Dat laatste hoeft al een poosje niet meer.quote:Op zondag 20 januari 2013 14:22 schreef DreO het volgende:
Maar dat hele "samen" aangifte doen bestaat dus helemaal niet... Samen aangifte doen zou betekenen dat je inkomsten van A+B bij elkaar optelt en op een naam opvoert (en dus ook maar 1 keer de heffingskortingen scoort), alsof je elektronisch de inkomsten van 2 partners op 1 biljet gooit. Achteraf niet gaan klagen dat je dan maar 1 keer de heffingskortingen krijgt óf dat je toeslagen moet gaan terugbetalen.
Overigens is die bezwaarcheck ook niet echt helder. Kan veel eenvoudiger:
1. Wil je een wijziging doorgeven? JA -> 2. NEE -> 3.
2. Is het een wijziging van een aangifte die ouder dan 5 jaar is? JA -> Pech gehad
NEE -> nieuwe aangifte indienen
3. Bezwaar middels formulier 'bezwaar particulier' of brief
(dus als de inspecteur is afgeweken van de aangifte, je bezwaar wil maken tegen de heffingsrente)
(houdt er rekening mee dat art. 6:16 Awb onverminderd van toepassing is en je dus apart, per brief, uitstel van betaling i.v.m. bezwaar moet aanvragen)
Bron: http://www.belastingdiens(...)_verband_met_bezwaarquote:Wanneer is uw bezwaar(schrift) een verzoek om uitstel van betaling? Uw bezwaar is gelijktijdig een verzoek om uitstel van betaling als u met uw bezwaar een berekening meestuurt van het bedrag, waarmee u het niet eens bent. Apart verzoek om uitstel is dan niet nodig. Het uitstel geldt tot het moment van uitspraak op uw bezwaar.
Als je bezwaar maakt omdat je wat vergeten bent wil de Belastingdienst graag dat je een nieuwe aangifte indiend, omdat het bezwaar dan automatisch verwerkt kan worden. In een aangifte kun je geen berekening maken van het bedrag waar je het niet mee eens bent, daar is simpelweg geen ruimte voor. Het wordt allemaal automatisch ingelezen in het AanslagBelastingenSysteem. Alleen als dat faalt, of het systeem ziet iets opmerkelijks in de aangifte, komt de aangifte in de uitworpbehandeling en komt er mensenwerk aan te pas. Aangezien je je berekening van het betwiste deel niet in de nieuwe aangifte kunt aangeven, moet je wel apart een brief opstellen richting de Ontvanger.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:36 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dat laatste hoeft al een poosje niet meer.
[..]
Bron: http://www.belastingdiens(...)_verband_met_bezwaar
Ik ook.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:32 schreef DreO het volgende:
Als je bezwaar maakt, richt je dat officieel aan de Inspecteur. Met de berekening die je van het betwiste deel van de aanslag maakt doe je tegelijkertijd een verzoek aan de Ontvanger voor uitstel van betaling. Je zult het er wel in moeten zetten, anders zal de Ontvanger de invorderingsmaatregelen niet stil leggen (ik maak dergelijke situaties met enige regelmaat mee)
Aan een bedrag om en nabij de 0 euro.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:13 schreef De-Hamster het volgende:
In het programma van de loonaangifte heb ik alles ingevuld en komt er onderaan een begin XXXX bedrag uit om terug te krijgen en er staat bij: Let op: dit is exclusief belastingrente.
Waar moet ik dan aan denken?
Moet niet, kan wel.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 05:32 schreef Me_Wesley het volgende:
Tenzij je je voorlopige teruggaaf 2012 bedoelt (maandelijks bedrag), dat moet je wel invullen.
Ja, ik snapte wel dat er niets verandert aan mijn recht op kinderopvangtoeslag 2013, maar of ik het ook uitbetaald kreeg leek me een andere vraag. Ik zou niet weten waarom ik een wijziging zou moeten aangeven bij mijntoeslagen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 19:39 schreef DreO het volgende:
Met betrekking tot de uitbetaling KT 2013, je zult echt zelf een wijziging moeten doorgeven, bijvoorbeeld via Mijn Toeslagen om dat te wijzigen, dat je over een voorgaand jaar een terugvorderingsbeschikking ontvangen hebt verandert niets aan je voorschotsbeschikking KT 2013. Zover ik weet zal je CBT voor de terugvorderingsbeschikking KT ook gewoon doorlopen als je netjes aan de verplichtingen die daarvoor gesteld zijn blijft voldoen.
Zelf wijziging indienen voor de toeslagen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:28 schreef zwarteweduwe het volgende:
Vraagje(s)
Ik heb te veel ko-toeslag ontvangen en moet ¤1.000 terugbetalen. Ik heb ervoor gekozen om dit in termijnen van ¤100 te doen, en de eerste twee termijnen zijn inmiddels betaald.
Ik had verwacht dat de betaling van de ko-toeslag voor 2013 (maandelijks ¤ 30) gestopt zou worden, maar dat is (nog?) niet gebeurd. Het heeft immers weinig zin dat ik aan de ene kant geld aan de bd betaal, en tegelijkertijd geld ontvang.
Ik verwacht straks bij de aangifte inkomstenbelasting 2012 een bedrag terug te krijgen.
Wat gaat er nu gebeuren: wordt de uitbetaling van de ko-toeslag 2013 binnenkort gestaakt? En wordt straks het restant van wat ik de bd nog schuldig ben in mindering gebracht op de teruggaaf? En krijg ik daarna weer die maandelijkse uitbetaling van de ko-toeslag?
Er is ooit bepaald dat er een drempel is. Als je daaronder blijft hoef je niet terug te betalen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:46 schreef seetjai het volgende:
Mijn verschuldigde inkomstenbelasting of premie volksverzekeringen is hoger dan de ingehouden loonheffing.
Het verschilt paar tientjes, maar die hoef ik uiteindelijk toch niet terug te betalen, dus ik krijg blijkbaar ook niks terug
Hoezo hoef ik dat eigenlijk niet terug te betalen ?
Nee, dat is het bedrag welke je uiteindelijk zult moeten betalen. Wat je werkgever heeft ingehouden vul je in onder ingehouden loonheffing.quote:En 'verschuldigde inkomstenbelasting of premier volksverzekering is toch het bedrag wat je werkgever heeft ingehouden ?
Duidelijkquote:Op woensdag 30 januari 2013 12:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Er is ooit bepaald dat er een drempel is. Als je daaronder blijft hoef je niet terug te betalen.
[..]
Nee, dat is het bedrag welke je uiteindelijk zult moeten betalen. Wat je werkgever heeft ingehouden vul je in onder ingehouden loonheffing.
Aanslaggrens is 45 Euro, blijf je daar onder dan hoef je niet terug te betalen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:13 schreef seetjai het volgende:
[..]
Duidelijk
Hoe meer ze hebben ingehouden voor loonheffing, des te meer ik kan terug krijgen
quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:23 schreef foetre het volgende:
Wanneer krijg je normaal gesproken je OZB aanslag?Dit om de juiste WOZ waarde in te vullen
Nu krijg je de WOZ-beschikking met peildatum 1 januari 2012. Die heb je nodig voor de aangifte IB 2013 óf verzoek/wijziging VA 2013. Voor de aangifte IB 2012 heb je de WOZ-beschikking nodig met peildatum 1 januari 2011, die je begin 2012 ontvangen hebt.quote:
Je "verschuldigde IB/PV" is in formule: (verzamelinkomen × belastingtarief) -/- heffingskortingen. De loonheffing die je werkgever ingehouden heeft is een voorheffing op je verschuldigde IB/PV. Het resultaat van je aangifte is vereenvoudigd: Verschuldigde inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen (A) -/- in te houden loonbelasting/premie volksverzekeringen (B). Als B hoger is dan A volgt er dus een teruggave.quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:46 schreef seetjai het volgende:
En 'verschuldigde inkomstenbelasting of premier volksverzekering is toch het bedrag wat je werkgever heeft ingehouden
Als blijkt dat er teveel is ingehouden wel jaquote:Op woensdag 30 januari 2013 13:13 schreef seetjai het volgende:
[..]
Duidelijk
Hoe meer ze hebben ingehouden voor loonheffing, des te meer ik kan terug krijgen
Staat meestal pas eind februari klaar. Even geduld dus.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:35 schreef n00b13 het volgende:
Heuj!
Ik kreeg vandaag een brief van de belastingdienst. Ze geven aan dat ik online de aangifte voor ondernemers mag gaan invullen.
Maar als ik inlog, dan staat de aangifte nog helemaal niet klaar? Klopt dat, of moet ik nu heel hard rondjes rennen en help roepen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |