Nee ben nog totaal niet ver, ga vandaag goed beginnen. Maar inderdaad, het zijn een paar criteria uit die zaken die je toe moet gaan passen en verder gewoon de Awbquote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:51 schreef Valid het volgende:
[..]
Alle drie niet verplicht. Werkgroepcasussen zijn juist niet verplicht, enkel die andere arresten uit het werkboek die niet besproken zijn (want uitwerkingen staan op nestor). die heten standaardjurisprudentie geloof ik (weet niet zekwr) en daarvan is er niet eens elke week 1.
Ben je al ver met je voorbereiding? Volgens mij valt het erg mee hoe veel en ingewikkeld het is.
In Amsterdam faalt men bestuursrecht met name omdat je al redelijk snel punten kan laten liggen als je de juiste elementen in een vraag niet hebt gezien. Bijvoorbeeld dat je een casus beantwoord door het bezwaar - geheel terecht - ongegrond te laten verklaren zonder gezien te hebben dat het al niet-ontvankelijk had moeten zijn. Geniepige instinkers die elk jaar een slachting aan onvoldoendes oplevert.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:59 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nee ben nog totaal niet ver, ga vandaag goed beginnen. Maar inderdaad, het zijn een paar criteria uit die zaken die je toe moet gaan passen en verder gewoon de Awb
Maar toch vind ik die tentamens van bestuurs moeilijker dan dat ze in eerste instantie lijken, of het wordt strenger nagekeken
Ik kijk sowieso nog even het extra college, daar vertelt hij alles uit dat boekje. Verder lees ik dat boekje ook even door, moet nog 40 blz dus dat is een eitje. JVB boek even doornemen, oefenvragen maken en een arrestje oefenen ofzo, dan kom ik er wel denk ik.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:31 schreef Paxcon het volgende:
Letstalk, hoe ga jij jvb voorbereiden? Ik ga echt niet dat hele boek van argumentatie nog lezen. Ik lees gewoon de samenvattingen achter elk hoofdstuk en dan de oefenopgaven op nestor.
Hoe ging je Rechtsgeschiedenis ?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:37 schreef Paxcon het volgende:
Nouja JVB niet halen zou ik niet zo'n hele grote ramp vinden, is maar 2 ECTS.
Ja, maar dat geeft ook wel aan dat het gewoon makkelijk is. Maar we krijgen toch ook gewoon weer een arrest?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:37 schreef Paxcon het volgende:
Nouja JVB niet halen zou ik niet zo'n hele grote ramp vinden, is maar 2 ECTS.
Klopt, ik hoorde van iemand dat de laatste weekopdracht onderdeel van het tentamen van vorig jaar was.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:42 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ja, maar dat geeft ook wel aan dat het gewoon makkelijk is. Maar we krijgen toch ook gewoon weer een arrest?
Ja ik dacht eerst wel voldoende, maar daarna toch gaan twijfelen. Dusja, ik weet het niet echt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:41 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hoe ging je Rechtsgeschiedenis ?
Hmm, jammer dat ik die werkcolleges niet bijgewoond hebt. Heb jij de uitwerkingen daarvan? Hoezo ging je twijfelen?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:43 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Klopt, ik hoorde van iemand dat de laatste weekopdracht onderdeel van het tentamen van vorig jaar was.
[..]
Ja ik dacht eerst wel voldoende, maar daarna toch gaan twijfelen. Dusja, ik weet het niet echt.
Ik heb geen antwoorden ofzo.. We moesten het blad met verbeteringen altijd inleveren dus ik heb verder niks ofzo. Ik ging twijfelen na overleg met iemand anders over de antwoordenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:44 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Hmm, jammer dat ik die werkcolleges niet bijgewoond hebt. Heb jij de uitwerkingen daarvan? Hoezo ging je twijfelen?
Zou echt even dat extra college kijken, kost maar 45 min van je tijd.
Alles wel daar? Hier is het grijs en grauwquote:
Ohja dat is waar ook, echt super onhandig is dat.. Ai, daarom dus nooit overleggen. Volgens mij kun je wel altijd wat puntjes sprokkelen met open vragen. Ik hoop wel echt dat ik hem heb..quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:47 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb geen antwoorden ofzo.. We moesten het blad met verbeteringen altijd inleveren dus ik heb verder niks ofzo. Ik ging twijfelen na overleg met iemand anders over de antwoorden
En college ga ik zeker even terugkijken.
Hier in het hoge noorden ookquote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Alles wel daar? Hier is het grijs en grauw
Weet jij toevallig wanneer de cijfers komen?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:48 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ohja dat is waar ook, echt super onhandig is dat.. Ai, daarom dus nooit overleggen. Volgens mij kun je wel altijd wat puntjes sprokkelen met open vragen. Ik hoop wel echt dat ik hem heb..
Nee, zal wel een paar weekjes duren. Dacht dat er een 4 weken termijn voor stond ofzo?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:48 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Weet jij toevallig wanneer de cijfers komen?
quote:
Nouja, herkansing is 21 januari (al).quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:50 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Nee, zal wel een paar weekjes duren. Dacht dat er een 4 weken termijn voor stond ofzo?
[..]mooie stad wel. Prachtig uitzicht hier.
Ah ARW herkansing is de 17e man, das pas kut.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:51 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nouja, herkansing is 21 januari (al).
Ik kan melden dat het zowel in de Randstad als op de Veluwe grijs en grauw is. Wel droog.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Alles wel daar? Hier is het grijs en grauw
Heb je ook de cali-modules van ARW geoefend? Die vond ik zelf wel heel nuttig.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:52 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ah ARW herkansing is de 17e man, das pas kut.
Nee die heb ik toen niet gebruikt!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:54 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Heb je ook de cali-modules van ARW geoefend? Die vond ik zelf wel heel nuttig.
Pff zuur is dat, dat had ik gisteren dus ook! Meestal gaat het op een dag dat je een beetje fit bent wel stukken beter!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:37 schreef Ryon het volgende:
Voor de eerst keer sinds jaren ben ik nu aan het leren voor een vak waar ik gewoon weg niet doorheen kom maar wel heel graag zou willen afronden. Wellicht komt het gewoon omdat ik gister teveel bier naar binnen heb gewerkt en gaat het morgen wel goed, maar anders wordt het een probleem.
Komende dinsdag al tentamen + deadline van een opdracht en tot overmaat van ramp begint morgenmiddag ook nog eens een vrij intensief onderzoekspracticum dat de hele maand januari in beslag neemt (dat 8-8-4 systeem hangt mij nu al de keel uit).
Dat januari onderwijs vrij was mis ik inderdaad alquote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:37 schreef Ryon het volgende:
Voor de eerst keer sinds jaren ben ik nu aan het leren voor een vak waar ik gewoon weg niet doorheen kom maar wel heel graag zou willen afronden. Wellicht komt het gewoon omdat ik gister teveel bier naar binnen heb gewerkt en gaat het morgen wel goed, maar anders wordt het een probleem.
Komende dinsdag al tentamen + deadline van een opdracht en tot overmaat van ramp begint morgenmiddag ook nog eens een vrij intensief onderzoekspracticum dat de hele maand januari in beslag neemt (dat 8-8-4 systeem hangt mij nu al de keel uit).
verlaagd.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:29 schreef Yreal het volgende:
Tweede succesje op verkeersboete gebied. Bon van 78 te hard verlaagt naar 48 te hard
Hier nog lekker niets aan de studie doenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hier ook. Na elke paragraaf moet ik pauze nemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |