abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121306276
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:18 schreef Yreal het volgende:
Godver loopt mijn zusje nu tegen mijn ma te schreeuwen dat ik lieg over naar school gaan :') :') :') :') :')

Trut, alsof je zelf de volle 100% gaat :') :') :')
:')
pi_121306284
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:18 schreef Yreal het volgende:
Godver loopt mijn zusje nu tegen mijn ma te schreeuwen dat ik lieg over naar school gaan :') :') :') :') :')

Trut, alsof je zelf de volle 100% gaat :') :') :')
Jij bent toch 22? Wat is dat dan voor een discussie?
pi_121306289
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:18 schreef Paxcon het volgende:
Ah ja die :D Wel gelachen om de man _O-
Ja ik ook! Veel studenten trokken hem echt heel slecht, maar ik heb me erg vermaakt met zijn ironische stijl. :9
pi_121306345
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:19 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

ja ook lekker boeiend, maar toch, dat je het in je kop haalt om dat tegen je moeder te gaan schreeuwen :')

om het even wat meer in perspectief te plaatsen, zusje vindt dat ik als engeltje wordt behandeld. zusje voert zelf nooit ene fuck uit. ik ook niet trouwens, maar ik heb niet het idee dat ik dat wel doe. w
pi_121306350
quote:
5s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:03 schreef Maharbal het volgende:
Heeft iemand in de buurt van A'dam 'J. de Hullu, Materieel strafrecht, Kluwer, Deventer, 4e druk, 2009;' voor mij te leen?
die heb ik wel liggen, even kijken. nee, sorry, ik heb een andere.
pi_121306362
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:16 schreef Valid het volgende:

[..]

Hans Engels (D66), die had ik ook! :D
Die is tof!
pi_121306385
Het is maar wat je tof noemt.
This sentimental motherfucker just cost us money.
pi_121306404
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:23 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Ironie + zelfspot vind ik ook wel tof ja, heb erg van zijn colleges genoten / gelachen. Met online terugkijken zelfs vaak hardop. :P
pi_121306407
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

ja ook lekker boeiend, maar toch, dat je het in je kop haalt om dat tegen je moeder te gaan schreeuwen :')

om het even wat meer in perspectief te plaatsen, zusje vindt dat ik als engeltje wordt behandeld. zusje voert zelf nooit ene fuck uit. ik ook niet trouwens, maar ik heb niet het idee dat ik dat wel doe. w
En hoe oud is je zus? Ook al volwassen?
pi_121306410
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:23 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Dit dus
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:25:42 #87
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121306436
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:07 schreef Etto het volgende:

[..]

Klinkt interessant! Gisteren heb ik het tentamen Vreemdelingenrecht gehad. Volgens mij heb ik de mensenhandel slachtoffers ook wel tijdens de colleges voorbij horen komen. Die krijgen toch een verblijfsvergunning toegewezen? Eigenlijk geen idee hoe het dan verder verloopt met die mensen.
Over het algemeen niet best. Zij krijgen een tijdelijk visum als ze geen EU burger zijn. Maar daarna is het raus. Ook zijn er in Nederland maar een beperkt aantal opvangplekken. De vraag is dan ook in hoeverre de minister gebonden is door grond- of mensenrechten om bepaalde steun te verlenen.
quote:
Met betrekking tot het sociale leenstelsel snap ik je punt over mensenrechten niet helemaal. Ik vind het wel een redelijk stelsel. Als je wilt studeren, zal je maar moeten investeren. Bij het halen van een degelijke opleiding zal je het namelijk altijd terug verdienen, of je moet wel heel sneu bezig zijn geweest en extreem veel jaren over de opleiding doen zodat je in plaats van ¤20.000 in vier jaar ¤50.000 studieschuld krijgt. Ik weet dat het bij het sociale leenstelsel vooral gaat om de minder bedeelden in de samenleving, dat die op dit moment niet willen of kunnen investeren, maar ook zij zullen na het behalen van een opleiding hun studieschuld af kunnen betalen.
Of men het politiek gezien eens of oneens is met een dergelijk stelsel is weer een verhaal apart. Ik denk dat voor beide kanten wel wat te zeggen valt. De vraag is alleen in hoeverre het bestuur (de minister) en de wetgever ten aanzien van de burger de ruimte heeft om het een en ander te vragen. Hier zit een maatschappelijk/politieke kant aan, maar ook een juridische die zich met name toespitst op grondrechten en rechtsbeginselen. Vorig jaar heeft de VVD bijvoorbeeld het plan opgevat, als reactie op een uitspraak van het EHRM, om een wetsvoorstel in te dienen dat meer mogelijkheden geeft aan de wetgever en deze minder bindt aan fundamentele rechten bij bijv het verstrekken van ondersteuning.

Is de wetgever bijvoorbeeld vanuit verdragrecht gebonden om toegankelijk onderwijs te bieden? Waar liggen de theoretische grenzen? Hoe kijkt men daar naar in rechtsvergelijkend perspectief binnen Europa etc. Een dergelijke onderzoek kan bijv. ook toegespitst worden op de ouderenzorg i.v.m mantelzorg. Wanneer en in welke mate worden er grondrechten onder druk gezet en waar moet het bestuur rekening meehouden, vanuit een juridisch oogpunt als zij beleid maken?

Kan je voor een scriptie een heleboel mee doen. Het is alleen een kwestie om er even een onderwerp uit te kunnen pikken dat zich het beste ervoor leent.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_121306593
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:24 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

En hoe oud is je zus? Ook al volwassen?
20 al
pi_121306661
Zo oud allebei en dan zulke basisschool taferelen :D
ik heb zelf ook een zus maar dit soort dingen gebeuren bij mij niet meer
pi_121306675
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:32 schreef Yreal het volgende:

[..]

20 al
Wat een discussie ;(
pi_121306677
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:19 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Bijzonder inderdaad, twee twintigers die met hun ouders blijkbaar discussie voeren over 'school' en dan 'liegen' over of 'ze wel gaan'. Klinkt meer als twee 14 jarige. :'(
pi_121306786
Story of my life.

Maar he, het is niet dat ik er over lieg, ik blijf alleen thuis om het op blackboard te kijken. Subtiel verschil dat mevrouw niet snapt. En zei loopt dus te schreeuwen dat ik als engeltje behandeld wordt.. echt heel kinderachtig.

als ik het kon betalen zat ik wel ergens op kamers
pi_121306839
Kun je in bezwaar als je van mening bent dat de gemeente beleidsregels niet naleeft? Ik weet dat je bij de rechter in beroep kan, maar moet je eerst in bezwaar?
pi_121306841
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:40 schreef Yreal het volgende:
Story of my life.

Maar he, het is niet dat ik er over lieg, ik blijf alleen thuis om het op blackboard te kijken. Subtiel verschil dat mevrouw niet snapt. En zei loopt dus te schreeuwen dat ik als engeltje behandeld wordt.. echt heel kinderachtig.

Werken / lenen?
pi_121306856
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:40 schreef Yreal het volgende:
Story of my life.

Hoezo weet zij überhaupt wanneer jij wel/niet heen zou moeten?
pi_121306864
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:42 schreef Paxcon het volgende:
Kun je in bezwaar als je van mening bent dat de gemeente beleidsregels niet naleeft? Ik weet dat je bij de rechter in beroep kan, maar moet je eerst in bezwaar?
Ik denk dat je dan wel eerst in bezwaar moet tegen het besluit dat volgens jou in strijd is met de beleidsregels ja.
pi_121306907
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:42 schreef Paxcon het volgende:
Je kan niet rechtstreeks tegen beleidsregels in bezwaar gaan maar je zal het besluit dat erop gebaseerd is/in strijd is moeten aanvechten, ben even de term kwijt die erbij hoort
pi_121306934
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:43 schreef Valid het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan wel eerst in bezwaar moet tegen het besluit dat volgens jou in strijd is met de beleidsregels ja.
Oh ja oke.

Ik maakte een oefententamen en daar kwam inderdaad dat naar voren: er was een nadelig besluit genomen omdat het te laat was ingediend, volgens de beleidsregels van de gemeente.

Het antwoord was dat je in bezwaar kon, maar ik vroeg me af of zij dan bezwaar tegen het besluit bedoelden, of bezwaar tegen de beleidsregel. Maar duidelijk nu.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2013 12:46:54 ]
pi_121306943
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:44 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Je kan niet rechtstreeks tegen beleidsregels in bezwaar gaan maar je zal het besluit dat erop gebaseerd is/in strijd is moeten aanvechten, ben even de term kwijt die erbij hoort
^O^
pi_121307280
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:44 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Concretiserende werking ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')