abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 januari 2013 @ 14:55:02 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121269983
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_121270068
Bij gebrek aan creativiteit bij het fingeren van een naam maar een van mijn patienten de achternaam Voorhees gegeven. /slechte horror :')
pi_121270369
Hoe zo'n percentage van de jeugd zou dat lezen als vingeren? :')
Ik moest zelf eerst denken aan een username 'finger'-en :@
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ah maar de craving is dus minder V1zmans? *O* Vind het knap hoor :Y Ik haal vaak een frisse neus met boodschappen doen.
Ja, dat valt me stiekem reuze mee! :Y

B-) Naamtopic! O+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_121270393
Vaiz, goed bezig! *O*

Hier ziekjes, uurtje geleden ongeveer mijn bed uit gekomen.

Lijstje:
O/T/L: croissantje, boterham met ham, hardgekookt eitje, 2 paracetamol
T: omelet
D: boerenkool met worst
T: geen idee*

*helaas geen yoghurt, M. is boodschappen gaan doen vanmorgen, maar de yoghurt vergeten mee te nemen. Morgen zelf even lopen als ik me dan wat beter voel.
pi_121270405
Ik was nieuwsgierig naar dat 17 dagen dieet. Heb wel wat info gevonden. En wel wat wijzer geworden: het is niks voor mij :D Veel te weinig eten en dan ga ik juist veel eerder naar slechte dingen grijpen.
Voor anderen die ook niet precies weten wat het is: http://www.consumentenbon(...)ieet/17-dagen-dieet/

Wat ik begrijp: (ok kort door de bocht) eerst ga je crashen, zodat je snel resultaat ziet. Daarna een periode van 3x17 dagen om te 'wennen' aan je nieuwe eetpatroon. Bij elkaar ben je dus 68 dagen bezig. En het grootste verschil in gewicht maak je in de eerste 17 dagen.
Ik ben wel benieuwd of het werkt en of het vol te houden is. Dat laatste zou voor mij moeilijk zijn omdat je echt sommige dingen niet mág. Ik heb liever een 'dieet' waarbij alles mag maar in beperkte mate. Ik kan me (soms :@ ) redelijk goed inhouden.
Maar veel succes in ieder geval Majo!
pi_121270436
In appels zitten carbs. Ik ben benieuwd naar hun theorie waarom appelcarbs wel oké zijn. Verder, vind ik het best weinig, het is niet alleen gedeeltelijk low carb, maar ook nog eens low fat.
pi_121270474
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:08 schreef conleche het volgende:
In appels zitten carbs. Ik ben benieuwd naar hun theorie waarom appelcarbs wel oké zijn. Verder, vind ik het best weinig, het is niet alleen gedeeltelijk low carb, maar ook nog eens low fat.
Het is low alles. In het begin mag je 1000 kcal per dag. Daar zit ik na mijn lunch al over heen...
pi_121270505
Misschien eind van deze week eindelijk uitsluitsel over de hypotheek. Zou het? :o

*O*
Ja doei.
pi_121270577
ik blijf maar wachten totdat m'n keukenmachine verstuurd is. Hoop dat ik hem voor het weekend binnen heb.

Verder begin ik het werkjaar op een niet zo'n goede manier, heb nog nakijkwerk van voor de vakanite liggen, en heb er zoooo'n hekel aan!
pi_121270781
Ik heb mijn work-out ook weer gehad. Boodschappen gedaan, waaronder 2 netten perssinaasappels, paar flessen met hero 'weerstand' sap (gewoon lekker fruitsap) en een blok kaas met 50% korting. Mijn armen konden de tassen nauwelijks dragen, ongelooflijk hoe snel spierkracht afneemt :o.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_121270905
Als het er ooit is geweest komt het wel sneller terug ;)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 15:23:40 #12
70532 loveli
N
pi_121271018
Ziek -> zwak, komt snel weer bij.
crap in = crap out
pi_121271157
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:08 schreef the85mc het volgende:

[..]

Het is low alles. In het begin mag je 1000 kcal per dag. Daar zit ik na mijn lunch al over heen...
Daar ga ik het echt niet op doen. :X Ook als vrouw niet. :+
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 15:28:01 #14
70532 loveli
N
pi_121271174
Ik haat domme mensen :')
/frust
crap in = crap out
pi_121271329
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:28 schreef loveli het volgende:
Ik haat domme mensen :')
/frust
Moet je idd ook mee uitkijken, teveel contact met domme mensen resulteert in moordneigingen. Een werkongeluk?
pi_121271365
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:27 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Daar ga ik het echt niet op doen. :X Ook als vrouw niet. :+
Is wel wennen maar kan makkelijk hoor ;)
Heb ooit zo'n beetje een jaar op alleen avondeten geleefd :@ 75kg kwijt
pi_121271414
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:20 schreef V1z0R het volgende:
Als het er ooit is geweest komt het wel sneller terug ;)
Dat merk ik zelfs *O*
pi_121271489
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:33 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Is wel wennen maar kan makkelijk hoor ;)
Heb ooit zo'n beetje een jaar op alleen avondeten geleefd :@ 75kg kwijt
Zelfs met wennen ben ik dan echt bubble boy met zoveel kcal. :X Maar 75KG kwijt.... damn!
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 15:38:08 #19
70532 loveli
N
pi_121271519
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:32 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Moet je idd ook mee uitkijken, teveel contact met domme mensen resulteert in moordneigingen. Een werkongeluk?
Noop, vandaag weekend. Soort van. Had het ook niet moeten posten zo, was even een uitlaatklep.
Heb zelf een hekel aan dat soort halve opmerkingen, zeg dan niks, denk ik nu.
crap in = crap out
pi_121271592
Tsja, ik ben ook niet van de dieten, meer van de lange termijn en langzame aanpak. Als je iedere dag 100 kcal onder je verbruik eet, ben je na een jaar 5 kg lichter. Doe je dat met 200 kcal, dan ben je al meer dan 10 kg kwijt in een jaar.. En je hoeft niks radicaals te veranderen. Alleen maar 1 boterham per dag minder, that's it.
Klinkt makkelijk zo he ;) Snap ook niet dat ik daar zo lang over heb gedaan om erachter te komen..
pi_121271684
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:38 schreef loveli het volgende:

[..]

Noop, vandaag weekend. Soort van. Had het ook niet moeten posten zo, was even een uitlaatklep.
Heb zelf een hekel aan dat soort halve opmerkingen, zeg dan niks, denk ik nu.
Vaguebooking, in een minder abstracte vorm is dat net zoiets als cold reading... vooral met een ergernis als domme mensen, je hebt altijd wel ergens beet. :+
pi_121271955
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:39 schreef the85mc het volgende:
Tsja, ik ben ook niet van de dieten, meer van de lange termijn en langzame aanpak. Als je iedere dag 100 kcal onder je verbruik eet, ben je na een jaar 5 kg lichter. Doe je dat met 200 kcal, dan ben je al meer dan 10 kg kwijt in een jaar.. En je hoeft niks radicaals te veranderen. Alleen maar 1 boterham per dag minder, that's it.
Klinkt makkelijk zo he ;) Snap ook niet dat ik daar zo lang over heb gedaan om erachter te komen..
Dat werkt prima als je al een gezonde basislijst hebt. Als je van crap komt, kan het heel prettig zijn om eerst radicaal alle crap te schrappen en te wennen aan gezond voedsel (en meteen af te vallen, wat je gemotiveerd houdt), zodat je daarna over kan schakelen op een gezond patroon voor de lange termijn.

Ik kan het allebei (crashen en langzaam afvallen) maar geef de voorkeur aan gewoon crap eten en erbij sporten zodat ik me nergens beperkt voel :P. Komende maanden geef ik mezelf de kans te wennen aan gezond voedsel (in grote hoeveelheden want ik hoef geen gram af te vallen momenteel) en kijken of ik dat volhou. Met zo nu en dan een zak chips en bier, omdat het kan :P.
  maandag 7 januari 2013 @ 15:55:34 #23
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121272101
Extra groente kan altijd Majo, dat zou ik sowieso doen!

Lijst:
O: kwark, vla, basterdsuiker
T's: halve komkommer, cup a soup snert, cappuccino, 2 appels, cracker kaas
L: 2 boterhammen met ham en kaas, beker melk, kom bospaddencremesoep met ballen, tomaat
T's: sinaasappel, kiwi, 3 lychees, 10 druiven, paar dropjes, blokje choco (hoezo suikers ') ), cracker filet americain.
D: spruitjes, broccoli, rijst met zelfgemaakte satesaus, kippendij
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_121272457
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:51 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Dat werkt prima als je al een gezonde basislijst hebt. Als je van crap komt, kan het heel prettig zijn om eerst radicaal alle crap te schrappen en te wennen aan gezond voedsel (en meteen af te vallen, wat je gemotiveerd houdt), zodat je daarna over kan schakelen op een gezond patroon voor de lange termijn.

Ik kan het allebei (crashen en langzaam afvallen) maar geef de voorkeur aan gewoon crap eten en erbij sporten zodat ik me nergens beperkt voel :P. Komende maanden geef ik mezelf de kans te wennen aan gezond voedsel (in grote hoeveelheden want ik hoef geen gram af te vallen momenteel) en kijken of ik dat volhou. Met zo nu en dan een zak chips en bier, omdat het kan :P.
dat doe ik eigenlijk ook, eten waar ik zin in heb en erbij blijven sporten. Kom ik op de 85 kg, dan weer iets meer opletten wat ik eet.
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 16:24:23 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121273089
Internet op het werk doet het niet meer dus zal vanavond weer reageren :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_121273134
Groentenhoeveelheid bij de Lidl viel tegen. Gets.

En de spinazie zag er niet lekker uit. Morgen maar wat bijhalen her en der.
Ja doei.
  maandag 7 januari 2013 @ 16:38:54 #27
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121273675
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:25 schreef motorbloempje het volgende:
Groentenhoeveelheid bij de Lidl viel tegen. Gets.

En de spinazie zag er niet lekker uit. Morgen maar wat bijhalen her en der.
Klote is dat he!?

Hebben jullie ook bloemkool bij de Lidl? En wat kost het omgerekend? Hier kost het 2.29 e
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_121275605
Eindelijk weer een normale dag gehad *O*
Heb besloten dat mijn basislijst als volgt gaat zijn:

magere yoghurt of griekse yoghurt
4 boterhammen met mager beleg
2 stuks fruit (of iets van groente) als tussendoortje
en normaal avondeten: aardappel/rijst/pasta, vlees/vis en groente

Morgenvroeg maar eens wegen...... :X
pi_121275647
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:38 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Klote is dat he!?

Hebben jullie ook bloemkool bij de Lidl? En wat kost het omgerekend? Hier kost het 2.29 e
Ja, maar we eten het echt nooit :@ dus ik zou 't eigenlijk niet weten _O-
Ja doei.
pi_121275736
Wauw! Ik heb een blikje tonijn, schep majo, schep kwark, lepel kappertjes en zout en peper gepureerd en dat door de spaghetti met een lading cherrytomaatjes :9
Be someone that makes you happy
pi_121275774
Dank nog voor de uitleg over olijfolie /zonnebloemolie
Worry is a misuse of imagination
pi_121275864
Ik heb een PM gestuurd met een linkje naar het huis waar we vanochtend een bod op hebben gedaan naar een aantal mensen waarvan ik dacht dat ze er nieuwsgierig naar waren. Heb je geen PM en wil je er wel eentje, PM me dan even. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_121276138
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb een PM gestuurd met een linkje naar het huis waar we vanochtend een bod op hebben gedaan naar een aantal mensen waarvan ik dacht dat ze er nieuwsgierig naar waren. Heb je geen PM en wil je er wel eentje, PM me dan even. :+.
Ik vind het een leuk huis! *O*
En die keuken is cool. B-)

Had jij nu ook een Kitchenaid? Of vergis ik me daarin?
En Jagär, waarom heb jij voor een Kenwood gekozen? :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_121276160
Ik wil dat huis! ;) O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_121276180
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Dank!

Ik heb een Kenwood Patissier. Kitchenaid was me destijds te duur.
  maandag 7 januari 2013 @ 17:45:54 #36
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121276359
Vertraging op station, honger, tijd over.... slankiewise gevaarlijke situatie :+ ben gegaan voor krentenbol met kaas, minste van de redelijk vullende kwaden :P
pi_121276581
Ik hou wel van mijn Kitchenaid O+ En hij is zo mooi O+
Had toen ook wel geluk met een aanbieding ergens in Duitsland!
Oja deze site: http://www.cookplanet.co.(...)__from_store=default (site is nu in het Engels, maar ik kreeg hem toen besteld via Duitse site, maar Engels leest fijner)
pi_121276856
Kitchenaid is wel ontzettend duur, maar ook heel erg mooi. :D
Maar ik ga 's eens vergelijken met de Kenwood patissier. :) Ben je er tevreden over DaD?

Tnx voor de link Skoap! :) Welke kleur heb je? B-)
Ik zag pas de gele staan bij de Bijenkorf en ondanks dat ik niet zo van geel houd, vond ik ;m helemaal geweldig. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_121276989
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:32 schreef Nallie het volgende:
Wauw! Ik heb een blikje tonijn, schep majo, schep kwark, lepel kappertjes en zout en peper gepureerd en dat door de spaghetti met een lading cherrytomaatjes :9
Klinkt lekker :9
Ja doei.
pi_121277037
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vind de binnenkant en indeling van het huis echt O+ O+ _O_

De buitenkant wat minder :@ maar dat is natuurlijk smaak :P Mooie prijs ook!

* motorbloempje wacht op K&W topic, al hoeft er wijnig ge'K'-ed te worden _O-
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 18:00:59 #41
70532 loveli
N
pi_121277038
Er is ook een koperen versie. Die is wel een tikje prijzig.
crap in = crap out
pi_121277189
Dad, zou je mij het linkje per DM kunnen sturen? M'n PM doet het niet.
pi_121277190
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Maar ik ga 's eens vergelijken met de Kenwood patissier. :) Ben je er tevreden over DaD?

Ik zag pas de gele staan bij de Bijenkorf en ondanks dat ik niet zo van geel houd, vond ik ;m helemaal geweldig. B-)
Ik ben er heel tevreden over! Klopt en mengt alles, ook zwaarder deeg doet 'ie zonder problemen. Je kan er geen opzetstukken opzetten, maar dat heb ik nog geen moment gemist.
pi_121277295
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik vind de binnenkant en indeling van het huis echt O+ O+ _O_

De buitenkant wat minder :@ maar dat is natuurlijk smaak :P Mooie prijs ook!

De volledige kluslijst: paar muurtjes schilderen (ik háát oranje), een walk-in closet maken in de grootste slaapkamer, en een schutting plaatsen.

Maar laten we niet te veel op de zaken vooruit lopen. Ons voorbehoud is er nogal eentje, natuurlijk.
pi_121277443
Schutting lijkt me geen overbodige luxe nee! :D
Ja doei.
pi_121277549
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:41 schreef Skoap het volgende:
Ik wil dat huis! ;) O+
Dat ja! Erg mooi hoor :Y
pi_121277611
Mooie lichte, ruime woonkamer en heel fijne keuken zo te zien!
  maandag 7 januari 2013 @ 18:20:42 #48
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121277878
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Onder invloed klussen, altijd goed :P
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_121277900
Wat lief dat jullie allemaal zo enthousiast zijn. O+.

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:20 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik lees te veel mee in OUD. ;(.
  maandag 7 januari 2013 @ 18:21:52 #50
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121277925
Och, daar geldt het ook wel voor :').
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 7 januari 2013 @ 18:22:46 #51
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121277960
Ik wil dat huis ook DaD maar dat wist je al :+

Fijn hoor!!!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_121278341
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:20 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

*hips*
Ja doei.
pi_121278627
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

Candy apple red
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 18:53:59 #54
70532 loveli
N
pi_121279315
O+
crap in = crap out
pi_121279705
Mooi! O+
Doe wat je niet durft.
  maandag 7 januari 2013 @ 19:13:13 #56
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121280196
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:38 schreef Skoap het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Candy apple red
Vreselijk mooi... en je hebt er ook een espressomachine van...
Hoe een mooie combinatie krijg je dan?
* uniekhoorn heeft te kleine keuken :(
  maandag 7 januari 2013 @ 19:13:49 #57
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121280229
Zo'n ding zou hier alleen maar stof staan te verzamelen :'). Doet de blender nu ook.
pi_121280363
M'n ouders hebben ook zo'n ding met alles er op en er aan maar gewoon in een saaie matzilveren kleur
  maandag 7 januari 2013 @ 19:18:05 #59
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121280456
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zo'n ding zou hier alleen maar stof staan te verzamelen :'). Doet de blender nu ook.
Blender is een nonding.. net zoals een eierkoker of snijder of knoflookpartjesmaker of electrische citruspers of een appelboor, ananashartuithaler, olijvenontpitter.

Maar een KitchenAid... doet er niet toe als het er alleen maar staat.. tis gewoon O+
pi_121280713
Hihi, hij staat hier ook op een vrij centrale plaats, hij is zo mooi O+
Maar ik heb ook echt veel accessoires erbij, dus gebruik hem gelukkig wel veel.
Vandaag nog om winterwortels te raspen. En maak geregeld verse pasta :9
  maandag 7 januari 2013 @ 19:22:44 #61
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121280737
Ik zou niet weten wat ik ermee zou moeten doen. Serieus. Beslag maken ofzo? :?
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 19:24:22 #62
70532 loveli
N
pi_121280828
Naar kijken en zo nu en dan afstoffen :Y
crap in = crap out
pi_121280830
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:18 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Blender is een nonding.. net zoals een eierkoker of snijder of knoflookpartjesmaker of electrische citruspers of een appelboor, ananashartuithaler, olijvenontpitter.

Maar een KitchenAid... doet er niet toe als het er alleen maar staat.. tis gewoon O+
Appelboor! O+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_121281083
Mijn lijstje van vandaag. Niet heel goed, was mijn brood vergeten en kwam daar achter toen ik er na mijn (wandel)pauze aan wilde beginnen. :') Kon nog een ontbijtkoekreep krijgen van een collega om de honger wat te stillen.

O: bak volle yoghurt met muesli
T: appel, banaan
"L": 2 rijstwafels pindakaas (was als T bedoeld), beker cup a soup champignon
T: wortels en komkommer
T: reep ontbijtkoek
D: Stoofpotje met runderlappen, wortel en sperziebonen :9~ , gepofte krielaardappeltjes met een beetje mayo
T: ?
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_121281379
Ooh, ik wil een rode, dan toch maar een kitchenaid, omdat ie dan zo mooi bij de francisfrancis past O+
Vanavond zijn wij last minute uit eten gegaan, bij de zakkendrager, het was weer goed, lief hertenbiefstuk met rode kool en ik varkenshaas met koolraap.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121281449
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:18 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Oké, de eerste keer dissen van de eiersnijder heb ik laten gaan deze week, maar nu wil ik toch ter verdediging zeggen dat ik er fan van ben. Niet alleen snijdt de eiersnijder mijn ei in mooie dunne rechte plakjes, iets wat ik met een mes nooit kan, omdat er dan altijd eigeel blijft plakken aan mijn mes en de plakjes sws veel dikker zijn, het is bovendien ook een prima harp. :+
pi_121281833
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ooh, ik wil een rode, dan toch maar een kitchenaid, omdat ie dan zo mooi bij de francisfrancis past O+
Vanavond zijn wij last minute uit eten gegaan, bij de zakkendrager, het was weer goed, lief hertenbiefstuk met rode kool en ik varkenshaas met koolraap.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, daar ga ik wel eens lunchen. Leuk tentje! :Y En leuke reden!
pi_121281933
Appelboor, zo handig! Eiersnijder mis ik nog weleens. En een hakmolentje en staafmixer heb ik. En een mes. De rest met de hand!

Jouw D klinkt lekker Nallster!
pi_121282002
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:37 schreef conleche het volgende:

[..]

Oké, de eerste keer dissen van de eiersnijder heb ik laten gaan deze week, maar nu wil ik toch ter verdediging zeggen dat ik er fan van ben. Niet alleen snijdt de eiersnijder mijn ei in mooie dunne rechte plakjes, iets wat ik met een mes nooit kan, omdat er dan altijd eigeel blijft plakken aan mijn mes en de plakjes sws veel dikker zijn, het is bovendien ook een prima harp.
Mhehehe. O+
pi_121282915
Vanavond voor het eerst in een maand weer buikdanstraining, ik ga zo dood zijn......
pi_121283488
Voornamelijk mijn benen getraind, nu hopen dat mijn booty ook afneemt. Voor een man hou ik daar best veel vet vast.
pi_121283552
lijst
• yoghurt met pompoenpitten en gedroogde cranberries
• pond rauwe groente
• ¼ kokosnoot
• handje pinda/rozijntjes
• 1 haringkoninkje
• karnemelk met peer
• ¼ ramenas
• hand pecanoten
• 2 appels
• pond rauwe groenten
• 1 kriekbier
• avondeten: raasdonders met droge worst, siepel en venkel + rode kool met appel
• toe: custardamandelpudding
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_121284230
En ik heb een eet feestje georganiseerd vanavond maar ben meh. Stom.
pi_121284516
Ik zie Co harpconcertjes geven bij maanlicht O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_121284955
Leuk Puff! :)

Lijstje vandaag

O/L: 2 bolletjes gebraden gehakt (ik stond erg laat op)
T: yoghurt
T: peer
D: mie, gehakt & groenten
T: mandarijn

Later op de avond nog brood denk ik.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 7 januari 2013 @ 20:37:53 #76
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121285047
Nog ziekjes Ewelina?

Skoap, dat dinges O+ Het is maar goed dat ik een keukenmachine heb waar ik weinig mee doe, anders wilde ik hem :+

Nog even wat mailtjes typen en zo DaD's toekomstige criiiib checken! O+
pi_121285251
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:24 schreef Probability het volgende:
En ik heb een eet feestje georganiseerd vanavond maar ben meh. Stom.
Why? :)
pi_121285316
pi_121285876
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

ik wil ook graag pm!

Kenwood vanwege een veel hoger wattage, heeft 1400 watt tegenover de 350 van kitchenaid. Vooral voor brooddeeg maakt dat veel uit. Verder zijn er veel meer attachments voor de Kenwood, en zijn ze niet zo duur als bij kitchenaid.
  maandag 7 januari 2013 @ 20:56:37 #80
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121286136
De eiersnijder wordt hier ook regelmatig gebruikt :Y.
pi_121286141
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:06 schreef Cocotrimonium het volgende:
Uiteindelijke lijstje:
O/T/L: croissantje, boterham met ham, hardgekookt eitje, 2 paracetamol
D: boerenkool met worst, 200g vla
T: doosje rozijntjes, handje cashews, glaasje frisdrank
  maandag 7 januari 2013 @ 20:58:05 #82
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121286218
Ik mis een T en een L Coco...
pi_121286382
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik mis een T en een L Coco...
Om 14u uit bed,om 14.30u 'ontbeten' en tussen 17u en 17.30u alweer avondeten. Vandaar.
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 21:07:31 #84
70532 loveli
N
pi_121286651
Vanwaar de paracetamol? Ziekjes?
crap in = crap out
pi_121286688
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:07 schreef loveli het volgende:
Vanwaar de paracetamol? Ziekjes?
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:06 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hier ziekjes, uurtje geleden ongeveer mijn bed uit gekomen.
Yeh :+
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 21:16:59 #86
70532 loveli
N
pi_121287084
Mobiel enzo, scuzi!
/flutexcuus, ik lees niet goed
crap in = crap out
  maandag 7 januari 2013 @ 21:18:57 #87
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121287222
Ziekenboegje! Smooch voor Coco :*

Lijstje van mij!

O: twee sneetjes speltzuurdesembrood met pindakaas
T: 1 sneetje met kaas
L: Chinese tomatensoep
T: groene smoothie met spinazie, banaan, peer, blauwe bessen
T: krentenbol met kaas
D: farfalle met pestoballetjes, tomatensaus en haricot verts (vooral veel gehaktballetjes en groente :P)
T: ?

Heb de munchies maar gelukkig geen meuk in huis :+ Vind lijstje verder wel dikke prima. (harhar, dik)

Weekmenu:
Ma: bovenstaande :+
Di: kipstoof met tomaat en paprika enzo
Wo: pindasoep met tauge
Do: Broodjes BLT
Vr: mihoen met kip van Ainsley
Za: boerenkool
Zo: ?

>:O
  maandag 7 januari 2013 @ 21:27:14 #88
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121287639
Wauuw DaD, een echt grotemensenhuisje! :o *O* Mooi hoor, ik wil ook wel zo eentje! :+
  maandag 7 januari 2013 @ 21:29:51 #89
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121287779
Beterschap Coco!
  maandag 7 januari 2013 @ 21:34:37 #90
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121288001
En Saar ook nog ziek Coco? Flinke ziekenboeg. Beterschap!
Ik heb je lief mijn hele leven
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 21:36:20 #91
70532 loveli
N
pi_121288078
Hm.. kay.. dit is mijn schuld, right?

quote:
14s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:07 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Doe dan dropfruitduo's :D
crap in = crap out
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 21:37:48 #92
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121288153
quote:

[..]

Oké, de eerste keer dissen van de eiersnijder heb ik laten gaan deze week, maar nu wil ik toch ter verdediging zeggen dat ik er fan van ben. Niet alleen snijdt de eiersnijder mijn ei in mooie dunne rechte plakjes, iets wat ik met een mes nooit kan, omdat er dan altijd eigeel blijft plakken aan mijn mes en de plakjes sws veel dikker zijn, het is bovendien ook een prima harp. :+
Helemaal mee eens, ik ben fan van de eiersnijder! O+ Net als de appelsnijder, vind ik ook fantastisch!

Oeh de Zakkendrager, een van mijn favo restaurants! Heb ik zelfs nog ooit aangeraden hier aan jullie voor een meet ;)

Ik heb weer internet, heb vanmiddag meerdere malen dingen getypt en geprobeerd te posten maar dan bleef hij hangen :X En nu weet ik niet meer wat ik ook alweer wilde zeggen :')

De eerste dag van het dieet is in ieder geval goed bevallen! En het is allemaal niet zo heftig als het lijkt hoor, de eerste 17 dagen zijn pittig maar daarna mag je gelukkig steeds meer eten *O*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 7 januari 2013 @ 21:38:05 #93
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121288167
:Y B-)
pi_121288264
quote:

[..]

Je kan er ook prima champignons mee snijden :Y *lui*

Beterschap Coco!
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 21:40:22 #95
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121288297
quote:
Hmmm zal er even over nadenken :) Sta niet graag met mijn kop in een blad, vooral omdat ik eigenlijk aan de andere kant hoor te werken ;) Maar leuk dat je aan me denkt!
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 21:42:10 #96
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121288384
En DaD als je nog een PM over hebt ben ik ook wel benieuwd ;)
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 21:43:27 #97
70532 loveli
N
pi_121288447
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:39 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Je kan er ook prima champignons mee snijden :Y *lui*

Beterschap Coco!
^^
Behalve als je een door testosteron gehinderde vent bent die denkt dat 'ie stoer is als 'ie het snel lomp doet. De mijne is stuk :')
crap in = crap out
pi_121288491
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:34 schreef laziness het volgende:
En Saar ook nog ziek Coco? Flinke ziekenboeg. Beterschap!
Gaat met haar alweer een stuk beter. Antibiotica slaat gelukkig goed aan :)

Oh, ik ben wel wat ziek, maar niet écht ziek, zeg maar :+ Gewoon flink verkouden; snotterneus, hoofd vol watten, spier- en tandpijn. Niet zo spannend dus, gaat vanzelf wel weer over :s) M. werkt op maandag thuis, dat kwam wel goed uit vandaag :Y

Ik vind zo'n keukenmachine trouwens geweldig! O+ Maar heb tot nu toe kunnen weerstaan omdat ik weet dat het ding gewoon stof gaat staan happen na een tijdje ;(
pi_121288519
Het moet wel voorzichtig idd :D

Lijstje van vandaag:
O: brinta met klontje boter
T: 2 plakjes ontbijtkoek met margarine, activia aardbeienyoghurt, bekertje chocolademelk uit de automaat
L: 2 boterhammen met margarine en 2 plakken rollade, pakje dubbeldrank
T: peer, 10 cherrytomaatjes, bekertje chocolademelk uit de automaat
T: flinke hand amandelen
D: basmatirijst, wokgroente en biefstukreepjes, met woksaus
T: schaaltje vla (combi chocolade en vanille)
T: grote koek
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121288534
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:40 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hmmm zal er even over nadenken :) Sta niet graag met mijn kop in een blad, vooral omdat ik eigenlijk aan de andere kant hoor te werken ;) Maar leuk dat je aan me denkt!
Maar met dat dieet ga je toch ook aan je kont werken :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')