abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121405785
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de vraag Moussi en dat weet jij ook wel, het is lachwekkend hoe subjectief en selectief je bent in je antwoorden, je bent bereid alles door de vingers te zien van Hoesseini tot en met corruptie en wandaden van de Palestijnse overheid, als je zelfs geen antwoord op de vragen kan geven, kan je net zo goed niet reageren dan zeg je net zo veel.
Say what? Jij komt eerst aankakken met een veronderstelde gedachtegang van Abbas, en vervolgens zou de bevolking stenen naar hem moeten gooien vanwege die gedachtegang .. maar die gooien liever ze naar de 'verkeerde' partij .. en van die rare reeks maak jij dan een vraag?

Als ik je trouwens in herinnering mag brengen, hoe zat dat ook alweer met de laatste verkiezingen, wie had er ook alweer gewonnen? Over machteloosheid gesproken .. een verkiezingsuitslag doodleuk afwijzen, maar wel zelf een voormalig terrorist als premier hebben gehad.

Maar leuk, je insinuaties weer .. iets in zijn proporties zetten staat uiteraard gelijk aan 'door de vingers zien' .. en zoals gewoonlijk sleep je er ook weer iets anders bij, deze keer zijn het de corruptie en wandaden van de Palestijnse overheid die ik door de vingers zou zien .. pff

Wat jij niet lijkt te snappen zijn dat die twee los van elkaar staan, al is de Palestijnse overheid nog zo corrupt en begaat wandaden, dan nog is dat geen rechtvaardiging voor het gedrag van de Israëlische overheid. En nogmaals, zelfs als ze heel legitiem en internationaal acceptabel proberen een stem te krijgen in de VN worden ze afgestraft met nog meer huizen op hun gebied .. aan die machteloosheid kan geen retoriek, al klinkt die nog zo mooi, tornen.
pleased to meet you
pi_121405845
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:00 schreef moussie het volgende:

[..]

Say what? Jij komt eerst aankakken met een veronderstelde gedachtegang van Abbas, en vervolgens zou de bevolking stenen naar hem moeten gooien vanwege die gedachtegang .. maar die gooien liever ze naar de 'verkeerde' partij .. en van die rare reeks maak jij dan een vraag?

Als ik je trouwens in herinnering mag brengen, hoe zat dat ook alweer met de laatste verkiezingen, wie had er ook alweer gewonnen? Over machteloosheid gesproken .. een verkiezingsuitslag doodleuk afwijzen, maar wel zelf een voormalig terrorist als premier hebben gehad.

Maar leuk, je insinuaties weer .. iets in zijn proporties zetten staat uiteraard gelijk aan 'door de vingers zien' .. en zoals gewoonlijk sleep je er ook weer iets anders bij, deze keer zijn het de corruptie en wandaden van de Palestijnse overheid die ik door de vingers zou zien .. pff

Wat jij niet lijkt te snappen zijn dat die twee los van elkaar staan, al is de Palestijnse overheid nog zo corrupt en begaat wandaden, dan nog is dat geen rechtvaardiging voor het gedrag van de Israëlische overheid. En nogmaals, zelfs als ze heel legitiem en internationaal acceptabel proberen een stem te krijgen in de VN worden ze afgestraft met nog meer huizen op hun gebied .. aan die machteloosheid kan geen retoriek, al klinkt die nog zo mooi, tornen.
Als het Israelische beleid, waar jij geen rechtvaardiging voor ziet maar ik wel, een reactie is op de corruptie van de Palestijnse overheid wordt het dan niet tijd die Palestijnse overheid aan te pakken?
pi_121406933
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:30 schreef DeParo het volgende:
Dus je denkt een excuus gevonden te hebben, dat het alleen om Zionisten gaat, Hoesseini staat bekend als een enorme antisemiet iets wat veel verder gaat dan alleen anti-zionist.
Excuus? Ga je mond spoelen man

quote:
Verder is je redenering belachelijk, je kan het niet vergelijken met elkaar, als iemand Hoesseini bekritiseert kan je niet als tegenargument gebruiken dat de Zionisten een afspraak probeerden te maken om Joden uit Duitsland te redden.
Ja leuk, negeer even dat een onderdeel van de afspraak was dat het leven van de Duitse Joden zwaarder werd gemaakt om hun vertrek te bevorderen ..

quote:
Een afgevaardigde van Hoesseini en nog wat medewerkers van een oud-premier van Irak bezochten het concentratiekamp Sachsenhausen als onderdeel van een 'training' of een 'voorbereiding'. Het is walgelijk.
Tja, weer lekker suggestief, maar ..
quote:
An associate of al-Husseini's, together with three associates of former Iraqi Prime Minister did visit the Sachsenhausen concentration camp as part of a "training course" in July 1942. At the time, the Sachsenhausen camp housed large numbers of Jews, but was only transformed into a death camp in the following year. Their tour through the camp presented it as a re-educational institution, and they were shown the high quality of objects made by inmates, and happy Russian prisoners who, reformed to fight Bolshevism, were paraded, singing, in sprightly new uniforms. They left the camp very favourably impressed by its programme of educational indocrination.
http://en.wikipedia.org/wiki/Haj_Amin_al-Husseini
quote:
[quote]Zie hierboven, Palestijnen als Hoesseini, met wie simpelweg niet te praten valt en de alleen bereid zijn tot wat in hun ogen zo'n beetje het uiterste en meest extreme is zonder zelfs iets op te geven vervolgens.
Dus als er in Nederland met ingang van vandaag per dag ettelijke duizenden moslims uit overal ter wereld bij zouden komen, en ze hebben het vrijwel allemaal over het stichten van hun eigen staat hier, dan vindt jij dat wel allemaal best? Je bent wel bereid om wat op te geven, jij houdt Gelderland en hun mogen de rest? Of ga je vanaf het moment dat je denkt dat dat een serieuze bedreiging is ineens wel op Wilders stemmen?
pleased to meet you
pi_121407228
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:02 schreef DeParo het volgende:
Als het Israelische beleid, waar jij geen rechtvaardiging voor ziet maar ik wel, een reactie is op de corruptie van de Palestijnse overheid wordt het dan niet tijd die Palestijnse overheid aan te pakken?
Dat zullen de Palestijnen onderling wel regelen denk ik .. de laatste keer werd die weggestemd maar hij zit er nog, dankzij Israël. Ondertussen heeft dat niets te maken met die stenen die volgens jou naar de 'verkeerde' worden gegooid.
pleased to meet you
pi_121409650
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:25 schreef moussie het volgende:

[..]

Excuus? Ga je mond spoelen man
Ik zie je niets anders doen dan slappe excuusjes verzinnen en nergens probeer je maar met wat voor oplossing dan ook een bijdrage te leveren, het enige wat je tracht te doen is in jouw ogen een dominant discourse te doorbreken, zeer spijtig.

[..]

quote:
Ja leuk, negeer even dat een onderdeel van de afspraak was dat het leven van de Duitse Joden zwaarder werd gemaakt om hun vertrek te bevorderen ..
Wat een flauwekul :') :'), je snapt er echt helemaal niets van he, de zogenaamde afspraak was gebaseerd op de zaak dat Duitse Joden geen kans hadden om te emigreren omdat ze geen spullen mee mochten nemen naar het buitenland en zonder spullen niet welkom waren vonden de Britten die alleen immigranten met een bepaald vermogen wilden hebben.

Ze moesten geld betalen inderdaad om alsnog te kunnen emigreren, dat is dus heel anders, dan dat deze afspraak hun leven zwaarder maakten wat een flauwekul.

[..]

quote:
Tja, weer lekker suggestief, maar ..
:') :') In 1942 werden al gore misdaden door de Nazi's uitgevreten, denk je niet dat ze daar meer over te horen kregen, in plaats van vrolijk zingende Russen :') :').

[..]

quote:
Je denkt je excuusje weet gevonden te hebben?
Ooit van Dieter Wisliceny gehoord, hij zou hebben getuigd dat de Mufti duidelijk op de hoogte was van de plannen en zelf, in het geheim, een bezoek heeft gebracht aan Auschwitz! Een Nederlandse overlevende van de Holocaust heeft volgens onderzoeksjournalist Emerson Vermaat verklaard de Mufti in Auschwitz te hebben gezien. Daarnaast zou Ibrahim Chanti, eigenaar van de grootste Palestijnse krant, voor de Nazi's hebben gespioneerd.

[..]

quote:
Dus als er in Nederland met ingang van vandaag per dag ettelijke duizenden moslims uit overal ter wereld bij zouden komen, en ze hebben het vrijwel allemaal over het stichten van hun eigen staat hier, dan vindt jij dat wel allemaal best? Je bent wel bereid om wat op te geven, jij houdt Gelderland en hun mogen de rest? Of ga je vanaf het moment dat je denkt dat dat een serieuze bedreiging is ineens wel op Wilders stemmen?
Ik zou me afvragen wat al die moslims hier te zoeken hebben als ze in principe hun eigen landen hebben om te wonen, daarnaast willen die moslims van Nederland niet eens hun land maken, als ze mochten kiezen zouden veel van die Turken en Marokkanen zo weer voor hun eigen land kiezen dus je punt is vaag en de vergelijking zoals gebruikelijk van je incorrect.
pi_121409722
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:31 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat zullen de Palestijnen onderling wel regelen denk ik .. de laatste keer werd die weggestemd maar hij zit er nog, dankzij Israël. Ondertussen heeft dat niets te maken met die stenen die volgens jou naar de 'verkeerde' worden gegooid.
Als het aan Israel zou liggen zou er een heel andere overheid zitten, kiezen tussen twee kwaden is niet er zo zeer verantwoordelijk voor te zijn, iedereen dacht dat Abbas gematigder zou zijn maar het blijkt dat hij dat helemaal niet is en net zo hard met die machtsspelletjes bezig is als zo'n beetje al zijn concurrenten.
pi_121422562
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:19 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Moeten ze maar normaal doen. Er leven genoeg palestijnen in israel in welvaart.
Ah ja. Jij vindt het van staatswege opsluiten van kinderen van 12 jaar tussen criminelen beschaafder dan een eenmalige moordactie door een individu?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_121422699
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:23 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Joden mochten best leven op die plek hoor, aangezien de arabieren daar samen werkten met hitler en ook nu nog de hitler groet hanteren (hamas). Net voor de tweede wereld oorlog was er al een jodenhaat gaande in de regio.

[ afbeelding ]
Blijkbaar heb je geen idee van wat moussie zegt.
Ik probeer het nog een keer.
Pakweg in 1850 was er een redelijke vrede in Palestina. Ja, dat heette toen nog zo op Franse kaarten. Joden en moslims leefden in vrede naast elkaar.
Vanaf die tijd zijn er gaandeweg, in golven (ook zo genoemd door joden), zionisten het gebied ingestroomd. Dat vond de plaatselijke bevolking en probleem. Zeker toen de instromende aantallen toenamen. En uiteraard kwamen er waarschuwende figuren op, min of meer zoals onze nationale rattenvanger. Maar anders dan hij, kregen zij gelijk: er ontstond een tsunami van joden over Palestina. Rond 1900 was het aandeel joden in Palestina rond de 5 %, ongeveer vergelijkbaar met het percentage moslims nu in Nederland. Dertig jaar later was het rond de 30 %. En ze waren zionisten, dus vastbesloten om de macht over te nemen.
Dat dat weerstand opriep, is wel te begrijpen. Dus inderdaad, voor het begin van de tweede wereldoorlog had de snelle instroom van sterk gemotiveerde joden in Palestina flink weerstand opgeroepen.
Niet meer dan logisch.

Zonder daar wereldlijk recht op te hebben: de mandaathouder, het Verenigd Koninkrijk, verbood verdere immigratie van joden.

Dus je hebt gewoon geen gelijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kees22 op 11-01-2013 02:21:42 ]
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_121422774
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:00 schreef Peunage het volgende:
@DeParo

Je trekt iets totaal uit context en overdrijft zwaar wat betreft het effect van Amin Alhusseini.

Ten eerste was hij niet zo zeer een anti-semiet als dat hij een pan-Arabist was.

En zoveel effect heeft hij helemaal niet gehad. Irak heeft een hele korte tijd een overheid die met de nazi's geallieerd was, maar dat was puur een actie tegen de Britse en Franse overheersing. De vijand van mijn vijand is mijn vriend. Zo hadden de Arabieren helemaal geen hoge pet op van de Duitsers en die zagen Arabieren ook als übermenschen, neven van de Joden.
Ik neem aan dat je untermenschen bedoelt, als neven van de joden.
Overigens heeft je tussenkomst helaas niet veel effect.
pi_121422928
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:00 schreef Peunage het volgende:
@DeParo

Je trekt iets totaal uit context en overdrijft zwaar wat betreft het effect van Amin Alhusseini.

Ten eerste was hij niet zo zeer een anti-semiet als dat hij een pan-Arabist was.

En zoveel effect heeft hij helemaal niet gehad. Irak heeft een hele korte tijd een overheid die met de nazi's geallieerd was, maar dat was puur een actie tegen de Britse en Franse overheersing. De vijand van mijn vijand is mijn vriend. Zo hadden de Arabieren helemaal geen hoge pet op van de Duitsers en die zagen Arabieren ook als übermenschen, neven van de Joden.
Ik had je post niet gezien excuus want die stond onderaan de pagina en je citeerde niet zo.

Ten eerste was hij gezien zijn pogingen om vluchtende Joden te weren waar hij maar kon wel iets meer dan een pan-Arabist aangezien hij trachtte andere landen te overreden ze ook niet op te vangen. Hij schijnt bij de koning van Jemen getracht te hebben om hem te overtuigen de Joden hard aan te pakken maar die wees hem de deur. Deze mufti was daarmee duidelijk een anti-semiet.

Ten tweede ging het er niet eens zo zeer om wat hij heeft veroorzaakt of niet maar dat hij het heeft geprobeerd uiteindelijk.

Ten derde is de vergelijking die Moussi tracht te maken natuurlijk incorrect en onzinnig.
pi_121423092
Gaan hier nog mensen heen? http://www.cijo.nl/2012/12/21/pjodebat/
pi_121423262
Ik drop nog een link. Documentaire, wel van een flink aantal jaar terug. Kinderen aan beide zijden worden gevolgd, uiteindelijk vindt er ook een ontmoeting plaats.

Het brengt ook de omgeving duidelijk in beeld.

http://vimeo.com/m/38988376
pi_121425254
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 03:24 schreef _dirkjan_ het volgende:
Waarschijnlijk wel :) :).
Als je ook gaat kunnen we elkaar de hand schudden ;) ;).
pi_121453065
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 09:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel :) :).
Als je ook gaat kunnen we elkaar de hand schudden ;) ;).
Goed! Ben je bij een van de organiserende organisaties actief?
pi_121461604
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 03:24 schreef _dirkjan_ het volgende:
Nee. Waarom ook? Hebben wij invloed op de Israelische verkiezingen dan?
pi_121461611
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 04:56 schreef _dirkjan_ het volgende:
Ik drop nog een link. Documentaire, wel van een flink aantal jaar terug. Kinderen aan beide zijden worden gevolgd, uiteindelijk vindt er ook een ontmoeting plaats.

Het brengt ook de omgeving duidelijk in beeld.

http://vimeo.com/m/38988376
Ik houd dit in gedachten voor als ik meer tijd heb.
pi_121463061
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 02:51 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee. Waarom ook? Hebben wij invloed op de Israelische verkiezingen dan?
Dat heb je door te reageren in dit topic ook niet, maar toch doe je het.

En invloed uitoefenen kan wel op de manier waarop de Nederlandse regering met Israël omgaat. Daarnaast is zo'n debat gewoon vermakelijk.
pi_121467769
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:15 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik zie je niets anders doen dan slappe excuusjes verzinnen en nergens probeer je maar met wat voor oplossing dan ook een bijdrage te leveren, het enige wat je tracht te doen is in jouw ogen een dominant discourse te doorbreken, zeer spijtig.

[..]

[..]

Wat een flauwekul :') :'), je snapt er echt helemaal niets van he, de zogenaamde afspraak was gebaseerd op de zaak dat Duitse Joden geen kans hadden om te emigreren omdat ze geen spullen mee mochten nemen naar het buitenland en zonder spullen niet welkom waren vonden de Britten die alleen immigranten met een bepaald vermogen wilden hebben.

Ze moesten geld betalen inderdaad om alsnog te kunnen emigreren, dat is dus heel anders, dan dat deze afspraak hun leven zwaarder maakten wat een flauwekul.

[..]

[..]

:') :') In 1942 werden al gore misdaden door de Nazi's uitgevreten, denk je niet dat ze daar meer over te horen kregen, in plaats van vrolijk zingende Russen :') :').

[..]

[..]

Je denkt je excuusje weet gevonden te hebben?
Ooit van Dieter Wisliceny gehoord, hij zou hebben getuigd dat de Mufti duidelijk op de hoogte was van de plannen en zelf, in het geheim, een bezoek heeft gebracht aan Auschwitz! Een Nederlandse overlevende van de Holocaust heeft volgens onderzoeksjournalist Emerson Vermaat verklaard de Mufti in Auschwitz te hebben gezien. Daarnaast zou Ibrahim Chanti, eigenaar van de grootste Palestijnse krant, voor de Nazi's hebben gespioneerd.
Even kort samen gevat : je noemt historisch bekende feiten lekker paternalistisch 'excuusjes', je negeert doodleuk dat heel veel Duitse Joden helemaal niet weg wilden, zelfs al konden ze dat via de Haavara-afspraak, en om het af te toppen presenteer je 'denk-je-niet'- veronderstellingen en 'zou hebben'-mogelijkheden alsof het vaststaande feiten zijn

quote:
Ik zou me afvragen wat al die moslims hier te zoeken hebben als ze in principe hun eigen landen hebben om te wonen, daarnaast willen die moslims van Nederland niet eens hun land maken, als ze mochten kiezen zouden veel van die Turken en Marokkanen zo weer voor hun eigen land kiezen dus je punt is vaag en de vergelijking zoals gebruikelijk van je incorrect.
Ik maakte dan ook geen vergelijking, ik stelde een vraag aan hand van een hypothetische situatie, een mogelijke ontwikkeling in de toekomst. Ik had het niet over wat hier al woont aan moslims, een minderheid die hier evenmin haar eigen staat wil stichten als de joodse minderheid in het Palestina van toen, ik had het over verse import van overal ter wereld die hier wel hun eigen staat willen stichten. Als ik me niet vergis zijn een ruim aantal mensen daar best wel bang voor, en zijn alle moslims volgens hun nu al in een 'veroveringsfase' .. dar al-harb, submit or conquered.
pleased to meet you
pi_121533100
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 07:31 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Dat heb je door te reageren in dit topic ook niet, maar toch doe je het.

En invloed uitoefenen kan wel op de manier waarop de Nederlandse regering met Israël omgaat. Daarnaast is zo'n debat gewoon vermakelijk.
OK. daar heb je een punt.

Het is maar net wat je vermakelijk noemt. Van die vaststaande betonnen standpunten die elkaar onderuit proberen te halen zie ik de lol niet in.
pi_121533180
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 00:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

OK. daar heb je een punt.

Het is maar net wat je vermakelijk noemt. Van die vaststaande betonnen standpunten die elkaar onderuit proberen te halen zie ik de lol niet in.
Volgens mij leren de meesten wel iets van deze reeks. Ikzelf zonder meer.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_121533209
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Even kort samen gevat : je noemt historisch bekende feiten lekker paternalistisch 'excuusjes', je negeert doodleuk dat heel veel Duitse Joden helemaal niet weg wilden, zelfs al konden ze dat via de Haavara-afspraak, en om het af te toppen presenteer je 'denk-je-niet'- veronderstellingen en 'zou hebben'-mogelijkheden alsof het vaststaande feiten zijn
Je bedoelt dat heel veel Duitse Joden niet weg konden dwaas, toen en ook in de jaren daarna gingen ze namelijk alsnog in grote aantallen over de hele wereld, weet waar je over praat.
[..]

quote:
Ik maakte dan ook geen vergelijking, ik stelde een vraag aan hand van een hypothetische situatie, een mogelijke ontwikkeling in de toekomst. Ik had het niet over wat hier al woont aan moslims, een minderheid die hier evenmin haar eigen staat wil stichten als de joodse minderheid in het Palestina van toen, ik had het over verse import van overal ter wereld die hier wel hun eigen staat willen stichten. Als ik me niet vergis zijn een ruim aantal mensen daar best wel bang voor, en zijn alle moslims volgens hun nu al in een 'veroveringsfase' .. dar al-harb, submit or conquered.
Dus ik mag geen vergelijking maken en jij wel? Dus ik moet me aan de voorwaarden van jouw vergelijking houden die geen moment stroken met de werkelijkheid? Op een dergelijke hypothetische stelling van jou kan je geen zinnig antwoord geven want het is geen realistische. Tegen de tijd dat het zich voordoet praten we wel weer verder maar ik zie geen reden waarom de Palestijnen meer rechten zouden hebben op dat hele gebied.
pi_121533233
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:31 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Goed! Ben je bij een van de organiserende organisaties actief?
Ik ben niet actief voor hen nee, ik ken ze wel, het is ook niet dat ik er nooit actief voor ben geweest althans organisaties die met hen weer een band hebben volgens mij haha.
pi_121533264
quote:
6s.gif Op maandag 14 januari 2013 00:53 schreef waht het volgende:

[..]

Volgens mij leren de meesten wel iets van deze reeks. Ikzelf zonder meer.
Ik ook wel. Hoewel ik de meesten wat erg optimistisch vind.
Maar ene discussie ergens? Lijkt me heel frustrerend. Een beetje zoals een inspraakavond van een gemeente.

Ik moet mezelf eraan herinneren dat ik de link van _dirkjan_ nog eens ga kijken.
pi_121542569
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 00:54 schreef DeParo het volgende:
Je bedoelt dat heel veel Duitse Joden niet weg konden dwaas, toen en ook in de jaren daarna gingen ze namelijk alsnog in grote aantallen over de hele wereld, weet waar je over praat.
De enige die hier dwaas is ben jij die meent overal verstand van te hebben .. velen hadden wel weg gekund maar wilden het niet, ze wilden pas jaren later, na Kristallnacht.

quote:
Dus ik mag geen vergelijking maken en jij wel? Dus ik moet me aan de voorwaarden van jouw vergelijking houden die geen moment stroken met de werkelijkheid? Op een dergelijke hypothetische stelling van jou kan je geen zinnig antwoord geven want het is geen realistische. Tegen de tijd dat het zich voordoet praten we wel weer verder maar ik zie geen reden waarom de Palestijnen meer rechten zouden hebben op dat hele gebied.
Lezen is te moeilijk voor je? Ik vergelijk helemaal niets, ik vraag hoe 'de Nederlander' zou reageren als er met ingang van vandaag van overal ter wereld moslims hier naar toe zouden komen die hier hun staat willen gaan stichten. Er zijn er nu al meer dan genoeg die dat denken, dat Europa binnenkort wordt overgenomen door de moslims en wij dan in Eurabië komen te wonen, en dat terwijl er amper sprake is van 'hier hun staat willen komen stichten'. Zo groot is de stap dus niet naar de hypothetische vraag wat er zou gebeuren als ze dat wel zouden doen.

Jij daarentegen poneert dat Abbas op een bepaalde manier zou denken, en vraagt je van daaruit af waarom de Palestijnen geen stenen naar hem gooien maar naar de 'verkeerden'. Waarbij de 'verkeerden' dus de settlers zijn, over het algemeen verse import uit overal ter wereld, de indringers die hun grond inpikken. Dus zelfs al zouden ze stenen willen gooien naar Abbas, op grond van een veronderstelde gedachtegang, dan nog verandert dat niets aan de positie van de settler. Of dacht je soms dat de indringer die er geen geheim van maakt dat die eigenlijk de hele Westbank als 'zijn door g-d gegeven gebied' beschouwt met open armen wordt ontvangen omdat de PA het verknald heeft?

En tja, dat het begrip 'inheemse bevolking' je weinig zegt weten we inmiddels wel .. die mogen zich nog niet eens verdedigen tegen een indringer die op hun grondgebied zijn staat wil komen stichten.
pleased to meet you
pi_121576635
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:53 schreef moussie het volgende:

[..]

De enige die hier dwaas is ben jij die meent overal verstand van te hebben .. velen hadden wel weg gekund maar wilden het niet, ze wilden pas jaren later, na Kristallnacht.
Veel Joden konden niet weg ongeacht dat een groep niet van plan was te vertrekken. De vermogende Joden vertrokken toen ze de kans kregen maar er was ook een grote groep die bijna geen kant op kon. Uiteraard is het wel zo dat 1933 een vroeg jaar was en slechts enkele tienduizenden Joden deed overtuigen om te vertrekken maar dat neemt de trend in de jaren daarna niet weg.

In Duitsland was de situatie voor Joden lange tijd niet zo enorm slecht en dat veranderde vooral heel snel na de Eerste Wereldoorlog. De grootste problemen waren in Oost-Europa waar Joden in enorme aantallen vertrokken. Echter, veel Joodse leiders, zowel niet-Zionisten als Zionisten, zagen de opkomst van Hitler en zijn politiek aankomen. Dat was de hele reden dat ze Duitse Joden probeerden te redden.

Deze Joden konden niet naar veel landen in Oost-Europa omdat de situatie daar niet bepaald beter was en Amerika was evenmin een optie omdat in 1924 was besloten slechts een beperkt aantal Joodse immigranten binnen te laten. De reden dat Zionisme enorm populair werd in deze periode en de immigratie-aantallen richting het Midden-Oosten staat daarmee in verband. Anders waren, net zoals in de jaren daarvoor, juist veel meer Joden naar de Verenigde Staten gegaan in plaats van het Midden-Oosten.

[..]

quote:
Lezen is te moeilijk voor je? Ik vergelijk helemaal niets, ik vraag hoe 'de Nederlander' zou reageren als er met ingang van vandaag van overal ter wereld moslims hier naar toe zouden komen die hier hun staat willen gaan stichten. Er zijn er nu al meer dan genoeg die dat denken, dat Europa binnenkort wordt overgenomen door de moslims en wij dan in Eurabië komen te wonen, en dat terwijl er amper sprake is van 'hier hun staat willen komen stichten'. Zo groot is de stap dus niet naar de hypothetische vraag wat er zou gebeuren als ze dat wel zouden doen.
Zoals ik al stelde is het een nutteloze hypothese. Veel mensen mogen zo denken maar er is natuurlijk wel een verschil dat de moslims geen enkele claim op Europese gebieden hebben. Daarnaast, stel dat door welke omstandigheid dan ook de Europese bevolking grotendeels Islamitisch wordt, en de landen daarmee een drang hebben om Islamitisch te worden. Dan is dat kennelijk een ontwikkeling die niet tegen te houden is. Is het niet zo dat Europese staten al jaren veranderden? De natuurreligies zijn nu ook nog maar te zoeken terwijl ze er vroeger in overvloed waren!

quote:
Jij daarentegen poneert dat Abbas op een bepaalde manier zou denken, en vraagt je van daaruit af waarom de Palestijnen geen stenen naar hem gooien maar naar de 'verkeerden'. Waarbij de 'verkeerden' dus de settlers zijn, over het algemeen verse import uit overal ter wereld, de indringers die hun grond inpikken. Dus zelfs al zouden ze stenen willen gooien naar Abbas, op grond van een veronderstelde gedachtegang, dan nog verandert dat niets aan de positie van de settler. Of dacht je soms dat de indringer die er geen geheim van maakt dat die eigenlijk de hele Westbank als 'zijn door g-d gegeven gebied' beschouwt met open armen wordt ontvangen omdat de PA het verknald heeft?
Misschien is het een ontwikkeling die de Palestijnen simpelweg niet kunnen tegenhouden en moeten we maar accepteren dat het een geheel Joods gebied is. Zo zie jij het ten minste.

quote:
En tja, dat het begrip 'inheemse bevolking' je weinig zegt weten we inmiddels wel .. die mogen zich nog niet eens verdedigen tegen een indringer die op hun grondgebied zijn staat wil komen stichten.
Jij noemt ze indringers en ik noem ze vluchtelingen op zoek naar een klein beetje geluk, uiteindelijk is het toch bekend dat het altijd het historische thuisland is van de Joden, ook de moslims weten dat wel. Ik kan nu ook wel blijven herhalen dat de Palestijnen helemaal niet weg moesten of moeten maar dat schijnt bij jou niet door te dringen.

Misschien moet je ook maar eens uitleggen wat je nu eindelijk wilt bereiken. Het lijkt er simpelweg op dat je niet kan of wil begrijpen dat de Joden simpelweg op de vlucht waren geslagen. Ze waren op zoek naar een eigen staat om aan het leed elders te komen. Hun vlucht en hun ambities stonden op geen enkele manier de ambities van de Arabische nationalisten in de weg getuige de vele Arabische staten die in de loop van die periode zijn ontstaan. De Palestijnen waren op dat moment ook nauwelijks een specifiek volk te noemen en vielen eerder onder de Arabieren dan onder welk ander volk dan ook. Je kan niet zeggen dat ze dus hun zin niet hebben gehad. Het is een complexe geschiedenis maar jij maakt er grotendeels iets van wat het niet is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')