Ik snap het ook niet.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:40 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Echt irritant idd. En dan ook grenzen aangeven met slaan zeggen.
En dat is ook nog echt ouder lol
Omfg. Fo real?!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:36 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Volgens mij viel het vroeger wel mee (tegen) met het goede fatsoen; we blazen tegenwoordig alles op. Vroeger waren er ook kutjochies die de hele dag op straat rondhingen, fikkie stookten en dingen kapot maakten.
En ja die kregen klappen en of dat goed voor ze was viel maar te bezien. Je kan het ook zien dat je daarmee een kind leert dat slaan een normaal iets is; iets wat je ook met bijvoorbeeld een grensrechter kunt doen...
Volgens de wet niet.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:41 schreef controlaltdelete het volgende:
Slaan of een tik verkopen is wat anders dan mishandelen. Sommige kinderen volstaat flink toespreken en andere kinderen hebben een tik nodig.
Dat had ik nog niet eens gelezen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:41 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Omfg. Fo real?!
Een corrigerende tikje bij je eigen kind als die volledig over de zeik gaat en tantrum krijgt enzo vergelijken met het doodschoppen van een grensrechter? Rly?!
Damn.
Ik had veel meer shit uitgevreten in m'n jeugd ware het niet dat het vooruitzicht van mijn vader's pak slaag mij daarvan weerhield. Ik ben sinds mn 13e ofzo nooit fysiek agressief geweest naar wie dan ook. Je kweekt echt geen grensrechterdoodschoppers door de corrigerende tik, dat is een misvatting.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:36 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Volgens mij viel het vroeger wel mee (tegen) met het goede fatsoen; we blazen tegenwoordig alles op. Vroeger waren er ook kutjochies die de hele dag op straat rondhingen, fikkie stookten en dingen kapot maakten.
En ja die kregen klappen en of dat goed voor ze was viel maar te bezien. Je kan het ook zien dat je daarmee een kind leert dat slaan een normaal iets is; iets wat je ook met bijvoorbeeld een grensrechter kunt doen...
Uit een recent rapport van het National Institute of Justice in Washington blijkt ook dat mishandelde en verwaarloosde kinderen een verhoogde kans hebben om te worden gearresteerd als jeugdige (27 tegen 17%) of als volwassene (42 tegen 33 %)en voor een geweldsgeweldsmisdrijf (18 tegen 14%).quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:44 schreef WAHRHEIT het volgende:
[..]
Ik had veel meer shit uitgevreten in m'n jeugd ware het niet dat het vooruitzicht van mijn vader's pak slaag mij daarvan weerhield. Ik ben sinds mn 13e ofzo nooit fysiek agressief geweest naar wie dan ook. Je kweekt echt geen grensrechterdoodschoppers door de corrigerende tik, dat is een misvatting.
Je hebt het hier over zware mishandeling. Een corrigerende tik is verre weg van mishandeling.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:46 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Uit een recent rapport van het National Institute of Justice in Washington blijkt ook dat mishandelde en verwaarloosde kinderen een verhoogde kans hebben om te worden gearresteerd als jeugdige (27 tegen 17%) of als volwassene (42 tegen 33 %)en voor een geweldsgeweldsmisdrijf (18 tegen 14%).
Hier nog wat cijfers: Kindermishandeling 1 op de 20 baby's die veel huilen wordt op de een of andere manier mishandeld, door elkaar geschud, of krijgt een doek op de mond om het huilen te smoren.
Dit komt vaak te laat aan het licht, omdat ouders zich ervoor schamen dat zij niet met hun baby kunnen omgaan.
En wist u trouwens dat 80% van de TBS patiënten in het Pieter Baan Centrum in hun jeugd emotioneel verwaarloosd, mishandeld of seksueel misbruikt zijn, iets om over na te denken..
En weer kom je met emotioneel verwaarloosd, mishandeling en weet ik veel.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:46 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Uit een recent rapport van het National Institute of Justice in Washington blijkt ook dat mishandelde en verwaarloosde kinderen een verhoogde kans hebben om te worden gearresteerd als jeugdige (27 tegen 17%) of als volwassene (42 tegen 33 %)en voor een geweldsgeweldsmisdrijf (18 tegen 14%).
Hier nog wat cijfers: Kindermishandeling 1 op de 20 baby's die veel huilen wordt op de een of andere manier mishandeld, door elkaar geschud, of krijgt een doek op de mond om het huilen te smoren.
Dit komt vaak te laat aan het licht, omdat ouders zich ervoor schamen dat zij niet met hun baby kunnen omgaan.
En wist u trouwens dat 80% van de TBS patiënten in het Pieter Baan Centrum in hun jeugd emotioneel verwaarloosd, mishandeld of seksueel misbruikt zijn, iets om over na te denken..
Daar gaat het hier niet over. En USA. Irrelevanter kan niet.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:46 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Uit een recent rapport van het National Institute of Justice in Washington blijkt ook dat mishandelde en verwaarloosde kinderen
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:41 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Omfg. Fo real?!
Een corrigerende tikje bij je eigen kind als die volledig over de zeik gaat en tantrum krijgt enzo vergelijken met het doodschoppen van een grensrechter? Rly?!
Damn.
Bron: wikiquote:In de praktijk blijkt vaak dat kinderen die huiselijk geweld hebben ondergaan later in hun eigen relaties ook gemakkelijk tot geweld overgaan om problemen op te lossen.
bron: http://www.infotalia.com/(...)g_detail.asp?id=1846quote:Blijvend effect
Studies wijzen uit dat slaan een blijvend negatief effect en pijnlijk psychologisch letsel achterlaat bij het kind in kwestie. Het kind kan moeite krijgen om de ouders als vertrouwenspersonen te aanzien, want zij associëren de slagen met gevaar. Deze angst kan leiden tot agressief, druk of opstandig gedrag wat weer leidt tot straf en aanleiding kan geven tot ernstige mishandeling. Veelvuldig slaan kan ernstige gevolgen hebben zoals: blindheid, hersenletsels, whiplash en zelfs de dood. Slaan is een vorm van controleverlies, niet van opvoeding.
Kinderen die het gewoon zijn slaag te krijgen hebben het gevoel geen controle te hebben over de eigen situatie. Zij leren hierdoor dat de ouders het volledige gezag hebben over wat er met hen zal gebeuren en dat macht goed is. De boosheid en de frustratie daarover kan ook buitenshuis aanleiding zijn van agressief gedrag met andere kinderen. Wanneer ze opgroeien tot jonge volwassenen, kunnen ze het gedrag van hun ouders zelfs overnemen ten opzichte van hun eigen kinderen.
Ja want billenkoek is het zelfde als mishandeling.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:46 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Welk artikel is dat dan? Ik vind het grote onzin namelijk want als dat zo is dan ben ik vroeger vaak mishandelt. Zelfs wel eens 2x keer op een dag, eerst door mijn moeder als ze erachter kwam en nadien nogmaals door mijn pa als ie terugkwam van werk en hij werd op de hoogte gesteld van mijn kattenkwaad.quote:
In 2007 is er in het Burgerlijk Wetboek een wetswijziging opgenomen (tweede lid van artikel 247 van Boek 1), die algemeen bekend staat als een verbod op slaan van kinderen ook in de opvoeding.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:49 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Welk artikel is dat dan? Ik vind het grote onzin namelijk want als dat zo is dan ben ik vroeger vaak mishandelt. Zelfs wel eens 2x keer op een dag, eerst door mijn moeder als ze erachter kwam en nadien nogmaals door mijn pa als ie terugkwam van werk en hij werd op de hoogte gesteld van mijn kattenkwaad.
Corrigerende tik mag gewoon hoorquote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:48 schreef sinepedraap het volgende:
Wel grappig, dat de wet niet voor jullie geldt.
In 2007 is er in het Burgerlijk Wetboek een wetswijziging opgenomen (tweede lid van artikel 247 van Boek 1), die algemeen bekend staat als een verbod op slaan van kinderen ook in de opvoeding.quote:
Dan krijgt de wet de tyfus maarquote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:49 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
In 2007 is er in het Burgerlijk Wetboek een wetswijziging opgenomen (tweede lid van artikel 247 van Boek 1), die algemeen bekend staat als een verbod op slaan van kinderen ook in de opvoeding.
Wel grappig dat er nog nooit iemand op basis van die wet is veroordeeldquote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:49 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
In 2007 is er in het Burgerlijk Wetboek een wetswijziging opgenomen (tweede lid van artikel 247 van Boek 1), die algemeen bekend staat als ‘een verbod op slaan van kinderen ook in de opvoeding’.
Nou als dat zo is vind ik dat het toppunt van onzinnige betutteling en bemoeienis.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:49 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
In 2007 is er in het Burgerlijk Wetboek een wetswijziging opgenomen (tweede lid van artikel 247 van Boek 1), die algemeen bekend staat als een verbod op slaan van kinderen ook in de opvoeding.
Heb je hem weer met de wet. Je rijdt zeker ook nooit te hard of hebt wel eens een torrentje aangeslingerd? Nee he.quote:
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:51 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Heb je hem weer met de wet. Je rijdt zeker ook nooit te hard of hebt wel eens een torrentje aangeslingerd? Nee he.
Mijn dieren sla ik ook wel eens. Meer een corrigerende trap onder de staartjes als ze iets uitvreten wat niet mag.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:50 schreef sinepedraap het volgende:
Het slaan van dieren werd trouwens eerder verboden, in 1993 al
Voor iemand die aldoor stoer doet over zijn ruige verleden ben je wel erg begaan met de wetquote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:48 schreef sinepedraap het volgende:
Wel grappig, dat de wet niet voor jullie geldt.
Nee hoor is geen slaan is gewoon corrigerende tik mag gewoon hoor!
Nee hoor agent ik reed niet te snel ik had alleen haast
En ook hier weer, leer gvd lezen. Schele lul. Een vorrigerende tik is geen huiselijk geweld.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:47 schreef zatoichi het volgende:
[..]
[..]
Bron: wiki
[..]
bron: http://www.infotalia.com/(...)g_detail.asp?id=1846
En:
http://www.nu.nl/algemeen(...)ade-veroorzaken.html
En zo kan ik nog wel even doorgaan; allemaal wetenschappelijk onderbouwde studies, fo real!
Ik stuur dit allemaal voor aan de bescherming van dieren en kinderen hoorquote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:51 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Mijn dieren sla ik ook wel eens. Meer een corrigerende trap onder de staartjes als ze iets uitvreten wat niet mag.
Ruige verleden?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:51 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Voor iemand die aldoor stoer doet over zijn ruige verleden ben je wel erg begaan met de wet
[..]
En ook hier weer, leer gvd lezen. Schele lul. Een vorrigerende tik is geen huiselijk geweld.
Er staat geen vorrigerende tik, er staat (licht) slaan in de OP. En waarom moet je scheldwoorden gebruiken; ik vind dat een behoorlijk zwakte bod van je in een discussie.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:51 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Voor iemand die aldoor stoer doet over zijn ruige verleden ben je wel erg begaan met de wet
[..]
En ook hier weer, leer gvd lezen. Schele lul. Een vorrigerende tik is geen huiselijk geweld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |