mja, is de techniek van de TGV-stellen al doorontwikkeld of wil je het huidige materieelpark doorschuiven naar Nederland en op de andere Thalyslijnen nieuw materieel inzetten?quote:
Veolia least de treinstellen via Railpool dan? Want WAT moet Railpool anders met Veolia GTW's?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:44 schreef b2py het volgende:
Zit even te loeren op die website van Railpool, daar kan je gewoon een Veolia E-GTW 2/6 en 2/8 leasen..
http://www.railpool.eu/en/railpool-solutions/fleet.html
Vrijwel al het materieel wordt tegenwoordig geleased, dit is veel aantrekkelijker omdat concessies korter zijn dan de verwachte levensduur van het rollend materieel. Levensduur is (afhankelijk van materieel) 25 tot 35 jaar terwijl concessies maximaal 10 jaar duren (met hoge uitzondering 15 jaar).quote:Op maandag 7 januari 2013 17:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Veolia least de treinstellen via Railpool dan? Want WAT moet Railpool anders met Veolia GTW's?
Alstom heeft al geruime tijd geen echte enkelsdeks TGV meer ontwikkeld, Thalys is volgens mij de jongste uit de TGV-familie.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, is de techniek van de TGV-stellen al doorontwikkeld of wil je het huidige materieelpark doorschuiven naar Nederland en op de andere Thalyslijnen nieuw materieel inzetten?
Doorontwikkelde PBA's uiteraard, die vanwege de Vmax van 249 km/h ook wat aangepast kunnen wordenquote:Op maandag 7 januari 2013 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, is de techniek van de TGV-stellen al doorontwikkeld of wil je het huidige materieelpark doorschuiven naar Nederland en op de andere Thalyslijnen nieuw materieel inzetten?
Verwachting is begin 2e kwartaal 2013 heb ik gehoordquote:Op maandag 7 januari 2013 18:01 schreef Fiorano het volgende:
Al bekend waarneer de Valleilijn Gtw wordt geleverd? Per vandaag stoppen er smorgens trouwens meer treinen op Hoevelaken.
was toch maart of is dat veranderd?quote:Op maandag 7 januari 2013 18:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Verwachting is begin 2e kwartaal 2013 heb ik gehoord
Oh. Maart mag ook. Dan is het einde eerste kwartaal 2013quote:Op maandag 7 januari 2013 18:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was toch maart of is dat veranderd?
zoiets meende ik al ja. je wilt toch wel stellen inzetten die minder energie verbruiken dan de huidige generatie TGV's.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:57 schreef James1988 het volgende:
Alstom heeft al geruime tijd geen echte enkelsdeks TGV meer ontwikkeld, Thalys is volgens mij de jongste uit de TGV-familie.
Wil je VHST (Very High Speed Trains) van Alstom dan krijg je een AGV of een Euroduplex (TGV Duplex Dasye). Is dat te snel voor je dan kun je Pendolino krijgen, al dan niet met kantelbak.
(uit dit reisverslag)quote:10. Met alle problemen zijn de keertijden ook flink krap, zo lijkt het. De terugrit vanuit Amsterdam bijvoorbeeld: in theorie zijn er 22 minuten gepland, maar hij kwam met een 10-tal minuten vertraging aan. Tel daar de reizigersbewegingen bij en er was vrijwel geen gelegenheid om de trein schoon te maken. Met als resultaat: een volle vuilbak bij m'n stoeltje, en zelfs een condoom op de grond in het toilet. Smakelijk.
Jij?quote:Op maandag 7 januari 2013 18:09 schreef b2py het volgende:
http://wineencoupe.nl/information#
Iemand die Fok! treinentopic even aanmeld voor een top nieuwjaarsrondje?
Krijg een error dat de 'Captcha not valid' is..quote:Op maandag 7 januari 2013 18:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb geen account, vandaar dat ik het hier post
nvm, fix het wel even..
Wat denk je, het is iets van Hispeed.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Krijg een error dat de 'Captcha not valid' is..
Zucht..
Ik heb de hoop ook al opgegevenquote:Op maandag 7 januari 2013 18:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat denk je, het is iets van Hispeed.
Gaat niet gebeuren vriend, weet je zelf ook welquote:Op maandag 7 januari 2013 18:32 schreef DriekOplopers het volgende:
Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag, NS HiSpeed!
Reizigersverenigingen willen af van Fyra
We hebben nog een mooie verrassing voor ze in petto.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren vriend, weet je zelf ook wel
het was gewoon een concessie zoals alle anderen. HSA (NSH en KLM) deed dankzij de toenmalig NS-president Huizinga een bod dat door alle partijen als onrealistisch hoog werd gezien, maar door het ministerie toch geaccepteerd werd.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:34 schreef Monopoly het volgende:
Ik ben verder niet zo'n kenner van veel verschillend materieel enzo, ik ben ook maar een simpele machinist in opleiding ipv hobbyist, maar wat mij gewoon het meest verbijsterd heeft is dat de overheid zo met die consessies heeft zitten kloten op de HSL.
Laatst "uit het niets" de consessie toegewezen naar NSH meen ik, terwijl Virgin ook mee deed. Raar verhaal toendertijd weet niet meer hoe het precies zat hoor, dus pin me er niet op vast.
ben benieuwdquote:Op maandag 7 januari 2013 18:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
We hebben nog een mooie verrassing voor ze in petto.
'Jullie zijn incapabel mogen niet meer rijden en nu mag Arriva met dezelfde stofzuiger gaan boemelen?'quote:Op maandag 7 januari 2013 18:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
We hebben nog een mooie verrassing voor ze in petto.
Is ook een lekker kort stukjequote:Op maandag 7 januari 2013 17:34 schreef Fiorano het volgende:
Op last vd politie max 40 km/h tussen Duivendrecht en Hilversum. Zojuist gemeld door de machinist
Nee, maar ik vind het wel een naam om te onthoudenquote:
In die periode liggen de sporen eruit tussen Dinslaken en Oberhausen-Sterkrade als ik mij niet vergis.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:55 schreef b2py het volgende:
Wordt nog leuk, die afsluiting van Den Bosch in de zomer.
Dit wordt gemeld op de website van NSH:
zaterdag 6 en zondag 7 juli
Door werkzaamheden rijdt ICE International via een andere route. Daardoor stopt ICE International niet in Arnhem, maar extra in Eindhoven. De vertrek- en aankomsttijden op alle stations zullen worden gewijzigd. Houdt u rekening met eerder vertrekken of later aankomen. Meer informatie volgt op een later moment.
Gaat nog een conflict opleveren ook als ik het zo bekijk..
En 's hertogenbosch is onbereikbaar vanaf Utrechtquote:Op maandag 7 januari 2013 19:00 schreef greavy het volgende:
[..]
In die periode liggen de sporen eruit tussen Dinslaken en Oberhausen-Sterkrade als ik mij niet vergis.
Met een aanwijzing VS vanaf Venlo naar Kaldenkirchen toequote:Op maandag 7 januari 2013 19:01 schreef dennistd het volgende:
Ik zeg: Amsterdam-Utrecht-Arnhem-Nijmegen-Dieselloc tot Venlo-Kaldenkirchen
En de stop in Utrecht dient gehandhaafd te blijven, want die wordt niet geschrapt volgens NSH.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:01 schreef greavy het volgende:
Gewoon via Rotterdam racen. Amsterdam-Rotterdam-Eindhoven en dan via Venlo de grens overStukkie HSL meepikken desnoods.
Maken we het nog leuker. Amsterdam-Utrecht-Rotterdam-Eindhovenquote:Op maandag 7 januari 2013 19:04 schreef b2py het volgende:
[..]
En de stop in Utrecht dient gehandhaafd te blijven, want die wordt niet geschrapt volgens NSH.
Dat is enkelspoor, wijze gaaiquote:Op maandag 7 januari 2013 19:04 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Met een aanwijzing VS vanaf Venlo naar Kaldenkirchen toe
Je kan niet over Arnhemquote:Op maandag 7 januari 2013 19:01 schreef dennistd het volgende:
Ik zeg: Amsterdam-Utrecht-Arnhem-Nijmegen-Dieselloc tot Venlo-Kaldenkirchen
Precies, en mijn optie voldoet aan alle voorwaardenquote:Op maandag 7 januari 2013 19:04 schreef b2py het volgende:
[..]
En de stop in Utrecht dient gehandhaafd te blijven, want die wordt niet geschrapt volgens NSH.
Zeker weten, maar die extra stop te Heerlen zie ik ze niet doenquote:Op maandag 7 januari 2013 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies, en mijn optie voldoet aan alle voorwaarden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |