Rock on girlquote:
Ha ja bij een van de acht inderdaad ! Sensatie !quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:31 schreef tong80 het volgende:
Ik was elf, en al verslaafd aan The Monkees.
Maar toen ik dit zag bij één van de acht wist ik dat muziek mijn ding was
Lead werd gezongen door deze man:quote:
Kijk eens naar post 8quote:
Ah, ik zocht op 'bac'.quote:
quote:Je hebt weer dezelfde smaak als ik
Officiele naam Hans van Tolquote:
Legendarische woorden van Marilyn Monroequote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:42 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Onder het motto het enige wat ze aan hadden was de radio, maar wat droegen ze dan? Chanel nr 5.
quote:
Niet in de Nederlandse Top 40.quote:
quote:
Ingerlandquote:
Ja, goeie.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:56 schreef tong80 het volgende:
Deze dan Arcee....tweede clip na Queen.
Deze nog meer net:quote:
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mooiste Pink Floyd is uit de jaren 60
Sorry, iets te homo-erotisch.quote:
Julien Clerc mag echt niet ontbreken in een jaren 70 topic.quote:
tekst blijft leuk. en wel geinig om te zien wat er toen allemaal rond croste.quote:
hoe foute die clip.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:42 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Wat is mijn perspectief toch veranderd.![]()
Veertig jaar geleden vond ik de Sweet en de Osmonds hartstikke stoer... nu homo's.
Onder het motto het enige wat ze aan hadden was de radio, maar wat droegen ze dan? Chanel nr 5.
Kan me de clip nog goed herinneren, nooit meer teruggezien in deze uitvoering. Leve het schaamhaar in de jaren 70 !quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:42 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Wat is mijn perspectief toch veranderd.![]()
Veertig jaar geleden vond ik de Sweet en de Osmonds hartstikke stoer... nu homo's.
En hier was mijn moeder juist weg van!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:09 schreef computergirl het volgende:
Hier was mijn vader echt boos over, gebaseerd op een klassiek stuk
!!!!!!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:21 schreef Karina het volgende:
Ik heb ze een paar jaar geleden nog live gezien op Koninginnedag
Die postte ik in een ander topicquote:Op woensdag 9 januari 2013 08:40 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Je vergeet de grootste hit:
En nog net uit 1979
Verassing verkeerd is gruwelijk. Ik twijfelde al tussen Yes en XTC.quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:40 schreef Zorro het volgende:
Even opgezocht:
The Buggles waren Geoff Downes en Trevor Horn.
Samen gingen ze daarna naar Yes. Daarna ging Downes nog naar Asia, terwijl Trevor Horn vooral bekend werd als producer van Frankie Goes To Hollywood. En later nog vele anderen.
Het meeste wist ik wel zo ongeveer, maar dat Trevor Horn bij Yes heeft gezeten als leadzanger ter vervanging van Jon Anderson is hierbij wel de grootste verassing voor mij
'Tokio, I'm on my way. In my new Toyota it's not so far away.'quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:58 schreef Karina het volgende:
Ik dacht dat the Buggles Nederlanders warenZeker in de war met Gruppo Sportivo.
Net op het randje van de zeventiger jaren![]()
Bedoeld als parodie op de discomuziek overigens, dit nummer. Of beter, om de disco een beetje op de hak te nemen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
'Tokio, I'm on my way. In my new Toyota it's not so far away.'
Beat this one :quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:50 schreef Karina het volgende:
[..]
Bedoeld als parodie op de discomuziek overigens, dit nummer. Of beter, om de disco een beetje op de hak te nemen.
Echte disco dan![]()
Of deze de jouwe beat weet ik niet, maar zeker vurigquote:
Kun je hier overheen ?quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:05 schreef Karina het volgende:
[..]
Of deze de jouwe beat weet ik niet, maar zeker vurig
Weet je wie het nummer heeft geschreven ?quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:05 schreef Karina het volgende:
[..]
Of deze de jouwe beat weet ik niet, maar zeker vurig
Ik GOK Frank Farian?quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Weet je wie het nummer heeft geschreven ?
Bruce Springsteenquote:
quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:16 schreef Karina het volgende:
[..]
SerieusNee daar was ik nooit opgekomen.
Die wist ik wel.quote:
eerlijk?quote:Op zondag 6 januari 2013 12:41 schreef Senzune het volgende:
Ik werd altijd vrolijk van dit nummer (dat eigenlijk voor Blondie geschreven was):
Ik stond er ook wel van te kijken dat die eigenlijk voor Blondie was. Het kan wel zijn dat de bijbehorende muziek anders is in dit nummer.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:33 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
eerlijk?
ik vind het wel een heel on-blondie-achtig iets eigenlijk
ik was vroeger fan van allebeiquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:14 schreef Senzune het volgende:
[..]
Ik stond er ook wel van te kijken dat die eigenlijk voor Blondie was. Het kan wel zijn dat de bijbehorende muziek anders is in dit nummer.
Er zijn in die jaren ook veel goede nummers uitgebracht en sommige hebben een leuk verhaal.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:38 schreef lady-wrb het volgende:
ik w
[..]
ik was vroeger fan van allebei
eigenlijk wel van bijna alle nummers in dit topic
ik ben een echt jaren 70 mens (is ook wel te zien aan mijn hobby)
en ik heb een kind dat veel jaren 70 nummers moeiteloos meezingt
dat is ook sterk, ik zit m net op te zoekenquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:03 schreef Senzune het volgende:
[..]
Er zijn in die jaren ook veel goede nummers uitgebracht en sommige hebben een leuk verhaal.
Zoals deze:
Daar waren vele discussies over of het wel een vrouw was.
Deze is wel pre '70 maar heeft ook een leuk verhaal:
De reden dat deze clip een tekenfilm is, is omdat de zanger ook hoorspelen op de radio uitbracht. En zijn baas wou niet dat er een gezicht bij bekend werd.
Zij was echt wel een vrouw, ze had ooit iets met Salvador Dali. Wel een mooie publiciteitsstunt destijds.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:03 schreef Senzune het volgende:
Daar waren vele discussies over of het wel een vrouw was.
Oh dan weet ik nog een leuk weetje.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:05 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat is ook sterk, ik zit m net op te zoeken
Die tweede werd voor mij pas zielig toen ik erachter kwam dat die bij de film hoorde. Maar ik blijf het een mooi nummer vinden.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:14 schreef lady-wrb het volgende:
ik vind die eerste anders veel mooier
ik vond die tweede altijd zoooo zielig. ik kon en kan er nog niet naar kijken
quote:
Ben jij dat, Leo?quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:52 schreef fripper het volgende:
[..]
Ik vind deze van Gram Parsons en Emmylou Harris mooier
Dit is het origineel :
is deze fout genoeg?quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:55 schreef Karina het volgende:
[..]
Ben jij dat, Leo?
Die van Nazareth is lekker fout, ik ben gek op fout.
quote:
Dan vind je dit vast ook niksquote:Op donderdag 10 januari 2013 22:00 schreef fripper het volgende:
Ik heb al heel wat fouts zien langskomen hier. Leuk topic
Zolang we maar niet met Slade beginnen, want daar had ik toen al een hekel aan
wij zaten in een vakantiehuisje in Zeeland toen dit een hit was, regen regen regenquote:
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:27 schreef JerryLee het volgende:
Ik was toen meer van dit soort werk :
.
quote:
Ah het klonk ouderquote:
Die doet me heel in de verte aan deze denken (1979quote:Op zondag 13 januari 2013 11:49 schreef Arcee het volgende:
Dan doen we gewoon deze:
Beste discoplaat ooit.![]()
![]()
Nietes! http://nl.wikipedia.org/wiki/Kool_%26_The_Gang (datum van binnenkomst 08-03-1980)quote:Op zondag 13 januari 2013 11:52 schreef Karina het volgende:
Ah het klonk ouder
Volgens Wikipedia is het van 1979 trouwens.
quote:Op zondag 13 januari 2013 11:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nietes! http://nl.wikipedia.org/wiki/Kool_%26_The_Gang (datum van binnenkomst 08-03-1980)
Vreemd, op de Nederlandse pagina begint het überhaupt pas in 1980 terwijl op de Engelstalige al in 1969...quote:Op zondag 13 januari 2013 12:03 schreef Karina het volgende:
Ik keek hier en daar stond 1979
1979 "Ladies' Night"
"Too Hot"
De wat oudere nummers zeggen me ook helemaal niks.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
1979 "Ladies' Night"
"Too Hot"
[quote]
Vreemd, op de Nederlandse pagina begint het überhaupt pas in 1980 terwijl op de Engelstalige al in 1969...
quote:Op zondag 13 januari 2013 12:03 schreef Karina het volgende:
[..]Ik keek hier en daar stond 1979
1979 "Ladies' Night"
"Too Hot"
Die had je al gepostquote:
Dat singeltje heb ik. Waarschijnlijk in de uitverkoop gekochtquote:
Hun enige hitje volgens mij. Lekker nummertje inderdaad, zoals al die nummers uit die tijd. Gewoon lekker vrolijk.quote:Op maandag 14 januari 2013 13:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat singeltje heb ik. Waarschijnlijk in de uitverkoop gekocht
Wel een lekker nummer door New Yorkse homo's
Dat was onderstaand nummer.quote:Op maandag 14 januari 2013 13:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wel een lekker nummer door New Yorkse homo's
Begin jaren 80 neukte Madonna nog met die DJ's om hogerop te komen.quote:
Lief liedje, al lang niet meer gehoordquote:
Songs in the Key of Life is het achttiende muziekalbum van Stevie Wonder. Het album werd op 28 september 1976 uitgebracht door Motown Records en geldt als een van de bekendste en meest succesvolle albums uit Wonders carrière. Het album was een verzameling van nummers uit zijn ‘klassieke periode’.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:06 schreef Thorical het volgende:
Is het eerste wat bij me opkomt maar na het een hele tijd niet meer gehoord te hebben nu weer regelmatig op de radio net als andere dingen van little Stevie.
Nou dan kan die mooi nog in dit topicquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:48 schreef tong80 het volgende:
Leuk weetje, The Rolling Stone koos London Calling van de Clash tot album van de jaren 80. Moesten ze de volgende editie rectiviseren. Werd uitgebracht in december 1979.
deze vond ik altijd wel leuk, daar had ik altijd een hele fantasie bijquote:Op zondag 20 januari 2013 20:09 schreef Karina het volgende:
[..]
Deze is ook van 1979ook zo een lekker relaxt nummertje
Ja klopt. ze zijn elkaar zat en gaan op zoek op een datingsite en komen dan toch weer bij elkaarquote:Op maandag 21 januari 2013 06:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
deze vond ik altijd wel leuk, daar had ik altijd een hele fantasie bij![]()
![]()
van iemand die zijn eigen vrouw tegenkomt op een datingsite ofzo
Herriequote:Op maandag 21 januari 2013 01:39 schreef Knip het volgende:
Merkwaardig dat deze nog niet genoemd is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.deze is mooi...
die zat ook al in mijn lijstquote:
Ah gemist stomquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
die zat ook al in mijn lijst
Owquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee ik bedoel jij was me voor
Heb ik geloof ik nietquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:46 schreef Karina het volgende:
[..]
Ah gemist stom![]()
Herkansing dan:
mijn favoriete liefdesliedje dan gewoon nogmaals spammen![]()
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:46 schreef Karina het volgende:
[..]
Ah gemist stom![]()
Herkansing dan:
mijn favoriete liefdesliedje dan gewoon nogmaals spammen![]()
Ja dit vond ik ook geweldigquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:49 schreef jekomterwelhinter het volgende:
And now for something completely different.
Van Oekel's discohoek !
Dat terwijl ik dat dus 39 jaar geleden een erg stoer nummer vond.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:55 schreef Scootmobiel het volgende:
Een paar van mijn favoriete synthesizernummers, deze is van 1977:
En uit 1978:
De 70's en de synthesizer.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:55 schreef Scootmobiel het volgende:
En uit 1978:
joahquote:Op woensdag 23 januari 2013 13:11 schreef Karina het volgende:
En deze hoor ik net op de radio, ook jaren 70 en![]()
Ik geloof niet dat ik toen al Philip Glass kon waarderenquote:
Mijn eerste kennismaking was in 1986. EOTB. Ik weet nog goed dat ik heel diep onder de indruk was.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:42 schreef Thorical het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik toen al Philip Glass kon waarderen
Zoals deze?quote:Op woensdag 23 januari 2013 07:47 schreef Karina het volgende:
Volgens mij ook een eendagsvlieg, maar wel een leuke
@Ouwesok
Mooi verhaal over de synthesizer. Jan Michel Jarre en Vangelis vind ik zelf ook heel mooi. Maar ik ben ook gek op die ontzettend foute muziek uit de zeventiger jaren.
Heerlijkquote:
quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:40 schreef chufi het volgende:
Iets ouds in een nieuw Nederlands jasje
Is de middelste dame niet een Dolly Dot?quote:
En nog eentje ...quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]doet ie best goed die uithalen
neh... deze is niksquote:
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:40 schreef trovey het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ook handig als ik eens moet reanimeren.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:53 schreef trovey het volgende:
[quote]Op dinsdag 22 januari 2013 19:55 schreef Scootmobiel het volgende:
En uit 1978:
quote:In 1971 werd Shocking Blue tijdens de tweede editie van Pinkpop het spelen nagenoeg onmogelijk gemaakt. De bezoekers vonden Shocking Blue maar een kapitalistisch hitgroepje dat niet paste op het hippe en progressieve Pinkpop. Fluitconcerten en "een regen van rot fruit" (zoals te lezen in een verslag over het festival) waren Shocking Blues deel en Robbie, Klaasje, Cor en Mariska konden niet veel anders doen dan vertrekken.
Nu exact 43 jaar geleden dus.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:20 schreef Knip het volgende:
(na heruitgave op 24 januari 1970 weer in de top 40 gekomen)
Wat dat betreft hebben we dus duidelijk dezelfde muzieksmaak!quote:
Dan wordt hij dus 74 jaarquote:Op donderdag 24 januari 2013 07:40 schreef Karina het volgende:
En deze man viert vandaag zijn verjaardag![]()
Blijft mooiquote:Op donderdag 24 januari 2013 07:40 schreef Karina het volgende:
En deze man viert vandaag zijn verjaardag![]()
Dit is zo een nummer wat ik vroeger vreselijk vond, maar nu leukquote:
Volgens mij homo's van de verkeerde kant.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:02 schreef Karina het volgende:
En deze is ook helemaal niet verkeerd
Als het homo's van de verkeerde kant zijn, dan zijn het dus hetero's hequote:Op donderdag 24 januari 2013 20:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Volgens mij homo's van de verkeerde kant.
Noem me geen hequote:Op donderdag 24 januari 2013 20:51 schreef Karina het volgende:
[..]
Als het homo's van de verkeerde kant zijn, dan zijn het dus hetero's he
Don't call me homoquote:
OKquote:
Het leukste wapenfeitje van Ian Dury vind ik nog steeds het juweeltje 'Spasticus Autisticus' dat bij de BBC niet gedraaid mocht worden omdat het gehandicapten op de hak zou nemenquote:
Wij ouderen kijken niet op een jaartje meer of minderquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:18 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Het leukste wapenfeitje van Ian Dury vind ik nog steeds het juweeltje 'Spasticus Autisticus' dat bij de BBC niet gedraaid mocht worden omdat het gehandicapten op de hak zou nemen
Uiterst vreemd voor een nummer dat geschreven was in het kader van een project voor acceptatie van mensen met wat voor beperking dan ook en uiterst wrang omdat Dury zelf een lichamelijke beperking had.
Helaas is Spasticus Autisticus van 1981 en ga ik dus wel gruwelijk offtopic als ik hem er hier in link
Zoiets was er toch ook aan de hand met dat Liedje Short People van Randy Newman?quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:18 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Het leukste wapenfeitje van Ian Dury vind ik nog steeds het juweeltje 'Spasticus Autisticus' dat bij de BBC niet gedraaid mocht worden omdat het gehandicapten op de hak zou nemen
Uiterst vreemd voor een nummer dat geschreven was in het kader van een project voor acceptatie van mensen met wat voor beperking dan ook en uiterst wrang omdat Dury zelf een lichamelijke beperking had.
Helaas is Spasticus Autisticus van 1981 en ga ik dus wel gruwelijk offtopic als ik hem er hier in link
effe uit de Wiki gejatquote:"Short People" is een liedje van de Amerikaanse singer-songwriter Randy Newman, dat in 1977 als single werd uitgegeven door Warner Bros. Records. Het verscheen in dat jaar tevens als albumnummer op Little Criminals. Newman trachtte discriminatie en vooringenomenheid te ridiculiseren door in "Short People" kleine mensen op de hak te nemen, maar deze ironische benadering van Newman (die zelf 1,93 meter lang is)[1] werd niet door iedereen begrepen.[2] De ophef rond het liedje deed twee radiostations in Boston besluiten het niet meer te draaien. Tijdens de tournee ter gelegenheid van Little Criminals werd Newman met de dood bedreigd. Hij had niet verwacht dat "Short People" zo veel teweeg zou brengen: "I had no idea that anything that silly would be taken seriously."[1] De grote hoeveelheid aandacht leidde echter wel tot een commercieel succes, met 750.000 verkochte exemplaren en een tweede plaats in de Billboard Hot 100.[3]
In dat geval: gaan met die tomaat.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:26 schreef chufi het volgende:
[..]
Wij ouderen kijken niet op een jaartje meer of minder
Ik had hem al opgezochtquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:29 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
In dat geval: gaan met die tomaat.
Mooi idd, hoe verzin je hetquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
So place your hard-earned peanuts in my tin
And thank the Creator you're not in the state I'm in
Ik zei toch: Juweeltjequote:Op donderdag 24 januari 2013 21:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
So place your hard-earned peanuts in my tin
And thank the Creator you're not in the state I'm in
Dat zal dat jaar verschil wel zijnquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
yupsik kende hem niet
"God Save the Queen" is a song by the English punk rock band Sex Pistols. It was released as the band's second single and was featured on their only album, Never Mind the Bollocks, Here's the Sex Pistols. The song was released during Queen Elizabeth II's Silver Jubilee in 1977. The record's lyrics, as well as the cover, were controversial at the time, and both the BBC and the Independent Broadcasting Authority refused to play the song.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:18 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:46 schreef chufi het volgende:
[..]
Dat zal dat jaar verschil wel zijn
Post het liedje dan ook even:quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
"God Save the Queen" is a song by the English punk rock band Sex Pistols.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:23 schreef Karina het volgende:
Volgens mij stikte het in de zeventiger jaren van de eendagsvliegen, nog zo eentje:
Alweerquote:
ja écht héquote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:12 schreef Karina het volgende:
Blondieals ik een man was geweest was ik toen verliefd geweest op Debbie Harry.
Ja ik meen het ookquote:
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:16 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja ik meen het ookIk vond haar echt sexy. En je gelooft het of niet, ik zoek net dit nummer op, Do you Think I am Sexy.
Tijdens de reclame zoek ik nog watquote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]ik ga d'r ook nog eentje zoeken
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Deze is voor jou,, jij hebt lange benen ik heb korte pootjes![]()
Schuifel nummer king Rodquote:
En deze is ook wel een best schuifelnummerquote:
quote:
quote:
uit de vierde klas, hoe verliefd ik was? die???quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:41 schreef Pedroso het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Helaas werkt niet. Is ook een Nederlandse cover op "Nellie van de Heuvel" van Rij de Gooyer
niet te vindenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
uit de vierde klas, hoe verliefd ik was? die???![]()
effe zoeken
Kon 'm ook niet vinden op YT. Is wel geen toppertje geweest maar dacht dat bijna alles wel terug te vinden was op YT. Staat wel op 123video maar die link werkt dus niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
niet te vinden![]()
Ik vond wel deze, best een leuke![]()
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:22 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
Vraagje voor de kenners: Waarom heeft Ellen Foley het vrouwelijke deel van Paradise by the dashboard light ingezongen maar werd ze in de clip vervangen door Karla de Vito? (ik weet het niet, ben gewoon benieuwd)
Mooie nummers trouwens die hier langs komen, weer veel tijd verspild aan ouwe clips![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |