Het gaat er niet alleen om of de politie juist of verkeerd heeft gehandeld. Het gaat er daarnaast ook om in hoeverre het slachtoffer invloed heeft gehad op hetgeen hem is overkomen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:15 schreef Chahna het volgende:
Het gaat er niet om of de melding juist is het gaat er om 'wat is er gemeld'.
Ik niet.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:11 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Wie zegt dat de melding over het vuurwapen en de melding over de ruzie van dezelfde bron komen?
En daar maakt Chahna dus dit van:quote:In het Trouw-artikel gaat het om 'bronnen rond de familie', lijkt me niet dat die bij de politie gemeld hebben dat Rishi iemand met een vuurwapen bedreigd heeft.
Dan gaat het dus al hopeloos fout bij het lezen, nog even los van het denken en schrijven.quote:Op donderdag 3 januari 2013 11:27 schreef Chahna het volgende:
Maar ik lees dus in ieder geval dat hij dus blijkbaar ruzie had met iemand om dat tijdstip op een station. De lieve jongens die ik ken, die doen dat niet.
Of die melding juist of onjuist was maakt me niet eens uit. Wat ik belangrijk vind is of de politie juist heeft gehandeld op basis van de kennis die ze op dat moment hadden. En als ze er op dat moment vanuit moesten gaan dat Rishi vuurwapengevaarlijk was dan hebben ze goed gehandeld door te schieten.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:13 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Gezien de manier waarop hier over Rishi wordt geoordeeld is het 'voor het publiek' wel degelijk relevant om te weten of de melding juist was. Wanneer sprake zou zijn van een volledig onjuiste melding, betekent dit dus dat er sprake was van een jongen die echt helemaal geen flauw benul had wat hem op dat moment overkwam.
Er zullen vast wel camerabeelden zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:15 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Mee eens, als het inderdaad zo gegaan is dan heeft de agent goed gehandeld. Maar ik neem aan dat dat ook goed onderzocht wordt door justitie.
Een kleine handeling zou al genoeg zijn. Als hij echt naar zijn middel geeft gegrepen zou ik 't al logisch vinden. Als hij zijn handen omhoog deed niet.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:17 schreef KreKkeR het volgende:
Het gaat er daarnaast ook om in hoeverre het slachtoffer invloed heeft gehad op hetgeen hem is overkomen.
Tsja, ik vind het daarnaast ook van belang om te weten in hoeverre de jongen wel of niet fout heeft gehandeld.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Of die melding juist of onjuist was maakt me niet eens uit. Wat ik belangrijk vind is of de politie juist heeft gehandeld op basis van de kennis die ze op dat moment hadden. En als ze er op dat moment vanuit moesten gaan dat Rishi vuurwapengevaarlijk was dan hebben ze goed gehandeld door te schieten.
[..]
Ja, maar dat is niet van belang voor de schuldvraag van de politie.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:22 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Tsja, ik vind het daarnaast ook van belang om te weten in hoeverre de jongen wel of niet fout heeft gehandeld.
Nee, maar wel voor de beeldvorming over de jongen en voor de nabestaandenquote:Op donderdag 3 januari 2013 16:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet van belang voor de schuldvraag van de politie.
Volgens mij haal jij nu twee verschillende discussies door elkaar. Geeft niet hoor, je wilt blijkbaar graag scoren.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik niet.
[..]
En daar maakt Chahna dus dit van:
[..]
Dan gaat het dus al hopeloos fout bij het lezen, nog even los van het denken en schrijven.
En daar wilde jij nog wat over zeggen geloof ik. Wat was precies je punt?
Volgens mij is dat inderdaad het doel van een forum. Net zoals er over verkeersongelukken, vliegtuigongelukken, aanrandingen, oorlogen en andere nieuwswaardige berichten worden besproken.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:41 schreef Brum_brum het volgende:
En weer een topic waarin we natrappen tegen een dode 17 jarige. Zelfs nadat alle leugens rond zijn vermeende straatverbod en veroordelingen naar buiten zijn gekomen kunnen we het niet laten om rook te ruiken.
De feiten? Een ongewapende 17 jarige is doodgeschoten door een agent en bronnen vanuit de overheid hebben er alles aan gedaan om die jongen zwart te maken. Pis maar lekker door op het graf van een kind mensen!
Met jammerende babies valt ook niet te discussiėren. Beter verlaat je deze dan maar.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:41 schreef Brum_brum het volgende:
En weer een topic waarin we natrappen tegen een dode 17 jarige. Zelfs nadat alle leugens rond zijn vermeende straatverbod en veroordelingen naar buiten zijn gekomen kunnen we het niet laten om rook te ruiken.
De feiten? Een ongewapende 17 jarige is doodgeschoten door een agent en bronnen vanuit de overheid hebben er alles aan gedaan om die jongen zwart te maken. Pis maar lekker door op het graf van een kind mensen!
Hij is nooit veroordeeld voor diefstal en geen verdachte geweest van een steekpartij? Als er een graf zou zijn dan zou ik het trouwens met alle liefde doen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:41 schreef Brum_brum het volgende:
Roepen dat Nederland beter is geworden met de dood van een onschuldige is het ultieme teken van het morele failliet van Nederland. Het mag van mij wel maar degenen die nog steeds volhouden dat dit een geweldige actie was zijn uitschot.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:45 schreef Chahna het volgende:
[..]
Volgens mij is dat inderdaad het doel van een forum. Net zoals er over verkeersongelukken, vliegtuigongelukken, aanrandingen, oorlogen en andere nieuwswaardige berichten worden besproken.
Waarom mag dat niet?
''verdachte''quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:50 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hij is nooit veroordeeld voor diefstal en geen verdachte geweest van een steekpartij? Als er een graf zou zijn dan zou ik het trouwens met alle liefde doen.
Er is nog niet bewezen dat hij onschuldig was, tenminste niet bij mijn weten. Laten we het onderzoek afwachten.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:51 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Roepen dat Nederland beter is geworden met de dood van een onschuldige is het ultieme teken van het morele failliet van Nederland. Het mag van mij wel maar degenen die nog steeds volhouden dat dit een geweldige actie was zijn uitschot.
Peter R. de Vries legde de schuld ook bij de dode grensrechter. Sterk.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:30 schreef Chahna het volgende:
[..]
Volgens mij haal jij nu twee verschillende discussies door elkaar. Geeft niet hoor, je wilt blijkbaar graag scoren.
Ik verwijs naar de ruzie, zeg maar de ruzie die Rishi had en waardoor de man een melding heeft gedaan bij politie. Ik heb het niet over wat de familie zegt. Dus beste, probeer het nog eens
wat heb jij met peter r de vries?quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Peter R. de Vries legde de schuld ook bij de dode grensrechter. Sterk.
Is dat tegenwoordig al reden om doodgeschoten te worden? Goh, misschien toch tijd om Iraanse wetten hier ook in te voeren.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:50 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hij is nooit veroordeeld voor diefstal en geen verdachte geweest van een steekpartij? Als er een graf zou zijn dan zou ik het trouwens met alle liefde doen.
http://www.joop.nl/leven/(...)_onterecht_verdacht/quote:"In de dagen na de schietpartij werd onder meer bericht dat Rishi een straatverbod zou hebben en dat hij niet op het station had mogen zijn. Verder zou hij veroordeeld zijn voor een steekpartij. Het Openbaar Ministerie wijst er vandaag nogmaals op dat beide berichten niet kloppen. Rob Heemskerk, tot voor kort advocaat van de familie van Rishi, vertelde eerder al aan Omroep West dat het straatverbod kort voor Rishi's dood was opgeheven. De rechter legde hem twee dagen voor de schietpartij nog een andere straf op en hief toen het straatverbod op. Voor de steekpartij in partycentrum Alianz is Rishi nooit veroordeeld, die zaak werd door justitie geseponeerd."
Er is geen vuurwapen aangetroffen. En er is geen enkele aanwijzing dat hij er met een heeft lopen rondzwaaien.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:52 schreef Chahna het volgende:
[..]
Er is nog niet bewezen dat hij onschuldig was, tenminste niet bij mijn weten. Laten we het onderzoek afwachten.
Zeg ik dat dan ergens?quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Is dat tegenwoordig al reden om doodgeschoten te worden?
je moet niet zoveel drugs nemen want blijkbaar kun je er niet zo goed tegen en ga je hallucineren.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik niet zoveel, jij kennelijk een hele hoop.
ah dus het straatverbod was net opgeheven. Eerder deze week werd nog net gedaan alsof die nooit bestaan had en dat dat een van die verzinselen was. Ik wacht nog even de rest van het onderzoek af maar goed dat je aangeeft dat hij net van zijn straatverbod af was, die lieve jongen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:57 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
http://www.joop.nl/leven/(...)_onterecht_verdacht/
[..]
Er is geen vuurwapen aangetroffen. En er is geen enkele aanwijzing dat hij er met een heeft lopen rondzwaaien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |