Die is geloof ik nooit ontslagen bij FDJ, of vergis ik me nu?quote:
Klopt, hij blijft gewoon voor FDJ rijden.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:37 schreef OProg het volgende:
[..]
Die is geloof ik nooit ontslagen bij FDJ, of vergis ik me nu?
Dat weet ik, maar ook in de tussentijd niet geloof ik.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:38 schreef IbanMayo het volgende:
[..]
Klopt, hij blijft gewoon voor FDJ rijden.
Triest dat je zo in eigen land niet eens met een veilig gevoel kan gaan trainen.quote:José Serpa geslagen en beroofd tijdens trainingsrit
José Serpa heeft deze week angstige momenten gekend. De nieuwe aanwinst van Lampre-Merida werd volgens Vanguardia tijdens een trainingsrit in thuisland Colombia overvallen. Hij was een half uur van huis toen twee dieven op motorfietsen hem stopten. De dieven zwaaiden met een mes, sloegen hem in het gezicht en op zijn rug, en gingen er met de fiets van Serpa vandoor.
“Ze zagen me en maakten gebruik van de mogelijkheid,” aldus de geschrokken Colombiaan. Serpa voelt zich erg onveilig na het incident. “Ik ben bang om weer te gaan trainen en dat frustreert me. Je kunt materiële zaken terugkrijgen, maar niet je leven,” zo beseft de winnaar van de Tour de Langkawi van vorig jaar. Serpa was in training voor de Tour de San Luis, zijn eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen.
Idd. En dat ze je fiets ook nog stelen. Sta je daar in de middle of nowhere in je rennerskloffie en je wielrenschoentjes, verder niks bij je (ik neem aan dat ze evt. geld en mobiel die hij had ook mee hebben genomen).quote:Op maandag 7 januari 2013 09:07 schreef OProg het volgende:
[..]
Triest dat je zo in eigen land niet eens met een veilig gevoel kan gaan trainen.
Inderdaad. Uran zijnde zou ik me daar niet meer al te veilig voelen.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Daar word je doodgeschoten voor een owngoal. Wat gaan ze dan allemaal doen met Uran na zijn erbarmelijk toneelstukje op de Spelen.
Net alsof het die dieven iets boeit wat je al dan niet gedaan hebt. Wellicht kennen ze hem niet eens. Maar zo'n dure fiets is wel een leuke buit.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:04 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Inderdaad. Uran zijnde zou ik me daar niet meer al te veilig voelen.
Hij is al gesignaleerd:quote:Op maandag 7 januari 2013 19:04 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Inderdaad. Uran zijnde zou ik me daar niet meer al te veilig voelen.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hij is al gesignaleerd:
[ afbeelding ]
lijkt me typisch iemand voor bij Quickstepquote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:24 schreef Drebbelman het volgende:
Volgens El Pais heeft Rodriguez voor drie jaar onderdak gevonden bij een ander team (zodra zijn contract met Katusha ontbonden wordt).
Astana? Movistar?
Ik denk voor 95% zekerheid Movistar. Ook gezien het aantal man in hun ploeg tot op heden.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
lijkt me typisch iemand voor bij Quickstep
ja dat denk ik ookquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik denk voor 95% zekerheid Movistar. Ook gezien het aantal man in hun ploeg tot op heden.
Kan me echt niet voorstellen dat hij weer bij Valverde wil gaan fietsen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik denk voor 95% zekerheid Movistar. Ook gezien het aantal man in hun ploeg tot op heden.
Het is nou niet alsof hij heel veel keuze heeft hè. Het is nu tamelijk laat, dus dat hij nog een ploeg kan vinden waar nog budget en ruimte voor hem is, is al winst.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Kan me echt niet voorstellen dat hij weer bij Valverde wil gaan fietsen.
Het aantal renners van Movistar was ook een bewuste keuze voor zover ik weet. Ze hebben ruimte, maar of ze die gaan vullen met de dure Rodriguez? Het zou mij verbazen in ieder geval.
Maar dat is toch geen 1 op 1 vervanging. Ballan doet het Vlaamse voorjaar, Purito het Waalse. Voor het Waalse voorjaar hebben ze Gilbert en die duldt, zeker nu in zijn regenboogtrui, echt niemand van het kaliber Rodriguez naast zich lijkt me. En voor het rondewerk, Rodriguez heeft al aangegeven weer voor Giro-Vuelta te willen gaan. Ik denk niet dat die de Tour gaat rijden en al helemaal niet als luxeknecht voor Evans.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:59 schreef the_critic het volgende:
bmc heeft natuurlijk een gaatje dit voorjaar, nu Ballan in de kreukels ligt.. zouden hiermee alsnog een kopman voor de klassiekers binnenhalen.. (en een leuke knecht voor Evans in de tour)
Hij heeft zijn deelname aan de Giro een paar maanden terug bevestigd en hij wil ook echt voor de roze trui gaan. Dan lijkt het me niet logisch dat hij ook de Tour gaat rijden.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Had Rodriguez niet gezegd dit jaar voor de Tour te gaan?
Eigenlijk de verwachte ploegen.quote:Androni-Giocattoli (winnaar Coppa Italia)
Bardiani-CSF
Colombia
Vini Fantini
MSR:quote:Katusha
MTN-Qhubeka
NetApp-Endura
Vini Fantini
Lombardije:quote:Androni-Giocattoli
Bardiani-CSF
Europcar
IAM
Katusha
MTN-Qhubeka
Vini Fantini
quote:Androni-Giocattoli
Colombia
Europcar
Katusha
IAM
NetApp-Endura
Vini Fantini
Katusha had wel aanvragen ingediend voor de overige koersen en niet voor de Giro?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:23 schreef TheArt het volgende:
Wildcards voor andere RCS-koersen.
Tirreno:
[..]
MSR:
[..]
Lombardije:
[..]
Waarom is dat begrijpelijk?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:54 schreef MarijeH het volgende:
Jammer dat Katusha geen licentie krijgt voor de Giro, maar wel begrijpelijk.
Ja.quote:Ik had nog een vraag over de world tour licenties. Katusha had toch een klacht ingedient bij het cas, omdat ze geen world tour licentie kregen.
Eind deze week.quote:Weet iemand wanneer de uitspraak van het CAS komt?
Dan willen ze de twijfelgevallen gaan heroverwegen. Met andere woorden een twijfelgeval dat nu wel een licentie heeft gekregen, moet die dan weer inleveren.quote:Wat wil de UCI gaan doen als het CAS oordeeld dat de licentie van katusha ten onrechte is ingetrokken?
Enorm overgewaardeerde ploeg.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Colombia-Coldeportes in een grote ronde. Heel erg mooi!
Dat zullen we in mei wel zien dan. Ik vind ze juist onderschat, aangezien bijna niemand ze kent.quote:
Behalve Argos uiteraardquote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
Waarom is dat begrijpelijk?
[..]
Ja.
[..]
Eind deze week.
[..]
Dan willen ze de twijfelgevallen gaan heroverwegen. Met andere woorden een twijfelgeval dat nu wel een licentie heeft gekregen, moet die dan weer inleveren.
Dat dit niet werkbaar is en alleen maar tot nóg een procedure bij het CAS zal leiden, zijn ze bij de UCI nog niet zo achter.
Omdat MPCC-leden voorrang kregen.quote:
Ik ken ze heel goed, maar wat hebben ze nou echt bereikt dan? Ze hebben het leuk gedaan in wat Italiaanse 1.1 eendagskoersjes en wat rondjes en een aardige Tour of California en Ronde van Burgos gereden. En daarmee houdt het toch echt compleet op.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat zullen we in mei wel zien dan. Ik vind ze juist onderschat, aangezien bijna niemand ze kent.
Dit soort ploegen worden inderdaad wat te vaak opgehemeld omdat ze vaak alleen maar kunnen klimmen. Maar ik moet wel zeggen dat er sinds de Tirreno vorig jaar veel veranderd is. Ze hebben heel degelijk gepresteerd in veel Italiaanse koersen. Atapuma kwam vorig jaar matig op gang, maar verder heeft hij eigenlijk heel degelijk gepresteerd, een jaar lang. Verder zijn hele talentvolle gasten als Chaves en Romero opgekomen, waarbij vooral Chaves al heeft bewezen zowel op klassiekerparcoursen als in klimkoersen uitstekend te kunnen presteren. Ook hij kwam vorig jaar wat traag op gang, dus ik vind die Tirreno niet echt alles zeggen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:29 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik ken ze heel goed, maar wat hebben ze nou echt bereikt dan? Ze hebben het leuk gedaan in wat Italiaanse 1.1 eendagskoersjes en wat rondjes en een aardige Tour of California en Ronde van Burgos gereden. En daarmee houdt het toch echt compleet op.
Vorig jaar mochten ze bijvoorbeeld ook de Tirreno rijden. Duarte was de beste op de vijfenvijftigste plaats. Beste daguitslag? Een 26ste plaats. Ze slaagden er zelfs niet in met twee van hun beste renners de ronde van hun eigen land naar hun hand te zetten tegen een uitgerangeerde Cardeñas van 39 jaar (en acht andere Colombianen).
Potentie is er genoeg en een modderfiguur zullen ze waarschijnlijk ook niet slaan, maar al dat gedoe dat dit team een toevoeging is voor elke grote ronde is echt volslagen overdreven.
Waar komt die verwachting vandaan dat ze in de Giro wel opeens op het hoogste niveau 'de sport weer attractief zullen maken'?
Zo slecht was dat jaar niet als je het sec bekijkt. Sterker nog, het was qua behaalde punten het beste seizoen uit zijn carrière. Winst van Coppa Sabatini, 4e in Brabantse Pijl, 5e in Californië, toch prima 21e in Lombardije, in de achtervolgende groep. Het seizoen was alleen een beetje wisselvallig.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:07 schreef Panthera. het volgende:
Duarte heeft vorig jaar heel matig gepresteerd, die heeft veel meer potentie. Verder was het ook het eerste jaar van de ploeg, dan gaat het wel vaker wat minder (zie Sky onder andere). Bij Colombia ook, door aanwijsbare oorzaak. Veel gereis en veel onduidelijkheid in het begin betekende dat veel van hun renners weinig tot geen basis had aan het begin van het seizoen. Pas later begonnen ze er een beetje door te komen.
Zelfde was begin 2011 in Costa Rica met Andrey Amador gebeurd. Die was toen ook in elkaar geslagen en beroofd op een trainingsrit. De dieven hadden hem bewusteloos achtergelaten. Hij was toen met diverse kneuzingen en een klaplong in het ziekenhuis opgenomen. Triest, maar dit soort dingen gebeuren in Latijns-Amerika.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:07 schreef OProg het volgende:
[..]
Triest dat je zo in eigen land niet eens met een veilig gevoel kan gaan trainen.
Ze stoppen de kennis van dat shirt tenminste niet in de doofpot.quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:19 schreef TheArt het volgende:
Erg handig. Zaterdag is de ploegvoorstelling van Cannondale en dan zou ook het nieuwe shirt onthuld worden. Nu blijkt dat shirt echter al op de site van de UCI te staan
[ afbeelding ]
http://www.omroepbrabant.(...)elijk+in+gevaar.aspxquote:Op woensdag 9 januari 2013 15:43 schreef rubbereend het volgende:
De vakantieboeren hebben door alle perikelen in de wielersport de nieuwe sponsorovereenkomst tot 2015 nog niet ondertekend hoorde ik net op de radio
Bandjesquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Renners van ploegen als Movistar, Radioshack en nu blijkbaar ook Euskaltel zouden startverbod moeten krijgen in nationale kampioenschappen als ze met die laffe bandjes blijven werken.
Hoezo hebben ze geen baskisch kampioen in hun midden?quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:36 schreef TheArt het volgende:
Even gecheckt ook: het is de eerste kampioenentrui voor Euskaltel ooit. En dan maken ze er dit van :'0
Jesus christ.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:22 schreef TheArt het volgende:
De kampioenentrui van Chaoufi is wel heel lachwekkend lelijk
[ afbeelding ]
De ontwerper van het shirt moet nog wat ervaring opdoen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:36 schreef TheArt het volgende:
Even gecheckt ook: het is de eerste kampioenentrui voor Euskaltel ooit. En dan maken ze er dit van
En laat die laagst gerangschikte ploeg nou net Saxo-Tinkoff zijnquote:The UCI has indicated that if the Court of Arbitration for Sport rules in favour of Katusha and awards them a place in the WorldTour, then the lowest ranked team, would be forced down to Professional Continental level.
au, mn ogenquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:22 schreef TheArt het volgende:
De kampioenentrui van Chaoufi is wel heel lachwekkend lelijk
[ afbeelding ]
en bertje weer de Tour mistquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:30 schreef marcodej het volgende:
Waarna die weer naar het CAS gaan, etc. etc.
Kan me heel goed voorstellen dat ze het shirt zo oranje mogelijk willen houden om de Baskische fans niet nog bozer te maken.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:36 schreef TheArt het volgende:
Even gecheckt ook: het is de eerste kampioenentrui voor Euskaltel ooit. En dan maken ze er dit van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |