abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 1 februari 2013 @ 16:33:12 #201
249559 crew  Lavenderr
pi_122346839
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Als je wat meer verdiept zou hebben zou je het ook vinden. Er is geen andere conclussie mogelijk dan dat het feitelijk failliet is.
Verdiepen in die troebele bronnen van jou? Thanks but no thanks ;)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:34:52 #202
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_122346918
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:45 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dus het is geen probleem als een onderzoek wat fout doet als het in je straatje past?
Nee het is niet mijn straatje.

Ik krijg het op m'n heupen als dat de wetenschap weer eens roept van het is goed, veilig, grondig getest. blabla bla. Dan weet je al dat het binnen 5 jaar boven tafel komt het dat het toch anders zit.

Ik ga meer voor de nuance waarbij kritische kantekingen geplaatst worden bij de handel en wandel van medische misdadigers.

Dat ik steeds meer aan de kant van het alternatieve sta .. komt omdat reguliere wetenschap stijf van het bedrog en corruptie staat. Alles moet naar de pijpen danzen van Bilderberg agenda (21).

Gaan de weg als je eens echte verdiept dan kun je niets anders dan concluderen dat mijn onderschrift van Ellner waar is.

quote:
Dat past dan weer bij de TT, en geeft je 0 recht om te klagen over hypocriet gedrag... En laat ik je eens wat vertellen, als ik een wetenschapopelijk onderzoek tegen kom waar ze dat soort dingen fout doen heb ik er ook kritiek op. Datzelfde zie je ook bij mijn wetenschappelijke collega's op werk. Sterker nog, als we papers in onze wekelijkse seminars behandelen zit daar te vaak slecht werk tussen.
Dat is mooi dat je kritiek uit.

Maar hoe kan het dan zo zijn dat Stapel zo lang kon door etteren. Of nee beter waarom is die Blacquire nog niet ontmaskert. het is dus niets meer dan geneuzel in de marge.
quote:
[..]

Nou heb ik nog niet vaak aan de peer kant van de review gezeten (ben ik nog niet lang genoeg voor bezig) maar het is wel eens gebeurd. De paper in kwestie was voor een vrij hoge journal in dat veld. Het probleem was echter dat er een fundamentele fout in de methode zat, waardoor je geen conclusies kon trekken uit de resultaten. Om die reden heb ik het afgekeurd, en na afloop kon ik zien dat de andere reviewers vergelijkbare bezwaren hadden. De paper in kwestie is dan ook afgewezen.
Uit de post hierboven blijkt ook weer een stukje van je onwetendheid. Wat bijvoorbeeld een belangrijk aspect is van wetenschappelijk werk is de regelmatige nationale en internationale bijeenkomsten. Van veel werk waar ik gebruik van maak in mijn eigen werk heb ik de auteurs ooit wel eens ontmoet en gesproken. Van een aantal publicaties heb ik de ruwe data ontvangen en zelf eens geanalyseerd. Andere resultaten heb ik met mijn eigen data weten te reproduceren. Wat jij vergeet Lambiekje is dat dit soort mechanismen aanwezig zijn om tot een vorm van zelfcontrole te komen.
Wederom misselijke klootzak Blacquire aanhalen. Hij laat zien dat internationale betrekkingen een wassen neus is. Of tenminste Wagingen vind zichzelf verheven.

quote:
[..]

Vind je het gek als je het tegen mensen hebt die werken in de wetenschap :D Wij zien dagelijks dat wat jij zegt niet klopt. Dan is het eerder bespottelijk dat jij vanuit je onwetendheid zulke claims durft te maken.
Haal die roze bril nu eens van je hoofd.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator vrijdag 1 februari 2013 @ 16:40:27 #203
249559 crew  Lavenderr
pi_122347157
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:34 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik krijg het op m'n heupen als dat de wetenschap weer eens roept van het is goed, veilig, grondig getest. blabla bla. Dan weet je al dat het binnen 5 jaar boven tafel komt het dat het toch anders zit.

Ik ga meer voor de nuance waarbij kritische kantekingen geplaatst worden bij de handel en wandel van medische misdadigers.

Dat ik steeds meer aan de kant van het alternatieve sta .. komt omdat reguliere wetenschap stijf van het bedrog en corruptie staat. Alles moet naar de pijpen danzen van Bilderberg agenda (21).

Gaan de weg als je eens echte verdiept dan kun je niets anders dan concluderen dat mijn onderschrift van Ellner waar is.

[..]

Maar hoe kan het dan zo zijn dat Stapel zo lang kon door etteren. Of nee beter waarom is die Blacquire nog niet ontmaskert. het is dus niets meer dan geneuzel in de marge.

[..]

Wederom misselijke klootzak Blacquire aanhalen. Hij laat zien dat internationale betrekkingen een wassen neus is. Of tenminste Wagingen vind zichzelf verheven.

[..]

Ik wíst dat je met Stapel aan zou komen. En ja, Stapel heeft echt een misdaad begaan door wat hij jaren lang in zijn publiciteitsdrift geflikt heeft. Hij heeft de wetenschap een gevoelige klap toegebracht en hun geloofwaardigheid aangetast. Dat kan hem niet zwaar genoeg aangerekend worden.
Maar toch kun je hem niet eeuwig blijven gebruiken als argument dat de hele wetenschap niet deugt. En dat weet je ook wel, maar het is te verleidelijk voor je.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:51:30 #204
52357 Lambiekje
pi_122347611
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik wíst dat je met Stapel aan zou komen. En ja, Stapel heeft echt een misdaad begaan door wat hij jaren lang in zijn publiciteitsdrift geflikt heeft. Hij heeft de wetenschap een gevoelige klap toegebracht en hun geloofwaardigheid aangetast. Dat kan hem niet zwaar genoeg aangerekend worden.
Maar toch kun je hem niet eeuwig blijven gebruiken als argument dat de hele wetenschap niet deugt. En dat weet je ook wel, maar het is te verleidelijk voor je.
Blacquiere is ook al z'n figuur die zijn vakgebied NIET serieus neemt. Het NIET wil onderzoeken waarom bijen doodgaan. Maar ja hij is wel een minister-wetenschapper. Dat zulke imbeciele hufters gebruikt worden door de politiek laat zien dat wetenschap scheef is.

In de medische wetenschap is 8 op 10 laakbaar fout.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator vrijdag 1 februari 2013 @ 16:54:59 #205
249559 crew  Lavenderr
pi_122347723
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:51 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Blacquiere is ook al z'n figuur die zijn vakgebied NIET serieus neemt. Het NIET wil onderzoeken waarom bijen doodgaan. Maar ja hij is wel een minister-wetenschapper. Dat zulke imbeciele hufters gebruikt worden door de politiek laat zien dat wetenschap scheef is.

In de medische wetenschap is 8 op 10 laakbaar fout.

Dat kun je aantonen neem ik aan?
pi_122348639
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Welnee, hij ratelt zijn vijf favoriete cases weer eens af (polio, kwik, fluoride etc.), niet realiserende dat daar een miljoen miljard positieve medische gevallen tegenover staan.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 17:20:07 #207
52357 Lambiekje
pi_122348676
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

dat is al lang al eens behandeld.

http://www.theatlantic.co(...)ical-science/308269/

Die titel :) ... zo fout is het overtreffende trap van bedrog.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 17:56:29 #208
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_122349891
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ja maar dat is MSM! Die kan je niet vertrouwen!
Etc ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 1 februari 2013 @ 18:02:39 #209
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_122350081
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:34 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Natuurlijk ligt het wel in je straatje! Het zegt dat er iets mis is met vaccins. Wel heel flauw om dat te ontkennen. En je geeft nog steeds geen antwoord op de vraag. Waarom accepteer je het van hun wel?

quote:

Over Stapel heb ik al uitgebreid geschreven. Het kon zo lang goed gaan omdat hij er erg slim mee om ging. 'Resultaten' vinden die binnen de verwachting vielen etc. in een vakgebied waar dat sowieso makkelijker is. Dat kan je niet zomaar naar de gehele wetenschap generaliseren.

quote:
Wat heeft die kerel te maken met de voorbeelden die ik je gaf? :? Ik heb nog steeds gewoon die auteurs een keer gesproken, met data van andere gewerkt etc. Zeg daar dan iets over waarom dat allemaal nep zou zijn, of er niet toe zou doen. Mag dan een erg goede uitleg zijn.

quote:
Die heb ik niet. Zie mijn werk en het commentaar wat ik zelf ook heb op de wetenschap.
Onikaan ni ov dovah
pi_122371762
quote:

[..]

The Atlantic, tja..
pi_122569747
quote:

[..]

Ionidis heeft heel erg veel slimme shit gepubliceerd (alhoewel zijn berekening een probleem heeft waardoor de eindconclusie niet zo nauwkeurig is als hij voorstelt, zijn paper claimt over half, maar een beter model komt niet aan half), dat gezegd hebbende zijn Ionidis zijn claims niet echt ondersteuning voor de jouwe Lambiekje, ze gaan namelijk over iets heel anders.

Omdat je weer Stapel aanhaalt (weet niet hoeveel threads ik gemist heb maar blijkbaar veranderen sommige dingen nooit).

De bronnen die jij meestal aanhaalt (bv natural news) zitten vol logische en statistische fouten, fouten die ik vaak aanwijs en die je dan totaal negeert, omdat ik biased zou zijn (wat nogal een kul tegenargument is omdat 1+1 nou eenmaal 2 is, maar ja). Anyway, de problemen in de bronnen die jij aanhaalt, zijn enorm grotere problemen dat de problemen die je in Stapels werk terug kunt vinden.

Het is dus raar dat jij, iemand die niet eens loeigrote problemen kan herkennen, andere verwijt dat ze die miniscule problemen niet herkenden. Nog raarder is het dat jij mensen die die miniscule problemen wel zagen, verwijt geen inzicht en te veel vertrouwen te hebben.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 8 februari 2013 @ 08:08:44 #213
52357 Lambiekje
pi_122627738
quote:
FDA approves first GMO flu vaccine containing reprogrammed insect virus

A new vaccine for influenza has hit the market, and it is the first ever to contain genetically-modified (GM) proteins derived from insect cells. According to reports, the U.S. Food and Drug Administration (FDA) recently approved the vaccine, known as Flublok, which contains recombinant DNA technology and an insect virus known as baculovirus that is purported to help facilitate the more rapid production of vaccines.

[..]

FDA also approves flu vaccine containing dog kidney cells
Back in November, the FDA also approved a new flu vaccine known as Flucelvax that is actually made using dog kidney cells. A product of pharmaceutical giant Novartis, Flucelvax also does away with the egg cultures, and can similarly be produced much more rapidly than traditional flu vaccines, which means vaccine companies can have it ready and waiting should the federal government declare a pandemic.

Like Flublok, Flucelvax was made possible because of a $1 billion, taxpayer-funded grant given by the U.S. Department of Health and Human Services (HHS) to the vaccine industry back in 2006 to develop new manufacturing methods for vaccines. The ultimate goal is to be able to quickly manufacture hundreds of millions of vaccines for rapid distribution.

bron
Sick bastards.

Jahoor naast apennieren worden nu ook hondennieren en GM gemanipuleerde insecten geinjecteerd.
Vaccins worden steeds meer een frankensteintinctuur.
  Moderator vrijdag 8 februari 2013 @ 10:04:15 #214
249559 crew  Lavenderr
pi_122629757
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Sick bastards.

Jahoor naast apennieren worden nu ook hondennieren en GM gemanipuleerde insecten geinjecteerd.
En straks hebben we allemaal Guillain-Barre Syndrome.

Btw, dat met die 'bits of genetic material grown in caterpiller cells' wat toch anders klinkt dan dat je met insecten geinjecteerd wordt is nog under development.
pi_122630459
quote:

[..]

Sick bastards.

Goed nieuws, is een inherent veiliger systeem aangezien het geen zoogdierelementen bevat. Dit zou je juist moeten toejuigen Lambiekje, oh nee, je hebt natuurlijk geen idee hoe dit systeem werkt en begint te piepen bij woordjes als GM en insecten. (er komen trouwens geen insecten aan te pas, maar het bekt betere als je het er toch inzet nietwaar!)
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:28:46 #216
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_122632152
quote:

[..]

Sick bastards.

Je snapt het nog steeds niet he?
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 8 februari 2013 @ 12:43:41 #217
52357 Lambiekje
pi_122634491
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En straks hebben we allemaal Guillain-Barre Syndrome.
Dat is wel we ze hopen te bereiken een zwik nieuwe chronische patienten

quote:
Btw, dat met die 'bits of genetic material grown in caterpiller cells' wat toch anders klinkt dan dat je met insecten geinjecteerd wordt is nog under development.
ja maar wie zijn de guineapigs !?
  Moderator vrijdag 8 februari 2013 @ 12:46:51 #218
249559 crew  Lavenderr
pi_122634596
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[..]

Dat wil er bij mij niet in hoor.
pi_122634851
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[..]

Heb je uberhaupt enig idee hoe het tot overexpressie brengen van genen in insekten cellen gaat en hoe de eiwitten daarna worden geoogst en opgezuiverd? Heb je enig idee waarom insekten cellen gebruikt worden en niet meer traditionele methoden? Heb je enig idee van de enorme voordelen van dit systeem?

antwoord: nee, nee, nee en nee. En toch als een klein kind moord en brand schreeuwen. Schaam je, jij ongeinformeerde chronische zeikerd.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 23:14:31 #220
52357 Lambiekje
pi_122661180
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:53 schreef .SP. het volgende:

[..]

Heb je uberhaupt enig idee hoe het tot overexpressie brengen van genen in insekten cellen gaat en hoe de eiwitten daarna worden geoogst en opgezuiverd? Heb je enig idee waarom insekten cellen gebruikt worden en niet meer traditionele methoden? Heb je enig idee van de enorme voordelen van dit systeem?
snellere productie, meer winst , meer potentiele patienten op lange termijn.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 23:22:25 #221
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_122661551
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 23:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Oftewel, je snapt het niet.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 8 februari 2013 @ 23:28:23 #222
52357 Lambiekje
pi_122661848
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 23:22 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Oftewel, je snapt het niet.
Dan leg jij het toch uit...
  vrijdag 8 februari 2013 @ 23:52:33 #223
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_122662973
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 23:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Moet ik nou nog een keer uitleggen dat het om een cellijn gaat?
Onikaan ni ov dovah
  † In Memoriam † vrijdag 8 februari 2013 @ 23:56:02 #224
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122663133
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 23:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat is een reële eis. Als men de andere als onwetende neerzet, moet men zelf natuurlijk wel kennis van zaken tonen.

Van een paar woorden als vector, protein purification tags, pcr, microfiltration enzovoorts schrikken we niet meteen hoor. Leg eens uit welke cellijn ze specifiek gebruikt hebben, de vectoren, filtratiemethode, de sequenties van alle gebruikte informatiedragers, inclusief het virus enzovoorts?
  † In Memoriam † vrijdag 8 februari 2013 @ 23:57:33 #225
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122663201
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 23:52 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Moet ik nou nog een keer uitleggen dat het om een cellijn gaat?
Zie mijn vraag erboven. Leg het eens even uit? Ik snap het ook niet helemaal.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 00:22:48 #226
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_122664201
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 23:57 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Zie mijn vraag erboven. Leg het eens even uit? Ik snap het ook niet helemaal.
Dat is vrij simpel. De niercellen waar Lambiekje zo over op de kast zit zijn cellen die ooit lang lang geleden uit een nier zijn gewonnen. Vervolgens zijn ze daar mee gaan kweken, om een kweekbodem te vormen voor diverse toepassingen. Vaccins maken is een mogelijke toepassing. Het is dus niet dat de vaccins in kwestie uit 'gemalen apennieren' komen.
Onikaan ni ov dovah
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2013 @ 00:34:20 #227
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122664627
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 00:22 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is vrij simpel. De niercellen waar Lambiekje zo over op de kast zit zijn cellen die ooit lang lang geleden uit een nier zijn gewonnen. Vervolgens zijn ze daar mee gaan kweken, om een kweekbodem te vormen voor diverse toepassingen. Vaccins maken is een mogelijke toepassing. Het is dus niet dat de vaccins in kwestie uit 'gemalen apennieren' komen.
Ik had het meer over het insecten-verhaal. En niet zo simplistisch graag. Ik zou graag een completer verhaal horen zoals ik reeds heb aangegeven. :P

Niets mis met gemalen organen. Met het malen van alvleesklieren is ooit nog een nobelprijs gewonnen. :s)
  zaterdag 9 februari 2013 @ 01:44:12 #228
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_122666600
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 00:34 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik had het meer over het insecten-verhaal. En niet zo simplistisch graag. Ik zou graag een completer verhaal horen zoals ik reeds heb aangegeven. :P

Niets mis met gemalen organen. Met het malen van alvleesklieren is ooit nog een nobelprijs gewonnen. :s)
Het insecten verhaal weet ik ook niet. Dat zul je aan SP moeten vragen :)
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 9 februari 2013 @ 04:09:46 #229
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_122667637
quote:

[..]

Daar heb je inderdaad wel gewoon gelijk natuurlijk. Dat derde punt is wat meer discutabel wat mij betreft.

Vooral de snelheid waarmee met met een baculovirus/sf-cellen een specifiek vaccin kunt produceren in een veilig geachte vector in voldoende hoeveelheden maakt het wel aantrekkelijk voor griepepidemieën. Seizoen-griepvaccins zijn nu hoe je het ook wendt of keert toch een beetje een educated guess.

Het voordeel boven eieren incuberen met virus zie ik wel, maar het voordeel boven mammalian cell/plasmid (de foetale nieren-cellen) zie ik niet direct zo. Maar ik heb er ook niet denderend veel verstand van dus dat kan iemand anders vast wel vertellen.

Hier kunnen geïnteresseerden in elk geval lezen hoe het precies werkt (als je geen toegang hebt kan ik wel een PDF-je sturen morgen): FluBlok
pi_122667642
Tvptje als dat okee is. :)
Touching from a distance ~
pi_122669770
quote:

[..]

_O- geen enkel greintje kennis van zaken meneer Lambiekje.
pi_122669964
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 00:34 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Het is betrekkelijk eenvoudig (en daarom slim). Men neemt een baculovirus en vervangt een viraal gen (polyhedrine meestal) door het gen wat voor het eiwit codeert dat je als vaccin wilt gebruiken. Je infecteert insectencellen in een steriele in-vitro cultuur (sf9/sf21/Hi5 etc.) en die produceren een enorme hoeveelheid van jouw eiwit. om het op te zuiveren plak je een ' tag ' aan het eiwit (HIS/MBP/GST/HA kies een leuke) en gebruik een affiniteitkolom om je eiwit specifiek op te zuiveren. Voordeel: eukaryotische post translationele modificatie en geen zoogdier producten in het productiepoces.
pi_122670132
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 04:13 schreef Purplesparks het volgende:
Tvptje als dat okee is. :)
Je kunt op topic volgen rechtsonder drukken, dan is een tvp niet meer nodig.
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2013 @ 11:42:05 #234
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122670699
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 11:01 schreef .SP. het volgende:

[..]

Het is betrekkelijk eenvoudig (en daarom slim). Men neemt een baculovirus en vervangt een viraal gen (polyhedrine meestal) door het gen wat voor het eiwit codeert dat je als vaccin wilt gebruiken. Je infecteert insectencellen in een steriele in-vitro cultuur (sf9/sf21/Hi5 etc.) en die produceren een enorme hoeveelheid van jouw eiwit. om het op te zuiveren plak je een ' tag ' aan het eiwit (HIS/MBP/GST/HA kies een leuke) en gebruik een affiniteitkolom om je eiwit specifiek op te zuiveren. Voordeel: eukaryotische post translationele modificatie en geen zoogdier producten in het productiepoces.
Dat is mij nog steeds te kort door de bocht. Wat is de sequentie van het gebruikte virus, de sequentie van het gen, de gebruikte vectoren. Hoe hebben ze de zooi tot overexpressie gekregen? Met een expressievector of via codering in het DNA zelf enzovoorts. Wat is de animostructuur van het eindproduct.

Ik wil gewoon genoeg informatie om hetzelfde te kunnen herhalen.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 11:59:16 #235
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_122671108
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 11:42 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Dat is mij nog steeds te kort door de bocht. Wat is de sequentie van het gebruikte virus, de sequentie van het gen, de gebruikte vectoren. Hoe hebben ze de zooi tot overexpressie gekregen? Met een expressievector of via codering in het DNA zelf enzovoorts. Wat is de animostructuur van het eindproduct.

Kan je dan niet beter de paper en/of het patent lezen?
Onikaan ni ov dovah
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2013 @ 12:09:08 #236
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122671387
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 11:59 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Kan je dan niet beter de paper en/of het patent lezen?
Ja, want daar staat natuurlijk ook alle informatie in. :')
  zaterdag 9 februari 2013 @ 12:17:09 #237
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_122671637
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 12:09 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ja, want daar staat natuurlijk ook alle informatie in. :')
Laat ik het even heel diplomatiek zeggen: Als het een goede paper is wel ja ;) Patenten heb ik minder ervaring mee.
Onikaan ni ov dovah
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2013 @ 12:18:40 #238
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122671675
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 12:17 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Laat ik het even heel diplomatiek zeggen: Als het een goede paper is wel ja ;) Patenten heb ik minder ervaring mee.
Een fabrikant gaat niet al zijn geheimen op een patent knallen. Das handig voor de concurrentie niet?
pi_122672312
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 11:42 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik snap je punt niet helemaal, een expressievector kan je kopen bij Invitrogen en de sequentie van het antigeen moet je maar uit de paper of genbank halen.
Wat denk je dat het verschil tussen een "expressievector en codering in het DNA zelf' is?
De aminozuurstructuur kan je zelf op internet opzoeken als je sequentie uit genbank hebt geplukt.
pi_122672329
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 12:18 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Een fabrikant gaat niet al zijn geheimen op een patent knallen. Das handig voor de concurrentie niet?
Het baculovirus expressiesysteem bestaat al zolang dat er geen patenten meer op rusten.
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2013 @ 12:43:58 #241
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122672416
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 12:39 schreef .SP. het volgende:

[..]

Ik snap je punt niet helemaal, een expressievector kan je kopen bij Invitrogen en de sequentie van het antigeen moet je maar uit de paper of genbank halen.
Wat denk je dat het verschil tussen een "expressievector en codering in het DNA zelf' is?
De aminozuurstructuur kan je zelf op internet opzoeken als je sequentie uit genbank hebt geplukt.
Je moet wel weten welke vectoren er gebruikt zijn, wat de exacte verandering erin is. Niets uit een genbank halen. Niet alle vormen van overexpressie hoeven direct te worden ingebracht. K.O van een ander gen dat zorgt voor remming van een bepaald eiwit zorgt ook voor het vormen van over expressie. En het fijne is dat je dat helemaal niet kan zoeken. Dat is geheim.

Dus jij wil gewoon beweren dat jij voor miljoenen aan onderzoek even kan google-n terwijl het geheime zaken zijn dat bedrijf?
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2013 @ 12:47:17 #242
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122672514
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 12:40 schreef .SP. het volgende:

[..]

Het baculovirus expressiesysteem bestaat al zolang dat er geen patenten meer op rusten.
Dat geldt voor vrij veel zaken, maar dat geldt wel voor meer gebruikte technieken. Maar op basis van hetgeen in de databanken zitten is onvolledig om alles te herhalen. Anders zou één bedrijf gelijk na goedkeuring van de FDA alles uit handen geven voor concurrenten. Zo werkt dat niet.
pi_122672623
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 12:43 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Je moet wel weten welke vectoren er gebruikt zijn, wat de exacte verandering erin is. Niets uit een genbank halen. Niet alle vormen van overexpressie hoeven direct te worden ingebracht. K.O van een ander gen dat zorgt voor remming van een bepaald eiwit zorgt ook voor het vormen van over expressie. En het fijne is dat je dat helemaal niet kan zoeken. Dat is geheim.

Dus jij wil gewoon beweren dat jij voor miljoenen aan onderzoek even kan google-n terwijl het geheime zaken zijn dat bedrijf?
Nogmaals, ik snap je punt niet helemaal. Het is totaal irrelevant welke vector gebruikt wordt, zolang je eiwit van interesse maar gemaakt wordt en netjes wordt opgezuiverd.

En ja, ik denk dat je miljoenen aan onderzoek kan google-en. Zulke bedrijven hoeven dat niet te beschermen aangezien de infrastructuur en certificering zoveel duurder en belangrijker zijn dat niemand er even zo mee aan de wandel kan gaan.
pi_122672655
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 12:47 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Dat geldt voor vrij veel zaken, maar dat geldt wel voor meer gebruikte technieken. Maar op basis van hetgeen in de databanken zitten is onvolledig om alles te herhalen. Anders zou één bedrijf gelijk na goedkeuring van de FDA alles uit handen geven voor concurrenten. Zo werkt dat niet.
Kul, als ik genbank niet geloof dan bel ik wel een collega uit Azie of die me even virus NxHy kan opsturen waarna ik het gen zelf wel even sequence.
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2013 @ 12:56:04 #245
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122672751
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 12:51 schreef .SP. het volgende:

[..]

Nogmaals, ik snap je punt niet helemaal. Het is totaal irrelevant welke vector gebruikt wordt, zolang je eiwit van interesse maar gemaakt wordt en netjes wordt opgezuiverd.

En ja, ik denk dat je miljoenen aan onderzoek kan google-en. Zulke bedrijven hoeven dat niet te beschermen aangezien de infrastructuur en certificering zoveel duurder en belangrijker zijn dat niemand er even zo mee aan de wandel kan gaan.
De punt was dat ik even vroeg of iemand het compleet kon uitleggen hoe het exact in elkaar wordt gezet. Het enige wat maar voorbij komt is een standaard model hoe je in principe elk eiwit tot overexpressie kan krijgen en hoe je deze eiwitten kan concentreren en kan scheiden van de andere producten. Zeg dan gewoon dat men het principe snapt, maar ook niet weet hoe de exacte methode is geweest.

Ik denk dat Biekje niet veel wijzer is geworden is van deze discussie. Dus ik denk niet dat hij veel verder is. Dus leg het eens uit voor Biekje.
pi_122672818
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 12:56 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

De punt was dat ik even vroeg of iemand het compleet kon uitleggen hoe het exact in elkaar wordt gezet. Het enige wat maar voorbij komt is een standaard model hoe je in principe elk eiwit tot overexpressie kan krijgen en hoe je deze eiwitten kan concentreren en kan scheiden van de andere producten. Zeg dan gewoon dat men het principe snapt, maar ook niet de exacte methode is geweest.

Ik denk dat Biekje niet veel wijzer is geworden is van deze discussie. Dus ik denk niet dat hij veel verder is. Dus leg het eens uit voor Biekje.
Wat ik probeer uit te leggen is dat de precieze details niet relevant zijn.

Maar als je specifieke vragen hebt zal ik deze met alle plezier beantwoorden.
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2013 @ 13:21:37 #247
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122673395
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 12:59 schreef .SP. het volgende:

[..]

Wat ik probeer uit te leggen is dat de precieze details niet relevant zijn.

Maar als je specifieke vragen hebt zal ik deze met alle plezier beantwoorden.
Hoe ze de Spodoptera frugiperda expresSF+ cellijn hebben gecreëerd? En hoe hun BEVS exact werkt in combinatie met de eerdere cellijn.

De eerste is vaker gebruikt voor vaccinaties en de tweede ook. Ik wil weten hoe dat precies samen gebruikt is voor deze vaccinatie.

Edit: Op zo'n wijze dat Biekje het kan volgen natuurlijk die vroeg hier sowieso om uitleg.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 13:26:36 #248
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_122673546
quote:
Edit: Op zo'n wijze dat Biekje het kan volgen natuurlijk die vroeg hier sowieso om uitleg.
Dat lijkt me onmogelijk.
Onikaan ni ov dovah
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2013 @ 13:27:23 #249
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122673577
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 13:26 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat lijkt me onmogelijk.
Dan leg het mij maar uit.
pi_122674130
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 13:21 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Hoe ze de Spodoptera frugiperda expresSF+ cellijn hebben gecreëerd? En hoe hun BEVS exact werkt in combinatie met de eerdere cellijn.

De eerste is vaker gebruikt voor vaccinaties en de tweede ook. Ik wil weten hoe dat precies samen gebruikt is voor deze vaccinatie.

Over welke twee cellijnen heb je het over, de SF+ en?
En wat is de relevantie van je vraag, wellicht dat de ene celllijn in een hogere dichtheid groeit of makkelijker te infecteren is en dus wat meer eiwit per cell maakt.

Oh, hier wat meer over SF+:

Serum-vrij is een behoorlijk voordeel moet ik zeggen.

expresSF+ Advantages:

FDA-qualified

Serum-free, low cost growth media

High density growth and gene expression capability

Produces high titer AcNPV (108 PFU/ml)

Infected with low MOI

Stable for > 50 passages

18-24 hour doubling time

Do not clump or aggregate

Scalable for cGMP manufacturing

Our expresSF+ cell line has been characterized and qualified for:
Identity and stability

Freedom of mycoplasma, spiroplasma and other adventitious organism contamination

Freedom of retrovirus-like particles

Non-tumorgenicity in mice
Serum-free: expresSF+ cells do not require serum for growth or storage, and double about every 24 hours in our proprietary serum-free media. Unlike other serum-free insect cells, expresSF+ cells generate high titers of baculovirus. Therefore, a single cell line can be used for production of large quantities of protein.

High density: expresSF+ cells can be grown to a density of 108 cells/ml. At a density of 107 cells/ml, the cells are nearly 100% viable in standard suspension cultures. We have established and patented high density fermentation and fed-batch procedures to maximize protein yield. Under these conditions, cell growth is exponential from 1.5X106 to more than 70X106 cells/ml in serum-free media, and viability remains at least 98%.

Licensing agreements are available to use our expresSF+ cells. Please contact Daniel Adams, Executive Chairman and Global Head of Business Development, at 1-203-686-0800 x303.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')