quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:01 schreef Kremers het volgende:
Yep, DWI he... Heb als starter geen recht op WW. Maar ik solliciteer dus ook onder mijn niveau, wat ook moet. Alleen vragen ze onder mijn niveau (HBO) toch ook vaak relevante werkervaring of een papiertje van het een of ander.
Dat heb ik gelukkig nog niet hoeven doenquote:Op woensdag 16 januari 2013 22:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Dan solliciteer je dus op een gegeven moment op alles, van directeurfunctie tot plantsoenendienst?
ja maar heb je er geen 5 per week gaan ze lopen zeuren ze denken dat de banen voor het oprapen liggenquote:Op woensdag 16 januari 2013 22:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Dan solliciteer je dus op een gegeven moment op alles, van directeurfunctie tot plantsoenendienst?
Nou precies, dit is gewoon nutteloos en demotiverend. Beter help je mensen met goed solliciteren op functies waar je een kans hebt.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:12 schreef Kremers het volgende:
[..]
Dat heb ik gelukkig nog niet hoeven doenVooral callcenter funties tot nu toe maar daar zijn ze tegenwoordig ook erg kieskeurig. Komen ook veel reacties op binnen.
Snap dat er regels nodig zijn, maar schijnbaar denken ze in Den Haag dat de banen voor het opscheppen liggen....
copy paste.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:23 schreef Kremers het volgende:
Ze begrijpen ook gewoon niet dat het schrijven van een goede sollicitatiebrief erg tijdrovend is.. Schrijf er nu elke dag één, dan heb ik dat iig gehad. Maar ik weet niet of ik over 5 weken nog wel een goede brief kan schrijven...
Ook zoiets: Een goede motivatie-brief schrijven voor een functie/bedrijf waar je niets mee hebt..
Hij had het over een goede brief, die schrijf je per bedrijf en functie.quote:
Paar cruciale woorden hier en daar aanpassen/toevoegen/verwijderen en je hebt binnen een kort tijdsbestek weer een reeks sollicitaties verzonden. Tenminste, dat was mijn methodequote:
Om te voldoen aan de plicht of een baan te krijgenquote:Op woensdag 16 januari 2013 22:35 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Paar cruciale woorden hier en daar aanpassen/toevoegen/verwijderen en je hebt binnen een kort tijdsbestek weer een reeks sollicitaties verzonden. Tenminste, dat was mijn methode
succes morgenquote:Op donderdag 17 januari 2013 00:44 schreef Andromache het volgende:
ik heb morgen weer een sollicitatiegesprek voor een soort ICT-beheerfunctie. ben benieuwd....
Welnee. Met copy paste word ik bij meer dan 15% van mijn sollicitaties uitgenodigd voor een gesprek.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:27 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Hij had het over een goede brief, die schrijf je per bedrijf en functie.
Dit is wel by far de beste methode. Als je eenmaal een brief hebt die werkt, keep itquote:Op donderdag 17 januari 2013 07:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Welnee. Met copy paste word ik bij meer dan 15% van mijn sollicitaties uitgenodigd voor een gesprek.
Dat gezegd hebbende... Ik heb een stuk of 3 a 4 varianten. Ik solliciteer ook op 3 of 4 varianten van dezelfde functies. Leidinggevend of niet. Meer aan de technische kant of meer aan de business kant. Een van die varianten kies ik voor de functie waar ik op solliciteer. Ik controleer vervolgens welke competenties ze specifiek vragen en hoe ik die kan matchen met mijn kwaliteiten en ervaringen en verwerk die in mijn 'sjabloon'.
Ik doe ongeveer een half uur tot een uur over het aanpassen van zo'n brief.
Helaas niet echt een optie met een gezin met 3 kinderen. Anders had ik inderdaad ipv HBO niveau gewoon HBO gaan doenquote:Op donderdag 17 januari 2013 08:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit is wel by far de beste methode. Als je eenmaal een brief hebt die werkt, keep it.
Persoonlijk denk ik dat het dit jaar kommer en kwel zal zijn qua banen. Nog slechter dan vorige jaren, en ik zie deze trend alleen maar toenemen. Als je de mogelijkheid hebt zou ik weer aan de studie gaan.
Klinkt goed! Hopen dat het gewoon omgezet wordt in een contract.quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:16 schreef El_Thijs het volgende:
Zit nu voor de 4e dag op mijn werk en moet zeggen dat het me uitstekend bevalt. Er is nu een start gemaakt met de ontwikkeling van een nieuw softwarepakket dus ik ben op het goede moment binnengevallenKrijg ook de indruk dat iedereen tevreden is (ook al is het kort
), en de collega's zijn een stuk beter bevallen dan ik bij vorige werkgevers gewend was. Voel me echt op mijn plek
!
Hoop het ook! Tot dusver heb ik de indruk dat ik hier wel lang zal zitten, maar dat zien we over enkele weken nog welquote:Op donderdag 17 januari 2013 09:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Klinkt goed! Hopen dat het gewoon omgezet wordt in een contract.
een brutaal mens... tweeten dusquote:Op donderdag 17 januari 2013 12:08 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Net een leuke baan gezien op Twitter.
Gepost door een oud collega waar ik niet zo veel contact mee had.
Wat is gebruikelijk en of handig?
Haar tweeten? of via de "normale procedure" een cv plus brief naar het bedrijf sturen?
Ik zelf denk dat het misschien in mijn voordeel kan werken om te tweeten.
Maar ik twijfel nog..
Zat ook zo te denken.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:11 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
een brutaal mens... tweeten dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |