Ik denk niet dat Jan uit Friesland, die geen allochtonen om zich heen heeft logische aannames kan doen. Iemand die ervaring heeft met allochtonen, hun cultuur, neem ik iets serieuzer.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:51 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Wat een vreemde aannames doe je.
Ik trap hier een open deur in, en jij gaat me vragen of ik wel een 'ervaringsdeskundige' ben. Dat is a) niet vereist om ergens iets gefundeerd van te kunnen vinden en b) het is niet alsof het zo bijzonder is om genoemde ervaring te hebben (in iedere grote stad in de Randstad moet je je best doen om niet in aanraking te komen met allochtonen).
Waarom wil jij deze algemeen bekende feiten zo graag ontkennen? Ik vind dat typisch.
quote:Op zondag 6 januari 2013 14:35 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
De oorzaak van de problemen met Marokkaanse crimineeltjes ligt niet in de Nederlandse cultuur, maar in de Marokkaanse cultuur: een tribale cultuur (wij tegen zij: de Nederlanders zijn de 'zij') gecombineerd met het opvoeden met een afkeer van de Nederlandse cultuur etc. Dat botst, en levert de bekende enorme jeugdcriminaliteit op.
Ik gaf een kleine voorbeeld... Ik heb er nog een paar die ik heb meegemaakt in gezelschap van Marokkanenquote:Op zondag 6 januari 2013 14:53 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Toch mogen vaak dames wel naar binnen en mannen niet, dat heeft niet altijd met discriminatie op afkomst te maken.Bij clubs hebben ze vaak liever meer vrouwen dan mannen binnen, vraag me niet waarom![]()
Discriminatie op geslacht is dat dan
Zelf ga ik regelmatig stappen met vrienden van allochtone afkomst en we worden zelden geweigerd.
Ik heb wel eens meegemaakt dat wij vrouwen wel en de mannen niet naar binnen mochten
Toen ik met een opschorren blockhead rondliep werd ik ook vaak geweigerd in discotheken.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:25 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Op basis van hun kleur en lelijke kapsel?
Wat is datquote:Op zondag 6 januari 2013 15:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Toen ik met een opschorren blockhead rondliep werd ik ook vaak geweigerd in discotheken.
Bitch please, ik ben opgegroeid tussen de murken en wat er daar allemaal voor vuilnis uit de bekken kwam, niet normaal.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:35 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Toen ik nog klein en lief was en niet zo verdomde bijdehand was, werd ik door mijn Nederlandse klasgenoten van 7 jaar oud, al uitgemaakt voor kanker Turk. Discriminatie begint erg jong.
Ook Jan uit Friesland kan prima gevolgtrekkingen maken door de kranten te lezen en af en toe een boek tot zich te nemen. Je hoeft niet te participeren om een cultuur te kunnen bestuderen (het kan zelfs een voordeel zijn om dat niet te doen, je staat dan immers afstandelijker tov het onderwerp).quote:Op zondag 6 januari 2013 14:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Jan uit Friesland, die geen allochtonen om zich heen heeft logische aannames kan doen. Iemand die ervaring heeft met allochtonen, hun cultuur, neem ik iets serieuzer.
Vooruit: tig jaar ervaring met de multiculturele samenleving, als bewoner van de Randstad. Als je dan geinteresseerd bent in andere culturen, je geen last hebt van oogkleppen en je ook het nieuws (en de achtergronden!) bijhoudt, is deze conclusie onontkoombaar.quote:Wat ontken ik hier volgens jou? Ik ontken niets![]()
Ik vraag mij af, hoe jij tot deze conclusie komt? Dat vraag ik mij oprecht af, ik stel mijn vraag niet om je af te branden, hoor
[..]
Yepquote:Op zondag 6 januari 2013 15:10 schreef Chahna het volgende:
als ik het zo eens lees zie ik dat ze de discotheek niet inkomen omdat de Nederlanders ze beoordelen op hun uiterlijk, krijgen ze geen werk omdat ze Mohamed heten en gaan ze zich als een eikel gedragen omdat men ze 'anders behandeld', maar de essentie is dat het aan de Nederlander zelf ligt en niet aan de allochtoon.
toch?
Nee sterker nog, ze tonen de helft vd realiteit nog niet eens.quote:Op zondag 6 januari 2013 15:27 schreef Ambipur het volgende:
Verder, denk je niet dat de media een eenzijdig beeld geeft?
Ik vraag me echt af uit welk gehucht de Fokkers komen... Hoe komen jullie aan zulke mensenquote:Op zondag 6 januari 2013 16:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee sterker nog, ze tonen de helft vd realiteit nog niet eens.
Bij mij op school vroegah, en dat is dus al 20 jaar geleden, zaten de Marocs al te kankeren op joden, NL, zwarten en ga zo maar door.
Men moet nog steeds doen alsof er niets aan de hand is.quote:Op zondag 6 januari 2013 16:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee sterker nog, ze tonen de helft vd realiteit nog niet eens.
Bij mij op school vroegah, en dat is dus al 20 jaar geleden, zaten de Marocs al te kankeren op joden, NL, zwarten en ga zo maar door.
Ga toch heen, dit was gewoon in Den Haag.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af uit welk gehucht de Fokkers komen... Hoe komen jullie aan zulke mensen![]()
Wb de haat tegenover joden, check check dubbelcheck. Maar dat is een Islamtisch (meer Arabisch) dingetje.
Oh, maar dan is het goed, hoor...quote:Op zondag 6 januari 2013 17:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af uit welk gehucht de Fokkers komen... Hoe komen jullie aan zulke mensen![]()
Wb de haat tegenover joden, check check dubbelcheck. Maar dat is een Islamtisch (meer Arabisch) dingetje.
Media toont over het algemeen alleen maar het slechte. Verder zijn de oordelen over onze Noord Afrikaanse medemens doorgaans berust op persoonlijke ervaringen.quote:Op zondag 6 januari 2013 15:27 schreef Ambipur het volgende:
Verder, denk je niet dat de media een eenzijdig beeld geeft?
Ach, meid toch. Waarom neem je de moeite om er de hele dag op te reageren. Je verandert er droevig weinig aan. Het doet mij echt pijn om je zoveel moeite te zien doen om die mensen te verdedigen. Laat men reageren dat het een lieve lust is. Ik reageer tegenwoordig al zelden op dit soort threads. Ben je uren en dagen bezig met posten en dan ben je nog geen steek verder.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Tuurlijk... dit probleem speelt ook alleen in Amsterdam, nietwaar? En bij rechtszaken is het de burgemeester die het vonnis bepaalt, nietwaar?quote:Op zondag 6 januari 2013 11:19 schreef Nielsch het volgende:
"We hadden gewoon meer thee moeten drinken"
J.C.
[ afbeelding ]
Slechte ervaring(en) met allochtonen?quote:Op zondag 6 januari 2013 17:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ga toch heen, dit was gewoon in Den Haag.
Even een kleine aanvulling. Eentje die volgens mij juist is niet?quote:Op zondag 6 januari 2013 15:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bitch please, ik ben opgegroeid tussen de achterbuurt murken
Inderdaad zeg. Omdat er een paar aardige tussen zitten betekent dat niet dat de rest ook goede burgers zijn! Bevooroordeelde mensen altijd die toevallig één vriendelijke mocro kennen!quote:Op zondag 6 januari 2013 17:21 schreef 3-voud het volgende:
en persoonlijke ervaring berusten op vooroordelen en bekrompenheid.
quote:Op zondag 6 januari 2013 17:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ach, meid toch. Waarom neem je de moeite om er de hele dag op te reageren. Je verandert er droevig weinig aan. Het doet mij echt pijn om je zoveel moeite te zien doen om die mensen te verdedigen. Laat men reageren dat het een lieve lust is. Ik reageer tegenwoordig al zelden op dit soort threads. Ben je uren en dagen bezig met posten en dan ben je nog geen steek verder.
Ach, je kunt het altijd proberen om posts te nuanceren. Je hebt er wel een dagtaak aan als je daarmee bezig blijft.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:27 schreef Ambipur het volgende:
[..]Heb hoop dat ze nog wat verstand krijgen.
Ik ken alle soorten.. Ik ken de Marokkaantjes die dealen, ik ken ook de Marokkaantjes die studeren, hard werken om mensen als jullie het tegendeel te bewijzen.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:27 schreef ems. het volgende:
[..]
Inderdaad zeg. Omdat er een paar aardige tussen zitten betekent dat niet dat de rest ook goede burgers zijn! Bevooroordeelde mensen altijd die toevallig één vriendelijke mocro kennen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |