Ik ben er vrij zeker van dit in dit filmpje de troepen van Assad de daders zijn, maar ook veel rebellen zijn niet vies van wat vigilantisme. De reden dat we zoveel beeldmateriaal hebben van misdaden die Assad's troepen uitvoeren is omdat de oppositie veel geld voor wil betalen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:18 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ik vind het nodig om te weten omdat ik het nogal een bruut filmpje vind en graag wil weten wie dit doen. Waarschijnlijk beide.
Hoe denk jij dat dit gaat aflopen dan? Dit conflict.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:25 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik ben er vrij zeker van dit in dit filmpje de troepen van Assad de daders zijn, maar ook veel rebellen zijn niet vies van wat vigilantisme. De reden dat we zoveel beeldmateriaal hebben van misdaden die Assad's troepen uitvoeren is omdat de oppositie veel geld voor wil betalen.
Ligt eraan. Hoe sneller de rebellen winnen hoe beter Syrië af is, hoe langer het conflict doorgaat hoe groter de chaos wordt als het Assad-regime valt. Jihadisten, vaak uit het buitenland, winnen aan invloed. Dat brengt nu vooral voordelen met zich mee, maar gaat vrijwel zeker post-Assad een hoop ellende opleveren. Wanneer de internationale gemeenschap nu eens de gematigde rebellen gaat steunen, en helpt met het opzetten van een overgang en nieuwe staatsinstellingen ga je een hoop ellende voorkomen. Gebeurd vooralsnog alleen niet, terwijl de jihadisten wel gewoon buitenlandse funding ontvangen. Gebeurd dit niet dan een Irak 2.0.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:26 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Hoe denk jij dat dit gaat aflopen dan? Dit conflict.
Klinkt niet erg goed, is het erg als ik 'hoop' (er zijn alleen maar verliezers) dat het Assad regime wint?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ligt eraan. Hoe sneller de rebellen winnen hoe beter Syrië af is, hoe langer het conflict doorgaat hoe groter de chaos wordt als het Assad-regime valt. Jihadisten, vaak uit het buitenland, winnen aan invloed. Dat brengt nu vooral voordelen met zich mee, maar gaat vrijwel zeker post-Assad een hoop ellende opleveren. Wanneer de internationale gemeenschap nu eens de gematigde rebellen gaat steunen, en helpt met het opzetten van een overgang en nieuwe staatsinstellingen ga je een hoop ellende voorkomen. Gebeurd vooralsnog alleen niet, terwijl de jihadisten wel gewoon buitenlandse funding ontvangen. Gebeurd dit niet dan een Irak 2.0.
Die mening mag je hebben natuurlijk maar ik vind het wel erg. In feite beloon je hiermee Assad die het zelf zover heeft laten komen, dit is precies wat hij wil: "zonder mij is er chaos". Bovendien gaat alles nooit meer naar het oude zodra Assad wint, dan krijg je represailles waar Irak 1991 niks bij is.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:41 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Klinkt niet erg goed, is het erg als ik 'hoop' (er zijn alleen maar verliezers) dat het Assad regime wint?
En wat als de rebellen winnen? Totale chaos en het wordt een terroristenstaat.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:48 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Die mening mag je hebben natuurlijk maar ik vind het wel erg. In feite beloon je hiermee Assad die het zelf zover heeft laten komen, dit is precies wat hij wil: "zonder mij is er chaos". Bovendien gaat alles nooit meer naar het oude zodra Assad wint, dan krijg je represailles waar Irak 1991 niks bij is.
Hoeft niet. Mogelijk als we niks blijven doen en hoelang het nog gaat duren natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:50 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
En wat als de rebellen winnen? Totale chaos en het wordt een terroristenstaat.
Net alsof het is gelukt in Afghanistan door ingrijpen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Hoeft niet. Mogelijk als we niks blijven doen en hoelang het nog gaat duren natuurlijk.
Onvergelijkbaar. In Afghanistan was geen volksopstand.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:00 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Net alsof het is gelukt in Afghanistan door ingrijpen.
Ik zie dit ook meer als een terroristen aanval op de staat...quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Onvergelijkbaar. In Afghanistan was geen volksopstand.
Dan is je oordeel onjuist. Het begon met vreedzame demonstraties en Assad heeft er een burgeroorlog van gemaakt. Kun je allemaal teruglezen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:03 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ik zie dit ook meer als een terroristen aanval op de staat...
een terroristen aanval op een terreurstaat ...quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:03 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ik zie dit ook meer als een terroristen aanval op de staat...
Wat vind je er dan van dat er terroristische groeperingen meedoen met de rebellen?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dan is je oordeel onjuist. Het begon met vreedzame demonstraties en Assad heeft er een burgeroorlog van gemaakt. Kun je allemaal teruglezen.
MO / Onrust in Syrië
Ik zie dit als een volksopstand tegen een terreurstaat.
Onwenselijk, maar daar zijn sommigen het niet mee eens.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:07 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Wat vind je er dan van dat er terroristische groeperingen meedoen met de rebellen?
Ik ben sowieso voor 'safe zones' die door het westen of china moeten worden ingesteld. Jij?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:12 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Onwenselijk, maar daar zijn sommigen het niet mee eens.
Huh waarom China?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:21 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ik ben sowieso voor 'safe zones' die door het westen of china moeten worden ingesteld. Jij?
Nu is de bevolking het slachtoffer.
China wil toch zo graag een wereldmacht zijn? Dan mogen hen het een keer oplossen vind ik.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Huh waarom China?
Ik denk niet dat dat gaat helpen om het conflict op te lossen, en ik vraag me af of Syriërs daar nu nog echt op zit te wachten het is daar veel te laat voor. Ik wil vooral veel betere humanitaire hulp en zoals ik al zei gematigde rebellen steunen, helpen een overgangsregering en overheidsinstellingen op te zetten.
Wereldmachten/landen doen alleen dingen die hen uitkomen. China steunt Assad, zij zijn onderdeel van het probleem. Ik denk niet dat veel Syriërs zitten te wachten op safe-zones van hun vijanden.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:52 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
China wil toch zo graag een wereldmacht zijn? Dan mogen hen het een keer oplossen vind ik.
Het Westen probeert weldegelijk "gematigde" rebellen te steunen. Alleen is het probleem dat diegenen die niet militair op het slachtveld actief zijn daar ook geen macht hebben, en je dus alleen "in theorie" met ze praat op een van de vele duizenden ontmoetingen. En dat met alle versplinterde groepen die wel op het slachtveld vechten heel moeilijk afspraken te maken valt. Allemaal groepjes met eigen leiders en eigen doelstellingen. En het is begrijpelijk dat voordat het Westen iemand militair actief en goed gaat steunen er eerst wat afspraken worden gemaakt.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Wanneer de internationale gemeenschap nu eens de gematigde rebellen gaat steunen, en helpt met het opzetten van een overgang en nieuwe staatsinstellingen ga je een hoop ellende voorkomen.
China heeft niet eens een vrij verhandelbare valuta. Ze geven $130 miljard uit aan defensie. De US $700 miljard.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:52 schreef sonnyspek het volgende:
China wil toch zo graag een wereldmacht zijn?
Ik durf daaraan te twijfelen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:09 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het Westen probeert weldegelijk "gematigde" rebellen te steunen.
Dat is niet altijd zo geweest. Het Westen heeft al een maand of 17 gehad om afspraken te kunnen maken met die groepen en ze op een of andere manier te steunen. Ook van de zogenaamde 'non-lethal aid' zoals camera's, helmen en/of kogelvrije vesten die een jaar geleden beloofd waren heeft niemand iets van gezien. Dan is een alliantie met jihadisten die de boel wél goed hebben geregeld een logische stap.quote:Alleen is het probleem dat diegenen die niet militair op het slachtveld actief zijn daar ook geen macht hebben, en je dus alleen "in theorie" met ze praat op een van de vele duizenden ontmoetingen. En dat met alle versplinterde groepen die wel op het slachtveld vechten heel moeilijk afspraken te maken valt. Allemaal groepjes met eigen leiders en eigen doelstellingen. En het is begrijpelijk dat voordat het Westen iemand militair actief en goed gaat steunen er eerst wat afspraken worden gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |