abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121797940
Maar dat hele "samen" aangifte doen bestaat dus helemaal niet... Samen aangifte doen zou betekenen dat je inkomsten van A+B bij elkaar optelt en op een naam opvoert (en dus ook maar 1 keer de heffingskortingen scoort), alsof je elektronisch de inkomsten van 2 partners op 1 biljet gooit. Achteraf niet gaan klagen dat je dan maar 1 keer de heffingskortingen krijgt óf dat je toeslagen moet gaan terugbetalen.

Overigens is die bezwaarcheck ook niet echt helder. Kan veel eenvoudiger:
1. Wil je een wijziging doorgeven? JA -> 2. NEE -> 3.
2. Is het een wijziging van een aangifte die ouder dan 5 jaar is? JA -> Pech gehad
NEE -> nieuwe aangifte indienen

3. Bezwaar middels formulier 'bezwaar particulier' of brief
(dus als de inspecteur is afgeweken van de aangifte, je bezwaar wil maken tegen de heffingsrente)

(houdt er rekening mee dat art. 6:16 Awb onverminderd van toepassing is en je dus apart, per brief, uitstel van betaling i.v.m. bezwaar moet aanvragen)
pi_121926312

[ Bericht 100% gewijzigd door Soulagement op 23-01-2013 10:37:26 (Heb het antwoord al :)) ]
  woensdag 23 januari 2013 @ 18:36:52 #153
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_121947935
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 14:22 schreef DreO het volgende:
Maar dat hele "samen" aangifte doen bestaat dus helemaal niet... Samen aangifte doen zou betekenen dat je inkomsten van A+B bij elkaar optelt en op een naam opvoert (en dus ook maar 1 keer de heffingskortingen scoort), alsof je elektronisch de inkomsten van 2 partners op 1 biljet gooit. Achteraf niet gaan klagen dat je dan maar 1 keer de heffingskortingen krijgt óf dat je toeslagen moet gaan terugbetalen.

Overigens is die bezwaarcheck ook niet echt helder. Kan veel eenvoudiger:
1. Wil je een wijziging doorgeven? JA -> 2. NEE -> 3.
2. Is het een wijziging van een aangifte die ouder dan 5 jaar is? JA -> Pech gehad
NEE -> nieuwe aangifte indienen

3. Bezwaar middels formulier 'bezwaar particulier' of brief
(dus als de inspecteur is afgeweken van de aangifte, je bezwaar wil maken tegen de heffingsrente)

(houdt er rekening mee dat art. 6:16 Awb onverminderd van toepassing is en je dus apart, per brief, uitstel van betaling i.v.m. bezwaar moet aanvragen)
Dat laatste hoeft al een poosje niet meer.
quote:
Wanneer is uw bezwaar(schrift) een verzoek om uitstel van betaling? Uw bezwaar is gelijktijdig een verzoek om uitstel van betaling als u met uw bezwaar een berekening meestuurt van het bedrag, waarmee u het niet eens bent. Apart verzoek om uitstel is dan niet nodig. Het uitstel geldt tot het moment van uitspraak op uw bezwaar.
Bron: http://www.belastingdiens(...)_verband_met_bezwaar
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_122103852
Ik doe voor ongeveer 40 mensen jaarlijks aangifte en heb gisteren het aangifteprogramma gedownload. Ik miste echter de functie die al sinds jaar en dag bestaat waarbij de persoonlijke gegevens kunnen worden overgetankt uit de aangifte van vorig jaar. Tot en met vorig jaar kreeg je bij "open bestand" 3 keuzemogelijkheden:
1 een nieuwe aangifte
2 een reeds eerder ingevulde en bewaarde aangifte 2011
3 een nieuwe aangifte 2011 met gegevens uit de aangifte 2010
In de software van 2012 is de laatste mogelijkheid verdwenen, heel jammer als je veel aangiften doet. Weet iemand of dat misschien in een latere versie alsnog komt of is het helemaal vervallen?
pi_122124210
Die functie is komen te vervallen, teveel verwarring met het gebruik van VIA-gegevens die vanaf 1 maart beschikbaar zijn.

Je zult alles met het handje moeten overkloppen van papier of uit het aangifteprogramma IB2011.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 18:36 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dat laatste hoeft al een poosje niet meer.

[..]

Bron: http://www.belastingdiens(...)_verband_met_bezwaar
Als je bezwaar maakt omdat je wat vergeten bent wil de Belastingdienst graag dat je een nieuwe aangifte indiend, omdat het bezwaar dan automatisch verwerkt kan worden. In een aangifte kun je geen berekening maken van het bedrag waar je het niet mee eens bent, daar is simpelweg geen ruimte voor. Het wordt allemaal automatisch ingelezen in het AanslagBelastingenSysteem. Alleen als dat faalt, of het systeem ziet iets opmerkelijks in de aangifte, komt de aangifte in de uitworpbehandeling en komt er mensenwerk aan te pas. Aangezien je je berekening van het betwiste deel niet in de nieuwe aangifte kunt aangeven, moet je wel apart een brief opstellen richting de Ontvanger.

Als je bezwaar maakt, richt je dat officieel aan de Inspecteur. Met de berekening die je van het betwiste deel van de aanslag maakt doe je tegelijkertijd een verzoek aan de Ontvanger voor uitstel van betaling. Je zult het er wel in moeten zetten, anders zal de Ontvanger de invorderingsmaatregelen niet stil leggen (ik maak dergelijke situaties met enige regelmaat mee ;) )
  zondag 27 januari 2013 @ 22:06:17 #156
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_122138609
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 18:32 schreef DreO het volgende:
Als je bezwaar maakt, richt je dat officieel aan de Inspecteur. Met de berekening die je van het betwiste deel van de aanslag maakt doe je tegelijkertijd een verzoek aan de Ontvanger voor uitstel van betaling. Je zult het er wel in moeten zetten, anders zal de Ontvanger de invorderingsmaatregelen niet stil leggen (ik maak dergelijke situaties met enige regelmaat mee ;) )
Ik ook. ;)
En formeel vragen om uitstel van betaling hoeft niet meer. Zoals het ook op de site van de belastingdienst staat. Alleen is het nog niet op alle regio's doorgedrongen.

Al is het natuurlijk niet verkeerd om er expliciet om te verzoeken.
pi_122155369
Een vraagje voor de kenners:

Ik heb mijn jaaropgave binnen + jaaropgave van het uwv (ww). Verder heb ik niks bijzonders.
Wat is sneller qua verwerking. Nu gelijk indienen of wachten op de automatische invulling vanaf 1-3-2013 ?
  maandag 28 januari 2013 @ 11:33:19 #158
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_122155630
Maakt niks uit.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_122161674
In het programma van de loonaangifte heb ik alles ingevuld en komt er onderaan een begin XXXX bedrag uit om terug te krijgen en er staat bij: Let op: dit is exclusief belastingrente.

Waar moet ik dan aan denken?
Of saté?
pi_122162605
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 14:13 schreef De-Hamster het volgende:
In het programma van de loonaangifte heb ik alles ingevuld en komt er onderaan een begin XXXX bedrag uit om terug te krijgen en er staat bij: Let op: dit is exclusief belastingrente.

Waar moet ik dan aan denken?
Aan een bedrag om en nabij de 0 euro.
pi_122169229
Prima, dus het bedrag wat bij terug te krijgen: staat is wel ongeveer het bedrag dat ik in mei/juni kan verwachten.

En geld dat ik vorig jaar heb teruggekregen hoef ik nergens in mee te nemen he?
Of saté?
pi_122189598
Nee dat is geen inkomen.
pi_122200470
Tenzij je je voorlopige teruggaaf 2012 bedoelt (maandelijks bedrag), dat moet je wel invullen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 29 januari 2013 @ 07:58:42 #164
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_122200983
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 05:32 schreef Me_Wesley het volgende:
Tenzij je je voorlopige teruggaaf 2012 bedoelt (maandelijks bedrag), dat moet je wel invullen.
Moet niet, kan wel.
pi_122222181
Vraagje(s)

Ik heb te veel ko-toeslag ontvangen en moet ¤1.000 terugbetalen. Ik heb ervoor gekozen om dit in termijnen van ¤100 te doen, en de eerste twee termijnen zijn inmiddels betaald.

Ik had verwacht dat de betaling van de ko-toeslag voor 2013 (maandelijks ¤ 30) gestopt zou worden, maar dat is (nog?) niet gebeurd. Het heeft immers weinig zin dat ik aan de ene kant geld aan de bd betaal, en tegelijkertijd geld ontvang.

Ik verwacht straks bij de aangifte inkomstenbelasting 2012 een bedrag terug te krijgen.

Wat gaat er nu gebeuren: wordt de uitbetaling van de ko-toeslag 2013 binnenkort gestaakt? En wordt straks het restant van wat ik de bd nog schuldig ben in mindering gebracht op de teruggaaf? En krijg ik daarna weer die maandelijkse uitbetaling van de ko-toeslag?
pi_122225137
De meeste vragen zijn invorderingsvragen. Het invorderingsbeleid van de Belastingdienst staat gewoon op het internet en Hoofdstuk 4 "toeslagen terugvorderen" van de Instructie Invordering en Belastingdeurwaarders beantwoord die vragen gewoon (zoek dus zelf maar op)

Met betrekking tot de uitbetaling KT 2013, je zult echt zelf een wijziging moeten doorgeven, bijvoorbeeld via Mijn Toeslagen om dat te wijzigen, dat je over een voorgaand jaar een terugvorderingsbeschikking ontvangen hebt verandert niets aan je voorschotsbeschikking KT 2013. Zover ik weet zal je CBT voor de terugvorderingsbeschikking KT ook gewoon doorlopen als je netjes aan de verplichtingen die daarvoor gesteld zijn blijft voldoen.
pi_122229560
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 19:39 schreef DreO het volgende:

Met betrekking tot de uitbetaling KT 2013, je zult echt zelf een wijziging moeten doorgeven, bijvoorbeeld via Mijn Toeslagen om dat te wijzigen, dat je over een voorgaand jaar een terugvorderingsbeschikking ontvangen hebt verandert niets aan je voorschotsbeschikking KT 2013. Zover ik weet zal je CBT voor de terugvorderingsbeschikking KT ook gewoon doorlopen als je netjes aan de verplichtingen die daarvoor gesteld zijn blijft voldoen.
Ja, ik snapte wel dat er niets verandert aan mijn recht op kinderopvangtoeslag 2013, maar of ik het ook uitbetaald kreeg leek me een andere vraag. Ik zou niet weten waarom ik een wijziging zou moeten aangeven bij mijntoeslagen.
Maar mijn toeslag zal dus niet verrekend worden met mijn schuld begrijp ik.

Ehm, je link verwijst naar een document van bijna 1000 pagina's :o
En is ook niet echt gericht op particulieren zoals ik, gok ik :)
Ik heb ergens de vage hoop dat iemand me iets sneller een antwoord kan geven, eigenlijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door zwarteweduwe op 29-01-2013 20:54:24 ]
pi_122239409
De Belastingdienst mag een teruggave voor de inkomstenbelasting verrekenen met een toeslagschuld. Maar als er een betalingsregeling is afgesproken zoals bij u mag er weer niet verrekend worden.
pi_122242081
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:28 schreef zwarteweduwe het volgende:
Vraagje(s)

Ik heb te veel ko-toeslag ontvangen en moet ¤1.000 terugbetalen. Ik heb ervoor gekozen om dit in termijnen van ¤100 te doen, en de eerste twee termijnen zijn inmiddels betaald.

Ik had verwacht dat de betaling van de ko-toeslag voor 2013 (maandelijks ¤ 30) gestopt zou worden, maar dat is (nog?) niet gebeurd. Het heeft immers weinig zin dat ik aan de ene kant geld aan de bd betaal, en tegelijkertijd geld ontvang.

Ik verwacht straks bij de aangifte inkomstenbelasting 2012 een bedrag terug te krijgen.

Wat gaat er nu gebeuren: wordt de uitbetaling van de ko-toeslag 2013 binnenkort gestaakt? En wordt straks het restant van wat ik de bd nog schuldig ben in mindering gebracht op de teruggaaf? En krijg ik daarna weer die maandelijkse uitbetaling van de ko-toeslag?
Zelf wijziging indienen voor de toeslagen.
Als je nu een regeling hebt voor de toeslagen dan zal de teruggave van de inkomstenbelasting daar normaal gesproken niet mee verrekend worden (mag wel, maar gebeurt normaal gesproken niet).
Wel kun je er om verzoeken om e.e.a. met elkaar te laten verrekenen. Daarvoor moet je dan even een briefje naar je eigen kantoor sturen.
A mind with a heart of it's own
  woensdag 30 januari 2013 @ 12:23:29 #170
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_122250616
Wanneer krijg je normaal gesproken je OZB aanslag?Dit om de juiste WOZ waarde in te vullen
  woensdag 30 januari 2013 @ 12:24:19 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122250637
Nu.
The love you take is equal to the love you make.
pi_122251209
Mijn verschuldigde inkomstenbelasting of premie volksverzekeringen is hoger dan de ingehouden loonheffing.
Het verschilt paar tientjes, maar die hoef ik uiteindelijk toch niet terug te betalen, dus ik krijg blijkbaar ook niks terug

Hoezo hoef ik dat eigenlijk niet terug te betalen ?
En 'verschuldigde inkomstenbelasting of premier volksverzekering is toch het bedrag wat je werkgever heeft ingehouden ?

Bedankt alvast.
  woensdag 30 januari 2013 @ 12:56:00 #173
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_122251269
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 12:46 schreef seetjai het volgende:
Mijn verschuldigde inkomstenbelasting of premie volksverzekeringen is hoger dan de ingehouden loonheffing.
Het verschilt paar tientjes, maar die hoef ik uiteindelijk toch niet terug te betalen, dus ik krijg blijkbaar ook niks terug

Hoezo hoef ik dat eigenlijk niet terug te betalen ?
Er is ooit bepaald dat er een drempel is. Als je daaronder blijft hoef je niet terug te betalen.

quote:
En 'verschuldigde inkomstenbelasting of premier volksverzekering is toch het bedrag wat je werkgever heeft ingehouden ?
Nee, dat is het bedrag welke je uiteindelijk zult moeten betalen. Wat je werkgever heeft ingehouden vul je in onder ingehouden loonheffing.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_122251606
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 12:56 schreef sanger het volgende:

[..]

Er is ooit bepaald dat er een drempel is. Als je daaronder blijft hoef je niet terug te betalen.

[..]

Nee, dat is het bedrag welke je uiteindelijk zult moeten betalen. Wat je werkgever heeft ingehouden vul je in onder ingehouden loonheffing.
Duidelijk :)
Hoe meer ze hebben ingehouden voor loonheffing, des te meer ik kan terug krijgen
pi_122252544
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 13:13 schreef seetjai het volgende:

[..]

Hoe meer ze hebben ingehouden voor loonheffing, des te meer ik kan terug krijgen
Aanslaggrens is 45 Euro, blijf je daar onder dan hoef je niet terug te betalen.
Doorgaans als je 1 werkgever hebt en er verder geen bijzonderheden zijn, dan zou de werkgever precies voldoende loonheffing in moeten houden. Daar kan soms idd een paar tientjes verschil in zitten, maar dat is dus niet erg, zolang ze niet meer dan 45 Euro te weinig hebben ingehouden.
A mind with a heart of it's own
pi_122274092
^^
Als je maar één werkgever hebt gehad en je hebt niet het hele jaar inkomen gehad (stel je bent nét afgestudeerd, had geen bijbaantje en bent halverwege het jaar begonnen met werken) dan krijg je terug. Dat heeft er mee te maken dat de loonheffing over een periode altijd teruggerekend wordt naar een jaarinkomen (de salarisadministratie van de werkgever kan daar eventueel verder over informeren)

quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 12:23 schreef foetre het volgende:
Wanneer krijg je normaal gesproken je OZB aanslag?Dit om de juiste WOZ waarde in te vullen
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 12:24 schreef Lienekien het volgende:
Nu.
Nu krijg je de WOZ-beschikking met peildatum 1 januari 2012. Die heb je nodig voor de aangifte IB 2013 óf verzoek/wijziging VA 2013. Voor de aangifte IB 2012 heb je de WOZ-beschikking nodig met peildatum 1 januari 2011, die je begin 2012 ontvangen hebt.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 12:46 schreef seetjai het volgende:
En 'verschuldigde inkomstenbelasting of premier volksverzekering is toch het bedrag wat je werkgever heeft ingehouden
Je "verschuldigde IB/PV" is in formule: (verzamelinkomen × belastingtarief) -/- heffingskortingen. De loonheffing die je werkgever ingehouden heeft is een voorheffing op je verschuldigde IB/PV. Het resultaat van je aangifte is vereenvoudigd: Verschuldigde inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen (A) -/- in te houden loonbelasting/premie volksverzekeringen (B). Als B hoger is dan A volgt er dus een teruggave.
  woensdag 30 januari 2013 @ 22:22:12 #177
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_122277365
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 13:13 schreef seetjai het volgende:

[..]

Als blijkt dat er teveel is ingehouden wel ja :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_122277423
Dank nog voor de antwoorden :)
  donderdag 31 januari 2013 @ 20:35:04 #179
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_122313931
Heuj!
Ik kreeg vandaag een brief van de belastingdienst. Ze geven aan dat ik online de aangifte voor ondernemers mag gaan invullen.

Maar als ik inlog, dan staat de aangifte nog helemaal niet klaar? Klopt dat, of moet ik nu heel hard rondjes rennen en help roepen?
pi_122313986
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:35 schreef n00b13 het volgende:
Heuj!
Ik kreeg vandaag een brief van de belastingdienst. Ze geven aan dat ik online de aangifte voor ondernemers mag gaan invullen.

Maar als ik inlog, dan staat de aangifte nog helemaal niet klaar? Klopt dat, of moet ik nu heel hard rondjes rennen en help roepen?
Staat meestal pas eind februari klaar. Even geduld dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')