abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121347492
Ik ga mezelf maar eens belonen met een broodje van de subway
pi_121347519
Prof Weber is ook weer een mooie verschijning hoor :D
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:14:22 #159
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121347576
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dan moet je voor de grap eens terug lezen wat je allemaal neergepend hebt. Drie uur schrijfwerk is binnen 5 minuten terug gelezen.

Zou tijd worden dat ze de tentamens alleen nog maar digitaal afnemen.
Lastig te implementeren natuurlijk, maar je hebt gelijk. Ik kijk altijd nog even mn antwoorden na voordat ik ze inlever, voornamelijk voor het niet vergeten van dingen, kost me inderdaad maar paar minuutes.
graag verwijderen
pi_121347679
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:46 schreef Ties02 het volgende:

[..]

die hebben wij volgens mij behandeld in de werkgroep, lol, was ook de auteur van het bestuursrecht handboek volgens mij.

Bestuursrecht 2 ging trouwens prima, 8 kantjes vol geschreven :D
Ik heb me zeker niet verveeld, maar het tentamen was goed te doen. Ze hebben ook wel geprobeerd er iets leuks van te maken. :)
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:19:20 #161
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121347747
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:14 schreef Giku het volgende:

[..]

Lastig te implementeren natuurlijk, maar je hebt gelijk. Ik kijk altijd nog even mn antwoorden na voordat ik ze inlever, voornamelijk voor het niet vergeten van dingen, kost me inderdaad maar paar minuutes.
Tjah, bij andere grote studies zoals communicatiewetenschappen wordt er al vrij veel mee geexperimenteerd. Maar daar is de aanschaf van een laptop (die je mee kan nemen naar de tentamenzaal) ook verplicht.

Mijn handschrift is ook praktisch onleesbaar. Dat heeft mij door de jaren heen waarschijnlijk heel wat punten gekost. Maar goed, had ik maar vaker naar nabesprekingen moeten gaan.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_121347776
Hee speedy zit jij nu ook in de zaal? :P
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:26:05 #163
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121347973
De fokker spot je meteen. Dat is altijd het ielige ventje dat achterin de zaal zit, gekleed in een wolvenshirt of een donkergrijze zeeman t-shirt en druk bezig is met zijn Nokia Windows Smartphone (want technisch superieur aan Apple/Android en dat telt) om niet van het internet te missen.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:26:06 #164
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121347974
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:19 schreef Ryon het volgende:

[..]

Tjah, bij andere grote studies zoals communicatiewetenschappen wordt er al vrij veel mee geexperimenteerd. Maar daar is de aanschaf van een laptop (die je mee kan nemen naar de tentamenzaal) ook verplicht.

Mijn handschrift is ook praktisch onleesbaar. Dat heeft mij door de jaren heen waarschijnlijk heel wat punten gekost. Maar goed, had ik maar vaker naar nabesprekingen moeten gaan.
Probleem is natuurlijk dat het fraudegevoelig is. Dan zou je bij wijze van een gesloten, eigen OS moeten hebben die nergens anders te halen valt, onmogelijk. Ik bedoel, de meesten weten al meer van computers e.d. Dan menig docent en dan weten die meesten nog niet eens hoe je in het register komt.

We hebben hier ok een tentamenzaal met computerplekken, geen flauw idee hoe dat geregeld wordt.
graag verwijderen
pi_121348081
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:26 schreef Giku het volgende:

[..]

Probleem is natuurlijk dat het fraudegevoelig is. Dan zou je bij wijze van een gesloten, eigen OS moeten hebben die nergens anders te halen valt, onmogelijk. Ik bedoel, de meesten weten al meer van computers e.d. Dan menig docent en dan weten die meesten nog niet eens hoe je in het register komt.

We hebben hier ok een tentamenzaal met computerplekken, geen flauw idee hoe dat geregeld wordt.
Bij mijn andere studie gebeurt het al een jaar, digitaal tentamineren. Gewoon in de computerzaal in de tentamenhal en het werkt super, voor zowel student (niet schrijven, dingen kunnen aanpassen en wissen) als docenten (makkelijk te lezen, kan een max. aantal woorden instellen, kijkt veel sneller na). Veiligheidstechnisch zou er wel ee mouw aan te passen moeten zijn. Ik ben voor. :P
pi_121348104
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:26 schreef Ryon het volgende:
De fokker spot je meteen. Dat is altijd het ielige ventje dat achterin de zaal zit, gekleed in een wolvenshirt of een donkergrijze zeeman t-shirt en druk bezig is met zijn Nokia Windows Smartphone (want technisch superieur aan Apple/Android en dat telt) om niet van het internet te missen.
Er zitten er 3 die daaraan voldoen.

Veel mooie vrouwen trouwens :)
pi_121348198
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:17 schreef Valid het volgende:

[..]

Ik heb me zeker niet verveeld, maar het tentamen was goed te doen. Ze hebben ook wel geprobeerd er iets leuks van te maken. :)
Dat met die dansende koeien _O-
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:34:08 #168
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121348202
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:29 schreef Valid het volgende:

[..]

Bij mijn andere studie gebeurt het al een jaar, digitaal tentamineren. Gewoon in de computerzaal in de tentamenhal en het werkt super, voor zowel student (niet schrijven, dingen kunnen aanpassen en wissen) als docenten (makkelijk te lezen, kan een max. aantal woorden instellen, kijkt veel sneller na). Veiligheidstechnisch zou er wel ee mouw aan te passen moeten zijn. Ik ben voor. :P
Inderdaad. Alleen vakken met meer dan 50 a 100 studenten passen niet een zo'n zaaltje. Maar qua veiligheid is het prima te doen.

Ander voordeel is ook dat je databases beschikbaar kan stellen met bijvoorbeeld jurisprudentie of relevante gegevens die handig kan zijn bij het oplossen van de casus. Op die fiets oefenen studenten ook meteen nog wat academische vaardigheden i.p.v voorgeschreven jurisprudentie te stampen.
--
pi_121348327
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:34 schreef Ryon het volgende:

[..]

Inderdaad. Alleen vakken met meer dan 50 a 100 studenten passen niet een zo'n zaaltje. Maar qua veiligheid is het prima te doen.

Ander voordeel is ook dat je databases beschikbaar kan stellen met bijvoorbeeld jurisprudentie of relevante gegevens die handig kan zijn bij het oplossen van de casus. Op die fiets oefenen studenten ook meteen nog wat academische vaardigheden i.p.v voorgeschreven jurisprudentie te stampen.
De opkomst van de ctrl+f-generatie
pi_121348331
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:56 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee. Ik vind het wel nog leuk :P

Tentamen was, zoals dat gebruikelijk is in de master, open boek, [...]
In jouw master wellicht :P
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:55:23 #171
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121348859
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:38 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

In jouw master wellicht :P
Master pretpakket hé. Als het te moeilijk wordt is het niet meer leuk.
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

De opkomst van de ctrl+f-generatie
Blij toe. Mijn moeder is ook juriste en die moest vroeger (als student en starter) nog jurisprudentie en literatuur indexen maken. Zat je gerust een week in de juridische bibliotheek te zoeken en te lezen. Dankzij ctrl+f ben je daar nu niet meer dan een half uur aan kwijt. De studielast wordt daardoor wel aanzienlijk verlaagd.
--
pi_121348877
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:26 schreef Ryon het volgende:
Volgens mij heb je zojuist Boterbartje beschreven.
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:58:50 #173
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121348969
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:55 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Ik dacht precies hetzelfde _O- .
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_121349100
quote:

[..]

pi_121349254
Hoeveel pc's staan er in de juridische bibliotheek dan? Of gebruiken jullie geen computer tijdens het leren?
  woensdag 9 januari 2013 @ 13:08:04 #176
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_121349261
quote:

Dat dacht ik ook. _O-
pi_121349312
Gewoon 20 man die de werkgroepzaal niet in kan.. Treurig..
pi_121349374
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:09 schreef Yreal het volgende:
Gewoon 20 man die de werkgroepzaal niet in kan.. Treurig..
Hoe is dat mogelijk dan?
pi_121349550
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:11 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Hoe is dat mogelijk dan?
Aangrenzend aan hc 2 opvolgende werkgroepen. Maarja niemand die braaf 2 uur gaat wachten want iedereen liep gewoon meteen door.

Wel braaf ingeschreven maar als ik mensen eruit moet laten zetten hoeft het voor mij niet.
pi_121349602
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

Aangrenzend aan hc 2 opvolgende werkgroepen. Maarja niemand die braaf 2 uur gaat wachten want iedereen liep gewoon meteen door.

Wel braaf ingeschreven maar als ik mensen eruit moet laten zetten hoeft het voor mij niet.
Oh :{
  woensdag 9 januari 2013 @ 13:19:54 #181
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121349661
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

Why not? Dat is het hele idee van je ergens op tijd voor inschrijven. Als je de eerste wg niet komt opdagen kan je uitgeschreven worden.
--
pi_121349664
Werkgroep met 50 man is toch ook zinloos..
  woensdag 9 januari 2013 @ 13:22:05 #183
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121349734
Oh, is dat dan het werkcollege?
--
pi_121349802
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:07 schreef Paxcon het volgende:
Hoeveel pc's staan er in de juridische bibliotheek dan? Of gebruiken jullie geen computer tijdens het leren?
Gebruik ik doorgaans niet. Als ik er één nodig heb neem ik m'n laptop mee.
pi_121349868
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:24 schreef omelette het volgende:

[..]

Ohja, slim
  woensdag 9 januari 2013 @ 13:27:21 #186
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121349902
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:24 schreef omelette het volgende:

[..]

Ik vind de pc's van de UvA een stuk fijner werken. Ook makkelijker qua printen.
--
pi_121350131
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:22 schreef Ryon het volgende:
Oh, is dat dan het werkcollege?
Heet wel werkgroep
pi_121350236
De afweging voor nu: vandaag nog studeren nadat ik vanmorgen een tentamen heb gehad of niet? Laatste twee tentamens heb ik pas over twee weken, maar de komende dagen heb ik helaas weinig tijd om te studeren. Normaal neem ik na een tentamen meestal de rest van de dag vrij (tenzij zeer snel weer een tentamen). Jullie? :P
pi_121350240
Aangifte gedaan van m'n fiets, de politieagente die mijn aangifte opnam praatte net als mijn oma en gebruikte mijn volledige naam zoals mijn oma ook altijd doet. En ze kende mijn oma. Creepy.
pi_121350255
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:37 schreef Valid het volgende:
De afweging voor nu: vandaag nog studeren nadat ik vanmorgen een tentamen heb gehad of niet? Laatste twee tentamens heb ik pas over twee weken, maar de komende dagen heb ik helaas weinig tijd om te studeren. Normaal neem ik na een tentamen meestal de rest van de dag vrij (tenzij zeer snel weer een tentamen). Jullie? :P
Ik kan meestal gewoon niet meer leren na een tentamen. Ik put mezelf zo uit dat ik echt instort thuis. Als het soms écht moet heb ik gewoon een probleem :')
pi_121350327
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik kan meestal gewoon niet meer leren na een tentamen. Ik put mezelf zo uit dat ik echt instort thuis. Als het soms écht moet heb ik gewoon een probleem :')
Ik ga ook eerst maar eens op bed liggen nu. :Y
  woensdag 9 januari 2013 @ 13:41:45 #192
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_121350379
quote:
Dat ligt net aan het tentamen. Is het een deeltentamen van een uur, dan wil ik nog weleens gaan leren. Gaat het om een eindtentamen, dan rust ik lekker uit.
pi_121350427
quote:
Ja ik neem even een flinke pauze voordat ik aan rechtsgeschiedenis begin, even de hersentjes wat rust geven
pi_121350651
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:40 schreef Valid het volgende:

[..]

Ik ga ook eerst maar eens op bed liggen nu. :Y
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:43 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ja ik neem even een flinke pauze voordat ik aan rechtsgeschiedenis begin, even de hersentjes wat rust geven
Hoe ging bestuursrecht 2?
This sentimental motherfucker just cost us money.
pi_121350660
Goedemiddag :) Beetje spuit elf maar toch: bij ons worden de meeste tentamens al volledig digitaal afgenomen, ook die met open vragen. Werkt prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')