abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121189990
Ik zal deze week eens beginnen de shirtjes/teams uit de fipo naar 2013 te updaten.
In the coolest little capital of the world
pi_121207417
Offredo rijdt in de Ronde van Qatar zijn eerste wedstrijd na schorsing. Ben benieuwd, heeft toch een paar mooie dingen laten zien.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:37:55 #4
14505 OProg
A Life in Music
pi_121207907
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:25 schreef IbanMayo het volgende:
Offredo
Die is geloof ik nooit ontslagen bij FDJ, of vergis ik me nu?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_121207921
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:37 schreef OProg het volgende:

[..]

Die is geloof ik nooit ontslagen bij FDJ, of vergis ik me nu?
Klopt, hij blijft gewoon voor FDJ rijden.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 22:01:08 #6
14505 OProg
A Life in Music
pi_121208793
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:38 schreef IbanMayo het volgende:

[..]

Klopt, hij blijft gewoon voor FDJ rijden.
Dat weet ik, maar ook in de tussentijd niet geloof ik. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  maandag 7 januari 2013 @ 09:07:43 #7
14505 OProg
A Life in Music
pi_121260490
quote:
José Serpa geslagen en beroofd tijdens trainingsrit

José Serpa heeft deze week angstige momenten gekend. De nieuwe aanwinst van Lampre-Merida werd volgens Vanguardia tijdens een trainingsrit in thuisland Colombia overvallen. Hij was een half uur van huis toen twee dieven op motorfietsen hem stopten. De dieven zwaaiden met een mes, sloegen hem in het gezicht en op zijn rug, en gingen er met de fiets van Serpa vandoor.

“Ze zagen me en maakten gebruik van de mogelijkheid,” aldus de geschrokken Colombiaan. Serpa voelt zich erg onveilig na het incident. “Ik ben bang om weer te gaan trainen en dat frustreert me. Je kunt materiële zaken terugkrijgen, maar niet je leven,” zo beseft de winnaar van de Tour de Langkawi van vorig jaar. Serpa was in training voor de Tour de San Luis, zijn eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen.
Triest dat je zo in eigen land niet eens met een veilig gevoel kan gaan trainen. :{
pi_121276128
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 09:07 schreef OProg het volgende:

[..]

Triest dat je zo in eigen land niet eens met een veilig gevoel kan gaan trainen. :{
Idd. En dat ze je fiets ook nog stelen. Sta je daar in de middle of nowhere in je rennerskloffie en je wielrenschoentjes, verder niks bij je (ik neem aan dat ze evt. geld en mobiel die hij had ook mee hebben genomen). :{
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 17:41:50 #9
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_121276176
We hebben het wel over Colombia he...
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 7 januari 2013 @ 19:01:42 #10
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_121279641
Daar word je doodgeschoten voor een owngoal. Wat gaan ze dan allemaal doen met Uran na zijn erbarmelijk toneelstukje op de Spelen :P.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_121279791
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Daar word je doodgeschoten voor een owngoal. Wat gaan ze dan allemaal doen met Uran na zijn erbarmelijk toneelstukje op de Spelen :P.
Inderdaad. Uran zijnde zou ik me daar niet meer al te veilig voelen.
pi_121281915
Bruseghin kondigde vorig jaar aan nog een transfer te maken van Movistar naar Saxo-Tinkoff, maar nu heeft de ezel opeens besloten om zijn carrière te beëindigen.
pi_121282550
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:04 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Net alsof het die dieven iets boeit wat je al dan niet gedaan hebt. Wellicht kennen ze hem niet eens. Maar zo'n dure fiets is wel een leuke buit.
pi_121295207
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:04 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Hij is al gesignaleerd:
pi_121301652
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 00:00 schreef wimderon het volgende:

[..]

Hij is al gesignaleerd:
[ afbeelding ]
:+
pi_121303179
Volgens El Pais heeft Rodriguez voor drie jaar onderdak gevonden bij een ander team (zodra zijn contract met Katusha ontbonden wordt).

Astana? Movistar?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 8 januari 2013 @ 11:25:57 #17
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_121304853
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:24 schreef Drebbelman het volgende:
Volgens El Pais heeft Rodriguez voor drie jaar onderdak gevonden bij een ander team (zodra zijn contract met Katusha ontbonden wordt).

Astana? Movistar?
lijkt me typisch iemand voor bij Quickstep
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_121305011
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:25 schreef rubbereend het volgende:

[..]

lijkt me typisch iemand voor bij Quickstep
Ik denk voor 95% zekerheid Movistar. Ook gezien het aantal man in hun ploeg tot op heden.
pi_121305325
MTN heeft trouwens de aanvraag voor een wildcard voor de Giro ingetrokken.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 8 januari 2013 @ 11:48:50 #20
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_121305559
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:30 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik denk voor 95% zekerheid Movistar. Ook gezien het aantal man in hun ploeg tot op heden.
ja dat denk ik ook
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_121306239
UCI-baas McQuaid uit bestuur van WADA

AIGLE - Pat McQuaid maakt niet langer deel uit van het bestuur van het wereldantidopingbureau WADA. De voorzitter van de internationale wielrenunie UCI zat als vertegenwoordiger van de olympische zomersporten in het college.

McQuaid lag vorig jaar onder vuur na het uitkomen van het rapport van het Amerikaanse antidopingbureau USADA over de dopingpraktijken van Lance Armstrong.

De UCI zou te weinig hebben gedaan om de Amerikaan te ontmaskeren.

WADA en de UCI onderhouden al lange tijd een moeizame verhouding in de strijd tegen doping.

Volgens de woordvoerder de UCI was het in november echter al duidelijk dat McQuaid uit het bestuur zou stappen. ''WADA werkt met een andere code en wilde liever iemand met een medische achtergrond in het bestuur.''

De Turkse arts Ugur Erdener, voorzitter van het Turkse olympisch comité, neemt de plaats van McQuaid in.
  Moderator dinsdag 8 januari 2013 @ 12:22:17 #22
pi_121306359
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:30 schreef TheArt het volgende:

[..]

Kan me echt niet voorstellen dat hij weer bij Valverde wil gaan fietsen.

Het aantal renners van Movistar was ook een bewuste keuze voor zover ik weet. Ze hebben ruimte, maar of ze die gaan vullen met de dure Rodriguez? Het zou mij verbazen in ieder geval.
pi_121307239
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Kan me echt niet voorstellen dat hij weer bij Valverde wil gaan fietsen.

Het aantal renners van Movistar was ook een bewuste keuze voor zover ik weet. Ze hebben ruimte, maar of ze die gaan vullen met de dure Rodriguez? Het zou mij verbazen in ieder geval.
Het is nou niet alsof hij heel veel keuze heeft hè. Het is nu tamelijk laat, dus dat hij nog een ploeg kan vinden waar nog budget en ruimte voor hem is, is al winst.

Astana zie ik het ook niet worden. Die hebben net Nibali binnengehaald en daar een hele Italiaanse kliek omheen gebouwd. BMC wordt ook genoemd, maar dat zie ik eerlijk gezegd toch ook niet direct gebeuren. De enige ploeg waar ik het nog enigszins logisch van zou vinden, is Euskaltel, maar of die het budget hebben.....dat denk ik toch niet. Daarnaast zit Euskatel al vol zie ik.
pi_121307310
bmc heeft natuurlijk een gaatje dit voorjaar, nu Ballan in de kreukels ligt.. zouden hiermee alsnog een kopman voor de klassiekers binnenhalen.. (en een leuke knecht voor Evans in de tour)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_121307369
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:59 schreef the_critic het volgende:
bmc heeft natuurlijk een gaatje dit voorjaar, nu Ballan in de kreukels ligt.. zouden hiermee alsnog een kopman voor de klassiekers binnenhalen.. (en een leuke knecht voor Evans in de tour)
Maar dat is toch geen 1 op 1 vervanging. Ballan doet het Vlaamse voorjaar, Purito het Waalse. Voor het Waalse voorjaar hebben ze Gilbert en die duldt, zeker nu in zijn regenboogtrui, echt niemand van het kaliber Rodriguez naast zich lijkt me. En voor het rondewerk, Rodriguez heeft al aangegeven weer voor Giro-Vuelta te willen gaan. Ik denk niet dat die de Tour gaat rijden en al helemaal niet als luxeknecht voor Evans.
pi_121307415
wat dom.. helemaal niet aan Gilbert gedacht! :S my bad!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_121307953
BMC heeft inmiddels bevestigd dat er absoluut niemand meer bijkomt. Ook Lampre heeft ontkend.
pi_121308084
MTN heeft een wildcard gekregen voor de Tirreno en MSR en heeft de wildcardaanvraag voor de Giro ingetrokken.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 13:28:17 #29
67640 SaintOfKillers
pi_121308277
Had Rodriguez niet gezegd dit jaar voor de Tour te gaan?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_121308348
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 13:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Had Rodriguez niet gezegd dit jaar voor de Tour te gaan?
Hij heeft zijn deelname aan de Giro een paar maanden terug bevestigd en hij wil ook echt voor de roze trui gaan. Dan lijkt het me niet logisch dat hij ook de Tour gaat rijden.
pi_121309743
Wildcards voor de Giro:
quote:
Androni-Giocattoli (winnaar Coppa Italia)
Bardiani-CSF
Colombia
Vini Fantini
Eigenlijk de verwachte ploegen.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheArt op 08-01-2013 14:10:50 ]
  Moderator dinsdag 8 januari 2013 @ 14:10:55 #32
pi_121309939
Colombia-Coldeportes in een grote ronde. Heel erg mooi!
pi_121310473
Wildcards voor andere RCS-koersen.

Tirreno:
quote:
Katusha
MTN-Qhubeka
NetApp-Endura
Vini Fantini
MSR:
quote:
Androni-Giocattoli
Bardiani-CSF
Europcar
IAM
Katusha
MTN-Qhubeka
Vini Fantini
Lombardije:
quote:
Androni-Giocattoli
Colombia
Europcar
Katusha
IAM
NetApp-Endura
Vini Fantini
pi_121310902
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:23 schreef TheArt het volgende:
Wildcards voor andere RCS-koersen.

Tirreno:

[..]

MSR:

[..]

Lombardije:

[..]

Katusha had wel aanvragen ingediend voor de overige koersen en niet voor de Giro? 8)7

Dat ze geen aanvraag hebben ingediend voor de Giro ben ik namelijk wel 100% zeker van, van de overige koersen niet.
pi_121311596
De Giro-stemmen binnen de RCS :D
pi_121311743
Jammer dat Katusha geen licentie krijgt voor de Giro, maar wel begrijpelijk.

Ik had nog een vraag over de world tour licenties. Katusha had toch een klacht ingedient bij het cas, omdat ze geen world tour licentie kregen. Weet iemand wanneer de uitspraak van het CAS komt? Wat wil de UCI gaan doen als het CAS oordeeld dat de licentie van katusha ten onrechte is ingetrokken?
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 15:01:46 #37
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_121312019
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:54 schreef MarijeH het volgende:
Jammer dat Katusha geen licentie krijgt voor de Giro, maar wel begrijpelijk.
Waarom is dat begrijpelijk?

quote:
Ik had nog een vraag over de world tour licenties. Katusha had toch een klacht ingedient bij het cas, omdat ze geen world tour licentie kregen.
Ja.

quote:
Weet iemand wanneer de uitspraak van het CAS komt?
Eind deze week.

quote:
Wat wil de UCI gaan doen als het CAS oordeeld dat de licentie van katusha ten onrechte is ingetrokken?
Dan willen ze de twijfelgevallen gaan heroverwegen. Met andere woorden een twijfelgeval dat nu wel een licentie heeft gekregen, moet die dan weer inleveren.

Dat dit niet werkbaar is en alleen maar tot nóg een procedure bij het CAS zal leiden, zijn ze bij de UCI nog niet zo achter.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 15:02:46 #38
39333 Zelva
pi_121312062
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Colombia-Coldeportes in een grote ronde. Heel erg mooi!
Enorm overgewaardeerde ploeg.
  Moderator dinsdag 8 januari 2013 @ 15:03:52 #39
pi_121312117
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:02 schreef Zelva het volgende:

[..]

Enorm overgewaardeerde ploeg.
Dat zullen we in mei wel zien dan. Ik vind ze juist onderschat, aangezien bijna niemand ze kent.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 15:04:35 #40
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_121312139
Half januari las ik op nos.nl
Net efkes anges
pi_121312351
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:01 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

Ja.

[..]

Eind deze week.

[..]

Dan willen ze de twijfelgevallen gaan heroverwegen. Met andere woorden een twijfelgeval dat nu wel een licentie heeft gekregen, moet die dan weer inleveren.

Dat dit niet werkbaar is en alleen maar tot nóg een procedure bij het CAS zal leiden, zijn ze bij de UCI nog niet zo achter.
Behalve Argos uiteraard :P
  dinsdag 8 januari 2013 @ 15:26:04 #42
67640 SaintOfKillers
pi_121312970
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:01 schreef Zelva het volgende:

[..]

Omdat MPCC-leden voorrang kregen.
pi_121317923
Rodriguez wilde inderdaad dit jaar voor de Tour gaan. Ik had in oktober vorig jaar al gelezen dat hij de Giro weer ging rijden, maar heb in de tussentijd dus het nieuws gemist dat hij de Tour gaat doen.

Het schijnt overigens dat Purito naar een ploeg gaat die een eventuele komst tot nu toe ontkend heeft. Dan blijven er nog 3 ploegen over: Argos, Lampre of BMC. Aangezien ik BMC zeer onlogisch zou vinden en Lampre maar 26 renners heeft voorlopig, lijkt me dat toch echt de meest logische ploeg. Probleem zal echter de ondersteuning voor de Tour zijn. Boven het hoofd van Scarponi hangt het e.e.a., Ulissi gaat de Giro rijden, Cunego wilde volgens mij ook de Giro doen en Serpa zal ook de Giro wel gaan doen. Blijven qua goede klimmers alleen Niemiec en Anacona nog over.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 17:29:22 #44
39333 Zelva
pi_121318339
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Dat zullen we in mei wel zien dan. Ik vind ze juist onderschat, aangezien bijna niemand ze kent.
Ik ken ze heel goed, maar wat hebben ze nou echt bereikt dan? Ze hebben het leuk gedaan in wat Italiaanse 1.1 eendagskoersjes en wat rondjes en een aardige Tour of California en Ronde van Burgos gereden. En daarmee houdt het toch echt compleet op.

Vorig jaar mochten ze bijvoorbeeld ook de Tirreno rijden. Duarte was de beste op de vijfenvijftigste plaats. Beste daguitslag? Een 26ste plaats. Ze slaagden er zelfs niet in met twee van hun beste renners de ronde van hun eigen land naar hun hand te zetten tegen een uitgerangeerde Cardeñas van 39 jaar (en acht andere Colombianen).

Potentie is er genoeg en een modderfiguur zullen ze waarschijnlijk ook niet slaan, maar al dat gedoe dat dit team een toevoeging is voor elke grote ronde is echt volslagen overdreven.
Waar komt die verwachting vandaan dat ze in de Giro wel opeens op het hoogste niveau 'de sport weer attractief zullen maken'?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 17:37:33 #45
67640 SaintOfKillers
pi_121318693
Tja, het is natuurlijk niet zo dat dit de nieuwe versie van Café de Colombia is, want dan zouden figuren als Uran, Henao, Betancur en Quintana ook nog voor dat team moeten rijden.

Veel meer dan een klimmersversie van wat Topsport Vlaanderen voor kasseiklassiekers is (met dus sporadisch eens een beloftevolle renner die wordt weggeplukt), is het ook niet.
pi_121318946
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:29 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik ken ze heel goed, maar wat hebben ze nou echt bereikt dan? Ze hebben het leuk gedaan in wat Italiaanse 1.1 eendagskoersjes en wat rondjes en een aardige Tour of California en Ronde van Burgos gereden. En daarmee houdt het toch echt compleet op.

Vorig jaar mochten ze bijvoorbeeld ook de Tirreno rijden. Duarte was de beste op de vijfenvijftigste plaats. Beste daguitslag? Een 26ste plaats. Ze slaagden er zelfs niet in met twee van hun beste renners de ronde van hun eigen land naar hun hand te zetten tegen een uitgerangeerde Cardeñas van 39 jaar (en acht andere Colombianen).

Potentie is er genoeg en een modderfiguur zullen ze waarschijnlijk ook niet slaan, maar al dat gedoe dat dit team een toevoeging is voor elke grote ronde is echt volslagen overdreven.
Waar komt die verwachting vandaan dat ze in de Giro wel opeens op het hoogste niveau 'de sport weer attractief zullen maken'?
Dit soort ploegen worden inderdaad wat te vaak opgehemeld omdat ze vaak alleen maar kunnen klimmen. Maar ik moet wel zeggen dat er sinds de Tirreno vorig jaar veel veranderd is. Ze hebben heel degelijk gepresteerd in veel Italiaanse koersen. Atapuma kwam vorig jaar matig op gang, maar verder heeft hij eigenlijk heel degelijk gepresteerd, een jaar lang. Verder zijn hele talentvolle gasten als Chaves en Romero opgekomen, waarbij vooral Chaves al heeft bewezen zowel op klassiekerparcoursen als in klimkoersen uitstekend te kunnen presteren. Ook hij kwam vorig jaar wat traag op gang, dus ik vind die Tirreno niet echt alles zeggen.

Verder hebben ze nu in Duque een leuke renner voor dat niveau erbij gekregen waardoor ze ook in sprints zich kunnen laten zien, kan Duarte behoorlijk pieken en verwacht ik dit seizoen aardig wat van de rappe Valencia. Al bij al kunnen ze toch een prima ploeg opstellen, maar inderdaad, die overdrijving alsof dit een fantastische ploeg is, gaat soms wat te ver.
pi_121319922
Duarte heeft vorig jaar heel matig gepresteerd, die heeft veel meer potentie. Verder was het ook het eerste jaar van de ploeg, dan gaat het wel vaker wat minder (zie Sky onder andere). Bij Colombia ook, door aanwijsbare oorzaak. Veel gereis en veel onduidelijkheid in het begin betekende dat veel van hun renners weinig tot geen basis had aan het begin van het seizoen. Pas later begonnen ze er een beetje door te komen.
pi_121320269
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:07 schreef Panthera. het volgende:
Duarte heeft vorig jaar heel matig gepresteerd, die heeft veel meer potentie. Verder was het ook het eerste jaar van de ploeg, dan gaat het wel vaker wat minder (zie Sky onder andere). Bij Colombia ook, door aanwijsbare oorzaak. Veel gereis en veel onduidelijkheid in het begin betekende dat veel van hun renners weinig tot geen basis had aan het begin van het seizoen. Pas later begonnen ze er een beetje door te komen.
Zo slecht was dat jaar niet als je het sec bekijkt. Sterker nog, het was qua behaalde punten het beste seizoen uit zijn carrière. Winst van Coppa Sabatini, 4e in Brabantse Pijl, 5e in Californië, toch prima 21e in Lombardije, in de achtervolgende groep. Het seizoen was alleen een beetje wisselvallig.
  woensdag 9 januari 2013 @ 09:34:12 #49
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_121342927
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 09:07 schreef OProg het volgende:

[..]

Zelfde was begin 2011 in Costa Rica met Andrey Amador gebeurd. Die was toen ook in elkaar geslagen en beroofd op een trainingsrit. De dieven hadden hem bewusteloos achtergelaten. Hij was toen met diverse kneuzingen en een klaplong in het ziekenhuis opgenomen. Triest, maar dit soort dingen gebeuren in Latijns-Amerika.
That's...Montgomery Clift, honey!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 9 januari 2013 @ 13:16:06 #50
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_121349521
DeLuna vindt me dik ;(
pi_121354431
Erg handig. Zaterdag is de ploegvoorstelling van Cannondale en dan zou ook het nieuwe shirt onthuld worden. Nu blijkt dat shirt echter al op de site van de UCI te staan :')

woensdag 9 januari 2013 @ 15:37:50 #52
14505 OProg
A Life in Music
pi_121355165
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:19 schreef TheArt het volgende:
Erg handig. Zaterdag is de ploegvoorstelling van Cannondale en dan zou ook het nieuwe shirt onthuld worden. Nu blijkt dat shirt echter al op de site van de UCI te staan :')

[ afbeelding ]
Ze stoppen de kennis van dat shirt tenminste niet in de doofpot. ;) :P
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 9 januari 2013 @ 15:43:34 #53
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_121355410
De vakantieboeren hebben door alle perikelen in de wielersport de nieuwe sponsorovereenkomst tot 2015 nog niet ondertekend hoorde ik net op de radio :{
DeLuna vindt me dik ;(
pi_121355580
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:43 schreef rubbereend het volgende:
De vakantieboeren hebben door alle perikelen in de wielersport de nieuwe sponsorovereenkomst tot 2015 nog niet ondertekend hoorde ik net op de radio :{
http://www.omroepbrabant.(...)elijk+in+gevaar.aspx
pi_121356251
Dit zouden dan alle shirts bij elkaar zijn:

pi_121356291
Dat shirt van radioshack :X
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 9 januari 2013 @ 16:08:54 #57
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_121356498
weinig echt hele mooie shirts
DeLuna vindt me dik ;(
pi_121357486
Plaatje werkt hier niet -O-
  woensdag 9 januari 2013 @ 17:12:34 #59
49615 Bismarck
pi_121359027

Beeldkwaliteit is niet te best maar volgens meen ik het celeste van Bianchi in de fiets te herkennen. Met andere woorden, Serpa z'n oude fiets - een Bianchi - is gestolen. Met ingang van 1 januari zou hij op een Merida moeten rijden. Hij draagt al wel keurig een polootje van z'n nieuwe werkgever.

Verder totaal irrelevant, maar het viel me op.
pi_121373839
De kampioenentrui van Chaoufi is wel heel lachwekkend lelijk _O-

woensdag 9 januari 2013 @ 22:34:05 #61
67640 SaintOfKillers
pi_121374516
Renners van ploegen als Movistar, Radioshack en nu blijkbaar ook Euskaltel zouden startverbod moeten krijgen in nationale kampioenschappen als ze met die laffe bandjes blijven werken.
pi_121374646
Ik vind de bandjes van vooral Radioshack best mooi, maar dit is echt ontstellend lelijk.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_121374657
Even gecheckt ook: het is de eerste kampioenentrui voor Euskaltel ooit. En dan maken ze er dit van :')
pi_121374680
quote:
13s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Renners van ploegen als Movistar, Radioshack en nu blijkbaar ook Euskaltel zouden startverbod moeten krijgen in nationale kampioenschappen als ze met die laffe bandjes blijven werken.
Bandjes :D Dat is wat Erik Dekker en Lance Armstrong gemeen hebben :D
pi_121374704
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:36 schreef TheArt het volgende:
Even gecheckt ook: het is de eerste kampioenentrui voor Euskaltel ooit. En dan maken ze er dit van :'0
Hoezo hebben ze geen baskisch kampioen in hun midden?
  woensdag 9 januari 2013 @ 22:38:43 #66
67640 SaintOfKillers
pi_121374778
Oh, Liquigas trouwens ook, daar valt Sagan ook nauwelijks op tussen de rest.
pi_121375124
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:22 schreef TheArt het volgende:

[ afbeelding ]
Jesus christ. _O-
  woensdag 9 januari 2013 @ 22:47:22 #68
14505 OProg
A Life in Music
pi_121375213
quote:
Even gecheckt ook: het is de eerste kampioenentrui voor Euskaltel ooit. En dan maken ze er dit van :')
De ontwerper van het shirt moet nog wat ervaring opdoen. ;(
pi_121375596
Ook mooi.

Katusha heeft dus een tijdelijke ProContinentale-licentie aangevraagd om i.i.g. de Tour de San Luis te mogen rijden, aldus dit bericht. Maar wat voor quote kom ik daarin tegen:
quote:
The UCI has indicated that if the Court of Arbitration for Sport rules in favour of Katusha and awards them a place in the WorldTour, then the lowest ranked team, would be forced down to Professional Continental level.
En laat die laagst gerangschikte ploeg nou net Saxo-Tinkoff zijn _O-
  woensdag 9 januari 2013 @ 23:00:43 #70
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_121375852
Zou genot zijn, die vuilak van een Riis en Bertje erbij die het deksel alsnog op de neus krijgen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 9 januari 2013 @ 23:03:24 #71
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_121375997
_O- nu moeten we hopen dat de Russen nog gelijk gaan krijgen ook :D
DeLuna vindt me dik ;(
pi_121377347
Waarna die weer naar het CAS gaan, etc. etc.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 9 januari 2013 @ 23:31:05 #73
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_121377378
quote:

[ afbeelding ]
au, mn ogen ;(
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 9 januari 2013 @ 23:31:23 #74
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_121377394
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:30 schreef marcodej het volgende:
Waarna die weer naar het CAS gaan, etc. etc.
en bertje weer de Tour mist _O-
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 23:53:38 #75
pi_121378282
quote:
Kan me heel goed voorstellen dat ze het shirt zo oranje mogelijk willen houden om de Baskische fans niet nog bozer te maken.

Verder niet verwonderlijk dat het de eerste kampioenentrui is. Die konden ze natuurlijk maar bij een kampioenschap (oke, laatste jaren twee) binnenhalen. Vrij kleine kans dus. Waarbij ik niet uitsluit dat een boel Basken niet eens Spaans kampioen willen worden.

Waarbij ik trouwens wil benadrukken dat het inderdaad een spuuglelijk shirt is. Je zal er maar een half jaar mee rond moeten fietsen. _O- Niet dat we deze renner veel gaan zien. Lijkt me eigenlijk nog wel de slechtste van het stel.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 januari 2013 @ 11:08:57 #76
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_121389370
Maar wat betekent dat dan dus eventueel voor Saxo?
pi_121389422
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:42 schreef thettes het volgende:
Maar wat betekent dat dan dus eventueel voor Saxo?
Voorlopig niets.

Zegt ook niets over de kansen van Katusha in de daadwerkelijke zaak.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 januari 2013 @ 12:51:02 #79
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_121389650
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:44 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Voorlopig niets.

Zegt ook niets over de kansen van Katusha in de daadwerkelijke zaak.
Dat. Ging erom of Katusha wel of niet mag fietsen in de World Tour als die zaak nog loopt. Dat is dus niet fietsen geworden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_121395888
http://www.uciprotour.com(...)MTYzMDE%26LangId%3D1

Voorbeeldje hoe nauwkeurig de UCI is. De lijst van renners van Saxo mist Breschel, Majka, McCarthy, Roche en Petrov. Daarnaast staan de niet-bestaande renner Allan Christensen er wel op. Schiet mij maar lek. 8)7
  Moderator donderdag 10 januari 2013 @ 15:55:03 #81
pi_121396059
McCarthy staat onderaan bij neo. Allan Christensen zie ik niet, Mads daarentegen wel. Die andere namen mis ik ook. Zegt inderdaad weer genoeg over de UCI. :')

Andere teams klopt ook niet veel van. Euskaltel heeft bijvoorbeeld 17 renners. Sky heeft er 20. Blanco staat niet op de site, heet nog steeds Former Rabobank. :')

Argos heeft überhaupt geen team. :+
pi_121396172
ze zijn dus nog gewoon bezig :)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_121396545
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
McCarthy staat onderaan bij neo. Allan Christensen zie ik niet, Mads daarentegen wel. Die andere namen mis ik ook. Zegt inderdaad weer genoeg over de UCI. :')

Andere teams klopt ook niet veel van. Euskaltel heeft bijvoorbeeld 17 renners. Sky heeft er 20. Blanco staat niet op de site, heet nog steeds Former Rabobank. :')

Argos heeft überhaupt geen team. :+
:D

Toen ik het postte stond Allan Christensen er nog wel.

Maar zijn dus bezig inderdaad, maar waarom niet gewoon achter de schermen alles invullen(wat natuurlijk allang gedaan had moeten zijn) en in eenmaal publiceren?
  Moderator donderdag 10 januari 2013 @ 16:11:18 #84
pi_121396686
Achja, van de andere kant, doen ze eens iets voor de schermen, zijn we nog niet tevreden.
pi_121397237
Als de OP straks geüpdatet wordt, dan graag deze sites bij de links:
http://www.procyclingstats.com/index.php
http://www.cyclingdatabase.com/

ProCyclingStats is een geweldige nieuwe site met uitslagen, tal van statistieken van renners, programma's van renners en startlijsten. De site zit nog in de bètafase en wordt bijgehouden door een erg fanatieke Griek (jaja!).

Cyclingdatabase is ontstaan eind vorig seizoen nadat Wielerland besloot dat je voor de uitslagen een abonnement moet aanschaffen. Een site alleen met uitslagen dus.
pi_121397472
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:23 schreef TheArt het volgende:
Als de OP straks geüpdatet wordt, dan graag deze sites bij de links:
http://www.procyclingstats.com/index.php
http://www.cyclingdatabase.com/

ProCyclingStats is een geweldige nieuwe site met uitslagen, tal van statistieken van renners, programma's van renners en startlijsten. De site zit nog in de bètafase en wordt bijgehouden door een erg fanatieke Griek (jaja!).

Cyclingdatabase is ontstaan eind vorig seizoen nadat Wielerland besloot dat je voor de uitslagen een abonnement moet aanschaffen. Een site alleen met uitslagen dus.
die griek financieren wij dus? :D
pi_121397551
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:28 schreef franklop het volgende:

[..]

die griek financieren wij dus? :D
Als je beredeneert dat alles wat in Griekenland gebeurt door ons gefinancierd wordt, dan wel ja :+
pi_121397846
NK TT Australië:

1. Durbridge
2. Dennis
3. Matthews
4. Porte
pi_121404545
Katusha heeft lidmaatschap van de MPCC aangevraagd _O-
pi_121412602
Heb het idee of het seizoen pas net voorbij is, of de 1e wedstrijden komen er alweer aan.
Net efkes anges
  vrijdag 11 januari 2013 @ 08:04:21 #91
14505 OProg
A Life in Music
pi_121423784
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
Heb het idee of het seizoen pas net voorbij is, of de 1e wedstrijden komen er alweer aan.
Tsjah. "Vroegah" moesten we echt wachten tot eind februari en De Omloop om weer eens wat te zien. Nadat het stil was sinds we dan midden oktober de bladeren hadden zien vallen in de Ronde van Lombardije.

Nu zijn daar na en daar voor ook nog koersjes her en der waarvan je fragmenten op internet kan zien en blijf je constant op de hoogte van allerlei nieuws.

Ik ben niet eens zo oud, maar kan me nog wel herinneren dat je dat bij De Omloop aan het spotten was hoe de shirtjes er dit jaar uit zagen. Nu heb je eer dat het zover is overal al foto's en beelden van die shirts kunnen zien. Dat is ook een verschil. En dan was er soms verbazing om sommige renners ineens bij een heel andere ploeg te zien wat je dan helemaal niet mee had gekregen. Nu kan je dat zo allemaal zo nog ff terugvinden voor de eerste koers van start gaat. :+
pi_121428893
Selectie Vini Fantini voor Giro d'Italia 2013:
Rafael Andriato, Francesco Chicchi, Mauro Finetto, Stefano Garzelli, Matteo Rabottini, Mauro Santambrogio, Fabio Taborre en Oscar Gatto.

Laten we zeggen dat ze er op tijd bij zijn.
pi_121429087
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 11:59 schreef Steven184 het volgende:
Selectie Vini Fantini voor Giro d'Italia 2013:
Rafael Andriato, Francesco Chicchi, Mauro Finetto, Stefano Garzelli, Matteo Rabottini, Mauro Santambrogio, Fabio Taborre en Oscar Gatto.

Laten we zeggen dat ze er op tijd bij zijn.
Er moet er nog 1 bekend gemaakt worden.
pi_121429815
Er was een tijd terug toch sprake van dat de Grote Rondes met 8 ipv 9 renners per ploeg worden verreden? Of is dat alweer van de baan.
pi_121431120
Steven de Jongh wordt ploegleider bij....Saxo. :')
pi_121431732
Mooi man.
pi_121432209
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 13:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Steven de Jongh wordt ploegleider bij....Saxo. :')
Driewerf :')
  Moderator vrijdag 11 januari 2013 @ 13:45:17 #98
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_121432609
Wat :') ? Het is volgens mij een prima ploegleider, en wanneer Riis hem zou weigeren omwille van zijn dopingverleden, dan zou dat toch wel als hypocriet kunnen worden betiteld :+
pi_121432687
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 13:53 schreef ItaloDancer het volgende:
Wat :') ? Het is volgens mij een prima ploegleider, en wanneer Riis hem zou weigeren omwille van zijn dopingverleden, dan zou dat toch wel als hypocriet kunnen worden betiteld :+
Ja, het zou hypocriet zijn als Riis De Jongh weigert, maar het is nu wel alle gekheid op een stokje bij die ploeg.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 14:35:13 #101
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_121434246
Saxo :') :r
pi_121440216
Argos-Shimano is gepresenteerd vandaag en ze hebben ook een mooie vernieuwde website:

http://www.1t4i.com/
  Moderator zaterdag 12 januari 2013 @ 14:48:50 #103
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_121470498
13 'berg'etappes in de Vuelta, waarvan 11 aankomsten bergop. _O- En de Angliru wordt weer beklommen. :)
pi_121470764
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:48 schreef Slobeend het volgende:
13 'berg'etappes in de Vuelta, waarvan 11 aankomsten bergop. _O- En de Angliru wordt weer beklommen. :)
pi_121471048
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:48 schreef Slobeend het volgende:
Je kunt ook overdrijven zeg :')
  zaterdag 12 januari 2013 @ 16:02:30 #106
67640 SaintOfKillers
pi_121472845
Zitten er nu ook meer echte bergetappes of zijn het weer meestal vlakke ritjes met een klim aan het eind?
pi_121474302
De profielen staan al op de site: http://www.lavuelta.com/13/en/recorrido/index.html
Meeste finishes bergop zit nog wel wat klimwerk in.
pi_121476178
De mannen van Argos zullen er om hun moeder roepen, de Spanjaarden om Edgar.

:N

Denken ze nu serieus dat hier ooit een cleane renner gaat winnen? :')
pi_121487142
Best mooi, die beelden van Vosje nu in Egmond - Pier - Egmond op een mountainbike. :)

Ook al is het niet echt een mountainbike parcours en een halve wegwedstrijd op dat harde zand, ze werd toch maar even prima 15e overall. :D Slechts 6 minuten voorsprong op de 2e vrouw... :')

Dat elke wielrenner nu trouwens in een interview moet / gaat zeggen dat het veel schoner is, dat hoeft van mij trouwens ook weer niet, nu bij Argos... :')
Jack does it in real time...
  zaterdag 12 januari 2013 @ 23:03:55 #110
160182 Konijnenjager
It ain't rigged
pi_121487165
Even de Vuelta uitrijden om in vorm te komen voor het WK lijkt er dit jaar dus niet in te zitten. Allemachtig wat een parcours.
but it ain't right either.
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 00:54:44 #111
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_121490738
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zitten er nu ook meer echte bergetappes of zijn het weer meestal vlakke ritjes met een klim aan het eind?
Meer echte bergetappes zou ik zeggen. In de etappe naar de Angliru moeten ze eerst nog 2x2e categorie en 2x1e categorie bergen beklimmen voor ze aan de Angliru beginnen. Totale waanzin. _O-
pi_121495066
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:54 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Meer echte bergetappes zou ik zeggen. In de etappe naar de Angliru moeten ze eerst nog 2x2e categorie en 2x1e categorie bergen beklimmen voor ze aan de Angliru beginnen. Totale waanzin. _O-
Waarom staan ze in Spanje niet gewoon EPO weer toe, en hematocrieten boven de 60. Als ze spektakel willen... Voor hun reputatie zal het weinig verschil maken.
pi_121495405
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 18:00 schreef bjarki het volgende:
De mannen van Argos zullen er om hun moeder roepen, de Spanjaarden om Edgar.

:N

Denken ze nu serieus dat hier ooit een cleane renner gaat winnen? :')
Idd. Allemaal aan de Edgar :P
pi_121495407
Radioshack houdt btw hun huidige tenue :)
pi_121495483
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:54 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Zo te zien ca. 4200 hoogtemeters. Da's niet extreem veel voor een bergetappe.
Een etappe over de Croix de Fer/Galibier/Alpe d'Huez is 5000 hoogtemeters.

Het aantal bergetappes hoeft ook niet per se iets te zeggen over de zwaarte. Het aantal hoogtemeters en de spreiding over de drie weken telt ook mee.
Ik heb niet alle etappes in detail bekeken, maar mijn indruk was dat de bergetppes redelijk gespreid waren en niet extreem zwaar qua aantal hoogtemeters. Ook de lengte van de etappes is niet overdreven lang. In de giro hebben ze dat wel eens véél bonter gemaakt.
pi_121495507
Zitten er ook muurtjes tussen voor Purito zeker?
pi_121495871
Ja. Verdere discussie Vuelta kan hier. Daar heb ik ook alle profielen in de OP gezet :)
pi_121496753
Durbridge pakt ook de wegrit in Australië, de eerste ooit die de dubbel pakt. Hij reed weg uit een vroege vlucht en bleef vooruit.

quote:
1. DURBRIDGE Luke OGE 5h00'46"
2. MATTHEWS Michael OGE 01'04"
3. VON HOFF Steele GRS 01'04"
4. VAN DER PLOEG Neil - 01'04"
5. SUTTON Christopher SKY 01'04"
6. MCCARTHY Jay TST 01'04"
7. WALKER William DPC 01'04"
8. DEMPSTER Zakkari TNE 01'04"
9. GERRANS Simon OGE 01'04"
10. SULZBERGER Bernard DPC 01'04"
11. WURF Cameron CAN 01'04"
12. MEYER Cameron OGE 01'04"
13. O'BRIEN Mark RAL 01'04"
14. NORRIS Lachlan RAL 01'04"
15. EARLE Nathan GEN 01'04"
16. CRAWFORD David Jai GEN 01'04"
17. MCCONNELL Daniel - 01'04"
18. BOURKE Jay - 01'04"
19. LLOYD Matthew LAM 01'04"
20. HANSEN Adam LTB 01'04"
Beelden:
http://www.sbs.com.au/ond(...)rt:News-Sport:Latest
pi_121496755
Misschien is het al gepost, want het is een wat ouder bericht, maar ik kwam dit tegen:
quote:
Zo bereiden de renners van het Deense Saxo Bank zich momenteel in alle rust op Gran Canaria voor op het nieuwe seizoen. Alberto Contador en co kunnen zo lekker genieten van de winterzon en maken in het Spaanse laaggebergte van het eiland hun eerste trainingskilometers.

Hun rust werd gisteren wreed maar welkom doorbroken toen de renners op de top van de 'Pie De La Cuesta' geconfronteerd werden met een Frans koppel dat zonder schroom hun hobby uitoefende; namelijk het naakt fotograferen van mevrouw in openlucht, zo schrijft HLN.
http://www.powned.tv/nieu(...)moeten_naakte_v.html

Met pics :)
pi_121496788
In Nieuw-Zeeland pakt Roulston nog maar een titel:

quote:
1. ROULSTON Hayden RLT 4h37'18"
2. BENNETT George RLT
3. ORAM James BLS 11"
4. DEAN Julian OGE 50"
5. SERGENT Jesse RLT 50"
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 13:56:55 #121
pi_121502156
quote:

[ afbeelding ]
En toch niet het lelijkste truitje van 2013. Die eer gaat naar Peter Sagan.

:')
pi_121502350
haha echt zo'n vies kleurtje ook.
  zondag 13 januari 2013 @ 18:01:54 #123
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_121511688
Ik vind het stiekem wel mooi :@
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_121516490
quote:
ORICA-GreenEDGE for Tour Down Under Daryl Impey Jens Mouris Luke Durbridge Matt Goss Simon Clarke Simon Gerrans Stuart O’Grady
Geen Matthews dus, die de afgelopen 2 jaar altijd goed was in deze ronde en nu ook weer in topvorm is met 2 podiumplekken bij de kampioenschappen..
pi_121524350
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:56 schreef TheArt het volgende:
Even een oproepje. Als er nog wielerfans zijn die aan een leuk spelletje willen deelnemen dat het hele seizoen duurt (je bepaalt natuurlijk zelf wanneer je wat invult), dan is Wielerpool erg aan te raden. Des te meer deelnemers des te beter. Het is puur voor de lol, maar wel zo leuk omdat ook heel veel koersen voorbij komen die normaal nooit in een pool zouden zitten ^O^
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, de registratiefunctie werkt inmiddels weer ^O^
pi_121542523
Nog een kansloos shirt erbij.....die van IAM:

pi_121542662
Lelijk vind ik hem niet, maar het springt er nou ook bepaald niet uit.
Beetje grauw, terwijl je je toch eigenlijk lekker fris wil presenteren.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 14 januari 2013 @ 13:11:44 #128
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_121543284
DeLuna vindt me dik ;(
pi_121547542
Wat hebben wielerploegen toch met wit, zwart en blauw?
pi_121547730
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 14:56 schreef marcodej het volgende:
Wat hebben wielerploegen toch met wit, zwart en blauw?
Jammer ja. Best bijzonder ook, aangezien er al door honderd triljoen onderzoeken is aangewezen dat rood de meest succesvolle sportkleur is en blauw de minste :P
pi_121559010
quote:
Voor Argos gaat het niet ver genoeg?
pi_121563265
pi_121563828
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:52 schreef TheArt het volgende:
Nog een kansloos shirt erbij.....die van IAM:

[ afbeelding ]
De achterkant is overigens wit.
pi_121583499
quote:
Amstel Gold Race finisht niet meer bovenop Cauberg

De finish van de aankomende Amstel Gold Race zal aankomende editie niet meer bovenop de Cauberg liggen maar twee kilometer verder, tussen Vilt en Berg en Terblijt waar ook de streep van het afgelopen WK werd getrokken.

Door de finish twee kilometer verder te leggen wil de organisatie er voor zorgen dat meer renners kans maken op de overwinning van de wielerklassieker. Koersdirecteur Leo van Vliet liet vorig jaar al weten dat slechts een aantal renners op de Cauberg kan winnen. "Met de streep even verderop zijn er meer potentiële winnaars en dat is aantrekkelijk", zei hij toen tegen de NOS.

Daarnaast is er in Berg en Terblijt meer ruimte om gasten te ontvangen. De Limburgse klassieker wordt zondag 14 april verreden.
Dat is geen slecht nieuws, al zal het koersverloop niet heel erg wijzigen.
pi_121586425
Gelukkig, dat zal de race zeker ten goede komen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:46:09 #136
67640 SaintOfKillers
pi_121588349
Rodriguez of Gilbert.

Degenkolb of Sagan.

Ja, die lijst kanshebbers wordt plots een stuk groter, zeg. Beide lijstjes zijn voor de rest even gemakkelijk verder aan te vullen en in beide gevallen zijn de kansen van de aanvullingen tegen het topduo even groot.
pi_121589607
Katusha has received a professional continental license

Yesterday the UCI has officially confirmed the registration of the Russian team Katusha as a professional continental team. Having received the second division license Katusha Team is still waiting for the final decision of CAS in order to obtain the UCI World Tour license in 2013.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 januari 2013 @ 13:30:37 #138
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_121590088
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Rodriguez of Gilbert.

Degenkolb of Sagan.

Ja, die lijst kanshebbers wordt plots een stuk groter, zeg. Beide lijstjes zijn voor de rest even gemakkelijk verder aan te vullen en in beide gevallen zijn de kansen van de aanvullingen tegen het topduo even groot.
en als Van Vliet langs de kant zit heeft Boom ook kans
DeLuna vindt me dik ;(
pi_121591184
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:30 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 15 januari 2013 @ 14:03:25 #140
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_121591400
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:28 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Jammer.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_121592536
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:30 schreef rubbereend het volgende:

[..]

_O-

Het blijft een grote glimlach op mijn gezicht toveren als ik aan die kansloze reactie van Van Vliet denk. En dan ook nog dat filmpje dat ietwat later uitkwam waarop te zien was dat hij enkel als een lambal aan de kant stond toe te kijken :')
pi_121597314
Wilde vanochtend de Van Vliet-grap ook al maken, maar dacht toen: 'tsja, die kennen we nu wel...'

Maar eigenlijk blijft hij gewoon wel mooi ja, wat een gast. :D _O-

Finish daar leggen is wel iets beter ja denk ik, prima oplossing. :)
pi_121599233
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Rodriguez of Gilbert.

Degenkolb of Sagan.

Je acht Gilbert nu kansloos :D ? Die vier staan nu allemaal bij de kanshebbers, daarnaast hebben aanvallers ook wat meer kans omdat er de mogelijkheid is dat men naar elkaar gaat kijken op de Cauberg. Een Rodriguez wil ook geen Degenkolb of Sagan meenemen naar de streep. Het is op z'n minst het proberen waard.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:09:39 #144
67640 SaintOfKillers
pi_121599909
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Je acht Gilbert nu kansloos :D ?
Nee. Ik acht Sagan ook niet kansloos als de aankomst boven is. Ik vind gewoon dat het niet zo veel verandert en zeker niet dat er nu plots meer kanshebbers zouden zijn zoals Van Vliet zegt. Voor elke nieuwe kanshebber valt een andere weg. Of beter gezegd, voor iedere renner die een sterretje bij krijgt, verliest er een andere eentje.

Ik zie Degenkolb trouwens niet winnen als de aankomst boven is en Rodriguez niet als hij nog 2 kilometer alleen verder moet (of moet sprinten).
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:55:41 #145
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_121606948
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:28 schreef Steven184 het volgende:

[..]

quote:
In de nieuwe opzet van de Amstel Gold Race zal het peloton in de
finale twee keer over de Cauberg
trekken. De laatste kilometers voeren over het rondje van het voorbije WK, met daarin ook de beklimming van de Bemelerberg.
Zowel
organisator Emiel Frambach van de
Amstel Gold Race als koersdirecteur Leo van Vliet wilde de koerswijziging gisteren niet bevestigen.
Morgen zullen zij de nieuwe plannen toelichten tijdens een persconferentie in Valkenburg.
bron: limburger.nl

Ook dus nog een kleine parcourswijziging.
Net efkes anges
pi_121623037
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:18 schreef Steven184 het volgende:
Katusha has received a professional continental license

Yesterday the UCI has officially confirmed the registration of the Russian team Katusha as a professional continental team. Having received the second division license Katusha Team is still waiting for the final decision of CAS in order to obtain the UCI World Tour license in 2013.
Eigenlijk is dit nog het meest bizarre nieuws van de dag, compleet onder gesneeuwd.
pi_121624156
quote:
9s.gif Op woensdag 16 januari 2013 02:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Eigenlijk is dit nog het meest bizarre nieuws van de dag, compleet onder gesneeuwd.
Nouja, we weten nog niet 100% zeker wat de reden was om Katusha geen WT-licentie te geven.

En het CAS kan dadelijk eigenlijk geen juiste beslissing nemen.
pi_121624832
quote:
U.S. government rejects Armstrong's $5 million offer in whisteblower case
By: Cycling News Published: January 16, 06:30, Updated: January 16, 06:31

Report claims Texan's offer to be a witness also knocked back

With news that the United States Justice Department is considering joining a federal whistleblower lawsuit reportedly filed by Floyd Landis, Lance Armstrong is said to have offered to pay compensation in a bid to stem the potential financial fallout that could be coming his way.

CBS News reports that Armstrong has offered to pay the U.S Government more than $5 million dollars and also cooperate as a witness in the investigation. The channel claims that its sources say that the government in turn rejected "both offers as inadequate."

The suit is aimed at recouping the sponsorship funds provided by the US Postal Service, which supported the team from 1996-2004, in light of the US Anti-Doping Agency's lifetime ban of Lance Armstrong for doping.

If the suit is successful, Landis could, under the Federal False Claims Act, personally claim up to 30% of the funds that the government wins.

The US Postal Service contract in 2001 was renewed to the tune of $32 million, according to documents available in the US Anti-Doping Agency’s reasoned decision. The total settlement to the government could, by law, be two to three times that amount.

pi_121625386
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 08:29 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Nouja, we weten nog niet 100% zeker wat de reden was om Katusha geen WT-licentie te geven.

En het CAS kan dadelijk eigenlijk geen juiste beslissing nemen.
Was het niet al bekend dat het om "ethische redenen" ging? Ik kan me geen ethische redenen bedenken die dan opeens niet op proconti niveau zouden gelden.
pi_121626062
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 09:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Was het niet al bekend dat het om "ethische redenen" ging? Ik kan me geen ethische redenen bedenken die dan opeens niet op proconti niveau zouden gelden.
Volgens mij niet, hoorde onlangs nog steeds mensen praten over het niet op orde hebben van de financien.
pi_121629550
De finale wordt heel anders blijkbaar: er zou een plaatselijk ronde komen met 2 x Cauberg, 1 x Geulhemmerberg en 1 x Bemelerberg, zodat de Keutenberg pas op zo'n 30 km van de finish zal komen te liggen.
pi_121629962
er is enkel speculatie.. er is nog altijd geen officiele verklaring geweest over de reden. Dus alle gepraat is enkel aannames en gedachtes
everyone's a critic...
even you ! !
pi_121630436
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 12:15 schreef the_critic het volgende:
er is enkel speculatie.. er is nog altijd geen officiele verklaring geweest over de reden. Dus alle gepraat is enkel aannames en gedachtes
Vandaar de worden ''blijkbaar'' en ''zou'' ;)
pi_121630549
sorry, was een reactie op discussie over de licentie van katusha, niet over de AGR :)
maar geldt ook zeker voor de agr ;)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_121630610
Haha, ok. Kwam zo wel mooi samen. Maar inderdaad, bij Katusha is ook nog niets bekend, wat op zichzelf al opvallend te noemen is.
pi_121630853
opvallend..?! vind het ronduit schandalig en onprofessioneel. Als de teams zelf een dag te laat zijn, hebben ze ontzettend veel problemen. En nu het andersom is, zitten ze al weken te wachten op een briefje met uitleg. Ongehoord! uci bah
everyone's a critic...
even you ! !
pi_121630999
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 12:38 schreef the_critic het volgende:
opvallend..?! vind het ronduit schandalig en onprofessioneel. Als de teams zelf een dag te laat zijn, hebben ze ontzettend veel problemen. En nu het andersom is, zitten ze al weken te wachten op een briefje met uitleg. Ongehoord! uci bah
Opvallend in de zin dat het nergens uitgelekt is. Ik heb al eerder gezegd dat de UCI op deze manier niet laat zien in staat te zijn om de hele sport te leiden.
pi_121631161
met mogelijke verklaringen in toekomst van Armstrong.. hoop ik dat er eens een heeeeeeele flinke bezem door gaat. Blijkt maar dat dat meer dan nodig is!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_121631271
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 12:46 schreef the_critic het volgende:
met mogelijke verklaringen in toekomst van Armstrong.. hoop ik dat er eens een heeeeeeele flinke bezem door gaat. Blijkt maar dat dat meer dan nodig is!
Wat er gaat gebeuren, denk ik, is dat de UCI nét genoeg gaat veranderen om de teams niet een eigen bond op te laten starten, maar minder dan nodig is.
pi_121631321
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 12:02 schreef Steven184 het volgende:
De finale wordt heel anders blijkbaar: er zou een plaatselijk ronde komen met 2 x Cauberg, 1 x Geulhemmerberg en 1 x Bemelerberg, zodat de Keutenberg pas op zo'n 30 km van de finish zal komen te liggen.
RvV-stijl? Hoe vaak wordt die plaatselijke ronde gereden?
pi_121631526
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 12:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

RvV-stijl? Hoe vaak wordt die plaatselijke ronde gereden?
Er is nog niets officeel bekend, meer dan dit heb ik nog niet kunnen vinden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 januari 2013 @ 13:11:13 #162
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_121632206
feitelijk is de AGR al gewoon steeds een rondje rijden op een gebied ter grote van een zakdoek
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator woensdag 16 januari 2013 @ 13:12:54 #163
pi_121632264
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 12:54 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Er is nog niets officeel bekend, meer dan dit heb ik nog niet kunnen vinden.
Staat nu wel op de site van Amstel.

http://www.amstel.nl/evenementen/amstelgoldrace/wedstrijd/route
pi_121633800
Als zelfs Oleg het zegt, dan moet het toch wel ernstig zijn _O-

olegtinkov twitterde op woensdag 16-01-2013 om 13:41:33 Two bosses.They are responsible for shit in the cycling, and need to be clean out of modern cycling.#Sicily #Greed #Fat http://t.co/CGTwVIgb reageer retweet
pi_121639478
quote:
Eigenlijk in vergelijking met vorig jaar dus na de 'finish' nog een hele plaatselijke ronde met Geulhemmerberg, Bemelerberg en opnieuw Cauberg met de eindstreep in Vilt.

Benieuwd wat dat zal opleveren.
pi_121645603
quote:
10s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:46 schreef TheArt het volgende:
Als zelfs Oleg het zegt, dan moet het toch wel ernstig zijn _O-

olegtinkov twitterde op woensdag 16-01-2013 om 13:41:33 Two bosses.They are responsible for shit in the cycling, and need to be clean out of modern cycling.#Sicily #Greed #Fat http://t.co/CGTwVIgb reageer retweet
colinwenstrand twitterde op woensdag 16-01-2013 om 14:48:40 @olegtinkov And you didn't enable Hamilton? reageer retweet
olegtinkov twitterde op woensdag 16-01-2013 om 14:50:46 @colinwenstrand who is hamilton? there are too many stupid ex rider that every one forgot expect you), and trying to make $ whatever reageer retweet
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:56:47 #167
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_121646696
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:15 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Eigenlijk in vergelijking met vorig jaar dus na de 'finish' nog een hele plaatselijke ronde met Geulhemmerberg, Bemelerberg en opnieuw Cauberg met de eindstreep in Vilt.

Benieuwd wat dat zal opleveren.
Lus via Sittard in begin van de wedstrijd eruit gehaald.
Betekend dat 3,5km na de Maasberg gelijk de Adsteeg komt.
Helaas betekend dit voor mezelf dat ik wedstrijd keer minder voorbij zien komen.
Net efkes anges
pi_121672794
quote:
By REED ALBERGOTTI and VANESSA O'CONNELL (Wall Street Journal)

The investment bank founded by Thomas Weisel, the powerful Silicon Valley financier who bankrolled and owned Lance Armstrong's former cycling team, also managed assets for the then-head of cycling's governing body, according to a broker who handled the accounts.

The 71-year-old Weisel is under scrutiny in the doping scandal that has engulfed Armstrong's former U.S. Postal Service cycling team.

A federal whistleblower lawsuit filed in 2010 by Armstrong's former teammate, Floyd Landis, accuses Weisel—as well as Armstrong and others—of knowingly duping the Postal Service, which sponsored the cycling team he owned, by covering up doping on the team, according to people familiar with its contents.

Weisel used his fortune and his connections in business to exert influence over many facets of the sport, according to interviews with dozens of people involved in the cycling industry.

From 2001 to 2004, Thomas Weisel Partners managed some of the personal assets for Hein Verbruggen, then head of the Union Cycliste Internationale, cycling's governing body, said the broker, Jim Ochowicz, in an interview.

The UCI in October convened an independent commission to look into allegations that the UCI and Verbruggen helped cover up positive drug tests for Armstrong during the period when the former professional cyclist racked up his Tour de France wins.

"To have the head of the sport, who's responsible for enforcing anti-doping rules, in business with the owner of the team that won seven straight Tours de France in violation of those rules—it certainly stinks to high heaven, particularly now, given what's been exposed that happened under his watch," said Travis Tygart, head of the U.S. Anti-Doping Agency.

..The agency accused Mr. Armstrong of masterminding a 15-year-long doping conspiracy while on the U.S. Postal Service team and stripped Mr. Armstrong of his seven Tour de France titles. Armstrong didn't contest the charges.

In a 2008 interview with the Journal, Verbruggen said he had never been involved in a business relationship with Ochowicz and Weisel. Reached by phone Wednesday, Verbruggen declined to comment. "It's getting ridiculous," he said when asked about the account.

Neither Weisel nor his lawyer responded to emails and phone messages Wednesday seeking comment about Verbruggen's account at Weisel's former firm. Weisel's lawyer, Robert Sacks, of Sullivan & Cromwell, told The Wall Street Journal earlier this month that he wasn't able to comment on the whistleblower lawsuit because he hadn't seen the complaint.

Ochowicz, who was hired by Thomas Weisel Partners in 2001, confirmed in an interview Wednesday that Weisel's firm managed the Verbruggen brokerage account.

"There was no hanky-panky," he said, adding that Weisel didn't have "direct access" to Verbruggen's account. He declined to say how much money was in Verbruggen's account. He added: "I have no recollection of talking about Hein's accounts with Thom Weisel."

As previously reported, the U.S. Justice Department is likely to join the whistleblower suit, according to people familiar the matter. Defendants in whistleblower actions can be held responsible for up to three times the amount of money originally doled out by the government. Because the Postal Service paid Weisel's team more than $30 million between 1996 and 2004, the potential damages in the case are roughly $100 million.

In a 2008 interview with the Journal, Weisel said of doping in the sport of cycling: "Handle the problem below the surface and keep the image of the sport clean. In the U.S. sports—baseball, basketball, football—most fans couldn't care less."

Under the leadership of Weisel, who invested large sums of his personal fortune, the United States Postal Service team became the most dominant and important team in the sport of professional bike racing.

Verbruggen's financial ties to Armstrong's inner circle began in 1999, when Verbruggen invested with Ochowicz, the former general manager of the 7-Eleven and Motorola cycling teams. Armstrong raced for the Motorola team between 1992 and 1996, when he was diagnosed with cancer. After Motorola ended its sponsorship, the team folded in 1996. Ochowicz became a stockbroker at Robert W. Baird & Co. in Milwaukee.

When Weisel offered Ochowicz a job at his investment bank, Thomas Weisel Partners, Ochowicz moved Verbruggen's account over with him, according to Ochowicz.

In 2002, Ochowicz was elected to become president of USA Cycling, the sport's national governing body. In that role, Ochowicz made occasional trips to UCI headquarters in Aigle, Switzerland. Ochowicz said he traveled to Aigle "three times in my life." Verbruggen and Ochowicz often talked about the investments with Weisel's firm, according to a person familiar with the meetings.

Weisel was one of the pioneers of financing for the technology and life sciences industries in Silicon Valley, serving as a lifeline to Wall Street at a time when major New York investment banks paid little mind to the sector. He co-founded one of the original West Coast boutique investment banks that catered to such companies, Robertson, Coleman, Siebel & Weisel, and broke off to form his own firm, Montgomery Securities, in 1978.

Montgomery was a top underwriter and adviser to hundreds of high-growth companies, including Amgen Inc., E*Trade Group Inc. and Nextel Communications, and helped guide the initial public offering of Web search engine Yahoo in 1996. Montgomery was sold to NationsBank for $1.3 billion in 1997, which itself morphed into Bank of America Corp. after a merger the following year.

Weisel subsequently left to form Thomas Weisel Partners in 1999. The firm catered to the same high-growth sectors as Montgomery but found itself with more competition for technology underwriting business and ultimately a severe downturn in investor demand for such stocks.

Though private financing deals once valued the firm at $2 billion, it was ultimately sold to Stifel Nicholas & Co. for less than $200 million. Weisel is now a co-chairman of Stifel.

Dit overstijgt het 'doping'-topic, dus maar hier. En de reacties zijn hier een stuk beter.
pi_121674194
De eerste 3 etappes van de Tour 2014 zijn vandaag bekendgemaakt:

Leeds-Harrogate
York-Sheffield
Cambridge-Londen

Geen idee over de moeilijksheidsgraad van die etappes. De 1e rit schijnt in ieder geval een vlakke te zijn.

http://nos.nl/artikel/462873-tour-2014-begint-met-vlakke-rit.html

Edit: York-Sheffield wordt volgens Prudhomme een kleine LBL, dus gelukkig niet alleen maar massasprints in Engeland.

[ Bericht 13% gewijzigd door Chiappucci op 17-01-2013 12:17:01 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 17 januari 2013 @ 12:04:02 #170
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_121674230
de derde zal wel een biljartlaken zijn om Cavendish op The Mall te laten sprinten.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_121674452
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:20 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Dit overstijgt het 'doping'-topic, dus maar hier. En de reacties zijn hier een stuk beter.
En Ochowicz zit nu vuistdiep in BMC, dus dat is ook wel een lekkere schimmige rol natuurlijk, want die is nog steeds hartstikke actief in het wereldje...

Al is het natuurlijk van de zotte dat Heintje z'n geld door hen laat beleggen bij Thomas Weisel, maar de rol van Ochowicz vind ik ook niet helemaal zuiver, zeker als je nu nog steeds in het wielrennen betrokken bent. :)
pi_121677530
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:20 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Ik zal THEFXR wel even attent maken op dit topic >:)

Wordt tijd dat ze Verbruggen eens grondig doorlichten. Zal hem wel niet de kop kosten bij het IOC omdat het daar ook aan elkaar hangt van dubieuze figuren maar waarschijnlijk zijn er nog wel meer schimmige zaken te vinden aangaande Verbruggens handelen.
pi_121677590
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:40 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ik zal THEFXR wel even attent maken op dit topic >:)

Blij om dat te horen, dan krijgen we hier ook weer een beetje niveau. :P

Zijn er eigenlijk sportbonden waar het er op het eerste oog wel koosjer aan toegaat?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 17 januari 2013 @ 13:45:27 #174
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_121677703
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:42 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Blij om dat te horen, dan krijgen we hier ook weer een beetje niveau. :P

Zijn er eigenlijk sportbonden waar het er op het eerste oog wel koosjer aan toegaat?
overal waar macht en geld bij elkaar komen is corruptie.
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 17 januari 2013 @ 15:39:43 #175
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_121681784
Movistar aan het trainen op de Puerto de Velefique (Almeria)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En op de Calar Alto
SPOILER

[ Bericht 54% gewijzigd door SanAnt op 17-01-2013 16:26:17 ]
  donderdag 17 januari 2013 @ 15:59:10 #176
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_121682861
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 15:39 schreef SanAnt het volgende:
Movistar aan het trainen op de Puerto de Velefique (Almeria)
SPOILER
SPOILER
En op de Calar Alto
SPOILER
Doet het niet :P
  donderdag 17 januari 2013 @ 16:27:20 #178
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_121683863
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 16:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Doet het niet :P
Nu wel hoop ik :P
Sylwester Szmyd in zijn nieuwe team .

En baas Alejandro Valverde
SPOILER

[ Bericht 15% gewijzigd door SanAnt op 17-01-2013 16:44:16 ]
  vrijdag 18 januari 2013 @ 17:48:37 #179
67640 SaintOfKillers
pi_121730293
Katusha heeft voorlopig lidmaatschap gekregen van MPCC.

Tot zover de geloofwaardigheid van dat kliekje.
pi_121733286
nvm-
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zaterdag 19 januari 2013 @ 01:26:35 #181
49615 Bismarck
pi_121751441
Het 2013 shirtje voor de vrijbuitersbende van Gianni Savio.Ik vind die witte (elastische) band onderaan lelijk afsteken. Verder blijft het concept dat iedere centimeter stof wel een sponsornaam kan dragen overeind. Puik!
pi_121756907
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 01:26 schreef Bismarck het volgende:
Het 2013 shirtje voor de vrijbuitersbende van Gianni Savio.Ik vind die witte (elastische) band onderaan lelijk afsteken. Verder blijft het concept dat iedere centimeter stof wel een sponsornaam kan dragen overeind. Puik!
[ afbeelding ]
_O_
Je hebt gelijk, op die witte band had ook nog wel een sponsornaam kunnen staan.
  zondag 20 januari 2013 @ 11:21:27 #184
49615 Bismarck
pi_121791010
André Greipel wint de criteriumrace voorafgaand aan de Tour Down Under. Alweer de vierde overwinning voor Lotto-Belisol dit seizoen, aangezien ze ook al drie ritten in de Tropicale Amissa Bongo hebben gewonnen (2x Robert, 1x Dockx). De lead-out train van André was indrukwekkend. Henderson werd nog derde!

People's Choice Classic 2013

1 André Greipel (Ger) Lotto Belisol 1:04:00
2 Matthew Harley Goss (Aus) Orica GreenEdge
3 Gregory Henderson (NZl) Lotto Belisol
4 Boy Van Poppel (Ned) Vacansoleil-DCM
5 Christopher Sutton (Aus) Sky Procycling

[ Bericht 65% gewijzigd door Bismarck op 20-01-2013 11:28:21 ]
pi_121793641
Zolang het over doping-problematiek in het wielrennen gaat, post ik in dit topic en niet in het doping-topic, want dat gaat helemaal nergens meer over.

Maar een zeer lezenswaardig en goed geschreven stuk van Zonneveld gister in het NRC, heb het zojuist gelezen. Eindelijk ook een journalist die de verschillen aangeeft tussen wielrennen, de niet-gebruikers, de incidentele gebruikers en de junks :P. En een betere nuance dan het VK-artikel van vorig jaar. En de bevestiging dat er een klimaat werd geschapen waarin het voor wielrenners heel lastig werd om nee te zeggen tegen doping, zeker toen de Rabobank begin deze eeuw wilde meedoen om het podium in Parijs. Wat dat betreft verschilt het de dopingproblematiek niet zoveel met veel fraudezaken en de bankenwereld, zoals bijvoorbeeld de Enron-case of Jérôme Kerviel. Schandalig ook hoe schijnbaar de UCI en de KNWU met de situatie omgingen, niet enkel in 96 maar ook later met de where-abouts.

Je herkent in de verhalen van de renners ook duidelijk meerdere renners, eerdere verhalen waren vaak gebaseerd op 1 of 2 anonieme verhalen. Maar ik snap dat het voor bijvoorbeeld De Maar lastig is om nu openbaar alles te vertellen. En de quote over van Heeswijk mag natuurlijk niet als een verrassing komen :D.
Waar ik nog wel benieuwd naar ben is de jonge renner die na-Rasmussen gevraagd zou hebben wat er mogelijk is. Dus dat zou eind 2007 of 2008 moeten zijn denk ik. Dan praten we over Gesink, Leezer, Mollema of van Emden naar alle waarschijnlijkheid. Daaraan gerelateerd, waarom moesten Rasmussen, Boogerd, van Heeswijk en TD wel zsm weg na TDF 2007 en mocht Menchov(ondanks dat hij schijnbaar toch een groot verbruiker was) wel blijven? Een vraag die ik niet zo 1-2-3 kan beantwoorden.

Het verhaal van TD komt op mij een stuk eerlijker over dan de bekentenis van Armstrong. Hij lijkt er ook echt de pest in te hebben dat de KNWU niet met hem de wielerclubs meer afwil. En jammer is ook dat de enige uitspraak mbt doping die Sporza niet gehaald heeft, is het Cortisonen verhaal dat hij bij Lotto nog gebruikte.

Al met al interessant leesvoer.
pi_121840602
Is de TDU ergens live te volgen?
  maandag 21 januari 2013 @ 19:21:56 #187
49615 Bismarck
pi_121856874
In ieder geval heeft www.cyclingnews.com bij iedere etappe een liveverslag (alleen tekst).

NOS, Eurosport en Sporza/Canvas zenden geen beelden uit. Wellicht dat je op internet nog een obscure livestream kan vinden. Uitgebreide samenvattingen in goede kwaliteit staan overigens vrij snel na iedere etappe op Youtube.
pi_121856928
Wielrennen, geweldige sport _O_ Ik heb weer zin in het nieuwe seizoen. *O*
pi_121857060
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 13:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is de TDU ergens live te volgen?
De officiele livestream is 'Australia only'
pi_121858922
ik hoorde dat Wilfred Gene een Oprah/Armstrong soort van interview met Nelissen gedaan heeft die vanavond na Voetbal International uitgezonde wordt, gevolgd door een ingelaste aflevering van Tour de Jourl.
pi_121859883
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:00 schreef Alleskids het volgende:
ik hoorde dat Wilfred Gene een Oprah/Armstrong soort van interview met Nelissen gedaan heeft die vanavond na Voetbal International uitgezonde wordt, gevolgd door een ingelaste aflevering van Tour de Jourl.
Zie het doping topic.
pi_121859907
excuses
pi_121862925
Eerste etappe San Luis:
quote:
1. Mark Cavendish (Omega Pharma-Quick Step) 3:48:04
2. Sacha Modolo (Bardiani-CSF) m.t.
3. Alessandro Petacchhi (Lampre-Merida) m.t.
4. Leigh Howard (Orica-GreenEDGE) m.t.
5. Peter Sagan (Cannondale) m.t.
6. Rafael Andriato (Vini Fantini) m.t.
7. Francesco Lasca (Caja Rural) m.t.
8. Thor Hushovd (BMC) m.t.
9. Kenny DeHaes (Lotto-Belisol) m.t.
10. Miguel A. Rubiano (Androni) m.t.
11. Manuel Belletti (AG2R) m.t.
12. Jake Keough (UnitedHealthcare) m.t.
13. Gustavo Hernández (Clos de Pirque-Trek) m.t.
14. Lucas M. Gaday (Buenos Aires Provincia) m.t.
15. Ralf Matzka (Team Netpp-Endura) m.t.
  maandag 21 januari 2013 @ 21:34:15 #194
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_121863094
Cav _O_
pi_121870090
http://www.nusport.nl/wie(...)kaanse-licentie.html

quote:
De Maar verder op Amerikaanse licentie
WILLEMSTAD - Wielrenner Marc de Maar rijdt het komend seizoen onder een Amerikaanse licentie.

De geboren Drent kwam de afgelopen jaren uit voor Curaçao, maar omdat de wielerbond van het eiland niet langer door wielerunie UCI wordt erkend, was dat niet meer mogelijk.
Dat heeft de renner maandag op zijn website gemeld.
Nadeel voor de 28-jarige De Maar, die voor de Amerikaanse ploeg United Healthcare rijdt, is dat hij door de switch zich niet meer kan hullen in de kampioenstrui van Curaçao.
Volgens De Maar onderzoeken Curaçao en Aruba nu de mogelijkheid om een gezamenlijke licentie aan te vragen.
Renners van de twee eilanden kunnen dan in de toekomst weer deelnemen aan internationale koersen.
pi_121870772
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 21:34 schreef Szura het volgende:
Cav _O_
cyclingfans twitterde op maandag 21-01-2013 om 21:33:43 Cut Cav some slack. It's early season yet. Or maybe it's the angle. ;-) RT @jedleicester Harsh http://t.co/ap4dAo5B reageer retweet
:s)
pi_121880680
Concurrentie is ver te zoeken voor Greipel in TDU:
http://www.sporza.be/cm/s(...)Down_Under/1.1526124

wederom met gemak.
pi_121891392
Treintje van Lotto staat weer goed dit jaar.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:57:33 #199
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_121894646
Goesev (gebroken vinger en gekneusd dijbeen) en Ignachenko (pezen schouder gescheurd) hard onderuit in de training
  woensdag 23 januari 2013 @ 00:10:51 #200
49615 Bismarck
pi_121920080
Tour de San Luis etappe 2. Modolo wint voor Cavendish en neemt de leiderstrui over.

1. Sacha Modolo, ITA
2. Mark Cavendish, GBR
3. Leigh Howard, AUS
4. Jens Debusschere, BEL
5. Peter Sagan, SVK
6. Alessandro Petacchi, ITA
7. Francesco Chicchi, ITA
  woensdag 23 januari 2013 @ 01:02:48 #201
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_121922227
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:10 schreef Bismarck het volgende:
Alessandro Petacchi
Die wordt dit jaar 39 ! :D
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_121923717
Thomas pakt de tweede etappe in Australië. Reed op de Corkscrew alleen naar de ontsnapte Bennett toe en liet hem daarna achter. In de afdaling bijgehaald door Bennett, Javier Moreno en Hermans. Om er vervolgens nog een verwoestende eindsprint uit te gooien en de rit te pakken.

Boasson Hagen, Gilbert en Gerrans nergens te bekennen.

btw McEwen als co-commentator _O_ _O_
pi_121923723
quote:
1. Thomas
2. Moreno
3. Hermans
4. Slagter
5. Wellens
6. Pietropolli
7. Bauer
8. Kelderman
9. Izagirre
10 Bennett
Gilbert blijkbaar betrokken bij een valpartij in de afdaling.
  woensdag 23 januari 2013 @ 10:44:39 #204
14505 OProg
A Life in Music
pi_121927534
Gilbert maakte zijn tweede smakker in zijn derde wedstrijd in de trui van de wereldkampioen.
Zonder erg overigens.
pi_121930266
pi_121930815
quote:
Mooie beelden en veel publiek zeg :o Of is het daar nu vakantie?

Ik moet nog wel wennen aan blauw ipv oranje :'(
pi_121931624
Ouchies van de dag:
quote:
At least 20 riders came to grief, 15 of those hitting the road and the ambulance called. Among those was Gilbert who would be pushed to the finish line by his teammates with a wrecked rear derailleur. Jesse Sergeant, Jens Voigt (RadioShack Leopard), Bernard Sulzberger (UniSA - Australia), and Cameron Wurf (Cannondale) were other casualties. Amaud Courteille (FDJ) was the only rider not to finish the race, taken to hospital with a possible broken nose and mild concussion while Movistar’s Giovanni Visconti was taken to hospital for precautionary x-rays. Ian Stannard (Sky), Jose Herrade (Movistar), Tomaz Marczynski (Vacansoleil), Julian Kearn, Blel Kadri (AG2R), Mikel Astarloza (Euskaltel Euskadi) were treated at the finish for cuts and abrasions.

Sulzberger had a dislocated finger which he fixed himself.
Goede actie van Kelderman en Slagter, die gaan zonder ongelukken vrijwel zeker top 10 rijden.

Klassement:
1 Geraint Thomas (GBr) Sky Procycling 6:19:32
2 Javier Moreno Bazan (Spa) Movistar 0:05:00
3 Ben Hermans (Bel) Radioshack Leopard 0:07:00
4 Daniele Pietropolli (Ita) Lampre-Merida 0:14:00
5 Tom Jelte Slagter (Ned) Blanco
6 Ion Izagirre (Spa) Euskaltel Euskadi
7 Gorka Izagirre (Spa) Euskaltel Euskadi
8 Tim Wellens (Bel) Lotto Belisol
9 Jack Bauer (NZl) Garmin Sharp
10 Tiago Machado (Por) Radioshack Leopard
11 George Bennett (NZl) Radioshack Leopard
12 Wilco Kelderman (Ned) Blanco
13 Jussi Veikkanen (Fra) FDJ
14 Adam Hansen (Aus) Lotto Belisol
15 Kenny Elissonde (Fra) FDJ
Rest op 0:30 of meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door bjarki op 23-01-2013 16:45:40 ]
pi_121931775
Mooie baansprint van Thomas :D.
pi_121931882
Jammer van geen tt voor kelderman.
pi_121931942
Arme Voight.
pi_121939647
Geen Katusha in Parijs-Nice en Dauphine. Wel wildcards voor Cofidis, Europcar, IAM en Sojasun.
pi_121942045
TourDeJose twitterde op woensdag 23-01-2013 om 16:11:19 #katushagate Dani Moreno says he’ll stay with Katusha no matter what. Rodriguez probably eager to move after wildcard #fail reageer retweet
pi_121942241
Slagter zit er prima bij voor het eindklassement.
  woensdag 23 januari 2013 @ 16:55:36 #214
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_121943770
Machtige sprint van Thomas _O_
pi_121951970
Zitten er nog meer lastige ritten in?
pi_121952499
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 20:03 schreef Chiappucci het volgende:
Zitten er nog meer lastige ritten in?
Jep, de standaard rit naar Willunga Hill. En die van morgen is ook niet simpel.
pi_121952919
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 20:12 schreef TheArt het volgende:

[..]

Jep, de standaard rit naar Willunga Hill. En die van morgen is ook niet simpel.
Die van morgen naar Stirling is lastig maar eindigt de laatste jaren wel steeds in een sprint. Aankomst loopt op.

Slagter en Kelderman goed trouwens, ben benieuwd naar Willunga Hill.
pi_121953130
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 20:18 schreef IbanMayo het volgende:

[..]

Die van morgen naar Stirling is lastig maar eindigt de laatste jaren wel steeds in een sprint. Aankomst loopt op.

Slagter en Kelderman goed trouwens, ben benieuwd naar Willunga Hill.
Vorig jaar was dat de rit waar Clarke vooruit bleef en daarachter met 60 man gesprint werd. Het jaar ervoor was de eerste groep maar 24 man groot (en won Matthews), daarachter veel groepjes. In 2010 was de eerste groep 40 man groot.

Ik zeg niet dat het morgen geen sprint gaat worden, maar tijdsverschillen zijn best mogelijk.
  donderdag 24 januari 2013 @ 00:50:12 #219
39333 Zelva
pi_121969865
Gabrovski 2.0 _O_
pi_121970057
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 00:50 schreef Zelva het volgende:
Gabrovski 2.0 _O_
Haha ik dacht precies hetzelfde. Las dat ook hij net terugkwam van een dopingschorsing van 2 jaar voor EPO.
  donderdag 24 januari 2013 @ 01:09:12 #221
14505 OProg
A Life in Music
pi_121970286
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 00:58 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Haha ik dacht precies hetzelfde. Las dat ook hij net terugkwam van een dopingschorsing van 2 jaar voor EPO.
Anderhalf jaar is hij weer onderweg las ik...

Sagan gevallen. Misschien sleutelbeen. :{
  donderdag 24 januari 2013 @ 01:21:13 #222
39333 Zelva
pi_121970501
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 01:09 schreef OProg het volgende:

Sagan gevallen. Misschien sleutelbeen. :{
petosagan twitterde op woensdag 23-01-2013 om 23:12:30 Today was very hot day but everything is ok..I come to the finish in groupeto.i don't crash but my team mate Koch yes,i hope he staying good reageer retweet
  donderdag 24 januari 2013 @ 01:34:55 #223
14505 OProg
A Life in Music
pi_121970699
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 01:21 schreef Zelva het volgende:

[..]

petosagan twitterde op woensdag 23-01-2013 om 23:12:30 Today was very hot day but everything is ok..I come to the finish in groupeto.i don't crash but my team mate Koch yes,i hope he staying good reageer retweet
Gelukkig. :)
pi_121971828
1. Tom-Jelte Slagter (Blanco)
2. Matthew Goss (Orica-GreenEDGE)
3. Philip Gilbert (BMC)
4. Geraint Thomas (Sky)
5. Giovanni Visconti (Movistar Team)
6. Javier Moreno (Movistar Team)
7. Simone Ponzi (Astana)
8. Daniele Pietropolli (Lampre-Merida)
9. Ivan Santaromita (BMC)
10. Gorka Izagirre (Euskaltel-Euskadi)
pi_121971865
Slagter _O_
pi_121971976
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 06:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Slagter _O_
pi_121972283
pi_121972305
Ik ben echt benieuwd naar die sprint. Goss, Gilbert en Gerrans kloppen, dan doe je iets heel erg goed :P
pi_121972344
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 07:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik ben echt benieuwd naar die sprint. Goss, Gilbert en Gerrans kloppen, dan doe je iets heel erg goed :P
http://wwos.ninemsn.com.au/article.aspx?id=8492439
pi_121972360
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 07:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
hij was weggesprongen
pi_121972372
quote:
Dank! Het moment is nog niet echt te zien though :)

quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 08:05 schreef franklop het volgende:

[..]

hij was weggesprongen
Knap! Dacht dat de laatste kilometers vlak waren.

iig *O*
pi_121972403
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 08:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dank! Het moment is nog niet echt te zien though :)

[..]

Knap! Dacht dat de laatste kilometers vlak waren.

iig *O*
Ow vreemd. Het filmpje is inderdaad gewijzigd.

Hij ging de sprint eigenlijk iets te vroeg aan maar lag toen meteen 10 meter voor de rest en hield vol tot aan de finish. Keek tijdens de sprint nog een aantal keren achterom van: "Waar blijven ze nou?"
pi_121972408
Knap !!!

Goss 2e, die gaat gewoon door waar ie vorig jaar mee bezig was...
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_121972464
TJ _O_
pi_121972541
Vanochtend was ik dit nog vergeten:

Klasse van TJS! *O*

Nu ook 2e in het AK.

[ Bericht 15% gewijzigd door Steven184 op 24-01-2013 08:32:34 ]
pi_121972663
Teams voor Strade Bianche 2013 (2 maart)
AG2R La Mondiale, Astana, Blanco Pro Cycling, BMC Racing Team, Cannondale Pro Cycling, Garmin-Sharp, Lampre-Merida, Movistar Team, Radioshack Leopard, Argos-Shimano, Vacansoleil-DCM, Androni Giocattoli, Bardiani Valvole-CSF Inox, Crelan-Euphony, IAM Cycling, Katusha en Vini Fantini-Selle Italia.

Teams voor Giro del Lazio 2013 (3 maart)
AG2R La Mondiale, Astana, BMC Racing Team, Cannondale Pro Cycling, Lampre-Merida, Movistar Team, Argos-Shimano, Vacansoleil-DCM, Androni Giocattoli, Bardiani Valvole-CSF Inox, Caja Rural, Colombia, Crelan-Euphony, IAM Cycling, Katusha en Vini Fantini-Selle Italia

Boonen zal niet in Qatar aantreden.
  donderdag 24 januari 2013 @ 08:40:22 #237
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_121972681
Jaaaa Slagter toppie *O*
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_121972912
De beelden net gezien, het lijkt bij hem nooit hard te gaan maar dat gaat het dus wel. Het ziet er allemaal zo simpel uit wat hij doet.
  donderdag 24 januari 2013 @ 08:57:53 #240
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_121972965
TJS _O_
pi_121973119
Slagter _O_. Wie hij verslaat ook _O_!

Had nog wel een seconde extra kunnen pakken trouwens.

Gaat lekker met de Nederlandse sport daar in Australië :D
  donderdag 24 januari 2013 @ 09:08:27 #242
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_121973194
_O_ Mooi hoor, ben benieuwd wat die doet in de heuvelklassiekers.
Radio Soulwax!
  donderdag 24 januari 2013 @ 09:10:00 #243
168304 Mani89
pi_121973218
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 08:55 schreef TheArt het volgende:
De beelden net gezien, het lijkt bij hem nooit hard te gaan maar dat gaat het dus wel. Het ziet er allemaal zo simpel uit wat hij doet.
Ja dat viel me in de Giro ook al op toen hij zo goed reed.

Wat zijn eigenlijk zijn doelen dit jaar?
pi_121973247
Mooie zege! ^O^
pi_121973255
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:10 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ja dat viel me in de Giro ook al op toen hij zo goed reed.

Wat zijn eigenlijk zijn doelen dit jaar?
Na TDU gaat hij voor de Algarve of Ronde van Middelandse Zee of Haut-var. Vervolgens relatieve rust op weer op te bouwen in Ronde van Catalonie en daarna via het Baskenland naar te pieken in de Amstel, Waalse Pijl en Luik.
  donderdag 24 januari 2013 @ 09:14:13 #246
39333 Zelva
pi_121973289
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 08:10 schreef Madhouse11 het volgende:
Goss 2e, die gaat gewoon door waar ie vorig jaar mee bezig was...
Vorig jaar was ie totaal uit vorm in Down Under, dus doet ie al een stuk beter dan.
pi_121979097
Slagter
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_121979347
Ook op YT+interview:

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2013 12:06:42 ]
  Moderator donderdag 24 januari 2013 @ 12:08:52 #249
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_121979473
Slagter gaat op termijn klassiekers winnen, dat kan haast niet anders. Ziet er erg makkelijk uit. _O_
pi_121979861
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:08 schreef Slobeend het volgende:
Slagter gaat op termijn klassiekers winnen, dat kan haast niet anders. Ziet er erg makkelijk uit. _O_
Als we al die klassiekers op termijn hadden binnen gehaald zeg _O_
pi_121980488
inderdaad.. die jongen is gewoon erg vroeg net ff iets beter in vorm. De piek van bijv een Gilbert moet uiteraard gewoon nog komen in april..
Doet er niets aan af dat dit een mooie overwinning is, rijd toch zelf een gat open en heeft ruim tijd om rechtop te gaan zitten en te vieren
everyone's a critic...
even you ! !
pi_121981248
Je moet natuurlijk altijd oppassen met de hype, maar in de Giro waar allerlei toppers natuurlijk wel in topvorm waren hoorde hij ook al bij de besten op bepaalde aankomsten. Ik heb echt goede hoop :).
  Moderator donderdag 24 januari 2013 @ 13:04:45 #253
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_121981345
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Touché. :D
pi_121981803
Mooie stijl heeft hij idd. Ziet er soepel uit, alsof het hen geen moeite kost.
pi_121981843
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:17 schreef Tommeke het volgende:
Mooie stijl heeft hij idd. Ziet er soepel uit, alsof het hen geen moeite kost.
Lijkt ook vrij zwaar te trappen als je het vergelijkt met z'n achtervolgers.
  donderdag 24 januari 2013 @ 13:29:32 #256
67640 SaintOfKillers
pi_121982246
quote:

[..]

Ja, beetje een vreemde gewoonte aangezien dat al een decennium voor teleurstellingen zorgt. Misschien gewoon van het moment genieten ipv. meteen die als...als...als... spelletjes.
  Moderator donderdag 24 januari 2013 @ 14:04:09 #257
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_121983527
quote:
2s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:29 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja, beetje een vreemde gewoonte aangezien dat al een decennium voor teleurstellingen zorgt. Misschien gewoon van het moment genieten ipv. meteen die als...als...als... spelletjes.
Zuurpruim. Ik bedoel er mee te zeggen dat hij Nederlands beste heuvelspecialist kan worden/is. Verder leg ik hem helemaal geen verwachtingen op.
pi_121987036
quote:

[..]

Waarom zou beide niet kunnen? Genieten en dagdromen over wat mogelijk is in de toekomst?
pi_121987520
Zie nu de sprint terug. _O_

Iedereen uit het wiel kletsen, maar hij lijkt zelf helemaal niet hard te gaan. :D
pi_121987569
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Lijkt ook vrij zwaar te trappen als je het vergelijkt met z'n achtervolgers.
Ja klopt.
pi_121988162
quote:

[..]

Maak daar maar meer dan 20 jaar van. Op wat uitzonderingen na levert het Nederlands wielrennen alleen maar pelotonvulling op die zelfs met allerlei doping in de mik amper tot presteren komen.

1 zwaluw in een gare koers in Australie maakt in ieder geval nog geen zomer. Te vaak begint het seizoen hoopvol om daarna net zo snel als een nachtkaars uit te gaan.

Knappe prestatie natuurlijk van Slagter maar de TDU is niet maatgevend voor het wielerseizoen dat volgt.
pi_121989452
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:54 schreef Ericr het volgende:

[..]

Maak daar maar meer dan 20 jaar van. Op wat uitzonderingen na levert het Nederlands wielrennen alleen maar pelotonvulling op die zelfs met allerlei doping in de mik amper tot presteren komen.

1 zwaluw in een gare koers in Australie maakt in ieder geval nog geen zomer. Te vaak begint het seizoen hoopvol om daarna net zo snel als een nachtkaars uit te gaan.

Knappe prestatie natuurlijk van Slagter maar de TDU is niet maatgevend voor het wielerseizoen dat volgt.
Vorig jaar (behalve de ontsnapping) 4x Greipel, Valverde en Oscarito. Toch niet de minste namen imo ;)
pi_121989586
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:54 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ach elke zege in een WorldTour-wedstrijd is er één. Vorig jaar wonnen we maar 3x in de WorldTour (Westra rit in Parijs-Nice, Bos rit in Eneco Tour en Boom eindklassement in Eneco Tour). Dan zijn we nu al hard om weg om dit jaar beter te doen :)
  Moderator donderdag 24 januari 2013 @ 16:26:34 #264
pi_121989678
Het is gewoon een mooie overwinning. Al dat gezeik eromheen. :')
pi_121989700
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
pi_121993528
TJ Butcher _O_
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  Moderator donderdag 24 januari 2013 @ 18:10:18 #267
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_121993873
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het gezeik op dat 'gezeik' is nog irritanter. Je mag toch gewoon je hoop uitspreken? Doe verder niets af aan de mooie overwinning van TJ Butcher. ^O^
pi_121996252
quote:

[..]

snap nog altijd niet dat Leon van Bon Roubaix nooit heeft gewonnen
pi_121996317
quote:

[..]

alsof Boogerd en Dekker niks hebben gepresteerd
pi_121996497
Kelderman trouwens ook keurig op de 11e plaats in deze etappe, ben benieuwd waar die staat dit seizoen.
Andy Schleck nipt tijdverlies geleden, kwam binnen op 16.47 (124e plek).
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 24 januari 2013 @ 19:22:59 #271
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_121996910
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:15 schreef Pedroso het volgende:
Kelderman trouwens ook keurig op de 11e plaats in deze etappe, ben benieuwd waar die staat dit seizoen.
Andy Schleck nipt tijdverlies geleden, kwam binnen op 16.47 (124e plek).
bij Andy moeten ^O^ doen dat hij uitgereden heeft
DeLuna vindt me dik ;(
pi_122000931
Andy zal wel weer gewoon zijn werk hebben gedaan. Radioshack heeft genoeg andere pionnen voor het klassement hier en in de tweede etappe heeft hij ook kilometers lang op kop gereden om de vroege kopgroep terug te pakken.
pi_122000999
quote:

[..]

Tja, Kroon heeft bijna elke klassieker wonderbenen maar zat elke keer ingesloten/viel/reed lek/zat gevangen in het ploegenspel -O- -O-
pi_122001112
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:29 schreef wimderon het volgende:

[..]

Tja, Kroon heeft bijna elke klassieker wonderbenen maar zat elke keer ingesloten/viel/reed lek/zat gevangen in het ploegenspel -O- -O-
En Ivanov had doping gebruikt toch?
pi_122006328
quote:
10s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:31 schreef franklop het volgende:

[..]

En Ivanov had doping gebruikt toch?
Ja, want Rus en Katusha.

SPOILER
pi_122017935
San Luis nog even posten ;)
Tijdrit van 19.2 km.
1 Svein Tuft (Can) Orica GreenEdge 0:22:14
2 Leandro Messineo (Arg) San Luis Somos Todos 0:00:07
3 Michal Kwiatkowski (Pol) Omega Pharma-Quick Step 0:00:11
4 Vincenzo Nibali (Ita) Astana Pro Team 0:00:14
5 Adriano Malori (Ita) Lampre-Merida 0:00:19
6 Jorge Giacinti (Arg) San Luis Somos Todos 0:00:26
7 Tejay van Garderen (USA) BMC Racing Team 0:00:33
8 Eloy Teruel (Spa) Movistar Team 0:00:34
9 Sylvain Chavanel (Fra) Omega Pharma-Quick Step 0:00:47
10 Jurgen Van Den Broeck (Bel) Lotto Belisol 0:00:52

Contador op 13.

Kwiatkowski nieuwe leider.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 06:29:12 #277
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122018196
Greipel wint in TDU
1 Andre Greipel (Ger) Lotto Belisol 03:02:52
2 Roberto Ferrari (Ita) Lampre-Merida
3 Jonathan Cantwell (Aus) Saxo-Tinkoff
4 Andrew Fenn (GBr) Omega Pharma-Quick-Step
5 Barry Markus (Ned) Vacansoleil-DCM
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_122018312
Kelderman kwam op bijna twee minuten binnen, maar tijdverschil is voor hem en enkele anderen weer op nul gezet. Wellicht een val in de finale?
pi_122018643
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 07:02 schreef Steven184 het volgende:
Kelderman kwam op bijna twee minuten binnen, maar tijdverschil is voor hem en enkele anderen weer op nul gezet. Wellicht een val in de finale?
Ik las op Twitter ofzo iets van een valpartij op 750 meter van de finish.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 25 januari 2013 @ 10:13:10 #280
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_122021163
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 08:00 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Brown is iig onderuit gegaan.
pi_122021949
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:13 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Brown is iig onderuit gegaan.
Over Brown gesproken, vond dit wel aardig interview:

quote:
Graeme Brown: Last man standing from Rabobank to Blanco

Sprinting, lead outs, and out the other side of a murky era

There is a poster of the 2006 Rabobank team still hanging on the walls of the Blanco service course. One by one, the faces have been crossed off as the roster has ebbed and flowed. Just one rider is free of a black cross - Graeme Brown. He is the last man standing.

Brown has seen a lot during his time with the Dutch squad. When he joined Rabobank after four years with Panaria in 2006, he had already fulfilled a dream of becoming an Olympic Champion on the track but he described those years with the Italian squad as "wasted" for the most part.

"Over the last eight years with Rabo I've developed more and more and more." Brown told Cyclingnews. "I feel like that every year I become a better bike rider. If I could have done that four years earlier I might have actually been good.

"I don't regret the situation at all but it could have maybe been better."

Brown is almost an enigma. 2013 marks his 12th season as a professional, his eighth with the outfit who as of this year is known as Blanco. In all that time, he's been offered just one two-year contract, living from year-to-year, management keeping him "on edge". It's been said that Brown is the luckiest man in the peloton with little in the way of results to his name.

"People who say that don't know shit from clay," he snipes. "That's almost an old Brownie comment."

When he began his career with the Dutch squad he was a designated sprinter but in recent seasons, Brown has matured into the steady lead-out man. The trash-talking, aggressive sprinter has slowly disappeared as he grew into his new role. It wasn't an easy pitch for the team to make to the Australian, he says there was a bit of "tip-toeing around" from management who were looking for someone to guide Theo Bos to the sprint victories but for the man himself, it was a reasonably easy transition.

"For me it was a no-brainer," Brown explained to Cyclingnews. "He's quicker than me so it's about making sure he wins the race. It's not rocket science. There's no use him leading me out - I'm not quicker than him."

Last season was Brown's best, according the team. He went for one sprint and finished sixth. The rest of the season was dedicated to supporting the team's sprinters, Theo Bos and Mark Renshaw. It's the work that he does for the pair that Brown says people should be paying attention to before making judgements regarding his value to the team.

"I finished second last in the crit [the People's Choice Classic] but you can't look at the results sheet,” he explained. "Oh, Brownie's shit he got second last.

"My job revolves around the sprinters and with Theo is takes more than just going from 500 to 200 to go. I'm getting him bidons and looking after him. It's not exactly in my role to do that but he's comfortable with me doing that. He wants me to do different things. When Mark's there, there were a few races last year where I'm not even pulling him in the final; I'm just making sure they're in the right spot. Look after Mark who's looking after Theo. If at 2km to go, sometimes 1km to go, I'm not even there and I'm finishing five minutes behind."

Old methods

It's the opening two years of Brown's time with the Dutch squad which coincide with a doping culture with is gradually being exposed with the veil of rumour and innuendo slowly stripped back. The revelations are not something that he's been keeping up with.

"I don't read the news," he admitted. "I know Lance has confessed but that was everywhere. You can't miss that. That was on 'the' news."

The events which took place within Rabobank are a different matter.

"I didn't see any of it," Brown told Cyclingnews. "If you're new and you're not in the A program, like doing Amstel Gold and Tour de France - I was doing all the small races - even if it is a fact, it wouldn't make sense to give it to the bunter," he argued.

"There was a lot of the right kind of testing in 2006, so if anyone was using EPO, they were the desperados.

"It's funny, I raced with probably one of the dodgiest teams now when you look at it and I never saw anything there. I guess I've been lucky actually."

It makes Brown the latest Australian rider, whose path has crossed with the murky depths of the sport, to deny knowledge of prevalent doping cultures within his team. It's a statement that is met with both assuredness and cynicism within the public domain back home and Brown understands the latter reaction.

"Of course but I don't hang out in the doctor's room," he said. "They can think what they want."

Brown rarely worked with Doctor Geert Leinders but he says he never had any indication of his methods.

"He seemed like a really nice guy to me actually. I don't think I ever did many races with him either; he didn't come across as a dodgy doctor or what everyone's saying. People won't believe that either," he said with resignation.

"I would always, even if they have a re-test, return a clean test. Unless they test for coffee."

Second-year, first-year challenges

The steady investment in the outfit's sprinting stocks culminated in the recruitment of Mark Renshaw at the beginning of 2012. It was a challenging season for the former 'world's best lead-out man' as he found his feet both in his new role while Theo Bos maintained that it was he who was the team's true number one sprinter.

Brown believes that the team is most effective when both men are in the train, but told Cyclingnews that when it's both Renshaw and Bos in the team, it will be the Dutchman who gets the number one position.

"At the end of last year we started to get it together at Rabo - Theo was sprinting unreal," he explained. "Mark bit his tongue and did awesome lead outs and was still running podiums. With Theo, Mark and I we were putting together some really good results."

The question of a power struggle is something that Brown finds difficult to answer.

"Mark's trying to establish himself as a sprinter. He really puts a lot of emphasis on the sprint train and he is willing to win and that helps Theo."

When Renshaw and Bos' schedules go their separate ways in 2013, Brown will go with the latter.

Change within the team management was in two parts last season with directeur sportifs Erik Breukink and Adri van Houwelingen moved on in September among the many changes within the structure, all with the aim for a more professional approach.

Brown was happy to see a new regime installed.

"Personally I think that's for the better," he told Cyclingnews. "We got a new coach, new trainer. I speak with him nearly every day."

The more personalised approach has gone a long way to the new and improved Graeme Brown.

"Now there's 100 per cent trust in me," he explained. "They don't question my ability. Last year was the year that changed. There's no more questions.

"I did 87 races. I was good in 87 races where there weren't hilly stages."

Then around a month later came the news that Dutch bank, Rabobank, would be pulling its sponsorship after 17-years citing the fallout from the United States Anti-Doping Agency investigation. The result was a very nervous 10 minutes for the long-standing team member.

"I had a real nervous 10 minutes," Brown told Cyclingnews. "I was like 'shit, what am I going to do?' My wife just said calmly, 'we'll go back to Australia.' I thought it could be worse. I don't have a job but, alright.

"I called the boss and he assured me that we still had money for next year. But for 10 minutes I was shitting myself then it was okay."

CN
pi_122022333
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 08:00 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Er waren twee valpartijen. De eerste op 2km en de andere idd op ong 750m. Beide keren lagen er een man of tien op de grond.
pi_122022488
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:54 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Er waren twee valpartijen. De eerste op 2km en de andere idd op ong 750m. Beide keren lagen er een man of tien op de grond.
Je zag Kelderman duidelijk liggen bij die 2e valpartij, maar hij stond als eerste direct weer op.
pi_122023195
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:59 schreef TheArt het volgende:

[..]

Je zag Kelderman duidelijk liggen bij die 2e valpartij, maar hij stond als eerste direct weer op.
Klopt net als Brown. Bij die eerste valpartij lagen er een stel Euskaltels bij.
pi_122023465

Ik zie idd ook amper schade bij Wilco. Brown heeft duidelijk wel schade.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 11:43:50 #286
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_122023889
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:40 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Over Brown gesproken, vond dit wel aardig interview:

[..]

leuk stukje ja
Net efkes anges
pi_122024057
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:59 schreef TheArt het volgende:

[..]

Hij ligt er wel vaak bij voor mn gevoel. Gelukkig raakt ie niet gelijk meteen flink geblesseerd zoals Gesink vaak.
pi_122024190
pi_122024366
in mijn ogen, werkelijk het lelijkste pakje in het 2013 peloton.. ppfff iedere keer opnieuw
brown wel flink straat eczeem, maar verder lijkt het redelijk kleine valpartij.
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122024473
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:56 schreef the_critic het volgende:
in mijn ogen, werkelijk het lelijkste pakje in het 2013 peloton.. ppfff iedere keer opnieuw
Als ik het zo in koers zie, vind ik het echt niet verkeerd, het valt alleen niet zo op.
pi_122024565
http://nos.nl/video/466118-tour-down-under-weer-greipel.html

Ja hoor, Brown gaat er weer als eerste bij liggen :') Wilco gaat er als een van de laatste overheen, dus die viel redelijk zacht nog.
pi_122042235

Lol is dit Valverde?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 25 januari 2013 @ 19:43:13 #293
284411 crew  heywoodu
pi_122042416
Ik neem aan dat het wel ergens live te kijken is? Iemand een idee hoe laat ik m'n wekker moet zetten om morgen het leukste deel van de etappe te zien? :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_122043091
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 19:38 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]

Lol is dit Valverde?
2012 belde...
  vrijdag 25 januari 2013 @ 20:17:10 #295
168304 Mani89
pi_122044035
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 19:43 schreef heywoodu het volgende:
Ik neem aan dat het wel ergens live te kijken is? Iemand een idee hoe laat ik m'n wekker moet zetten om morgen het leukste deel van de etappe te zien? :+
Volgensmij rond 4 uur.
pi_122044211
quote:
sports-livez.com
everyone's a critic...
even you ! !
  vrijdag 25 januari 2013 @ 20:42:32 #297
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_122045298
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:56 schreef the_critic het volgende:
idd hopelijk krijgen ze snel een echte sponsor.
Radio Soulwax!
pi_122045342
quote:
Finish rond 5.33 morgenochtend.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 25 januari 2013 @ 20:45:21 #299
284411 crew  heywoodu
pi_122045446
Bedankt allemaal :)
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 26 januari 2013 @ 05:22:20 #301
284411 crew  heywoodu
pi_122060489
Gerrans wint, Slagter naar de leiding, knap staaltje zeg _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')