abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 januari 2013 @ 14:37:22 #151
117098 Hathor
Effe niet
pi_121228558
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:36 schreef Disana het volgende:

[..]

En dus niet allemaal. Maar dat laat jij voor het gemaak van het vingerwijzen maar weg.
Ik laat niks weg, ik zeg alleen dat het er heel veel zijn, teveel zelfs.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_121228577
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:37 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Goed en op basis waarvan heb jij je mening gevormd?
Vanwaar deze vraag?
pi_121228676
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:37 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Vanwaar deze vraag?
Omdat ik het idee heb dat mensen die nooit in aanmerking komen met allochtonen, onbekend zijn met hun cultuur, gebruiken, normen&waarden, vaak menen de wijsheid in pacht te hebben.

Ik vraag mij dus af, of jij contact heb met deze mensen en hoe jij meent te concluderen dat zij zijn opgegroeid in een wij/zij cultuur. En geldt jouw mening dan alleen voor Marokkanen of nemen wij voor het gemak ook andere islamitische allochtonen mee?
  † In Memoriam † zondag 6 januari 2013 @ 14:40:00 #154
137949 Disana
pi_121228677
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:37 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik laat niks weg, ik zeg alleen dat het er heel veel zijn, teveel zelfs.
Kom op zeg, je hebt het voortdurend over de hele groep.
  zondag 6 januari 2013 @ 14:40:11 #155
190104 Jareth
Such a pity...
pi_121228683
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:35 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Toen ik nog klein en lief was en niet zo verdomde bijdehand was, werd ik door mijn Nederlandse klasgenoten van 7 jaar oud, al uitgemaakt voor kanker Turk. Discriminatie begint erg jong.
Hier gebruiken Marokkaanse knulletjes van die leeftijd al woorden als kankerkaaskop.

Wat is je punt?
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
pi_121228737
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:19 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Erg simpel dit.. Marokkanen hebben hun beeld niet mee..
Ik was eens stappen met een Marokkaanse vriend, type Universiteit, volledig "ingeburgerd" en we werden geweigerd. Wij dames, mochten naar binnen. Hij niet.
Onderschat de discriminatie richting Marokkanen niet. Het is er.

Als men dit van jongs af aan meekrijgt, begrijp ik hun stap naar de criminele wereld wel.
Tuurlijk, net als al die berichten dat hun marokkaanse vriendjes geen vlieg kwaad doen, nette burgers zijn, nooit ruzie zoeken. Dat ze opgepakt worden tijdens een overval op een juwelier is omdat hij toevallig een ring voor zijn vriendin wil kopen, hij begrijpt ook niet waarom de eigenaar zijn tas vol gooit met sierraden. Die blaffer op zak komt doordat een voorbijganger dat in zijn jaszak heeft gedaan. Nee, al die negatieve berichten zijn volkomen onterecht.
pi_121228742
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:40 schreef Jareth het volgende:

[..]

Hier gebruiken Marokkaanse knulletjes van die leeftijd al woorden als kankerkaaskop.

Wat is je punt?
Actie reactie?
pi_121228746
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:40 schreef Jareth het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Dat is dus mijn punt. Discriminatie begint al jong en men moet zich daar niet op verkijken. Kinderen van 6/7 jaar oud leren dit van hun ouders. Dit geldt voor zowel allochtonen als autochtonen.

Ook ik maak mij hier wel eens schuldig aan.
  zondag 6 januari 2013 @ 14:42:16 #159
190104 Jareth
Such a pity...
pi_121228778
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:37 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Vanwaar deze vraag?
Omdat de mening haar niet bevalt. :')
pi_121228798
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:41 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Tuurlijk, net als al die berichten dat hun marokkaanse vriendjes geen vlieg kwaad doen, nette burgers zijn, nooit ruzie zoeken. Dat ze opgepakt worden tijdens een overval op een juwelier is omdat hij toevallig een ring voor zijn vriendin wil kopen, hij begrijpt ook niet waarom de eigenaar zijn tas vol gooit met sierraden. Die blaffer op zak komt doordat een voorbijganger dat in zijn jaszak heeft gedaan. Nee, al die negatieve berichten zijn volkomen onterecht.
Ik heb geen zin te reageren op zulke posts :) Alsof alle Marokkaantjes hetzelfde zijn.
pi_121228815
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:42 schreef Jareth het volgende:

[..]

Omdat de mening haar niet bevalt. :')
Heb ik al toegelicht, nog even verder lezen ;)
  zondag 6 januari 2013 @ 14:44:04 #162
117098 Hathor
Effe niet
pi_121228878
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Kom op zeg, je hebt het voortdurend over de hele groep.
Nergens zie je mij dat zeggen. Maar goed, blijf jij maar lekker in je staat van ontkenning zwelgen, feit staat als een paal boven water, dat er zoveel Marokkanen zijn die zich in het uitgaansleven misdragen, dat het overgrote deel van de horecagelegenheden hun deurbeleid erop hebben aangepast en ze simpelweg niet meer binnen laten, en dat is helemaal niemand's schuld behalve dat van hunzelf.
pi_121228891
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:41 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Alles wat in de media staat is per definitie waar, wil je zeggen? In de media komen positieve berichten, wil je zeggen?
  zondag 6 januari 2013 @ 14:44:36 #164
190104 Jareth
Such a pity...
pi_121228901
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:41 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dat is dus mijn punt. Discriminatie begint al jong en men moet zich daar niet op verkijken. Kinderen van 6/7 jaar oud leren dit van hun ouders. Dit geldt voor zowel allochtonen als autochtonen.

Ook ik maak mij hier wel eens schuldig aan.
Kortom, discriminatie vervalt hierbij als excuus om de gangsta uit te hangen.
pi_121228936
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:44 schreef Jareth het volgende:

[..]

Kortom, discriminatie vervalt hierbij als excuus om de gangsta uit te hangen.
Want?
pi_121228961
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:44 schreef Hathor het volgende:

[..]

dat het overgrote deel van de horecagelegenheden hun deurbeleid erop hebben aangepast en ze simpelweg niet meer binnen laten
Is dit waar?
  † In Memoriam † zondag 6 januari 2013 @ 14:45:48 #167
137949 Disana
pi_121228965
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:44 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nergens zie je mij dat zeggen. Maar goed, blijf jij maar lekker in je staat van ontkenning zwelgen, feit staat als een paal boven water, dat er zoveel Marokkanen zijn die zich in het uitgaansleven misdragen, dat het overgrote deel van de horecagelegenheden hun deurbeleid erop hebben aangepast en ze simpelweg niet meer binnen laten, en dat is helemaal niemand's schuld behalve dat van hunzelf.
Die conclusie klopt dus niet. Want het is niet de schuld van de Marokkanen die zich wel gedragen.
  zondag 6 januari 2013 @ 14:46:25 #168
117098 Hathor
Effe niet
pi_121228993
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:45 schreef Mignon het volgende:

[..]

Is dit waar?
Ga eens stappen met een Marokkaan zou ik zeggen en je zal het zelf ervaren.
pi_121229038
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ga eens stappen met een Marokkaan zou ik zeggen en je zal het zelf ervaren.
Hotel, restaurants dacht ik meer aan: daar worden Marokkanen toch wel binnengelaten?
  zondag 6 januari 2013 @ 14:48:29 #170
117098 Hathor
Effe niet
pi_121229077
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:47 schreef Mignon het volgende:

[..]

Hotel, restaurants dacht ik meer aan: daar worden Marokkanen toch wel binnengelaten?
Ik had het over uitgaansgelegenheden, clubs dus.
pi_121229090
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:47 schreef Mignon het volgende:

[..]

Ja :) Clubs worden ze vaak geweigerd. Het is wel fijn te zien, dat er nu wel een verschuiving is in de veroorzakers van enorme ruzies. Laatste keer dat ik uit was, waren het Nederlanders die meerdere keren de avond hebben vergald. Wat willen ze nu doen? Blanken weigeren? :D
  zondag 6 januari 2013 @ 14:50:32 #172
117098 Hathor
Effe niet
pi_121229171
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:45 schreef Disana het volgende:

[..]

Die conclusie klopt dus niet. Want het is niet de schuld van de Marokkanen die zich wel gedragen.
Dat klopt, maar de meeste clubeigenaren nemen gewoon liever niet het risisco, dus zoals altijd moeten de goeien boeten voor het gedrag van de slechten.
pi_121229210
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:39 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Omdat ik het idee heb dat mensen die nooit in aanmerking komen met allochtonen, onbekend zijn met hun cultuur, gebruiken, normen&waarden, vaak menen de wijsheid in pacht te hebben.

Ik vraag mij dus af, of jij contact heb met deze mensen en hoe jij meent te concluderen dat zij zijn opgegroeid in een wij/zij cultuur. En geldt jouw mening dan alleen voor Marokkanen of nemen wij voor het gemak ook andere islamitische allochtonen mee?
Wat een vreemde aannames doe je.

Ik trap hier een open deur in, en jij gaat me vragen of ik wel een 'ervaringsdeskundige' ben. Dat is a) niet vereist om ergens iets gefundeerd van te kunnen vinden en b) het is niet alsof het zo bijzonder is om genoemde ervaring te hebben (in iedere grote stad in de Randstad moet je je best doen om niet in aanraking te komen met allochtonen).

Waarom wil jij deze algemeen bekende feiten zo graag ontkennen? Ik vind dat typisch.
  zondag 6 januari 2013 @ 14:53:00 #174
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_121229269
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:19 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Erg simpel dit.. Marokkanen hebben hun beeld niet mee..
Ik was eens stappen met een Marokkaanse vriend, type Universiteit, volledig "ingeburgerd" en we werden geweigerd. Wij dames, mochten naar binnen. Hij niet.
Onderschat de discriminatie richting Marokkanen niet. Het is er.

Als men dit van jongs af aan meekrijgt, begrijp ik hun stap naar de criminele wereld wel.
Toch mogen vaak dames wel naar binnen en mannen niet, dat heeft niet altijd met discriminatie op afkomst te maken.Bij clubs hebben ze vaak liever meer vrouwen dan mannen binnen, vraag me niet waarom :')
Discriminatie op geslacht is dat dan

Zelf ga ik regelmatig stappen met vrienden van allochtone afkomst en we worden zelden geweigerd.
Ik heb wel eens meegemaakt dat wij vrouwen wel en de mannen niet naar binnen mochten
  zondag 6 januari 2013 @ 14:54:47 #175
117098 Hathor
Effe niet
pi_121229339
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:53 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Toch mogen vaak dames wel naar binnen en mannen niet, dat heeft niet altijd met discriminatie te maken.Bij clubs hebben ze vaak liever meer vrouwen dan mannen binnen, vraag me niet waarom :')

Zelf ga ik regelmatig stappen met vrienden van allochtone afkomst en we worden zelden geweigerd.
Ik heb wel eens meegemaakt dat wij vrouwen wel en de mannen niet naar binnen mochten
Dat kan er mee te maken hebben dat er op dat moment vrijwel alleen maar mannen binnen zijn, en dan willen ze nog wel eens selectief gaan wezen aan de deur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')