Staat een gedeeltelijke verdubbeling van de Maaslijn niet ook nog in de planning?quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
25 kV is niet nodig op een groot deel van het netwerk: het brengt problemen met zich mee (denk ook aan 'tunnel clearance', lekstromen, enzovoorts) terwijl je er weinig profijt uit haalt. Dit heeft te maken met de relatief korte afstand tussen stations.
Een upgrade naar 3 kV is waarschijnlijker en relatief gezien makkelijker door te voeren op zowel onderstations, rijdraad, tunnels als rollend materieel. ERTMS gaat er uiteindelijk toch wel komen.
[..]
Het is niet alsof er niets staat te gebeuren op spoorgebied:
- Programma Hoogfrequent Spoor gaat door
- Schiphol - Amsterdam - Almere - Lelystad
- Nationale invoering ERTMS
- Aanleg tramverbinding Maastricht - Lanaken
Het Nederlandse spoorwegnetwerk is voor mijn gevoel redelijk compleet: je kunt in alle uithoeken van het land komen met de trein op een redelijke afstand voor een redelijke prijs. Aanleg van nieuw spoor zou leuk zijn, een kanshebber hiervoor is (denk ik) nog altijd Breda - Utrecht, met stops te o.a. Oosterhout, Gorinchem en Vianen.
Daarnaast zie ik nog wat mogelijkheden:
- Aanleg Emmen - Veendam (als omreisroute voor wanneer er iets gebeurt op Zwolle - Meppel)
- Elektrificatie van verschillende dieselbaanvakken, dit i.v.m. de stijgende brandstofprijzen
- Heropening van grensbaanvakken, zoals Weert - Neerpelt, de verbinding Nijmegen - Kleef, enz.
En is dat dan met NSR of met de NMBS?quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:37 schreef Little_Dolls het volgende:
Sinds ik in deze regio woon valt het me op hoe vriendelijk de conducteurs altijd zijn en zeker als ze praten in het vrolijke Limburgs.
als je kunt na de ongelijkvloerse kruising kunt vorken en ook het rechterspoor aansluiting op de lijn naar Emmen laat houden dan los je imo veel van het knelpunt op.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:27 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan moet eigenlijk Herfte Aansluiting ook nog ongelijkvloers. Eigenlijk.
NMBS.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:38 schreef b2py het volgende:
[..]
En is dat dan met NSR of met de NMBS?
een stevige lappendekenquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Overigens is het wel zo dat de Zuidtak een aaneenschakeling van snelheidsbeperkingen is. Vanaf de Gaasperdammerwegaansluiting tot aan de Riekerpolderaansluiting is het ook: 130-100-80-100-80-100-130-80-130.
een dubbele vork bij Riekerpolder aansluiting zal idd al echt veel oplossen. Zal behoorlijk veel kruisende bewegingen gaan schelenquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:33 schreef b2py het volgende:
Ik denk dat volledige probleem op zowel de Westtak als de Zuidtak bij Asra ligt en niet zozeer daar verder buiten.. Die aansluiting is gewoon een draak..
En wat ik ook nooit heb begrepen daar is waarom vanuit/naar Zuid wel 1:34,7 zijn maar wissels van/naar Lelylaan 1:15..quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een dubbele vork bij Riekerpolder aansluiting zal idd al echt veel oplossen. Zal behoorlijk veel kruisende bewegingen gaan schelen
Nou, niet alles hoor. de elektrificatie van Mariënberg - Almelo lijkt mij ook weer niet heel nodig.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:43 schreef b2py het volgende:
Het mooiste zou zijn als we de rest van Rail 21 gewoon even uit gaan voeren!Lijst van Projecten Rail-21
Arnhem. Toeslag voor het NL deel.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:14 schreef Peunage het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort(volgende week) naar Düsseldorf te gaan met de trein. Weet iemand hoe het zet met als je een Studenten OV hebt. Geld deze in de ICE? Zo ja, vanaf welk station moet je boeken naar Dusseldorf? Emmerich dacht ik zelf.
Het antwoord:quote:Gistermiddag is er bij Blauwkapel een aanrijding met een persoon geweest. Heel vervelend voor de betrokkenen maar er rees bij mij later een vraag op nadat ik een krantenbericht had gelezen dat het 3,5 uur duurde voordat de reizigers geëvacueerd werden. Hoe kan het dat het 3,5 uur duurt voordat reizigers geëvacueerd worden en wat moet er gebeuren om het treinverkeer weer vrij te geven bij een aanrijding met een persoon?
quote:Beste Thom,
Meestal duurt een evacuatie maximaal 2 uur. Omstandigheden kunnen er echter voor zorgen dat een evacuatie langer duurt. De veiligheid van de reiziger staat bij een evacuatie altijd centraal. Gistermiddag stond de trein bij Blauwkapel bijvoorbeeld op een lastige plaats waardoor evacuatie te voet niet mogelijk was, dat was op die locatie te gevaarlijk. De evacuatie moest zodoende uitgevoerd worden per trein. Het duurde even voordat de evacuatietrein toestemming kreeg om te gaan rijden. Vervolgens konden de ongeveer 600 gestrande reizigers uit de trein worden geëvacueerd. Door deze omstandigheden kon de evacuatie helaas niet binnen de 2 uur geregeld worden.
Volgens mij gaan daar wel meteen vier sporen in komen, dit ivm de vertraging van het project. Viersporigheid op Rijswijk - Rotterdam is overigens broodnodig. Veel te veel vertraagde treinen tijdens de spits daar.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat ook zo jammer is, nu hebben ze die spoortunnel te Delft gebouwd, mogelijkheid tot vier sporen. Worden er eerst twee neergelegd want er moet nog besloten worden of er vier nodig zijn ...
Dat wat ik daar neer zette wist iemand van ProRail mij te vertellen toen ik daar was met de open dag..quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij gaan daar wel meteen vier sporen in komen, dit ivm de vertraging van het project. Viersporigheid op Rijswijk - Rotterdam is overigens broodnodig. Veel te veel vertraagde treinen tijdens de spits daar.
ja maar boe hoe nieuwe ontwikkelingen boehoe HSL boehoe benelux wegquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij gaan daar wel meteen vier sporen in komen, dit ivm de vertraging van het project. Viersporigheid op Rijswijk - Rotterdam is overigens broodnodig. Veel te veel vertraagde treinen tijdens de spits daar.
Het is in ieder geval al goed dat ze rekening houden met toekomstige viersporigheid, en niet domweg een tunnelbak aanleggen voor 2 sporen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat wat ik daar neer zette wist iemand van ProRail mij te vertellen toen ik daar was met de open dag..
De beste man meldde mij ook al dat het meer een prestige en lobby project was dan een bittere noodzaak overigens..quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval al goed dat ze rekening houden met toekomstige viersporigheid, en niet domweg een tunnelbak aanleggen voor 2 sporen.
de gemeente Delft wil het om zo de stad meer te verbinden, dus komt het ervan.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:57 schreef b2py het volgende:
[..]
De beste man meldde mij ook al dat het meer een prestige en lobby project was dan een bittere noodzaak overigens..
Dat hebben ze vast afgekeken van de gemeente Best.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de gemeente Delft wil het om zo de stad meer te verbinden, dus komt het ervan.
Nijverdal is ook een goed voorbeeldquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:59 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dat hebben ze vast afgekeken van de gemeente Best.
Dat zijn de meeste van die tunnelprojecten van tegenwoordig. Een voordeel voor enkelen wat klauwenvol met geld kost...quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:57 schreef b2py het volgende:
[..]
De beste man meldde mij ook al dat het meer een prestige en lobby project was dan een bittere noodzaak overigens..
Die HSL ligt er, we kunnen 'm maar beter zo goed mogelijk gebruiken ook. Het is alleen zo ontzettend jammer dat er maar zo weinig treinen overheen gaan, en dat die treinen ook nog eens zo weinig stations aandoen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja maar boe hoe nieuwe ontwikkelingen boehoe HSL boehoe benelux wegboehoe allemaal niet zo boeiend meer lekker iedereen over de HSL
Almelo Verdiept?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nijverdal is ook een goed voorbeeld
Ik was pas op Almere station en daar gaat een IC naar Lelystad een paar minuten voor de nieuwe IC naar Groningen. Wat is daar de logica van?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:02 schreef b2py het volgende:
Ik ben trouwens op de corridor Schiphol - Almere totaal het spoor bijster. Je hebt daar nu drie projecten lopen volgens de ProRail website
- SAAL
- OV-SAAL
- ZuidAsDok..
En ik heb het vermoeden dat ze elkaar alle drie tegen spreken
overstappen vanaf amsterdam c naar het noorden op Lelystad of Almere centrum. De andere kant op hetzelfde, trein uit noorden naar amsterdam zuid, vlak erachter de ic naar centraal. Zo houdt je de reistijden kort ;-)quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:04 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik was pas op Almere station en daar gaat een IC naar Lelystad een paar minuten voor de nieuwe IC naar Groningen. Wat is daar de logica van?
Ah, ik wist niet waar die treinen vandaan kwamen, thanks.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:07 schreef b2py het volgende:
[..]
overstappen vanaf amsterdam c naar het noorden op Lelystad of Almere centrum. De andere kant op hetzelfde, trein uit noorden naar amsterdam zuid, vlak erachter de ic naar centraal. Zo houdt je de reistijden kort ;-)
Nou en.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:10 schreef b2py het volgende:
Alhoewel ik betwijfel of de mensen in Lelystad en Almere er blij mee zijn.
Is het nu twee keer per half uur en dan 26 minuten niks? Dat is wel vrij waardeloos ja. Hoewel Almere natuurlijk niet echt geconcentreerd is en je dus ook de sprinter kan gebruiken, omdat die tussen Almere en Lelystad toch niet stopt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:10 schreef b2py het volgende:
Alhoewel ik betwijfel of de mensen in Lelystad en Almere er blij mee zijn. Tot 9 dec 2012 had je strakke kwartiersdiensten en nu erg scheve niksdiensten daar..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |