En dan nu al die brief sturenquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:36 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Staat meestal pas eind februari klaar. Even geduld dus.
De brief is waarschijnlijk ook gedateerd op 28 februari, dus voor die tijd hoef je niet veel te verwachtenquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:40 schreef n00b13 het volgende:
[..]
En dan nu al die brief sturen. Dat is best stom.
Anyways. Bedankt. Ik ben niet zo ervaren met dit.
Klopt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 12:24 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
De brief is waarschijnlijk ook gedateerd op 28 februari, dus voor die tijd hoef je niet veel te verwachten
Kunt u dat onderbouwen met wetartikelen en jurisprudentie?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 12:24 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
De brief is waarschijnlijk ook gedateerd op 28 februari, dus voor die tijd hoef je niet veel te verwachten
Dat die brief is gedateerd op 28 februari wordt hierboven al meermaals bevestigd, daar heb ik geen wetsartikel voor nodigquote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:50 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Kunt u dat onderbouwen met wetartikelen en jurisprudentie?
Het bijzonder tarief zegt lang niet altijd iets. Stel dat er maar ¤ 2.000 in tegen het bijzonder tarief afrekend wordt, kun je ook maar ¤ 2.000 tegen 42% aftrekken. De rest valt dan in een lager tarief. Dus is de vraag: hoe hoog is je inkomen?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:47 schreef Sport_Life het volgende:
Ik begrijp iets niet helemaal. Misschien doe ik iets verkeerd. Ik doe met mijn vriendin/fiscaal partner aangifte en het bijzonder tarief is 42%. Aftrekposten zijn bij elkaar ca 11.000. Op basis daarvan zou ik dan toch zo'n 4500 terug krijgen? Volgens dat programma krijg ik niet meer terug dan zo'n 4000 (incl. voorlopige aanslag). Schuiven naar elkaar werkt ook niet.
Dan valt de rest dus in 41,95% (voor 2x15k = 30.000)ik ga bij mijn berekening ook uit van 41,95%, dus dat is genoeg voor de aftrekposten van 11k. Toch?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:54 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Het bijzonder tarief zegt lang niet altijd iets. Stel dat er maar ¤ 2.000 in tegen het bijzonder tarief afrekend wordt, kun je ook maar ¤ 2.000 tegen 42% aftrekken. De rest valt dan in een lager tarief. Dus is de vraag: hoe hoog is je inkomen?
Wat bedoel je met 2x15k? Twee baantjes van één persoon met 15k of twee personen met 15k ieder?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:56 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Dan valt de rest dus in 41,95% (voor 2x15k = 30.000)ik ga bij mijn berekening ook uit van 41,95%, dus dat is genoeg voor de aftrekposten van 11k. Toch?
We verdienen beide 30k+. We zitten dus beide voor zo'n 15000 in die schijf van 41,95%quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:57 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 2x15k? Twee baantjes van één persoon met 15k of twee personen met 15k ieder?
Juist door de drempel te verlagen stimuleren ze het volgen van een studie. De aftrekpost wordt op deze manier vergroot zodat de netto 'kosten' lager worden.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:02 schreef Sport_Life het volgende:
Aan alle kanten wordt een (tweede) studie gedemotiveerd, maar nee hoor bij de IB verlagen ze de drempel. Pff amtenaren..
Van financieel (accountancy) tot fiscaal (belastingadvies).quote:Wat doe jij eigenlijk "met cijfertjes" ManAtWork? Belastingadviseur ?
Dus wat je hier vertelt, daar moet je normaal voor betalen?quote:
Op zaterdag 2
februari 2013 18:12 schreef
ManAtWork het
volgende:
[..]
Juist door de drempel te verlagen stimuleren ze het volgen van een
studie. De aftrekpost wordt op deze manier vergroot zodat de netto
'kosten' lager worden.
[..]
Van financieel (accountancy) tot fiscaal (belastingadvies).
Klopt.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:15 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dus wat je hier vertelt, daar moet je normaal voor betalen?
Wat een mazzel hebben we tochquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik bedoel te zeggen dat de laatste jaren aan alle kanten het studeren duurder wordt gemaakt, vooral voor een tweede studie (dreiging langstudeerboete, verhoogd collegegeld, geen 2 studies meer naast elkaar, beperking/afschaffing stufi/ov etc). En dan komen ze ineens aan de "achterkant" met dit aan zettenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:12 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Juist door de drempel te verlagen stimuleren ze het volgen van een studie. De aftrekpost wordt op deze manier vergroot zodat de netto 'kosten' lager worden.
Nee, dat is niet aftrekbaar.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 23:07 schreef Moogwai10 het volgende:
Vraagje:
Weet iemand of de kosten die je maakt om een administratiekantoor je aangifte te laten doen (bv. ¤ 60,-) aftrekbaar is?
Tot mijn verbazing zag ik dat namelijk bij de Belastingaangifte van mijn moeder, waarbij het administratiekantoor de ¤ 60,- die ze bij haar in rekening brengen had opgeteld bij de betaalde hypotheekrente.
Niet een administratiekantoor waar ik 60 Euro aan uit zou geven.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 23:23 schreef Moogwai10 het volgende:
Dat lijkt mij ook. Vreemd dus dat dat administratiekantoortje die ¤ 60,- wel opvoerde vorig jaar en voor zover ik weet is de aangifte ook gewoon 1-op-1 overgenomen in de definitieve aanslag.
Blijkbaar vindt daar geen controle op plaats.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |