kunnen hebben! 8)7
Correspondentie voor anderen toegestuurd krijgen is wel een ontzettende faal. :|W

Je kunt natuurlijk vragen of ze bij P&O jouw contract even correct maken. Maar als je op basis daarvan werkzaamheden verricht, uitbetaald wordt en het is redelijkerwijs aan te nemen dat jij de persoon bent voor wie het contract is opgesteld, dan kan het niet anders dan rechtsgeldig zijn. Uiteraard op voorwaarde dat het contract verder niet strijdig is met wettelijke bepalingen.
pi_121692113
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:49 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Correspondentie voor anderen toegestuurd krijgen is wel een ontzettende faal. :|W

Je kunt natuurlijk vragen of ze bij P&O jouw contract even correct maken. Maar als je op basis daarvan werkzaamheden verricht, uitbetaald wordt en het is redelijkerwijs aan te nemen dat jij de persoon bent voor wie het contract is opgesteld, dan kan het niet anders dan rechtsgeldig zijn. Uiteraard op voorwaarde dat het contract verder niet strijdig is met wettelijke bepalingen.
Ik heb het contract eigenlijk ook liever met deze "foute" nieuwe naam erop, omdat ik onder deze naam véél meer geschreven heb. Als je op mijn doopnaam + meisjesnaam zoekt, vind je geen enkele publicatie....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')