abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121259431
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2013 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
kennelijk weet nog niet iedereen dat de IC Berlijn niet meer naar Schiphol tuft, want op Amsterdam-Zuid zag ik nog een bord staan waarop aangegeven staat wat de rijtuigindeling is :P

Ach, in Roosendaal hangt er nog een rijtuigindeling van de Thalys op spoor 1a..

;(
  maandag 7 januari 2013 @ 07:40:08 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121259531
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 07:26 schreef Ireyon het volgende:

[..]

;(
Nationaal erfgoed. Dat moet je koesteren.
pi_121260051
'Treinmachinist gaat zuinig rijden'
quote:
Treinmachinisten van de NS krijgen de komende tijd training in zuinig rijden. Zij krijgen in de cockpit instructies op welke baanvakken ze de trein van de elektriciteitsleiding kunnen loskkoppelen om hem uit te laten rollen, schrijft De Telegraaf maandag.

De veiligheid en de punctualiteit van de dienstregeling blijven voorop staan, zegt het spoorwegbedrijf in de krant.

Uit een proef zou blijken dat met het vaker laten uitrollen van de treinen veel geld kan worden bespaard. Dit jaar moeten alle 2850 machinisten daarom zuiniger leren rijden.

Waar het mogelijk is rollen de treinen straks zonder stroom het station binnen. Door met het volle gewicht af te remmen, zou er een dynamowerking ontstaan die energie oplevert.

Dat moet jaarlijks vele tonnen kilowatt aan gratis energie opleveren. Dit betekent echter niet dat de prijzen voor treinkaartjes omlaag gaan. ( :') )

Spoorwegbond FNV zegt in de krant enthousiast te zijn over het plan. "Het ziet er goed uit", zegt bestuurder Roel Berghuis. Wel tekent hij aan dat zuiniger rijden geen invloed mag hebben op de concentratie van de machinisten. "Denk daarbij aan het missen van seinen."
pi_121260121
Hebben ze die niet al vijf keer gehad inmiddels?
pi_121260154
Ja, volgens mij is dit al oud nieuws. Maar dat verhaal van de trein loskoppelen van de bovenleiding is onzin natuurlijk. Ze bedoelen waarschijnlijk de tractie uitschakelen.
pi_121260280
De lengte van de treinen valt weer erg tegen vanochtend. Ook op Twitter wordt er over geklaagd. En dit terwijl de NS dondersgoed weet dat de maandag na de kerstvakantie een drukke dag is (NS verwacht drukke maandagspits).
pi_121260321
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 08:49 schreef zoem het volgende:
De lengte van de treinen valt weer erg tegen vanochtend. Ook op Twitter wordt er over geklaagd. En dit terwijl de NS dondersgoed weet dat de maandag na de kerstvakantie een drukke dag is (NS verwacht drukke maandagspits).
Geen klachten vanuit Alkmaar, zal vanmiddag terug wel komen! :P
  maandag 7 januari 2013 @ 08:53:11 #39
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_121260325
Telegraaf :').

In other news rijdt in Breda de Fyra naar Amsterdam weer eens niet, net als de IC Den Haag-Venlo overigens.
Ook is spoor 2 weer eens in gebruik, maar dat zal wel met de verbouwing te maken hebben.
pi_121260331
Welkom Okuliarnik!
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 08:37 schreef zoem het volgende:
Ja, volgens mij is dit al oud nieuws. Maar dat verhaal van de trein loskoppelen van de bovenleiding is onzin natuurlijk. Ze bedoelen waarschijnlijk de tractie uitschakelen.
Denk het ook. Je kan ook elektro-dynamisch remmen. Daarbij "geef" je opgewekte energie terug aan de bovenleiding.
pi_121260362
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 08:53 schreef Monopoly het volgende:
Welkom Okuliarnik!

[..]

Denk het ook. Je kan ook elektro-dynamisch remmen. Daarbij "geef" je opgewekte energie terug aan de bovenleiding.
Recuperatief remmen :)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Recuperatief_remmen
  maandag 7 januari 2013 @ 08:56:41 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121260371
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2013 08:53 schreef JDude het volgende:
Telegraaf :').

In other news rijdt in Breda de Fyra naar Amsterdam weer eens niet, net als de IC Den Haag-Venlo overigens.
Ook is spoor 2 weer eens in gebruik, maar dat zal wel met de verbouwing te maken hebben.
Oorzaak is een wisselstoring tussen Lage Zwaluwe en de aansluiting met de HSL. De IC die ik vanochtend had liep daardoor +5 op, er werd op enkelspoor gereden.
pi_121260391
quote:
^O^
Op de Betuweroute al een paar keer gedaan met een 189, kan je mooi op die diagnoseschermen zien :)

Trouwens: Stond vanmorgen op de trein te wachten op Rotterdam Centraal, en daar kwam het nieuws binnen van een springer tussen Leiden en Haarlem.
Nieuwe omroepstem (telkens hetzelfde), maar dat stukje werd om de 15 seconden afgespeeld. Erg vervelend.
pi_121260692
Zijn er Fokkers die weten wat er gebeurd als je met je OV chipkaart incheck bij de NS, vervolgens niet meer uitcheckt, en dan weer terugreist naar je vertrekstation?
Bv: Je checkt in op A'dam centraal, reist naar Utrecht, checkt niet uit, en voordat de NS je automatisch uitcheckt binnen 6 uur reis je weer terug naar A'dam centraal. Kun je dan een boeten verwachten op de terugreis? :)
  maandag 7 januari 2013 @ 09:24:22 #45
141482 Q.
JurassiQ
pi_121260706
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 09:23 schreef Sextreme het volgende:
Zijn er Fokkers die weten wat er gebeurd als je met je OV chipkaart incheck bij de NS, vervolgens niet meer uitcheckt, en dan weer terugreist naar je vertrekstation?
Bv: Je checkt in op A'dam centraal, reist naar Utrecht, checkt niet uit, en voordat de NS je automatisch uitcheckt binnen 6 uur reis je weer terug naar A'dam centraal. Kun je dan een boeten verwachten op de terugreis? :)
Ja, je hebt immers geen geldig vervoerbewijs.
For great justice!
pi_121260812
quote:
Wel als je wordt gecontroleerd ja ;)
  maandag 7 januari 2013 @ 09:36:11 #47
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_121260897
Best wel rustig op het Hoofdstation vanochtend :o

En waarom zijn die ouwe VIRMs zo verkleurd?
pi_121260931
quote:
9s.gif Op maandag 7 januari 2013 09:36 schreef Flodder450 het volgende:
Best wel rustig op het Hoofdstation vanochtend :o

o|O o|O o|O ~O>
pi_121260950
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 09:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Wel als je wordt gecontroleerd ja ;)
Maar ik ben wel benieuwd hoe dat werkt. Controleert de controleur ook altijd wáár je hebt ingecheckt? Want je bent immers toch nog ingecheckt in het systeem.van de NS?
pi_121261006
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 09:39 schreef Sextreme het volgende:

[..]

Maar ik ben wel benieuwd hoe dat werkt. Controleert de controleur ook altijd wáár je hebt ingecheckt? Want je bent immers toch nog ingecheckt in het systeem.van de NS?
Jij checkt in in Amsterdam Centraal voor een reis naar Utrecht. De conducteur zal zien waar jij bent ingecheckt. Vervolgens check jij in Utrecht niet uit en ga je weer terug reizen. Dan heb je volgens de NS regels 'je eindstation voorbijgereisd' want je gaat alweer terug. Dat mag niet en zal je daarvoor een boete krijgen mits je gecontroleerd woord van ¤70. Ik weet de controlekansen tussen Utrecht en Amsterdam niet maar ik zou de gok niet wagen.. ;)
  Redactie Sport maandag 7 januari 2013 @ 09:48:58 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121261145
Wat je wel kunt doen volgens mij is als er een IC station vlak na je vertrekstation komt:
- Inchecken met OV-chipkaart 1 op je vertrekstation
- Niet uitchecken met OV-chipkaart 1 op je aankomststation
- Bij vertrek voor de terugreis inchecken met OV-chipkaart 2 op vertrekstation
- Een tussenstop maken op het laatste station voor je aankomststation
- Daar uitchecken met OV-chipkaart 1
- Doorreizen naar je aankomststation
- Daar uitchecken met OV-chipkaart 2

Op die manier betaal je een reis van A naar C alleen een reis A->B en C->A. Het gedeelte B->C reis je dan dus gratis.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121261498
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 09:48 schreef dennistd het volgende:
Wat je wel kunt doen volgens mij is als er een IC station vlak na je vertrekstation komt:
- Inchecken met OV-chipkaart 1 op je vertrekstation
- Niet uitchecken met OV-chipkaart 1 op je aankomststation
- Bij vertrek voor de terugreis inchecken met OV-chipkaart 2 op vertrekstation
- Een tussenstop maken op het laatste station voor je aankomststation
- Daar uitchecken met OV-chipkaart 1
- Doorreizen naar je aankomststation
- Daar uitchecken met OV-chipkaart 2

Op die manier betaal je een reis van A naar C alleen een reis A->B en C->A. Het gedeelte B->C reis je dan dus gratis.
OF gewoon vol betalen..
  maandag 7 januari 2013 @ 10:12:31 #53
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_121261618
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 09:38 schreef b2py het volgende:

[..]

o|O o|O o|O ~O>
Iedereen weet toch dat met het Hoofdstation, Groningen Centraal bedoelt word?
  maandag 7 januari 2013 @ 10:15:32 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121261677
quote:
9s.gif Op maandag 7 januari 2013 09:36 schreef Flodder450 het volgende:

En waarom zijn die ouwe VIRMs zo verkleurd?
Heeft iets te maken met de gebruikte verf voor zover ik weet.
  Redactie Sport maandag 7 januari 2013 @ 10:26:27 #55
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121261933
Ik denk hetzelfde als waardoor de ICM-III's wel goed in de verf zaten maar de ICM-IV's nogal verkleurd waren voor de revisie: bij de drietjes is nog een goede verfsoort gebruikt die later verboden was toen de viertjes geleverd werden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121262040
Friese potloodventer in trein

LEEUWARDEN - De politie heeft zondagavond een 43-jarige potloodventer aangehouden uit Leeuwarden. De man had eerder die avond in de trein van Zwolle naar Leeuwarden zijn geslachtsdeel laten zien aan een vrouwelijke medepassagier.

De geschrokken vrouw belde 112 en gaf een duidelijk signalement door van de man. De politie kon hem zodoende bij aankomt op het station vrijwel direct inrekenen.

Bron

PSM weer een rondje gemaakt?
pi_121262088
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Heeft iets te maken met de gebruikte verf voor zover ik weet.
En met de zo 'gezonde' lucht in Groningen :7 Daar verkleuren treinen nogal vlug van...
pi_121262196
quote:
6s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

En met de zo 'gezonde' lucht in Groningen :7 Daar verkleuren treinen nogal vlug van...
Of Den Helder, met de zoute zeelucht..
pi_121262364
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 07:26 schreef Ireyon het volgende:

[..]

;(
Dat is van VOOR de Thalys he, dat is de gewone dagtrein die met 25.5 reed :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121262384
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:30 schreef b2py het volgende:

LEEUWARDEN - De politie heeft zondagavond een 43-jarige potloodventer aangehouden uit Leeuwarden. De man had eerder die avond in de trein van Zwolle naar Leeuwarden zijn geslachtsdeel laten zien aan een vrouwelijke medepassagier.

De geschrokken vrouw belde 112 en gaf een duidelijk signalement door van de man. De politie kon hem zodoende bij aankomt op het station vrijwel direct inrekenen.

Bron

PSM, de Pencil Selling Man :7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121263208
quote:
De terugreis reis je zwart (dus kans op boete) en zelfs in het geval dat je niet gecontroleerd wordt, zal het instaptarief ¤10 of ¤20) worden ingehouden.
pi_121263620
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:30 schreef b2py het volgende:

Bron

:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')