Met een hek om dit café kom je een heel eind?quote:Op maandag 7 januari 2013 16:11 schreef waht het volgende:
[..]
Is niet nodig, ze concentreren zich vrijwillig op bepaalde plekken.
40 euro per uur voor een bouwvakker?quote:Op maandag 7 januari 2013 15:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
maar dat is niet voor degenen met een hoog salaris waar het hier om draait. Die werden over het algemeen niet voor 40 euro per uur weggezet. Dat is inderdaad het tarief voor een bouwvakker of stratenmaker.
Paper_Tiger zegt ook dat een zzp'er met 15 euro per uur een goed salaris heeft........................quote:Op maandag 7 januari 2013 15:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat merkte ik ook al op in dat topic. Maar volgens Paper_tiger was dat heel goed mogelijk.![]()
Ik vraag me af of sommige mensen echt niet weten hoe de arbeidsmarkt in elkaar steekt.
Vaak nog wel wat minder maar als je in moet kopen zit je (zeker incl BTW) in die richting.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:16 schreef betyar het volgende:
[..]
40 euro per uur voor een bouwvakker?![]()
quote:
quote:Op maandag 7 januari 2013 16:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met een hek om dit café kom je een heel eind?
Allemaal goede antwoorden.quote:
Hahaha! Man ze gaan momenteel voor 18-25 euro per uur incl. BTW. De BAM bijvoorbeeld neemt zzp'ers aan voor 18 euro per uur, uiteraard nadat ze hun eigen personeel buiten hebben gegooid. Heijmans idem dito maar die maken het nog bonter met een betalingstermijn van 180 dagen.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vaak nog wel wat minder maar als je in moet kopen zit je (zeker incl BTW) in die richting.
Dat is ook meer dan voldoende voor een Poolse bouwvakker. Hollanders hebben zichzelf de markt uit geprijsd en moeten hun klep houden.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:21 schreef betyar het volgende:
[..]
Hahaha! Man ze gaan momenteel voor 18-25 euro per uur incl. BTW. De BAM bijvoorbeeld neemt zzp'ers aan voor 18 euro per uur, uiteraard nadat ze hun eigen personeel buiten hebben gegooid. Heijmans idem dito maar die maken het nog bonter met een betalingstermijn van 180 dagen.
Je bedoelt die Poolse mensen die met zijn 25'en in een caravan zitten en via gekke constructies tegen Poolse tarieven hier kunnen werken?quote:Op maandag 7 januari 2013 16:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat is ook meer dan voldoende voor een Poolse bouwvakker. Hollanders hebben zichzelf de markt uit geprijsd en moeten hun klep houden.
Vakwerk tegen een redelijke prijs, beter dan die verwende Nederlanders met hun rotte arbeidsmoraal.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:26 schreef betyar het volgende:
[..]
Je bedoelt die Poolse mensen die met zijn 25'en in een caravan zitten en via gekke constructies tegen Poolse tarieven hier kunnen werken?
Chinezen die de creativiteit die ze niet hebben op de vrije loop laten gaan..quote:Op maandag 7 januari 2013 16:29 schreef waht het volgende:
Chinese bouwvakkers zijn ook welkom. Ze vragen weinig vrije tijd, en doen maar wat.
We moeten terug naar vroeger, naar die goede oude WIC-mentaliteit.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vakwerk tegen een redelijke prijs, beter dan die verwende Nederlanders met hun rotte arbeidsmoraal.
Fck ff.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:35 schreef Euribob het volgende:
[..]
We moeten terug naar vroeger, naar die goede oude WIC-mentaliteit.
Vraag me altijd wel af hoeveel goedkoper het nu werkelijk is.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vakwerk tegen een redelijke prijs, beter dan die verwende Nederlanders met hun rotte arbeidsmoraal.
Mortel bij?quote:Op maandag 7 januari 2013 16:29 schreef waht het volgende:
Chinese bouwvakkers zijn ook welkom. Ze vragen weinig vrije tijd, en doen maar wat.
quote:Op maandag 7 januari 2013 16:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Op timmerwerk laten ze nogal te wensen over. "Als ge het niet wit gebruik je PUR en kit". "Is 't gat te groot dan gebruik je lood" nemen ze letterlijk over..................quote:Op maandag 7 januari 2013 16:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat risico moeten we maar accepteren.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:37 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vraag me altijd wel af hoeveel goedkoper het nu werkelijk is.
Familie van mij werkt bij de arbeidsinspectie en als ik hoor hoevaak het werk bij de Eemshaven stilgelegd is omdat de Portugese kraanmachinisten vanwege de taalbarriere (en/of dronken) niet begrepen wat nu de bedoeling was, denk ik dat je met een paar duurdere Nederlandse (of duitse vanwege duits project) snel goedkoper uit bent.
Vind het ook prima dat bedrijven dit doen, vraag me alleen af of het echt goedkoper is.quote:
Goedkoper dan het omscholen van massa's Nederlanders.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vind het ook prima dat bedrijven dit doen, vraag me alleen af of het echt goedkoper is.
Het outsourcen van programmeerwerk bijvoorbeeld pakte niet goedkoper uit.
Ik ken inderdaad niemand die daar een goede ervaring mee heeft gehad.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het outsourcen van programmeerwerk bijvoorbeeld pakte niet goedkoper uit.
Jij kent enkel India-hatende Pakistanen.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ken inderdaad niemand die daar een goede ervaring mee heeft gehad.
Nederlandse kraanmachinisten zijn er wel en die spreken over het algemeen wel Nederlands, Engels en in deze regio ook vaak Duits. Een Portugees die deze talen niet spreekt heeft natuurlijk nogal een probleem, zorgt voor gevaarlijke situaties, zeker als die ook nog eens dronken en/of ongemotiveerd is omdat zijn zetbaas hem niet of slecht betaald.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:48 schreef waht het volgende:
[..]
Goedkoper dan het omscholen van massa's Nederlanders.
Mijn een na laatste werkgever heeft er goed aan verdient door zich volledig te richten op applicatie testen.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ken inderdaad niemand die daar een goede ervaring mee heeft gehad.
Applicaties testen van de geoutsourced werk?quote:Op maandag 7 januari 2013 16:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
Mijn een na laatste werkgever heeft er goed aan verdient door zich volledig te richten op applicatie testen.
Die Nederlandse kraanmachinisten hebben elders werk vermoed ik dan.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nederlandse kraanmachinisten zijn er wel en die spreken over het algemeen wel Nederlands, Engels en in deze regio ook vaak Duits. Een Portugees die deze talen niet spreekt heeft natuurlijk nogal een probleem, zorgt voor gevaarlijke situaties, zeker als die ook nog eens dronken en/of ongemotiveerd is omdat zijn zetbaas hem niet of slecht betaald.
Als dan ook nog eens de arbeidsinspectie de werkzaamheden voor onbepaalde tijd stil legt vanwege deze gevaarlijke situaties dan waren een paar nederlandse of duitse kraanmachinisten als snel voordeliger geweest.
Ja, die tak groeide als kool op een gegeven moment.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Applicaties testen van de geoutsourced werk?
Lekker efficient allemaal.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja, die tak groeide als kool op een gegeven moment.
Veel testers verhuurd aan kpn bijvoorbeeld die het programeren had uitbesteed aan India
quote:Op maandag 7 januari 2013 17:09 schreef Auti het volgende:
http://www.telegraaf.nl/f(...)how_overdoen___.html
Spoilers in het artikel.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:09 schreef Auti het volgende:
http://www.telegraaf.nl/f(...)how_overdoen___.html
Ja, want dan staat hij z'n mannetje, of zoiets, volgens het blanke gepeupel.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:19 schreef Euribob het volgende:
Maar als ik het goed begrijp moet hij nu de slachtoffers gaan beledigen terwijl ze in de zaal zitten?
3% van Volendam met 22.000 inwoners is allochtoon.quote:
"Met alle respect"quote:Op maandag 7 januari 2013 17:19 schreef Euribob het volgende:
Maar als ik het goed begrijp moet hij nu de slachtoffers gaan beledigen terwijl ze in de zaal zitten?
Gewoon eerlijk!! Zoals alle Brabanders trouwens. Bij eerlijk zijn raak je af en toe wel een gevoelige snaar bij iemand.quote:
En de resterende 21340 autochtone Volendammers zijn ook nog eens allemaal directe familie van elkaar.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:31 schreef paddy het volgende:
[..]
3% van Volendam met 22.000 inwoners is allochtoon.
Volgens mij heeft hij het er daar ook over gehad in die show.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:39 schreef betyar het volgende:
[..]
En de resterende 21340 autochtone Volendammers zijn ook nog eens allemaal directe familie van elkaar.
Mwa, zijn ook geen feiten. Is net zo roepen alsof elke Marokkaan familie van elkaar is. Zijn ook geen feitenquote:Op maandag 7 januari 2013 17:39 schreef betyar het volgende:
[..]
En de resterende 21340 autochtone Volendammers zijn ook nog eens allemaal directe familie van elkaar.
Gebruik maken van stereotypen in plaats van feiten in een cabaretshow. Het moet niet gekker worden.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:42 schreef paddy het volgende:
[..]
Mwa, zijn ook geen feiten. Is net zo roepen alsof elke Marokkaan familie van elkaar is. Zijn ook geen feiten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |