abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 januari 2013 @ 14:55:02 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121269983
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_121270068
Bij gebrek aan creativiteit bij het fingeren van een naam maar een van mijn patienten de achternaam Voorhees gegeven. /slechte horror :')
pi_121270369
Hoe zo'n percentage van de jeugd zou dat lezen als vingeren? :')
Ik moest zelf eerst denken aan een username 'finger'-en :@
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ah maar de craving is dus minder V1zmans? *O* Vind het knap hoor :Y Ik haal vaak een frisse neus met boodschappen doen.
Ja, dat valt me stiekem reuze mee! :Y

B-) Naamtopic! O+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_121270393
Vaiz, goed bezig! *O*

Hier ziekjes, uurtje geleden ongeveer mijn bed uit gekomen.

Lijstje:
O/T/L: croissantje, boterham met ham, hardgekookt eitje, 2 paracetamol
T: omelet
D: boerenkool met worst
T: geen idee*

*helaas geen yoghurt, M. is boodschappen gaan doen vanmorgen, maar de yoghurt vergeten mee te nemen. Morgen zelf even lopen als ik me dan wat beter voel.
pi_121270405
Ik was nieuwsgierig naar dat 17 dagen dieet. Heb wel wat info gevonden. En wel wat wijzer geworden: het is niks voor mij :D Veel te weinig eten en dan ga ik juist veel eerder naar slechte dingen grijpen.
Voor anderen die ook niet precies weten wat het is: http://www.consumentenbon(...)ieet/17-dagen-dieet/

Wat ik begrijp: (ok kort door de bocht) eerst ga je crashen, zodat je snel resultaat ziet. Daarna een periode van 3x17 dagen om te 'wennen' aan je nieuwe eetpatroon. Bij elkaar ben je dus 68 dagen bezig. En het grootste verschil in gewicht maak je in de eerste 17 dagen.
Ik ben wel benieuwd of het werkt en of het vol te houden is. Dat laatste zou voor mij moeilijk zijn omdat je echt sommige dingen niet mág. Ik heb liever een 'dieet' waarbij alles mag maar in beperkte mate. Ik kan me (soms :@ ) redelijk goed inhouden.
Maar veel succes in ieder geval Majo!
pi_121270436
In appels zitten carbs. Ik ben benieuwd naar hun theorie waarom appelcarbs wel oké zijn. Verder, vind ik het best weinig, het is niet alleen gedeeltelijk low carb, maar ook nog eens low fat.
pi_121270474
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:08 schreef conleche het volgende:
In appels zitten carbs. Ik ben benieuwd naar hun theorie waarom appelcarbs wel oké zijn. Verder, vind ik het best weinig, het is niet alleen gedeeltelijk low carb, maar ook nog eens low fat.
Het is low alles. In het begin mag je 1000 kcal per dag. Daar zit ik na mijn lunch al over heen...
pi_121270505
Misschien eind van deze week eindelijk uitsluitsel over de hypotheek. Zou het? :o

*O*
Ja doei.
pi_121270577
ik blijf maar wachten totdat m'n keukenmachine verstuurd is. Hoop dat ik hem voor het weekend binnen heb.

Verder begin ik het werkjaar op een niet zo'n goede manier, heb nog nakijkwerk van voor de vakanite liggen, en heb er zoooo'n hekel aan!
pi_121270781
Ik heb mijn work-out ook weer gehad. Boodschappen gedaan, waaronder 2 netten perssinaasappels, paar flessen met hero 'weerstand' sap (gewoon lekker fruitsap) en een blok kaas met 50% korting. Mijn armen konden de tassen nauwelijks dragen, ongelooflijk hoe snel spierkracht afneemt :o.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_121270905
Als het er ooit is geweest komt het wel sneller terug ;)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 15:23:40 #12
70532 loveli
N
pi_121271018
Ziek -> zwak, komt snel weer bij.
crap in = crap out
pi_121271157
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:08 schreef the85mc het volgende:

[..]

Het is low alles. In het begin mag je 1000 kcal per dag. Daar zit ik na mijn lunch al over heen...
Daar ga ik het echt niet op doen. :X Ook als vrouw niet. :+
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 15:28:01 #14
70532 loveli
N
pi_121271174
Ik haat domme mensen :')
/frust
crap in = crap out
pi_121271329
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:28 schreef loveli het volgende:
Ik haat domme mensen :')
/frust
Moet je idd ook mee uitkijken, teveel contact met domme mensen resulteert in moordneigingen. Een werkongeluk?
pi_121271365
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:27 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Daar ga ik het echt niet op doen. :X Ook als vrouw niet. :+
Is wel wennen maar kan makkelijk hoor ;)
Heb ooit zo'n beetje een jaar op alleen avondeten geleefd :@ 75kg kwijt
pi_121271414
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:20 schreef V1z0R het volgende:
Als het er ooit is geweest komt het wel sneller terug ;)
Dat merk ik zelfs *O*
pi_121271489
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:33 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Is wel wennen maar kan makkelijk hoor ;)
Heb ooit zo'n beetje een jaar op alleen avondeten geleefd :@ 75kg kwijt
Zelfs met wennen ben ik dan echt bubble boy met zoveel kcal. :X Maar 75KG kwijt.... damn!
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 15:38:08 #19
70532 loveli
N
pi_121271519
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:32 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Moet je idd ook mee uitkijken, teveel contact met domme mensen resulteert in moordneigingen. Een werkongeluk?
Noop, vandaag weekend. Soort van. Had het ook niet moeten posten zo, was even een uitlaatklep.
Heb zelf een hekel aan dat soort halve opmerkingen, zeg dan niks, denk ik nu.
crap in = crap out
pi_121271592
Tsja, ik ben ook niet van de dieten, meer van de lange termijn en langzame aanpak. Als je iedere dag 100 kcal onder je verbruik eet, ben je na een jaar 5 kg lichter. Doe je dat met 200 kcal, dan ben je al meer dan 10 kg kwijt in een jaar.. En je hoeft niks radicaals te veranderen. Alleen maar 1 boterham per dag minder, that's it.
Klinkt makkelijk zo he ;) Snap ook niet dat ik daar zo lang over heb gedaan om erachter te komen..
pi_121271684
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:38 schreef loveli het volgende:

[..]

Noop, vandaag weekend. Soort van. Had het ook niet moeten posten zo, was even een uitlaatklep.
Heb zelf een hekel aan dat soort halve opmerkingen, zeg dan niks, denk ik nu.
Vaguebooking, in een minder abstracte vorm is dat net zoiets als cold reading... vooral met een ergernis als domme mensen, je hebt altijd wel ergens beet. :+
pi_121271955
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:39 schreef the85mc het volgende:
Tsja, ik ben ook niet van de dieten, meer van de lange termijn en langzame aanpak. Als je iedere dag 100 kcal onder je verbruik eet, ben je na een jaar 5 kg lichter. Doe je dat met 200 kcal, dan ben je al meer dan 10 kg kwijt in een jaar.. En je hoeft niks radicaals te veranderen. Alleen maar 1 boterham per dag minder, that's it.
Klinkt makkelijk zo he ;) Snap ook niet dat ik daar zo lang over heb gedaan om erachter te komen..
Dat werkt prima als je al een gezonde basislijst hebt. Als je van crap komt, kan het heel prettig zijn om eerst radicaal alle crap te schrappen en te wennen aan gezond voedsel (en meteen af te vallen, wat je gemotiveerd houdt), zodat je daarna over kan schakelen op een gezond patroon voor de lange termijn.

Ik kan het allebei (crashen en langzaam afvallen) maar geef de voorkeur aan gewoon crap eten en erbij sporten zodat ik me nergens beperkt voel :P. Komende maanden geef ik mezelf de kans te wennen aan gezond voedsel (in grote hoeveelheden want ik hoef geen gram af te vallen momenteel) en kijken of ik dat volhou. Met zo nu en dan een zak chips en bier, omdat het kan :P.
  maandag 7 januari 2013 @ 15:55:34 #23
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121272101
Extra groente kan altijd Majo, dat zou ik sowieso doen!

Lijst:
O: kwark, vla, basterdsuiker
T's: halve komkommer, cup a soup snert, cappuccino, 2 appels, cracker kaas
L: 2 boterhammen met ham en kaas, beker melk, kom bospaddencremesoep met ballen, tomaat
T's: sinaasappel, kiwi, 3 lychees, 10 druiven, paar dropjes, blokje choco (hoezo suikers ') ), cracker filet americain.
D: spruitjes, broccoli, rijst met zelfgemaakte satesaus, kippendij
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_121272457
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:51 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Dat werkt prima als je al een gezonde basislijst hebt. Als je van crap komt, kan het heel prettig zijn om eerst radicaal alle crap te schrappen en te wennen aan gezond voedsel (en meteen af te vallen, wat je gemotiveerd houdt), zodat je daarna over kan schakelen op een gezond patroon voor de lange termijn.

Ik kan het allebei (crashen en langzaam afvallen) maar geef de voorkeur aan gewoon crap eten en erbij sporten zodat ik me nergens beperkt voel :P. Komende maanden geef ik mezelf de kans te wennen aan gezond voedsel (in grote hoeveelheden want ik hoef geen gram af te vallen momenteel) en kijken of ik dat volhou. Met zo nu en dan een zak chips en bier, omdat het kan :P.
dat doe ik eigenlijk ook, eten waar ik zin in heb en erbij blijven sporten. Kom ik op de 85 kg, dan weer iets meer opletten wat ik eet.
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 16:24:23 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121273089
Internet op het werk doet het niet meer dus zal vanavond weer reageren :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_121273134
Groentenhoeveelheid bij de Lidl viel tegen. Gets.

En de spinazie zag er niet lekker uit. Morgen maar wat bijhalen her en der.
Ja doei.
  maandag 7 januari 2013 @ 16:38:54 #27
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121273675
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:25 schreef motorbloempje het volgende:
Groentenhoeveelheid bij de Lidl viel tegen. Gets.

En de spinazie zag er niet lekker uit. Morgen maar wat bijhalen her en der.
Klote is dat he!?

Hebben jullie ook bloemkool bij de Lidl? En wat kost het omgerekend? Hier kost het 2.29 e
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_121275605
Eindelijk weer een normale dag gehad *O*
Heb besloten dat mijn basislijst als volgt gaat zijn:

magere yoghurt of griekse yoghurt
4 boterhammen met mager beleg
2 stuks fruit (of iets van groente) als tussendoortje
en normaal avondeten: aardappel/rijst/pasta, vlees/vis en groente

Morgenvroeg maar eens wegen...... :X
pi_121275647
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:38 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Klote is dat he!?

Hebben jullie ook bloemkool bij de Lidl? En wat kost het omgerekend? Hier kost het 2.29 e
Ja, maar we eten het echt nooit :@ dus ik zou 't eigenlijk niet weten _O-
Ja doei.
pi_121275736
Wauw! Ik heb een blikje tonijn, schep majo, schep kwark, lepel kappertjes en zout en peper gepureerd en dat door de spaghetti met een lading cherrytomaatjes :9
Be someone that makes you happy
pi_121275774
Dank nog voor de uitleg over olijfolie /zonnebloemolie
Worry is a misuse of imagination
pi_121275864
Ik heb een PM gestuurd met een linkje naar het huis waar we vanochtend een bod op hebben gedaan naar een aantal mensen waarvan ik dacht dat ze er nieuwsgierig naar waren. Heb je geen PM en wil je er wel eentje, PM me dan even. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_121276138
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb een PM gestuurd met een linkje naar het huis waar we vanochtend een bod op hebben gedaan naar een aantal mensen waarvan ik dacht dat ze er nieuwsgierig naar waren. Heb je geen PM en wil je er wel eentje, PM me dan even. :+.
Ik vind het een leuk huis! *O*
En die keuken is cool. B-)

Had jij nu ook een Kitchenaid? Of vergis ik me daarin?
En Jagär, waarom heb jij voor een Kenwood gekozen? :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_121276160
Ik wil dat huis! ;) O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_121276180
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Dank!

Ik heb een Kenwood Patissier. Kitchenaid was me destijds te duur.
  maandag 7 januari 2013 @ 17:45:54 #36
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121276359
Vertraging op station, honger, tijd over.... slankiewise gevaarlijke situatie :+ ben gegaan voor krentenbol met kaas, minste van de redelijk vullende kwaden :P
pi_121276581
Ik hou wel van mijn Kitchenaid O+ En hij is zo mooi O+
Had toen ook wel geluk met een aanbieding ergens in Duitsland!
Oja deze site: http://www.cookplanet.co.(...)__from_store=default (site is nu in het Engels, maar ik kreeg hem toen besteld via Duitse site, maar Engels leest fijner)
pi_121276856
Kitchenaid is wel ontzettend duur, maar ook heel erg mooi. :D
Maar ik ga 's eens vergelijken met de Kenwood patissier. :) Ben je er tevreden over DaD?

Tnx voor de link Skoap! :) Welke kleur heb je? B-)
Ik zag pas de gele staan bij de Bijenkorf en ondanks dat ik niet zo van geel houd, vond ik ;m helemaal geweldig. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_121276989
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:32 schreef Nallie het volgende:
Wauw! Ik heb een blikje tonijn, schep majo, schep kwark, lepel kappertjes en zout en peper gepureerd en dat door de spaghetti met een lading cherrytomaatjes :9
Klinkt lekker :9
Ja doei.
pi_121277037
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vind de binnenkant en indeling van het huis echt O+ O+ _O_

De buitenkant wat minder :@ maar dat is natuurlijk smaak :P Mooie prijs ook!

* motorbloempje wacht op K&W topic, al hoeft er wijnig ge'K'-ed te worden _O-
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 18:00:59 #41
70532 loveli
N
pi_121277038
Er is ook een koperen versie. Die is wel een tikje prijzig.
crap in = crap out
pi_121277189
Dad, zou je mij het linkje per DM kunnen sturen? M'n PM doet het niet.
pi_121277190
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Maar ik ga 's eens vergelijken met de Kenwood patissier. :) Ben je er tevreden over DaD?

Ik zag pas de gele staan bij de Bijenkorf en ondanks dat ik niet zo van geel houd, vond ik ;m helemaal geweldig. B-)
Ik ben er heel tevreden over! Klopt en mengt alles, ook zwaarder deeg doet 'ie zonder problemen. Je kan er geen opzetstukken opzetten, maar dat heb ik nog geen moment gemist.
pi_121277295
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik vind de binnenkant en indeling van het huis echt O+ O+ _O_

De buitenkant wat minder :@ maar dat is natuurlijk smaak :P Mooie prijs ook!

De volledige kluslijst: paar muurtjes schilderen (ik háát oranje), een walk-in closet maken in de grootste slaapkamer, en een schutting plaatsen.

Maar laten we niet te veel op de zaken vooruit lopen. Ons voorbehoud is er nogal eentje, natuurlijk.
pi_121277443
Schutting lijkt me geen overbodige luxe nee! :D
Ja doei.
pi_121277549
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:41 schreef Skoap het volgende:
Ik wil dat huis! ;) O+
Dat ja! Erg mooi hoor :Y
pi_121277611
Mooie lichte, ruime woonkamer en heel fijne keuken zo te zien!
  maandag 7 januari 2013 @ 18:20:42 #48
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121277878
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Onder invloed klussen, altijd goed :P
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_121277900
Wat lief dat jullie allemaal zo enthousiast zijn. O+.

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:20 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik lees te veel mee in OUD. ;(.
  maandag 7 januari 2013 @ 18:21:52 #50
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121277925
Och, daar geldt het ook wel voor :').
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 7 januari 2013 @ 18:22:46 #51
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121277960
Ik wil dat huis ook DaD maar dat wist je al :+

Fijn hoor!!!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_121278341
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:20 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

*hips*
Ja doei.
pi_121278627
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

Candy apple red
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 18:53:59 #54
70532 loveli
N
pi_121279315
O+
crap in = crap out
pi_121279705
Mooi! O+
Doe wat je niet durft.
  maandag 7 januari 2013 @ 19:13:13 #56
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121280196
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:38 schreef Skoap het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Candy apple red
Vreselijk mooi... en je hebt er ook een espressomachine van...
Hoe een mooie combinatie krijg je dan?
* uniekhoorn heeft te kleine keuken :(
  maandag 7 januari 2013 @ 19:13:49 #57
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121280229
Zo'n ding zou hier alleen maar stof staan te verzamelen :'). Doet de blender nu ook.
pi_121280363
M'n ouders hebben ook zo'n ding met alles er op en er aan maar gewoon in een saaie matzilveren kleur
  maandag 7 januari 2013 @ 19:18:05 #59
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121280456
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zo'n ding zou hier alleen maar stof staan te verzamelen :'). Doet de blender nu ook.
Blender is een nonding.. net zoals een eierkoker of snijder of knoflookpartjesmaker of electrische citruspers of een appelboor, ananashartuithaler, olijvenontpitter.

Maar een KitchenAid... doet er niet toe als het er alleen maar staat.. tis gewoon O+
pi_121280713
Hihi, hij staat hier ook op een vrij centrale plaats, hij is zo mooi O+
Maar ik heb ook echt veel accessoires erbij, dus gebruik hem gelukkig wel veel.
Vandaag nog om winterwortels te raspen. En maak geregeld verse pasta :9
  maandag 7 januari 2013 @ 19:22:44 #61
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121280737
Ik zou niet weten wat ik ermee zou moeten doen. Serieus. Beslag maken ofzo? :?
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 19:24:22 #62
70532 loveli
N
pi_121280828
Naar kijken en zo nu en dan afstoffen :Y
crap in = crap out
pi_121280830
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:18 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Blender is een nonding.. net zoals een eierkoker of snijder of knoflookpartjesmaker of electrische citruspers of een appelboor, ananashartuithaler, olijvenontpitter.

Maar een KitchenAid... doet er niet toe als het er alleen maar staat.. tis gewoon O+
Appelboor! O+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_121281083
Mijn lijstje van vandaag. Niet heel goed, was mijn brood vergeten en kwam daar achter toen ik er na mijn (wandel)pauze aan wilde beginnen. :') Kon nog een ontbijtkoekreep krijgen van een collega om de honger wat te stillen.

O: bak volle yoghurt met muesli
T: appel, banaan
"L": 2 rijstwafels pindakaas (was als T bedoeld), beker cup a soup champignon
T: wortels en komkommer
T: reep ontbijtkoek
D: Stoofpotje met runderlappen, wortel en sperziebonen :9~ , gepofte krielaardappeltjes met een beetje mayo
T: ?
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_121281379
Ooh, ik wil een rode, dan toch maar een kitchenaid, omdat ie dan zo mooi bij de francisfrancis past O+
Vanavond zijn wij last minute uit eten gegaan, bij de zakkendrager, het was weer goed, lief hertenbiefstuk met rode kool en ik varkenshaas met koolraap.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121281449
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:18 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Oké, de eerste keer dissen van de eiersnijder heb ik laten gaan deze week, maar nu wil ik toch ter verdediging zeggen dat ik er fan van ben. Niet alleen snijdt de eiersnijder mijn ei in mooie dunne rechte plakjes, iets wat ik met een mes nooit kan, omdat er dan altijd eigeel blijft plakken aan mijn mes en de plakjes sws veel dikker zijn, het is bovendien ook een prima harp. :+
pi_121281833
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ooh, ik wil een rode, dan toch maar een kitchenaid, omdat ie dan zo mooi bij de francisfrancis past O+
Vanavond zijn wij last minute uit eten gegaan, bij de zakkendrager, het was weer goed, lief hertenbiefstuk met rode kool en ik varkenshaas met koolraap.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, daar ga ik wel eens lunchen. Leuk tentje! :Y En leuke reden!
pi_121281933
Appelboor, zo handig! Eiersnijder mis ik nog weleens. En een hakmolentje en staafmixer heb ik. En een mes. De rest met de hand!

Jouw D klinkt lekker Nallster!
pi_121282002
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:37 schreef conleche het volgende:

[..]

Oké, de eerste keer dissen van de eiersnijder heb ik laten gaan deze week, maar nu wil ik toch ter verdediging zeggen dat ik er fan van ben. Niet alleen snijdt de eiersnijder mijn ei in mooie dunne rechte plakjes, iets wat ik met een mes nooit kan, omdat er dan altijd eigeel blijft plakken aan mijn mes en de plakjes sws veel dikker zijn, het is bovendien ook een prima harp.
Mhehehe. O+
pi_121282915
Vanavond voor het eerst in een maand weer buikdanstraining, ik ga zo dood zijn......
pi_121283488
Voornamelijk mijn benen getraind, nu hopen dat mijn booty ook afneemt. Voor een man hou ik daar best veel vet vast.
pi_121283552
lijst
• yoghurt met pompoenpitten en gedroogde cranberries
• pond rauwe groente
• ¼ kokosnoot
• handje pinda/rozijntjes
• 1 haringkoninkje
• karnemelk met peer
• ¼ ramenas
• hand pecanoten
• 2 appels
• pond rauwe groenten
• 1 kriekbier
• avondeten: raasdonders met droge worst, siepel en venkel + rode kool met appel
• toe: custardamandelpudding
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_121284230
En ik heb een eet feestje georganiseerd vanavond maar ben meh. Stom.
pi_121284516
Ik zie Co harpconcertjes geven bij maanlicht O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_121284955
Leuk Puff! :)

Lijstje vandaag

O/L: 2 bolletjes gebraden gehakt (ik stond erg laat op)
T: yoghurt
T: peer
D: mie, gehakt & groenten
T: mandarijn

Later op de avond nog brood denk ik.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 7 januari 2013 @ 20:37:53 #76
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121285047
Nog ziekjes Ewelina?

Skoap, dat dinges O+ Het is maar goed dat ik een keukenmachine heb waar ik weinig mee doe, anders wilde ik hem :+

Nog even wat mailtjes typen en zo DaD's toekomstige criiiib checken! O+
pi_121285251
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:24 schreef Probability het volgende:
En ik heb een eet feestje georganiseerd vanavond maar ben meh. Stom.
Why? :)
pi_121285316
pi_121285876
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

ik wil ook graag pm!

Kenwood vanwege een veel hoger wattage, heeft 1400 watt tegenover de 350 van kitchenaid. Vooral voor brooddeeg maakt dat veel uit. Verder zijn er veel meer attachments voor de Kenwood, en zijn ze niet zo duur als bij kitchenaid.
  maandag 7 januari 2013 @ 20:56:37 #80
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121286136
De eiersnijder wordt hier ook regelmatig gebruikt :Y.
pi_121286141
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:06 schreef Cocotrimonium het volgende:
Uiteindelijke lijstje:
O/T/L: croissantje, boterham met ham, hardgekookt eitje, 2 paracetamol
D: boerenkool met worst, 200g vla
T: doosje rozijntjes, handje cashews, glaasje frisdrank
  maandag 7 januari 2013 @ 20:58:05 #82
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121286218
Ik mis een T en een L Coco...
pi_121286382
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik mis een T en een L Coco...
Om 14u uit bed,om 14.30u 'ontbeten' en tussen 17u en 17.30u alweer avondeten. Vandaar.
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 21:07:31 #84
70532 loveli
N
pi_121286651
Vanwaar de paracetamol? Ziekjes?
crap in = crap out
pi_121286688
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:07 schreef loveli het volgende:
Vanwaar de paracetamol? Ziekjes?
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:06 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hier ziekjes, uurtje geleden ongeveer mijn bed uit gekomen.
Yeh :+
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 21:16:59 #86
70532 loveli
N
pi_121287084
Mobiel enzo, scuzi!
/flutexcuus, ik lees niet goed
crap in = crap out
  maandag 7 januari 2013 @ 21:18:57 #87
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121287222
Ziekenboegje! Smooch voor Coco :*

Lijstje van mij!

O: twee sneetjes speltzuurdesembrood met pindakaas
T: 1 sneetje met kaas
L: Chinese tomatensoep
T: groene smoothie met spinazie, banaan, peer, blauwe bessen
T: krentenbol met kaas
D: farfalle met pestoballetjes, tomatensaus en haricot verts (vooral veel gehaktballetjes en groente :P)

Heb de munchies maar gelukkig geen meuk in huis :+ Vind lijstje verder wel dikke prima. (harhar, dik)

Weekmenu:
Ma: bovenstaande :+
Di: kipstoof met tomaat en paprika enzo
Wo: pindasoep met tauge
Do: Broodjes BLT
Vr: mihoen met kip van Ainsley
Za: boerenkool
Zo: ?

>:O
  maandag 7 januari 2013 @ 21:27:14 #88
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121287639
Wauuw DaD, een echt grotemensenhuisje! :o *O* Mooi hoor, ik wil ook wel zo eentje! :+
  maandag 7 januari 2013 @ 21:29:51 #89
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121287779
Beterschap Coco!
  maandag 7 januari 2013 @ 21:34:37 #90
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121288001
En Saar ook nog ziek Coco? Flinke ziekenboeg. Beterschap!
Ik heb je lief mijn hele leven
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 21:36:20 #91
70532 loveli
N
pi_121288078
Hm.. kay.. dit is mijn schuld, right?

quote:
14s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:07 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Doe dan dropfruitduo's :D
crap in = crap out
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 21:37:48 #92
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121288153
quote:

[..]

Oké, de eerste keer dissen van de eiersnijder heb ik laten gaan deze week, maar nu wil ik toch ter verdediging zeggen dat ik er fan van ben. Niet alleen snijdt de eiersnijder mijn ei in mooie dunne rechte plakjes, iets wat ik met een mes nooit kan, omdat er dan altijd eigeel blijft plakken aan mijn mes en de plakjes sws veel dikker zijn, het is bovendien ook een prima harp. :+
Helemaal mee eens, ik ben fan van de eiersnijder! O+ Net als de appelsnijder, vind ik ook fantastisch!

Oeh de Zakkendrager, een van mijn favo restaurants! Heb ik zelfs nog ooit aangeraden hier aan jullie voor een meet ;)

Ik heb weer internet, heb vanmiddag meerdere malen dingen getypt en geprobeerd te posten maar dan bleef hij hangen :X En nu weet ik niet meer wat ik ook alweer wilde zeggen :')

De eerste dag van het dieet is in ieder geval goed bevallen! En het is allemaal niet zo heftig als het lijkt hoor, de eerste 17 dagen zijn pittig maar daarna mag je gelukkig steeds meer eten *O*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 7 januari 2013 @ 21:38:05 #93
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121288167
:Y B-)
pi_121288264
quote:

[..]

Je kan er ook prima champignons mee snijden :Y *lui*

Beterschap Coco!
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 21:40:22 #95
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121288297
quote:
Hmmm zal er even over nadenken :) Sta niet graag met mijn kop in een blad, vooral omdat ik eigenlijk aan de andere kant hoor te werken ;) Maar leuk dat je aan me denkt!
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 21:42:10 #96
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121288384
En DaD als je nog een PM over hebt ben ik ook wel benieuwd ;)
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 21:43:27 #97
70532 loveli
N
pi_121288447
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:39 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Je kan er ook prima champignons mee snijden :Y *lui*

Beterschap Coco!
^^
Behalve als je een door testosteron gehinderde vent bent die denkt dat 'ie stoer is als 'ie het snel lomp doet. De mijne is stuk :')
crap in = crap out
pi_121288491
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:34 schreef laziness het volgende:
En Saar ook nog ziek Coco? Flinke ziekenboeg. Beterschap!
Gaat met haar alweer een stuk beter. Antibiotica slaat gelukkig goed aan :)

Oh, ik ben wel wat ziek, maar niet écht ziek, zeg maar :+ Gewoon flink verkouden; snotterneus, hoofd vol watten, spier- en tandpijn. Niet zo spannend dus, gaat vanzelf wel weer over :s) M. werkt op maandag thuis, dat kwam wel goed uit vandaag :Y

Ik vind zo'n keukenmachine trouwens geweldig! O+ Maar heb tot nu toe kunnen weerstaan omdat ik weet dat het ding gewoon stof gaat staan happen na een tijdje ;(
pi_121288519
Het moet wel voorzichtig idd :D

Lijstje van vandaag:
O: brinta met klontje boter
T: 2 plakjes ontbijtkoek met margarine, activia aardbeienyoghurt, bekertje chocolademelk uit de automaat
L: 2 boterhammen met margarine en 2 plakken rollade, pakje dubbeldrank
T: peer, 10 cherrytomaatjes, bekertje chocolademelk uit de automaat
T: flinke hand amandelen
D: basmatirijst, wokgroente en biefstukreepjes, met woksaus
T: schaaltje vla (combi chocolade en vanille)
T: grote koek
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121288534
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:40 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hmmm zal er even over nadenken :) Sta niet graag met mijn kop in een blad, vooral omdat ik eigenlijk aan de andere kant hoor te werken ;) Maar leuk dat je aan me denkt!
Maar met dat dieet ga je toch ook aan je kont werken :?
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 21:46:08 #101
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121288596
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:45 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Maar met dat dieet ga je toch ook aan je kont werken :?
Ik sta ook liever niet met mijn kont erin ;)
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 21:48:03 #102
70532 loveli
N
pi_121288704
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik sta ook liever niet met mijn kont erin ;)
Iets mis mee?
crap in = crap out
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 21:49:30 #103
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121288780
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:48 schreef loveli het volgende:

[..]

Iets mis mee?
Neuh ben er eigenlijk best tevreden over, net als mijn kop trouwens :D Bij mij lijkt al het vet enkel op mijn buik te zitten :')
pi_121288880
Volgens mij mis ik de clou of zo :@
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 21:51:50 #105
70532 loveli
N
pi_121288929
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:51 schreef V1z0R het volgende:
Volgens mij mis ik de clou pics of zo :@
crap in = crap out
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 21:52:13 #106
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121288951
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:51 schreef V1z0R het volgende:
Volgens mij mis ik de clou of zo :@
Dan snap ik jouw opmerking niet :? Jij begint opeens over mijn kont _O-
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 21:52:41 #107
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121288986
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:51 schreef loveli het volgende:

[..]

Hij heeft me op Facebook :P Al staat mijn kont daar gelukkig niet op :')
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 21:52:46 #108
70532 loveli
N
pi_121288994
Jij zegt andere kant, want journalistiek, vaiz begrijpt kont ipv kop.
crap in = crap out
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 21:53:57 #109
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121289067
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:52 schreef loveli het volgende:
Jij zegt andere kant, want journalistiek, vaiz begrijpt kont ipv kop.
Oh op die manier :D _O- Nee ik bedoelde inderdaad dat ik als journalist hoor te werken in plaats van dat ik geïnterviewd word :P
pi_121289075
:@ oh god...
Normaal ben ik best goed in begrijpend lezen hoor!
  maandag 7 januari 2013 @ 21:57:56 #111
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121289276
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:54 schreef V1z0R het volgende:
Booty on the brain!

Dit vertaalt in mijn hoofd naar een Disneyfilm, Booty and the Brain :') Of Animaniacs subdivisie, The Booty and the Brain, the booty and the brain, one is a genius, the other's insaaane *O* :')
pi_121289309
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:52 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hij heeft me op Facebook :P Al staat mijn kont daar gelukkig niet op :')
Sproetjes *O*

/soms vind ik mezelf zo slim!

Al geldt dat niet altijd: per 1-1 tandartsverzekering eruit gesloopt en nu flink kiespijn / tandpijn. Grrrr.

Extra t: el pindakaas :9
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 22:00:29 #113
70532 loveli
N
pi_121289399
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:57 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Booty on the brain!

Dit vertaalt in mijn hoofd naar een Disneyfilm, Booty and the Brain :') Of Animaniacs subdivisie, The Booty and the Brain, the booty and the brain, one is a genius, the other's insaaane *O* :')
Je hebt er een mentaal plaatje bij?
crap in = crap out
  maandag 7 januari 2013 @ 22:03:37 #114
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121289604
quote:
17s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:00 schreef loveli het volgende:

[..]

Nu wel _O-
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 22:04:01 #115
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121289629
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:58 schreef anna82 het volgende:

[..]

Sproetjes *O*

Al geldt dat niet altijd: per 1-1 tandartsverzekering eruit gesloopt en nu flink kiespijn / tandpijn. Grrrr.

Sproetjes? Nu volg ik je even niet? Of heb je me via Vaiz opgespoord? :D
  maandag 7 januari 2013 @ 22:06:23 #116
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121289768
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oe! *sherlockpetje* :7
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 22:06:49 #117
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121289796
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:06 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Oe! *sherlockpetje* :7
ik heb namelijk wel sproetjes :Y
pi_121289844
quote:
17s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:00 schreef loveli het volgende:

[..]

Er op googlen is dan ook geen aanrader :') (niet met safesearch uit tenminste)
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 22:08:01 #119
70532 loveli
N
pi_121289873
:') :') :')
crap in = crap out
pi_121290218
Slankies O+

Dagje gewerkt en vanwege een afscheid van een collega lekker uit eten geweest.

Kenwood O+ Ik heb er geen, maar ik ben ook erg blij met mijn keukenmachine en broodbakmachine. Veel kneden en heel veel snijden lukt niet met mijn handen, dus het is een uitkomst O+
pi_121291001
En dat te bedenken dat mannen erg zouden zijn. :+

Trusten! :W
pi_121291129
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Jaja, opgegroeid met Sherlock, Midsomer Murders, Agatha Christie - voor het snelle speurwerk!
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 22:32:01 #123
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121291248
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:29 schreef anna82 het volgende:

[..]

Jaja, opgegroeid met Sherlock, Midsomer Murders, Agatha Christie - voor het snelle speurwerk!
Haha cool ^O^ Voeg me gelijk even toe dan, dan staan we quitte ;)

Ik ga Game of Thrones kijken en tukken :z
pi_121291272
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:54 schreef V1z0R het volgende:
Ik las het 'tzelfde als jij hoor :D
  maandag 7 januari 2013 @ 22:32:36 #125
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121291281
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:29 schreef anna82 het volgende:

[..]

It's always the butler...
pi_121291694
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:58 schreef anna82 het volgende:

[..]

Sproetjes *O*

Och erm! Hopelijk geen ontsteking ofzo...
en ik had dezelfde extra T als jij :9

MaJo, wat heb je nu gegeten dan vandaag? Met eerste dag van je dieet?
pi_121291733
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:32 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Succes morgen! :* (Toch? En zo ontmasker ik mezelf als lurker! Dat kunnen alleen de echt groten :P )
pi_121291851
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:32 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik las het 'tzelfde als jij hoor :D
:o Gelukkig! Je leeft nog!
SPOILER
:D
pi_121291868
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:40 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik hoop het ook! De vorige keer bij de tandarts zei ze twee dingen:

1 Een tandartsverzekering is onzin
2 Dit gaatje krijg ik niet helemaal schoon. Met wat pech wordt het wellicht ooit een wortelkanaalbehandeling.

Oostindisch doof *O*

Is pindakaas een low carb hapje?
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 22:54:19 #130
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121292278
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:40 schreef Perruche het volgende:

[..]

Lijstje was:

O: bak yoghurt met blauwe bessen
T: appel, groene thee
L: twee koppen tomatensoep, glas karnemelk
T: blikje tonijn, handje blauwe bessen, groene thee
D: salade met kip, ei en groenten

Is me alles meegevallen :)
pi_121292302
Persinaasappels, om sinaasappelsap te persen. Go of no-go?
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
  maandag 7 januari 2013 @ 22:55:11 #132
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121292312
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:41 schreef anna82 het volgende:

[..]

Succes morgen! :* (Toch? En zo ontmasker ik mezelf als lurker! Dat kunnen alleen de echt groten :P )
Donderdag ;)
pi_121292421
O: 2 knäckebröd met kaas
T: banaan
L: 4 bth met sandwichspread
D: boerenkoolstamppot met half mini
rookworstje en 2 stukjes a la minute spek.
S: even niks want spierpijn van de Wii van gister. Morgen is het weer Wii tijd.

Gaat me best goed af zonder snacken al een paar dagen. Vandaag niet eens gedacht aan chips eigenlijk :P
pi_121295211
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:41 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Why? :)
O al heel lang geleden, maar ik ben dus ziek dus dat is jammer!
pi_121296296
Oh ja, chips! Dat heb ik vandaag niet in de boodschappenkar gegooid. Heel bewust niet!! *)
Ja doei.
pi_121296940
Misschien dat jullie wat aan deze channel hebben: http://www.youtube.com/user/MakeFitnessEasy/videos?view=0
If not now, then when.
  Vis een optie? dinsdag 8 januari 2013 @ 01:05:40 #137
70532 loveli
N
pi_121297064
Mo, Dakar aan het volgen? Was het bijna vergeten..

/home, bed, crash
crap in = crap out
pi_121300516
Mogge :W

Vanmorgen maar 2 keer terug het huis in gerend :')
Brood vergeten, laptop vergeten.

Beide best essentieel :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_121300629
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 01:05 schreef loveli het volgende:
Mo, Dakar aan het volgen? Was het bijna vergeten..

/home, bed, crash
yup!
Ja doei.
pi_121300928
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:32 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Of het is de acteur die normaal gesproken zijn eigen detectiveserie heeft :D Vorige week bij Poirot was het George Gently en een tijd terug bij Lewis was het Dalziel van Dalziel & Pascoe.

Oh shit, Dakar! Ze komen door Peru, leuk vakantieherinneringen ophalen. Maar ik vergeet dus steeds te kijken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121300974
O: bakje volle yoghurt met muesli
T: appel, boterham leverpastei
L: 2 boterhammen hummus
T: soepje, 2 rijstwafels, komkommer
D: stoofpotje part II met rijst, nog wat extra groente er naast
pi_121301049
Morning,

Niet gewonnen met volleybal gister, maar was wel leuk. Was pas half 12 thuis alleen dus nu best moe :O En ben mn koffiebeker op werk vergeten... dan maar vieze koffie :Y)
pi_121301107
Ik ga het vandaag maar proberen op werk, ik zie er alleen niet uit :')
pi_121301237
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:54 schreef MaJo het volgende:

[..]

Lijstje was:

O: bak yoghurt met blauwe bessen
T: appel, groene thee
L: twee koppen tomatensoep, glas karnemelk
T: blikje tonijn, handje blauwe bessen, groene thee
D: salade met kip, ei en groenten

Is me alles meegevallen :)
Dat is een heel netjes lijstje! Zuivel, fruit, groenten, wat carbs. Hopelijk voel je je beter als je zo blijft eten!
pi_121301362
Eindstand gisteren:
O: 2 dubbele rijstwafels kaas, koffie met sojamelk
L: tomatensoep met ballen, boterham boter, salade met ei, courgette en tuinkers
T: 20 gr van hazelnoten, rozijnen, kokos
T: koffie met koekje
B: 2x20 minuten fietsen
D: pasta met ui, knof, tomaat, tonijn, kappertjes. Ernaast een salade van dingesneden venkel en romaine met yoghurtdressing
T: peer en 4 lychees

Planning:
O: speltvlokken met sojamelk, banaan en rozijntjes
T: dubbele rijstwafels kaas en een peer
L: soep, boterham, salade met ei
T: dubbele rijstwafels kaas en een mandarijn
B: 2x20 minuten fietsen
D: couscous met spinazie, feta, tomaat en pijnboompitjes
S: 12 minuten crosstrainer + lesje (attack, shape of balance)
T: yoghurtachtig iets
pi_121301439
Hopelijk blijft ze niet zo eten! :P
Punt is ook dat je dat niet doet van dat dieet gelukkig :)
pi_121301455
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 08:55 schreef V1z0R het volgende:
Hopelijk blijft ze niet zo eten! :P
Punt is ook dat je dat niet doet van dat dieet gelukkig :)
Is dit als reactie op mijn reactie?
Ik vind dit een stuk netter dan hoe ze voorheen at, met al die koeken en brownies en weet ik veel wat.. Soit, er kunnen wat kcals bij maar eerst gezonde basis opbouwen en dan komt dat vanzelf!
pi_121301471
Lijstje

O: volle kwark met citroensap
T: 2 x koffie verkeerd
L: beetje van de kip curry die over is van gisteren incl wat boontjes en wortel salade
T: gekookt eitje en 2 plakjes cassel rib :9
D: weet ik nog niet
pi_121301579
Skoap, ik vind het wel een karig lijstje hoor! :o

Mijn planning:
O: yoghurt/kwark/muesli combi, cappuccino
T: roggebroodje met pindakaas
B: naar de stad fietsen
L: dubbele boterham met rosbief
B: naar de bloedbank fietsen, plasma doneren, naar huis fietsen
T: vers sapje, nog maar een dubbele boterham, denk met gekookte worst van de slager
D: Won Ton noodle soepje met veel groente denk ik. :)
Doe wat je niet durft.
pi_121301664
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 08:56 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik vind dit een stuk netter dan hoe ze voorheen at, met al die koeken en brownies en weet ik veel wat.. Soit, er kunnen wat kcals bij maar eerst gezonde basis opbouwen en dan komt dat vanzelf!
:D Als ik het oneens was met de aanpak had ik dat ook wel gezegd.
pi_121301685
planning:

O: 2.5 zuurdezemboterham met hagelslag/jam
T: capuccino
S: rondje sportschool
L: stukje fritatta met courgette en feta, wat wortelsalade, yoghurt met muesli
T: eventueel een restje noodlesalade met prei, wortel en edame
D: ik denk wite bonen/pasta soep
T: grapefruit.
pi_121301738
Ja dat komt omdat ik de hoeveelheden er niet bij zet..

Wortelsalade is bijvoorbeeld een flink bord en is winterwortel met ui en een dressing van mayo..
En die kip curry is o.a. met creme fraiche
Kwark is 250 gram

En ik zit echt propvol dan, ik moet echt mij best doen eten naar binnen te proppen :+ Ik krijg er 's ochtends niet eens een tussendoortje bij... (Ik moet ook nog ontbijten, moet eerst wel een tijd wakker zijn alvorens ik uberhaupt wat weg krijg, heel irritant)
pi_121301956
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 09:13 schreef Skoap het volgende:
Ja dat komt omdat ik de hoeveelheden er niet bij zet..

Wortelsalade is bijvoorbeeld een flink bord en is winterwortel met ui en een dressing van mayo..
En die kip curry is o.a. met creme fraiche
Kwark is 250 gram

En ik zit echt propvol dan, ik moet echt mij best doen eten naar binnen te proppen :+ Ik krijg er 's ochtends niet eens een tussendoortje bij... (Ik moet ook nog ontbijten, moet eerst wel een tijd wakker zijn alvorens ik uberhaupt wat weg krijg, heel irritant)
Hoe lang ben je al bezig met low carb? Ik zie al een paar daagjes de LC lijstjes voorbijkomen, maar misschien lette ik daarvoor niet op?

Gaat het goed?
pi_121302199
Ik doe eigenlijk pas weer echt LC sinds gisteren al wissel ik soms een dag af met speltbrood voor de variatie. Ik moet nog steeds 5 kilo kwijt van de zwangerschap, maar of ik nou wel of niet gezond doe (Voor kerst ook al 2 weken gezond gedaan) er gaat niks af en er komt niks bij. Maar ik wil gewoon weer zoveel mogelijk gezond eten niet perse alleen maar LC, maar als ik carbs eet dan wel "gezonde" carbs.

[ Bericht 0% gewijzigd door Skoap op 08-01-2013 10:05:05 ]
  Vis een optie? dinsdag 8 januari 2013 @ 10:00:23 #155
70532 loveli
N
pi_121302665
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 08:56 schreef Perruche het volgende:

[..]

^^^^
crap in = crap out
pi_121302724
Ja, dat is ook mijn plan, zodra op reis eet ik wel weer koolhydraten, maar probeer vooral de goede, hoewel ik toch ook wel wat noedels en rijst zal eten neem ik aan, daar zal ik niet aan kunnen ontkomen. Als ik maar gewoon geen snoep/koek neem, dan zou het goed moeten gaan daar.

heute:
O: gekookt eitje, plakje ham
L: gehaktballetjes, sla, mayo
T: stukje varkensfiletrollade
T: wodka, baconknabbels met roomkaas
D: tartaartje met gesmolten brie, gebakken champignons, ui, sla en wat balanz ketchup
T: volle kwark/citroen/zoetstof
pi_121302920
Morning :W

Eindelijk weer eens op de weegschaal durven staan.
Het was niet zo erg als ik had verwacht maar nog steeds veels te veel.
Over een jaar wil ik zeker 10 kilo minder wegen.
pi_121303086
Nog een lijstje:

O: brinta/melk/rozijntjes
L: 3 bth philadelphia met een halve paprika
D: kliekje boerenkoolstampot
S: hardlopen, ~6 km
T: nootjes of wat griekse yoghurt
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_121303593
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 00:00 schreef Probability het volgende:

[..]

O al heel lang geleden, maar ik ben dus ziek dus dat is jammer!
Hmmz, dat is idd jammer. Verder wel leuk gehad?

Ben een beetje brak na het sporten van gister, spierpijn in de benen... gaat wat worden met hardlopen vanavond... :P
pi_121303791
Het netwerk ligt eruit hier, vet handig!
Je gaat echt lekker eten daar Co, ben jaloers :9

Planning:
O: havermout, cacao, banaan
T: appel
L: 3 crackers, kipfilet/geitenkaas/appelstroop en salade tomaat/kikkererwt
T: halve komkommer met wat humusdip
D: omelet met champignons, feta en bacon met brood en sla
S: uur boksen
T: kwark met ananas ofzo
pi_121303807
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:41 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Hmmz, dat is idd jammer. Verder wel leuk gehad?

Ben een beetje brak na het sporten van gister, spierpijn in de benen... gaat wat worden met hardlopen vanavond... :P
Wanneer je niet prestatieverhogend loopt is hardlopen juist fijn tegen spierpijn :?
pi_121303849
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:49 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Wanneer je niet prestatieverhogend loopt is hardlopen juist fijn tegen spierpijn :?
Of anders gewoon wandelen, dat helpt ook :)
pi_121303933
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:51 schreef MarMar het volgende:

[..]

Of anders gewoon wandelen, dat helpt ook :)
Dat! De ene dag doe ik yoga, de andere dag een stukje lopen. Anders zit ik soms de hele dag met spierpijn.
pi_121304026
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:49 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Het zal wel meevallen idd, zit nog in de opbouwfase. Maar mijn coordinatie gaat flink achteruit door de vermoeidheid in de benen, plus.... ik haaaat lange afstanden lopen, maar ik wil een 10km doen. Ben meer een sprinter dan een lange afstandloper.

Denk dat ik een dag of twee hooguit spierpijnloos ben in de week. :P
pi_121304274
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:56 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Het zal wel meevallen idd, zit nog in de opbouwfase. Maar mijn coordinatie gaat flink achteruit door de vermoeidheid in de benen, plus.... ik haaaat lange afstanden lopen, maar ik wil een 10km doen. Ben meer een sprinter dan een lange afstandloper.

Denk dat ik een dag of twee hooguit spierpijnloos ben in de week. :P
Ik ook... Alleen ben ik te lui om dan extra moeite te doen om duursport te doen en wissel ik KT af met HIIT. :')
Slechte knie weerhoud me van hardlopen en zadelpijn van lang fietsen, blijft dus ook niet veel over.
  Vis een optie? dinsdag 8 januari 2013 @ 11:07:48 #166
70532 loveli
N
pi_121304320
Beter zadel kopen?
crap in = crap out
pi_121304477
Maakt niets uit, had op de middelbare school zo'n luxe gel-zadel en nog altijd doof handeltje.
pi_121304566
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:13 schreef V1z0R het volgende:
Maakt niets uit, had op de middelbare school zo'n luxe gel-zadel en nog altijd doof handeltje.
Dan moet je gewoon doorzetten. Of je stuur in een andere stand zetten, dat je minder voorover leunt. Maar ook niet ieder gelzadel is goed trouwens. Ik heb op mn MTB een vrij hard zadel, maar ik zit precies goed. In het begin had ik er ook wel last van, maar dat gaat wel over als je vaker fietst.
pi_121304736
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:05 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik ook... Alleen ben ik te lui om dan extra moeite te doen om duursport te doen en wissel ik KT af met HIIT. :')
Slechte knie weerhoud me van hardlopen en zadelpijn van lang fietsen, blijft dus ook niet veel over.
Slechte knie? Meniscus of voorste kruisband?

Vaak is een slechte knie ook een gebrek aan stabiliteit. :)
  Vis een optie? dinsdag 8 januari 2013 @ 11:23:17 #170
70532 loveli
N
pi_121304772
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:13 schreef V1z0R het volgende:
Zoiets al geprobeerd?

crap in = crap out
pi_121304927
Allerlei zadels wel eens geprobeerd, li, een duurt het wat langer dan andere zadels (zo'n rokzadel was trouwens meest comfortabel :D ) maar geheid binnen 40minuten dat het zaakje doof is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:16 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dan moet je gewoon doorzetten. Of je stuur in een andere stand zetten, dat je minder voorover leunt. Maar ook niet ieder gelzadel is goed trouwens. Ik heb op mn MTB een vrij hard zadel, maar ik zit precies goed. In het begin had ik er ook wel last van, maar dat gaat wel over als je vaker fietst.
Oh, maar ik ben best tevreden met hoe en wat ik nu doe hoor :) Dus zolang ik geen reden zie om te gaan fietsen doe ik het gewoon niet. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:22 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Slechte knie? Meniscus of voorste kruisband?

Vaak is een slechte knie ook een gebrek aan stabiliteit. :)
Linker binnen- en buitenmeniscus verwijderd en deels ingescheurde voorste kruisband. :')
  dinsdag 8 januari 2013 @ 11:30:18 #172
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121305001
Oioi, nadeel thuis werken = uit bed richting laptop rollen :') _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:23 schreef loveli het volgende:

[..]

Zoiets al geprobeerd?

[ afbeelding ]
Lol, echt waaar :D
pi_121305024
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:27 schreef V1z0R het volgende:
Allerlei zadels wel eens geprobeerd, li, een duurt het wat langer dan andere zadels (zo'n rokzadel was trouwens meest comfortabel :D ) maar geheid binnen 40minuten dat het zaakje doof is.

[..]

Oh, maar ik ben best tevreden met hoe en wat ik nu doe hoor :) Dus zolang ik geen reden zie om te gaan fietsen doe ik het gewoon niet. :P

[..]

Linker binnen- en buitenmeniscus verwijderd en deels ingescheurde voorste kruisband. :')
Werken aan je kniestabiliteit, een goed dempend ondergrond hebben zoals gras en het zou mogelijk moeten zijn. :)

Voor knierevalidatie wordt lopen/sprinten onder een helling vaak ook gebruikt. Maar dat is nogal afhankelijk van de belastbaarheid van de knie in kwestie.
pi_121305097
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:27 schreef V1z0R het volgende:

[..]

[..]

Is je frame niet te groot? En dan vooral bovenbuislengte? Dat je eigenlijk te ver op het puntje van je zadel zit. Dat zit niet bepaald prettig nee.. Als je meer op de achterkant van je zadel zit, zit je meer op de botten in je billen en minder op je zaakje.
pi_121305151
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:30 schreef MariaEtcetera het volgende:

Heerlijk toch O+

Mocht ik deze week besluiten lid te worden van de sportschool (gratis proeflessen) dan wil ik ook wel om oefeningen vragen om mijn knie sterker te maken.
Merk met het dansen dat het toch een zwakke plek is.
pi_121305163
quote:

[..]

Thuis werk rollen check :+ moet nog wel naar kantoor, eens kijken hoeveel ik er nog uit krijg :X
pi_121305218
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:35 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Heerlijk toch O+

Mocht ik deze week besluiten lid te worden van de sportschool (gratis proeflessen) dan wil ik ook wel om oefeningen vragen om mijn knie sterker te maken.
Merk met het dansen dat het toch een zwakke plek is.
Doe dat _alsjeblieft_ niet bij een sportschool... of er moet een fysio rondlopen. Sportinstructeurs hebben daarvoor niet de kwalificatie, dan gaat het voornamelijk om een keer een legpress of leg extension apparaat doen. Maar het gaat om functionele stabiliteit... het lopen op oneffen ondergronden, etc.
pi_121305306
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:31 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Werken aan je kniestabiliteit, een goed dempend ondergrond hebben zoals gras en het zou mogelijk moeten zijn. :)

Voor knierevalidatie wordt lopen/sprinten onder een helling vaak ook gebruikt. Maar dat is nogal afhankelijk van de belastbaarheid van de knie in kwestie.
Thx! Maar zoals ik al tegen Mc zei, ben tevreden met wat ik nog wel kan. :Y
En richt me liever ook met 100% op wat in m'n straatje ligt dan net als voorgaande jaren proberen om dingen te doen die misschien wel lukken maar bij foutjes de situatie alleen maar verergeren.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 11:42:36 #179
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121305372
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:35 schreef An24 het volgende:

[..]

Thuis werk rollen check :+ moet nog wel naar kantoor, eens kijken hoeveel ik er nog uit krijg :X
Hehe :D Ja het is best fijn, redelijk uitslapen enzo, maar je (of iig ik :P) begint dan altijd zo chaotisch :') :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:40 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Thx! Maar zoals ik al tegen Mc zei, ben tevreden met wat ik nog wel kan. :Y
En richt me liever ook met 100% op wat in m'n straatje ligt dan net als voorgaande jaren proberen om dingen te doen die misschien wel lukken maar bij foutjes de situatie alleen maar verergeren.
Klinkt slim :Y
pi_121305416
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:37 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Doe dat _alsjeblieft_ niet bij een sportschool... of er moet een fysio rondlopen. Sportinstructeurs hebben daarvoor niet de kwalificatie, dan gaat het voornamelijk om een keer een legpress of leg extension apparaat doen. Maar het gaat om functionele stabiliteit... het lopen op oneffen ondergronden, etc.
Dat! Een fysio zal je meer leren om met balansoefeningen te versterken, om zodoende meer kleine spieren om de knie te versterken en een grotere propriocepsis te krijgen. (Trainen van communicatie tussen spieren (receptoren) en hersenen).
pi_121305439
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:37 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Ik heb oefeningen van de fysio gekregen, de sportinstructeur zag ze en wilde meteen het gewicht omhoog gooien en er squats bij gooien. Ja leuk dat hij mijn kracht wil vergroten, maar dat ga ik dus mooi pas doen als mijn knie zelf stabiel is :+. Hoe saai dat ook moge zijn.

Vandaag laatste dag uitzieken, even een dag flink bijeten. Maar ben eindelijk niet misselijk of duizelig meer O+.
pi_121305461
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:42 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Hehe :D Ja het is best fijn, redelijk uitslapen enzo, maar je (of iig ik :P) begint dan altijd zo chaotisch :') :D

[..]

Klinkt slim :Y
Ik ook hoor. Maar ik heb gisteren op mijn vrije dag gewerkt, dus een beetje chaotisch en rustig aan vandaag overleef ik wel :+
pi_121305583
Ik heb ook een tijd fysio gedaan voor mijn knie (gescheurde kruisband) en van de fysio moest ik veel fietsen in een licht verzet. Later, toen het al redelijk ging moest ik op 1 been gaan staan, springen en landen op 1 been. Dat vergroot je kniestabiliteit. Heb er nu zelden last van.
pi_121305609
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:43 schreef An24 het volgende:

[..]

Dat! Een fysio zal je meer leren om met balansoefeningen te versterken, om zodoende meer kleine spieren om de knie te versterken en een grotere propriocepsis te krijgen. (Trainen van communicatie tussen spieren (receptoren) en hersenen).
Propriocepsis... jaja. :P

Klopt helemaal!
pi_121305690
Ik zal eens kijken wat ze zeggen :) fysio gaat hem sowieso niet worden.
pi_121305754
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:50 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Propriocepsis... jaja. :P

Klopt helemaal!
Cepsis, ceptie, 1 pot nat :+
  Vis een optie? dinsdag 8 januari 2013 @ 11:57:17 #187
70532 loveli
N
pi_121305764
quote:
Schijnt ook voor vrouwen beter te zijn, een anatomisch zadel.
crap in = crap out
pi_121306059
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:56 schreef An24 het volgende:

[..]

Cepsis, ceptie, 1 pot nat :+
Gelukkig geen -sepsis. :+
pi_121306246
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:53 schreef An24 het volgende:

[..]

Dat! De ene dag doe ik yoga, de andere dag een stukje lopen. Anders zit ik soms de hele dag met spierpijn.
Ik heb vorige week 1 keer de sauna geskipped na de krachttraining.. nu weet ik zeker dat de sauna goed helpt tegen spierpijn :P
Maar wandelen met spierpijn de dag erna ging ook goed, eenmaal thuis had ik er amper last meer van.
pi_121306319
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:44 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Ik heb oefeningen van de fysio gekregen, de sportinstructeur zag ze en wilde meteen het gewicht omhoog gooien en er squats bij gooien. Ja leuk dat hij mijn kracht wil vergroten, maar dat ga ik dus mooi pas doen als mijn knie zelf stabiel is :+. Hoe saai dat ook moge zijn.

Vandaag laatste dag uitzieken, even een dag flink bijeten. Maar ben eindelijk niet misselijk of duizelig meer O+.
Verstandig :)

Overigens moest ik jaren terug om te revalideren na een wegvliegende knieschijf en daardoor een paar weken gips ook gewoon leg extension en later legpress en die oefeningen helpen mij wel heel erg. De pezen rondom de knie trekken allemaal wat strakker naarmate de spieren meer getraind zijn. Toen ik legpress vrij zwaar deed jaren terug, had ik weinig last. Ik hoop daar weer in de buurt te komen, ben al op de helft :)
pi_121306355
Ik moet nu ook echt focusssen op stabiliteit voordat ik weer iets mag uitbouwen.
Inderdaad veel oefeningen op 1 been en legpress heel licht met 1 been tegelijk.
pi_121306405
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:17 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik heb vorige week 1 keer de sauna geskipped na de krachttraining.. nu weet ik zeker dat de sauna goed helpt tegen spierpijn :P
Maar wandelen met spierpijn de dag erna ging ook goed, eenmaal thuis had ik er amper last meer van.
Sauna is ook zeker een aanrader O+
pi_121306515
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:20 schreef MarMar het volgende:

[..]

Verstandig :)

Overigens moest ik jaren terug om te revalideren na een wegvliegende knieschijf en daardoor een paar weken gips ook gewoon leg extension en later legpress en die oefeningen helpen mij wel heel erg. De pezen rondom de knie trekken allemaal wat strakker naarmate de spieren meer getraind zijn. Toen ik legpress vrij zwaar deed jaren terug, had ik weinig last. Ik hoop daar weer in de buurt te komen, ben al op de helft :)
Je knieschijf loopt in een groeve, vrouwen zijn dan anatomisch benadeelt als het gaat om de buitenste rand van deze groeve: deze is minder hoog dan bij mannen. Om het eruitvliegen van deze knieschijf tegen te gaan wordt de vastus medialis getraind. Dat is de binnenste spier aan de voorzijde van je bovenbeen. Deze zorgt dan dat de knieschijf tijdens het glijden met het strekken en buigen van die knie in die groef blijft, het zorgt als het ware voor een trekkracht van buiten naar binnen.
Deze spier wordt dan ook aangesproken in de eindstrekking van het strekken van je knie, daarmee is de legpress en een leg extension een prima oefening.

Veel voorkomend kwaaltje bij vrouwen, vooral als er ook sprake is van hypermobiliteit. :X

Maar hiermee is het ook genoeg om statische stabiliteit te oefenen.... praat je over een meniscus of een kruisband, dus over de algehele kniestabiliteit, dan zul je meer in een dynamisch component moeten zitten.

Oef... sauna *O*... daarna lekker slapen.
pi_121306544
Mufasa ben jij eigenlijk een man, jahe? Waar is je avatar en je fotoboek?
pi_121306563
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:22 schreef Nallie het volgende:
Ik moet nu ook echt focusssen op stabiliteit voordat ik weer iets mag uitbouwen.
Inderdaad veel oefeningen op 1 been en legpress heel licht met 1 been tegelijk.
Ik moet een 'omgekeerde' legpress. Duw hem met 2 benen naar boven, en moet hem dan zo langzaam mogelijk zonder schokken met 1 been naar beneden laten komen. Dat kan ik dus echt niet met meer dan 5 kg :+ en achteraf stevige spierpijn. Schijnt goed te zijn voor de spier aan de binnenkant bovenbeen (die bij mij onderontwikkeld is). Voel me wel altijd een watje als ik dat ding op zijn laagste gewicht zet :').
pi_121306585
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:31 schreef Perruche het volgende:
Mufasa ben jij eigenlijk een man, jahe? Waar is je avatar en je fotoboek?
Yups! Mijn zoektocht naar een avatar was met safesearch uit.... toen heb ik het maar door de schrik even gelaten. Ik zal nog weer eens een poging wagen binnenkort. :P
pi_121306827
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:32 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Yups! Mijn zoektocht naar een avatar was met safesearch uit.... toen heb ik het maar door de schrik even gelaten. Ik zal nog weer eens een poging wagen binnenkort. :P
Foto'tje van jezelf vind ik interessanter dan een of andere gegoogeld avatar-plaatje..

En nu ga ik snel weer verder werken: vanochtend 6 hanen geslacht. Nog 2 schoon te maken.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_121306959
Ik en mijn partner hebben het nogal op privacy. Mensen die ik al langer online ken, daar heb ik facebook voor. :)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:49:51 #199
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121307046
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:46 schreef Mufasa208 het volgende:
Ik en mijn partner hebben het nogal op privacy. Mensen die ik al langer online ken, daar heb ik facebook voor. :)
Je kunt wel lekker los met Lion King icoontjes :D ("Mufasa, BBRBLBLH").

</Disney-geek>
pi_121307158
"It tingles" :D
pi_121307212
Lol! Die hyena's zijn wel leuk!
  Moderator dinsdag 8 januari 2013 @ 13:01:29 #202
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121307353
Wordt mufasa nou schaamteloos versierd? :D _O-

En thanks perruche, vind mijn lijstje ook al stukken beter dan het was! *O*

Eens kijken hoe het vandaag gaat, ben net wakker en ik heb zo een begrafenis dus het is wat lastig met eten. Ik ga maar vast flink vooruit eten denk ik :D
pi_121307390
Die fotoboek vraag kan ook maar 1 iemand hier stellen :P
pi_121307434
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 13:02 schreef the85mc het volgende:
Die fotoboek vraag kan ook maar 1 iemand hier stellen :P
Loveli?
pi_121307438
Persoonlijk vind ik dat geroep om foto's maar raar :+
  dinsdag 8 januari 2013 @ 13:05:26 #206
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121307462
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 13:04 schreef V1z0R het volgende:
Persoonlijk vind ik dat geroep om foto's maar raar :+
Foto van V1z met confuus hoofd!

Ach we zijn allemaal aagjes, sommigen zijn er openlijker over dan anderen :+
pi_121307472
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 13:04 schreef Perruche het volgende:

[..]

Loveli?
Ja loveli ja ;)

Ik dacht dat vrouwen niet visueel waren ingesteld, maar dat hebben ze ons mannen maar mooi wijsgemaakt..
  Vis een optie? dinsdag 8 januari 2013 @ 13:06:44 #208
70532 loveli
N
pi_121307499
Wut? Ik heb nog nooit om iemands fotoboek gevraagd!
crap in = crap out
pi_121307501
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 13:05 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Foto van V1z met confuus hoofd!

Ach we zijn allemaal aagjes, sommigen zijn er openlijker over dan anderen :+
Ik ben engiszins gesteld op de weinige privacy die ik nog heb hier :P
pi_121307518
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 13:05 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ja loveli ja ;)

Ik dacht dat vrouwen niet visueel waren ingesteld, maar dat hebben ze ons mannen maar mooi wijsgemaakt..
Ha! :D
pi_121307544
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 13:01 schreef MaJo het volgende:
Wordt mufasa nou schaamteloos versierd? :D _O-

En thanks perruche, vind mijn lijstje ook al stukken beter dan het was! *O*

Eens kijken hoe het vandaag gaat, ben net wakker en ik heb zo een begrafenis dus het is wat lastig met eten. Ik ga maar vast flink vooruit eten denk ik :D
Ooh, wat ben ik naief. :P
pi_121307593
quote:
Ik werk vanaf nu elke dag thuis. Ik heb dus ook echt met mezelf afgesproken dat ik elke ochtend eerst ga douchen / beetje opmaken / haar doen etc want anders zit ik elke dag in pjama achter mijn laptop :') Ik ken mezelf :D
pi_121308080
Ik ga vandaag eens kijken hoe het bevalt om laat op de dag te sporten.. liever 's ochtends, maar er ligt hier een ziek kindje op de bank.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 13:27:03 #214
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121308220
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 13:10 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ik werk vanaf nu elke dag thuis. Ik heb dus ook echt met mezelf afgesproken dat ik elke ochtend eerst ga douchen / beetje opmaken / haar doen etc want anders zit ik elke dag in pjama achter mijn laptop :') Ik ken mezelf :D
:@ Herkenbaaar. Ik ben iig uit pyjama, maar heb wel allemaal huiskleding aan (o.a. ook de floppy roze sokken van Coco, want die zitten lekker in mn pantoffels O+ Sokken zijn ook zichtbaar want driekwarts-joggingbroek aan :') ).
pi_121308366
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 13:10 schreef Skoap het volgende:

[..]

wat lijkt me dat lastig, elke dag thuis werken. Ik vind het altijd ook fijn om thuis te komen, al het werk op kantoor achter te laten, en er niet meer aan hoeven te denken...Daarvoor heb ik de wandeling/fietstocht kantoor-huis altijd wel nodig..
pi_121308426
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 13:30 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

wat lijkt me dat lastig, elke dag thuis werken. Ik vind het altijd ook fijn om thuis te komen, al het werk op kantoor achter te laten, en er niet meer aan hoeven te denken...Daarvoor heb ik de wandeling/fietstocht kantoor-huis altijd wel nodig..
^ dit!
Ik ben ook maar een slechte thuiswerker.
pi_121308552
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 13:05 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ja loveli ja ;)

Ooh dude, je zou eens moeten weten. :N :P
pi_121308641
Neh totaal niet visueel ingesteld, daarom kijken we net zo graag naar Danny DeVito als naar Brad Pitt..

Oh wacht...

pi_121308703
Die Danny DeVito blijkt een hele womanizer te zijn (geweest). Of het nou zijn lengte was?
pi_121308738
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 13:38 schreef Mufasa208 het volgende:
Die Danny DeVito blijkt een hele womanizer te zijn (geweest).
Pocketrocket (met geld) vs. tarzan (met geld) gevalletje lijkt me....
pi_121308823
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 13:39 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Pocketrocket (met geld) vs. tarzan (met geld) gevalletje lijkt me....
Safesearch mental image off...... aaaaaaaargh, mental eye bleach.
pi_121309140
Nee want mannen zijn totaal niet visueel ingesteld :')

Ik ben t er wel mee eens hoor. Je moet er toch naast lopen, tegenaan kijken en mee in bed liggen!
pi_121309497
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 13:38 schreef Mufasa208 het volgende:
Die Danny DeVito blijkt een hele womanizer te zijn (geweest). Of het nou zijn lengte was?
Tsjah, hij is nog net iets minder lelijk dan Ron Jeremy.. sommige dingen zal ik nooit begrijpen, ongeacht welke lengte dan ook :P
pi_121309608
Ron Jeremy is dan ook net Super Mario.
pi_121309709
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:01 schreef Mufasa208 het volgende:
Ron Jeremy is dan ook net Super Mario.

pi_121309742
Zhe horror!
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:07:10 #227
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121309815
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:04 schreef MarMar het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Stuff of nightmares D:
pi_121309854
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 13:30 schreef Jag�rtrut het volgende:
Ja het was ook niet echt mijn keus. Maar ja.
We waren met 3 man personeel in NL. Daarvan is er 1 ontslagen. Nu zijn alleen mijn man en ik nog over.
De rest zit in de Oekraïne, Panama, New York. Het is ook een beetje onzinnig dat mijn man en ik een apart kantoor hebben in NL. Dan kunnen we net zo goed thuis werken. Maar je wereld wordt wel erg klein zo. Gelukkig ben ik overdag heel druk met het aansturen van de mensen in de Oekraïne en 's middags ook in Panama. Maar leuk is anders.
  Vis een optie? dinsdag 8 januari 2013 @ 14:22:21 #229
70532 loveli
N
pi_121310408
De lakse programmeur is eruit? Wanneer was je werk voor het laatst leuk? Jullie offeren aardig wat op voor jullie werk.
crap in = crap out
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:50:01 #230
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121311569
Pompipom.

O: twee sneetjes speltzuurdesem (1 met pindakaas en 1 met kaas)
L: vol bord tonijnsalade met 1 snee brood (tonijn op water, mais, tomaat, zilveruitjes/augurk/paprika-mix, twee gekookte eitjes, mayo, kruiden)
D: kipstoof is het plan!
pi_121311609
Fruit als T of yoghurt ofzo!
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:57:17 #232
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121311842
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:50 schreef Nallie het volgende:
Fruit als T of yoghurt ofzo!
Of allebei! Ja goeie, ik vergeet vaak fruit mee te nemen :@ Ga ik doen! :Y
pi_121312065
Braaf :P

Ik heb snaaitrek. Gelukkig heb ik niks! En het systeem doet het weer! Om 15 uur :')
  Vis een optie? dinsdag 8 januari 2013 @ 15:04:27 #234
70532 loveli
N
pi_121312136
Half uur per dag trainen beter voor gewichtsverlies dan een uur (artikel zelf niet helemaal gelezen):

http://www.sciencedaily.c(...)m#.UDc1UB4szpY.email
crap in = crap out
pi_121312505
O haiz! Pff, ik hoest nog steeds af en toe mijn longen er bijna uit ( sapjes zijn evillllzzzz!) maar met een steady diet van aspirine c en keelsnoepjes lijkt het iets beter te gaan.

Ik heb ook superduperslijmoplossendehoestsiroop *D

Vanmorgen wel bijna boete gehad van de plisie bij Schiphol :o haalde iemand op en roldeuit, pakte mijn telefoon en binnen 2 seconden stond er een politie agent naast mijn raam dat mijn telefoon in de hand hebben terwijl ik rijd strafbaar is. Was flabbergasted, wat hij zag en toen kreeg ik alleen een waarschuwing :')

Ik kan een paar mooie schoenen kopen van het geld wat ik overgehouden heb :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_121312542
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:04 schreef loveli het volgende:
Half uur per dag trainen beter voor gewichtsverlies dan een uur (artikel zelf niet helemaal gelezen):

"30 minutes of exercise is so doable that participants in the study had the desire and energy for even more physical activity after their daily exercise session. In addition, the study group that spent 60 minutes on the treadmill probably ate more, and therefore lost slightly less weight than anticipated."

Makes sense. Als je na het sporten gaat lamballen op de bank met een zak chips omdat je zo'n honger hebt van het sporten, dan doet dat weinig inderdaad.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:13 schreef _aurum_ het volgende:
O haiz! Pff, ik hoest nog steeds af en toe mijn longen er bijna uit ( sapjes zijn evillllzzzz!) maar met een steady diet van aspirine c en keelsnoepjes lijkt het iets beter te gaan.

Wasda? :+
  Vis een optie? dinsdag 8 januari 2013 @ 15:17:11 #237
70532 loveli
N
pi_121312654
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:13 schreef _aurum_ het volgende:
Huisarts bedelen om codeine als je buikspieren genoeg getraind zijn ;)
quote:
Ik heb ook superduperslijmoplossendehoestsiroop *D
Welke?
crap in = crap out
pi_121312671
Mis ik iets?

http://cnt.newpharma.be/u(...)f-comp-20-fr-500.jpg

Ik heb bronchicum, doet het wel, maar is zoet :X
  Vis een optie? dinsdag 8 januari 2013 @ 15:22:13 #239
70532 loveli
N
pi_121312818
Had bisolvon, werkte wel, maar niet superduper. Heb een spier verrekt met hoesten :')
crap in = crap out
pi_121312885
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:17 schreef _aurum_ het volgende:
Mis ik iets?

http://cnt.newpharma.be/u(...)f-comp-20-fr-500.jpg

Ik heb bronchicum, doet het wel, maar is zoet :X
Wat, dat spul bestaat nog echt ook :o. Maar hoest je ook slijm op? Ja - das kut. Nee - dokter vragen om codeine en komende dagen niet meer in een auto klimmen.
pi_121313227
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:13 schreef Chicolate het volgende:

[..]

"30 minutes of exercise is so doable that participants in the study had the desire and energy for even more physical activity after their daily exercise session. In addition, the study group that spent 60 minutes on the treadmill probably ate more, and therefore lost slightly less weight than anticipated."

Makes sense. Als je na het sporten gaat lamballen op de bank met een zak chips omdat je zo'n honger hebt van het sporten, dan doet dat weinig inderdaad.

[..]

Wasda? :+
Jamaar 60 minuten exercise is niet 60 minuten threadmill... in 30 minuten kan je net een warming up en een cooling down doen.. ik vind het een lamballig artikel, sorry loveli.
Je zou het ook nog om kunnen draaien daarbij, als ze echt meer aten: dan val je maar een pond minder af in drie maanden als je meer traint, maar kan je wel meer eten! Win!
pi_121313367
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:22 schreef loveli het volgende:
De lakse programmeur is eruit? Wanneer was je werk voor het laatst leuk? Jullie offeren aardig wat op voor jullie werk.
Yep zijn contract is niet verlengd. Werd tijd ook.

We zijn begonnen met 3 nieuwe mensen in de Oekraïne omdat er in NL geen goede mensen te vinden waren. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Ik vind mijn werk inderdaad niet meer zo leuk en mijn man en ik werken allebei keihard en krijgen daar niet echt waardering voor. Wat we ook doen het is nooit goed genoeg. Maar ik heb nu tenminste een vast contract dat is wel belangrijk, mochten we toch voor een tweede kindje gaan. En dit wordt wel het jaar waar ik ga zorgen dat ze ons eens fatsoenlijk gaan behandelen. Want ik ben er wel klaar mee hoe het nu de hele tijd gaat. Het hele bedrijf is afhankelijk van mijn man en ik. En mijn CEO wordt daar heel zenuwachtig van en gaat dat dan op ons afreageren. Maar wij kunnen er ook niks aan doen dat dat zo is. Dit is wel het jaar van de veranderingen als het eind van het jaar niet beter gaat dan kan het wel eens zijn dat ik wat anders ga zoeken.... (Ook al heb ik 5% aandelen)
pi_121313403
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:32 schreef MarMar het volgende:

[..]

Jamaar 60 minuten exercise is niet 60 minuten threadmill... in 30 minuten kan je net een warming up en een cooling down doen.. ik vind het een lamballig artikel, sorry loveli.
Je zou het ook nog om kunnen draaien daarbij, als ze echt meer aten: dan val je maar een pond minder af in drie maanden als je meer traint, maar kan je wel meer eten! Win!
Que? In 30 minuten kan ik 5 km rennen, of mijn volledige KT-rondje doen (zonder de extra fysio-oefeningen) inclusief warming up (5 min op hoge intensiteit crosstrainer en ik ben warm).

Denk dat het juist goed is om te laten zien dat sporten niet extreem veel tijd hoeft te kosten en dat je er ook niet de rest van de dag moe van hoeft te zijn. Ik kan (en mag) gewoon in mijn lunchpauze naar de sportschool en kan verder normaal functioneren, waardoor sporten netto weinig tijd kost. Dat motiveert :P.
pi_121313565
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:04 schreef loveli het volgende:

Ben erg benieuwd hoe ze deze groepen met elkaar vergeleken hebben, het liefst wil je dat de controlegroep en de interventiegroep zo homogeen mogelijk zijn. Dan is een andere belangrijke variabele om te zien wat ze dagelijks eten aan kcal, macro's, etc, of er rekening is gehouden met het basis metabolisme en activiteit van ieder individu om alles zo gelijkmatig mogelijk te houden.
Dan ben ik ook benieuwd of er nog uitvallers waren, hoe daar rekening mee is gehouden, alsook statistisch. En ook hoe er precies is gemeten, hebben ze alleen weegschaal gebruikt? Hebben ze ook rekening gehouden met verlies van vet vrije massa?

Jammer dat het onderzoek niet in zijn volledigheid direct te vinden is. De media is erg goed om resultaten en conclusies van dit soort onderzoeken erg krom te brengen.
pi_121313580
ik heb besloten niet naar de sportschool te gaan vandaag, maar straks een rondje te gaan hardlopen. Heb zin om buiten te zijn.

Verder denk ik eraan om weer te gaan paardrijden, dat heb ik al heeel lang niet gedaan, maar lijkt me nog steeds leuk. Vroeger was ik een echt penny-meisje!

En nog meer random nieuws: m'n keukenmachine is nog steeds niet verzonden. beuh, stomme amazon.
pi_121313611
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:46 schreef Mufasa208 het volgende:
Euh, je hoofd mag eraf hoor.
Het gaat erom wat je bent, niet wie je bent.

Je vindt van mij ook geen foto's met kop d'r op op het internet :N.
  Vis een optie? dinsdag 8 januari 2013 @ 15:41:31 #247
70532 loveli
N
pi_121313613
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:32 schreef MarMar het volgende:
sorry loveli.
? Ik dump 'em alleen maar, heb 'em niet gelezen, ben niet voor of tegen, geen reden om sorry te zeggen tegen mij...
crap in = crap out
pi_121313629
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:24 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Wat, dat spul bestaat nog echt ook :o. Maar hoest je ook slijm op? Ja - das kut. Nee - dokter vragen om codeine en komende dagen niet meer in een auto klimmen.
Ik hoest het niet echt op, het zit meer vast en niet autorijden is helaas geen optie. Ik ga ter compensatie maar iedere avond vroeg naar bed :')
  dinsdag 8 januari 2013 @ 15:42:28 #249
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121313647
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Jij bent een bips! O+

</slechtevoorspelbaregrap>
pi_121313654
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:40 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Ben erg benieuwd hoe ze deze groepen met elkaar vergeleken hebben, het liefst wil je dat de controlegroep en de interventiegroep zo homogeen mogelijk zijn. Dan is een andere belangrijke variabele om te zien wat ze dagelijks eten aan kcal, macro's, etc, of er rekening is gehouden met het basis metabolisme en activiteit van ieder individu om alles zo gelijkmatig mogelijk te houden.
Dan ben ik ook benieuwd of er nog uitvallers waren, hoe daar rekening mee is gehouden, alsook statistisch. En ook hoe er precies is gemeten, hebben ze alleen weegschaal gebruikt? Hebben ze ook rekening gehouden met verlies van vet vrije massa?

Jammer dat het onderzoek niet in zijn volledigheid direct te vinden is. De media is erg goed om resultaten en conclusies van dit soort onderzoeken erg krom te brengen.
als je het volledige articel wilt, pm je emailadres dan even, dan kan ik het zo opsturen. heb access tot heeeeeel veel journals.
pi_121313725
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:35 schreef Skoap het volgende:

[..]

We zijn begonnen met 3 nieuwe mensen in de Oekraïne omdat er in NL geen goede mensen te vinden waren. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Ik vind mijn werk inderdaad niet meer zo leuk en mijn man en ik werken allebei keihard en krijgen daar niet echt waardering voor. Wat we ook doen het is nooit goed genoeg. Maar ik heb nu tenminste een vast contract dat is wel belangrijk, mochten we toch voor een tweede kindje gaan. En dit wordt wel het jaar waar ik ga zorgen dat ze ons eens fatsoenlijk gaan behandelen. Want ik ben er wel klaar mee hoe het nu de hele tijd gaat. Het hele bedrijf is afhankelijk van mijn man en ik. En mijn CEO wordt daar heel zenuwachtig van en gaat dat dan op ons afreageren. Maar wij kunnen er ook niks aan doen dat dat zo is. Dit is wel het jaar van de veranderingen als het eind van het jaar niet beter gaat dan kan het wel eens zijn dat ik wat anders ga zoeken.... (Ook al heb ik 5% aandelen)
Heb je de werkgerelateerde verwachtingen ook richting je werkgever uitgesproken?
pi_121313808
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:35 schreef Skoap het volgende:

[..]

Niet :?
Vond laatst de vacature en daar zijn toch wel geschikte kandidaten voor te vinden leek me.
quote:

[..]

:@
Nog geen minuut zoeken...
Niet als sigme zodanig, dat niet.
pi_121313832
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:36 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Que? In 30 minuten kan ik 5 km rennen, of mijn volledige KT-rondje doen (zonder de extra fysio-oefeningen) inclusief warming up (5 min op hoge intensiteit crosstrainer en ik ben warm).

Denk dat het juist goed is om te laten zien dat sporten niet extreem veel tijd hoeft te kosten en dat je er ook niet de rest van de dag moe van hoeft te zijn. Ik kan (en mag) gewoon in mijn lunchpauze naar de sportschool en kan verder normaal functioneren, waardoor sporten netto weinig tijd kost. Dat motiveert :P.
Als je het zo zegt motiveert het inderdaad :)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 15:47:08 #254
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121313846
De Penny O+

Heb 2 pony's en 1 paard gehad... en toen kwamen de jongens in beeld, weg interesse :D
pi_121313891
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:46 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Vond laatst de vacature en daar zijn toch wel geschikte kandidaten voor te vinden leek me.

[..]

:@
Nog geen minuut zoeken...
Op basis van mijn complete naam? Ja, dan sta ik wel op een paar plekken.
pi_121313919
Voornaam, regio en werk
pi_121313950
Heh. Net voor de grap eens op de weegschaal gestaan. Ik weeg ruim tien kilo meer dan de vorige keer dat ik hier meekletste. :o
Zal ik toch maar weer met jullie meedoen? :Y)
Let me see you stripped down to the bone
pi_121313960
quote:

[..]

Meet mr. Conehead.
pi_121314002
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:48 schreef V1z0R het volgende:
Voornaam, regio en werk
Oh ja, dat werkt vast ook. Daar sta ik dus (verplicht) met m'n kop op. En op linkedIn ook.
pi_121314006
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:48 schreef V1z0R het volgende:
Voornaam, regio en werk
Hela, ik had ook al naar Sigme lopen Googelen op basis van die gegevens, maar ik kon niks vinden! Potver! :D
  Vis een optie? dinsdag 8 januari 2013 @ 15:51:12 #261
70532 loveli
N
pi_121314013
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:49 schreef minilot het volgende:
Heh. Net voor de grap eens op de weegschaal gestaan. Ik weeg ruim tien kilo meer dan de vorige keer dat ik hier meekletste. :o
Als je nou gaat uittesten of je van 30 of 60 mins per dag meer afvalt O-)

Welkom terug enzo. Had je een kitchenaid?
crap in = crap out
pi_121314027
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:49 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Meet mr. Conehead.
^O^
Klinkt stom, maar het geeft toch een beter beeld om tegenaan te typen :Y.
pi_121314033
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:49 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Meet mr. Conehead.
Ik maar denken dat ik 'breed' was :@
pi_121314055
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:51 schreef loveli het volgende:

[..]

Als je nou gaat uittesten of je van 30 of 60 mins per dag meer afvalt O-)

Welkom terug enzo. Had je een kitchenaid?
Nope, hoezo? Ik kneed met de hand. :)
Ik work momenteel niet echt out, 30 noch 60 minuten. Wellicht toch wel een idee om er weer eens mee te beginnen.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 15:52:28 #265
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121314057
quote:
Zwaar grapje :P

Wat ben je breed/groot Mustafa :o
pi_121314084
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:44 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Heb je de werkgerelateerde verwachtingen ook richting je werkgever uitgesproken?
Nog niet... Op dit moment is zijn humeur -20. Dus ik ga eerst even een paar werken werken om de boel op orde te krijgen en te zorgen dat hij wat beter in zijn vel zit. Alvorens ik hem ga vertellen hoe ik erin zit. Want anders wordt het toch alleen maar een mega k*t gesprek. Mijn CEO laat zich erg leiden door zijn emoties. Niet echt professioneel.
pi_121314094
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:51 schreef minilot het volgende:

[..]

Hela, ik had ook al naar Sigme lopen Googelen op basis van die gegevens, maar ik kon niks vinden! Potver! :D
Het scheelt dat Vizor me ook herkent als ie mij tussen de resultaten ziet staan ;).
pi_121314118
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:46 schreef V1z0R het volgende:

[..]

[..]

Ja als je geld te veel hebt misschien en het via een bureau laat doen. Maar dat is onbetaalbaar voor ons.
We hebben 3 mensen op gesprek gehad, maar dat was allemaal niks helaas.
pi_121314134
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Het scheelt dat Vizor me ook herkent als ie mij tussen de resutaten ziet staan ;).
Ik dacht dat ik dat ook wel zou doen naar aanleiding van anderhalve foto met vooral een bos haar op de ene en een blije bips op de andere. Maar helaas. : :s)
pi_121314157
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Het scheelt dat Vizor me ook herkent als ie mij tussen de resultaten ziet staan ;).
Overigens is dat ook mijn richtlijn: het geeft niet als mensen die me kennen me herkennen op internet, maar iemand die mij niet kent zou me niet moeten kunnen herleiden.
pi_121314388
quote:
Waarom denk je dat ik hier ook weer ben ;)
Mijn gewicht moet ook ergens tussen de 10 en 15 kilo naar beneden
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:01:00 #272
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121314398
Flinke armen, leeuwenkoning! :Y

Wat was je doel ook weer? Volgens mij ben je niet te dik ofzo toch?
pi_121314520
mijn D wordt: 1.5 tartaartje (de andere helft bewaar ik voor morgen bij de lunch) met gebakken champignons. Daarbij spruitjes en witlof geblust met port en beetje uitgebakken ontbijtspek.
pi_121314582
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:53 schreef Skoap het volgende:

[..]

Nog niet... Op dit moment is zijn humeur -20. Dus ik ga eerst even een paar werken werken om de boel op orde te krijgen en te zorgen dat hij wat beter in zijn vel zit. Alvorens ik hem ga vertellen hoe ik erin zit. Want anders wordt het toch alleen maar een mega k*t gesprek. Mijn CEO laat zich erg leiden door zijn emoties. Niet echt professioneel.
ok! Maar probeer het geen klaag gesprek te laten worden, want dan gaat je CEO los. Probeer aan te geven wat je belangrijk vindt in een constructieve/ productieve werkomgeving en documenteer het (ook als hij het niet doet) en voeg een tijdslijn toe wanneer je wat zou willen hebben....natuurlijk zodat je een productievere/ gelukkigere werknemer wordt *)

Als je dan vertrekt dan heb je feiten en kan je de emotie eruit trekken....want je wederhelft blijft er denk ik de eerste tijd nog wel werken.
pi_121314737
Ja zo doe ik het ook altijd. Dat is de enige manier die werkt. Wat ik dan ook wel weer begrijp!
Maar ik ben vooral de negativiteit zo enorm zat. We zijn in 1 jaar gegroeid van 2 man techniek in Panama naar nu dan 2 in NL, 3 in de Oekraïne en 2 in Panama. De omzet is mega mega mega omhoog gegaan en zo kan ik nog wel even door gaan. En toch is hij alleen maar aan het zeiken. En dat is zo ontzettend jammer...
pi_121314773

Nieuwe bikini besteld. Hij was eindelijk in de aanbieding. Hoop dat het broekje past, kon kiezen tussen 36 en 42. Heb 36 gedaan, want je kan het strikken aan de zijkant, dus ik dénk dat het dan wel moet kunnen.
  Vis een optie? dinsdag 8 januari 2013 @ 16:11:36 #277
70532 loveli
N
pi_121314819
Nice!
crap in = crap out
pi_121314870
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:36 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ligt er ook totaal aan hoe je sport denk ik.. mijn rondje KT is wel een uur.. als ik elke dag zou sporten zou ik het opsplitsen per spiergroep en dan is dat half uurtje per dag misschien wel realistisch.

Come to think of it, eigenlijk sport ik elke dag, maar niet elke dag in de sportschool. Mijn wandelingen duren ook al zo'n 90 minuten tho. Ik zou echt niet kunnen bereiken wat ik wil met 30 minuten sport, maar dat zit wellicht anders als je alleen focust op afvallen.
pi_121315013
Ik keek verkeerd. Het is twaalf kilo. :o :D
pi_121315069
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:16 schreef minilot het volgende:
Morgenochtend vast weer 10 ;)

En Mufasa, goed lijf :D
  Vis een optie? dinsdag 8 januari 2013 @ 16:18:09 #281
70532 loveli
N
pi_121315095
quote:
Voordeel: de eerste kilo's gaan er sneller af ;)
crap in = crap out
pi_121315096
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:10 schreef conleche het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Nieuwe bikini besteld. Hij was eindelijk in de aanbieding. Hoop dat het broekje past, kon kiezen tussen 36 en 42. Heb 36 gedaan, want je kan het strikken aan de zijkant, dus ik dénk dat het dan wel moet kunnen.
Cute!
pi_121315222
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:10 schreef conleche het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Oeh hij is echt Co :D.
pi_121315283
Staat je vast goed Co! ^O^
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:00 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik raadde het aan om erbij te doen zodat je met hardlopen alleen het niet juist minder maakt. Nu weet ik niet precies hoe de toename van spieren is bij hardlopen wanneer het sporten daarvoor non-existent was, maar toch.
Dus wilde je gewoon gelijk houden in slapjanusheid... :@

Dus dat je volgend jaar niet 10kg eraf hebt te trainen i.p.v. 8 door hetzelfde te eten/doen, en het osteoporoseverhaal wat loveli al noemt.
Ik moest 'm even er bij halen :P }) WB in ieder geval minilot! w/
pi_121315426
Hoi minilot! WB :D

Mufasa armen :o
pi_121315446
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:22 schreef V1z0R het volgende:
Ik moest 'm even er bij halen :P }) WB in ieder geval minilot! w/
Hahaha! GlazenBolV1z0r! :D
Ik kom meestal wel een paar kilo aan in de wintermaandfen, maar dit keer is het wel héél gortig.

Maarreh V1Z0r, ik geef toch echt de schuld aan een kook- en bakobsessie die de afgelopen maanden bij mij tot ongekende hoogte oplaaide. Daar viel niet tegenop te Jilliannen. :)
pi_121315461
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:26 schreef Perruche het volgende:
Ik zal me rustig houden! ;) Geen eetlijstjes. :)
pi_121315815
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:27 schreef minilot het volgende:

[..]

Daar viel niet tegenop te Jilliannen. :)
Doe je dat nog steeds?
Mij is het nog steeds niet gelukt om het 30 dagen achter elkaar vol te houden (de autist in mij wil dat graag) met al het andere sporten is het gewoon niet haalbaar.
pi_121316055
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:36 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Doe je dat nog steeds?
Mij is het nog steeds niet gelukt om het 30 dagen achter elkaar vol te houden (de autist in mij wil dat graag) met al het andere sporten is het gewoon niet haalbaar.
Nope. Ik bleek er te lui voor, en ik vond het nogal saai (vooral dat). Plus, ik deed het samen met mijn lief, en de onderbuurvrouw vond het niet echt awesome als er in totaal honderdzeventig kilo stond te jumpingjacken op haar plafond. >:)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:57:45 #290
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121316890
LIjst dan maar
O: kwark, vla, suiker
T: halve komkommer, cup a soup tomaat, 200 gr rauwe wortel, grote peer.
L: 2 boterhammen met filet americain, halve paprika, tomaat, kom bruine bonensoep met spek en worst, beker melk
T's: 2 appels, sinaasappel, kiwi, paar dropjes, 2 dunne volk.crackers met kaas
D: bloemkool, roergebakken spinazie met champ en ui, gegrilde tonijnfilet, ovenfrieten met mayo en curry
T: zoute popcorn of zoute stokjes
pi_121317015
yaaaay, m'n keukenmachine is verzonden! Nu kan ik helemaal niet werken. Ik ben als een kind zo opgewonden over dat ding.

Gelukkig haalt de duutser me over een kwartiertje op, wandelen we dan samen naar huis, gaan samen hardlopen, en dan lekker eten.

Jippie! *O* *O* *O* *O*
pi_121317121
quote:
[quote]14s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:51 schreef sigme het volgende:

[..]

Meet mr. Conehead.
^O^
Klinkt stom, maar het geeft toch een beter beeld om tegenaan te typen :Y.
[/quote]
True, zeker als er ook advies wordt gegeven. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:51 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Meet mr. Conehead.
Ik maar denken dat ik 'breed' was :@
[/quote]
Hoe lang train je al? :)

quote:
12s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:52 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Zwaar grapje :P

Wat ben je breed/groot Mustafa :o
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:26 schreef Perruche het volgende:

Mufasa armen :o
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
Flinke armen, leeuwenkoning! :Y

Wat was je doel ook weer? Volgens mij ben je niet te dik ofzo toch?
Moet ook schijn kunnen ophouden om mijn koninkrijk te kunnen beschermen. Of ik compenseer ergens voor. :P

Mijn doel is om mijn vet eraf te krijgen, ik draag het nogal goed. :+ Maar er mag wel wat kilo's af van mijn benen, kont, buik en lovehandles.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:17 schreef MarMar het volgende:

[..]

Morgenochtend vast weer 10 ;)

En Mufasa, goed lijf :D
Thnx. :)
  Vis een optie? dinsdag 8 januari 2013 @ 17:04:28 #293
70532 loveli
N
pi_121317180
Zo te zien heb je aanleg voor spieropbouw en je bent ook nog eens man, ijzer vreten en het zal er wel weer afvliegen.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 8 januari 2013 @ 17:04:53 #294
70532 loveli
N
pi_121317198
Heb m'n marshmallows geklikood. Was nodig.
crap in = crap out
pi_121317206
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:04 schreef loveli het volgende:
Heb m'n marshmallows geklikood. Was nodig.
^O^
pi_121317230
volgens mij ben je al een hele tijd aan het kloten, loveli, of niet?

Gaat het allemaal wel lekker met je? Ik heb het idee dat dat bij jou altijd erg met elkaar samen hangt...
pi_121317285
Heb een erg goede schrijfdag gehad en ga lekker hardlopen O+ heb ik verdiend. Wel rustig aan met de voet, klein eindje dus maar op 'n rustig tempo!
Ja doei.
  Vis een optie? dinsdag 8 januari 2013 @ 17:09:26 #298
70532 loveli
N
pi_121317416
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:05 schreef Jagärtrut het volgende:
volgens mij ben je al een hele tijd aan het kloten, loveli, of niet?

Gaat het allemaal wel lekker met je? Ik heb het idee dat dat bij jou altijd erg met elkaar samen hangt...
Klopt, gebruik slank ook wel als biechtstoel/stok achter de deur. Anders had ik het spul opgegeten :')

Aantal verantwoordelijkheden die ik niet kan skippen, slecht slapen door verrekte spier, nog niet 100% opgeknapt na afgelopen maand, maar netto zit ik nog wel in de plus.
crap in = crap out
pi_121317450
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:09 schreef loveli het volgende:

[..]

Klopt, gebruik slank ook wel als biechtstoel/stok achter de deur. Anders had ik het spul opgegeten :')

Aantal verantwoordelijkheden die ik niet kan skippen, slecht slapen door verrekte spier, nog niet 100% opgeknapt na afgelopen maand, maar netto zit ik nog wel in de plus.
nu zorgen dat je niet alleen netto in de plus zit. Goed voor jezelf zorgen (zegt de gek).. :*
pi_121317560
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:04 schreef loveli het volgende:
Zo te zien heb je aanleg voor spieropbouw en je bent ook nog eens man, ijzer vreten en het zal er wel weer afvliegen.
Yups! Alweer bezig... merk het ook alweer aan mijn taille. *O*
  dinsdag 8 januari 2013 @ 17:12:31 #301
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121317567
Fijn Jeager *O*

Doe je voorzichtig Mo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')