abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121469766
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:18 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Ik vind het nodig om te weten omdat ik het nogal een bruut filmpje vind en graag wil weten wie dit doen. Waarschijnlijk beide.
Ik ben er vrij zeker van dit in dit filmpje de troepen van Assad de daders zijn, maar ook veel rebellen zijn niet vies van wat vigilantisme. De reden dat we zoveel beeldmateriaal hebben van misdaden die Assad's troepen uitvoeren is omdat de oppositie veel geld voor wil betalen.
Incelfrikandel
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:26:27 #52
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_121469808
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:25 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik ben er vrij zeker van dit in dit filmpje de troepen van Assad de daders zijn, maar ook veel rebellen zijn niet vies van wat vigilantisme. De reden dat we zoveel beeldmateriaal hebben van misdaden die Assad's troepen uitvoeren is omdat de oppositie veel geld voor wil betalen.
Hoe denk jij dat dit gaat aflopen dan? Dit conflict.
pi_121470268
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:26 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Hoe denk jij dat dit gaat aflopen dan? Dit conflict.
Ligt eraan. Hoe sneller de rebellen winnen hoe beter Syrië af is, hoe langer het conflict doorgaat hoe groter de chaos wordt als het Assad-regime valt. Jihadisten, vaak uit het buitenland, winnen aan invloed. Dat brengt nu vooral voordelen met zich mee, maar gaat vrijwel zeker post-Assad een hoop ellende opleveren. Wanneer de internationale gemeenschap nu eens de gematigde rebellen gaat steunen, en helpt met het opzetten van een overgang en nieuwe staatsinstellingen ga je een hoop ellende voorkomen. Gebeurd vooralsnog alleen niet, terwijl de jihadisten wel gewoon buitenlandse funding ontvangen. Gebeurd dit niet dan een Irak 2.0.
Incelfrikandel
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:41:55 #54
306109 francoisdublanc
pi_121470302
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ligt eraan. Hoe sneller de rebellen winnen hoe beter Syrië af is, hoe langer het conflict doorgaat hoe groter de chaos wordt als het Assad-regime valt. Jihadisten, vaak uit het buitenland, winnen aan invloed. Dat brengt nu vooral voordelen met zich mee, maar gaat vrijwel zeker post-Assad een hoop ellende opleveren. Wanneer de internationale gemeenschap nu eens de gematigde rebellen gaat steunen, en helpt met het opzetten van een overgang en nieuwe staatsinstellingen ga je een hoop ellende voorkomen. Gebeurd vooralsnog alleen niet, terwijl de jihadisten wel gewoon buitenlandse funding ontvangen. Gebeurd dit niet dan een Irak 2.0.
Klinkt niet erg goed, is het erg als ik 'hoop' (er zijn alleen maar verliezers) dat het Assad regime wint?
pi_121470470
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:41 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Klinkt niet erg goed, is het erg als ik 'hoop' (er zijn alleen maar verliezers) dat het Assad regime wint?
Die mening mag je hebben natuurlijk maar ik vind het wel erg. In feite beloon je hiermee Assad die het zelf zover heeft laten komen, dit is precies wat hij wil: "zonder mij is er chaos". Bovendien gaat alles nooit meer naar het oude zodra Assad wint, dan krijg je represailles waar Irak 1991 niks bij is.

Bovendien is een oplossing ook nu echt niet meer onmogelijk ofzo.
Incelfrikandel
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:50:11 #56
306109 francoisdublanc
pi_121470543
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:48 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Die mening mag je hebben natuurlijk maar ik vind het wel erg. In feite beloon je hiermee Assad die het zelf zover heeft laten komen, dit is precies wat hij wil: "zonder mij is er chaos". Bovendien gaat alles nooit meer naar het oude zodra Assad wint, dan krijg je represailles waar Irak 1991 niks bij is.
En wat als de rebellen winnen? Totale chaos en het wordt een terroristenstaat. :r
pi_121470867
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:50 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

En wat als de rebellen winnen? Totale chaos en het wordt een terroristenstaat. :r
Hoeft niet. Mogelijk als we niks blijven doen en hoelang het nog gaat duren natuurlijk.
Incelfrikandel
  zaterdag 12 januari 2013 @ 15:00:22 #58
306109 francoisdublanc
pi_121470889
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Hoeft niet. Mogelijk als we niks blijven doen en hoelang het nog gaat duren natuurlijk.
Net alsof het is gelukt in Afghanistan door ingrijpen. :P
pi_121470920
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:00 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Net alsof het is gelukt in Afghanistan door ingrijpen. :P
Onvergelijkbaar. In Afghanistan was geen volksopstand.
Incelfrikandel
  zaterdag 12 januari 2013 @ 15:03:22 #60
306109 francoisdublanc
pi_121470979
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Onvergelijkbaar. In Afghanistan was geen volksopstand.
Ik zie dit ook meer als een terroristen aanval op de staat...
pi_121471073
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:03 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Dan is je oordeel onjuist. Het begon met vreedzame demonstraties en Assad heeft er een burgeroorlog van gemaakt. Kun je allemaal teruglezen.

MO / Onrust in Syrië

Ik zie dit als een volksopstand tegen een terreurstaat.
Incelfrikandel
  Moderator zaterdag 12 januari 2013 @ 15:07:14 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121471087
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:03 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

een terroristen aanval op een terreurstaat ...

lijkt me het beste als we hier gewoon doen alsof onze collectieve neus bloed en over 10 jaar weer eens gaan kijken hoe het is afgelopen eerlijk gezegd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 15:07:30 #63
306109 francoisdublanc
pi_121471091
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dan is je oordeel onjuist. Het begon met vreedzame demonstraties en Assad heeft er een burgeroorlog van gemaakt. Kun je allemaal teruglezen.

MO / Onrust in Syrië

Ik zie dit als een volksopstand tegen een terreurstaat.
Wat vind je er dan van dat er terroristische groeperingen meedoen met de rebellen?
pi_121471277
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:07 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Wat vind je er dan van dat er terroristische groeperingen meedoen met de rebellen?
Onwenselijk, maar daar zijn sommigen het niet mee eens.
Incelfrikandel
  zaterdag 12 januari 2013 @ 15:21:19 #65
306109 francoisdublanc
pi_121471557
quote:
Ik ben sowieso voor 'safe zones' die door het westen of china moeten worden ingesteld. Jij?
Nu is de bevolking het slachtoffer.
pi_121472203
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:21 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Ik ben sowieso voor 'safe zones' die door het westen of china moeten worden ingesteld. Jij?
Nu is de bevolking het slachtoffer.
Huh waarom China?
Ik denk niet dat dat gaat helpen om het conflict op te lossen, en ik vraag me af of Syriërs daar nu nog echt op zit te wachten het is daar veel te laat voor. Ik wil vooral veel betere humanitaire hulp en zoals ik al zei gematigde rebellen steunen, helpen een overgangsregering en overheidsinstellingen op te zetten.
Incelfrikandel
  zaterdag 12 januari 2013 @ 15:52:16 #67
306109 francoisdublanc
pi_121472511
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Huh waarom China?
Ik denk niet dat dat gaat helpen om het conflict op te lossen, en ik vraag me af of Syriërs daar nu nog echt op zit te wachten het is daar veel te laat voor. Ik wil vooral veel betere humanitaire hulp en zoals ik al zei gematigde rebellen steunen, helpen een overgangsregering en overheidsinstellingen op te zetten.
China wil toch zo graag een wereldmacht zijn? Dan mogen hen het een keer oplossen vind ik.
pi_121472901
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:52 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

China wil toch zo graag een wereldmacht zijn? Dan mogen hen het een keer oplossen vind ik.
Wereldmachten/landen doen alleen dingen die hen uitkomen. China steunt Assad, zij zijn onderdeel van het probleem. Ik denk niet dat veel Syriërs zitten te wachten op safe-zones van hun vijanden.
Incelfrikandel
pi_121473066
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Wanneer de internationale gemeenschap nu eens de gematigde rebellen gaat steunen, en helpt met het opzetten van een overgang en nieuwe staatsinstellingen ga je een hoop ellende voorkomen.
Het Westen probeert weldegelijk "gematigde" rebellen te steunen. Alleen is het probleem dat diegenen die niet militair op het slachtveld actief zijn daar ook geen macht hebben, en je dus alleen "in theorie" met ze praat op een van de vele duizenden ontmoetingen. En dat met alle versplinterde groepen die wel op het slachtveld vechten heel moeilijk afspraken te maken valt. Allemaal groepjes met eigen leiders en eigen doelstellingen. En het is begrijpelijk dat voordat het Westen iemand militair actief en goed gaat steunen er eerst wat afspraken worden gemaakt.

De rebellen gaan eerst met Assad afrekenen. Geen interventie wordt meer geaccepteerd, daar is het telaat voor. Ook geen akkoord meer. Men blijft vechten tot hij neergaat. En daarna gaat men onderling ruzie maken over post-Assad's Syrie. Een sneeuwbal is gaan rollen die niet meer te stoppen is. En zoals sp3c zegt is het ook vanuit Westers politiek perspectief op dit moment het beste even af te wachten wat de uitkomst is in dit gigantische wespennest. Wel zijn er rode lijnen, er mag na Assad geen Al-Qaida staatje komen en ook mogen chemische wapens niet worden ingezet. Hetzij door Assad, hetzij door extremisten die er beschikking over krijgen. Voor de rest kijkt men vooral toe voordat men zeer actief en ingrijpend partij kiest en/of steun gaat verlenen aan een partij.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_121473107
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:52 schreef sonnyspek het volgende:

China wil toch zo graag een wereldmacht zijn?
China heeft niet eens een vrij verhandelbare valuta. Ze geven $130 miljard uit aan defensie. De US $700 miljard.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_121502413
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:09 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Het Westen probeert weldegelijk "gematigde" rebellen te steunen.
Ik durf daaraan te twijfelen.

quote:
Alleen is het probleem dat diegenen die niet militair op het slachtveld actief zijn daar ook geen macht hebben, en je dus alleen "in theorie" met ze praat op een van de vele duizenden ontmoetingen. En dat met alle versplinterde groepen die wel op het slachtveld vechten heel moeilijk afspraken te maken valt. Allemaal groepjes met eigen leiders en eigen doelstellingen. En het is begrijpelijk dat voordat het Westen iemand militair actief en goed gaat steunen er eerst wat afspraken worden gemaakt.
Dat is niet altijd zo geweest. Het Westen heeft al een maand of 17 gehad om afspraken te kunnen maken met die groepen en ze op een of andere manier te steunen. Ook van de zogenaamde 'non-lethal aid' zoals camera's, helmen en/of kogelvrije vesten die een jaar geleden beloofd waren heeft niemand iets van gezien. Dan is een alliantie met jihadisten die de boel wél goed hebben geregeld een logische stap.
Incelfrikandel
pi_121545565
blijkbaar moest dit hier:

LINE 1 - TIME OF REPORT: 1210 GMT 14 JAN 2013

LINE 2 - LOCATION: Russian warship, Mediterranean Sea

LINE 3 - SITUATION: Assad and family living on Russian ship

LINE 4 - DATE: 14 JAN 2013

LINE 5 - INFORMATION:
Intelligence sources report Syrian President Bashar Assad is on a Russian warship in the Mediterranean with his family and close confidants. Russia is providing the security.

LINE 6 - ANALYSIS:
The sources said that Assad and family are residing on the ship in the Mediterranean Sea and that he travels to Syria by helicopter to attend official meetings and receptions. Otherwise, he stays on the warship.

When he flies to his embattled country, the president lands at undisclosed locations and is transported to the presidential palace under heavy guard.

LINE 7 - CONCLUSION:
Assad has obviously lost confidence in his own security detail and that of his military to protect him in Syrian.

Assad's presence on the warship also suggests he has been granted political asylum by Russia. The circumstances reinforce Russian Foreign Minister Sergei Lavrov's comment Sunday that Assad's removal from power is "impossible to implement."

Assad's presence on the ship could be a sign of looming negotiations on the conflict in Syria.

BRON: Grey Solutions

voor een betrouwbaardere bron met een website zal nog even gewacht moeten worden.
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 14:13:34 #73
8781 crew  Frutsel
pi_121545641
waar heb je dit vandaan dan? Doe eens een link naar de site van GreySolutions of hun artikel/tweets/facebook of waar het ook vandaan komt?
pi_121545771
een Private Intelligence Company heeft geen facebook/twitter......

UPI heeft rapport min of meer over genomen:
http://www.upi.com/Top_Ne(...)162184/?spt=hts&or=3

Israel National News:
http://www.israelnational(...)/164178#.UPQFOieZSQk
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 14:20:04 #75
8781 crew  Frutsel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')