Dit was in Wallis en deze mensen leven juist van het toerisme. De mensen waren verre van vriendelijk en nogal op zich zelf. Achteraf zie je dat dat op kleine schaal gebeurd, maar ook op grote schaal (bijv. niet in EU).quote:Op zaterdag 19 januari 2013 00:57 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Oké, je hebt minder prettig volk getroffen. Die mensen denken waarschijnlijk ook alleen maar aan geld, hebben het toerisme als het ware niet nodig. Was daar ook een matige service (gericht op efficiëntie)? Dat laatste is voor mij wel een reden om een land of bestemming te mijden. Als je niet meer alleen durft te reizen, is er misschien meer aan de hand.
Zie je jezelf nog wel alleen reizen in landen waar wel leuke mensen wonen?
Wel interessant, dat het ook jouw bedoeling niet (direct) is om mensen te ontmoeten. Ik ga ook in de eerste plaats op vakantie om uit te rusten en een beetje van de omgeving te zien. Snel op nieuwe situaties inspelen (voor een globetrotter eerder noodzaak dan luxe) kan ik niet zo goed. Dat maar wat minder avontuurlijk. Heb je een beetje een redelijke hotelkamer gekregen? Mijn idee is dat alleenreizenden een minder goede kamer krijgen toegewezen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:55 schreef clumsy_clown het volgende:
Heeft iemand ervaring op dit gebied met Nieuw-Zeeland? Australië is natuurlijk backpackheaven, maar NZ trekt mij veel meer.
Ik zit er ook aan te denken van de zomer er voor een paar weken op uit te trekken. Heb vorig jaar een paar stedentrips in m'n eentje gedaan, dat beviel erg goed. Daarbij verbleef ik wel echt in hotels, waardoor je eigenlijk niet zo veel mensen ontmoet, maar dat was mijn bedoeling ook helemaal niet.
Ik ben een beetje huiverig voor groepsreizen. Vooral omdat het in zo'n groep toch een soort van moet klikken, en ik heb helemaal geen zin om met dezelfde groep mensen op te trekken, vooralsnog. Daarnaast wil ik ook niet kamperen, maar gewoon hostels/hotels.
Nou ja, ik ben vorig jaar toen 4 dagen in Barcelona en 4 dagen in Rome geweest alleen, met echt het idee er gewoon tussenuit te zijn, na een hectische periode. Dus in die zin had ik absoluut geen behoefte aan gezelschap. Allebei de steden waren voor mij het eerste bezoek, en Barcelona was ronduit geweldig. Veel gezien, gewinkeld, rondgebanjerd, heerlijk. Rome is in je eentje in de zomer te imposant, dus dat zou ik mensen dan weer niet aanraden. Wil er absoluut nog eens heen, maar de stad was zo massaal dat ik me daar op een gegeven moment wel een beetje verloren voelde.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:08 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Wel interessant, dat het ook jouw bedoeling niet (direct) is om mensen te ontmoeten. Ik ga ook in de eerste plaats op vakantie om uit te rusten en een beetje van de omgeving te zien. Snel op nieuwe situaties inspelen (voor een globetrotter eerder noodzaak dan luxe) kan ik niet zo goed. Dat maar wat minder avontuurlijk. Heb je een beetje een redelijke hotelkamer gekregen? Mijn idee is dat alleenreizenden een minder goede kamer krijgen toegewezen.
Als ik alleen ga, zijn het meestal wel bestemmingen waar ik al eens geweest ben. Mis je eigenlijk het delen van je reiservaringen met anderen tijdens je vakantie?
Bij een groepsreis is het afwachten in wat voor groep je terecht komt, hoe de samenstelling is e.d. Een voordeel is dat alles geregeld is en dat je gezelschap hebt
Je kan natuurlijk een eenpersoonskamer nemen in een hostel, die hebben vaak gewoon een gemeenschappelijke ruimte en een keuken etc waar iedereen dan zit.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:30 schreef clumsy_clown het volgende:
Van de zomer wil ik dus voor langere tijd weg, en dan wél iets socialer aan de gang. Eigenlijk is het enige wat mij tegenhoudt de hostels. Ik snap dat dat ideaal is om mensen tegen te komen, maar ik slaap gewoon heel moeilijk met anderen op de kamer.
NZ was mijn allereerste reis alleen. In NZ zitten ook erg veel hostels en qua backpackersscene is het vergelijkbaar met OZ.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:55 schreef clumsy_clown het volgende:
Heeft iemand ervaring op dit gebied met Nieuw-Zeeland? Australië is natuurlijk backpackheaven, maar NZ trekt mij veel meer.
Ik zit er ook aan te denken van de zomer er voor een paar weken op uit te trekken. Heb vorig jaar een paar stedentrips in m'n eentje gedaan, dat beviel erg goed. Daarbij verbleef ik wel echt in hotels, waardoor je eigenlijk niet zo veel mensen ontmoet, maar dat was mijn bedoeling ook helemaal niet.
Ik ben een beetje huiverig voor groepsreizen. Vooral omdat het in zo'n groep toch een soort van moet klikken, en ik heb helemaal geen zin om met dezelfde groep mensen op te trekken, vooralsnog. Daarnaast wil ik ook niet kamperen, maar gewoon hostels/hotels.
Ik denk dat Lissabon goedkoper is in elk geval.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:57 schreef Maria2.0 het volgende:
Qua alleenreizend met beperkt budget, wat zouden julie aanraden? Lissabon of Edinburgh. Wat ik zoek? Slenteren, ondertussen leuke dingen zien, ik hou van de middeleeuwen maar ook van cultuur, kunst, mooie gebouwen, kleine straatjes. Ik hou ervan in diverse cafeetjes wat te nuttigen en mensen te kijken en ik hou van lekker eten (liefst goedkoop!)
Da's inderdaad een uitkomst.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:36 schreef Silenus het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk een eenpersoonskamer nemen in een hostel, die hebben vaak gewoon een gemeenschappelijke ruimte en een keuken etc waar iedereen dan zit.
In azie heb je (bijna) geen dorm rooms waar je met meerdere op een kamer ligt. Je krijgt gewoon een eigen kamer.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:30 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben vorig jaar toen 4 dagen in Barcelona en 4 dagen in Rome geweest alleen, met echt het idee er gewoon tussenuit te zijn, na een hectische periode. Dus in die zin had ik absoluut geen behoefte aan gezelschap. Allebei de steden waren voor mij het eerste bezoek, en Barcelona was ronduit geweldig. Veel gezien, gewinkeld, rondgebanjerd, heerlijk. Rome is in je eentje in de zomer te imposant, dus dat zou ik mensen dan weer niet aanraden. Wil er absoluut nog eens heen, maar de stad was zo massaal dat ik me daar op een gegeven moment wel een beetje verloren voelde.
Wat betreft de hotelkamers viel het me enorm mee. Ik boek die dingen eigenlijk altijd via booking.com, en het is nog nooit tegengevallen. In Rome had ik wel het kleinste kamertje van de guesthouse, maar ook die was kneiterschoon en goed onderhouden. Ik heb m'n ervaringen (8 dagen is nou ook weer niet heel veel) opgeschreven 's avonds in het hotel, en verder is iedereen natuurlijk op slechts een smsje afstand.
Van de zomer wil ik dus voor langere tijd weg, en dan wél iets socialer aan de gang. Eigenlijk is het enige wat mij tegenhoudt de hostels. Ik snap dat dat ideaal is om mensen tegen te komen, maar ik slaap gewoon heel moeilijk met anderen op de kamer.
Huh, thailand stikte van de dorm rooms. Heb er vorig jaar nog een maand rondgereisd. Ik hou dan niet zo van een dorm room dus nam gewoon een single room, maar dormrooms zijn er echt wel in grote aantallen. En in guesthouses leer je gewoon snel mensen kennen. Hoef je in principe nooit alleen te zijnquote:Op zondag 20 januari 2013 00:15 schreef Bombshell het volgende:
[..]
In azie heb je (bijna) geen dorm rooms waar je met meerdere op een kamer ligt. Je krijgt gewoon een eigen kamer.
Heb je dat op de bonnefooi gedaan of vooraf gereserveerd?quote:Op zondag 20 januari 2013 01:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Huh, thailand stikte van de dorm rooms. Heb er vorig jaar nog een maand rondgereisd. Ik hou dan niet zo van een dorm room dus nam gewoon een single room, maar dormrooms zijn er echt wel in grote aantallen. En in guesthouses leer je gewoon snel mensen kennen. Hoef je in principe nooit alleen te zijn
Je doet niet zo vaak wat alleen of wel?quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:01 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Nice!
En wat doe je dan zoal? Vanalles op eigen houtje bezichtigen, of juist met excursies mee?
Alleen uit eten?
Dan zullen we wel in verschillende plaatsen zijn geweest want ik kwam echt nergens hostels tegen met een dormroom. Autralie staat er natuurlijk beknd om maar Thailand helemaal niet.quote:Op zondag 20 januari 2013 01:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Huh, thailand stikte van de dorm rooms. Heb er vorig jaar nog een maand rondgereisd. Ik hou dan niet zo van een dorm room dus nam gewoon een single room, maar dormrooms zijn er echt wel in grote aantallen. En in guesthouses leer je gewoon snel mensen kennen. Hoef je in principe nooit alleen te zijn
Wat en waar heb je geboekt?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:08 schreef Miendientje het volgende:
Ik heb net mijn zomervakantie weer geboekt, niet helemaal alleen maar met een groepsreis. Overigens ga ik voor korte reisje ook wel eens helemaal alleen.
Ik vind groepsreizen de ideale manier van reizen. Mensen die dezelfde reis boeken vinden ongeveer de zelfde manier van reizen leuk, dus hoef je veel minder compromissen te sluiten dan als je met een groep vrienden gaat die allemaal wat anders willen. Als moet je er natuurlijk ook rekening mee houden dat je soms wel dingen overslaat die je alleen misschien wel had willen bezoeken (of andersom). Maar dat gaat meer om de details.
Op vakantie niet nee, vandaar dit topic..quote:Op zondag 20 januari 2013 01:15 schreef dekilo het volgende:
[..]
Je doet niet zo vaak wat alleen of wel?
Egypte en Dubai staan niet bekend als de vrouw vriendelijkste plekken op aarde.quote:Op zondag 20 januari 2013 10:58 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Op vakantie niet nee, vandaar dit topic..
Dubai is al afgevallen, in ieder geval om langere tijd te blijvenquote:Op zondag 20 januari 2013 11:28 schreef dekilo het volgende:
[..]
Egypte en Dubai staan niet bekend als de vrouw vriendelijkste plekken op aarde.
Ik ben al diverse keren voor het werk 2 weken in azie en afrika geweest.
In Maleisie ben ik eens een keer een groep Nederlanders tegengekomen die op singles vakantie waren, dat was super!
Alleen is ook maar zo alleen.
Ben van de zomer ook in thailand geweest, en ook eigenlijk geen dorm rooms gezien (heb er ook niet actief naar gezocht)quote:Op zondag 20 januari 2013 09:41 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Dan zullen we wel in verschillende plaatsen zijn geweest want ik kwam echt nergens hostels tegen met een dormroom. Autralie staat er natuurlijk beknd om maar Thailand helemaal niet.
mijn tip, neem geen FOX, er zijn betere organisaties. Ik vind FOX echt de Beachmasters onder de georganiseerde vakanties. Zoek in een regio de plekken op waar iedereen naar toe gaat, trek er een lijn tussen, en je hebt de route voor een FOX vakantie. En als ik zie dat ze zo maar reisleiders vervangen door BN-ers die even een stoom cursus hebben gehad.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:41 schreef Reismeis het volgende:
Ik lees ook mee in dit topic. Wil dit jaar graag naar Jordanië, met Fox of met Shoestring. Heeft iemand ervaring met reizen naar Jordanië? En is iemand wel is met Fox en Shoestring op vakantie geweest en wat waren je ervaringen bij beide organisaties?
Ik mag toch aannemen dat dat in overleg is gegaan.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:10 schreef Roger_ het volgende:
[..]
En als ik zie dat ze zo maar reisleiders vervangen door BN-ers die even een stoom cursus hebben gehad.
Dat klinkt heel goed, het land van de glimlach!quote:Op zondag 20 januari 2013 17:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb een soort van besloten om van de zomer alleen, dus zonder groepsreis toch maar, naar Thailand te gaan, dus ben benieuwd! Wordt de eerste langere reis alleen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |