Ik heb in Halfweg gewoond, zit juist weinig arbeidersvolk, dat zit vooral in het dorp ernaast (Zwanenburg). Halfweg is nu juist zo'n dorp waar Amsterdammers hun kind naar de basisschool komen brengen vanwege het niveau. Gemiddelde inkomen ligt er volgens mij ook wat hoger dan in A'dam, Haarlem, Hoofddorp, etc.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:07 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Vaak zat geweest.... Waar ben jij het niet mee eens dan ?
Ik zou haarlem geen dorp noemen maar het heeft wel (en dat is imo ook een van de pluspunten) nog een wat dorps karakter. Het is niet zo groot of druk als Amsterdam/Utrecht maar toch is er altijd wat te doen. Ook vind ik de Haarlemmers over het algemeen een vrij vriendelijk en open volk, iets wat minder terugkomt in de massale steden.quote:Op zondag 6 januari 2013 15:02 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik ben geboren Amsterdammer, ik werk in Haarlem, heb er een tijdje gewoond, stap en speel er regelmatig (Haarlem, geweldige muziekstad) Ik kan zeggen Haarlem een dorp noemen, dat kan, als je bijvoorbeeld uit New York, Parijs of Barcelona komt en dat als referentiekader hebt, als je echter gewoon uit Nederland komt, waar mijn Amsterdam, hoofdstad van Nederland, gewoon de grootste "metropool" is, dan is de hoofdstad van Noord Holland, Haarlem, een dorp noemen, gewoon slap gelul en meer niet.
Viva Haarlem, heerlijke Stad
Toch haalt Haarlem Centraal het niet bij Amsterdam Centraalquote:Op zondag 6 januari 2013 13:59 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ik ben er afgelopen jaar niet geweest, maar het is vooral de gebouwen om het plein heen die zo lelijk zijn.
dat is in zoveel neerlandse steden het geval, helaas...in haarlem valt het natuurlijk extra op, met zo'n mooi station.
Zeker ze hebben zelfs een wereldberoemde wijk in New York naar Alkmaar vernoemd; Harlemquote:Op zondag 6 januari 2013 14:26 schreef niels0 het volgende:
Neemt niet weg dat historisch gezien Alkmaar meer op de wereldkaart staat. Ik doe mijn best Haarlem af te zeiken.
Persoonlijk vind ik het Haarlemse stationsgebouw (ontworpen en gerealiseerd door D.A.N Margadant 1906-1908) net iets mooier is dan het Amsterdamse stationsgebouw (ontworpen en gerealiseerd door arch. P.J.H. Cuypers 1881-1889). Het is zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant erg representatief voor onze stad. Ik deel de mening dat de achterzijde wat opgeknapt zou mogen worden.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:18 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Toch haalt Haarlem Centraal het niet bij Amsterdam Centraal
En de achterzijde van het station is ook echt OERlelijk. Terwijl er wel een drukke weg langs loopt en ook de achterzijde dus veel bekijks heeft.
Haarlem Centraal
[ afbeelding ]
Amsterdam Centraal
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 6 januari 2013 14:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Lopen tenminste nog hockeysletjes van 't Kennemer rond...
quote:Op zondag 6 januari 2013 19:10 schreef niels0 het volgende:
Antwerpen CS, daar kan geen nederlands station tegenop:
[ afbeelding ]
Achtjah, zegt dat zoveel ? Breukelen/Brooklyn. Walstraat/Wallstreet. De bekendheid kwam na de benaming. Ver na.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:51 schreef Jian het volgende:
[..]
Zeker ze hebben zelfs een wereldberoemde wijk in New York naar Alkmaar vernoemd; Harlem
.......quote:Op zondag 6 januari 2013 19:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Achtjah, zegt dat zoveel ? Breukelen/Brooklyn. Walstraat/Wallstreet. De bekendheid kwam na de benaming. Ver na.
Voor een appel en een ei gekocht vd indianen was het toch, dat Manhattan?quote:Op zondag 6 januari 2013 19:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Achtjah, zegt dat zoveel ? Breukelen/Brooklyn. Walstraat/Wallstreet. De bekendheid kwam na de benaming. Ver na.
Er zijn genoeg mooiere dorpen rond Haarlem te vinden dan Halfweg.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:20 schreef Scjvb het volgende:
Als Haarlemmer moet ik toegeven dat Halfweg op zich ook helemaal geen verkeerd dorp is. En de silo van de voormalige suikerfabriek (CSM) geeft bij nachtelijke uren een 'gratis lichtshow' weg. Alleen zou ik daar niet snel naar een bar gaan.
de achterkant van amsterdam CS is nu ook oerlelijk, met die mislukte busterminal. ik ben ook geen fan van dat amsterdamse station/rijksmuseum stijltje.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:18 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Toch haalt Haarlem Centraal het niet bij Amsterdam Centraal
En de achterzijde van het station is ook echt OERlelijk. Terwijl er wel een drukke weg langs loopt en ook de achterzijde dus veel bekijks heeft.
Haarlem Centraal
[ afbeelding ]
Amsterdam Centraal
[ afbeelding ]
Absoluut, denk aan Spaarndam. Maar om Halfweg nu een dorp te noemen met 90% tokkies zoals een andere user deed vind ik ook weer overdreven. En wat betreft de looks: de suikerfabriek en het stoomgemaal zijn best leuk om te zien.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:47 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mooiere dorpen rond Haarlem te vinden dan Halfweg.
Ik dacht aan Surinamequote:
In Halfweg moet ik soms zijn maar mooi is het niet zozeer. Aerdenhout en Bloemendaal scoren een stuk hoger.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:47 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mooiere dorpen rond Haarlem te vinden dan Halfweg.
Inderdaad een heel erg mooi station!quote:
Inderdaad, kwestie van smaakquote:Op zondag 6 januari 2013 20:54 schreef okiokinl het volgende:
[..]
de achterkant van amsterdam CS is nu ook oerlelijk, met die mislukte busterminal. ik ben ook geen fan van dat amsterdamse station/rijksmuseum stijltje.
nee, niet mee eens. haarlem is echt veel mooier, art nouveau. en als de buitenkant je nog niet overtuigd, dan de perrons wel.
maar goed, smaken verschillen! persoonlijk vind ik den haag holland spoor een goede tweede, van de grote stations.
Toevallig dacht ik daar ook aanquote:Op zondag 6 januari 2013 21:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Absoluut, denk aan Spaarndam. Maar om Halfweg nu een dorp te noemen met 90% tokkies zoals een andere user deed vind ik ook weer overdreven. En wat betreft de looks: de suikerfabriek en het stoomgemaal zijn best leuk om te zien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |