Nee, volgens mij niet. Voor punitief sowieso grondslag vereist. Voor herstel hangt het er van af of het toewijzen van een vergunning een gebonden of een vrije bevoegdheid was.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:43 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Voor beiden is ook wettelijke grondslag nodig toch
Hoeft niet. Als de grondslag onder het vergeven van een vergunning verdwijnt dan moet het BO deze intrekken als reparatoire sanctie. Als het BO de vergunning wil intrekken als straf dan moet hij hiervoor een bevoegdheid voor hebben binnend e wet.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:43 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Voor beiden is ook wettelijke grondslag nodig toch
Moet ik daarbij denken aan het EVRM en de andere verdragen met betrekking tot (de schending van) mensenrechten?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nog niet 100% over uit. Waarschijnlijk een onderwerp binnen het domein 'Mensen- en grondrechten' maar tot 1 feb de tijd om er over na te denken.
Misschien, civiele zaakjesquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:48 schreef Valid het volgende:
Wie wil hier advocaat, rechter of ovj worden?
Die kant ga ik waarschijnlijk wel op, en dan niet de laatste. Rechter misschien in een later stadium van de loopbaan.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:48 schreef Valid het volgende:
Wie wil hier advocaat, rechter of ovj worden?
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:50 schreef Giku het volgende:
[..]
Die kant ga ik waarschijnlijk wel op, en dan niet de laatste. Rechter misschien in een later stadium van de loopbaan.
Strafrecht 3 net gehaald! 85% geslaagd, maar dat doet er niet toe
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:50 schreef Giku het volgende:
[..]
Die kant ga ik waarschijnlijk wel op, en dan niet de laatste. Rechter misschien in een later stadium van de loopbaan.
Strafrecht 3 net gehaald! 85% geslaagd, maar dat doet er niet toe
Ik ook, maar dan wel aan de RuGquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:51 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zal binnenkort ook aan Straf(proces)recht moeten geloven denk ik, maar dan niet aan de RuG.
Civiel effect halen, om advocaat te kunnen worden?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:51 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Ik zal binnenkort ook aan Straf(proces)recht moeten geloven denk ik, maar dan niet aan de RuG.
Ja onder andere. Het is meer een staatsrechtelijk onderwerp dan bestuursrecht. Denk bijv aan het vraagstuk in hoeverre de staat de verplichting heeft om vreemdelingen van zorg te voorzien als deze bijvoorbeeld slachtoffer van mensenhandel zijn geworden op Nederlands grondgebied.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:48 schreef Etto het volgende:
[..]
Moet ik daarbij denken aan het EVRM en de andere verdragen met betrekking tot (de schending van) mensenrechten?
Heb voor vanmiddag een afspraak met docent gemaakt. Hopelijk heeft die nog wat leuke ideeën.
Yes, voor mijn inschrijving bij De Orde.quote:
Ik heb wel wat beters te doen, eerlijk gezegd. En mijn ambities de komende 8 jaar strekken zich niet uit tot de RAIO. Mocht ik het erna alsnog willen doen, dan kan ik instromen in de regeling voor mensen met ervaring, ook zonder bestuursrecht.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:54 schreef Ties02 het volgende:
Bestuursrecht harstikke leuk man Haarbal!
Ja, bevalt aardig. Nog niet zo leuk als staatsrecht helaas. Ik heb wel het idee dat ik het tentamen sowieso ga halen, dus dat is een mooi uitgangspunt zo aan het eind van de ochtend van de laatste studiedag.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:54 schreef Ties02 het volgende:
Bestuursrecht harstikke leuk man Haarbal!
Klinkt interessant! Gisteren heb ik het tentamen Vreemdelingenrecht gehad. Volgens mij heb ik de mensenhandel slachtoffers ook wel tijdens de colleges voorbij horen komen. Die krijgen toch een verblijfsvergunning toegewezen? Eigenlijk geen idee hoe het dan verder verloopt met die mensen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:52 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja onder andere. Het is meer een staatsrechtelijk onderwerp dan bestuursrecht. Denk bijv aan het vraagstuk in hoeverre de staat de verplichting heeft om vreemdelingen van zorg te voorzien als deze bijvoorbeeld slachtoffer van mensenhandel zijn geworden op Nederlands grondgebied.
Het kan ook toegespitst worden op domeinen als onderwijs en zorg voor gewoon staatsburgers. Vanwege de bezuiningen komt daar nu ook steeds vaker de vraag op in hoeverre de overheid gebonden is aan haar sociale grondrechten. Invoering van het sociaal leenstelsel is bijvoorbeeld een interessant aspect.
Welke docent had je?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:58 schreef Ties02 het volgende:
Staatrecht een beetje een hekel aan, omdat ik er niet zo goed in was misschien ook wel of lag het misschien toch aan die docent van vorig jaar
Hans Engels (D66), die had ik ook!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:15 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Iemand die in de eerste kamer zatben z'n naam even kwijt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |