Waarom wil je dat recht vooraf laten cederen dan?quote:Op zondag 6 januari 2013 23:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik wil mijn klanten hun recht op proceskostenvergoeding vooraf aan mij laten cederen. Scheelt weer rekeningen sturen. Maar nu zit ik met de waardering van dat recht. Het krijgt immers na afloop een waarde aan de hand van wat ik gedaan heb en of ik win.
Hoe gaat ik dat nou meenemen voor de btw en waardering in de boekhouding?
Arw gehaald?quote:Op zondag 6 januari 2013 23:34 schreef Mastur het volgende:
[..]
Lol. Easiest vak ever natuurlijk, maar toch wel even goed om te weten wat de kutste punten zijn.
Kun je niet iets met onderhanden werk?quote:Op zondag 6 januari 2013 23:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik wil mijn klanten hun recht op proceskostenvergoeding vooraf aan mij laten cederen. Scheelt weer rekeningen sturen. Maar nu zit ik met de waardering van dat recht. Het krijgt immers na afloop een waarde aan de hand van wat ik gedaan heb en of ik win.
Hoe gaat ik dat nou meenemen voor de btw en waardering in de boekhouding?
Ja, of familierecht.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het is wat. Je wil zeker strafrecht doen?
Ken je Ewout?quote:
Risico van dubieuze debiteuren.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom wil je dat recht vooraf laten cederen dan?
Nee, want hij weet niet hoeveel punten hij toegekend gaat krijgen. Althans, dat lijkt mij zijn probleem.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Kun je niet iets met onderhanden werk?
Ook in het 2e jaar zit hij, had z'n P niet gehaald.quote:
Een deel voor de theorie. Kijken of, en hoe het kan.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom wil je dat recht vooraf laten cederen dan?
Jezus man dan weet je toch eigenlijk helemaal niks van de verschillende aspecten van fiscaal.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:34 schreef vandermar het volgende:
[..]
Nee, en ik snapte er de ballen vanIk had een 5 op een tussentijdse opdracht
Mocht ik het tentamen niet maken
Yes, het ligt m in de waardering van zijn dienst (de tegenprestatie)quote:Op zondag 6 januari 2013 23:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, want hij weet niet hoeveel punten hij toegekend gaat krijgen. Althans, dat lijkt mij zijn probleem.
Precies, en of ik uberhaupt winquote:Op zondag 6 januari 2013 23:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, want hij weet niet hoeveel punten hij toegekend gaat krijgen. Althans, dat lijkt mij zijn probleem.
Niet serieus mee in discussie gaan manquote:Op zondag 6 januari 2013 23:38 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jezus man dan weet je toch eigenlijk helemaal niks van de verschillende aspecten van fiscaal.Hoe kan je dan blaten dat alles er kut aan is.
Vooroordelen tochquote:Op zondag 6 januari 2013 23:38 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jezus man dan weet je toch eigenlijk helemaal niks van de verschillende aspecten van fiscaal.Hoe kan je dan blaten dat alles er kut aan is.
Oh ja, inderdaad. Daarom zei ik dus dat je beter dat hele cessie vooraf achterwege kan laten. En dat debiteurenrisico via een contractuele boete oid maar moet verkleinen.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
In dat geval zou ik gewoon een voorziening vormen ter hoogte van je onderhanden werk. Heb je dat probleem opgelostquote:
Inderdaadquote:Op zondag 6 januari 2013 23:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
In dat geval zou ik gewoon een voorziening vormen ter hoogte van je onderhanden werk. Heb je dat probleem opgelost
quote:Op zondag 6 januari 2013 23:39 schreef vandermar het volgende:
[..]
Vooroordelen tochTypisch Nederlands om die te hebben
Gewoon een rekening sturen? Heb echter nog niet heel veel kunnen doen. Het OM begint nu eindelijk brieven terug te sturen dat ze de boel in behandeling nemen voor de bezwaarschriften van 3 maanden terug.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:41 schreef eriksd het volgende:
Ik vraag mij af hoe je factureert yreal? Factureer je uberhaupt iets?
Moskovicz deed het ook niet, en we weten allemaal hoe dat is afgelopenquote:Op zondag 6 januari 2013 23:41 schreef eriksd het volgende:
Ik vraag mij af hoe je factureert yreal? Factureer je uberhaupt iets?
Je moet even zoeken of er literatuur is over een tegenprestatie die achteraf wordt gewijzigd. Vast wel.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
En tuurlijk, dat hoort bij het ondernemersrisico.
WEV?quote:Op zondag 6 januari 2013 23:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je moet even zoeken of er literatuur is over een tegenprestatie die achteraf wordt gewijzigd. Vast wel.
Mij lijkt het gewoon dat je je dienst moet waarderen naar WEV om het later eventueel te corrigeren in een (aanvullende) aangifte.
Nu ga ik slapen.
Heb je een kasstelsel of factuurstelsel?quote:Op zondag 6 januari 2013 23:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gewoon een rekening sturen? Heb echter nog niet heel veel kunnen doen. Het OM begint nu eindelijk brieven terug te sturen dat ze de boel in behandeling nemen voor de bezwaarschriften van 3 maanden terug.
Ik heb er eentje kunnen sturen voor een parkeerbon, 2 voor de boekhouding van 2 kleine zzp'rs.
Waarde in het economisch verkeer. Maar die is onduidelijk, want je weet de punten niet. En de kans op winst. Dus dat lijkt mij erg onpraktisch.quote:
Oh dat. Ook goedemorgen.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:41 schreef Yreal het volgende:
Master studenten fiscaal..
Moet ik weer gaan opzoeken wat onderhanden betekent
Kasquote:Op zondag 6 januari 2013 23:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heb je een kasstelsel of factuurstelsel?
[..]
Waarde in het economisch verkeer. Maar die is onduidelijk, want je weet de punten niet. En de kans op winst. Dus dat lijkt mij erg onpraktisch.
Moet wel kasstelsel zijn, aangezien bij voornamelijk aan particulieren levert.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heb je een kasstelsel of factuurstelsel?
[..]
Waarde in het economisch verkeer. Maar die is onduidelijk, want je weet de punten niet. En de kans op winst. Dus dat lijkt mij erg onpraktisch.
Neequote:Op zondag 6 januari 2013 23:45 schreef Ties02 het volgende:
[..]
waarde economisch verkeer
ben jij echt master student?![]()
![]()
Slaap lekker.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je moet even zoeken of er literatuur is over een tegenprestatie die achteraf wordt gewijzigd. Vast wel.
Mij lijkt het gewoon dat je je dienst moet waarderen naar WEV om het later eventueel te corrigeren in een (aanvullende) aangifte.
Nu ga ik slapen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |