abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121229344
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:51 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Wat een vreemde aannames doe je.

Ik trap hier een open deur in, en jij gaat me vragen of ik wel een 'ervaringsdeskundige' ben. Dat is a) niet vereist om ergens iets gefundeerd van te kunnen vinden en b) het is niet alsof het zo bijzonder is om genoemde ervaring te hebben (in iedere grote stad in de Randstad moet je je best doen om niet in aanraking te komen met allochtonen).

Waarom wil jij deze algemeen bekende feiten zo graag ontkennen? Ik vind dat typisch.
Ik denk niet dat Jan uit Friesland, die geen allochtonen om zich heen heeft logische aannames kan doen. Iemand die ervaring heeft met allochtonen, hun cultuur, neem ik iets serieuzer.

Wat ontken ik hier volgens jou? Ik ontken niets :)

Ik vraag mij af, hoe jij tot deze conclusie komt? Dat vraag ik mij oprecht af, ik stel mijn vraag niet om je af te branden, hoor :)

quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:35 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

De oorzaak van de problemen met Marokkaanse crimineeltjes ligt niet in de Nederlandse cultuur, maar in de Marokkaanse cultuur: een tribale cultuur (wij tegen zij: de Nederlanders zijn de 'zij') gecombineerd met het opvoeden met een afkeer van de Nederlandse cultuur etc. Dat botst, en levert de bekende enorme jeugdcriminaliteit op.
pi_121229404
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:53 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Toch mogen vaak dames wel naar binnen en mannen niet, dat heeft niet altijd met discriminatie op afkomst te maken.Bij clubs hebben ze vaak liever meer vrouwen dan mannen binnen, vraag me niet waarom :')
Discriminatie op geslacht is dat dan

Zelf ga ik regelmatig stappen met vrienden van allochtone afkomst en we worden zelden geweigerd.
Ik heb wel eens meegemaakt dat wij vrouwen wel en de mannen niet naar binnen mochten
Ik gaf een kleine voorbeeld... Ik heb er nog een paar die ik heb meegemaakt in gezelschap van Marokkanen :) In Amsterdam worden Marokkanen bijna altijd geweigerd bij bepaalde clubs.
pi_121229642
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:25 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Op basis van hun kleur en lelijke kapsel?
Toen ik met een opschorren blockhead rondliep werd ik ook vaak geweigerd in discotheken.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121229668
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 15:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Toen ik met een opschorren blockhead rondliep werd ik ook vaak geweigerd in discotheken.
Wat is dat :@
pi_121229844
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:35 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Toen ik nog klein en lief was en niet zo verdomde bijdehand was, werd ik door mijn Nederlandse klasgenoten van 7 jaar oud, al uitgemaakt voor kanker Turk. Discriminatie begint erg jong.
Bitch please, ik ben opgegroeid tussen de murken en wat er daar allemaal voor vuilnis uit de bekken kwam, niet normaal.
Wij nemen de boel later over
Nlers zijn vieze varkens
Turken zijn behaard en hebben een platte kop
Negers zijn apen
Etc
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121229852
als ik het zo eens lees zie ik dat ze de discotheek niet inkomen omdat de Nederlanders ze beoordelen op hun uiterlijk, krijgen ze geen werk omdat ze Mohamed heten en gaan ze zich als een eikel gedragen omdat men ze 'anders behandeld', maar de essentie is dat het aan de Nederlander zelf ligt en niet aan de allochtoon.

toch?
pi_121229884
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:54 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Jan uit Friesland, die geen allochtonen om zich heen heeft logische aannames kan doen. Iemand die ervaring heeft met allochtonen, hun cultuur, neem ik iets serieuzer.
Ook Jan uit Friesland kan prima gevolgtrekkingen maken door de kranten te lezen en af en toe een boek tot zich te nemen. Je hoeft niet te participeren om een cultuur te kunnen bestuderen (het kan zelfs een voordeel zijn om dat niet te doen, je staat dan immers afstandelijker tov het onderwerp).
quote:
Wat ontken ik hier volgens jou? Ik ontken niets :)

Ik vraag mij af, hoe jij tot deze conclusie komt? Dat vraag ik mij oprecht af, ik stel mijn vraag niet om je af te branden, hoor :)

[..]

Vooruit: tig jaar ervaring met de multiculturele samenleving, als bewoner van de Randstad. Als je dan geinteresseerd bent in andere culturen, je geen last hebt van oogkleppen en je ook het nieuws (en de achtergronden!) bijhoudt, is deze conclusie onontkoombaar.
pi_121229929
Jan uit Friesland kan een beeld vormen, maar jij gaat dieper dan een beeld. Jij betrekt de opvoeding en de Marokkaanse cultuur erbij. Dus vraag k me af waarop jouw mening gebaseerd is.
Dit is niet verkeerd, lijkt mij.

Verder, denk je niet dat de media een eenzijdig beeld geeft?
pi_121230343
quote:
9s.gif Op zondag 6 januari 2013 15:10 schreef Chahna het volgende:
als ik het zo eens lees zie ik dat ze de discotheek niet inkomen omdat de Nederlanders ze beoordelen op hun uiterlijk, krijgen ze geen werk omdat ze Mohamed heten en gaan ze zich als een eikel gedragen omdat men ze 'anders behandeld', maar de essentie is dat het aan de Nederlander zelf ligt en niet aan de allochtoon.

toch?
Yep

Dit ook, allemaal onze schuld dat ze zich zo gedragen

pi_121230375
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 15:27 schreef Ambipur het volgende:
Nee sterker nog, ze tonen de helft vd realiteit nog niet eens.

Bij mij op school vroegah, en dat is dus al 20 jaar geleden, zaten de Marocs al te kankeren op joden, NL, zwarten en ga zo maar door.
pi_121230511
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 16:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Bij mij op school vroegah, en dat is dus al 20 jaar geleden, zaten de Marocs al te kankeren op joden, NL, zwarten en ga zo maar door.
Ik vraag me echt af uit welk gehucht de Fokkers komen... Hoe komen jullie aan zulke mensen :D

Wb de haat tegenover joden, check check dubbelcheck. Maar dat is een Islamtisch (meer Arabisch) dingetje.
  Moderator zondag 6 januari 2013 @ 17:03:14 #187
249559 crew  Lavenderr
pi_121230605
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 16:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Men moet nog steeds doen alsof er niets aan de hand is.
pi_121230654
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:00 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af uit welk gehucht de Fokkers komen... Hoe komen jullie aan zulke mensen :D

Wb de haat tegenover joden, check check dubbelcheck. Maar dat is een Islamtisch (meer Arabisch) dingetje.
Ga toch heen, dit was gewoon in Den Haag.
  zondag 6 januari 2013 @ 17:09:02 #189
190104 Jareth
Such a pity...
pi_121230880
quote:

[..]

Oh, maar dan is het goed, hoor... :')

En dan kom ik zeker uit hetzelfde gehucht? Want het beeld van niet zo aardige Marokkanen herken ik toevallig ook.

Groot gehucht is het, ja..
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
pi_121230886
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 15:27 schreef Ambipur het volgende:

Media toont over het algemeen alleen maar het slechte. Verder zijn de oordelen over onze Noord Afrikaanse medemens doorgaans berust op persoonlijke ervaringen.
Conscience do cost.
  zondag 6 januari 2013 @ 17:13:46 #191
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121231081
quote:

[..]

Ach, meid toch. Waarom neem je de moeite om er de hele dag op te reageren. Je verandert er droevig weinig aan. Het doet mij echt pijn om je zoveel moeite te zien doen om die mensen te verdedigen. Laat men reageren dat het een lieve lust is. Ik reageer tegenwoordig al zelden op dit soort threads. Ben je uren en dagen bezig met posten en dan ben je nog geen steek verder.
pi_121231123
Is hier iemand nog echt verbaasd over dit nieuws?

Dit is wat je krijgt als je ontluikende criminaliteit bij jonge crimineeltjes niet of nauwelijks aanpakt. Ze zijn nooit gecorrigeerd, ze hadden vrij spel. Hier zijn de resultaten. Veel plezier ermee.
pi_121231397
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:19 schreef Nielsch het volgende:
"We hadden gewoon meer thee moeten drinken"

J.C.

[ afbeelding ]
Tuurlijk... dit probleem speelt ook alleen in Amsterdam, nietwaar? En bij rechtszaken is het de burgemeester die het vonnis bepaalt, nietwaar?

Dit is niet het falen van een individuele burgemeester die "de boel bij elkaar" wilde houden. Dit is het falen van allerlei instanties: politie, openbaar ministerie, justitie, politiek Den Haag...

Jonge criminelen hebben veel te lage, ineffectieve straffen gekregen. Binnen no-time stonden ze weer op straat. Niks geleerd, niks gecorrigeerd; wél een grotere status in de buurt. Draaideurcriminelen. We hebben er zelfs een woord voor bedacht, voor deze waanzin.
pi_121231411
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ga toch heen, dit was gewoon in Den Haag.
Slechte ervaring(en) met allochtonen?
  † In Memoriam † zondag 6 januari 2013 @ 17:21:24 #195
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_121231415
Maar dit artikel is dus lariekoek en boerenkool.
De media lult maar wat, politie heeft er geen verstand van en persoonlijke ervaring berusten op vooroordelen en bekrompenheid.

Goed. Ik ga lekker uit eten. Op zijn Grieks.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  zondag 6 januari 2013 @ 17:26:57 #196
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_121231699
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2013 15:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Bitch please, ik ben opgegroeid tussen de achterbuurt murken
Even een kleine aanvulling. Eentje die volgens mij juist is niet?
Krekker is de bom!
pi_121231707
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:21 schreef 3-voud het volgende:
en persoonlijke ervaring berusten op vooroordelen en bekrompenheid.
Inderdaad zeg. Omdat er een paar aardige tussen zitten betekent dat niet dat de rest ook goede burgers zijn! Bevooroordeelde mensen altijd die toevallig één vriendelijke mocro kennen! :(
Conscience do cost.
pi_121231728
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:13 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ach, meid toch. Waarom neem je de moeite om er de hele dag op te reageren. Je verandert er droevig weinig aan. Het doet mij echt pijn om je zoveel moeite te zien doen om die mensen te verdedigen. Laat men reageren dat het een lieve lust is. Ik reageer tegenwoordig al zelden op dit soort threads. Ben je uren en dagen bezig met posten en dan ben je nog geen steek verder.
:) Heb hoop dat ze nog wat verstand krijgen.
  zondag 6 januari 2013 @ 17:29:06 #199
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121231789
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:27 schreef Ambipur het volgende:

[..]

:) Heb hoop dat ze nog wat verstand krijgen.
Ach, je kunt het altijd proberen om posts te nuanceren. Je hebt er wel een dagtaak aan als je daarmee bezig blijft.
pi_121231825
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:27 schreef ems. het volgende:

[..]

Inderdaad zeg. Omdat er een paar aardige tussen zitten betekent dat niet dat de rest ook goede burgers zijn! Bevooroordeelde mensen altijd die toevallig één vriendelijke mocro kennen! :(
Ik ken alle soorten.. Ik ken de Marokkaantjes die dealen, ik ken ook de Marokkaantjes die studeren, hard werken om mensen als jullie het tegendeel te bewijzen.
Vind je het gek, dat allochtonen nog steeds denken in wij tegen zij. Jullie doen precies hetzelfde. Jullie zijn geen haar beter, dan die kut Mocro's waar jullie op doelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')