Haha, misschien moet je eens nadenken over de wietpas.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:33 schreef OllieWilliams het volgende:
Ik vind dat vuurwerk alleen georganiseerd afgestoken zou moeten worden, bijvoorbeeld door gemeenten ergens centraal in de desbetreffende gemeente. Dat gebeurt al in steden als Amsterdam en Rotterdam, maar ik vind dat het vrijwel overal moet gebeuren. En dan alleen siervuurwerk, knalvuurwerk is voor kinderen. Dan kan er een verbod komen op vuurwerk voor de 'gewone burger', wat volgens mij een hoop ongelukken zou voorkomen.
Staat hier volledig los van? Ik ben hartstikke tegen de wietpas, maar volgens mij is dat totaal niet relevant in deze.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:34 schreef Wootism het volgende:
[..]
Haha, misschien moet je eens nadenken over de wietpas.
Ja hard drugs moet ook legaal worden.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:34 schreef Wootism het volgende:
[..]
Haha, misschien moet je eens nadenken over de wietpas.
Kijk deze onconventionele mannetje gaanquote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:36 schreef denizZ30 het volgende:
[..]
Ja hard drugs moet ook legaal worden.
Vóór de invoering van de wietpas had je ook legale verkoop van wiet waarbij de kwaliteit gewaarborgd werd. Toen was het opeens verboden zonder pas, en verplaatste het zich naar de straat waardoor er dus geen zekerheid meer was betreft de kwaliteit van het product.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:36 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Staat hier volledig los van? Ik ben hartstikke tegen de wietpas, maar volgens mij is dat totaal niet relevant in deze.
Misschien was mijn post over vuurwerk niet echt doordacht, ben niet echt in een heldere staat... :pquote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:42 schreef Wootism het volgende:
[..]
Vóór de invoering van de wietpas had je ook legale verkoop van wiet waarbij de kwaliteit gewaarborgd werd. Toen was het opeens verboden zonder pas, en verplaatste het zich naar de straat waardoor er dus geen zekerheid meer was betreft de kwaliteit van het product.
Dit gebeurd naar mijn mening ook met vuurwerk als je het gaat verbieden voor de consument. Dan krijg je straks kinderen die zwaar en vooral vaag vuurwerk op straat gaan kopen omdat ze toch wel graag zelf willen knallen.
Dat was mijn link met de wietpas
Daar heb je weer zo'n ouwe lul die nooit jong is geweestquote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:33 schreef OllieWilliams het volgende:
Ik vind dat vuurwerk alleen georganiseerd afgestoken zou moeten worden, bijvoorbeeld door gemeenten ergens centraal in de desbetreffende gemeente. Dat gebeurt al in steden als Amsterdam en Rotterdam, maar ik vind dat het vrijwel overal moet gebeuren. En dan alleen siervuurwerk, knalvuurwerk is voor kinderen. Dan kan er een verbod komen op vuurwerk voor de 'gewone burger', wat volgens mij een hoop ongelukken zou voorkomen.
Nee nee, zeker niet. Ik ben zelf ook jong, maar heb heel vervelende ongelukken met vuurwerk gezien in mijn omgeving. Maar heb ook mijn mening alweer enigszins herzien inmiddels. Ben nogal wispelturigquote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:54 schreef bulldogg het volgende:
[..]
Daar heb je weer zo'n ouwe lul die nooit jong is geweest
Niet bepaald, serieus knalvuurwerk doet niet voor siervuurwerk onder. Tal van landen hebben een traditie van knalvuurwerk. Spanje, China, Portugal, Malta allemaal landen waar knalvuurwerk heel normaal is.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:33 schreef OllieWilliams het volgende:
En dan alleen siervuurwerk, knalvuurwerk is voor kinderen.
Ieder vorm van regulering met een verbod op vuurwerk afsteken voor particulieren vind ik een slecht idee. Ik steek graag vuurwerk af en wil dat gewoon blijven doen. Waarom zou mijn hobby moeten lijden onder foutief gedrag van anderen dat meestal ook nog eens met gemodificeerd illegaal vuurwerk gebeurt? Verkoop het desnoods met een vergunning, maar een verbod is een slecht plan.quote:Dan kan er een verbod komen op vuurwerk voor de 'gewone burger', wat volgens mij een hoop ongelukken zou voorkomen.
Droog achter de oren ja.quote:
Daar ben ik het dan weer wel mee eens. Ik ben niet zozeer voor het gebruik van harddrugs of welke drugs dan ook, maar als het gereguleerd wordt, kan dit veel criminaliteit voorkomen en zorgen voor een veiliger Nederland en Fryslan.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:36 schreef denizZ30 het volgende:
[..]
Ja hard drugs moet ook legaal worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |