abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 januari 2013 @ 03:46:49 #201
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_121183429
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 03:32 schreef Maax het volgende:

[..]

Hmmm, ik ga misschien wel wat te ver ja.. Excuses.
Nee hoor ..
pi_121183490
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Capaciteiten kun je niet vormen, je hebt een vlotte babbel of niet, een facade van een pak aandoen om maar te voldoen aan de norm is makkelijker te realiseren.
Dat dus.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_121183511
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 03:52 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat dus.
Een handelaar in scheepsmotoren ziet er in een pak onbetrouwbaar uit.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 04:04:20 #204
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_121183593
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 03:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Een handelaar in scheepsmotoren ziet er in een pak onbetrouwbaar uit.
Het hangt er inderdaad maar vanaf in welke sector dat je zit. Je moet niet in pak gaan solliciteren bij een klein bedrijf met tien werknemers waarvan drie familie van de zaakvoerder.
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 04:04:39 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121183596
ik zou optie B uitnodigen voor een nieuw EERSTE gesprek en hem op het hart drukken dat hij dan niet op zijn gympies binnen moet komen trollen

als hij op een beetje gefatsoeneerd (pak lijkt me overdreven) op komt dagen istie aangenomen en anders heb je er nix aan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_121183616
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 04:04 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Het hangt er inderdaad maar vanaf in welke sector dat je zit. Je moet niet in pak gaan solliciteren bij een klein bedrijf met tien werknemers waarvan drie familie van de zaakvoerder.
Tegenwoordig denkt iedereen dat je in een pak het meest kunt verdienen, de realiteit is toch wat anders.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 04:06:47 #207
380998 DarkAccountant
pi_121183617
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 04:04 schreef sp3c het volgende:
ik zou optie B uitnodigen voor een nieuw EERSTE gesprek en hem op het hart drukken dat hij dan niet op zijn gympies binnen moet komen trollen

als hij op een beetje gefatsoeneerd (pak lijkt me overdreven) op komt dagen istie aangenomen en anders heb je er nix aan
Bij mij is het ooit omgekeerd geweest hoor: ik kwam in pak solliciteren en mij werd duidelijk gezegd dat ik het in het vervolg maar achterwege moest laten.
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 04:09:34 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121183644
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 04:06 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Bij mij is het ooit omgekeerd geweest hoor: ik kwam in pak solliciteren en mij werd duidelijk gezegd dat ik het in het vervolg maar achterwege moest laten.
geloof ik graag, je kunt ook te hard je best doen :D
ik heb nog nooit in pak gesolliciteerd ... maar ook niet met mijn sportschoenen aan

maar als het daar schijnbaar normaal is kun je dat gewoon vragen

edit: ik snap uberhaupt niet dat ze ermee in discussie zijn gegaan, zeg dan gelijk dat hij een nieuwe afspraak kan maken die nie tegelijkertijd me de sportschool valt ofzo ipv van dat interview afnemen en achteraf over zijn kleding te gaan zitten mieren
  zaterdag 5 januari 2013 @ 04:13:36 #209
380998 DarkAccountant
pi_121183706
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 04:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik heb nog nooit in pak gesolliciteerd ... maar ook niet met mijn sportschoenen aan

Ik had zelfs nog opzettelijk mijn stropdas niet aangedaan, want ik vermoedde al wel zoiets van tevoren. Was wel aangenomen trouwens, na mijn plechtige belofte om gewoon een trui aan te trekken op het werk. : :P
pi_121183714
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 04:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ligt ook aan de functie he.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 04:14:49 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121183722
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 04:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

lijkt me ook idd maar ga dan niet door met het interview
pi_121183777
quote:
A: een keurige jongeman die formaliteiten in acht neemt, met minder capaciteiten.
B: een klaploper die de capaciteiten bezit.
Buiten dat het extreem zwart/wit is, zegt dit helemaal niks over kleding.
pi_121183809
De grootste oplichters weten precies indruk ermee te maken.
pi_121184465
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 04:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Verkoper in een electronicazaak gaat toch niet in pak solliciteren? :')

Tenzij ik voor teamleider, directeur oid zou solliciteren, zou ik in pak gaan. En dan afhankelijk van het bedrijf in 3 delig of niet.

Tja, tenzij het zo'n gladjanussen winkel is van ts. Van die huis aan huis gladjanussen die jhonny bravo haar hebben en het ook maar een beetje op het uiterlijk gooien..
  zaterdag 5 januari 2013 @ 09:55:14 #215
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_121185015
Het hangt natuurlijk van de functie en het soort zaak af. En wat wordt door TS bedoeld met 'pak', is dat een nette broek (al dan niet jeans) met een colbertje of bedoelt hij echt een pak.
En dan de betreffende sollicitant: trui, gympen? Tja, ik vind het eerlijk gezegd wel heel casual. Mij zou met name de bijdehante opmerking zou mij storen. Leuk dat je zo gevat kan zijn, maar op een eerste sollicitatiegesprek? Ik weet niet hoor, ik zou niet gecharmeerd zijn van zo'n iemand.

Maaaar, ik werk in een hele andere branche. Ik denk dat TS goed moet nagaan hoeveel beter sollicitant B lijkt dan A. Uiteindelijk zullen er toch spullen verkocht moeten worden. De eerste sollicitant wordt hier door velen afgeschilderd als een gladjanus die er niets van kan, maar die indruk kreeg ik toch niet van TS.

Ik ben wel benieuwd wat je beslissing zal worden TS!
klerkje
pi_121186337
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Omdat sollicteren een serieuze zaak is.
Gympen en een sweater is not done.
Wat ben ik blij dat jij mijn baas niet bent :D
Zelf in een verstrekt overhemd, en eigen zwarte broek. En van diegene die stekkerdozen moet gaan verkopen onderhand eisen dat hij in zijn Armani pak komt. _O-
Sorry hoor :')
  zaterdag 5 januari 2013 @ 12:45:23 #217
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_121187936
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 03:07 schreef Maax het volgende:

[..]

Ontopic: Persoon A lijkt mij een betere kandidaat dan persoon B. Als je ergens op sollicitatie gaat dan vind ik dat je je moet conformeren aan diegene. Daarbij hoort dan het dragen van een pak ja. Een vlotte babbel is hardstikke leuk en dan kan je waarschijnlijk goed verkopen, maar een goede werknemer heeft meer nodig dan alleen dat. Een positieve instelling, respect voor hogerhand en etiquette horen daar ook bij mijns inziens.
Maar goed, ik ben wat dat betreft misschien redelijk conservatief ingesteld. Their house, their rules vind ik.
Dan moet er wel in de vacature staan dat het gewenst is dat men in pak komt solliciteren... Of uit de uitstraling van het bedrijf moet al dermate duidelijk blijken dat het gewenst is om in pak te solliciteren. Maar ook dan zou het de werkgever sieren om in de vacature aan te geven dat uiterlijk vertoon een belangrijke factor is. ;)
pi_121188099
Volgens mij heeft TS 1 ding nog helemaal niet gedaan:

Gevraagd of persoon C voortaan netjes gekleed op werk zou willen komen als die wordt aangenomen.

Dan zijn we toch klaar?
Het vragen om te veranderen in kleren gaat makkelijker dan veranderen in een vlotte babbel.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 12:54:19 #219
103012 Nies
Die hekse
pi_121188179
Ik snap überhaupt niet dat hier een discussie over mogelijk is :?

Wil je iemand die de hele dag mooi loopt te zijn, of een vlotte eerlijke knul met een dusdanig babbel dat ie nog een koelkast aan een eskimo verkoopt?

Of verkopen jullie voornamelijk schone schijn in jullie winkelketen?
Want dan zou je inderdaad moeten kiezen voor de jaknikker in het mooie pakje.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_121188230
Ik zou als uitgangspunt nemen dat iemand er verzorgt uitziet. Dat kan in een pak, maar ook heel gemakkelijk met 'nette' vrijetijdskleding.

Een net pak zou ik eerder zien bij een sollicitatie bij een accountantsbureau, maar als verkoper in een winkel zou ik onderstaande goed kunnen waarderen hoor.

pi_121188260
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 09:55 schreef Spiegelei het volgende:

En dan de betreffende sollicitant: trui, gympen? Tja, ik vind het eerlijk gezegd wel heel casual. Mij zou met name de bijdehante opmerking zou mij storen. Leuk dat je zo gevat kan zijn, maar op een eerste sollicitatiegesprek? Ik weet niet hoor, ik zou niet gecharmeerd zijn van zo'n iemand.
Dat is juist het hele probleem. TS wil gecharmeerd worden, die wil een veer in zijn reet en als hij dat niet krijgt dan beinvloedt dat zijn beslissing. Kijk mij eens belangrijk zijn, iemand die met mij komt praten trekt daar speciaal een pak met das voor aan. Dat heeft helemaal niets te maken met je bedrijf verder helpen door de meest geschikte kandidaat te selecteren.

Dat zul je niet veel meer zien in deze tijden, sollicitatiecommissies die zoveel keuze hebben dat ze zichzelf heel belangrijk gaan maken en hun machtspositie zorgt er dan voor dat hun ego gestreeld moet worden door de sollicitant.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:13:03 #222
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121190406
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is juist het hele probleem. TS wil gecharmeerd worden, die wil een veer in zijn reet en als hij dat niet krijgt dan beinvloedt dat zijn beslissing. Kijk mij eens belangrijk zijn, iemand die met mij komt praten trekt daar speciaal een pak met das voor aan. Dat heeft helemaal niets te maken met je bedrijf verder helpen door de meest geschikte kandidaat te selecteren.

Dat zul je niet veel meer zien in deze tijden, sollicitatiecommissies die zoveel keuze hebben dat ze zichzelf heel belangrijk gaan maken en hun machtspositie zorgt er dan voor dat hun ego gestreeld moet worden door de sollicitant.
Ze kijken dan ook niet wie de beste is voor de functie maar wie hun de merg het best uit de rug pijpt.
Sprak eens een headhunter, die me vertelde dat hij niet de beste persoon naar voren schuift, maar diegene die de klant wil aannemen, die het beste bij hun beeld past. Het gaat hem er niet op de beste persoon voor de job te vinden, maar eentje die wordt aangenomen en hij zijn bonus vangt.
Dit is precies de fout die ook TS maakt, hij zoekt niet de beste verkoper, maar iemand die zijn ego het meeste streelt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:21:20 #223
12221 Tijn