quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:23 schreef foetre het volgende:
Wanneer krijg je normaal gesproken je OZB aanslag?Dit om de juiste WOZ waarde in te vullen
Nu krijg je de WOZ-beschikking met peildatum 1 januari 2012. Die heb je nodig voor de aangifte IB 2013 óf verzoek/wijziging VA 2013. Voor de aangifte IB 2012 heb je de WOZ-beschikking nodig met peildatum 1 januari 2011, die je begin 2012 ontvangen hebt.quote:
Je "verschuldigde IB/PV" is in formule: (verzamelinkomen × belastingtarief) -/- heffingskortingen. De loonheffing die je werkgever ingehouden heeft is een voorheffing op je verschuldigde IB/PV. Het resultaat van je aangifte is vereenvoudigd: Verschuldigde inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen (A) -/- in te houden loonbelasting/premie volksverzekeringen (B). Als B hoger is dan A volgt er dus een teruggave.quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:46 schreef seetjai het volgende:
En 'verschuldigde inkomstenbelasting of premier volksverzekering is toch het bedrag wat je werkgever heeft ingehouden
Als blijkt dat er teveel is ingehouden wel jaquote:Op woensdag 30 januari 2013 13:13 schreef seetjai het volgende:
[..]
Duidelijk
Hoe meer ze hebben ingehouden voor loonheffing, des te meer ik kan terug krijgen
Staat meestal pas eind februari klaar. Even geduld dus.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:35 schreef n00b13 het volgende:
Heuj!
Ik kreeg vandaag een brief van de belastingdienst. Ze geven aan dat ik online de aangifte voor ondernemers mag gaan invullen.
Maar als ik inlog, dan staat de aangifte nog helemaal niet klaar? Klopt dat, of moet ik nu heel hard rondjes rennen en help roepen?
En dan nu al die brief sturenquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:36 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Staat meestal pas eind februari klaar. Even geduld dus.
De brief is waarschijnlijk ook gedateerd op 28 februari, dus voor die tijd hoef je niet veel te verwachtenquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:40 schreef n00b13 het volgende:
[..]
En dan nu al die brief sturen. Dat is best stom.
Anyways. Bedankt. Ik ben niet zo ervaren met dit.
Klopt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 12:24 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
De brief is waarschijnlijk ook gedateerd op 28 februari, dus voor die tijd hoef je niet veel te verwachten
Kunt u dat onderbouwen met wetartikelen en jurisprudentie?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 12:24 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
De brief is waarschijnlijk ook gedateerd op 28 februari, dus voor die tijd hoef je niet veel te verwachten
Dat die brief is gedateerd op 28 februari wordt hierboven al meermaals bevestigd, daar heb ik geen wetsartikel voor nodigquote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:50 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Kunt u dat onderbouwen met wetartikelen en jurisprudentie?
Het bijzonder tarief zegt lang niet altijd iets. Stel dat er maar ¤ 2.000 in tegen het bijzonder tarief afrekend wordt, kun je ook maar ¤ 2.000 tegen 42% aftrekken. De rest valt dan in een lager tarief. Dus is de vraag: hoe hoog is je inkomen?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:47 schreef Sport_Life het volgende:
Ik begrijp iets niet helemaal. Misschien doe ik iets verkeerd. Ik doe met mijn vriendin/fiscaal partner aangifte en het bijzonder tarief is 42%. Aftrekposten zijn bij elkaar ca 11.000. Op basis daarvan zou ik dan toch zo'n 4500 terug krijgen? Volgens dat programma krijg ik niet meer terug dan zo'n 4000 (incl. voorlopige aanslag). Schuiven naar elkaar werkt ook niet.
Dan valt de rest dus in 41,95% (voor 2x15k = 30.000)ik ga bij mijn berekening ook uit van 41,95%, dus dat is genoeg voor de aftrekposten van 11k. Toch?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:54 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Het bijzonder tarief zegt lang niet altijd iets. Stel dat er maar ¤ 2.000 in tegen het bijzonder tarief afrekend wordt, kun je ook maar ¤ 2.000 tegen 42% aftrekken. De rest valt dan in een lager tarief. Dus is de vraag: hoe hoog is je inkomen?
Wat bedoel je met 2x15k? Twee baantjes van één persoon met 15k of twee personen met 15k ieder?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:56 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Dan valt de rest dus in 41,95% (voor 2x15k = 30.000)ik ga bij mijn berekening ook uit van 41,95%, dus dat is genoeg voor de aftrekposten van 11k. Toch?
We verdienen beide 30k+. We zitten dus beide voor zo'n 15000 in die schijf van 41,95%quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:57 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 2x15k? Twee baantjes van één persoon met 15k of twee personen met 15k ieder?
Juist door de drempel te verlagen stimuleren ze het volgen van een studie. De aftrekpost wordt op deze manier vergroot zodat de netto 'kosten' lager worden.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:02 schreef Sport_Life het volgende:
Aan alle kanten wordt een (tweede) studie gedemotiveerd, maar nee hoor bij de IB verlagen ze de drempel. Pff amtenaren..
Van financieel (accountancy) tot fiscaal (belastingadvies).quote:Wat doe jij eigenlijk "met cijfertjes" ManAtWork? Belastingadviseur ?
Dus wat je hier vertelt, daar moet je normaal voor betalen?quote:
Op zaterdag 2
februari 2013 18:12 schreef
ManAtWork het
volgende:
[..]
Juist door de drempel te verlagen stimuleren ze het volgen van een
studie. De aftrekpost wordt op deze manier vergroot zodat de netto
'kosten' lager worden.
[..]
Van financieel (accountancy) tot fiscaal (belastingadvies).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |